چطور در جمع راحت حرف بزنیم

فهرست

ترس از صحبت کردن در جمع یا glossophobia یکی از شناخته شده ترین و رایج ترین انواع ترس یا فوبیا است. بسیاری از ما از سخنرانی در جمع می ترسیم و در طول شب های سخنرانی دانشگاه نخوابیده ایم یا چیزی نخورده ایم. اما به نظر شما چه تکنیک هایی ترس از سخنرانی در جمع را کاهش می دهد؟ روح راه حل های جذابی برای شما دارد.

گلوسوفوبیا چیست؟

گلوسوفوبیا یا ترس از سخنرانی در جمع کم و بیش در بسیاری از افراد وجود دارد. البته استرس کم تا متوسط ​​ناشی از سخنرانی در جمع را نمی توان فوبیا نامید. فوبیا شکل جدی تری از این استرس است. افراد ممکن است علائم خفیف تا شدید استرس را خودشان تجربه کنند. این علائم بسته به ترس شما از سخنرانی در جمع متفاوت است.

تپش قلب، کاهش یا افزایش فشار، سرگیجه، خشکی دهان، تیک‌های عصبی، لرزش اندام‌ها و حتی از دست دادن توانایی صحبت کردن می‌تواند از علائم گلوسوفوبیا باشد. گاهی فوبیای سخنرانی در جمع آنقدر شدید می شود که زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

چرا صحبت کردن در جمع برای ما سخت است؟

درباره فوبیا از سخنرانی در جمع دلایل مختلفی ذکر شده است. اما به طور کلی، چند دلیل عمده برای ترس از سخنرانی در جمع وجود دارد. در ادامه برخی از این دلایل را با هم مرور می کنیم:

ترس از تمسخر و قضاوت

دلیل دیگری که ممکن است از صحبت کردن در جمع بترسید ترس از تمسخر و قضاوت شدن است. من شخصاً این دلیل را تجربه کرده ام! همیشه می ترسیدم وسط سخنرانی های دانشگاه کف بزنم و بخندم. این مشکل قبل از سخنرانی باعث استرس شدید من شد.

خاطره منفی و تجربه تلخ

ریشه بیشتر فوبیاها و ترس های شدید تجربیات تلخ و ناخوشایند است. گلوسوفوبیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در کودکی می توان افراد را در ملاء عام مورد تمسخر قرار داد و این خاطره تلخ تبدیل به فوبیا می شود.

گاهی اوقات بچه ها در جمع چیزهایی می گویند که باعث می شود والدینشان آنها را سرزنش یا تحقیر کنند. این تجربه ناخوشایند احتمالاً به صورت فوبیا از سخنرانی در جمع در بزرگسالی ظاهر می شود.

اعتماد به نفس پایین

افرادی که از سخنرانی در جمع می ترسند اغلب افرادی ناامن هستند. عدم اعتماد به توانایی هایمان می تواند باعث ایجاد شک و تردید در مورد نتایج کارمان شود و تاثیر زیادی روی کاری که انجام می دهیم داشته باشد.

نداشتن اعتماد به نفس باعث می شود وارد یک دور باطل شوید که از یک طرف ترس شما را از انجام کارها افزایش می دهد و از طرف دیگر این ترس توانایی های شما را محدود می کند. وقتی ظرفیت شما محدود است، نمی توانید کارها را به روش ایده آل انجام دهید، اعتماد به نفس شما دوباره کاهش می یابد و این چرخه ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: یاد بگیرید بر ترس غلبه کنید

انزوا

گروهی از افراد علاقه ای به داشتن روابط اجتماعی گسترده ندارند. این افراد معمولا برای صحبت در جمع مشکل دارند و از آن می ترسند. افراد تنها دوستی پایینی هم دارند که باعث کاهش اعتماد به نفس آنها در جمع می شود.

چنین افرادی که خود را در میان جمعیت بدون پشتوانه معنوی می بینند، به سختی می توانند در مقابل دیگران صحبت کنند و توانایی های خود را ثابت کنند.

مطالعه ناکافی و عدم آمادگی

اگر مطالعه کافی برای سخنرانی که قرار است در جمع داشته باشیم نداشته باشیم یا برنامه ریزی مناسبی برای آن نداشته باشیم، قبل از سخنرانی دچار استرس می شویم. عدم آگاهی از موضوع سخنرانی اعتماد به نفس ما را به شدت کاهش می دهد و سخنرانی ما را به یک فاجعه کامل تبدیل می کند!

چگونه در جمع خوب صحبت کنیم؟

خوشبختانه راه های زیادی برای غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع وجود دارد. با استفاده از روش های ساده زیر می توانید به یک سخنران ماهر و مسلط تبدیل شوید.

به اندازه کافی برای سخنرانی خود بخوانید

سعی کنید در مورد موضوعی که قرار است در مورد آن صحبت کنید به اندازه کافی مطالعه کنید. مطالعه کافی و داشتن دانش در مورد موضوع خود می تواند اعتماد به نفس شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

سعی کنید هنگام مطالعه در مورد موضوع، نکات کلیدی و عناوین اطلاعاتی در مورد موضوع را روی کاغذ بنویسید و پس از اتمام مطالعه آنها را اصلاح کنید. می توانید این سند را نزد خود نگه دارید تا در صورت فراموشی موضوعات در اواسط کنفرانس بتوانید به آن مراجعه کنید.

خودت را دوست داشته باش

بزرگترین لطفی که می توانید در حق خود انجام دهید این است که به خودتان اعتماد به نفس بدهید. داشتن اعتماد به نفس و تمرکز بر نقاط قوت و توانایی های خود می تواند به طور چشمگیری اثربخشی شما را افزایش دهد و از شما سخنران قدرتمندی بسازد.

خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید. به یاد داشته باشید که شما در بسیاری از چیزها توانایی دارید و بر هر چالشی غلبه خواهید کرد. نتیجه شگفت انگیز خواهد بود. تضمین می کنم

روی حرکات و حالات بدن خود کار کنید

یکی از موثرترین مهارت های گفتاری، مهارت های کلامی و فیزیکی است. زبان بدن می تواند توجه مخاطب را به سمت شما جلب کند و آن را تا پایان سخنرانی همراه خود نگه دارد.

حتما تجربه کرده اید که شنیدن و توجه به حرف های کسانی که بیان یکنواخت دارند سخت است. بیان و لحن شما مهمترین ابزار شما در سخنرانی است. شما باید یاد بگیرید که چه زمانی صدای خود را بلند کنید و چه زمانی صدای خود را پایین بیاورید. نحوه صحبت کردن شما می تواند ناگهان مخاطب را مبهوت کند و توجه آنها را جلب کند.

خودت باش

به خودت سخت نگیر هر چه با سخنرانی عمومی راحت‌تر باشید و هر چه به خودتان نزدیک‌تر باشید، برای عموم راحت‌تر می‌شود که شما را باور کنند. این باعث می شود کمتر از سخنرانی در جمع بترسید و با چالش های آن روبرو شوید. حتی وقتی دست می زنید، اولین کسی باشید که به خودتان می خندید.

با این کار مخاطب به شما سخت نمی گیرد و به راحتی با شما ارتباط برقرار می کند و شما را می پذیرد. وقتی نقش کسی را بازی نمی‌کنید و خودتان هستید، کارتان بسیار آسان‌تر می‌شود. بزرگترین سخنرانان جهان روی صحنه خودشان هستند و طوری رفتار می کنند که انگار دارند با دوستانشان صحبت می کنند. می بینید که نتیجه کار آنها چقدر شگفت انگیز و چشمگیر است.

مرتبط:  چرا نباید شب خانه را جارو کرد

با خودت تمرین کن

تمام تکنیک هایی که تا کنون بررسی کرده ایم بدون تمرین و تکرار بی اثر خواهند بود. قبل از سخنرانی باید با خودتان تمرین کنید. تماس چشمی، زبان بدن، لحن، و هر چیز دیگری که می‌خواهید اجرا کنید، با خودتان جلوی آینه کنار بگذارید.

از کسی بخواهید که روبروی شما بنشیند و به شما گوش دهد. از او بخواهید مانند یک شنونده حرفه ای به صحبت شما توجه کند و مشکل کار شما را گوشزد کند. با تمرین، پشتکار و تکرار، می توانید به یک معتاد صحبت در جمع تبدیل شوید که سخنرانی در جمع را از هر چیز دیگری در جهان آسان تر می کند!

روی تنفس خود کار کنید

داشتن صدای موثر یکی از مهم ترین مهارت های سخنرانی در جمع است. برای به دست آوردن لحن و طنین مناسب صدای خود، باید روی تنفس خود کار کنید. کسانی که هنگام صحبت در جمع تنفس دیافراگمی ندارند و در وسط صحبت خود نفس نفس می زنند، لحن خود را از دست می دهند.

اگر برای صحبت کردن بلد نباشید درست نفس بکشید و در وسط سخنرانی نفس نفس بزنید، این احساس را به مخاطب القا می کنید که استرس دارید. از طرفی تنفس مداوم در میانه گفتگو، تمرکز مخاطب را بر هم می زند و او را گیج می کند.

آرام باش

قبل از سخنرانی روی مهارت های مدیریت استرس خود کار کنید. نفس های عمیق بکشید. غذاهایی بخورید که می توانند استرس شما را کاهش دهند و شما را از افکار منفی دور نگه دارند. اگر خاطره یا تجربه بدی از سخنرانی در جمع دارید، آن را فراموش کنید و مطمئن شوید که هر تجربه منفی دیگر تکرار نشود.

[su_box title=”همچنین بخوانید:”style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]راه حل های عملی و اثبات شده برای کنترل استرس و کاهش اضطراب در زندگی[/su_animate]

[/su_box]

اگر خیلی استرس دارید به خود بگویید که یک سخنرانی و حتی کف زدن در وسط قرار نیست شما را بکشد! حتی اگر سخنرانی شما به هم ریخته باشد، هیچ اتفاق عجیبی نمی افتد و در نهایت همه آن را فراموش می کنند. به عبارت دیگر، هر کاری که می توانید برای کنترل استرس خود انجام دهید تا کارایی شما به اوج خود برسد.

با مخاطبان خود ارتباط چشمی برقرار کنید

یکی از ترفندهای سخنرانی در جمع، برقراری ارتباط چشمی با مخاطبان است. با برقراری ارتباط چشمی می توانید مخاطب را با خود همراه کنید. وقتی مردم به شما توجه می کنند؛ اعتماد به نفس شما در صحبت کردن افزایش می یابد و می توانید مکالمه خود را به خوبی ادامه دهید. بی دلیل نیست که از قدیم الایام گفته اند: شنونده گوینده را به ذوق می کشاند!

[su_note note_color=”#d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

سعی کنید هر چند دقیقه با یک نفر صحبت کنید و با او تماس چشمی برقرار کنید. به این ترتیب مخاطب متوجه می شود که شما به او توجه می کنید و اشتیاق بیشتری برای شنیدن حرف های شما پیدا می کند.

[/su_note]

در این مقاله با موضوع “چگونه به راحتی صحبت کنیم؟” پرداخت خواهیم کرد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که صحبت کردن برایشان سخت است، در مقاله چگونه به راحتی صحبت کنیم به شما کمک می کنیم. ما هفت راه خوب برای رهایی از سختی صحبت کردن را پیشنهاد می کنیم.

این وسایل از منابع داخلی مجموعه بیش از یک نفر جمع آوری شده است که به صورت تخصصی توسط اساتید فن بیان و بیان از جمله پیام بهرام پور تدریس می شود.

بدون هیچ مقدمه‌ای، در اینجا هفت راه عالی برای بهبود مهارت‌های سخنرانی در جمع ارائه شده است و به شما می‌گوید چه کاری انجام دهید و در چه زمینه‌هایی از مهارت‌های خود کار کنید:

اول: اعتماد به نفس و رفع کمرویی هنگام صحبت کردن

ابتدا، این ویدیوی کوتاه را تماشا کنید و چند نکته عالی برای صحبت کردن با اعتماد به نفس بیاموزید:

یکی از مهم ترین عوامل و دلایل عدم توانایی در صحبت کردن، خجالتی بودن و عدم اعتماد به نفس (شجاعت) هنگام صحبت کردن است.

خجالتی بودن هنوز یکی از بزرگترین نگرانی های بسیاری از مردم است.

آیا هنگام صحبت کردن هم خجالتی هستید؟ مطمئنم تو این شرایط اصلا حال خوبی نداری!

حتی اگر در کار خود متخصص باشید و ایده ها، محصولات و توانایی های عالی داشته باشید، اما ندانید چگونه آن را با بیان خود به دیگران ارائه دهید، نتیجه ای نخواهید گرفت.

همه ما افرادی را می شناسیم که چون نمی توانستند توانایی های خود را به خوبی بیان کنند، دیگران انگ بی تفاوتی و بی کفایتی را به آنها می چسبانند. پس این خیلی چیز بدی است و وقتی صحبت می کنیم اصلاً نباید خجالتی باشیم.

دوم: یک گفتگوی درونی مثبت به شما کمک زیادی می کند!

اغلب دلیل اینکه ما نمی توانیم به راحتی صحبت کنیم به دلیل گفتگوهای منفی درونی با خودمان است. در این موارد اگر دقت کنیم متوجه گفتگوهایی در سمت ناخودآگاه خواهیم شد. جملاتی مانند:

راحت حرف نمیزنی…
خفه شو بهتره حرف نزنی
بهت میخندن!

ابتدا ویدیوی کوتاه زیر در مورد «حذف دیالوگ های درونی» را از پست بهرام پور حتما گوش کنید، سپس تمرین جالبی را برایتان شرح دادم:

با استفاده از تکنیک زیر، خودگویی منفی را به خودگویی مثبت تبدیل کنید و یاد بگیرید که «راحت صحبت کنید».

در یک مکان آرام، به خودگویی منفی خود توجه کنید. به عنوان مثال: شما نمی توانید!

روی یک کاغذ سفید با رنگ مشکی بنویسید: «نمی تونی راحت حرف بزنی!» و روی یک کاغذ دیگر جمله مخالف را با رنگ مشکی می نویسیم: “شما می توانید راحت و جذاب صحبت کنید!”

کاغذی که جمله منفی روی آن نوشته شده است را جلوی چشممان (بالا و راست) می گیریم و به آرامی به سمت پایین و چپ حرکت می دهیم و با چشم دنبالش می کنیم تا از میدان دید ما خارج شود (این کار 10 بار).

در این مرحله کاغذ را با جمله مثبت نوشته شده روی آن از پایین و سمت چپ با چشم دنبال می کنیم تا کاغذ در بالا و سمت راست چشم قرار گیرد و چند ثانیه روی آن نقطه تمرکز کرده و نگاه می کنیم. آن را (این کار را نیز 10 بار انجام می دهیم).

این کار کوچک، با گذشت زمان، یک گفتگوی درونی مثبت در درون شما ایجاد می کند و به ناخودآگاه شما اجازه می دهد تا بفهمد که می خواهید تغییر کنید.

سوم: خسته کننده حرف میزنی؟ این راه…

اگر به شیوه ای خسته کننده صحبت کنید، مخاطب یا مخاطب شما به زودی از سخنان شما خسته و دلسرد می شود. بنابراین وقتی می بینید سخنرانی شما موثر و جذاب نیست دفعه بعد نمی توانید به راحتی صحبت کنید.

مرتبط:  چرا نجاشی مسلمانان را به مشرکان تحویل نداد کلاس پنجم

بنابراین روش دیگری از “چگونه به راحتی صحبت کنیم؟” این برای این است که ببینیم چرا ما خسته کننده صحبت می کنیم و در مورد آن چه باید بکنیم.

اینکه چرا ما کسل کننده هستیم می تواند هزاران دلیل داشته باشد! اما بهترین هنر این است که تا حد امکان با مخاطب همدردی کنیم، خودمان را جای او بگذاریم و ببینیم چرا ممکن است از چیزی خسته شویم.

در این زمینه حتما مقاله درست “چرا خسته کننده صحبت می کنیم؟” را مطالعه کنید. ” دیدن.

چهارم: مختصر و مفید صحبت کنید

هر چیزی با ارزش نادر است. حتی اگر بهترین کلمات دنیا را داشته باشید، حرف زدن زیاد قطعا می تواند ارزش کلمات شما را کم کند.

اگر می خواهید صحبت شما مورد توجه دیگران قرار گیرد، تا حد امکان کوتاه صحبت کنید. اگر در حال سخنرانی یا حتی صحبت با یک دوست هستید، هرگز به خود اجازه ندهید که بیش از 60 دقیقه در یک زمان صحبت کنید. فراموش نکنید که شن و ماسه در سواحل آنقدر فراوان است که ارزش آن را کاهش داده است. در حالی که اگر این مقدار طلا روی زمین ریخته می شد، طلا مانند ماسه بی ارزش بود.

برای تمرین مختصر صحبت کردن، باید چند مکالمه خود را با شخص دیگری ضبط کنید، متن را یادداشت کنید و یک بار با دقت تماشا کنید و ببینید کدام قسمت ها را می توان حذف کرد.

و سعی کنید آن را دوباره راه اندازی کنید و آنقدر این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ بخشی از سخنرانی شما حذف نمی شود.

پس از چهار یا پنج بار تمرین این ناحیه، به تدریج ناخودآگاه مختصرتر صحبت خواهید کرد.

پنجم: لحن مناسب چیست؟

لحن مناسب باعث می شود بهتر و زیباتر صحبت کنید.

داشتن لحن مناسب باعث می‌شود مخاطب احساس کند راحت‌تر صحبت می‌کنید و در نتیجه احساس بهتری نسبت به صحبت کردن و راحت‌تر صحبت کردن دارید.

اگر لحن و بیان خوبی ندارید، مطمئن باشید که «آسانی بیان» شما محک خواهد خورد.

سعی کنید تا حد امکان به افرادی که بیان خوبی دارند و لحن گفتارشان که دوست دارید توجه کنید. (این افراد می توانند گوینده، گوینده، بازیگر، مجری و … باشند).

به نحوه صحبت او توجه کنید و متوجه شوید که لحن او چه زمانی تغییر می کند و چگونه دهانش باز و بسته می شود.

ششم: آیا زبان بدن شما هنگام صحبت کردن آسان است یا دشوار؟

زبان بدن تاثیر مستقیمی بر تسلط شما در صحبت کردن دارد.

در سه مقاله زیر به این موضوع پرداخته‌ایم که می‌توانید آن‌ها را کامل بخوانید:

زبان بدن چیست؟ تکنیک زبان بدن

زبان بدن چیست؟ بخش دوم: زبان بدن در گفتار…

زبان بدن چیست؟ بخش سوم: زبان بدن حرفه ای در گفتار…

هفتم: معجزه تمرین و تکرار

مهمترین و کلیدی ترین نکته در مورد “چگونه راحت صحبت کنیم؟” این در مورد درک این است که تمرین و تکرار چقدر می تواند موثر باشد.

در واقع، هیچ چیز مهمتر از تمرین زیاد برای تقویت تکنیک صحبت کردن، یادگیری نحوه صحبت کردن و صحبت کردن نیست.

تمرین‌ها، از جمله ضبط ویدیو از خودتان، در ابتدا می‌توانند کمی ناخوشایند باشند، اما با پیشرفت بهتر می‌شوند.

تمریناتی مانند ضبط صدا، تمرین جلوی آینه و سایر تمرینات هنرهای بیانی می تواند به شما کمک کند تا در این زمینه پیشرفت کنید و راحت صحبت کنید.

هنوز دوره رایگان گفتار و گفتار را نگذرانده اید؟

کیفیت این دوره رایگان درست مانند دوره های گران قیمت است. آن را بررسی کنید و به دوستان خود نشان دهید.

دوره بیان آزاد

همچنین می توانید برای حرفه ای شدن در گفتار و بیان و یادگیری رازهای ارتباط جذاب به پکیج فوق العاده زیر مراجعه کنید:

عنوان اصلی محتوا :چگونه در جمع بدون استرس صحبت کنیم ؟کلمه کلیدی اصلیبدون استرس صحبت کنیمکلمه کلیدی مرتبطترس از سخنرانیخلاصه محتوا (۵۰ تا ۷۰ کلمه)در این مقاله در این مورد صحبت کردیم که برای این که بتوانیم بدون استرس صحبت کنیم چه مهارت هایی را باید در خودمان تقویت کنیم. ترس از سخنرانی چه دلایلی دارد و چطور می توانیم به آن ها غلبه کنیم.بدون استرس صحبت کنیم

بدون شک یکی از خواسته های مشترک اکثر ما انسان ها این است که بتوانیم در گروه های مختلف بدون استرس صحبت کنیم. در این مقاله می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که چرا مهم است که بتوانیم بدون استرس صحبت کنیم و چه تمرین‌هایی برای این کار باید انجام دهیم. پس در ادامه این مطلب جالب و خواندنی در سایت احمد انصاری با ما همراه باشید.

چرا باید بدون استرس صحبت کنیم؟

در تحقیقی که انجام شده، دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده اند که ترس از سخنرانی در جمع در برخی مکان ها حتی بیشتر از ترس از مرگ است!

این یک نتیجه بسیار عجیب است. زیرا همه ما می توانیم با انجام یک سری تمرینات و تکنیک ها این مهارت را در خود تقویت کنیم تا در گروه های مختلف بدون استرس صحبت کنیم.

قبل از پرداختن به اصل مطلب، بد نیست بگوییم که ترس از صحبت کردن در گروه های مختلف کاملا طبیعی است. بنابراین نباید از داشتن چنین ترسی خجالت بکشیم و فکر کنیم که تنها ما در دنیا چنین مشکلی داریم. حتی بزرگترین سخنرانان جهان نیز این مشکل را دارند. (و حتی در اولین لحظات سخنرانی آنها) ترس و استرس در وجودشان وجود دارد.

اما مهم این است که بتوانید بدون استرس صحبت کنید زیرا در هر گروهی، مردم نمی توانند حس خوبی از صحبت کردن با استرس داشته باشند. در واقع، آنها نمی دانند که منبع استرس چیست و فکر می کنند استرس در گفتار شما از جایی ناشی می شود که شما از کلمات خود مطمئن نیستید. تا بتوانید مقاله ای کاملا علمی و معتبر ارائه دهید.

بنابراین، اگر می خواهیم به حرف هایمان ارزش بیشتری داده شود، باید بتوانیم بدون استرس صحبت کنیم. در ادامه این مقاله تمرینات و نکات مفیدی را برای تقویت این مهارت در خود ارائه خواهیم داد.

لینک های مربوط به مقابله با ترس و استرس در کنفرانس ها:

کنترل اضطراب گفتار در 6 مرحله

تبلت برای کاهش استرس دوره ها و کنفرانس ها

چرا از صحبت در جمع می ترسیم و نمی توانیم بدون استرس صحبت کنیم؟

اگر می‌خواهیم توانایی خود را در صحبت کردن بدون استرس افزایش دهیم، اولین قدم این است که بدانیم ترس ما از صحبت کردن از کجا می‌آید. به این ترتیب می توانیم ورزش مناسب را خیلی راحت تر پیدا کنیم و با مشکلی که داریم مبارزه کنیم. در این مقاله به 3 مورد بسیار مهم اشاره می کنیم. اطمینان حاصل کنید که اگر بتوانید راه حل مناسبی برای هر یک از این مشکلات بیابید، تا حد زیادی می توانید بدون استرس در گروه های مختلف صحبت کنید.

مرتبط:  چرا در هنگام مطالعه خوابمان می گیرد

در مجامع ناشناخته شرکت کنید

یکی از مهم‌ترین دلایلی که نمی‌توانیم بدون استرس در جمع صحبت کنیم این است که در گروه‌هایی قرار می‌گیریم که تا به حال تجربه سخنرانی یا سخنرانی یا مانند آن را نداشته‌ایم. این مشکل در همه کلاس ها حتی مدرس های حرفه ای پیش می آید که در ادامه با یک مثال یاد خواهیم گرفت.

این ترس به این دلیل رخ می دهد که ذهن ما این گروه جدید را به عنوان یک خطر می بیند و تصوری که دارد این است که ما در یک محیط خطرناک هستیم. این واکنش از مغز باستانی ما می آید که انسان های اولیه از واکنش های بیشتری از این مغز استفاده می کردند. پرواز و رویارویی دو واکنشی هستند که توسط این قسمت از مغز ارائه می شود. به عنوان مثال، فرض کنید یک سخنران در زمینه موفقیت تحصیلی که همیشه برای سخنرانی در مدارس و دانشگاه ها دعوت می شود، برای سخنرانی در یک سازمان مهم دولتی دعوت شده است. البته وقتی آن گوینده در آن محیط باشد، هر چقدر هم که حرفه ای باشد، نمی تواند بدون استرس صحبت کند. در حالی که می تواند در مجامع دانشجویی با تسلط فراوان صحبت کند. بنابراین اگر می بینیم که نمی توانیم در یک گروه بدون استرس صحبت کنیم، شاید به این دلیل است که نتوانسته ایم آن گروه را به خوبی بشناسیم.

دیدگاه منفی نسبت به خودمان

یکی دیگر از دلایلی که نمی توانیم بدون استرس صحبت کنیم این است که هنگام صحبت در گروه های مختلف نمی توانیم دید درستی از خود داشته باشیم. این بدان معناست که تصویر ذهنی ما از خودمان هنگام سخنرانی این است که احتمالاً آن را خراب می کنیم. یا تشویق را برای خود یک چیز بسیار ترسناک می بینیم. یا هر چیزی که در ذهن داریم چیز خوبی نیست که بتواند ما را برای صحبت در گروه های مختلف آماده کند.

کنایه ها و زمزمه های ذهنی منفی

این مورد دلیل دیگری است که به ما اجازه نمی دهد بدون استرس به صورت گروهی صحبت کنیم. اتفاقاً این یک مورد بسیار رایج است و مشکل سازترین مورد برای شرکت کنندگان در کلاس های هنری اسپیکینگ دقیقاً همین مورد است. این کنایه ها ممکن است به دلیل مطالبی باشد که در گذشته به ما گفته شده است یا به دلیل صحبتی باشد که آنطور که باید در گذشته در جمع انجام نداده ایم. به این دلایل احتمالاً ما نسبت به سخنرانی خود ذهنیت منفی داریم و نمی توانیم بدون استرس صحبت کنیم.

تمریناتی برای صحبت کردن بدون استرس

در بالا، ما در مورد دلایلی که می تواند ما را از صحبت بدون استرس باز دارد یاد گرفته ایم. در این قسمت از مقاله می خواهیم تمریناتی را به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید این مهارت را در خود تقویت کنید. در واقع با انجام هر یک از این تمرین ها می توانید هر یک از مشکلات فوق را به تنهایی تا حد زیادی حل کنید و ذهن خود را برای سخنرانی و سخنرانی در گروه های مختلف آماده کنید.

سخنرانی برای عکس ها!

شاید عجیب باشد، اما بد نیست بدانید که مغز ما نمی تواند تفاوت بین خیال و واقعیت را تشخیص دهد! بنابراین اگر در مقابل 20 عکس از افراد مختلف سخنرانی کنید، مغز شما همان حالتی را به خود می‌گیرد که انگار در واقع در مقابل 20 نفر واقعی سخنرانی می‌کنید!

بنابراین برای تمرین این کار به شما پیشنهاد می کنیم از چهره افراد مختلفی که در روزنامه ها و مجلات می بینید عکس بگیرید و به دیوار اتاق خواب خود بچسبانید و شروع به سخنرانی کنید! حتی می توانید تصاویر افرادی را که الگوی شما هستند از اینترنت دانلود کنید، آنها را چاپ کنید، آنها را روی دیوار بچسبانید و برای آنها سخنرانی کنید. در این حالت، مغز شما در واقع فریب خورده و فکر می کند که با افراد واقعی صحبت می کنید. وقتی این تمرین را افزایش دهیم، مغز ما به تدریج شرایطی را که در محیط ناآشنا صحبت می کنیم، عادی می پذیرد و می توانیم در گروه های ناآشنا بدون استرس با مهارت بیشتری صحبت کنیم.

بخوانیم: توانایی ارائه محتوا

بیشتر روی شروع سخنرانی تمرکز کنید!

اگر در کلاس های سخنرانی شرکت کرده اید، باید بدانید که شروع سخنرانی یکی از مهم ترین قسمت هایی است که باید زمان زیادی را برای تمرین آن صرف کنید. اگر بتوانید شروع قدرتمند و مقتدری برای سخنرانی داشته باشید، احتمال استرس در بقیه بحث بسیار کاهش می یابد. می‌توانید در مقاله‌ای به همین نام در این سایت درباره تکنیک‌هایی که می‌توانید برای شروع سخنرانی خود استفاده کنید، بخوانید.

جلوی آینه تمرین کنید.

آینه دوست صمیمی بلندگوهاست! اگر می خواهید سخنرانی کنید، چه به صورت دوتایی و چه در گروه های بزرگتر، اگر قبل از تجربه آن در دنیای واقعی آن را در مقابل آینه تمرین کنید، برای ذهن ما بسیار خوشایندتر خواهد بود و می توانیم بیشتر صحبت کنیم. بدون استرس

این تمرین تمرینی است که تمامی سخنرانان و سخنرانان فن بیان و بیان ارائه می کنند. مطمئن باشید اگر این تمرین را به یکی از تمرین های اصلی روز خود تبدیل کنید، می توانید استرس خود را برای صحبت در گروه های مختلف تا حد زیادی کنترل کنید.

فن بیان را بدانید!

اگر می دانیم چگونه از صدای خود به طور بهینه استفاده کنیم، بدانیم چگونه و چه زمانی چه بگوییم، دلیلی ندارد که نتوانیم در گروه های مختلف بدون استرس صحبت کنیم.

فن بیان یکی از مهارت های مهمی است که هر فردی در قرن بیست و یکم باید بداند. می توانید مقالات مرتبط با این علم بی نظیر را در این وبسایت مطالعه کنید و تمرین های مربوط به بهبود و تقویت فن بیان را مطالعه کرده و برای انجام آنها برنامه ریزی کنید.

آخرین کلمه برای صحبت بدون استرس

اینکه بتوانید در گروه های مختلف بدون استرس صحبت کنید، بدون شک هنر بزرگی است. البته، صرف زمان برای ایجاد این مهارت می تواند یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های زندگی ما باشد!

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید متشکریم. اگر نظر یا پیشنهادی در زمینه دارید یا تمرینی را می شناسید در قسمت نظرات ذکر کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا