چطوری باید شارژ بگیریم

در طرح جدید دولت علاوه بر یارانه می توانید از فاکتور الکترونیکی نیز استفاده کنید. اما چگونه بفهمیم کالای ما فاکتور شده است؟ با همیاب 24 همراه باشید تا با بررسی محصولات الکترونیکی با کد ملی آشنا شوید.

اول یه سوال!! آیا گوشی شما اورجینال است؟ مطمئنی این جعلی نیست؟!! اگر می خواهید مطمئن شوید که گوشی شما جعلی، گم یا دزدیده نشده است، فقط روی لینک زیر کلیک کنید. تنها در چند ثانیه اپلیکیشن کامل گوشی شما در دسترس شما قرار می گیرد.

فهرست:

درخواست کالاهای الکترونیکی

اگر کمک هزینه دریافت می کنید و می خواهید بدانید که آیا کالا را دریافت کرده اید یا خیر، باید کالا را با کد ملی درخواست کنید. با درخواست، متوجه می شوید که آیا واجد شرایط این طرح هستید یا خیر و در صورت واجد شرایط بودن، آیا قبض شما شارژ شده است یا خیر. لطفاً توجه داشته باشید که اگر متوجه شدید که در این بسته گنجانده نشده‌اید، باید هر از چند گاهی کاتالوگ الکترونیکی خود را درخواست کنید. زیرا این طرح به صورت مرحله ای در حال اجراست. در ادامه دو روش اخذ فاکتور الکترونیکی را آموزش داده ایم.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیابی گوشی را نصب کنید. زیرا با نصب این برنامه به امنیت خود کمک زیادی کرده اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیابی گوشی دیگر نگران سرقت و گم شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می توانید گوشی خود را از نظر سلامت تست کنید و به کدهای پرکاربرد Ussd گوشی خود دسترسی پیدا کنید و …

برنامه استعلام کالاهای یارانه ای

برای اینکه بفهمید کالا شارژ شده است یا خیر، باید درخواست الکترونیکی کالا را درخواست کنید و برای این کار باید برنامه شبکه ملی اعتبار که به اختصار «شام» نام دارد را نصب کنید.

شبکه ملی اعتبار «شما» بستری برای مدیریت و اعطای اعتبارات حمایتی بر اساس سیاست‌های اجتماعی دولت به تفصیل بر اساس کد ملی است.

نصب برنامه شبکه اعتباری ملی که به اختصار “شما” است.

برگه الکترونیکی کد درخواست محصول

اگر به دلایلی نمی توانید برنامه خود را نصب کنید، می توانید از کد سفارش استفاده کرده و درخواست محصول خود را دریافت کنید. با شماره گیری *788*#28 یا *500*1463* می توانید موجودی اعتبار خود را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: ورود به سیستم پشتیبانی معیشت مشاهده عشر خانوار

در نهایت

با استفاده از دو روش ذکر شده در متن مقاله به راحتی می توانید متوجه شوید که آیا در سامانه کالابرگ قرار گرفته اید یا خیر و همچنین از مبلغ بدهی کارت خود مطلع شوید. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

3.4/5 – (382 امتیاز)

تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸

شارژ لپ تاپ یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که لپ تاپ دارند. چگونه آن را شارژ کنیم، چه مشکلی در هنگام شارژ شدن دارد و مشکلات دیگر. در این مقاله می خواهم یک سری نکات در مورد شارژ لپ تاپ به شما ارائه کنم که نکات مبهم را در ذهن شما از بین ببرد، پس با من همراه باشید.

شارژ اولیه لپ تاپ، شارژ لپ تاپ جدید

خوب ما یک لپ تاپ جدید داریم، چگونه آن را شارژ کنیم؟ قبلا در مقاله شارژ اولیه گوشی و تبلت به طور مفصل توضیح دادم که باتری های جدید نیاز به شارژ اولیه ندارند! در مورد باتری لپ تاپ هم همینطور است. هنگام خرید یک لپ تاپ جدید احتمالا باتری بین 40 تا 60 درصد تنظیم شده است، این تنظیم توسط سازنده انجام می شود زیرا بهترین درصد برای استفاده طولانی مدت باتری بین 40 تا 60 درصد است! به این کلمه استفاده نشده دقت کنید! قبل از خرید لپ تاپ، آن را در انبار نگهداری می کنند، بنابراین باتری آن بی استفاده است. در این صورت برای اینکه باتری لپ تاپ آسیب نبیند آن را تا 40-60 درصد شارژ کنید. برخی منابع می گویند بین 35 تا 55 الان 5 به بالا و پایین در این مورد زیاد فرقی نمی کند، مهم این است که در همین محدوده است.

این مورد چند سال پیش بود که برای اولین بار باتری لپ تاپ یا تلفن همراه را شارژ کرد، زمانی که باتری ها عملکرد “اثر حافظه” را داشتند. حالا اصلا لازم نیست کاری انجام دهید، هر زمان که لپ تاپ خریدید، می توانید آن را به دلخواه شارژ کنید. نگران نباش هیچ اتفاقی نمی افتد!

تدریس زبان انگلیسی فردا، علوم

یک بار برای همیشه تلفظ انگلیسی را یاد بگیرید!

■ آموزش گرامر زبان انگلیسی از صفر تا صد!

■ آموزش مکالمه انگلیسی در موضوعات کاربردی

■ بر اساس انگلیسی آمریکایی!

■ بیش از 45 ساعت فیلم آموزشی!!!

مرتبط:  چرا تو اینستا نمیتونم تصویری زنگ بزنم

اطلاعات بیشتر + نمونه درس

شارژ لپ تاپ چقدر باید شارژ کنیم؟

شاید سوالی که خیلی ها می پرسند این است که باتری لپ تاپ را چقدر باید شارژ کرد و چقدر شارژ کرد؟ گوش کن، اگه بخوام خیلی سریع به این سوال جواب بدم، اینجوری میشه: باطری رو 15-20% شارژ کن و از طرفی باتری لپ تاپ رو 100% شارژ نکن. وقتی باتری به 85 یا 90 درصد رسید شارژر را از برق بکشید. به این ترتیب فشار کمتری به باتری وارد می شود. هر چه باتری لپ تاپ کمتر از 20 درصد و بالای 80 درصد بماند، فشار بیشتری خواهد داشت و طول عمر آن کاهش می یابد. منظورم این نیست که بگویم سازنده به آن فکر نکرده است و از این سخنان; منظورم پیک کارایی هست وگرنه وقتی به 1% رسید میتونید باطری رو شارژ کنید و تا 100% کامل شارژ کنید ولی بهتره اینکارو نکنین فقط همین!

کار با لپ تاپ شارژ

در کل کار با لپ تاپ در هنگام شارژ باعث ترکیدن لپ تاپ نمی شود یعنی لپ تاپ و موبایل در این مورد کمی متفاوت هستند! وقتی با لپ تاپ کار می کنید، بدترین زمان برای شارژ کردن آن است! زیرا بخشی از انرژی شارژر برای زنده نگه داشتن لپ تاپ و بخشی دیگر برای شارژ باتری مصرف می شود. یعنی باتری لپ تاپ از یک طرف برق می گیرد و از طرف دیگر برق را قطع می کند و این مشکل برای باتری لپ تاپ مضر است! توصیه من این است که در حین کار لپ تاپ را شارژ نکنید مگر اینکه کار اجباری داشته باشید.

اصولاً باتری ها دارای دو محدوده فشار بالا هستند، یکی زمانی که شارژ آنها کمتر از حد معینی است و دیگری زمانی که شارژ آن ها از حد معینی بالاتر است. به همین دلیل، کارشناسان توصیه می کنند که بهتر است لپ تاپ را در این محدوده شارژ نکنید. این فقط یک توصیه است. می توانید یک کیلو روغن بخورید اما خوردن آن توصیه نمی شود زیرا مضر است!

بهترین زمان برای شارژ لپ تاپ

اگر بخواهم به ترتیب اهمیت توضیح دهم به این صورت خواهد بود:

■ بهترین زمان یا حالت شارژ لپ تاپ زمانی است که لپ تاپ خاموش است! چون قطعات داخلی درگیر نیست و تمام شارژ به باتری می رود!

■ اگر به دلایلی نمی‌توانید یا نمی‌خواهید لپ‌تاپ را خاموش کنید، بهترین کار این است که روشنایی صفحه را کاهش دهید تا زمانی که شما را اذیت نکند، زیرا این صفحه است که بیشترین مصرف باتری را دارد. ، چه تلفن همراه باشد چه لپ تاپ!

■ اگر با صفحه نمایش لپ تاپ کار می کنید، بهتر است تا حد امکان صدای لپ تاپ را کم کنید، وای فای، بلوتوث و … را خاموش کنید. تا باتری لپ تاپ با فشار کمتری شارژ شود.

بدترین زمان برای شارژ لپ تاپ

بدترین حالت برای شارژ لپ تاپ زمانی است که در حال انجام بازی های سنگین یا انجام کارهای گرافیکی فشرده با لپ تاپ هستید. در این حالت ها رم، گرافیک، سی پی یو، فن و سایر قطعات بیشترین استفاده را داشته و باتری نیز بیشترین مصرف را دارد. در این شرایط بهتر است باتری لپ تاپ را شارژ نکنید زیرا گرم می شود و فشار زیادی به باتری وارد می کند. منظورم از شارژ این است که هنگام بازی یا انجام کارهای گرافیکی به شارژ باتری بالای 50 درصد توجه کنید. در این صورت اگر شارژر به لپ تاپ وصل باشد مشکلی نیست زیرا برخی از بازی ها و کارهای گرافیکی به گونه ای طراحی شده اند که باید شارژر را به لپ تاپ وصل کرد وگرنه بازی دیر می شود!

لپ تاپ را از عصر تا صبح شارژ کنید

آخر شب لپ تاپت تقریباً مرده و خوابت میاد، چیکار باید کرد؟ آیا باید لپ تاپ را شارژ کنیم و بخوابیم؟ پاسخ یک کلمه ای نه است! بهتر است این کار را تا حد امکان انجام ندهید، درست است که وقتی شارژ باتری لپ تاپ به 100 درصد برسد، حتی اگر لپ تاپ خاموش باشد، شارژش قطع می شود، اما باتری تا مدتی در حالت استرس قرار می گیرد. دوره زمانی. مدت طولانی! چند خط بالاتر گفتم که باتری نباید در محدوده استرس قرار گیرد. اگر چند روز این اتفاق بیفتد، ممکن است باتری آسیب جدی نبیند، اما اگر این یک عادت برای شما باشد، قطعا عمر باتری لپ تاپ شما کاهش می یابد!

نکات کوچک اما مهم برای شارژ لپ تاپ

■ زمانی که لپ تاپ داغ است به شارژر وصل نکنید، زیرا شارژ باتری خود باعث گرمای بیشتر شده و با گرمای قبلی جمع می شود. گرما همچنین به باتری و به طور کلی قطعات الکترونیکی آسیب می رساند.

مرتبط:  چطور باید اینستاگرام را نصب کرد

■ هنگام شارژ لپ تاپ را روی ماتکا، موکت یا فرش قرار ندهید زیرا هوا به درستی تبادل نمی شود و باعث گرم شدن بیشتر باتری می شود.

■ یک نکته کوچک اما مهم که شاید از آن بی خبر باشید بگویم: اگر مشکل مالی ندارید می توانید به جای HDD از حافظه SSD استفاده کنید. هارد دیسک دارای قطعات مکانیکی است که برای جابجایی به انرژی بیشتری نیاز دارد، اما حافظه SSD کاملا الکترونیکی است و برق کمتری مصرف می کند.

قبلا نکات مهم دیگری را در مقاله نحوه استفاده از باتری و شارژر لپ تاپ نوشتم و حتما مطالعه کنید تا بتوانید انواع اطلاعات در مورد باتری و شارژر لپ تاپ داشته باشید و بدون نگرانی از لپ تاپ خود استفاده کنید.

مطلب زیر را حتما بخوانید

یکی از بزرگترین و مهم ترین چیزهای لپ تاپ باتری است! یعنی از روز اول تولید لپ تاپ تا امروز که در حال خواندن این متن هستید، بشریت با باتری لپ تاپ دچار مشکل شده است. به همین دلیل من تو را در این …

حذف آیکون باتری لپ تاپ در ویندوز یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه شوید. در این مقاله می خواهم خیلی سریع به شما بگویم که چگونه نماد حذف شده باتری لپ تاپ خود را در ویندوزهای مختلف نشان دهید، پس با من همراه باشید. نمایش نماد باتری در ویندوز…

خرید حضوری لپ تاپ در بازار IT مشکلات خاص خود را دارد، یعنی واقعاً باید چندین بار آن را به صورت حضوری از فروشگاه های مختلف خریداری کنید تا بتوانید بگویید تجربه خرید لپ تاپ را دارید. جدا از فروشندگان مختلف با…

فروشنده هنگام خرید لپ تاپ از تمام توان خود برای فروش لوازم جانبی استفاده می کند. او هرچه دارد و ندارد می آورد تا بالاخره یکی از لوازم لپ تاپ را بفروشد. به هر حال فروش لوازم جانبی در حین فروش یکی از…

گروه بندی

مطالب مرتبط

من محمدرضا امین زاده، مهندس الکترونیک و سردبیر مجله علم فردا هستم. من به سخت افزار علاقه زیادی دارم، اگر فرصتی باشد در زمینه ویرایش ویدئو و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین خواهم کرد.

تدریس زبان انگلیسی فردا، علوم

یک بار برای همیشه تلفظ انگلیسی را یاد بگیرید!

■ آموزش گرامر زبان انگلیسی از صفر تا صد!

■ آموزش مکالمه انگلیسی در موضوعات کاربردی

■ بر اساس انگلیسی آمریکایی!

■ بیش از 45 ساعت فیلم آموزشی!!!

اطلاعات بیشتر + نمونه درس

از علم فردا حمایت کنید

نوشتن مطالب آموزشی به زبانی ساده و قابل فهم برای همه کار بسیار دشواری است. از طرفی نگهداری وب سایت آموزشی هزینه دارد! اگر برای شما مقدور است، لطفا مبلغ ناچیزی را در هزینه های سایت مشارکت دهید تا با خیال راحت برای شما مکاتبه کنیم و به سوالات شما پاسخ دهیم. حمایت مالی از علم فردا

فوبیای همیشگی که دارندگان سیم کارت اعتباری ممکن است با آن مواجه شوند این است که اعتبار سیم کارت منقضی می شود و در حال حاضر نمی توانند سیم کارت را شارژ کنند! برای جلوگیری از این وضعیت، طرح شارژ اضطراری با همراه اول بهترین راه حل است.

نحوه دریافت شارژ اضطراری همراه اول

اگرچه همیشه می توانید مراقب باشید که کارت اعتباری خود را رها نکنید و سیم کارت شما همیشه شارژ و فعال باشد، اما طبق قانون مورفی، همه چیز در بدترین و نامناسب ترین زمان ها اتفاق می افتد. احتمالاً درست در مواقعی که نیاز به تماس فوری دارید یا به مشکل برخورده اید، اعتبار سیم کارت شما تمام می شود!

اگر خیلی خوش شانس باشید، ممکن است حتی نتوانید به اینترنت وصل شوید، یا حتی ممکن است اطلاعات مورد نیاز برای خرید آنلاین و شارژ گوشی خود را فراموش کرده باشید! خوشبختانه راهی برای خروج از این وضعیت وجود دارد. در این مقاله می خواهیم طرح شارژ اضطراری همراه اول را به نام چتر اضطراری معرفی کنیم.

اگر به دنبال روشی مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته برای خرید شارژ مستقیم و خرید طرح اینترنت همراه هستید، پنل خرید ایساج را امتحان کنید.

نحوه استفاده از چتر اضطراری را با همراه اول بیاموزید

اپراتور همراه اول با تکیه بر شعار «هیچکس تنها نیست» مدعی است در این شرایط سخت از تمامی مشترکین خود حمایت می کند. اپراتور تلفن همراه به عنوان یکی از اپراتورهای قدرتمند ایران، روش های مختلفی را برای فعال سازی سرویس طرح شارژ اضطراری همراه اول تعیین کرده است، از این رو سعی کرده ایم در این مقاله به تمامی این موارد اشاره کنیم.

مرتبط:  چرا از زیر ابگرمکن اب میاد

این مقاله در ادامه زنجیره تولید محتوای وبلاگ ایساج در مورد خدمات اپراتورهای فعال در ایران می باشد. اگر یکی از سیم کارت های شما رایتل است می توانید به مقاله ای که در مورد شارژ اضطراری رایتل نوشته ایم نیز مراجعه کنید.

شرایط بهره مندی از شارژ اضطراری همراه اول

کافی است تنها 3 ماه از حضور شما در خانواده بزرگ همراه اول گذشته باشد و در این مدت حداقل 9000 تومان اعتبار استفاده کرده باشید. شما از همه نظر تحت حمایت همراه اول خواهید بود به خصوص در شرایط سخت و اضطراری. توجه داشته باشید در صورتی که مبلغ اعتبار شما کمتر از 200 ریال باشد می توانید شارژ اضطراری را فعال کنید.

همه اپلیکیشن ها برای خرید شارژ مستقیم با موبایل اول و همچنین خرید بسته اینترنت با همراه اول امن نیستند! اساج یک انتخاب هوشمندانه در بستری کاملا امن و با تمرکز تنها بر خرید شارژ است.

چگونه از شارژ اضطراری با موبایل اول بهره مند شویم؟

سرویس اعتباری اضطراری همراه اول با کدهای سفارشی معروف و ساده همراه اول: *#1 یا *#10 فعال می شود.

شارژ اضطراری همراه اول با کد دستوری #1*

ابتدا کد سفارش #1* را وارد کنید سپس گزینه پر کردن مجدد را انتخاب کنید.

سپس اعتبار اضطراری (که گزینه شماره 7 است) را از منوی شارژ انتخاب کنید.

شارژ اضطراری همراه اول با کد دستوری #10*

ابتدا کد دستوری *10 را وارد کنید سپس گزینه سرویس اولیه را انتخاب کنید.

سپس در منوی اصلی سرویس، اعتبار اضطراری یا چتر اضطراری را انتخاب کنید (در قسمت چتر اضطراری توضیح داده خواهد شد).

مدت کوتاهی بعد با ارسال پیامک از همراه اول از شارژ سیم کارت مطلع خواهید شد.

مبلغ دریافتی از شارژ اضطراری همراه اول

پس از انجام مراحل فوق، سیم کارت شما معادل 600 تومان (اعتبار برای شارژ اضطراری) برای تماس های ضروری به حساب شما اضافه می شود. این مبلغ به اضافه 40 تومان کارمزد تراکنش یا همان کارمزدها به صورت خودکار از اولین مبلغ بدهی بعدی از سیم کارت شما کسر می شود. همچنین مدت زمان استفاده از این اعتبار حداکثر یک ماه خواهد بود.

خدمات اورژانس همراه اول

علاوه بر کدهای سفارشی #10* و #1* که در قسمت های قبل توضیح داده شد، خدمات دیگری به نام خدمات چتر اضطراری نیز برای راحتی کاربران طراحی شده است.

سرویس چتر اضطراری یا شارژ اضطراری همراه اول با کد دستوری *10*#26 فعال می شود. برای اینکه هرگز شارژتان تمام نشود، کد سفارش خدمات چتر اضطراری را در تلفن همراه خود ذخیره کنید.

سرویس چتر اضطراری همراه اول

با وارد کردن کد دستوری #26*10* می توانید دو درخواست داشته باشید:

درخواست تماس

درخواست هزینه

درخواست تماس اضطراری با همراه اول

با انتخاب درخواست تماس می توانید از یکی از دوستانتان بخواهید با وارد کردن شماره همراه اول با شما تماس بگیرد. البته این درخواست با استفاده از کد دستوری #261*10 نیز امکان پذیر است. مراقب اولی ها باشید اگر اعتبار شما بیشتر از 200 ریال باشد مشمول طرح شارژ اضطراری نخواهید بود.

درخواست شارژ اضطراری با تلفن همراه اول

با انتخاب درخواست صورتحساب، مانند درخواست تماس اضطراری، باید شماره همراه اول دوست خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا تلفن همراه اول با ارسال پیامک صورتحساب را به شما منتقل کند.

ضمناً با شماره گیری کد دستوری *10*262* و وارد کردن شماره همراه اول یکی از آشنایان، تلفن همراه اول فقط در صورت رضایت از ارسال شماره 1 پیامکی با محتوای مورد نظر برای مشترک ارسال می کند. سیم کارت خود را به مبلغ 1000 تومان شارژ کنید. ، فرستاده شد. با ارسال عدد 1 مبلغ 1000 تومان به حساب شما واریز می شود اما پس از کسر 40 تومان بابت کارمزد تراکنش ها مبلغ 960 تومان از حساب شما برداشت می شود.

مشترکین همراه اول می توانند در بازه زمانی دو افزایش اعتبار 5 بار از خدمات چتر اضطراری همراه اول یا شارژ اضطراری (درخواست تماس و درخواست شارژ) استفاده کنند.

(در مورد تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی بیشتر بدانید.)

شارژ مستقیم سیم کارت از اپراتور پیشرو موبایل – سایت ایساج

امیدواریم مقاله زیر برای شما مفید بوده باشد. به پایان این مقاله وبلاگ ایساج می رسیم، اما قبل از پایان صحبت امروز، یکی از خدمات سایت فروش اینترنتی شارژ ایساج را به شما معرفی می کنیم.

برای خرید کارت شارژ، بسته اینترنت و یا شارژ مستقیم سیم کارت رایتل و سایر اپراتورهای ملی می توانید به ایساج مراجعه کنید. اگر صاحب یک کافه یا کافی نت هستید، از فروشگاه های ما دیدن کنید و قیمت های مناسب ما را کشف کنید. امیدوارم به زودی شما را ببینم…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا