چرا از درس زده شدم

دانش آموزان ممکن است هر از گاهی در حین مطالعه بگویند که از درس خواندن خسته شده ام یا از درس خواندن متنفرم. گاهی اوقات دلیل این وضعیت نبود هدف مشخص است که ما را به این فکر می کند که چرا باید درس بخوانم؟ و این احساس ما را از درس خواندن خسته می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مقابله با احساس غرق شدن در مطالعه – بهترین راه های افزایش انگیزه و تسریع در مطالعه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون دریافت کد پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی

از درس خوندن خسته شدم چیکار کنم؟

از درس خوندن خسته شدم چیکار کنم؟

گاهی متوجه می شویم که برخی افراد حتی آنهایی که در کلاس، مدرسه یا دانشگاه خود جزو بهترین ها هستند، از درس خواندن خسته می شوند و می گویند از درس خواندن خسته شده اند. اما چرا این اتفاق می افتد؟ چگونه ممکن است فردی که قبلاً علاقه مند به مطالعه بود، اکنون تمایلی به مطالعه نداشته باشد؟

دلیل اصلی این امر ممکن است تغییر ناگهانی در شرایط بیرونی و حتی درونی فرد باشد. چیزی که باعث می شود فکر کنیم کاری را بیهوده انجام می دهیم و حتی به ما می گوید که چرا باید درس بخوانم؟ برای مثال دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه به دلیل دور بودن از خانواده و احساس تنهایی علاقه ای به تحصیل ندارند.

این ممکن است حتی برای دانش آموزان مدرسه اتفاق بیفتد. گاهی اوقات دانش‌آموزانی که در کلاس‌های دیگر تحصیل می‌کنند به دلایل مختلف مجبورند راه خود را از دوستان قدیمی خود جدا کنند. این مورد حتی گاهی باعث افسردگی می شود و ممکن است فرد بگوید از درس خواندن متنفر است. البته این احساس معمولا موقتی است و دانش آموز پس از مدتی به محیط و محیط جدید عادت می کند.

من نمی دانم چرا باید درس بخوانم؟

من نمی دانم چرا باید درس بخوانم؟

متأسفانه در جامعه ما اغلب می بینیم که افراد مستعد به دلیل خستگی تحصیل را رها کرده و راه های دیگری را دنبال می کنند. مشکلات اقتصادی، خانوادگی، اجتماعی، عاطفی و روحی و مسائلی از این دست باعث می شود از زبان دانش آموزان بشنویم که از درس خواندن خسته شده اند. اما آیا افراد موفق هیچ یک از این مشکلات را ندارند؟ یا واقعاً افراد خاصی هستند؟

حقیقت این است که آنها هم مثل ما انسان هایی هستند با مشکلات خودشان. اما راز درس خواندن برای نمرات تک رقمی این است که خودتان را مشکل بزرگ‌تری ببینید و اجازه ندهید چیزی مانع رسیدن آنها به رویاهایشان شود. شاید بهتر است از مشکلات فرار نکنیم، بلکه به دنبال راه حل آنها باشیم. در چنین مواقعی صحبت با یک متخصص در زمینه مشاوره و برنامه ریزی می تواند بسیار موثر باشد.

پس اگر چیزی هست، چرا باید درس بخوانم؟ ابتدا علت را پیدا کنید. وقتی دلایل بی علاقگی و پرهیز از درس خواندن را پیدا کردید، آنها را از بین ببرید. اگر نتوانستید ریشه و روش حل مشکلات را بیابید و نمی دانید چرا از درس خواندن خسته شده ام، می توانید روی کمک مشاوران ما حساب کنید و هر روز هفته با آنها در تماس باشید.

دلایل و راه حل های خسته شدن از مطالعه

فردی که به کار یا تحصیل علاقه مند است نسبت به کسی که آن را تنها به عنوان بخشی از خدمات خود انجام می دهد، احساس خستگی کمتری می کند. اگر می خواهید بدانید چگونه درس بخوانید تا خسته نشوید؟ چندین روش وجود دارد. در ادامه به بررسی چند دلیل مهم و همچنین راه حل رفع آنها می پردازیم.

1. داشتن انتظارات غیر منطقی

هر کدام از ما استعدادهای منحصر به فرد خود را داریم. ما از کسی تقلید نخواهیم کرد. مثلاً کسی که به هنر علاقه مند و با استعداد است و علاقه ای به پزشکی ندارد، به احتمال زیاد تا زمانی که خسته نشود، مطالعه را متوقف کند. عدم علاقه به کلاس خسته کننده می شود و باعث می شود بگویم از درس خواندن خسته شده ام.

علاوه بر این، کمال گرا بودن نتیجه مشابهی دارد. کمال گراها هرگز از جایی که هستند راضی نیستند. بنابراین اگر به مقصد مورد نظر نرسند، احساس بسیار بدی خواهند داشت. علاوه بر این ترس از بزرگی هدف و نرسیدن به آن، یا از همان ابتدا تلاش نمی کنند و یا به دلیل عدم رضایت از درس خواندن احساس خستگی می کنند.

2. به خاطر شکست از درس خوندن زده شدم 

همانطور که می دانید وقتی از خستگی صحبت می کنیم، فقط خستگی جسمی نیست. شاید دانش آموزی که می گوید از درس خواندن خسته شده است در واقع از نظر ذهنی خسته شده است. یکی از بزرگترین چیزهایی که می تواند یک فرد را ناامید کند تجربه تلخ شکسته شدن است. مثلاً دانش آموزی در کلاس نمره خوبی نمی گیرد، دانش آموزی در کنکور قبول نمی شود و شکست هایی از این دست.

مرتبط:  چطوری من کارتمو شارژ کنم

این اتفاقات می تواند انسان را بسیار ناامید کند و حتی به این فکر کند که چرا باید درس بخوانم؟ . به این ترتیب نه تنها خود فرد، بلکه خانواده، معلمان و اساتید نیز نقش مهمی در بهبود روحی دارند. اما مهمترین چیز این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازیابد، دلایل شکست خود را بیابد و خود را مسئول عیوب خود بداند، اما از سرزنش خود بپرهیزد.

3. روش های دیگر را امتحان کنید

اگر روش مطالعه ای که همیشه استفاده می کنید صحیح نباشد، نمی توان گفت که از مطالعه متنفرم. برخی از درس ها ممکن است سنگین باشند یا نتوانید به خوبی دروس فرمول را مدیریت کنید. اگر سوال یا ابهامی دارید، سعی کنید در کلاس از معلم کمک بخواهید، از دوستان خود کمک بخواهید یا در صورت امکان، یک معلم خصوصی استخدام کنید.

جدای از آن، اگر روش برنامه ریزی دوره عصر امتحان یا کل سال تحصیلی شما صحیح نیست، موثر نیست و با شرایط شما همخوانی ندارد، با نظر مشاور آن را تغییر دهید. با تکرار عبارات امیدوارکننده به خودم و اینکه مدام به خودم می گفتم چه کار کنم، از درس خواندن خسته شدم. در عوض، عبارات انگیزشی را در صفحات کتاب خود بنویسید و آنها را برجسته کنید.

4. دوستان درسخون انتخاب کنید

مطالعه با دوستان معمولاً سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر از درس خواندن به تنهایی است و کمتر از درس خواندن احساس خستگی می‌کنیم. البته یادتان باشد که این گروه دغدغه درس خواندن دارند وگرنه نه تنها وقت خود را تلف می کنید بلکه از فضای مطالعه نیز دور خواهید بود. اگر چنین گروهی وجود ندارد، می توانید خودتان این کار را انجام دهید و یک گروه دوره خونی را انتخاب کنید.

یکی دیگر از مزایای این شغل این است که می توانید بهترین تکنیک های مطالعه برای کنکور و مدرسه را از یکدیگر یاد بگیرید. البته برای همه یکسان نیست. این امکان وجود دارد که خصوصیات شخصی شما مطالعات مستقل را بیشتر دوست داشته باشد. حتی در آن زمان می توانید در اوقات فراغت خود با چنین افرادی در ارتباط باشید.

من از درس خواندن متنفرم، چگونه می توانم علاقه مند باشم؟

تنفر از درس خواندن گاهی اوقات به این دلیل است که ما واقعاً نمی دانیم چه ربطی به زندگی واقعی ما دارد و دقیقاً برای چه چیزی می توان از آن استفاده کرد، اما فقط شنیده ایم که چیز خوبی است. مثلاً هنگام مطالعه شیمی به این فکر کنید که وقتی آب می جوشد، یخ می زند، می پزد و آتش می گیرد چه اتفاقی برای پیوندهای مولکولی می افتد و در کار خود به این نکته توجه کنید.

وقتی از خود می پرسید چرا باید درس بخوانم؟ و احساس بی علاقگی می کنید، سعی کنید درس را خلاقانه بخوانید. به عنوان مثال، هنگام خواندن تاریخ ادبیات، با آثار نویسندگان داستان بسازید، خیال پردازی کنید یا نقاشی بکشید. یادداشت برداری کنید و خلاصه های خود را مرتب و حتی چند رنگ بنویسید تا از مطالعه خسته نشوید.

فراموش نکنید که با دوستان نزدیک و خانواده خود صحبت کنید. وقتی خسته هستید یا چیزی شما را ناراحت می کند، قلب خود را با کسی که احساس می کنید به او نزدیک هستید در میان بگذارید. از مشکلات خود نترسید. گاهی اوقات احساس مهم بودن برای کسی یا حمایت شدن حس خوبی به شما دست می دهد که شما را تشویق به ادامه تحصیل می کند.

خلاصه

در مقاله ای که می خوانید سعی کرده ایم تا دانش آموزانی که می گویند از درس خواندن خسته شده اند را با دلایل و راهکارهای احساس خستگی از مطالعه آشنا کنیم. اگر سوال این است: چرا باید درس بخوانم؟ و نمی توانید علاقه ایجاد کنید، می توانید هر روز هفته از ساعت 8 صبح تا 13 با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

موارد مشابه

ویژگی های بهترین مشاور کنکور

10 نکته مهم برای کنترل کنکو و استرس مدرسه

برای کسب نمره 20 شبانه چگونه و چقدر مطالعه کنیم؟

در حین درس خواندن ضربه خوردم

3.4/5 – (18 امتیاز)

باید چکار کنم؟

بی تفاوتی و دوری از مطالعه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شاید این احساس را از مطالعه زیاد به شما دست دهد، پس سعی کنید از تکنیک های مطالعه خوب استفاده کنید.

من نمی دانم چرا باید درس بخوانم؟

مهمترین دلیل بی میلی ما به مطالعه این است که دقیقاً نمی دانیم هدفمان چیست. مهمتر از همه، باید انگیزه خود را افزایش دهید تا بتوانید با اشتیاق ادامه دهید.

مرتبط:  چرا شماره شبا ثبت نمی شود

وقتی از درس خواندن خسته شدیم چه کنیم؟

ابتدا منبع را پیدا کنید. اگر خستگی ذهنی شما را آزار می دهد و باعث می شود فکر کنید که حوصله تان سر رفته و از درس خواندن متنفر هستید، می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید و راه حلی برای آن بیابید.

سلام فکر نکنید من تنبل هستم من دانش آموز باهوشی هستم و کلاسم تا پایه نهم بالا بود. من نمره کمتر از 20 نگرفتم. از وقتی تجربه داشتم تنبل بودم. آخه حالم بهم میخوره و درس نخوندم و همه چی خرابه… چیکار کنم؟

در دنیای مدرن امروزی، مطالعه و اخذ مدارک عالی یک ضرورت است. از ورود به مدرسه تا کسب بالاترین مدارک دانشگاهی، همه به تلاش و مطالعه نیاز دارند. اما گاهی دانش آموزان یا همه کسانی که در امر آموزش و پرورش دست دارند، با وجود علاقه، می گویند می خواهم درس بخوانم، اما نمی توانم. این مشکل هم مثل همه مشکلات راه حلی دارد و برای مطالعه بهتر می توانیم با ۸ راز مهم این مشکل را برطرف کنیم.

اگر می خواهید بدانید چرا گاهی اوقات می خواهم مطالعه کنم اما نمی توانم – زمان مطالعه و بهترین روش های مطالعه را بدانید، با مرکز مشاوره ایران تحصیل از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون دریافت کد پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی

دلیل اینکه می خواهم درس بخوانم اما نمی توانم چیست؟

من می خواهم درس بخوانم اما نمی توانم چه کار کنم؟

درس خواندن یکی از سخت ترین و در عین حال آسان ترین کارها در دنیاست. لذت بخش یا طاقت فرسا به نحوه مطالعه ما بستگی دارد. یکی از سوالات متداول در این زمینه این است که من واقعاً می خواهم در مقطعی درس بخوانم، اما چه کاری می توانم انجام دهم؟ مشکل کجاست؟ چه چیزی باعث می شود از درس خواندن خسته شویم یا انگیزه خود را از دست بدهیم؟

کسانی که در امتحانات یا در مدرسه بهترین نتیجه را می گیرند مانند بقیه انسان ها هستند و گاهی اوقات احساس خستگی و ناامیدی می کنند. اما چیزی که آنها را متمایز می کند این است که به جای تسلیم شدن در برابر غم و اندوه ایستادگی می کنند و تلاش خود را مضاعف می کنند. همه دانش آموزان عزیز این لحظات را تجربه می کنند.

شاید شما علاقه زیادی به مطالعه داشتید، اما این انگیزه به دلایلی از بین رفت و از بین رفت. مشاوران آموزش ایرانی 8 راز مهم برای بهتر مطالعه را در طول سال ها تجربه در زمینه آموزش خلاصه کرده اند که می تواند نتیجه قابل توجهی در رسیدن به هدف مورد نظر ما داشته باشد.

چگونه با 8 راز مهم برای مطالعه بهتر موفق شویم؟

چگونه با 8 راز مهم برای مطالعه بهتر موفق شویم؟

مطالعه نیز مانند سایر فعالیت ها نیازمند تلاش ویژه ای است تا مولد و لذت بخش باشد. گاهی با وجود تمام علاقه ای که به درس خواندن داریم، احساس بی میلی می کنیم و به خود می گوییم می خواهیم درس بخوانیم، اما نمی توانیم. با خواندن 8 راز مهم برای مطالعه بهتر راه های غلبه بر این احساس را خواهیم شناخت.

1. دغدغه تون رو بنویسید

گاهی هجوم افکار مختلف ما را از مطالعه عمیق درس باز می دارد. در چنین مواردی، تلاش ما برای تمرکز بر درس به هدر می رود. راه حل خوب این است که افکار مزاحم را روی کاغذ بنویسید و دلیل بروز آنها را در کنار آنها یادداشت کنید. این باعث می شود ذهن از این افکار خالی شود.

2. استرس نداشته باشید

فرقی نمی کند برای کنکور درس می خوانید، مدرسه یا دانشگاه. استرس می تواند تمام کار سخت شما را خراب کند. اگر رفع استرس برایتان سخت است، می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید و با گفتگوی دوستانه عوامل اصلی این اضطراب ها را شناسایی و برطرف کنید.

3. برنامه ریزی داشته باشید

هر چند ساعت مطالعه هم اگر بر اساس برنامه ریزی درست نباشد به نتیجه مطلوب نمی رسد. یکی از نکات برنامه ریزی دوره، داشتن برنامه کوتاه مدت و بلند مدت است. به مدت یک روز، یک هفته، یک ماه و یک سال به این فکر کنید که چه دروسی را باید، چه زمانی و چگونه مطالعه کنید.

4. به خودتان استراحت دهید

هنگام استراحت احساس گناه نکنید. بین کلاس ها هر چند دقیقه یک استراحت کوتاه داشته باشید. البته ممکن است این مقدار برای افراد مختلف متفاوت باشد، اما متخصصان عموما توصیه می کنند که پس از 45 دقیقه مطالعه، 10 تا 15 دقیقه استراحت کنید.

به غیر از آن، به استراحت های بین روز یا ماهانه فکر کنید. مثلا برای یک یا چند ساعت کوتاه با دوستان یا خانواده خود به مکان های مورد علاقه خود بروید و از مطالعه کوتاه مدت خودداری کنید. سعی کنید در این لحظات فقط به فکر لذت باشید تا انرژی کافی برای ادامه مسیر موفقیت داشته باشید.

مرتبط:  چرا ذخایر معدنی با وجود فراوان بودن در کره زمین محدود هستند

5. نگید میخوام درس بخونم ولی نمیشه

به مطالعه به عنوان یک وظیفه یا بار سنگین نگاه نکنید، بلکه آن را با عشق انجام دهید. به این فکر کنید که با مطالعه آینده شما چقدر بهتر و روشن تر خواهد بود. البته، این در صورتی است که شما یک هدف خاص و مورد علاقه داشته باشید. اگر هنوز هدفتان برایتان مشخص نیست، توصیه می کنیم ابتدا انگیزه خاصی برای خود تعریف کنید.

6. فضای مجازی رو کنار بگذارید

شکی نیست که در دنیای مدرن ما، استفاده از تلفن همراه بخشی جدایی ناپذیر از زندگی است. گذراندن وقت در دنیای مجازی به یک فعالیت روزمره تبدیل شده است. اما سعی کنید در حین مطالعه از این مکان ها دوری کنید یا حداقل کمتر به آنجا بروید.

بسیاری از افراد، به خصوص دانش آموزان کنکور، فکر می کنند که گاهی اوقات نگاه کردن به تلفن تاثیری در مطالعه و درک مطالب ندارد. اما متاسفانه این فضاهای مجازی باعث ایجاد فعالیت ذهنی و کاهش تمرکز ما برای مطالعه می شود. علاوه بر این، زمانی که باید صرف استراحت ذهن شود، صرف مشغول بودن می شود.

7. مثبت نگر باشید

سعی کنید افکار منفی یا حتی افراد منفی را از خود دور کنید. افراد منفی گرا کسانی هستند که مدام به شما می گویند نمی توانید، سخت است، یا مدام می گویند می خواهم درس بخوانم اما نمی توانم، چطور می توانید این کار را انجام دهید؟ و از این قبیل عبارات در عوض، برای رسیدن به آینده دلخواه خود با امید و انرژی قدم های محکم بردارید.

8. محیط متنوعی ایجاد کنیم

اتاق یا مکانی را که مدام در آن مطالعه می کنید جذاب کنید. این به معنای جذب، تزئین یا ایجاد چیزهایی نیست که حواس شما را پرت می کند. سعی کنید همیشه اتاق خود را مرتب نگه دارید. از گل ها و گلدان های کوچک برای زیبایی اتاق استفاده کنید. نور و اکسیژن کافی داشته باشید و برچسب های انگیزشی روی دیوار بچسبانید.

زمانی که احساس خستگی یا بی حوصلگی می کنید، چند نفس عمیق بکشید. گاهی در حین مطالعه کمی پیاده روی کنید و درس را با صدای بلند تکرار کنید تا یکنواختی از بین برود. همه اینها همراه با راهنمایی و برنامه ریزی صحیح در ایجاد علاقه به مطالعه تأثیر بسزایی دارد.

وقتی می خواهم درس بخوانم چگونه می توانم تمرکز کنم؟

وقتی می خواهم درس بخوانم چگونه می توانم تمرکز کنم؟

در 8 راز مهم برای بهتر مطالعه به نکاتی اشاره کرده ایم که در افزایش تمرکز تاثیر بسزایی دارد. یکی دیگر از موارد توصیه شده طراحی سوالات است. این باعث می شود در مورد درس کنجکاو شوید و به دنبال پاسخ باشید. علاوه بر این، در ایجاد علاقه تأثیر زیادی دارد.

صحبت با یک مشاور زمانی که افکار شما پراکنده است یا احساس می کنید می خواهید مطالعه کنید اما نمی توانید بسیار موثر باشد. همچنین افرادی که از 14 راهکار جادویی و مهم برای افزایش تمرکز در کنکور استفاده می کنند، نه تنها از شر افکار مزاحم خلاص می شوند، بلکه با ذهنی آرام مطالب را به صورت عمیق مطالعه می کنند.

خلاصه

در مقاله ای که می خوانید سعی کردیم با صحبت در مورد 8 راز مهم برای مطالعه بهتر روش های برانگیختن علاقه به مطالعه را به دانش آموزان عزیز یادآوری کنیم. اگر احساس می کنید می خواهم درس بخوانم اما نمی توانم و نیاز به مشاوره دارید، می توانید در هر روز هفته با همکاران ما تماس بگیرید.

موارد مشابه

نکات طلایی آزمون تستی را بدانید

بررسی 14 راز مهم رتبه های برتر کنکور

برنامه درسی شروع صفر برای امتحان رتبه اول چیست؟

8 راز مهم برای بهتر مطالعه

من می خواهم درس بخوانم اما نمی توانم

4.3/5 – (57 امتیاز)

من می خواهم قبل از امتحان درس بخوانم، اما نمی توانم، چه کار کنم؟

در روزهای نزدیک به امتحان انرژی شما به دلیل خستگی و استرس کاهش می یابد، برای بازیابی انرژی ۸ راز مهم برای بهتر مطالعه را مرور کنید.

وقتی صحبت از مطالعه با علاقه می شود، آیا سرعت مطالعه تاثیری دارد؟

یکی از راه های موثر برای افزایش تمرکز و جذابیت مطالعه، افزایش سرعت مطالعه است. در صورت تماس با ما، مشاوران ما جدیدترین روش های تندخوانی را به شما معرفی خواهند کرد.

آیا 8 راز مهم برای بهتر درس خواندن برای دانش آموزان دبیرستانی قابل استفاده است؟

قطعا بله. این روش ها برای تمامی مقاطع تحصیلی قابل اجرا هستند و با به کارگیری آن ها می توانید علاقه خود را به تحصیل افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا