چطور وکیل مهاجرت شویم

یک وکیل مهاجرت می تواند به بسیاری از متخصصان حقوقی که علاقه مند به کار در زمینه مهاجرت یا متخصص در حقوق بین الملل هستند کمک کند.

مثلا اگر بخواهیم وکیل مهاجرت به کانادا شویم چه ویژگی هایی باید داشته باشیم؟

تحصیلات:

وکیل – برای وکیل شدن در کانادا، ابتدا باید در رشته حقوق تحصیل کنید.

دوره های حقوق را JD یا Juris Doctor می گویند.

در گذشته به این دوره ها LLP یا لیسانس حقوق می گفتند.

توجه داشته باشید که JD یک دکترای حرفه ای است. اکثر کسانی که در این دوره ثبت نام می کنند دارای مدرک لیسانس هستند و سپس حدود سه سال این دوره را دنبال می کنند. برای ورود به برنامه JD مدرک کارشناسی ارشد لازم نیست. علاوه بر این، گذراندن دوره کافی نیست.

کسانی که وکیل می شوند باید در آزمون ورودی وکالت نیز قبول شوند. همچنین مدتی زیر نظر وکیل کار کنید. وکیل مهاجرت در کانادا وجود ندارد.

از نظر قانونی، همه وکلا می توانند به عنوان وکیل مهاجرت فعالیت کنند. به طور معمول، فردی که دوره JD را می گذراند، یک دوره 2-3 اعتباری در مورد مهاجرت به کانادا می گذراند. او همچنین می تواند برخی از رشته های اختیاری خود را در زمینه مهاجرت انتخاب کند. برخی از دانشگاه ها نیز کارگاه های آموزشی در زمینه مهاجرت ارائه می دهند. به طور خلاصه، وکلای کانادایی معمولا بین 2 تا 10 دوره در زمینه مهاجرت می گذرانند.

برخی از وکلای کانادایی پس از اخذ مجوز فقط در زمینه مهاجرت یا شهروندی تخصص دارند و پس از چند سال فعالیت به عنوان متخصص مهاجرت شناخته می شوند.

چگونه وکیل مهاجرت شویم

پارالگال (دستیار وکیل یا دستیار وکیل) – در استان انتاریو کانادا، حقوقدانان که به فارسی “دستیار وکیل” یا “دستیار وکیل” نامیده می شوند، می توانند از وکالت استان و برخی از فعالیت های مربوط به مهاجرت مجوز بگیرند. برای ساختن کانادا

این افراد معمولا یک دوره فشرده یک ساله می گذرانند که بخشی از آن به تدریس در زمینه مهاجرت اختصاص دارد (حدود سه واحد) و البته یک سری دروس در حوزه قضایی نیز می گذرانند که بخشی از آن به دادگاه های مهاجرت

در حال حاضر، سایر استان‌های کانادا از سیستم آموزشی و صدور مجوز متمرکز پارالقالی برخوردار نیستند. دولت کانادا به مشاوران حقوقی اجازه می دهد تا در زمینه مهاجرت فعالیت کنند، اما انجمن وکلای انتاریو فعالیت آنها را به دادگاه های مهاجرت اداری IRB محدود می کند و آنها مجاز به تکمیل فرم های مهاجرت یا مشاوره در مورد مسائل مهاجرت نیستند.

مشاور مهاجرت (کارشناس مهاجرت)

برای اینکه فردی بتواند مشاور مهاجرت به کانادا شود، ابتدا باید دوره های آموزشی مورد تایید ICCRC را تکمیل کند. شرط ورود به این دوره ها داشتن حداقل مدرک کاردانی یا حداقل دو سال سابقه کار در اداره مهاجرت می باشد.

مدت زمان این دوره ها در حال حاضر 500 ساعت است که معادل تقریباً 33 واحد دانشگاهی می باشد. تمام این واحدهای تحصیلی بر مهاجرت و شهروندی کانادا تمرکز دارند.

به عبارت دیگر، مشاوران مهاجرت به طور معمول سه تا ۱۶ برابر بیشتر از وکلای مهاجرتی در زمینه مهاجرت به کانادا آموزش می بینند (البته شکی نیست که وکلا در سایر زمینه های حقوقی نسبت به مشاوران، دانش متعدد و عمیق تری دارند). نویسنده علاوه بر اینکه مشاور رسمی مهاجرت به کانادا است، در یکی از معتبرترین کالج های کانادا، کالج اشتون، مهاجرت نیز تدریس می کند.

در ادامه مقاله نحوه وکیل مهاجرت به نحوه اخذ مجوز می پردازیم.

سازمان صادرکننده مجوز و نحوه اخذ و نگهداری آن

وکالت: داوطلب برای کار به عنوان وکیل ابتدا باید دوره آموزشی JD را گذرانده، آزمون ورودی یکی از استان های کانون وکلا یا کانون وکلا را بگذراند و مدت زمان مشخصی را برای انجام کار با وکیل دارای مجوز سپری کند. در کانادا به وکیل وکیل یا وکیل دادگستری گفته می شود. این دو با هم تفاوت هایی دارند اما به طور خلاصه می توان گفت که وکلای دادگستری وکلایی هستند که در دادگاه حاضر می شوند.

وکلا باید هر ساله یک سری دوره های آموزشی را برای حفظ مجوز خود بگذرانند. تعداد ساعات مورد نیاز بسته به استان صدور مجوز متفاوت است. نویسنده در حال حاضر یکی از این دوره ها را برای وکلا در استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا و ساسکاچوان تدریس می کند.

Paralegal (دستیار وکیل): مراحل اخذ مجوز به عنوان وکیل حقوقی شامل دوره آموزشی تقریباً شش تا دوازده ماهه و قبولی در آزمون وکالت از انجمن حقوق انتاریو است. همانطور که در بالا ذکر شد، وکلا در حال حاضر فقط در استان انتاریو مجوز دارند.

چگونه وکیل مهاجرت شویم

مشاور مهاجرت (کارشناس مهاجرت): برای اینکه یک فرد کارشناس مهاجرت شود باید دوره 500 ساعته مورد قبول ICCRC را با موفقیت پشت سر بگذارد، آزمون ورودی خود را بگذراند و یک سری شرایط دیگر را نیز دارا باشد (مثلا باید آیلتس را بگذراند. آزمون، شرکت علمی و کسب نمره قابل قبول). مشاوران مهاجرت اعضای سازمان ICCRC هستند و عنوان آنها CRIC است که مخفف Regulated Canadian Immigration Consultant است.

این افراد باید هر سال 16 ساعت فعالیت CPD (به عنوان مثال تکمیل آموزش) داشته باشند تا مجوز خود را حفظ کنند. نگارنده در گذشته دوره های آموزشی را برای مشاوران مهاجرتی دیگر برگزار کرده است و در حال حاضر در حال برگزاری دوره ای در این زمینه برای مشاوران مهاجرتی است.

مجوز کار یا ویزای کانادا

مجوز LMIA از کار کانادا

ویزا یا مجوز کانادا تحت برنامه های IMP

ویزای توریستی، تجاری، کاری کانادا (به عنوان مثال ویزای گروه های هنری یا ورزشی)

اخذ مجوز ورود به کانادا TRP برای کسانی که از ورود به کانادا منع شده اند.

مجوز eTA یا الکترونیکی سفر برای کسانی که برای ورود به کانادا نیازی به ویزا ندارند.

مجوز تحصیل یا مجوز تحصیل

مهاجرت به روش های اقتصادی (مانند خوداشتغالی، اکسپرس اینتری و ویزای راه اندازی)

مهاجرت خانوادگی (حمایت همسر، حمایت والدین و …)

پرونده های پناهندگی

دادگاه های مهاجرت در هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا یا سطح IRB

برخی از مشکلاتی که با CBSA ایجاد می شود (مانند هنگام ورود به کانادا)

ارائه مشاوره در زمینه امور ویزا، اقامت و شهروندی (شهروندی) کانادا

مسائل شهروندی کانادا (پر کردن فرم ها و نمایندگی در اداره مهاجرت)

مهاجرت به استان های کانادا

دفاع از شاکی در دادگاه فدرال کانادا (این نوع پرونده ها را بررسی قضایی می نامند)

طبق قانون مهاجرت کانادا، وکلا مجاز به انجام تمام موارد فوق هستند. شرایط برای حقوقدانان متفاوت است. در حال حاضر، به دلیل مجموعه ای از محدودیت های اعمال شده توسط کانون وکلای انتاریو، آنها فقط مجاز به رسیدگی به امور دادگاه IRB هستند و مجاز به انجام بقیه موارد فوق به طور مستقل نیستند. حقوقدانان سایر استان ها (به عنوان مثال به جز انتاریو) مجاز به انجام هیچ یک از فعالیت های فوق نیستند. مشاوران مهاجرت به جز رسیدگی قضایی که صرفا در حیطه کاری وکلا می باشد می توانند تمامی موارد فوق را انجام دهند.

در خصوص مهاجرت به استان های کانادا محدودیت های خاصی برای وکلا و مشاوران مهاجرت وجود دارد. به عنوان مثال، مشاوران مهاجرتی که مایل به کار بر روی پرونده ها در کبک یا ساسکاچوان هستند باید مجوز جداگانه دریافت کنند.

نویسنده در حال حاضر در ساسکاچوان مجوز دارد. برخی از استان ها فقط از طریق چند شرکت خاص پرونده های مهاجرتی را می پذیرند. به عنوان مثال می توان به استان های نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد اشاره کرد.

اگر فردی وکیل، کارشناس رسمی مهاجرت یا عضو انجمن ثبت نام کبک نباشد، مجاز به رسیدگی به امور مهاجرت یا ویزا در کانادا (حتی در پر کردن فرم های مهاجرت) نیست.

مرتبط:  چرا فروش در نتورک

نکته آخر اینکه در گذشته سیستم آموزشی برای مشاوران مهاجرت متفاوت بود، بنابراین برخی از مشاوران بسیار ارشد مهاجرت (کسانی که بیش از 15 سال سابقه کار دارند) ممکن است دوره آموزشی خاصی را برای عضویت در ICCRC طی نکرده باشند، اما این وضعیت وجود دارد. تغییر کرده. و مشاوران جدید همگی دوره های استاندارد را می گذرانند و اکثر آنها دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند.

چگونه وکیل مهاجرت شویم

موسسه حقوقی مهاجرت اینترنتی در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین الملل وکیل محمدرضا مهری

موسسه حقوقی مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه می دهد.

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای ارشد دادگستری در امور تخصصی در هر زمان از شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل متخصص

عضویت شهروندی در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و بهره مندی از تخفیف در هزینه های مشاوره و وکالت.

امکان عضویت وکلا و کارشناسان رسمی جهت ارائه به شرکت پس از تایید هیات مدیره.

قبول وکالت بدون حضور موکل در دفتر وکالت.

خدمات حقوقی برای ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات دفاعی ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.

بهترین وکیل کیفری در تهران

بهترین وکیل ملکی در تهران

بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی در تهران

بهترین وکیل خانواده در تهران

بهترین وکیل در دادگاه تجدید نظر

بهترین وکیل دادرسی اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور

بهترین وکیل تجدیدنظر

آدرس دفتر وکیل اینترنتی وکیل در تهران

میدان ونک، شروع بزرگراه حقانی، خیابان گاندی جنوبی، خیابان چهاردهم، پلاک 14، طبقه چهارم، واحد 9 و 10

شماره تلفن های موسسه حقوقی آنلاین در تهران

88663925-021

88663926-021

88663628-021

88796143-021

بعد از ساعات کاری و در روزهای تعطیل به صورت آنلاین با دفتر وکیل مهاجرت تماس بگیرید

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به تلفن همراه وکیل متخصص حقوق بین الملل خصوصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

از طریق واتساپ و شماره تلگرام وکیل مهاجرت به تهران پیام دهید

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام صبور باشید تا برای مشاوره حضوری یا آنلاین وقت بگیرید.

زمان مشاوره قطعی بوده و حداکثر تا 12 ساعت به اطلاع شما خواهد رسید.

موسسه حقوقی متخصص در امور مهاجرت در تهران

5/5 – (54)

وکیل مهاجرت کیست؟

سوالی که مردم از همان ابتدا می پرسند این است: وکیل مهاجرت کیست؟ وکیل مهاجرت در واقع وکیلی است که در امور مهاجرت و قوانین بین المللی مسلط است. این شخص پرونده های مهاجرت و اقامت را رصد می کند تا فرآیند مهاجرت برای متقاضیان آسانتر، سریعتر و بدون دردسر باشد. به زبان ساده، وکیل مهاجرت کسی است که راه را به شما نشان می دهد، شما را برای مهاجرت آماده می کند و تمام مراحل اداری و تشریفات مربوط به مهاجرت را برای شما انجام می دهد.

وکیل مهاجرت چه می کند؟

در قسمت قبل ماهیت کار وکیل مهاجرت را توضیح دادیم. همچنین به صورت ساده و مختصر درباره کارهای انجام شده توسط این نهاد حقوقی صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم به این سوال که شغل وکیل مهاجرت چیست پاسخ مفصل بدهیم؟ ما پرداخت می کنیم

مشاوره حقوقی و انتخاب بهترین راه برای مهاجرت

در ابتدا وکیل مهاجرت بر اساس شرایط، پتانسیل، خواسته های شما و همچنین اطلاعاتی در مورد قوانین شهروندی، اخذ تابعیت، اخذ ویزا، اخذ پاسپورت، قوانین بین المللی، شرایط زندگی اتباع خارجی در سایر کشورها، مهاجرت. فرآیند به کشورهای مختلف، بهترین راه برای مهاجرت را در اختیار شما قرار می دهد. در این مرحله موکل و وکیل باید به جمع بندی مشترک برسند و خدمات و حق الوکاله نیز مشخص شود.

انعقاد قرارداد مشخص برای انجام کار

در مرحله بعد قراردادی واضح و دقیق در مورد کلیه اقداماتی که وکیل متخصص در قانون مهاجرت قصد دارد از طرف موکل خود انجام دهد توسط وی تنظیم می شود. شرایط قرارداد باید به طور کامل خوانده شده و توسط مشتری تایید شود. سپس مراحل انعقاد قرارداد انجام می شود.

مدارک را جمع آوری کنید و به سفارت بفرستید

وکیل مهاجرت وظیفه جمع آوری تمامی مدارک و فرم های لازم و ارسال آنها به سفارت را بر عهده دارد. جزئیات این فرآیند بسته به نوع مهاجرت متفاوت است. برای مثال وکیل مهاجرت علاوه بر مدارک مربوط به سفارت باید تمامی مدارک تحصیلی را جمع آوری کرده و درخواست را به دانشگاه های مربوطه ارسال کند.

انجام کلیه اقدامات قانونی، اداری و تشریفاتی

وکیل مهاجرت کلیه اقدامات لازم اعم از حقوقی، اداری، تشریفاتی و … را از صفر تا صد انجام خواهد داد. در واقع کلیه اقدامات قانونی، تشریفات لازم، تشریفات اداری و … تا پذیرش و ارائه دعوتنامه به عهده وکیل می باشد. بنابراین باید این مراحل را به گونه ای انجام داده و دنبال کند که مشتری در هیچ یک از مراحل نیاز به اقدام بعدی نداشته باشد.

مراحل را طی کنید و مشتری را از پیشرفت کار مطلع کنید

وکیل متخصص در قانون مهاجرت تمام تلاش خود را می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام مراحل به بهترین شکل ممکن انجام می شود. او تمام پیگیری های لازم را برای اطلاع از وضعیت پرونده مهاجرتی موکلش انجام می دهد. همچنین وکیل متخصص در قانون مهاجرت باید تمامی جزئیات پرونده را به موکل خود اطلاع دهد و اطلاعات لازم را در اختیار وی قرار دهد.

چرا باید وکیل مهاجرت داشته باشیم؟

در ابتدا باید گفت که برای پروسه مهاجرت نیازی به استخدام وکیل مهاجرت نیست. اما داشتن وکیل مهاجرتی مجرب و متخصص مزایای زیادی برای متقاضیان دارد. در ادامه این مزایا را بیشتر توضیح خواهیم داد.

انتخاب بهترین راه برای مهاجرت

باید گفت که راه های مختلفی برای اخذ ویزا و اقامت در کشورهای مختلف وجود دارد. بنابراین، ممکن است از همان ابتدا در انتخاب بهترین مسیر دچار سردرگمی شوید. یک وکیل مهاجرت خوب با شناخت کامل از قوانین و برنامه های مهاجرتی کشور بهترین، آسان ترین و سودمندترین راه را بر اساس شرایط، رزومه، مدارک تحصیلی شما به شما نشان می دهد.

روند مهاجرت سریعتر و راحت تر

برای پیمودن مسیر مهاجرتی باید با قوانین بین المللی و قوانین مهاجرتی مرتبط با سفارتخانه ها آشنا باشید. دانستن این قوانین سخت و پیچیده برای فردی که در این زمینه تخصص ندارد زمان زیادی می برد. یک وکیل مهاجرت که به این قوانین مسلط است می تواند شما را به بهترین نحو راهنمایی و کمک کند.

مدارک لازم را به طور کامل و صحیح جمع آوری کنید

جمع آوری و ارسال مدارک یکی از سخت ترین مراحل پروسه مهاجرت است. بسیاری از افرادی که در این فرآیند شرکت می کنند به دلیل نادرست یا ناقص بودن فرم ها، مدارک و اطلاعات آنها به طور مکرر رد می شوند. اینجاست که یک وکیل مهاجرت به شما کمک می کند مدارک، فرم ها و اطلاعات لازم را جمع آوری و آماده کنید.

افزایش احتمال موفقیت پرونده و اخذ پذیرش

هنگامی که از یک وکیل مهاجرت با دانش و تجربه کافی کمک بگیرید، بسیاری از مراحل به بهترین شکل ممکن برای پرونده شما انجام می شود. در نتیجه احتمال موفقیت و پذیرش پرونده مهاجرتی شما بسیار زیاد است.

صرفه جویی در هزینه

ممکن است فکر کنید که اگر تمام مراحل مهاجرت را به تنهایی انجام دهید و از وکیل مهاجرت کمک نگیرید، هزینه های شما کمتر می شود، اما متعهد شدن به این مسیر بدون داشتن اطلاعات و تجربه کافی، شما را ملزم به دنبال کردن مسیرهای مختلف می کند. چندین بار مراحل را تکرار کنید و هر بار دو برابر هزینه پرداخت کنید. علاوه بر این، به دلیل نداشتن تجربه و اطلاعات، در خطر افتادن در دام کلاهبرداران و سودجویان هستید. در این صورت مجموع هزینه ها بسیار بیشتر است و بخش قابل توجهی از وقت شما صرف کسب اطلاعات و آزمون و خطا در این راستا می شود. در ضمن با کمک وکیل مهاجرت این پروسه در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام می شود.

مرتبط:  چرا وقتی در ماینکرافت چگونه به بهشت برویم

ویژگی های یک وکیل مهاجرت خوب چیست؟

تنها در صورتی می توانید از مزایای داشتن وکیل مهاجرت بهره مند شوید که وکیل دارای دانش و تجربه کافی و با تجربه و قابل اعتماد باشد. به همین دلیل در این قسمت می خواهیم در مورد ویژگی های یک وکیل مهاجرتی خوب و قابل اعتماد صحبت کنیم. علاوه بر این، علاوه بر این اطلاعات، شما را برای یافتن وکیل مناسب و خبره برای فرآیند مهاجرت راهنمایی خواهیم کرد.

دارای مجوزهای معتبر برای انجام کارهای قانونی

امروزه کلاهبرداران و سودجویان به عنوان وکیل ظاهر می شوند و از مهاجران احتمالی کلاهبرداری می کنند. به همین دلیل برای انجام فرآیند مهاجرت تنها موسسات و افرادی که دارای مجوز قانونی و معتبر برای انجام کارهای قانونی هستند قابل اعتماد هستند.

دانش و اطلاعات به روز داشته باشید

قوانین مهاجرت در کشورهای مختلف و سفارتخانه ها دائما در حال تغییر هستند. بنابراین یک وکیل مهاجرت خوب نه تنها باید همه قوانین را بداند و کنترل کافی بر آنها داشته باشد، بلکه باید دانش خود را دائما به روز کند و از قوانین جدید آگاه باشد. این به آن اجازه می دهد تا مراحل مختلف فرآیند مهاجرت را با آخرین اطلاعات انجام دهد.

داشتن تجربه عالی

فرآیند مهاجرت و فرآیندهای مربوط به آن بسیار پیچیده است. به همین دلیل برای موفقیت در این امر تنها همراهی فردی با تجربه کافی در امر مهاجرت مفید است. داشتن یک وکیل مهاجرت با سابقه قوی و تجربه زیاد در زمینه مهاجرت، شانس موفقیت در پرونده شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

سوابق مهاجرت موفق را در کارنامه کاری خود داشته باشید

به زبان ساده، سوابق وکلای مهاجرت نشان دهنده مهارت آنهاست. در واقع یک وکیل مهاجرت خوب کسی است که بسیاری از پرونده های مهاجرت را با موفقیت انجام داده باشد. بنابراین بررسی این موضوع به شما در انتخاب وکیل مهاجرتی و انتخاب فرد مناسب برای این کار کمک می کند.

مهارت های ارتباطی قوی با سایر وکلای مهاجرت داشته باشید

یک وکیل مهاجرت خوب سعی می کند با سایر وکلای مهاجرت بین المللی روابط قوی برقرار کند. این کار باعث افزایش دانش و تجربه او می شود و در صورت نیاز می تواند از سایر فعالان در این زمینه مشاوره و راهنمایی بگیرد. علاوه بر این، داشتن رابطه با وکلای مهاجرت در کشورهای دیگر به شما این امکان را می دهد که حتی از کوچکترین تغییرات در قوانین مهاجرت به کشورهای دیگر مطلع شوید.

چگونه یک وکیل مهاجرتی خوب پیدا کنیم؟

روند کار مشخص است. شما باید به دنبال وکیل مهاجرت باشید. سوابق آنها را بررسی کنید. از نتایج پرونده های مهاجرتی آنها مطلع شوید. سعی کنید با موکلان گذشته خود ارتباط برقرار کنید و رضایت آنها را از کارشان با وکیل بسنجید. البته، همه این وظایف می تواند زمان بر و دشوار باشد. به همین دلیل مراجعه به موسسات قانونی مهاجرت بهترین راه برای یافتن وکیل متخصص و مجرب می باشد. در واقع اکثر آژانس های مهاجرتی توجه زیادی به انتخاب وکیل مهاجرت برای همکاری دارند تا به اعتبار و موفقیت بیشتری دست پیدا کنند. آنها در مجموعه خود فقط وکلا را جمع آوری می کنند و با آنها همکاری می کنند که علاوه بر دانش و تجربه بالا در کار خود بسیار متخصص و دقیق هستند. تا در نهایت بتوانند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند و رضایت آنها را جلب کرده و پرونده های مهاجرتی خود را تکمیل کنند.

هزینه وکیل مهاجرت چقدر است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که مهاجران بالقوه می پرسند این است: هزینه وکیل مهاجرت چقدر است؟ قبل از هر چیز باید بگوییم که اگرچه کانون وکلا برای پرونده های مهاجرتی هزینه های ثابتی را تعیین کرده است. اما هزینه استخدام وکیل مهاجرت در عمل با نرخ تعیین شده توسط کانون وکلا بسیار متفاوت است. این هزینه بسته به عوامل مختلف متفاوت است. به عنوان مثال کشور در نظر گرفته شده برای مهاجرت، روش مهاجرت، شرایط پرونده موکل، مدت در نظر گرفته شده برای مهاجرت، نوع قرارداد و خدمات مورد انتظار از وکیل از جمله عواملی هستند که در هزینه وکلا تاثیرگذار هستند. هزینه پرونده های مهاجرت علاوه بر این، سطح تجربه، تحصیلات، اعتبار و شهرت یک وکیل نیز بر تعیین هزینه وکیل برای پرونده مهاجرت تأثیر می گذارد.

مهاجرت برای برخی افراد بسیار مهم است و مهمترین مشکل زندگی آنها محسوب می شود. برخی از افراد ممکن است با وجود صرف زمان و هزینه قابل توجه نتوانند مهاجرت کنند. شاید برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره قصد مهاجرت داشته باشید. مهاجرت به هر دلیلی که باشد قوانین و شرایط خاص خود را دارد. یکی از دلایل امتناع از مهاجرت عدم اطلاع از قوانین مهاجرت و همچنین قوانین کشور مبدا و مقصد می باشد. مشاوره با یک وکیل مهاجرت یا فردی که قبلا مهاجرت کرده است می تواند سفر شما را آسان تر کند. اما مهاجرت قانونی مطمئناً گزینه بسیار امن تری است.

بسیاری از هموطنان ما مدت هاست که مایل به مهاجرت هستند و همین امر نیاز به یک وکیل خوب متخصص در زمینه حقوق مهاجرت را به شدت احساس می کند. دلیل آن آگاهی ضعیف از شرایط و قوانین مربوط به مهاجرت به کشورهای خارجی است. به همین دلیل اکثر متقاضیان ویزا بین 0 تا 100 سال درخواست خود را برای دریافت ویزای فوری و تضمینی به وکلای واجد شرایط ارسال می کنند. اما نکته مهم در این فرآیند انتخاب بهترین وکیل در کرج با دانش حقوقی بالا در تهران است که بتواند آرزوی دیرینه شما را در کمترین زمان ممکن برآورده کند. پس با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های یک وکیل مهاجرتی خوب آشنا کنیم.

وکیل مهاجرت کیست؟

وکیل مهاجرت فردی است که در امور اقامت و مهاجرت تخصص دارد و از طریق تماس مکرر با سفارتخانه های خارجی اطلاعات جامعی در مورد قوانین و مقررات مهاجرت به دست آورده است. چنین فردی با آگاهی از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی کشورها سعی در یافتن بهترین و در عین حال کمترین راه ممکن برای اخذ ویزا، اقامت دائم، اجازه اقامت و … دارد. همانطور که گفتیم قوانین مهاجرت هر سال و گاهی هر چند ماه یکبار تغییر می کند که مشکلات جدی برای متقاضیان ایجاد می کند. اینجاست که یک وکیل مهاجرت با دانش و تجربه خود به کمک این افراد می آید و در روند درخواست ویزا به آنها کمک می کند.

برای اینکه بدانیم وکیل مهاجرت دقیقا چه کاری انجام می دهد، ابتدا باید با وظایف وکیل مهاجرت آشنا شد و سپس وظایف وکیل مهاجرت را توضیح داد. وظایف وکیل و مشاور حقوقی تقریباً یکسان و در برخی موارد متفاوت است. این مقاله انتخاب وکیل و مشاوره حقوقی در خصوص مهاجرت را آماده کرده ایم. همانطور که گفته شد ابتدا باید با مفهوم وکیل و وظایف او آشنا شوید که در این صورت درک مفهوم وکیل برای شما آسانتر خواهد بود. وکیل متخصص در قانون مهاجرت. به نظر شما وکیل کیست و چه وظایفی دارد؟ یک تعریف ساده از وکیل شخصی است که از حقوق افراد، مقامات دولتی و مشاغل مشاوره و دفاع می کند.

مرتبط:  چرا شماره تو گوشی سیو نمیشه

برخلاف تصور عموم، وظیفه وکیل محدود به حمایت از حقوق مجرمان نیست. ممکن است به دلایل مختلف نیاز به تماس با یک وکیل داشته باشید. وکیل با توجه به شرایط فردی و بر اساس تجربه و دانش موکل خود در زمینه مسائل حقوقی و در زمینه های مختلف مشاوره می دهد. کلیه وکلا ملزم به گذراندن دوره ها و دریافت واحد درسی در دانشگاه حقوق هستند.

فارغ التحصیلان باید پس از فارغ التحصیلی در آزمون وکالت شرکت کنند. مرحله بعدی تکمیل یک دوره 18 ماهه است. افرادی که بتوانند تمامی این مراحل را طی کنند می توانند پروانه وکالت بگیرند. از نظر قانونی، تنها دو نهاد زیر واجد شرایط درخواست برای این مجوز هستند و مجوزهای صادر شده توسط سایر نهادها معتبر نیستند:

انجمن وکلا

شورای اجرایی مشاوران و وکلای قوه قضائیه

هیچ وکیل مهاجرتی در ایران وجود ندارد. در واقع، وکلا برای وکالت در یک رشته خاص نیازی به گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه ندارند. کلیه وکلا می توانند پس از اخذ وکالت در کلیه دفاتر حقوقی و مهاجرتی مشغول به کار شوند. مهاجرت به کشورهای خارجی موضوعی حساس است، اما چه تدابیر و راهکارهایی وجود دارد که منجر به موفقیت مهاجران می شود؟ اولین چیزی که در مورد مهاجرت مهم است این است که بهترین وکیل مهاجرت را همراه خود داشته باشید تا در تمامی مراحل قانونی شما را همراهی کند و شما را به مقصد برساند. در واقع می توان گفت داشتن وکیل مجرب می تواند آینده و سرنوشت یک مهاجر را رقم بزند.

آیا درست است که معتبرترین پروانه وکالت، پروانه وکالت پایه است؟

آیا وکیل مهاجرت به مدرک حقوق نیاز دارد؟

ویژگی های وکیل مهاجرت چیست؟

افراد برای مهاجرت به سایر کشورها باید اطلاعات کافی و لازم را از قوانین و مقررات کشور مقصد داشته باشند و این امر تنها توسط یک وکیل مجرب مهاجرت امکان پذیر است. موسسه حقوقی افق فرشتگان یک موسسه مهاجرتی است که بهترین وکیل مهاجرتی آشنا به امور مهاجرت را استخدام می کند. موسسه ما زیر نظر مستقیم وکیل فعالیت می کند و دارای کلیه مجوزهای قانونی از جمله مجوز از وزارت کار، تامین اجتماعی و امور اجتماعی و همچنین مجوز از وزارت علوم و مجوز از وکیل معتبر می باشد.

وظایف وکیل

ارائه مشاوره حقوقی به افراد، سازمان ها و مشاغل جهت انجام موفقیت آمیز امور حقوقی

در صورت لزوم کلیه تعهدات قانونی و قضایی را از طرف مشتریان خود انجام دهند.

از مشتریان حمایت کنید یا برای آنها قراردادهای حقوقی اولیه تهیه کنید

تفسیر قوانین و مقررات در پرونده و دادگاه

تنظیم و تنظیم اسناد حقوقی

نقش وکیل مهاجرت چیست؟

با جزئیات وظایف یک وکیل، وقت آن است که وظایف یک وکیل مهاجرت را مشخص کنیم. افراد ممکن است به دلایل زیر بخواهند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند:

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت تحصیلی

ویزای تجاری

عناصر مذکور سه دلیل و هدف مهم مهاجرت را تشکیل می دهند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که نقش وکیل مهاجرت چیست؟ وکلای مهاجرت که ویژگی ها و وظایف آنها کاملاً با سایر وکلای مهاجرت متفاوت است، ابهامات را برطرف کرده و به سوالات متقاضیان پاسخ می دهند. با توجه به اینکه مهاجرت فرآیندی پیچیده و گاهی طولانی است، باید با افرادی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید. ممکن است تمام وقت و پول خود را تلف کنید زیرا اطلاعات کافی در مورد قوانین مهاجرت ندارید. احتمالاً سوالات زیادی دارید و در مورد قوانین مهاجرت کشورها بسیار کنجکاو هستید. بنابراین داشتن یک وکیل مهاجرت با تجربه که بتواند به درستی شما را در این مسیر راهنمایی کند ضروری است.

چگونه بهترین وکیل مهاجرت را پیدا کنیم؟

برای تماس با یک وکیل مجرب، توصیه می کنیم ابتدا با دوستان و آشنایان خود که موفق به اخذ اقامت شده اند تماس بگیرید. زیرا این افراد به احتمال زیاد پرونده مهاجرت خود را به یکی از وکلای مجرب و حرفه ای ارائه کردند.

راه دوم انتخاب از بین وکلای معتبر شهر است. مشاوران حقوقی در سراسر ایران دفاتر قانونی دارند، اما این بدان معنا نیست که همه آنها دارای صلاحیت بالایی هستند. بنابراین بررسی رزومه و تعداد پرونده های موفق آنها می تواند بهترین عنصر برای بررسی اعتبار آنها باشد. با این حال، چند راه ساده برای پیدا کردن یک وکیل مهاجرتی خوب وجود دارد:

تجربه حرفه ای: یکی از مهم ترین عوامل برای یک وکیل خوب، تجربه آنهاست. سن یک وکیل می تواند نشانگر خوبی برای تجربه آنها باشد. البته وکیلی که سال ها در این زمینه فعالیت می کند تجربه خوبی دارد. البته در بین وکلای جوان افرادی هستند که با تجربه اندک در بسیاری از موارد موفق بوده اند. بنابراین استثناهایی در این زمینه وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند.

در اینترنت جستجو کنید و نظرات مشتریان را بخوانید: راه دیگر برای یافتن یک وکیل مهاجرت خوب، جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی است. در این روش باید نسبت به نظرات کاربران حساس بوده و در صورت مشاهده نظرات نادرست از انتخاب وکیل مورد نظر خودداری نمایید. متأسفانه برخی از وکلا با ارسال نظرات جعلی سعی در گمراه کردن کاربران دارند. بنابراین به دنبال وکلایی باشید که نظرات واقعی و بازخورد کاربران را دارند. سایت های مهمان (وب سایت های مدافع که توسط افراد بی طرف اداره می شوند) بهترین مکان برای یافتن وکلای حرفه ای هستند.

ویژگی های یک وکیل مهاجرت خوب چیست؟

یکی از ویژگی های یک وکیل مهاجرتی خوب داشتن تجربه در پرونده های مهاجرتی است. علاوه بر در نظر گرفتن مجوزهای قانونی، بدانید که وکیل شما دارای سالها تجربه حقوقی به ویژه در زمینه مهاجرت است. قانون مهاجرت پیچیده است، بنابراین وکیل شما باید در امور مهاجرت با تجربه باشد.

پس به دنبال کارشناسان مهاجرت باشید و مدارک آنها را بررسی کنید. اکثر شرکت های حقوقی و وکلا در زمینه های مختلف حقوقی فعالیت می کنند. انتخاب وکیل و شرکت مهاجرتی شانس موفقیت شما را افزایش می دهد. موسسه مهاجرتی افق فرشتگان متخصص در این زمینه تمامی قوانین مهاجرتی را می شناسد و با بهترین وکلای مهاجرت در ارتباط است.

بنابراین اگر به دنبال بهترین وکیل مهاجرتی هستید، مطمئن شوید که فرد مورد نظر دارای چندین سال سابقه در این زمینه بوده و با مراجع مربوطه در این زمینه آشنایی دارد. این دانش اولیه و اعتماد به مقامات مهاجرت مطمئناً هنگام رسیدگی به پرونده شما مفید خواهد بود. واقعیت این است که هر اشتباه کوچکی در پرونده مهاجرت می تواند منجر به مشکلات بزرگ شود.

در بدترین حالت، حتی یک اشتباه کوچک می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. حتی اگر بتوان خطا را اصلاح کرد، ممکن است پرونده شما را به تأخیر بیاندازد و زمان بیشتری را بگیرد. از طرفی بسیاری از برنامه های مهاجرتی نیازمند یک پروسه اداری هستند و هر اشتباه کوچکی می تواند عواقب منفی زیادی داشته باشد. وکیل مهاجرت شما باید بسیار باهوش باشد و قبل از ارسال مدارک، تمام جزئیات را در نظر بگیرد.

یکی از راه های دیدن توجه وکیل به جزئیات این است که با آنها در مورد پرونده مهاجرت خود صحبت کنید. قوانین پیچیده حقوقی می تواند هر کسی را گیج کند. این امر به ویژه برای کسانی که به دنبال مهاجرت هستند و رویه های اداری را نمی دانند صادق است. اینجاست که مهارت های ارتباطی قوی یکی از ویژگی های وکلای برتر مهاجرتی محسوب می شود.

لینک را کپی کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا