چطور طراح لباس شویم

فهرست

چگونه طراح لباس شویم؟

انواع مشاغل مربوط به تولید لباس، از خیاطی گرفته تا گلدوزی و تولید پارچه و… قرن هاست که در هر جامعه ای ضروری است، اما امروزه بحث طراحی لباس شکل دیگری به خود گرفته است. جای این رشته در بین رشته های دانشگاهی باز شده و حتی تحصیلات عالی در زمینه طراحی لباس و مد وجود دارد. آکادمی های تخصصی در این زمینه در سرتاسر دنیا ایجاد شده است و مهمتر از آن انبوهی از علاقه مندان وجود دارند که برای فراگیری اصول طراحی لباس نیاز به خدمات آموزشی استاندارد و به روز دارند. خدماتی که آنها را در بازار کار امروز راهنمایی و جهت می دهد و آموزش های هنری لازم را به آنها ارائه می دهد. سعی ما بر این است که آموزش استاندارد و کاربردی را در آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان ارائه دهیم.

“مهارت های طراحی لباس”

10 مهارت برای ورود به حوزه طراحی لباس

بازار طراحی لباس یکی از رقابتی ترین بازارهای جهان است. در این بازارهایی که تعداد زیادی از مردم را به خود جذب می کنند، تنها تعداد کمی موفق می شوند. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید کار طراحی لباس را به صورت حرفه ای دنبال کنید، باید ببینید که آیا مهارت های لازم برای این کار را دارید یا خیر. اگر مهارت های زیر را در خود می شناسید، در ورود به این حوزه تردید نکنید.

1- خلاقیت هنری بالا

نیازی به تست خاصی نیست. کافی است که دیدگاه شما در مورد سوالات ساده و روزمره مورد توجه قرار گیرد. سبک و رنگ پرده اتاق خواب خود را انتخاب کنید. پیراهنی را که می پوشید انتخاب کنید. نگاه شما به رنگ، طرح و آنچه دوست دارید، عمق دید هنری شما را منعکس می کند. خلاقیت هنری ضروری است و اگر سلیقه هنری شما جلب توجه می کند، بدانید که طراحی لباس یکی از ویژگی های ضروری خواهد بود. به یاد داشته باشید که هنر ارتباط تنگاتنگی دارد. از موسیقی که گوش می دهید تا کتابی که می خوانید، از معماری شهر گرفته تا مجسمه، همه اینها شامل خلاقیت های هنری زیادی است.

2- مهارت طراحی داشته باشد.

افرادی هستند که ذاتاً طراحان خوبی هستند. در واقع برای روی کاغذ آوردن طرح مورد نظر انرژی زیادی صرف نمی کنند، اما اگر این ویژگی را ندارید، زیاد نگران نباشید، یادگیری طراحی با تمرین و تکرار اتفاق می افتد. حتی اگر استعداد طراحی نداشته باشید، با آموزش و تمرین مناسب به این مهارت دست خواهید یافت.

3- قدرت تجسم بالا

در کار طراحی لباس و به خصوص طراح مد، تجسم یکی از اساسی ترین ویژگی هایی است که می تواند کار شما را پیش ببرد. اگر بتوانید لباس آن شخص را تجسم کنید و تغییرات ذهن خود را در نظر بگیرید، آنگاه با دیگران متفاوت خواهید بود. وقتی به طرح پارچه نگاه می کنید، بهتر است طرح نهایی را در ذهن خود مجسم کنید. به این ترتیب شما به سرعت به آنچه می خواهید خواهید رسید.

“از قدرت ذهن خود برای تجسم طرح نهایی استفاده کنید.”

4- جزئیات

توجه به جزئیات ذاتی نیست. برخلاف تصوری که طبیعتاً خانم ها به جزئیات بیشتر توجه می کنند، باید گفت که این به خاطر تمرین و تکراری است که خانم ها در طول زندگی خود باید انجام دهند. بیشتر خانم ها یاد می گیرند که به ریزه کاری های خانه توجه کنند، به ریزه کاری های لباس و چهره خود، به ریزه کاری های لباس دیگران توجه کنند و این توجه کم کم به یک مهارت تبدیل می شود. بنابراین توجه به جزئیات یک تمرین روزانه است که هر کسی می تواند انجام دهد، و مردانی که در این زمینه کار می کنند در طول سال ها نشان داده اند که با تسلط بر جزئیات توجه باورنکردنی به جزئیات دارند. طراحی لباس نیاز به توجه زیادی به جزئیات دارد.

5- بافت را درک کنید و پارچه را بشناسید

طراحی لباس مربوط به صنعت نساجی است. فرد باید زمان زیادی را در بازار پارچه بین پارچه فروشان صرف کند و اطلاعات کسب کند و جنس و ترکیب پارچه ها را مطالعه کند. برای تبدیل بهترین طرح سال به طرحی فوق العاده زشت و با انتخاب نامناسب پارچه، تنها کافی است درک نکردن از جنس پارچه. بنابراین، اهمیت دانستن بافت پارچه را دست کم نگیرید. در این زمینه مطالعات کافی انجام دهید و اطلاعات عملی در مورد آنچه در بازار موجود است به دست آورید. یک طراح لباس موفق کسی است که می داند از کجا و چگونه پارچه برای طراحی لباس تهیه کند.

مرتبط:  چرا پیتزای من کش نمیاد

“برای طراحی لباس، باید بافت پارچه را بدانید.”

6- بازار را بشناسید

دانستن بازاریابی در زمینه مد و لباس الزامی است. این امری حیاتی است و به خصوص در ابتدا باید آن را به عهده بگیرید. طراحان فوق العاده خلاق و فوق العاده هنرمندانه ای هستند که بدون اطلاع از بازار شکست های بزرگی را تجربه کرده اند و گاهی دیده ایم که از طراحی لباس دست کشیده اند. اما شناخت بازار می تواند یک میانبر برای شما باشد. اگر از حس تجاری خود استفاده کنید و در هر زمان به نیازهای طراحی لباس بازار توجه داشته باشید، طرحی که در شرایط عادی ممکن است موفق نباشد، اما در شرایط خاص فروش شگفت انگیزی را به شما خواهد داد.

7- مهارت ارتباطی

شما برای یک فرد خاص لباس طراحی خواهید کرد. وقت بگذارید و با فردی که می خواهید ارتباط برقرار کنید. حالات، خواسته ها و علایق آنها را درک کنید. نیاز به مهارت های ارتباطی در کارهایی که مستقیماً بر شخصیت افراد تأثیر می گذارد، به شدت احساس می شود. علاوه بر این، از شما انتظار می رود که در یک تیم کار کنید. باید بتوانید با خیاط ارتباط برقرار کنید. با فروشنده، با مشتری و با بسیاری از افراد دیگری که بر کسب و کار شما تأثیر می گذارند. بنابراین سعی کنید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید.

از مشتریان خود بپرسید که به چه چیزی نیاز دارند.

8- روحیه رقابتی داشته باشید.

یک طراح مد همیشه در رقابت با همکاران خود است. اگر حس رقابت ندارید، احتمال شکست زیاد است. فراتر از همکاری با طراحان دیگر، بدانید که رقابت می تواند توانایی های نهفته در شما را آشکار کند و به پیشرفت شما کمک کند. رقابت یک نیروی محرکه است، اما در رقابت غرق نشوید. همیشه تعادل را حفظ کنید. رقابت تا زمانی خوب است که شما را به پیشرفت و بهبود زندگیتان سوق دهد. در کار هم همین‌طور است: اگر رقابت باعث فشار غیرواقعی می‌شود که تمرکز شما را از بین می‌برد، از رقابت فاصله بگیرید تا به خودتان آرامش کافی برای طراحی لباس بدهید.

9- روحیه تیمی داشته باشید.

تقویت روحیه همکاری در درون شما ضروری است و این مهارتی است که باید آموزش داده شود. در کار تیمی، گاهی لازم است از بازی ها صرف نظر کرد و با دیگران تعامل کرد. ضروری است که یاد بگیرید به عنوان یک تیم کار کنید و خود را به عنوان بخشی از یک تیم ببینید. مطمئن باشید هیچکس بدون همکاری با دیگران نمی تواند با موفقیت لباس طراحی کند و این دیوانگی است که فکر کنید خودتان می توانید تمام کارهای یک مجموعه را انجام دهید و موفق شوید. به یاد داشته باشید که می توانید از دیگران یاد بگیرید یا به دیگران آموزش دهید.

10- در صحنه مد جهانی و منطقه ای حضور داشته باشید.

از جشنواره های مد و طراحی دیدن کنید و در جشنواره های مهم شرکت کنید. طرح های برندهای برتر را دنبال کنید و طراحان مورد علاقه خود را دنبال کنید. امروزه فضای مجازی امکانات زیادی را برای این کار ارائه می دهد. از مجلات مد تهیه کنید و از تاریخچه طراحی مد مطلع شوید. این داستان‌ها ایده‌های نابی را به شما می‌دهند، زیرا آنها برنامه‌هایی هستند که یک بار جواب داده‌اند و می‌توان برای تکرار موفقیت‌شان روی آنها حساب کرد.

“تحقیق و مطالعه کلید موفقیت شماست.”

چگونه یک طراح مد موفق شویم؟ برای تبدیل شدن به یک طراح مد به چه آموزش ها و شرایطی نیاز دارید؟ بازار کار و درآمد یک طراح لباس چقدر است؟

لیست موضوعات

کدام دانشگاه های ایران خدمات طراحی لباس ارائه می دهند؟ مشهورترین طراحان لباس چگونه به شهرت رسیدند؟ برای طراحی لباس چه درس ها و نرم افزارهایی را باید بیاموزیم و هزاران سوال دیگر که ممکن است در ذهن یک عاشق طراحی لباس – از جمله نویسنده – وجود داشته باشد!

مرتبط:  چرا از بوی پیاز بدم میاد

شکوه بی پایان، معروف شدن و زیبایی بی حد و حصر چیزهایی است که طراح مد تضمین می کند. اما آیا برای تبدیل شدن به یک طراح موفق، عشق به خلق لباس و اکسسوری کافی است؟

انتخاب رنگ لباس مردانه – راهنمای کامل و حرفه ای

امروزه طراحی لباس به یک عرصه بسیار رقابتی تبدیل شده است و اگر می خواهید حرفی برای گفتن داشته باشید باید سخت تلاش کنید و مهارت های خود را توسعه دهید و اگر ندارید آنها را توسعه دهید. طراح لباس شدن تنها به معنای داشتن مدرک لیسانس طراحی لباس و پارچه نیست، بلکه نیاز به دانش جامع و حرفه ای در هنرهای تجسمی، طراحی عمومی و حتی طراحی گرافیک دارد. این تنها راه برای بهترین بودن است!

برای تبدیل شدن به یک طراح مد – دانشگاه آماده شوید

یکی از بهترین رویدادهای شغلی که می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد، آماده سازی و تعیین هدف از سنین پایین است – به عنوان مثال، در دبیرستان. اگر می خواهید به دانشگاه بروید و مدرک بگیرید، مراحل زیر به شما کمک می کند:

به کلاس های خیاطی سریع بروید

طراحی و رنگ آمیزی الگوها در خانه برای تقویت چشم برای رنگ و بافت

آموزش نرم افزارهای طراحی مانند Photoshop، CorelDraw، Xara و Serif Draw Plus.

در مورد طراحی لباس در اینترنت، در کتاب ها و مجلات بیاموزید.

راهنمای تطبیق رنگ کفش با لباس مردانه

4 راهنما برای انتخاب بهترین مسیر برای تبدیل شدن به یک طراح مد

از دانشگاه مدرک لیسانس بگیرید

اگر قصد شما برای تبدیل شدن به یک طراح مد فراتر از یک حضور معمولی در این صنعت عظیم است و می خواهید حرفی برای گفتن داشته باشید، قطعا باید از اصول اولیه شروع کنید. حضور در کالج و رشته طراحی لباس و پارچه به شما کمک می کند تا تمام موضوعات ضروری مانند تاریخچه طراحی لباس، توانایی تشخیص بافت پارچه، طراحی و طراحی لباس، رویدادهای مد و راه اندازی خانه مد را درک کنید. برخی از بهترین آموزشگاه های دنیا در زمینه طراحی لباس عبارتند از:

مدرسه طراحی LISAA در فرانسه

موسسه طراحی اروپایی (IED) در ایتالیا

مدرسه هنرهای تجسمی و نمایشی کمبریج، انگلستان

جنوب نیوهمشایر آکادمی دل لوسو در ایتالیا

در رشته هنرهای تجسمی مدرک بگیرید

برخی از مشهورترین طراحان مد در جهان امروز دارای مدرک لیسانس در هنرهای تجسمی هستند. برخی از دوره های این رشته تئوری و عمل را با هم ترکیب می کنند (مانند نقاشی، طراحی و عکاسی) که برای رشته طراحی لباس ایده آل است.

سعی کنید تکنیک هایی مانند کلاژ، عکاسی حرفه ای یا تصویرسازی دیجیتال را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید به صورت جداگانه و ترکیبی از آنها استفاده کنید.

برخی از بهترین کشورها برای تحصیل و اخذ مدرک هنرهای تجسمی عبارتند از: کانادا، ایتالیا و هلند.

چه جواهراتی به لباس ما می آید

مدرک تاریخ مد را دریافت کنید

طراحی لباس و به طور کلی مد یک هنر است. هنر پوشیدنی به همین دلیل است که دانستن تاریخچه خود (گذشته، حال و آینده) بسیار مهم است. دوره های آموزشی در زمینه فلسفه هنر به شما این امکان را می دهد که ایده های خود را بیان کنید و آنها را به عنوان یک ابزار حرفه ای در مسیر درست قرار دهید.

اگر هنوز قانع نشده اید، بدانید که طراح مد مشهور ورا وانگ در کالج تاریخ هنر خوانده است. تاریخ هنر و فلسفه می تواند دیدگاهی منصفانه و ثابت به شما بدهد.

دانش طراحی لباس خود را با تکنولوژی ترکیب کنید

امروزه طراحی گرافیک را در تمامی رشته ها و شاخه ها حتی در مد و فشن می بینیم! کار با قیچی و کاغذ کافی نیست، البته برای گرفتن مدرک لیسانس طراحی یا گرافیک نیازی به 3 یا 4 سال وقت ندارید، فقط باید مقداری از آن را بدانید تا در شغل خود استفاده کنید.

مرتبط:  چطور با بلوتوث برنامه ارسال کنیم سامسونگ

به عنوان مثال، برخی از بخش‌های طراحی گرافیک روش‌هایی را برای ایجاد یک محصول زیبا و بسیار با کیفیت ارائه می‌دهد و این عدد می‌تواند به حرفه‌ای شدن فرد در بحث فضا و سطح، طراحی محصول و جستجوی طرح کمک کند. بنابراین، همزمان با طراحی لباس، می توانید از این تکنیک ها برای بهبود طرح های خود استفاده کنید.

اکسسوری مردانه برای مردان شیک پوش و جذاب

3 گام کلیدی و مهم برای موفقیت در صنعت طراحی لباس

روابط صحیح و مهم را از همان ابتدا برقرار کنید

سعی کنید هر چه زودتر افراد مهم در صنعت طراحی مد را بشناسید. بهترین زمان برای ایجاد این ارتباطات زمانی است که هنوز در مدرسه طراحی مد هستید. از همکاری رایگان یا پولی آگاه باشید، زیرا در یافتن کار بیشترین کمک را به شما می کند. کار کردن با افرادی که از ابتدا با آنها بوده اید بسیار آسان تر از متقاعد کردن افراد جدید است.

با روحیه کارآفرینی پیش بروید

طراحی مد ممکن است یک هنر باشد، اما یک تجارت بزرگ نیز هست. بسیاری از طراحان مد برجسته جهان اعتراف کرده اند که برای پیشرفت در حرفه خود نیاز به بهبود مهارت های تجاری خود دارند. مهارت های بازاریابی و کسب و کار برای پیشرفت در این زمینه ضروری است.

تصمیم به پیدا کردن جایگاه خود در صنعت مد

بسیاری از مردم نمی توانند همه کارها را انجام دهند، بنابراین باید به دنبال دسته بندی لباس باشید که بیشتر به شما می آید. ابتدا مشخص کنید که در کدام صنعت (طراحی لباس زنانه، طراحی لباس مردانه، طراحی لباس بچه گانه، طراحی لوازم جانبی و طراحی لباس ورزشی) می خواهید کار کنید یا اینکه آیا قصد دارید در بخش مالی و تجاری کار کنید. در زیر تعدادی از معروف ترین و محبوب ترین مشاغل مرتبط با طراحی لباس آورده شده است:

تاجر

مدیر برند

مشاور مد

عکاس مد

روزنامه نگار مد

یک طراح مد و تیمش چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

تبادل نظر و ترتیب تصورات ذهنی

کار با نرم افزار CAD (Computer Aided Design)

پارچه ها را با توجه به نیاز انتخاب کنید

یک تابلوی خلق و خو (ترکیبی از عکس ها، مطالب، نوشته ها و غیره برای ایجاد یک سبک یا مفهوم هنری) و نمونه های اولیه ایجاد کنید.

نظارت صحیح در تولید پوشاک

کنترل کیفیت محصول

ملاقات با مشتریان برای اطلاع از نیازها و خواسته های آنها

مدیریت بودجه هر پروژه و مدیریت عمیق

بازاریابی و روابط عمومی قوی

مهارت های ضروری برای موفقیت در طراحی پوشاک

خلاقیت

اصالت طرح

اعتماد به نفس قوی

مشروعیت و تعهد شخصی

مهارت های بیزانسی

مهارت های فنی (برنامه ریزی، خیاطی، الگوهای برش و …)

توانایی درک اشکال، بافت، فرم ها و رنگ ها

علاقه و تمایل شدید به دانستن عناصر و اصول طراحی

بازار کار در زمینه طراحی لباس و درآمد آن چگونه است؟

طراحان و هنرمندان در صورت متخصص بودن (مانند گرافیست، انیماتور، طراح صنعتی و عکاس) به طور متوسط ​​یک میلیون و 100 هزار تومان (حداقل و حداکثر – 770 و 2 میلیون و 800 هزار تومان) و اگر ناظر باشند. به طور متوسط ​​یک میلیون و پانصد هزار تومان (حداقل و حداکثر – 690 و 4 میلیون تومان) دریافت می کنند.

مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره به طور متوسط ​​5 میلیون تومان (حداقل و حداکثر – 1 میلیون و 400 و 15 میلیون تومان) دریافت می کنند.

معروف ترین طراحان لباس ایرانی

بیژن پاکزاد

نیما بهنود

ری، آقایان

مژه نوریان

یادگیری طراحی لباس را از کجا شروع کنم؟ مراحل،‌ روش‌ها و سوالات رایج – مجـله آمـوزشی آمـوزال

صفحه اصلی

طراحی پارچه

یادگیری طراحی لباس را از کجا شروع کنیم؟ مراحل، روش ها و سوالات متداول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا