چطور سگ را بگیریم

آموزش سگ وحشی

آیا آماده آموزش سگ یا توله سگ خود هستید؟ آموزش خوب و اجتماعی شدن مهمترین نیازهای اولیه سگ شماست. مهم است که هر چه زودتر آموزش سگ خود را شروع کنید.

در ابتدا، آموزش یک سگ می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر این اولین سگ شما باشد. حقیقت این است که آموزش سگ شما یک پروژه بزرگ است. اگر این کار را مرحله به مرحله انجام دهید، سگ شما وظیفه خود را پیدا می کند و آموزش برای شما کمتر خسته کننده خواهد بود. در اینجا اطلاعاتی برای شروع شما آورده شده است:

شروع یک برنامه اطاعت از سگ: یاد بگیرید که چگونه یک پایه محکم قبل از شروع آموزش سگ خود ایجاد کنید. تقویت رفتار مثبت: روش های مختلفی برای آموزش سگ وجود دارد، اما اکثر متخصصان سگ موافقند که رفتار مثبت برای سگ بهترین است. و سگ مربی بهترین است.

آموزش سگ خود از طریق بازی: آموزش باید هم برای مربی و هم برای سگ سرگرم کننده باشد! همه می‌دانند که وقتی اوقات خوبی را سپری می‌کنید، یادگیری آسان‌تر است، بنابراین سعی کنید چند بازی را به برنامه آموزشی خود اضافه کنید. شش هفته برای آموزش یک سگ خوب: با استفاده از این برنامه به عنوان راهنما، می‌توانید سگ خود را در حدود شش هفته آموزش دهید. با اصول اولیه آیا برای آموزش سگ خود به کمک نیاز دارید؟ از مربی سگ کمک بگیرید یا در کلاس های خصوصی آموزش سگ شرکت کنید.

آموزش سگ در خانه

برای تربیت سگ می توانید با انجام چند کار ساده در اوایل یک سگ نگهبان (که تله هم هست) تربیت کنید. مهمترین اصل، پرورش حس پرخاشگری سگ از دوران کودکی است. برای این کار بهتر است توله سگ در محیطی آرام با حضور حداکثر یک یا دو نفر به عنوان صاحب بزرگ شود و در دستان همین دو نفر غذا بخورد. تصورات غلطی وجود دارد که برای تربیت سگ به عنوان سگ نگهبان باید گوش های او را کوتاه کنید یا در یک اتاق کاملا تاریک نگهداری کنید تا رشدشان تمام شود. این باورها نه تنها جواب نمی دهند، بلکه می توانند باعث هار شدن سگ شوند و حتی شما صاحب آن را گاز بگیرند.

بهترین راه برای آموزش سگ این است که از همان ابتدا از یک اسباب بازی به عنوان هدف استفاده کنید. یک اسباب بازی بردارید و به طور مداوم اما به آرامی سگ را با آن ضربه بزنید تا سگ را به گاز گرفتن آن تشویق کنید. با کشیدن اسباب بازی، سگ را مجبور کنید که در این درگیری پیروز شود و اسباب بازی را رها نکنید. سگ شما در طول یک ماه رشد می کند و یاد می گیرد پارس کند، در مقابل غریبه ها واکنش نشان دهد و… این دوران بسیار حساس است و نباید کمر سگ خود را خالی کنید. سگ خود را با حوصله تربیت کنید و غریبه ها را به خاطر پارس نکردن تنبیه نکنید. زیرا یک خاطره بد در ذهن او باقی خواهد ماند و تمام تمرینات شما خطر بیهودگی دارد. در چنین مواقعی بهتر است سگ را نوازش کنید و با تشویق و دادن جایزه، او را به انجام وظیفه تشویق کنید. سگ با انجام این کارهای ساده متوجه می شود که شما از او چه انتظاری دارید و پس از چند بار تکرار به غریبه ها واکنش نشان می دهد و پارس می کند.

در این صورت سگ گاز نمی گیرد، اما اگر می خواهید سگ شما یک سگ نگهبان حرفه ای باشد، آموزش آن را متوقف نکنید. اولین قدم این است که به سگ بیاموزیم که از غریبه ها غذا نگیرد. او روی زمین غذا نمی خورد. به این ترتیب در غذا فلفل بریزید و به غریبه بدهید تا به سگتان بدهد و همچنین با نه گفتن مداوم او را از خوردن غذا منع کنید. سگ 100% غذا را می خورد و نیتش همین است. او همیشه در نظر دارد که غذایی که صاحبش به او می دهد خوشمزه است و غذای غریبه ها بد است.

مرحله بعدی حمله به بیگانگان است. آموزش حمله به سگ کار سختی نیست. برای این کار، یک غریبه را با لباس مخصوص می آورید و مدام به سگ دستور می دهید. سگ ابتدا نمی فهمد و فقط پارس می کند. از بازی kill-kill در دوران کودکی خود استفاده کنید و او را تشویق کنید که غریبه را گاز بگیرد.

وقتی سگ گرفتار شد، وقت آن است که او را برای اجرای فرمان وایسا آموزش دهیم. این آموزش ممکن است نیاز به کمی خشونت داشته باشد، که خیلی ها دلشان برای سگ است. اما برای راحتی خود و سگتان باید کمی بی رحمانه رفتار کنید. برای این آموزش به یک افسار بلند که به قلاده سگ متصل است نیاز دارید. به این ترتیب وقتی سگ به شخصی حمله می کند، افسار را محکم بکشید و عبارت Vaista را با صدای بلند بگویید. سگ با انجام مداوم این تمرین معنی عبارت وایستا را می فهمد و دستورات صاحبش را به خوبی انجام می دهد.

توجه: دوستان می توانند سوالات خود را در قسمت نظرات انتهای همین مقاله مطرح کنند تا از کارشناس مربوطه راهنمایی بگیرند.

تربیت سگ برای نگهبانی

در ایران نگهبان بیشترین آمار استفاده از سگ را دارد. از دیدگاه تازه کارها، سگ نگهبان سگ بسیار بزرگی است که به غریبه ها حمله می کند، اما این تصور نه اشتباه است و نه درست. بستگی به شرایط شما داره و آرزوها

آموزش سگ وحشی

شروع یک برنامه اطاعت از سگ: یاد بگیرید که چگونه یک پایه محکم قبل از شروع آموزش سگ خود ایجاد کنید. تقویت رفتار مثبت: روش های مختلفی برای آموزش سگ وجود دارد، اما اکثر متخصصان سگ موافقند که رفتار مثبت برای سگ بهترین است. و سگ مربی بهترین است.

آموزش سگ خود از طریق بازی: آموزش باید هم برای مربی و هم برای سگ سرگرم کننده باشد! همه می‌دانند که وقتی اوقات خوبی را سپری می‌کنید، یادگیری آسان‌تر است، بنابراین سعی کنید چند بازی را به برنامه آموزشی خود اضافه کنید. شش هفته برای آموزش یک سگ خوب: با استفاده از این برنامه به عنوان راهنما، می‌توانید سگ خود را در حدود شش هفته آموزش دهید. با اصول اولیه آیا برای آموزش سگ خود به کمک نیاز دارید؟ از مربی سگ کمک بگیرید یا در کلاس های خصوصی آموزش سگ شرکت کنید.

همچنین می توانید از یک اسباب بازی به عنوان هدف برای آموزش سگ خود از همان ابتدا استفاده کنید.

ابزاری بردارید و به آرامی و مدام سگ خود را با آن ضربه بزنید.

تا زمانی که سگ شما هیجان زده شود و اسباب بازی را گاز بگیرد.

با کشیدن اسباب بازی، سگ خود را مجبور کنید که آن را رها نکند و در این درگیری بر شما پیروز شود.

یک سگ نگهبان خوب داشته باشید،

به سگ خود بیاموزید که از دست غریبه یا زمین غذا نخورد.

می توانید این کار را به سگ خود آموزش دهید.

در غذای سگتان فلفل بریزید و از یک غریبه بخواهید آن را روی سگتان بیندازد

و باید با گفتن کلمه نه به طور مرتب از خوردن این غذا توسط سگ خود جلوگیری کنید.

اما سگ این غذا را خواهد خورد، قصد ما این است که سگ غذا را بخورد.

سگ متوجه می شود غذای خورده شده توسط غریبه بد مزه است

او همیشه در نظر دارد که غذایی که از صاحبش دریافت می کند بسیار خوشمزه تر از سایر غذاها است.

نکاتی برای آموزش و گرفتن سگ:

اصالت سگ برای هوش در یادگیری بسیار مهم است.

ایجاد احساس پرخاشگری در سگ ها از دوران کودکی.

وعده های غذایی حاوی گوشت و مرغ است.

آموزش گاز گرفتن و پارس کردن قدم بعدی است.

دوری از افراد به خصوص غریبه ها مهم است.

پس از به دست آوردن سگ، آموزش آن کاملا ضروری است.

تربیت سگ یکی از سخت ترین شغل های دنیاست! چرا میگی؟ زیرا کوچکترین رفتار شما و کوچکترین اشتباه شما باعث می شود سگ شما رفتار بدی داشته باشد. برای تربیت صحیح سگ، باید بدانید که چه زمانی، کجا و چه رفتاری را به گونه ای انجام دهید که سگ بتواند ببیند و یاد بگیرد. بنابراین اکنون که تربیت سگ دشوار است، باید به محض ورود سگ به خانه و حتی قبل از آن، برای آن آماده شوید. این یعنی تماشای یک فیلم آموزشی، خواندن آن و افزایش دانش خود.
در این مقاله می خواهیم در مورد تربیت سگ و اهمیت آن به شما بگوییم، سپس ببینیم از کجا شروع کنیم و چه کار کنیم تا سگ خود را به خوبی تربیت کنیم.

تربیت سگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

آموزش سگ شامل آموزش دادن به سگ برای انجام کارهایی است که برای ما خوب است و کارهایی را که برای ما بد است انجام ندهد. به عنوان مثال پارس سگ در ساعت 2:30 بامداد در حالی که همسایه ها خوابیده اند از نظر سگ مشکلی ندارد اما از نظر ما مشکلی ندارد. آموزش این چیز ناخواسته به سگ، آموزش سگ است.

تربیت سگ مهارتی است که مستلزم مطالعه و کسب اطلاعات است.

به جرأت می توانم بگویم سخت ترین و پیچیده ترین کار صاحب سگ تربیت صحیح اوست.

هنگام آموزش سگ، هر حرکت شما به عنوان صاحب سگ و شخصی که سگ برای انتخاب های رفتاری آینده به او نگاه می کند، مهم است.

از طرفی تربیت سگ در ماه های اول زندگی تا حدود 8 ماهگی بسیار اساسی و ضروری است و اگر این دوران مهم بگذرد و شخصیت سگ شما شکل بگیرد، تربیت این کوچولوهای باهوش بسیار بسیار سخت خواهد بود. آنهایی که آن ها

اگه شنیدن رو به خوندن ترجیح میدین، میتونین به فایل صوتی مقاله گوش بدین.

اگر سگ را تربیت نکنیم چه می شود؟

در حالی که دانستن روش صحیح مراقبت از سگ برای زنده نگه داشتن دوست کوچک شما ضروری است، آموزش سگ کیفیت زندگی سگ را با شما به عنوان صاحبش تعیین می کند.

این بدان معناست که زندگی با یک سگ آموزش ندیده که هر کاری می خواهد انجام می دهد سخت و طاقت فرسا است.

به عنوان مثال، یک سگ بد تربیت شده ممکن است به مردم و حیوانات دیگر پارس کند، دندان های خود را برهنه کند و غریبه ها را گاز بگیرد، در جایی که نباید از توالت استفاده کند، وسایل خانه را از بین ببرد، مدفوعش را بخورد و بسیاری چیزهای دیگر. شما و افرادی را که با آنها زندگی می کنید ناراضی خواهد کرد.

بنابراین زندگی با یک سگ آموزش دیده لذت بخش و با کیفیت است و زندگی با یک سگ تربیت نشده انرژی می گیرد و تجربه بدی به شما می دهد.

مرتبط:  چرا باید خود را ببخشیم

آموزش سگ از چه سنی شروع می شود؟

بهترین زمان برای شروع آموزش سگ 2 ماهگی است.

در ادامه مقاله کامل با ما همراه باشید تا به شما بگوییم برای آموزش اولیه سگ از کجا شروع کنید و چه کاری انجام دهید.

بهترین راه برای تربیت سگ چیست؟

با توجه به وب‌ام‌دی که یکی از معتبرترین سایت‌ها در صنعت حیوانات خانگی است، بهترین روش آموزش سگ طبق آخرین یافته‌های دامپزشکان و رفتارشناسان سگ در سراسر جهان، روش تایید مثبت است. اساس این روش تشویق به اعمال خوب و پسندیده سگ و نادیده گرفتن اعمال بد و ناخوشایند است.

البته اینکه چگونه اعمال بد را نادیده بگیریم و چه زمانی و چگونه اقدامات مثبت را تشویق کنیم، سوالی است که باید در مورد آن بیشتر به شما بگوییم.

چگونه سگ را تربیت کنیم؟

از لحظه ای که سگ را به خانه می آورید، باید آموزش آن را شروع کنید.

سگ ها با آزمون و خطا یاد می گیرند. یعنی وقتی کاری را انجام می دهند و به هدفشان می رسند یا تجربه خوبی در ذهنشان می ماند، آن کار را ادامه می دهند و بالعکس.

به همین دلیل از روز اول هر حرکت سگ را زیر نظر داشته باشید، با تشویق او به حرکات خوب او را تشویق کنید و با نادیده گرفتن و پرت کردن حواس او دست از کارهای بد بردارید. با این روش می توانید به او یاد دهید که چه کاری انجام دهد و چه کاری را انجام ندهد.

با استفاده از تشویق می توانید سگ خود را برای آموزش آماده کنید. شما باید به سگ نه گفتن را بیاموزید. شما باید او را تشویق کنید تا به سگ شما چیزهای ممنوعه را آموزش دهد. این امر به ویژه برای یک توله سگی که به تازگی به فرزندی پذیرفته شده است بسیار مهم است. یادگیری نه گفتن به سگ یکی از مهارت های مورد نیاز برای تربیت توله سگ است. زیرا با این کار به او یاد می دهید که رئیس کیست و قوانین خانه چیست.

پس از تفکر و پیگیری این سوال، اکنون وقت آن است که به طور جدی آموزش سگ را شروع کنید. برای این کار قدم به قدم پیش بروید.

اولین آموزش توله سگ: آموزش یک توله سگ برای تنها ماندن بدون ناله یا زوزه

اولین آموزشی که باید به توله سگ بدهید این است که او را در خانه تنها بگذارید.

یکی از مهم ترین مشکلات کسانی که به تازگی سگ خریده اند (مخصوصاً شب های اول) مشکل سر و صدا، گریه، زوزه و پارس توله های است که خواب و غذای آنها را از بین می برد و صاحب را از خرید پشیمان می کند. یک سگ در روزهای اول .

خیلی ها فکر می کنند که این رفتار توله غیرطبیعی است و مشکلی برای او وجود دارد.

اگر توله سگ ناله می کند، می کشد، گریه می کند و پارس می کند، دلیلی دارد و رفتاری کاملا طبیعی و قابل پیش بینی است!

دلیل این رفتار چیست؟ چگونه باید به این رفتار پاسخ دهیم و چگونه می توانیم توله سگ را آرام کنیم و او را آرام نگه داریم تا بتوانیم شب راحت بخوابیم؟

توله ها به طور غریزی شروع به سر و صدا کردن و زوزه کشیدن می کنند، پارس می کنند و صاحب خود را صدا می زنند و پاسخی که از شما دریافت می کنند تاثیر زیادی بر رفتار آنها در آینده خواهد داشت.

به طور کلی، کاری که می توانیم انجام دهیم این است:

بیایید به توله سگ اطمینان دهیم که جای او امن است و هیچ خطری او را تهدید نمی کند

کم کم به تنهایی عادت کنیم

بیایید به او یاد دهیم که تنها بماند و سر و صدا نکند (این قسمت باعث می شود سگ حتی زمانی که در خانه نیستید آرام شود و از مشکلات مهمی مانند اضطراب جدایی جلوگیری کند)

چگونه این 3 چیز را به سگ آموزش دهیم؟ خب توضیحات طولانی و خارج از محدوده متن خارجی است پس شما را به کتاب آموزش کامل سگ که شامل این و تمامی سوالات آموزشی دیگر می باشد ارجاع می دهیم:

کتاب الکترونیکی آموزش کامل سگ (توله سگ و بزرگسال)

برای تربیت صحیح سگ، باید بدانید چه زمانی، کجا و چگونه این رفتار را نشان دهید تا سگ بتواند آن را ببیند و از آن بیاموزد.

این کتاب الکترونیکی گام به گام به شما آموزش می دهد که چگونه از روز اول با سگ رفتار کنید و به او چه چیزهایی را آموزش دهید و به شما کمک می کند سگی خوش رفتار و خوش رفتار را به جامعه تحویل دهید.

کتاب بخر

195000 تومان

کتاب خوندن رو دوست نداری؟؟؟

و آموزش؟

با تماشای دوره آموزش رویای سگ پت پرس، نحوه آموزش صحیح سگ خود را بیاموزید.

در این دوره کلی ویدیویی محیط واقعی تربیت سگ و چالش های تربیت سگ را مشاهده خواهید کرد که با توضیح تمامی مباحث آموزش سگ توسط مربی حرفه ای همراه خواهد بود. علاوه بر این امکان برگزاری جلسات خصوصی و آنلاین با مربی برای پرسیدن سوالات خود را دارید. پس از تماشای آموزش ها، وظایف محول شده را تکمیل می کنید و برای مربی ارسال می کنید تا مشکلات و ایرادات کارتون را کشف کند!

آموزش کامل آموزش سگ با همراهی مربی

مفتخریم اعلام کنیم که به شما این امکان را می دهیم که سگ خود را به بهترین و ساده ترین و کم هزینه ترین روش تربیت کنید تا شما نیز از داشتن یک سگ خوش رفتار و مطیع لذت ببرید.

تنها شرط داشتن انگیزه کافی و زمان کمی است.

دوره آموزش آفلاین سگ نورث پت با همکاری پت پرس و با پشتیبانی کامل مربی در دسترس شماست!

پیشنهاد می کنم نمونه فیلم دوره تربیت سگ که مربوط به یکی از قسمت های فصل هفتم این دوره است را مشاهده کنید:

آموزش دوم در تربیت سگ: سگ را اجتماعی کنید و با ترس هایش مقابله کنید!

یکی از مهمترین ویژگی های سگ های تربیت شده خوش اخلاقی و اعتماد به نفس آنهاست.

یک سگ شجاع از چیزهایی مانند صداهای بلند، تنهایی، غریبه ها، دامپزشکان، سگ ها و حیوانات دیگر نمی ترسد. این نوع سگ به صاحب خود اعتماد کافی دارد. زندگی با سگی که به راحتی می ترسد و شروع به لرزیدن، پارس کردن، دندان درآوردن و غرغر می کند بسیار دشوار است و نمی توانید او را از خانه بیرون بیاورید، او را تنها بگذارید یا خود را در محیطش سرگرم کنید.

نقطه مقابل سگ دوست، سگی است که به افراد یا سگ هایی که صاحبش به او معرفی کرده اعتماد نمی کند، پارس می کند، غر می زند یا از آنها می ترسد.

سگ خوش رفتار در مواجهه با افراد جدید یا سگ های دیگر پارس نمی کند و با شنیدن فرمان صاحبش به سرعت آرام نمی شود.

چگونه سگم را اجتماعی کنم؟

توله ها باید از سنین پایین به چالش کشیده شوند. از سنین پایین باید در معرض صداهای بلند، موقعیت های استرس زا، غریبه ها، حیوانات دیگر و… قرار بگیرند تا در بزرگسالی دچار مشکل نشوند.

این مهمترین بخش تربیت سگ در سنین پایین است. سگی که از کودکی یاد گرفته نسبت به سگ های دیگر، صداهای بلند، غریبه ها و … حساس باشد. واکنش شما هرچه که باشد، وقتی در بزرگسالی با آنها روبرو می شوید، مشکلی نخواهید داشت. این کار «اجتماعی کردن سگ» نام دارد.

به یاد داشته باشید که تا 6 ماهگی سگ خود زمانی برای اجتماعی کردن سگ خود ندارید. اگر سگ شما بالای 6 ماه سن دارد و از مشکلات آموزشی رنج می برید، باید مراجعه کنید و آنها را حل کنید.

نحوه به چالش کشیدن و اجتماعی کردن سگ موضوع مفصلی است که در راهنمای کامل آموزش سگ که در بالا به آن پرداختیم توضیح داده ایم.

واضح است که اگر وقت کتاب خواندن ندارید و تماشای فیلم را ترجیح می دهید، یک مربی مجرب همه این موارد را به صورت ویدئویی به شما آموزش داده است و می توانید فیلم او را دانلود و تماشا کنید (لینک در اینجا – بالا) .

حالا نوبت آموزش توالت و قوانین خانه به سگ است، آموزش سوم!

اکنون که به سگ خود یاد داده اید تنها بماند و همزمان با او در آموزش دوم کار کنید، باید آموزش سگ را برای استفاده از توالت (ادرار و مدفوع) و رعایت قوانین خانه شروع کنید، اما قبل از آن. شما باید بدانید که چه قوانینی را باید برای سگ تعیین کنید!

اگر می‌خواهید تجربه شیرین نگهداری از سگ برایتان خراب نشود، مهم‌ترین نکته این است که اگر سگتان به حال خودش رها شود، هر طور که می‌خواهد رفتار می‌کند و این چیزی نیست که شما از یک سگ خوش رفتار انتظار داشته باشید پس باید آموزش سگ را در این زمینه جدی بگیرید!

بنابراین لازم است که اعضای جدید و کوچک خانواده شما بفهمند که چه انتظاری از آنها می رود و چه چیزی قابل قبول است.

بنابراین، باید قوانین خاصی برای خانه وجود داشته باشد، سگ باید برنامه روزانه داشته باشد و همه اعضای خانواده به طور 100 درصد به آن پایبند باشند. در این صورت خواهید دید که توله سگ شما چقدر سریع با شرایط زندگی شما سازگار می شود.

اجرای قوانین و برنامه منظم از اولین باری که توله سگ را به خانه می آورید، به او اخلاق خوب می آموزد و باعث می شود دیگران متوجه شوند که مسئولیت آنها چیست و چگونه باید با او رفتار کنند.

نتیجه همه این کارها داشتن سگی خوش رفتار و مودب است که زندگی با او خوشایند است و همیشه نباید استرس داشته باشید که با خرابکاری او روبرو خواهید شد، موهایش را در جایی که نباید پیدا کنید، او روی سگ ادرار کرد. کاناپه، او فقط غذاهای خاصی می خورد و … و مهمتر از همه، در هر زمانی می تواند کاری کند که به خود یا یکی دیگر از اعضای خانواده اش به خصوص فرزند شما آسیب برساند.

قوانین خانه چیست؟

12 قانون بسیار مهم وجود دارد که یک سگ باید آنها را بداند. مثلاً اینکه بداند به کدام مکان های خانه اجازه رفتن ندارد یا کجا می خوابد.

از روی میز و مبلمانی که نباید روی آن بنشیند یا بپرد و غیره به سگ غذا ندهید. نیز بخشی از این قوانین هستند.

برنامه ریزی سگ در تربیت سگ چقدر اهمیت دارد؟

علاوه بر تنظیم قوانین، باید یک برنامه روزانه (حتی اگر دقیق نباشد) برای سگ خود تنظیم کنید و به آن عادت کنید. برای چی؟

برنامه ریزی برای زندگی سگ و پایبندی به آن 4 فایده مهم دارد :

توله سگ می داند رئیس هم سن و سال کیست! او متوجه می شود که شما صاحب او هستید و شما تصمیم می گیرید که چه زمانی و چه کاری انجام دهید (کی بخوابد، کی بخورد و …) به همین دلیل است که به شما تکیه می کند و به شما گوش می دهد، در خانه آنچه را که می خواهد انجام نمی دهد. .

مرتبط:  چطور از مرد تعریف کنیم

سگ خیالش راحت است که غذای او به موقع آماده شده و مشکلی برای رفتن به دستشویی ندارد و می تواند بازی کند و بخوابد. این باعث کاهش استرس توله سگ می شود.

بسیاری از مشکلات رفتاری مانند خشن بودن، استفاده از توالت در داخل خانه، داشتن سگ کم تغذیه و غیره. می توان از این امر اجتناب کرد.

برای شما صاحبان سگ، این نیز آرامش خاطر را به ارمغان می آورد زیرا می دانید چه زمانی باید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

پس برنامه ریزی را فراموش نکنید!

آموزش به سگ محل ادرار کردن و مدفوع کردن

برای اینکه به سگ خود بیاموزید ادرار و مدفوع را در مکان مناسب دفع کند، باید یاد بگیرید که کی و کجا دفع کند.

وقتی راهی برای آموزش آن پیدا می کنید، با حوادث ناخواسته زیادی مواجه می شوید، لطفا بدانید که این یک مشکل طبیعی است.

در حین تمرین باید صبور و آرام باشید و بر مراحل تمرینی خود تاکید کنید. به یاد داشته باشید که توله سگ ها متفاوت یاد می گیرند.

در اکثر نژادها توله سگ می تواند از حدود 8 هفتگی مثانه خود را کنترل کند، بنابراین به سرعت شروع به تمرین کنید اما در ابتدا انتظار زیادی نداشته باشید.

2 نوع روش کلی برای آموزش توالت کردن سگ وجود دارد:

آموزش محل دفع ادرار و مدفوع در خارج از خانه

آموزش محل دفع ادرار و مدفوع در داخل خانه

برای یادگیری دقیق این دوره های آموزشی پیشنهاد می کنم مقاله آموزش تمیز بودن سگ خود را مطالعه کنید.

آموزش چهارم: وقت آن است که سگ را آموزش دهید تا به فرمان شما گوش دهد!

اگر 3 قسمت قبلی را به طور کامل روی سگ خود اعمال کرده اید، اکنون می توانید مطمئن باشید که پایه خوبی برای داشتن یک سگ خوش رفتار و مطیع پایه گذاری کرده اید.

پس وقت آن است که یک سری دستورات را آموزش دهیم و به سگ راه رفتن با قلاده را آموزش دهیم.

برخی از افراد ترجیح می دهند برای آموزش دستورات اولیه به یک مربی خوب و با تجربه سگ اعتماد کنند. شاید ساده تر باشد، اما گران است و لذت آموزش و تربیت سگ را از بین می برد!

چگونه به سگ دستورات را آموزش دهیم؟

با برپایی جلسات آموزشی.

وقتی سگ ها را تربیت می کنید، باید آنها را مانند یک بچه 2 ساله تصور کنید! قطعا نمیشه ۲ ساعت به بچه ۲ ساله ریاضی یاد داد! توانایی یادگیری یک کودک 2 ساله این است که بگوید 1، 2، و اگر چیزی را بیش از 10 دقیقه تکرار کنید، خسته می شود و به راحتی حواسش پرت می شود.

سگ ها در نهایت می توانند به مدت 10 دقیقه روی یادگیری دستورات تمرکز کنند و جلسات آموزشی آنها باید سرگرم کننده و پر از تشویق و سرگرمی باشد در غیر این صورت آنها شما را خسته و خسته می کنند.

آن را فراموش نکن :

آموزش و تربیت سگ به بار و بار نیاز دارد.

نژادهای مختلف سگ توانایی یادگیری متفاوتی دارند، اما حتی کم هوش ترین و سرسخت ترین سگ ها با تکرار و تشویق یاد می گیرند. اگر سگ شما در حال یادگیری نیست و هیچ پیشرفتی نمی کند، مشکل این آموزش شماست، نه یادگیری سگ شما!

فرقی نمی کند سگ شما بالغ باشد یا توله سگ، آموزش دستورات اولیه برای سگ ها در هر سنی ضروری است.

چه دستوراتی را به سگ بیاموزیم؟

یک سری دستورات وجود دارد که هر سگی باید یاد بگیرد. فرقی نمی کند سگ شما یک سگ آپارتمانی باشد، یک سگ اسباب بازی یا بهترین سگ نگهبان. شما باید این دستورات را به او آموزش دهید:

بشین

بیا

اقامت کردن

پایین

نام سگ

تحصیل کرده نباش

پرت كردن

آن را بگیرید

آوردن

آموزش تمام این دستورات به سگ ممکن است یک سال طول بکشد، اما این چیز بدی نیست. با نشستن و تمرین آن با او شروع کنید تا ملکه ذهن او شود و مناسب او شود.

از او بخواهید که همه جا بنشیند و تشویقش کند، در خانه، بیرون، پارک، مهمانی، خیابان، هنگام غذا خوردن، با یقه یا بدون یقه و غیره. سپس دستور زیر را یاد بگیرید.

چطور این فرمان ها رو به سگ یاد بدیم؟

خب هر سفارشی روش تدریس خودش را دارد. شما می توانید با مطالعه کتاب الکترونیکی آموزش سگ و تمرین گام به گام با سگ خود، نحوه آموزش تمامی این دستورات و همچنین چند دستور دیگر را بیاموزید.

باز هم اگر در خرید و مطالعه این کتاب ها ابهامی دارید، می توانید نسخه رایگان آن ها را با مراجعه به صفحه آن ها دانلود و سپس خریداری و مطالعه کنید.

به یاد داشته باشید که تا زمانی که می توانید دستورات سگ را آموزش دهید! برای چی؟

سگ هایی که به آموزش ادامه می دهند از نظر ذهنی فعال می مانند و به آنها اجازه می دهد از رفتارهای مخرب اجتناب کنند. به این ترتیب سگ در هر مرحله از زندگی دستورات جدیدی را می آموزد که در ادامه دستورات قبلی است و دستورات قبلی در ذهن او تثبیت می شود. آموزش دستورات جدید به سگی که به سرعت یاد می گیرد و از آنها اطاعت می کند برای شما صاحب آن نیز لذت بخش و جذاب است.

آموزش پنجم: آموزش سگ با بازی و تخلیه انرژی آن

چیزی که همه ما می دانیم این است که سگ ها عاشق بازی هستند و بازی با سگ ها بسیار لذت بخش است، اما چیزی که اغلب نمی دانیم این است که بازی چقدر بر بدن، ذهن، رفتار، توانایی های اجتماعی و شناختی سگ ما تأثیر می گذارد. ضروری است. مقدار انرژی که سگ ما دارد می تواند به ما در انتخاب یک بازی کمک کند.

چیز دیگری که ما نمی دانیم این است که اگر مسیر درست را بدانیم، بازی می تواند برای سگ بیشتر از سرگرمی باشد.

سگ ها چگونه برای بازی تربیت می شوند؟

یکی دیگر از مزایای بازی این است که محیطی برای تمرین دستورات بیشتر و راهی شاد و سرگرم کننده برای آموزش سگ شما ایجاد می کند. راستش سگ ها و به خصوص توله سگ ها از طریق بازی چیزهایی یاد می گیرند و بسیار تحت تاثیر همبازی های خود قرار می گیرند و تمام رفتارهای آنها را زیر نظر دارند.

علاوه بر این، هر بازی قوانینی دارد و وقتی سگ شما از این قوانین پیروی می کند، یاد می گیرد که احساسات خود را کنترل کند و رفتار مناسب از خود نشان دهد.

وقتی با سگ خود وقت می گذرانید و با او بازی می کنید. او درک می کند که شما به او توجه کرده اید و این چیزی است که رابطه شما را با او خاص و عمیق می کند.

آیا می توان در فضای کوچک آپارتمان با سگ بازی کرد؟

بله صد در صد!

آیا می خواهید با سگ خود بازی کنید اما به هر دلیلی نمی توانید خانه را ترک کنید؟

ممکن است فکر کنید که فعالیت های زیادی در خانه امکان پذیر نیست، اما اینطور نیست. به سادگی سناریوهایی ایجاد کنید که ذهن سگ شما را درگیر کند و او را با چیزهای جدید برای یادگیری و حل کردن فعال نگه دارد.

در مواردی که فضای کافی برای بازی وجود ندارد. مانند خانه های متحرک، بازی های فکری را می توان برای سگ های آپارتمانی استفاده کرد.

البته در کتاب آموزش کامل سگ به صورت جامع تری بازی های جذاب ذهنی و جسمی را معرفی کرده ایم. با انجام آنها می توانید ساعت ها سگ خود را در مکان های مختلف سرگرم کنید، سرگرم شوید و انرژی روحی و جسمی او را تخلیه کنید و سگی خوش رفتار داشته باشید.

تخلیه انرژی را فراموش نکنید

تخلیه انرژی یک مرحله مهم و اساسی در تربیت سگ است.

سگ ها موجوداتی باهوش، بازیگوش و بسیار پرانرژی هستند. اگر به آنها فرصت ندهید که انرژی جسمی و ذهنی خود را آزاد کنند، اگر شما دوست نداشته باشید انرژی آنها را آزاد کنید، آسیب خواهند دید. مانند:

آسیب به لوازم خانگی

یک سوراخ در زمین حفر کنید

پارس سگ

گاز گرفتن و…

با بازی صحیح با سگ علاوه بر آموزش به او در قالب بازی، انرژی او را هدایت می کنید و او را شاد، سرگرم و دور از مشکلات رفتاری نگه می دارید. اگر سگ شما بسیار پرانرژی است و زیاد می پرد، بهتر است از بازی های فیزیکی برای آزادسازی انرژی سگ استفاده کنید.

به همین دلیل لازم است همیشه یک سری بازی های استثنایی و جدید برای تخلیه انرژی ذهنی و جسمی سگ بدانید. در مورد قوانین و روش های کاهش انرژی سگ در مقاله مصرف انرژی سگ صحبت کردیم که می خوانید.

آموزش چهارم: چگونه سگ را بدون بدرفتاری در خانه تنها بگذاریم؟

مهم نیست که شما به عنوان صاحب سگ چقدر در خانه بمانید یا از راه دور کار کنید، باز هم شرایطی وجود دارد که باید سگ را برای مدت طولانی در خانه تنها بگذارید.

سگ ها حیوانات اجتماعی هستند. دلیلی وجود دارد که آنها را بهترین دوست انسان می نامند. آنها طبیعتاً می خواهند با ما وقت بگذرانند، ما را مشاهده کنند و به ما کمک کنند. از طرف دیگر، چون سگ ها باهوش هستند، نیاز به سرگرمی دارند و نمی دانند چگونه این کار را به تنهایی انجام دهند.

به همین دلیل است که باید سگ را برای چنین مواقعی آموزش داد و وسایل را طوری تنظیم کرد که حوصله اش سر نرود و دچار اضطراب جدایی نشود.

چه کنیم که سگ را تنها بگذاریم؟

ساخت محیط خانه برای سگ دوستانه

آموزش تنهایی به سگ

روش های جالب و متنوع برای سرگرمی سگ در زمان تنهایی

جایگزینی برای تنها گذاشتن سگ

حل اضطراب جدایی در سگ ها

ما در مورد همه این موارد در کتاب آموزش کامل سگ، قسمت تنها گذاشتن سگ در خانه صحبت کردیم.

آموزش سگ بر اساس نژاد سگ

نژادهای مختلف سگ خصوصیات متفاوتی دارند. آموزش برخی از نژادهای سگ آسان تر و برخی دیگر دشوارتر است.

برخی از نژادها انرژی بیشتری دارند و باید زمان بیشتری را به آنها اختصاص دهید. نکات آموزشی جزئی وجود دارد که در مورد برخی از نژادها باید رعایت شود و در مورد نژادهای دیگر مهم نیست.

علاوه بر این، برخی از سگ ها باید برای نگهبانی آموزش ببینند. در ادامه مقاله در مورد آموزش چند نژاد معروف صحبت خواهیم کرد.

مرتبط:  چرا تنفس با بینی بهتر است کلاس چهارم

چگونه سگ ژرمن شپرد را تربیت کنیم؟

ژرمن شپرد یکی از باهوش ترین نژادهای سگ در جهان است. این هوش می تواند با اعمالش شما را به وجد بیاورد و غافلگیر کند، اما از طرف دیگر، اگر مراقب نباشید، به راحتی می توان از آن سوء استفاده کرد و از هوش خود برای تسلط بر شما، صاحبش استفاده کرد.

به عبارت دیگر، اگر شما مراقب تحصیل ژرمن شپرد نباشید، به جای مالکیت او، او صاحب شما خواهد شد!

پیشنهاد می کنم اگر نژاد سگ شما ژرمن شپرد است کتاب آموزش سگ ژرمن شپرد را تهیه و مطالعه کنید. این کتاب همه چیزهایی را که برای تربیت سگ ژرمن شپرد و نگهبان باید بدانید را به شما آموزش داده است.

کتاب آموزش سگ ژرمن شپرد

چگونه سگ پامرانیا را تربیت کنیم؟

سگ پامرانین سگی مودار، زیبا و صاف است که در ایران بسیار محبوب شده است. پامرانین ها یکی از سگ های اسپیتز هستند و بسیار باهوش هستند و به راحتی تربیت می شوند.

یک نکته مهم در مورد آموزش سگ پامرانین این است که از آنجایی که این سگ ها جزو سگ های آپارتمانی طبقه بندی می شوند، باید در آموزش قوانین خانه سگ به این سگ بسیار دقت کنید. اجتماعی کردن پامرانین نیز بسیار مهم است. در غیر این صورت ممکن است خجالتی شوند یا عادت های بدی مانند پارس کردن پیدا کنند.

برای بهترین روش تربیت این سگ بامزه و آپارتمانی، یک ایبوک طراحی کرده ایم که بسیار جامع است و تمامی مباحث مورد نیاز برای تربیت سگ پامرانیا را به صورت کاربردی به شما آموزش می دهد.

چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم؟

وقتی صحبت از تربیت سگ هاسکی می شود، شخصاً من می لرزم! دلیلش این است که سگ های هاسکی یکی از آن آدم های بد هستند!

همه ما می دانیم که یک سگ هاسکی زمانی یک سگ سورتمه بود! به همین دلیل است که این نژاد دارای انرژی زیادی است که در صورت عدم تخلیه مناسب به صورت مشکلات رفتاری خود را نشان می دهد. بنابراین، لطفا هاسکی نخرید، یا اگر خریدید، آموزش هاسکی را جدی بگیرید!

کتاب آموزش سگ هاسکی

آیا می توان سگ یک ساله و سگ بالغ را تربیت کرد؟

بله، آموزش سگ های بالغ می تواند دشوار باشد و به زمان بیشتری نسبت به آموزش توله ها نیاز دارد، اما امکان پذیر است.

فقط باید بدانید چه کاری باید انجام دهید و در مسیر درست قدم بردارید. البته برای تربیت سگ حوصله و پشتکار کافی می خواهد!

برای آموزش سگ های بالغ، با آموزش دستورات اولیه شروع کنید.

به او بیاموزید که فرمان بگیرد و گوش کند

سگی که قبلاً بزرگ شده و با انسان ها زندگی کرده است، احتمالاً از قبل آموزش های اولیه را می داند، مانند اینکه بداند کجا به دستشویی برود.

از طرفی کارهایی مانند اجتماعی کردن سگ و افزایش اعتماد به نفس او باید حداکثر تا 5 ماهگی سگ انجام شود و اگر سگ شما بالای 5 ماه سن دارد و هنوز آن را آموزش نداده اید یا فقط انجام داد به شما مراجعه کنید، بهتر است از آموزش فرماندهی شروع کنید و سپس مسائل رفتاری او را حل کنید.

برای این کار ابتدا باید دستوراتی مانند نشستن، بیا، ماندن و… را به او آموزش دهید و همچنین با یقه راه برود.

هنگامی که سگ دستورات اولیه را یاد گرفت، دستورات جدید را به او آموزش دهید و دستورات قبلی را نیز تمرین کنید. دستوراتی که اکنون باید به او آموزش دهید عبارتند از:

آموزش تمامی این دستورات در کتاب آموزش کامل سگ آموزش داده شده است.

چگونه مشکلات رفتاری سگ های بالغ را اصلاح کنیم؟

بزرگترین مشکلی که سگ ها برای ما ایجاد می کنند این است که با انجام رفتارهای نامناسبی که سگ به انجام آن ادامه می دهد، زندگی ما را مختل می کند.

اصلاح این رفتارهای نامناسب یا مشکلات رفتاری سگ به تربیت سگ برمی گردد و می خواهیم در این قسمت در مورد آن صحبت کنیم.

مشکل رفتار سگ به چه معناست؟

مشکل رفتاری مشکلی است که به هر دلیلی باعث آزار و اذیت صاحب سگ می شود و زندگی با سگ را سخت و قابل حل می کند.

مثلا :

گاز گرفتن سگ

پارس سگ

پرش به مهمان

احساس مالکیت بر چیزها

و حتی در حین راه رفتن یقه را بکشید (مقاله مرتبط: آموزش راه رفتن به سگ)

همه بخشی از اختلالات رفتاری سگ هستند. شاید فکر کنید که مزاحم سگ به دلیل مزاحمت او ظلم است و بهتر است اجازه دهید هر طور که می خواهد رفتار کند!

خب، اینجا باید بگویم که با نگاهی به تعداد سگ هایی که به دلیل مشکلات رفتاری در پناهگاه ها قرار می گیرند یا آسیب جدی می بینند یا در خیابان یا جلوی کلینیک های دامپزشکی رها می شوند، متوجه می شویم که حل مشکلات رفتاری سگ ها فقط یک کار است. موضوع اینطور نیست و در نهایت این سگ است که زندگی بهتر و راحت تری با صاحبش خواهد داشت.

در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات رفتاری سگ به مقاله مشکلات رفتاری سگ و راه حل های آن مراجعه کنید.

مشکل رفتاری پارس کردن به جای سگ

هیچ کس نمی تواند استدلال کند که سگی که هر از گاهی با پارس کردن به همسایه ها شکایت می کند، مطلوب است! زندگی با چنین سگی با سر و صدا و مزاحمتی که برای شما و همسایگانتان ایجاد می کند واقعاً دشوار است. بنابراین پارس کردن نامناسب مهم‌ترین مشکل رفتاری در سگ‌ها محسوب می‌شود.

چیزی که مردم نمی دانند این است که همه صداها معنی یکسانی ندارند. سگ ها صداهای مختلفی تولید می کنند. معمولاً می شنویم که می گویند: “سگ من پارس می کند!” چگونه می توانم آن را متوقف کنم؟ » اما برای جلوگیری از پارس کردن، ابتدا باید دلیل آن را بدانید.

یعنی در مواقعی که سگ شما با قرار گرفتن در آنجا شروع به پارس می کند، متوجه آن می شود و سپس بسته به دلیل شروع به آموزش و رفع حساسیت می کند و این مشکل رفتاری را حل می کند.

در کتاب آموزش کامل سگ به طور مفصل در مورد مشکل پارس بی مورد سگ ها و راه حل رفع هر دلیلی صحبت کرده ایم.

مشکل رفتاری خشونت و گاز گرفتن سگ

هر ساله افراد زیادی در سراسر جهان به دلیل گاز گرفتن سگ به بیمارستان مراجعه می کنند. جالب است بدانید این افراد بیشتر توسط سگ های لعنتی گاز گرفته می شوند! در کشورهای توسعه یافته گاز گرفتن سگ یکی از تهدیدات سلامت جامعه است. بنابراین تشخیص و حل مشکل گاز گرفتن در سگ ها بسیار مهم است. این مشکل زمانی جدی تر می شود که سگ به شدت گاز بگیرد!

برای تشخیص علت گاز گرفتن سگ، بهتر است ریشه آن را پیدا کنیم و ببینیم که چرا سگ ما عصبانی و پرخاشگر است. در پت پرس مقاله ای در مورد علل خشونت سگ ها داریم که به بررسی علل خشونت سگ می پردازد.

دلایل گاز گرفتن سگ چیست؟

درست مانند پارس کردن، گاز گرفتن سگ دلایل مختلفی دارد

گاز گرفتن توله ها به دلیل دندان درآوردن

بسیاری از سگ های بالغ از دهان خود برای کشف و درک دنیای اطراف خود استفاده می کنند.

یک سگ می تواند برای محافظت از خود، قلمرو، گله و هر چیزی که برایش عزیز است گاز بگیرد

بدانید سگی که تازه مادر شده است می تواند گاز بگیرد

بسیاری از سگ ها از ترس گاز می گیرند

سگ ممکن است از درد گاز بگیرد

دقت کنید که آیا سگ تعقیب می کند و گاز می گیرد یا نه!

سگی که با سگ دیگری دعوا می کند اگر صاحبش درگیر شود گاز گرفته می شود!

ابتدا باید علت گاز گرفتن سگ را مشخص کنید و سپس به فکر حل این مشکل باشید. در قسمت 2 کتاب آموزش کامل مسائل رفتاری سگ، به این مشکل پرداختیم. بنابراین، اگر سگ شما با رفتار گاز گرفتن مشکل دارد، حتما مقاله “چرا سگ ها گاز می گیرند” را مطالعه کنید.

سایر مشکلات رفتاری مهم در تربیت سگ (حفاری، دنبال کردن، پریدن، گدایی برای غذا)

برخی از مشکلات رفتاری در سگ ها وجود دارد که ممکن است اصلاً مشکل رفتاری نباشد! اما دلیل اینکه ما آنها را مشکلات رفتاری می نامیم این است که این رفتارها همیشه برای شما آزاردهنده نیستند! برعکس، وقتی در موقعیت خاصی قرار می گیرید آزاردهنده می شوند.

به عنوان مثال، به این فکر کنید که سگ ها برای خوشامدگویی به شما می پرند. هیچ کس دوست ندارد ماست، تخم مرغ، شیر و مواد غذایی روزانه را در دست داشته باشد و وارد خانه شود، فقط وقتی سگی با هیجان از جایش می پرد، همه چیز را از دست می دهد، یا به محض ورود به خانه، یک پنجه روی شلوار جدید و اتو شده اش بگذارد. . در مورد احساس مهمانان در مورد پریدن سگشان و خطری که برای کودکان و افراد مسن ایجاد می کند چه می شود!

یا اینکه سگ هایی که دوست دارند چیزهای مختلف را دنبال کنند، اگر اجازه داشته باشند، در خطر افتادن به دردسر بزرگی هستند!

به عنوان مثال، ممکن است سگی داشته باشید که دوست دارد ماشین ها یا وسایل نقلیه چرخدار دیگر را تعقیب کند، یا دوست دارد حیوانات دیگر را تعقیب کند.

مهم نیست که او به دنبال چه چیزی است، باید توجه او را از آن چیز دور کنید تا بتوانید او را از خطر دور نگه دارید.

بنابراین، اگر سگ شما مشکلات رفتاری زیر را نشان می‌دهد، قبل از اینکه پشیمان شوید، باید آنها را برطرف کنید. نحوه حل همه این مشکلات را می توانید در کتاب کامل آموزش سگ بخوانید:

سگ برای استقبال از عزیزانش روی آنها می پرد

التماس غذا از سگ

تعقیب و تعقیب افراد و اشیا

سگ های حفاری

کشیدن یقه هنگام راه رفتن

شما چی فکر میکنید؟ با ما به اشتراک بگذارید…

به پایان مقاله تربیت سگ رسیدیم. اگرچه این مقاله بسیار طولانی شده است، اما من حتی نتوانستم 5% از نکاتی را که باید در مورد آموزش سگ بدانید را به اشتراک بگذارم! تکرار می کنم، اگر تا به حال سگ نداشتید، کتاب آموزش کامل سگ یا کتاب های نژاد ما را یک بار برای همیشه بخوانید.

کتاب های آموزش سگ Pet Press

ما بسیار دوست داریم با شما خوانندگان عزیز ارتباط برقرار کنیم تا نظر شما را در مورد این مقاله بدانیم و از تجربیات شما در رابطه با آموزش سگ مطلع شویم.

پس نظر خود را در بخش نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید. حتما می خوانیم و به آنها پاسخ می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا