لالایی چرا با تصویر

لالایی کودکانه یکی از قدیمی ترین شعرهایی است که در هر زمانی برای کودکان خوانده می شود تا بخوابند. لالایی گل لالا مهتاب اومده بالا با صدای کودکانه دلتنگی دوران کودکی است. دانلود لالایی گل زیبای مهتاب اومده بالا با صدای دخترانه در ادامه برای شما عروسک قرار داده ایم. آهنگ لای لالای گل نی نی یکی از آهنگ های معروف برنالمه رنگبن کمان بود. آهنگ لای لالایی گل نی نی با صدای مردانه توسط بنیامین بهادری خوانده شد. لالایی صوتی و تصویری از چرا و چی را در اینجا آورده ایم تا علاوه بر احیای حس نوستالژی، با این لالایی به خواب بروید. چرا و چه لالایی برای کودکان و بزرگسالان جذاب است. در ابتدای پخش رنگین کمان، عروسک «چرا» تنها بود و بعداً چه عروسک هایی، چگونه و چگونه به این برنامه اضافه شدند.

تاریخچه برنامه رنگین کمان

جام جم نوشت: «چرا» نام شخصیت عروسکی با صداپیشگی آزاده مویدی فرد بود که اوایل دهه 80 در کنار خاله زیبا اولین بود و برنامه رنگین کمان را راه اندازی کرد. کمی بعد بود که پنگول جای این عروسک را گرفت و حال و هوای دیگری به برنامه بخشید. «چیه» شخصیت دیگری بود که تماشاگران را با خواندن موسیقی ویژه کودکان همراه کرد.

به طور کلی برنامه شهر رنگین کمان که ادامه برنامه اصلی رنگین کمان بود، توانست شخصیت های خاصی را خلق کند که مخاطب بتواند با آنها ارتباط برقرار کند. حضور شخصیت های عروسکی در کنار دیگر شخصیت ها باعث شد تا بیان مطالب و پیام مختص کودکان بهتر مورد استقبال و پذیرش این گروه قرار گیرد.

موسیقی که توسط این عروسک ها خوانده می شد، ریتم و آهنگ خاصی ایجاد می کرد که مخاطب را بیشتر درگیر می کرد، البته در شهر رنگین کمان عروسک های دیگری جایگزین این چهره های عروسکی قدیمی شدند.

لالایی چرا و چیست؟

دو شخصیت دیگر که رنگین کمان شروع به کار با آنها کرد عروسک های «چرا و چه» بودند. این دو عروسک با نام های عجیب کودکان و نوجوانان زیادی را به خود جذب کردند.

دانلود چرا و چه لالایی صوتی

دانلود لالایی گل نی خوب خوب ببین. در ادامه می توانید لالایی صوتی چرا و چیست را دانلود کنید.

<div id=”video-display-embed-code_451934″ ><script type=”text/JavaScript” src=”https://tabnakjavan.com/fa/news/play/embed/69975/451934?width=600&height= 50″ ></script></div>

لالایی تصویری چرا و چیست

دانلود لالایی گل زیبای مهتاب اومده بالا برای شما مخاطبین عزیز آورده شده است. شاید شما هم بخواهید عکس های این لالایی را ببینید، آن وقت چهره عروسک محبوب چرا را به خاطر خواهید آورد.

<div id=”video-display-embed-code_451935″ ><script type=”text/JavaScript” src=”https://tabnakjavan.com/fa/news/play/embed/69975/451935?width=600&height= 300″ </script></div>

گفتگو با افسران برنامه رنگین کمان

گفتگوی قدیمی جام جم سیما با دست اندرکاران برنامه رنگین کمان که در سال 1381 منتشر شده است را بخوانید.

رنگین کمان چگونه ایجاد شد؟

علی اکبر زکری متولد 1346 از سال 64 در حین تحصیل در دانشگاه در اجرای برنامه های زیادی حضور فعال داشت. زکاری در سال ۱۳۴۸ به گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیما پیوست و در سریال کلاه قرمزی و اولین سری از نیم رخ همکاری کرد. وی تا سال 1380 از سوی شبکه تهران مأمور تولید یک برنامه 3 ماهه شد و مطالعات و فعالیت های او برای تولید این برنامه منجر به تولید برنامه رنگین کمان و چهره های زیبای آن شد. در ادامه گفتگوی قدیمی از سال 2002 را خواهید خواند.

گفتگو با علی اکبر زکری

هنگام شروع کار چه چیزی را در نظر داشتید؟

از ابتدا قرار بود این برنامه را از نیروهای ناشناس بسازیم. اما ما خیلی مایل به استفاده از آن هستیم و قالبی را برای برنامه در نظر گرفتیم که در شبکه های دیگر از آن استفاده نمی شد. یکی از مزایای کار ما این بود که به صورت زنده انجام می شد. این نوع برنامه به بیننده اجازه می دهد تا احساس نزدیکی به شخصیت های برنامه داشته باشد.

عروسک های «چرا» و «چی» چگونه شکل گرفتند؟

شخصیت پردازی در طراحی برنامه ویژه کودکان بسیار مهم است. این شخصیت ها باید برای کودکان از شخصیت های دیگر برنامه ها قابل تشخیص باشند. بنابراین تصمیم گرفتیم با در نظر گرفتن ذهن کنجکاو بچه ها شخصیتی بسازیم که همه چیز برایش سوال است و چون او زیاد می پرسد نام او را “چرا” گذاشتیم، همانطور که برنامه در حال پیشرفت بود، به این نتیجه رسیدیم که نتیجه گیری اینکه در کنار این پسر 7 تا 8 ساله ای که به مدرسه می رود، بیایید شخصیت ملموس تری قرار دهیم تا با ایجاد تضاد بین آنها، برنامه جذاب تر شود. پس خواهری به نام «چیه» را معرفی کردیم و چون او هم مثل خودش اهل «چرا» بود، یک گوشش بزرگتر است و قیطان موهایش به شکل علامت سؤال است.

مرتبط:  چرا مجنون به لیلی نرسید

«خاله نرگس» مجری برنامه رنگین کمان: خبرنگار برنامه کودک بودم.

کمی از خودتان و سوابق حرفه ای خود بگویید.

من آزاده آل ایوب هستم و در زمینه تحقیق کارشناس هستم. کارم را در سازمان صدا و سیما با گروه آموزشی شبکه اول سیما شروع کردم. مدتی گزارشگر یک برنامه کودک بودم. تا اینکه برای نقش «خاله نرگس» در نمایش «رنگین کمان» تست دادم و قبول شدم.

شما در کار خود یک بازیگر هستید.

یکی از مشکلاتی که در برنامه رنگین کمان مطرح شد این است که گفته می شود مجری این برنامه بیشتر بازی می کند تا بازیگری. دلیل اینکه ما به این نکته اشاره می کنیم این است که بینندگان بیشتر به مجری عادت کرده اند که به سادگی می نشیند و یک سری جملات نوشته شده را بیان می کند. اما از ابتدای کار رنگین کمان قصد ما این بود که بازی کنیم و فقط اجرا نکنیم. ما سعی می کنیم برنامه هایمان شبیه واقعیت باشد تا بچه ها آن را باور کنند.

رابطه شما با عروسک ها چیست؟

برای هر برنامه یک متن داریم که قبل از شروع برنامه می خوانیم. در حین پخش بداهه زیاد داریم. اما ما از متن خارج نمی شویم. نکته مهم در برنامه رنگین کمان، تعامل خوب بین گروه است. من “چرا” و “چی” را می پذیرم و آنها را به عنوان یک موجود زنده می بینم. این به من این امکان را می داد که به راحتی با سخنرانان آنها ارتباط برقرار کنم و بداهه ها و مبادلات را راحت تر به اشتراک بگذارم.

شما تجربه بازیگری ندارید. اما شما بیان خود را کنترل می کنید. چگونه این امتیاز را به دست آوردید؟

من معتقدم هنگام کار با کودکان ابتدا باید آنها را به خوبی بشناسید. صحبت کردن با کودکان بسیار دشوارتر از صحبت با بزرگسالان است. هنگام صحبت با کودکان، باید لحن خود را تغییر دهید. باید آهسته صحبت کنی من به طور تجربی و با دقت در رفتار بچه ها یاد گرفتم که چگونه با آنها صحبت کنم.

سوال از صدای پیشه: «چرا» چگونه اینقدر جذاب شد؟

آزاده ماویدی: نمی دانم کار خدا بود. من با بچه ها خیلی سختگیرم. من نکات کوچک آنها را می بینم و سعی می کنم آنها را در “چرا” پیاده کنم. مثلا گریه های ساختگی یا حرف های آرامش. البته کودک درون من از ابتدا بسیار فعال بوده است، جدایی کودکی و بزرگسالی هنوز برایم کابوس است.

صداپیشه عروسک کیست؟

آزاده معیدی صداپیشگی عروسک محبوب «چرا» ترانه های کودکانه زیادی را در قالب برنامه های تلویزیونی و آلبوم موسیقی اجرا کرده است که برخی از این آهنگ ها به پرمخاطب ترین آثار کودکان تبدیل شده است.

بیشتر بدانید:

چرا عروسک های امروزی محبوب نیستند؟

آخرین گفت و گوی بازیگر صداپیشه عروسک چرا با ایسنا را بخوانید:

آزاده معیدفرد، صداپیشه عروسک معروف «چرا» که چندی پیش برای یکی از عروسک های «شهرک کلیله و دمانه» صحبت کرده بود، نبود افراد مجرب در این زمینه را دلیل ضعف این عروسک می داند. عروسک خیمه شب بازی آثار. او می گوید آنچه در مورد محبوبیت این عروسک مهم است، خود عروسک پارچه ای نیست، بلکه ایده پشت آن است.

آزاده معیدفرد، هنرمند عروسکی درباره دلیل عدم حضور شخصیت های عروسکی در تلویزیون در سال های اخیر به ایسنا گفت: بزرگترین مشکل ما برای نداشتن عروسک های موفق تنها خود عروسک نیست. عروسک یک اثر هنری است که از ایده و طراحی به تولید و اجرا می رسد.

وقتی درباره عروسک‌های موفقی مانند «زی زی گولو» و «کلاه قرمزی» صحبت می‌کنیم، در مورد شخصیت صحبت می‌کنیم، نه فقط خود عروسک. شخصیتی که هدف، فکر و ایده دارد و کارگردانی با تجربه مثل خانم برومند بالاتر از اوست. در این صورت نمی توان آسیب شناسی را از انتها به ابتدا بازگرداند. بله درست است، در سال‌های اخیر، عروسک‌های ما اغلب به ما نمی‌خورند، زیرا هیچ فانتزی ندارند. چون هیچکدام با بچه ها وجه اشتراک ندارند. دلیلش نبود برنامه و ایده خوب و ناآگاهی عموم و کودکان و بزرگسالان است.

مرتبط:  چرا به زکریا رازی می گویند

کارهای خوبی هم داریم

معیدفرد عروسک گردان و دوبلور بیش از 60 عروسک بود که از مهمترین آنها می توان به “بیژن”، “چرا”، “نینی”، “انیمیشن های پلیسی”، “گل بهار” و “سپیده” اشاره کرد. وی افزود: اخیرا چند عروسک خوب نیز داشتیم که از جمله آن ها می توان به عروسک های مجموعه «کلیله و دمنه» اشاره کرد که توزیع شد. در حال حاضر مشکل اصلی ما قبل از ساخت عروسک است. قبل از طراحی و ساخت عروسک. ما با ایده ها مشکل داریم. دست ما از نظر ایده نسبت به کشورهای دیگر بسته است و همچنان در یک خط باریک قدم می زنیم که توانایی مانور دادن را نداریم، پس بحث عروسک ساز نیست.

ما باید رویا داشته باشیم

این هنرمند نمایش عروسکی درباره تاثیر عروسک ها بر کودکان و بالعکس درباره تقلید کودکان از عروسک ها بیان کرد: عروسک ها می توانند تاثیرات مثبت یا منفی زیادی روی بچه ها بگذارند اما مشکل ما این است که خیال پردازی نداریم و رویا نداریم. . بچه های ما خیال ندارند، پشت رویا هستند و خواب دیدن برایشان خیلی دور و بعید است. عروسک ها می توانند به بچه ها فرصتی بدهند که خیال پردازی کنند، اما ما در این داستان بسیار ضعیف هستیم.

آهنگ لالایی چرا – لالایی گل لالا مهتاب متن پیشنهادی و کیفیت 320 و 128

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

متن آهنگ لالایی چرا – لای لالایی گل لالا مهتاب اومده بالا:

لالایی گل زنبق
♬♫♪ ماه طلوع کرده ♬♫♪
♬♫♪ وضعیت خواب الان ♬♫♪

به لالایی نی نی گل
خوابهای خوب ببین
♬♫♪ روی ابرها بنشین ♬♫♪

♬♫♪ لای لای لای لای ♬♫♪7575759999888♬♫♪ لای لای لای لای ♬♫♪7575759999888♬♫♪ لای لای لای لای ♫♪ لای لای لای لای ♬♫♪

مادر خوبت پیشت میمونه
♬♫♪ داستان میخونه ♬♫♪
♬♫♪ یکی یکی ♬♫♪
♬♫♪♫♬

لالایی گل لیلی
ماه طلوع کرده
وضعیت خواب
نی گل لالایی
رویاهای شیرین 75757599988

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

مادر خوبت پیشت میمونه
♬♫♪ داستان میخونه ♬♫♪
♬♫♪ یکی یکی ♬♫♪
♬♫♪♫♬

♬♫♪ لای لای لای لای ♬♫♪
♬♫♪ لای لای لای لای ♬♫♪7575759999888♬♫♪ لای لای لای 757 ♫ ♪ لای لای لای لای ♬♫♪

لالایی گل لیلی
ماه طلوع کرده
وضعیت خواب
نی گل لالایی
رویاهای شیرین 75757599988

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

چرا لالایی؟

سرویس مادر و کودک Étoile – مادران همیشه و همه جا برای فرزندان خود آواز می خوانند. این آهنگ ها و لالایی های عاشقانه برای کودک به محض اینکه کودک در شکم مادر است شروع می شود و می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد و جالب اینکه کودکان آهنگ هایی را که قبل از تولد شنیده اند دوست دارند و راحت تر آن را به یاد می آورند. با ۷ لالایی آرام بخش و لذت بخش کودکانه همراه ما باشید.

1- متن نیلوفر آبی برای کودکان

لالایی لالایی لالایی لالایی
لالایی لالایی لالایی لالایی
لالا جنگل لالا برکه لالا نیلوفر آبی
لالا ماه سپید شب. شب زیبای مهتابی

لالا خرس سفید من
چشماتو ببند دیر شده
لالا قورباغه سبز من
خون تو در آب است

لالایی خرگوش در لانه
لالایی لالایی
لالایی ماهی در خانه رودخانه
لالایی لالایی
آقای شایر چشاشو بست 759

به سنجاب خفته نگاه کن
چشمانش پر از خواب
نگاه چشمان پروانه
برای خوابی بی قرار

هاپو تو اتاق نشیمنشون میخوابه
شب دیدش و داشت غر میزد
جوجو نازی زرد ناز
خواب بود.

دانلود لالایی نیلوفر آبی برای کودکان

2- متن لالایی زیبا برای کودکان

لالا لالایی، فرزند زیبا
قهرمان من، انسان فردا
شب شد دوباره، ماه مهربون
داره می‌تابه، از تو آسمون

چشماتو ببند همسفر رویا
اسب چوبی تو اسب سم طلایی
شب بهار
بر یال اسب سوار میشی.

لالا لالایی، کودک زیبا
قهرمان من، انسان فردا

هنوز تاریک است ماه زیبا
می درخشد از تو در آسمان

مرتبط:  چرا با این دل من سر سازش نداری

چشماتو ببند، همسفر رویایی
اسب چوبی تو، اسب با سم طلایی

یک شب در بهار
روی یال اسب سوار می شوی

می روی سمت آسمان مثل پرنده ای
همه جا را می چرخی با شوق 5575757988 8، همه جا می پری، روی دل آفتابگردان
از برکه، از جنگل

سراب سیاه در مهتاب
ماه مهربان ماه بی گناه

دسته گلی از نور و گل و ستاره
ابر و دور از ماه

دانلود لالایی زیبای کودک

3- متن لالایی کودکانه مهتاب ظاهر شد

لای لالایی گل لالا
مهتاب اومده بالا
موقعه خوابه حالا
لای لالایی گل نی
نی خواب‌های خوب ببینی
روی ابرا بشینی

لای لای لای لالایی
مادر خوبت روبه رویت نشسته
پیش تو می ماند
دارد داستان می خواند
سطر به خط 7578587598 ur de lys 7 575 75999888 ماه طلوع کرده است
الان وقت خوابه

دانلود لالایی مهتاب اومد بالا

4- متن لالایی بچه ها از رویاهای پارچه ای

دختر خوبم ناز و عزیزم
پسر کوچولو و پاک من
خورشید اومده مهتاب
بچه کوچولو آروم میخوابه

لالایی 5978 8 با تو بخوان پسته های خندان
صورت تو ماه است گل هایت زیباست
چقدر شیرینی شکرت شیرین
برایت می خوانم از دل و دل
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالای لالایی
لالا لالای لالایی صدای باران
از آسمان بارون می بارد
شبنم به گل ها و ریحان می خورد
خدایا شکرت
تیک تاک و تیک تاک ساعت بی پایان 7575999888 برای فرزندانش داستان می خواند
دارند می افتند در خواب، او آن را می داند
لالایی لالایی
لالایی لالایی

دانلود لالایی رویاهای پارچه ای

5- متن لالایی کودکان کرد نی طلایی

لالا لالایی
یک داستان زیبا برایت خواهم خواند
تا تو کنی لالا داستان چوپان
چوپان به تنهایی دنبال گله می رود طلا با نی 7 57575999888 با فرشتگان , صدای نی
چوپان کوچولو با صدای باد
همه جا لالایی لالالا
در کوه یک درخت سیب
گیاه خندان در نزدیکی در خانه ی خندان A5979585859758585979888 888 خانه چوپان با عطر دلنشین
همه جا پیچیده در دشت و کوه ها
اینجا و آنجا مثل برگ و باد
اسب آبی با اسب می آید
از دور همه جا می تازد
اسب بی نظیر بر بال باد

دانلود لالایی کردی پخش شده از شبکه پویا

6- متن لالایی شبانه

من آسمانم
لباس خواب میپوشم
تا تو راحت تر بخوابی 57 5 99 9888 دارم ابر میبارم
تا تو بهتر بخوابی
من خوابم میاد
میشینم روی چشمات
تا بیشتر بخوابی

دانلود آهنگ لالایی شب

7- متن لالایی کودکانه توسط مادر خوانده می شود

لالا لالایی
مادر می‌خونه

بیدار میمونه تا بخوابم

Lala Lalai
جستجو

یاس و شقایق
نسرین و مینا

لالایی لالا
مهتاب می درخشد

ماهی می خوابد
گهواره اش آب است

بار دیگر شب تاب
بیدار است

تا صبح مثل یک ستاره
می درخشد

جوجه شباهنگ میخونه
کوکو

پونه کوهی پر از عطر شب است

دانلود لالایی Mader Mikhone

آخرین کلمه

لالایی درک هوش فضایی را برای حل پازل های پیچیده و عملکردهای بالاتر مغز برای علومی مانند ریاضیات، موسیقی و شطرنج افزایش می دهد. علاوه بر این، به افزایش پیوند عاطفی بین مادر و کودک کمک می کند و در کاهش ضربان قلب و آرامش کودکان موثر است. امیدواریم از شنیدن و خواندن این لالایی ها و خواندن آن برای فرزندان خود لذت برده باشید.

همچنین پیشنهاد می کنیم از مجموعه بهترین لالایی های کودکان از ستاره دیدن کنید. اگر شما هم لالایی مخصوص کودکان می شناسید که به نظر شما زیباست، آن را با ما و سایر خوانندگان ستاره در پایین همین صفحه به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا