چرا باید صبور باشیم

افراد صبور همیشه و همه جا صبور هستند و این انتظار تنها به یک دوره محدود نمی شود، در واقع زندگی افراد صبور به صبر مربوط می شود.
صبر باعث می شود استرس و اضطراب از زندگی شما محو شود.

اگر می خواهیم صبور باشیم باید همیشه و همه جا صبور باشیم و اگر نمی توانیم این کار را انجام دهیم نمی توانیم بگوییم آدم صبوری هستیم. در مقاله 8 تمرین موثر برای یادگیری صبور بودن؟ ما به راه هایی برای ایجاد صبر و تحمل نگاه خواهیم کرد.

تعریف صبر چیست؟

در لغت صبر به معنای حصر است. هر بار که شخصی از یک عمل اختیاری خودداری می کند، صبور بوده است.
صبر، مقاومت انسان در مسیر تکامل در برابر انگیزه های شیطانی، فاسد و منحط است.
صبر یعنی مقاومت و ایستادگی، مقاومت در برابر بلایا، در میدان جنگ و در رنج.

در همان ابتدا توصیه می شود ویدیوی زیر را در مورد صبر تماشا کنید.

چه زمانی باید صبور بود؟

لطفا در انجام تکالیف ما صبور باشید:

هرکسی در زندگی وظایفی دارد از جمله وظایف در قبال زندگی و خانواده، وظایف دینی و ….
قطعا انجام وظایف آسان نخواهد بود پس برای رسیدن به مقصد باید در انجام وظایف قوی و صبور باشید. به طور کلی این صبر هم وسیله ای برای رسیدن به هدف است و هم هدف. این بدان معناست که در نهایت قرار است صبور باشیم و برای خوب بودن باید صبور باشیم، زیرا هر چه در انجام وظایف خود صبورتر باشیم، در مسیر موفقیت دچار سختی و استرس کمتری می شویم.

کتاب «ش» اثر علی میرصادقی

پیشنهاد ما به مخاطبان این مقاله مطالعه فصل سوم کتاب «ش» کو؟!ه است.
برداشتی از کتاب : «شاید بهتر باشد کنار تمام گرد و خاک های زندگی، اسباب و وسیله هایمان را بچینیم و زندگی واقعی را شروع کنیم!!»

سخنان را تحمل کنیم و صبور باشیم:

اغلب افراد دیگر و نزدیکانمان چیزهایی می گویند که ما خیلی دوست نداریم و خیلی دوستشان نداریم، اما باید بدانیم که کلمات، کلمات هستند! مردم معمولاً در کلام خود دقت چندانی نمی کنند و بیشتر اوقات کلمات عجولانه می گویند. اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم و ذهنمان برای شنیدن چیزهای بد آماده باشد، این حرف ها برای ما سنگین نخواهد بود.

اگر کلمات شما را آزار می دهند و ناراحت می کنید، بهتر است کمی کوتاه بیایید و صبور باشید، زیرا اغلب صبور بودن در این شرایط از بسیاری از درگیری ها جلوگیری می کند. صبور بودن استرس و اضطراب مربوط به شرایط محیطی را از بین می برد.

صبر و گذشت در شرایط سخت:

همیشه افرادی در زندگی هستند که عمدا یا ناخواسته به شما صدمه می زنند. ممکن است کاملاً حق با شما باشد و حق دارید در برابر ظلمی که در حق شما شده است بایستید، اما انسانی و منطقی ترین شکل آن این است که قلب ما آنقدر بزرگ است که بتوانیم بدی را با نیکی و خوشبختی پاسخ دهیم. در شرایط سخت زندگی، این به شما این امکان را می دهد که بهترین تصمیم ها را بگیرید و در عین حال روابط آرام تر و بهتری با دیگران برقرار کنید، سلامت عمومی بهتری داشته باشید و از استرس و ناراحتی های دردناک دوری کنید.

این مقاله را نیز بخوانید: اهمیت عزت نفس به حدی است که کمبود آن باعث می شود مدام خود را با دیگران مقایسه کنیم. این مقاله به شما کمک می کند تا عزت نفس خود را افزایش دهید.

تصور کنید جلسه کاری مهمی دارید، زودتر از همیشه از خانه بیرون می روید، تصادفی جاده ای رخ می دهد که باعث ترافیک سنگین می شود، این تجربه یکی از موقعیت هایی است که کنترلی روی آن ندارید. می‌توانید همیشه مضطرب یا عصبانی باشید، به میدان و زمان بگویید که اشتباه می‌کنید و هنوز هم دستتان روی بوق است، یا شاید خونسردی خود را حفظ کنید و بپذیرید که باید مدتی صبر کنید تا ترافیک پاک شود. زنگ زدن. تا دیر نشدی مطلع شوید.
قطعا با صبر کردن و استفاده از روش دوم، روز خود را راحت تر می گذرانید.

مولفه های صبر را بشناسید:

اگر می خواهید صبور باشید باید اجزای صبر را بشناسید. یکی از مهم ترین و مهم ترین ارکان صبر، اصل پذیرش است. شما باید خودتان را بپذیرید و بپذیرید که بسیاری از رویدادها خارج از کنترل شما هستند و کار کمی وجود دارد که می توانید انجام دهید. البته شرایط همیشه پایدار نیست و تغییر خواهد کرد و اتفاقاتی که باعث رنج شما می شود پایان می یابد و فقط برای یک دوره از زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. باید صبور باشید و تحمل کنید تا وضعیت ناگوار بگذرد.

فواید صبر:

اگر فردی عصبانی هستید و خیلی زود عصبی می شوید، بهتر است به زندگی خود نگاه کنید و از نعمت های زندگی لذت ببرید و ببینید که برای استفاده از آن به دنیا آمده اید. شما را هدر می دهد و از اهدافتان دور می کند. . برعکس، افرادی عجله دارند که اغلب از تنش روانی رنج می برند. اگر شخصیتی عجول دارید، باید رفتار خود را تغییر دهید تا به آرامش بیشتری برسید. تغییر رفتارهای چند ساله کمی دشوار به نظر می رسد. با انجام تمرینات ذکر شده در زیر می توانید صبر خود را افزایش دهید و صبر خود را تقویت کنید.

کتاب قله هشتم اثر پیتر ون کیتس

کتاب قله هشتم
نویسنده: پیتر وَن کِیتس
مطالعه این کتاب باعث افزایش تاب آوری و سرمایه روان شناختی شما می شود.

چه چیزی باعث پرخاشگری و بی حوصلگی می شود؟

عوامل مؤثر بر بی حوصلگی و پرخاشگری را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

در دسته اول می توان گفت که در بسیاری از موارد نسبت به فرد مورد علاقه احساس پرخاشگری و عصبانیت می کنیم. علاوه بر این، دوستان و آشنایان نزدیک نیز منبع خشم بودند.

در مورد دسته دوم می توان گفت که علت حول ناکامی ها، نیازها و خواسته های فرد می چرخد ​​که از جمله:

از رفتارهای هدفمند جلوگیری کنید

تحقیر شدن، تبعیض یا پست بودن

فریب خوردن یا شکسته شدن

تحقیر احساسات، ارزش ها یا اقتدار واقعی خود توسط دیگران

مورد سوء استفاده قرار گرفتن و نادیده گرفته شدن توسط دیگران مهم

آسیب دیدن با بی توجهی به خود

رفتاری که نشان دهنده بی تفاوتی نسبت به دیگران است

مورد آزار جسمی یا کلامی قرار گرفتن

قربانی شدن

چگونه صبور باشیم؟

خوب است بدانید که می توانید شخصیت صبر را در خود تقویت کنید:

با این حال، صبور بودن سخت است، مخصوصاً در دنیای پیشرفته امروزی که می توانید به راحتی و بدون کمی حوصله، با ارسال پیام، تمام خشم خود را به مخاطبان خود منتقل کنید. اما اگر بخواهید، با پشتکار لازم، می توانید خود را برای صبر و شکیبایی آموزش دهید. قبل از تمرین، در روابط خود تجدید نظر کنید و از افرادی که عینک بدبینانه می زنند دوری کنید تا بتوانید به زیبایی اطراف خود توجه کنید.

برای افزایش صبر خود، خود را برای شرایط دشوار آماده کنید:

بپذیرید که زندگی پر از فراز و نشیب است و بسیاری از مواقع ممکن است شرایط به نفع شما نباشد و باید با جان و دل آن را بپذیرید. قوی بودن یعنی افزایش سطح تحمل مشکلات و این به شما کمک می کند در مواجهه با مشکلات و ناملایمات زندگی نه تنها آسیب نبینید بلکه این موقعیت ها را عاملی برای رشد بدانید.

به یاد داشته باشید که عمیق نفس بکشید:

در مواقع استرس، نظم تنفس بدتر می شود و دچار اختلال می شود. در نتیجه بدن شما اکسیژن کمتری دریافت می کند. تنفس عمیق پیامی به مغز شما می فرستد که سیستم پاراسمپاتیک را فعال می کند که فعالیت انسان را در حالت استراحت تنظیم می کند و در نتیجه استرس و عصبانیت را کاهش می دهد. با این تکنیک ساده می توانید 50 درصد مواقع شرایط را کنترل کنید.

عملکرد منحصر به فرد خود را کشف کنید:

هرکس به روش خودش آرام می شود و راهنمای کلی برای همه یکسان نیست. گوش دادن به موسیقی، ورزش کردن، دیدن عکس های عزیزانتان، تجسم منظره ای زیبا یا انجام فعالیت های شخصی می تواند به عنوان یک مسکن برای شما عمل کند.

پاشنه آشیل خود را پیدا کنید و قوی تر شوید:

هنگامی که کنترل و صبر خود را از دست می دهید، توجه داشته باشید که کدام اندام ها یا قسمت های بدن شما بیشتر مضطرب و استرس می شوند.
در تمرینات مدیتیشن، عضلات این قسمت از بدن خود را شل کنید. سپس به ذهن خود مراجعه کنید تا متوجه شوید چه فکری این احساسات را در شما ایجاد کرده است و آیا واقع بینانه است یا خیر؟

حتما بخوانید: مدیتیشن یک ورزش ذهنی و جسمی است که از دیرباز در جوامع مختلف انجام می شده است. در این مقاله یاد خواهیم گرفت که چگونه مراقبه کنیم و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشیم.

از سفر به هدف خود لذت ببرید:

وقتی هدفی را تعیین می کنید و تمام تلاش خود را می کنید تا به هر طریقی به مقصد برسید، قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد که صبر شما را از دست می دهد و حتی در نیمه راه ممکن است خسته شوید و صبر خود را از دست بدهید، تسلیم شوید. شما اهداف کوچکی را برای رسیدن به هدف نهایی تعیین می کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر است. در نتیجه مسیر رسیدن به هدف برای شما خوشایندتر می شود. رسیدن به یک هدف نیاز به صبر دارد، بنابراین شما صبور بودن را یاد خواهید گرفت زیرا نمی توانید یک شبه به تمام رویاهای خود برسید.

مرتبط:  چرا گوشی لمسی با مهر کار میکند

همه انسان ها اشتباه می کنند:

هیچ انسانی کامل نیست و همه انسان ها اشتباه می کنند. این را بپذیرید، شما نیز انسان کاملی نیستید، پس همه انسان ها مانند شما کامل و جعلی نیستند، پس با خود و دیگران با آرامش بیشتری رفتار کنید که به شما کمک می کند صبور باشید و دیگران را برای هیچ مشکلی سرزنش نکنید. من نمی دهم

کمی برای خودتان وقت بگذارید:

مشکلات متعددی وجود دارد که می تواند باعث شود شما صبر خود را از دست بدهید. مشکلات کاری، تحصیلی، تربیت فرزندان، مراقبت از والدین سالخورده و… همه این عوامل باعث می شود احساس کنید که ظرفیت وجودی شما کم شده است. سعی کنید به صورت روزانه یا هفتگی زمانی را برای خود و سرگرمی ها و علایق خود در نظر بگیرید. شما می توانید با مدیریت زمان به این اهداف برسید. لذت ببرید و استراحت کنید و ساعت ها از استرس و اضطراب دور بمانید.

نتیجه

مهم است که عواملی که باعث سرریز شدن فنجان صبر شما می شوند را شناسایی کنید. چون می تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد، برای این کار باید خودشناسی کافی داشته باشید. وقتی شناخت کافی در مورد خود به دست آورید، می توانید آرامش بیشتری را وارد زندگی خود کنید و صبر خود را افزایش دهید.

کتاب تله شادی اثر راس هریس

دست از تقلا کردن بردار و زندگی کن
کتاب تله شادمانی روش‌های منحصر به فردی دربارۀ موضوع رضایتمندی از زندگی و شادمانی با کمک درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بیان می‌کند
.

محتوایی که ممکن است برای شما جالب باشد

محصولات پیشنهادی

صبر یک مهارت نرم ضروری است که همواره مورد ستایش ادیان و فیلسوفان بوده و اکنون محققان نیز به آنها پیوسته اند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که چیزهای خوب نصیب کسانی می شود که صبر می کنند. در این مقاله معنای صبر و اهمیت صبور بودن را توضیح می دهیم، پاسخ می دهیم که صبر چه فوایدی دارد و چگونه باید صبور بود. با ما بمان.

آگهی استخدام

آخرین فرصت های شغلی شرکت های معتبر را در صفحه آگهی های استخدامی بررسی کنید.

معنای صبر چیست؟

مفهوم صبر عبارت است از رویارویی با مشکلات و ناامیدی ها به کمک آرامش; بنابراین، هر جا که سختی ها و ناامیدی حاکم باشد، یعنی تقریباً همه جا، می توان صبر کرد.

صبر در زندگی روزمره ضروری است. در خانه با بچه ها، در محل کار با همکاران، در فروشگاه هایی با نیمی از ساکنان شهر و غیره. ; علاوه بر این، صبور بودن می تواند تعادلی بین اضطراب و آرامش ایجاد کند.

چرا باید صبور باشیم؟

افراد کم حوصله و کم حوصله معمولاً از دید دیگران افراد متکبر، خشک و عجول دیده می شوند. فقدان صبر آنها همچنین آنها را به تصمیم گیری ضعیف سوق می دهد زیرا آنها قضاوت و تفسیرهای فوری از مشکلات دارند. برخی دیگر از این افراد دوری می کنند و از آنها دوری می کنند، زیرا می دانند که این افراد مهارت های بین فردی ضعیف و طبع کوتاهی دارند. افرادی که چنین ویژگی هایی را از خود نشان می دهند به احتمال زیاد جایی در لیست ترفیعات و در موقعیت های بالاتر در سازمان ندارند. عدم صبر حتی بر روابط خانوادگی نیز تأثیر می گذارد. هرچه صبر بیشتری از خود نشان دهید، نه تنها توسط خانواده و دوستان، بلکه توسط همکاران و مدیران خود نیز مثبت‌تر تلقی خواهید شد.

نشانه های بی حوصلگی چیست؟

اما چگونه بی صبری را تشخیص دهیم؟ هنگامی که بی تاب هستید ممکن است یکی از علائم زیر را تجربه کنید:

نفس های کوتاه

انقباض عضلانی

دست بدهید

پاهایت را تکان بده

نگرانی و عصبانیت

نگرانی و اضطراب

حمله و حمله

تصمیمات فوری

اگر شما نیز هر یک از علائم بی حوصلگی را دارید، قدم بعدی تعیین علت است. بیشتر ما مستعد بی حوصلگی هستیم. یک فرد، عبارت یا موقعیت خاص می تواند باعث شود که ما صبر خود را از دست بدهیم. فهرستی از دلایلی که شما را آشفته می کند تهیه کنید، اگر در شناسایی علل بی حوصلگی مشکل دارید، به نکات زیر توجه کنید:

به آخرین باری که حوصله ات سر رفته بود فکر کن. علت چه بود؟

از خانواده، دوستان یا همکاران خود در مورد بی صبری خود بپرسید. شاید آنها بدانند چرا.

بسیاری از افراد به دلیل عوامل فیزیولوژیکی مانند گرسنگی، کم آبی یا خستگی صبر خود را از دست می دهند. وقتی این را احساس کردید، وضعیت بدن خود را بررسی کنید. راه حل ساده ممکن است نوشیدن یک لیوان آب یا یک وعده غذایی کوچک باشد.

برگه ای برای ثبت بی حوصلگی و بی قراری خود داشته باشید. به نوع وضعیت و علت آن توجه کنید.

شناسایی دلیل بی حوصلگی به شما کمک می کند تا اعمال خود را بررسی کنید و بفهمید که چرا کاری را انجام می دهید. این به شما کمک می کند تا از راه حل ها بی تاب نشوید. البته اگر بتوانید از عواملی که باعث تحریک شما می شود دوری کنید عالی خواهد بود. اما برای بسیاری از افراد این امکان پذیر نیست. بنابراین، باید یاد بگیرید که چگونه با بی قراری و بی حوصلگی کنار بیایید که بعداً در مورد آن صحبت خواهد شد.

چگونه با بی حوصلگی کنار بیاییم؟

زمانی که احساس بی قراری و بی حوصلگی می کنید، باید تا حد امکان از آن موقعیت خارج شوید. می توانید از این راه حل ها استفاده کنید:

اولین استراتژی برای مدیریت بی حوصلگی: مدیریت بدن و اعمال فیزیکی

نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. تنفس عمیق ضربان قلب و بدن را آرام می کند و شما را از نظر احساسی از موقعیت دور می کند. اگر هنوز بی حوصله هستید، این کار را چندین بار تکرار کنید.

تحریک نیز باعث انقباض عضلات شما می شود. در این صورت باید بدن را آرام کنید. دوباره عمیق نفس بکشید و عضلات بدنتان را شل کنید.

راهبرد دوم برای مدیریت بی حوصلگی: مدیریت احساسات

همچنین یاد بگیرید که احساسات خود را مدیریت کنید. به یاد داشته باشید که در هر شرایطی باید واکنش نشان دهید. شما می توانید صبور یا بی قرار باشید. این کاملا به شما بستگی دارد.

سعی کنید آرام باشید. با خودتان صحبت کنید و به آرامی راه بروید. اگر آرام و صبور به نظر برسید، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد.

راهبرد سوم برای مدیریت بی حوصلگی: گوش دادن فعال

گوش دادن فعال و گوش دادن همدلانه را تمرین کنید. اطمینان حاصل کنید که کاملاً به دیگران توجه دارید و با صبر و حوصله به آنچه آنها از شما می خواهند پاسخ می دهید.

به یاد داشته باشید که بی حوصلگی شما باعث نمی شود همه چیز سریع اتفاق بیفتد. در واقع، دیگران را از انجام کارها با مهارت بیشتری باز می دارید. هر چه استرس بیشتری ایجاد کنید، نتایج ناموفق تر می شود.

سعی کنید خود را متقاعد کنید که از این وضعیت خارج شوید. در نظر بگیرید که واکنش شما در این راه درست نیست. اگر بی حوصلگی شما باعث واکنش هایی مانند عصبانیت نسبت به دیگران می شود، می توانید از تکنیک های کنترل خشم برای مهار آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که فقط برخی افراد ذاتاً صبور هستند و برای رسیدن به آن باید خودمان را برای “صبور بودن” آموزش دهیم و آن را به یک عادت تبدیل کنیم. کسب صبر بیشتر یک شبه اتفاق نمی افتد، اما ادامه تمرین آن بسیار مهم است.

مزایای صبر چیست؟

در ادامه بر اساس علم به بیان فواید صبر می پردازیم. با کمک این نکات می توانید صبر را در خود پرورش دهید.

1. بیماران از سلامت روان بهتری برخوردارند

اگر بخواهید فردی را در نظر بگیرید که حوصله ندارد، یک نفر با چهره ای قرمز به ذهن می آید که انگار دود از سرش بلند می شود. اما افراد صبور کمتر افسردگی و احساسات منفی را تجربه می کنند. شاید به این دلیل که آنها می توانند هر موقعیت استرس زا را بهتر اداره کنند. علاوه بر این، آنها ذهن خود را هوشیارتر ارزیابی می کنند و می توانند بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنند.

صبوری لایه های مختلفی دارد. یک نوع شامل صبور بودن با مردم است که شامل انتظار نیست. آنها به راحتی و با آرامش با افراد مزاحم برخورد می کنند. این دسته از افراد که با دیگران صبور هستند، امید بسیار بیشتری دارند و از زندگی رضایت بیشتری دارند.

نوع دیگری از صبر با انتظار برای حل مشکلات زندگی، بدون ناامیدی و ناامیدی همراه است. به عنوان مثال، یک فرد بیکار که درخواست های شغلی مختلف را پر می کند یا یک بیمار سرطانی که منتظر پایان درمان است. این نوع صبر شجاعانه با “امید” مرتبط است.

به نظر می رسد صبور بودن در برابر دردسرهای روزمره، مانند ترافیک، صف های طولانی در فروشگاه ها یا نقص کامپیوتر، منجر به سلامت روانی بهتر (رضایت از زندگی و افسردگی کمتر) می شود و این سومین نوع بیمار است که اهمیت دارد.

2. افراد صبور دوستان و همسایگان بهتری پیدا می کنند

در رابطه با دیگران، صبور بودن به نوعی مهربانی تعبیر می شود. افراد صبور تمایل بیشتری به همکاری، همدلی و بخشش دارند. آنها در بسیاری از شرایط موفق می شوند از رنج اطرافیان خود بکاهند. این نوع دوستی در بین 3 نوع بیمار که در بالا توضیح داده شد وجود دارد و نه فقط در نوع اول (بیمار با مردم). در واقع، این 3 نوع از افراد دارای ویژگی های مشترک “مهربانی، مهربانی و همدلی” هستند.

مرتبط:  چرا با صدای الارم بیدار نمیشم

کسانی که در دسته اول بیماران قرار می گیرند، حتی کمتر تنها هستند. شاید به این دلیل که یافتن و حفظ دوست، با وجود همه سختی ها، نیاز به ذهن سالم و صبر دارد.

در سطح جمعی، انتظار می تواند یکی از پایه های جامعه مدنی باشد. به احتمال زیاد، افراد صبور رای می دهند. فعالیتی که نیازمند ماه ها یا سال ها انتظار برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

نظریه پردازان تکامل نیز بر این باورند که صبر دلیل بقای نیاکان بشر است; زیرا به جای درگیری های متقابل برای جبران ضرر، صبورانه کارهای خیر انجام می دادند و منتظر دریافت بازخورد مثبت بودند. در این راستا، صبر با اعتماد به مردم و نهادهای اطرافمان پیوند خورده است.

3. انتظار به شما کمک می کند تا به اهداف برسید

معمولاً راه رسیدن به هر آرزویی طولانی است و کسانی که صبر ندارند و می‌خواهند هر چه سریع‌تر به نتیجه برسند، بعید به راه می‌مانند. علاوه بر این، کسانی که در این مسیر صبور هستند به هدف خود می رسند و در نهایت از خود رضایت بیشتری دارند.

4. صبر با سلامتی ارتباط مستقیم دارد

مطالعات جدید نشان می دهد که صبر می تواند بر سلامت افراد تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، دو محقق به نام‌های Schnitker و Emmons در مطالعه‌ای در سال 2007 دریافتند که بیماران کمتر از مشکلاتی مانند سردرد، بثورات، اسهال، زخم معده یا ذات‌الریه رنج می‌برند. از سوی دیگر، افرادی که صبور نیستند، بیشتر از سلامتی خود شکایت می کنند یا کمتر می خوابند. اگر صبر می تواند استرس روزانه را کاهش دهد، منطقی به نظر می رسد که فرض کنیم می تواند از سلامت انسان در برابر اثرات مضر استرس محافظت کند.

اکنون که فواید صبر را می دانید، به شما می گوییم چگونه صبور باشید. در ادامه راهکارهایی برای پرورش صبر و حوصله خواهیم داد.

چگونه صبور باشیم؟

نكات فوق مژده اي بود براي كساني كه طبيعتاً از صبر برخوردارند. اما دیگران چه باید بکنند؟ مهارت انتظار نیز آموخته می شود و با تمرین می توان آن را بهبود بخشید. در این راستا تحقیقات مثمر ثمری صورت گرفته است و راه هایی برای تمرین صبر وجود دارد. سه استراتژی پیشنهادی بر اساس تحقیقات جدید در زیر ارائه شده است:

1. بازی را تغییر دهید

بی حوصلگی نه تنها یک واکنش عاطفی خودکار است، بلکه شامل افکار و باورهای آگاهانه نیز می شود. صبر مستقیماً با خودکنترلی مرتبط است و تلاش آگاهانه برای تنظیم احساسات می تواند به شما کمک کند «قدرت خودکنترلی» خود را توسعه دهید.

2. مدیتیشن را تمرین کنید

مدیتیشن همیشه برای آرامش توصیه می شود. برای غلبه بر بی حوصلگی و کم حوصلگی در موقعیت های ضروری، نفس عمیقی بکشید و توجه خود را روی احساس خشم متمرکز کنید. سپس سعی کنید خود را در آرامش غرق کنید. این به شما کمک می کند تا صبر درونی خود را ایجاد کنید.

3. شکرگزاری را تمرین کنید

کسانی که قدردانی را درک می کنند، در مورد تأخیر خشنودی نیز صبورتر هستند. اگر امروز به خاطر چیزهایی که دارید سپاسگزار باشید، تا زمانی که بیشتر درخواست نکنید ناامید نخواهید شد و سریعتر موقعیت مناسب را پیدا خواهید کرد.

نتیجه

ما می‌توانیم خود را از ناامیدی‌ها و مشکلات محافظت کنیم، اما این احساسات به انسان بودن و زندگی کردن مرتبط است. تمرین صبر نه تنها زندگی را لذت بخش تر می کند، بلکه می تواند راه را برای رضایت و موفقیت بیشتر در آینده هموار کند.

در این مقاله معنای صبر و مفهوم صبر را توضیح داده ایم، توضیح داده ایم که صبر چه فوایدی دارد، علائم افرادی که صبور بودن برایشان مشکل است چیست، صبر چیست و چگونه باید صبر کرد. آیا شما فردی صبور هستید؟ اگر نه، آیا یاد گرفته اید که صبور باشید؟ از تجربیات خود در این زمینه برای ما بگویید.

رزومه ساز

با ایجاد یک رزومه حرفه ای در بهترین فرصت های شغلی استخدام شوید.

منبع:
mindful.org
psychologytoday.com
mindtools.com

3.7/5 – (3 امتیاز)

چگونه باحال باشیم؟ چگونه بی تفاوت باشیم؟ باحال بودن سخته؟ البته صبور بودن برای ما انسان ها که موجودات پرمشغله ای هستیم و می خواهیم در همان لحظه اول تمام کارها تمام شود و بهترین نتیجه را بگیریم کمی سخت است. اما بهتر است بدانید صبر علاوه بر اینکه فضیلت بزرگی است می تواند حلال مشکلات، داروی سلامت جسم، آرامش روح انسان و… باشد. آرام بودن می تواند به شما کمک کند تا یک زندگی ایده آل و عالی داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید زندگی موفق و روابط عالی داشته باشید، به یاد داشته باشید که خونسرد و آرام باشید. چگونه صبور باشیم؟ راهکارهای طلایی برای آرام بودن وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، تکرار کنید و تمرین کنید تا فردی صبور شوید.

مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی آویژه با توجه به اهمیت زیاد صبر و خونسردی به بررسی و تحقیق در مورد چگونگی بی خیالی و آرامش، راه های حفظ صبر و … پرداخته اند. آیا می دانید چگونه بی خیال باشید؟ اگر هنوز نمی دانید چگونه باحال باشید، نگران نباشید. خواندن مقاله زیر به شما کمک می کند تا تازگی را به زندگی خود دعوت کنید. مقاله زیر را بخوانید تا فردی صبور و موفق شوید.

باحال بودن یعنی چی؟

آرام و صبور بودن به معنای داشتن ظرفیت عالی برای تحمل مشکلات، رویدادها و آنچه شما را آزار می دهد، است. می توان گفت که صبر توانایی تحمل آرام یک انتظار طولانی است. یا بدون ناامیدی با مشکلات و مشکلات روبرو شوید. آرام بودن به این معنی است که شما می توانید حتی در مواجهه با بزرگترین مشکلات یا بدبختی ها آرام بمانید. البته باید گفت که همه افراد در زندگی خود کسالت، ناامیدی، استرس و اضطراب را تجربه می کنند. حتی افراد صبور نیز گاهی اوقات می توانند آرامش خود را از دست بدهند و زیر بار مشکلات عدیده صبر خود را از دست بدهند. اما مهم این است که انسان آرام در اکثر مواقع با امید و آرامش به راه خود ادامه می دهد.

صبور بودن چه فوایدی دارد؟ چرا باید آرام باشیم؟

صبر می تواند راز خوشبختی و زندگی موفق باشد. با این حال، تعداد کمی از ما صبور بوده ایم. متأسفانه دنیای امروز به دنیایی آنی تبدیل شده است و ما عادت کرده ایم در مدت کوتاهی به هر چیزی که می خواهیم برسیم. این باعث شده ما نتوانیم خونسردی را تمرین کنیم و ندانیم چطور باید خونسرد باشیم. شاید از شما این سوال پرسیده شود که چرا باید آرام و صبور باشیم؟ صبور بودن چه فوایدی دارد؟ می توان گفت افراد صبور زندگی بهتر و آرام تری نسبت به دیگران دارند. مهمترین فواید صبور بودن و صبور بودن عبارتند از:

فردی که صبور است کمتر احساسات منفی را در خود دارد.

افراد صبور کمتر احساس افسردگی می کنند.

از زندگی خود رضایت بیشتری دارند.

فرد خونسرد خواب بهتری نسبت به سایر افراد دارد و کیفیت خواب او بهتر از دیگران است.

می توان گفت فرد صبور تنش ها و استرس های کمتری را تحمل می کند به همین دلیل سردردها و بیماری های عصبی کمتری او را در بر میگیرند.

اگر شما یک فرد صبور باشید، پوست عالی خواهید داشت. افراد صبور پوست بهتری نسبت به سایر افراد دارند.

حملات کمتر پنومونی را می توان از مزایای صبور بودن دانست.

ریلکس و بیخیال بودن باعث می شود که آرامش بیشتری در زندگی داشته باشیم.

بهتر بتوانیم تصمیم بگیریم و عملکرد بهتری در زندگی کاری، تحصیلی، زناشویی و … خواهیم داشت.

و…

چرا نمی توانیم صبور باشیم؟

متاسفانه در جامعه امروزی افراد صبور به ندرت دیده می شوند. چرا نمی توانیم صبور باشیم؟ بله درست می گویید، صبور بودن بسیار سخت است. زندگی در دنیای امروز، آرامش و صبور بودن را به یکی از سخت ترین کارها تبدیل کرده است. تغییرات فرهنگی و توسعه و رشد تکنولوژی باعث شده است که ما مردمی عجله و بی تاب برای رسیدن به آنچه می خواهیم. پیشرفت جهان باعث شده است که مردم انتظار رضایت آنی را داشته باشند.

فقط با شماره گیری شماره سوپرمارکت ظرف چند ساعت شام یا مواد غذایی برای ما آماده می شود. برای تماشای فیلم کافیست چند کلیک ساده انجام دهید. اگر بخواهیم به مکانی برویم وسایل نقلیه ای مانند ماشین، مترو و … لازم است. ما را به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن به مقصد می رساند. از آنجا که بسیاری از چیزها بلافاصله در دسترس ما هستند، انسان ها از صبر بیگانه شده اند. این می تواند به شدت برای تمرین سکون مضر باشد. توقع ما بالاست و سطح صبرمان پایین است. این می تواند یک ویژگی منفی برای انسان باشد.

تفاوت بین بیمار و بی صبر

دانستن ویژگی های یک فرد صبور در مقابل یک فرد بی حوصله و عجول می تواند به شما در درک بهتر صبر کمک کند. این همچنین به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه باید رفتار کنید تا یکی از افراد صبور باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 9 راز صبور و خونسرد بودن با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری در داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

برای مشاوره به هموطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

برای رزرو مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری.

مشاوره تلفنی فوری: رزرو

مشاوران ویژه

آنها در قبال شما مسئول هستند

شماره تماس : 02162999066

مرتبط:  چرا شماره شبا ثبت نمی شود

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 9 راز صبور و خونسرد بودن با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری در داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

برای مشاوره به هموطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

برای رزرو مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری.

مشاوره تلفنی فوری: رزرو

مشاوران ویژه

آنها در قبال شما مسئول هستند

شماره تماس : 02162999066

افراد صبور

هنگامی که کارها به زمان نیاز دارد، از منتظر ماندن بدشان نمی آید و خسته نمی شوند.

سعی میکنند به جای غر زدن بفهمند که چرا کارشان خیلی طول کشید.

در صورت تاخیر آرامش خود را حفظ کرده و زود عصبانی نمی شوند.

تصمیمات حساب شده و منطقی می گیرند.

معمولا دیر عصبانی می شوند.

بسیار شنونده خوبی هستند.

افراد بی حوصله و پرمشغله

به دنبال این هستند که کارها را با سرعت فوق العاده بالا به اندازه سرعت نور انجام دهند.

اگر کاری با تاخیر روبه رو شود عصبانی و مضطرب می شوند.

به افراد دیگر نیز فشار می آورند تا کارها را سریع انجام دهند.

به خاطر سرعت بالا احتمال اشتباه آنها بسیار زیاد است.

تصمیمات عجولانه و بی منطق می گیرند.

أصلا شنونده خوبی نیستند و برای گوش دادن به شما نه وقت و نه حوصله دارند.

چگونه صبور باشیم؟

آیا حاضرید صبر خود را افزایش دهید و از ثواب صبر خود بهره مند شوید؟ البته هر فردی با دانستن و درک فواید صبر، می خواهد این ویژگی را در خود بهبود بخشد. اما چگونه بی خیال باشیم؟ چگونه می توانیم آرامش خود را افزایش دهیم؟ برای افزایش صبر و آرامش خود می توانید از راهکارهای ذکر شده در این قسمت استفاده کنید. بهترین راهبردهای صبر و نکات طلایی برای صبور بودن عبارتند از:

اول، درک کنید که صبر چیست

آیا می دانید صبر یعنی چه؟ طبق تحقیقات روانشناسان، سه نوع متمایز صبر وجود دارد.

صبر بین فردی

این به توانایی ما برای صبور بودن در برخورد با دیگران اشاره دارد. این صبر را می توان در روابط کاری و تعامل با کودکان خردسال به بهترین نحو به کار برد.

صبر در سختی های زندگی

این نوعی صبر طولانی مدت است که وقتی در زندگی با شکست مواجه می شویم به آن نیاز داریم. این را می توان به عنوان پشتکار در مواجهه با مشکلات تلقی کرد.

صبر برای دردسرهای روزانه

توانایی حفظ آرامش در مواجهه با تحریکات کوچک و مشکلات روزانه است. مثلا آرام بودن در ترافیک، داشتن یک شغل خسته کننده در محل کار و غیره. تمرین خونسردی و این نوع صبر می تواند به شما کمک کند تقریباً همه جنبه های زندگی خود را بهبود بخشید.

چیزهایی را بپذیرید که تغییر نمی کنند

افراد باحال می دانند چگونه چیزهایی را بپذیرند که خارج از کنترل آنهاست. این نکته برای صبر در سختی های زندگی و صبر روزانه بسیار مفید است. در بیشتر موقعیت ها وقتی می خواهیم فورا چیزی را تغییر دهیم، احساس بی حوصلگی و عجله می کنیم، اما نمی توانیم. تمرین پذیرش می تواند به شما کمک کند در هر موقعیت منفی احساس آرامش کنید. برای تمرین پذیرش، باید انتظارات خود را تنظیم کنید. ببین چه بلایی سرت میاد تعیین کنید که کدام مزایا را دریافت می کنید و کدام یک را می توانید تغییر دهید. به عنوان مثال، شما نمی توانید ترافیک را کنترل کنید، پس بهتر است آن را بپذیرید و زمانی که در ترافیک هستید صبور باشید.

برای کارهای کوچکی که نیاز به صبر دارند کمک بگیرید

برای افزایش صبر خود می توانید در کارهایی که نیاز به کمی صبر دارند کمک بگیرید. به عنوان مثال، اگر گرسنه هستید، قبل از شیرجه زدن در غذا، سعی کنید خود را کنترل کنید و ابتدا از بو و عطر غذا لذت ببرید. سعی کنید از موقعیت های کوچک برای تمرین شادابی استفاده کنید. می توانید شروع به تکمیل یک پازل 1000 تکه ای کنید. این یک راه عالی برای افزایش صبر است.

موقعیت هایی که شما را آزار می دهد را شناسایی کنید

سعی کنید موقعیت ها، مکان ها یا افرادی که شما را آزار می دهند را شناسایی کنید. دانستن محرک ها به شما این امکان را می دهد که وضعیت را در دورهای آینده بهتر کنترل کنید و صبور بودن را تمرین کنید. به عنوان مثال، اگر ترافیک سنگین صبر شما را خسته می کند و شما را عصبانی می کند، سعی کنید در زمان هایی که ترافیک کمتر است بیرون بروید.

اطمینان حاصل کنید که تمرکز و تمرکز را تمرین می کنید

تمرین تمرکز حواس می تواند به شما کمک کند فردی صبور باشید. طبق مطالعات، تمرکز حواس می تواند به شما کمک کند انتظارات خود را تنظیم کرده و در لحظات حساس مدیریت کنید. برای تمرکز و ذهن آگاهی، می توانید:

نفس های عمیق بکشید.

به چیزهایی که تمرکز شما را از موضوع ناراحت کننده دور می کند، فکر کنید.

توجه خود را به نفس کشیدنتان نگه دارید.

اگر فکر یا هر موقعیت بیرونی باعث شد که حواستان پرت شود، سعی کنید مجدد به نفس عمیق کشیدن باز گردید و افکارتان را رها کنید.

کار خود را کند کنید

آهسته کار کردن می تواند به صبر شما کمک کند. لازم نیست همه کارها را فوراً انجام دهید. به دنبال استراتژی هایی باشید که برای مدتی سرعت شما را کاهش دهد. آهسته کار کردن صبر شما را افزایش می دهد. به عنوان مثال، صبح، به جای اینکه با عجله به سر میز بروید و منتظر بمانید تا چایتان دم بکشد، می توانید زودتر از خواب بیدار شوید و زمان کافی برای انجام کار بگذارید. سعی کنید از لحظات زندگی خود لذت ببرید.

افکار و احساسات خود را که باعث کسالت می شود را درک کنید

اگر در موقعیت استرس زا هستید، به افکاری توجه کنید که نشان می دهد شما در حال بی تاب شدن هستید. افکار منفی می توانند صبر شما را آزمایش کنند. اینجوری خیلی طول میکشه چرا تموم نمیشه و…اگه ذهنت به سمت این افکار پرسه میزنه سعی کن جلوشون رو بگیری. همچنین احساس فیزیکی خود را بررسی کنید. از نظر فیزیکی چه احساسی دارید؟ برخی از علائم فیزیکی عبارتند از:

تنش در عضلات

فشردن دست ها و مشت کردن انگشتان

نفس های کوتاه و پشت سر هم

تکان دادن بیش از حد پاها

بالا رفتن ضربان قلب

عصبانیت و تحریک پذیری

از ژورنال برای یافتن الگوهای بی حوصلگی استفاده کنید

سعی کنید همیشه یک دفترچه کوچک همراه خود داشته باشید. هر وقت حوصله کردی یادداشتش کن. تمام جزئیات مانند تاریخ، زمان، دلیل بی حوصلگی، چه چیزی باعث بی حوصلگی شده و غیره را یادداشت کنید. پس از دو هفته، کتاب کار را بخوانید تا متوجه شوید چه چیزی شما را بیشتر آزار می دهد. سعی کن درستش کنی

نوشتن یک مجله همچنین به شما کمک می کند تا احساسات خود را رها کنید و احساس آرامش و استرس کمتری داشته باشید.

خود را طوری تربیت کنید که خوشبین باشید

وقتی لازم است صبور باشید، آیا افکار منفی به شما اجازه این کار را نمی دهند؟ در بالا تمرکز حواس را به عنوان راهی برای کنترل احساسات فیزیکی و علائم فیزیکی خستگی توصیف کردیم. چگونه می توانیم احساسات و عواطف خود را کنترل کنیم؟ وقتی احساس عصبانیت، ناامیدی و غیره می کنید، سعی کنید خوش بین باشید. احساسات منفی به راحتی به ذهن شما هجوم می آورند، اجازه ندهید. تلاش برای یافتن انرژی مثبت و راهنمایی به شما کمک می کند صبورتر باشید و در مورد مشکلات کمتر استرس داشته باشید. فکر کردن به جنبه های مثبت یکی از مهم ترین تمرین ها برای بازیابی آرامش است.

سخنی از مشاوران آویژه

اگر از آن دسته افراد مشتاق، کم حوصله و عجله هستید، باید به دنبال یک تمرین باحال باشید. صبور باشید تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید. برای تشویق و هدایت به صبور بودن، باید فواید صبر را با خود تکرار کنید. زمانی که احساس کردید تصمیمی عجولانه می گیرید یا حوصله دارید، نفس عمیقی بکشید و تا سه بشمارید. اهمیت صبور بودن و ویژگی های مثبت بی خیالی و آرامش را مرور کنید. این به شما کمک می کند که به مرور زمان فردی صبور و آرام شوید.

اگر می خواهید یکی از افراد آرام و صبور باشید، اما نمی توانید احساسات فیزیکی و عاطفی خود را در هنگام بروز مشکل کنترل کنید، می توانید از طریق مشاوره آنلاین کمک بگیرید تا یاد بگیرید چگونه صبور باشید.

سوالات متداول

چرا من بی تابم؟

علت بی حوصلگی کاملا فردی است. آنچه شما را ناامید و آزار می دهد ممکن است برای شخص دیگری مهم نباشد. بی حوصلگی شما را از صبر دور می کند. پس یک دفترچه داشته باشید و زمانی که ناراحت و بی حوصله هستید آن را یادداشت کنید. سپس وقتی آرامش داشتید، دلیل بی حوصلگی خود را بررسی کنید.

چگونه می توانم با فرزندانم مانند بیماران رفتار کنم؟

ارتباط کلید صبورتر بودن با کودکان است. وقتی سعی می کنید با بچه ها رابطه خوبی برقرار کنید، آدم صبورتری خواهید شد. همچنین به یاد داشته باشید که بی حوصلگی شما می تواند اثرات بسیار منفی روی کودک داشته باشد. با صبور بودن می توانید فرزندان صبور تربیت کنید. کودکان صبور کمتر عصبانی می شوند. آنها در موقعیت های مختلف بهتر می توانند خود را کنترل کنند.

برای مشاوره در مورد 9 راز صبور بودن و آرامش

از مشاوران خانواده و روانشناسان متخصص از سراسر کشور

با شماره 02162999066 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا