چطور ذهن خوانی کنیم

اگر فکر می کنید که توانایی خواندن ذهن متعلق به فیلم هاست و در واقعیت وجود ندارد، در اشتباهید! این یک مهارت آموخته شده است و می توانید با افزایش شهود و اعتماد به نفس خود آن را توسعه دهید. به یاد داشته باشید که این شغل نیز مانند بسیاری از مهارت های دیگر نیاز به صبر و تمرین زیادی دارد. اگر به موضوع ذهن خوانی علاقه مند هستید و می خواهید بدانید که چگونه ذهن دیگران را بخوانید، راهنمای جامع و جامع امروز ما را دنبال کنید.

ذهن خوانی چیست؟

بسیاری از ما روزانه ذهن دیگران را می خوانیم و از آن آگاه نیستیم. ذهن ما دائماً با این واقعیت مواجه است که در حال ملاقات با افراد دیگر هستیم و از آن آگاه نیستیم. تلاش برای خواندن ذهن دیگران هر روز بدون اینکه ما متوجه شویم اتفاق می افتد، به عنوان مثال با توجه به زبان بدن افراد، حدس زدن احساسات آنها یا پیش بینی واکنش های بعدی آنها. اما وقتی صحبت از ذهن خوانی اولیه می شود، سوال فراتر از این موارد است و شکل خاص تری به خود می گیرد.

نمونه ای از ذهن خوانی پشت تلفن:

یادگیری ذهن خوانی اصلا سخت نیست. به هر حال، این یکی از ساده ترین مهارت های ذهنی است که می توانید بر آن مسلط شوید. در ادامه مراحل رسیدن به این هدف را با هم مرور می کنیم.

مهارت عملی: فنگ شویی ذهن: 6 نکته برای دستیابی به سلامت روان

4 گام ساده برای یادگیری ذهن خوانی

ذهن خوانی مانند بسیاری از مهارت ها و توانایی های ذهنی دیگر نیاز به زمان، تلاش و صبر دارد. در این مسیر باید تمرکز زیادی روی تقویت مهارت های تفکر آگاهانه خود داشته باشید. وقتی یاد می گیرید افکار خود را در مورد محیط و افراد اطراف خود کنترل کنید، یادگیری خواندن ذهن برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

مرحله 1: باز و پذیرا باشید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دیگر از بالا به پایین نگاه نکنید. شما باید از قضاوت مردم دست بردارید و احساسات طرف مقابل را با تمام وجود احساس و درک کنید. ذهن خوانی به معنای یادگیری پذیرش و پاسخگویی به دیگران است و این مربوط به شماست نه دیگران. برای برقراری ارتباط با دیگران، باید انرژی آنها را پذیرا باشید، در حالی که در لحظه حضور دارید و از محیط اطراف خود آگاه هستید.

تقویت توانایی تمرکز کمک زیادی به ذهن خوانی می کند. برای تقویت تمرکز می توانید از تمرینات مدیتیشن استفاده کنید.

با این برنامه ساده، با گوش دادن به آن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

مرحله 2: فردی را که می خواهید انتخاب کنید

برای تمرین ذهن خوانی، بهتر است روی یک نفر تمرکز کنید. فردی را که می خواهید به ذهن خود بیاورید و کاملاً روی او تمرکز کنید. روی صورت، ویژگی های صورت، وضعیت بدن، رفتار و گفتار تمرکز کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا او را با جزئیات بیشتری به خاطر بسپارید.

مرحله بعدی کمی دشوارتر است. وقتی فردی را می بینید باید فقط روی او تمرکز کنید و همه چیز اطراف او را نادیده بگیرید. باید او را از محیطش جدا کنید و فقط او را در ذهن خود مجسم کنید. ما فرض می کنیم که شخصی که به دنبال آن هستید در یک کتابخانه یا رستوران نشسته است. باید تصور کنید که او را از این محیط جدا کرده اید و فقط او را در ذهن خود تنها نگه داشته اید. از هرگونه مزاحمتی مانند سر و صدا، کتاب، افراد دیگر و غیره اجتناب کنید. و فقط روی آن شخص تمرکز کنید.

مرحله 3: تمرکز

حالا بریم سراغ قسمت جالب داستان! هنگامی که سوژه خود را مشخص کردید و آنها را از محیط اطراف جدا کردید، وقت آن است که روی صورت آنها تمرکز کنید. سعی کنید 10 ثانیه با او تماس چشمی برقرار کنید. این تماس چشمی نباید آنقدر طولانی باشد که باعث ناراحتی فرد شود و یا آنقدر کوتاه نباشد که نتوانید با او ارتباط برقرار کنید.

بعد از 10 ثانیه چشم از او بردارید و انرژی دریافتی از او را احساس کنید. شما باید اجازه دهید احساسات، عواطف و افکار فرد در ذهن شما جریان یابد. اگرچه این مرحله هنوز به ذهن خوانی نرسیده است، اما ذهن خوانی از اینجا شروع می شود! بهترین راه ها برای افزایش تمرکز در اینجا هستند

مرحله 4: عمیق تر بروید

بعد از اینکه تمرکز کردید و انرژی فرد را دریافت کردید، ارتباط اولیه را ایجاد کردید و اکنون زمان آن رسیده است که این ارتباط را عمیق تر کنید. احتمالاً در این مرحله افکار مختلفی در مورد اینکه فرد مورد نظر چه فکری می کند یا چه احساسی دارد به ذهن شما خطور کند. این افکار مستقیماً از انرژی آن شخص می آید، پس اجازه دهید شما را راهنمایی کند.

نکته مهم این است که سعی نکنید این افکار را تغییر دهید. ممکن است پس از برقراری ارتباط با روحیه فرد، افکار خوب و شاد یا تاریک و ترسناک به ذهن شما خطور کند. شما باید آنها را همانطور که هستند بپذیرید. پس از این مرحله، می توانید با طرف مقابل صحبتی را آغاز کنید و بر اساس آنچه به ذهنتان می آید، بحث را پیش ببرید. در واقع، خواندن ذهن به معنای تصمیم گیری در مورد چه چیزی است. از طریق این مراحل، می آموزید که طرف مقابلتان چه فکری می کند و دوست دارد در مورد آن صحبت کند. هر چه بیشتر این مراحل را تمرین کنید، قوی تر خواهید شد.

چگونه قدرت ضمیر ناخودآگاه را تقویت کنیم (4 تمرین ساده روزانه)

نکات کاربردی برای یادگیری خواندن ذهن

ذهن خوانی حول محور شهود و ارتباط از طریق انرژی می چرخد. دانستن این موضوع به شما کمک می کند این مهارت را زودتر و راحت تر یاد بگیرید. برای خواندن ذهن، نه تنها باید توانایی های شهودی خود را تقویت کنید، بلکه باید با کسب مهارت های بیشتر در زمینه های خاص، جریان انرژی را نیز افزایش دهید. این مهارت ها به شما کمک می کند تا ذهن ها را سریع تر و دقیق تر بخوانید. بنابراین، توصیه می کنیم روی تقویت موارد زیر تمرکز کنید:

1- هوش هیجانی خود را افزایش دهید

هوش هیجانی به معنای درک درست احساسات دیگران است و راه بسیار ساده ای برای تقویت آن وجود دارد. به افراد مختلف نگاه کنید و سعی کنید احساسات آنها را از طریق موارد زیر درک کنید:

زبان بدن آنها

به سخنان آنها گوش دهید و به نحوه بیان آنها توجه کنید

به محتوای سخنان آنها گوش دهید

وقتی بتوانید احساسات و عواطف یک فرد را درک کنید، می توانید افکار او را راحت تر بخوانید. راهنمای کامل هوش هیجانی

2- مهارت شنیداری خود را تقویت کنید

شنیدن با گوش دادن بسیار متفاوت است. اغلب پیش می آید که حرف های دیگران را می شنویم اما به آنها گوش نمی دهیم. گوش دادن به معنای توجه و تمرکز بر صحبت های یک نفر است و اساس هر رابطه ای است. علاوه بر این، ما باید یاد بگیریم که به دیگران گوش دهیم تا بفهمیم، نه برای پاسخ. این مهارت مهم یکی از مهارت هایی است که باید در طول زندگی خود بیاموزید و همچنین برای خواندن ذهن بسیار مهم است. در مکالمات خود بیشتر گوش دادن را تمرین کنید تا صحبت کردن. چگونه مهارت شنیداری را تقویت کنیم؟

مرتبط:  چرا در جلفا قبرستان وجود ندارد

3- روی ارتباطات عاطفی خود تمرکز کنید

دنیای شلوغ امروز و روزهای کاری طولانی باعث شده است که بسیاری از ما از یکدیگر غافل شویم و مدام به دغدغه های خود فکر کنیم. اما بسیار مهم است که برای درک و توجه به احساسات دیگران وقت بگذارید. به اطرافیان خود توجه کنید. سعی کنید درک کنید که آنها چه احساسی دارند و چگونه به مشکلات مختلف واکنش نشان می دهند.

چگونه می توانیم ذهن و افکار خود را کنترل کنیم؟ (روانشناسی ذهن)

چگونه ذهن کسی را بخوانیم؟

برای به دست آوردن سریعتر توانایی خواندن ذهن، به نکات زیر توجه کنید:

به نشانه های غیرکلامی افراد توجه کنید: زبان بدن، حالات چهره و لحن صدای آنها سرنخ های مهمی در مورد وضعیت روحی و عاطفی آنها به ما می دهد. به این نشانه ها توجه کنید و سعی کنید افکار و احساسات افراد را در آنها تشخیص دهید.

سؤالات باز بپرسید: به جای پرسیدن سؤالاتی که می توان به آنها به سادگی با «بله» یا «نه» پاسخ داد، سؤالاتی بپرسید که به طرف مقابل اجازه می دهد تا خود را بیشتر توضیح دهد. این سوالات به شما اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت روانی دیگران می دهد.

درست گوش کنید: گوش دادن صحیح و فعال نه تنها شامل گوش دادن به آنچه طرف مقابل می‌گوید، بلکه شامل توجه به نشانه‌های غیرکلامی و پاسخ صحیح به آنچه می‌گوید نیز می‌شود. شما باید نشان دهید که صحبت های گوینده را می شنوید و درک می کنید.

حس همدلی خود را تقویت کنید: همدلی به معنای درک و همدلی با احساسات دیگران است. شما باید خود را به جای دیگران بگذارید تا احساسات آنها را درک کنید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید: ذهن آگاهی یعنی زندگی در لحظه و توجه به افکار و احساسات خود بدون قضاوت. تمرین تمرکز حواس باعث می شود هم از وضعیت ذهنی خود آگاه تر شوید و هم بتوانید حالات دیگران را بهتر درک کنید.

یک مهارت بسیار مهم: 17 راه برای تشخیص دروغ

دوره آموزشی ویدیویی ذهن خوانی

از صفحه آموزش ریاضی:

برگرفته از صفحه حامد رجبی:

10 حقیقت جالب درباره ذهن خوانی

1- اگر کسی مشکل روانی خاصی داشته باشد، یک ذهن خوان می تواند بدون اینکه از او بپرسد مشکلش را به او بگوید.

2- ذهن خوانی می تواند جلسات شما را سرگرم کننده تر و جذاب تر کند.

3- ذهن خوان ها می توانند به شما بگویند که در حال حاضر به چه چیزی فکر می کنید. ذهن خوان های حرفه ای و با تجربه شما را با مهارت های خود شگفت زده خواهند کرد.

4- ذهن خوانی قدرت ذهن شما را افزایش می دهد زیرا دستیابی به این مهارت نیاز به تمرین ذهنی زیادی دارد و این تمرینات باعث تقویت ذهن می شود.

5- یک ذهن خوان حرفه ای می تواند علایق شما را در ذهن شما بخواند.

6- ممکن است در جایی با یک ذهن خوان آشنا شوید و او بدون اینکه از قبل بداند نام شخصی را که دوستش دارید به شما بگوید!

چگونه افراد مختلف را هیپنوتیزم کنیم؟ (آموزش هیپنوتیزم چشم)

7- ذهن خوان های حرفه ای حتی می توانند بگویند چقدر پول در جیب داری!

8- ذهن خوان ها می توانند در مورد برنامه ها و اهدافی که برای آینده خود در نظر دارید صحبت کنند.

9- فردی که در ذهن خوانی مهارت دارد حتی می تواند واکنش یا رفتار بعدی شما را پیش بینی کند.

10- ذهن خوان ها می توانند شخصیت شما و اینکه چه نوع الگوی انسانی هستید را به شما بگویند.

تکنیک ذهن خوانی چیست؟

فهرست

چه کسی خواندن ذهن و ذهن دیگران را دوست ندارد؟ در مورد آن فکر کنید! دوست شما با شما صحبت می کند و شما می توانید بفهمید که در سر او چه می گذرد. جالب نیست؟

در این مقاله، تکنیک هایی را به شما می گوییم که می توانید از آنها برای درک افکار دیگران استفاده کنید. با روح باشید.

آیا می توانید ذهن دیگران را بخوانید؟

ذهن خوانی و نیت خوانی یکی از آرزوهای کهن و دست نیافتنی بشریت بوده است. این توانایی به قدری جذاب بود که در گذشته های دور و در افسانه های باستانی، کسانی که دارای قدرت های مافوق بشری بودند می توانستند ذهن دیگران را بخوانند. به عبارت دیگر، این ویژگی یکی از جنبه هایی بود که افراد عادی را از ابرانسان ها متمایز می کرد.

انسان ها برای اینکه بتوانند درون ذهن دیگران را درک کنند، روش های مختلفی را امتحان کرده اند. از غوطه ور شدن در ماوراء الطبیعه و جادو گرفته تا تلاش برای تشخیص علمی قصد ذهنی و استفاده از علم روانشناسی.

معمولاً وقتی از ذهن خوانی صحبت می کنیم، با دو نوع تلاش محققین طرف می شویم.

گروهی از عصب شناسان که به دنبال خواندن کدها و سیگنال های مغز با استفاده از دستگاه های اسکن MRI و CT هستند. از سال 2011، این گروه از دانشمندان و عصب شناسان با موفقیت قفل امواج مغزی را باز کرده اند و از آن روز پیشرفت آنها در خواندن امواج مغزی افزایش یافته است.

دسته دوم تلاش ها به گروهی از روانشناسان اشاره دارد که با استفاده از تکنیک های روانشناسی به دنبال دستیابی به هدف خواندن ذهن هستند. این گروه از روانشناسان معتقدند با بررسی وضعیت جسمانی افراد و شناخت نسبی از روان آنها می توان به راحتی از ذهن و نیات آنها رمزگشایی کرد.

چگونه ذهن ها را بخوانیم؟

معمولاً وقتی صحبت از ذهن خوانی می شود، همه فکر می کنند که این یک مهارت فوق طبیعی است. گویی جادوگری با مهارت های فوق بشری و گوی جادویی در شرف ورود به میدان است که می تواند تمام رازها و افکار دیگران را فاش کند.

اما متاسفانه یا خوشبختانه باید بگویم که ذهن خوانی آن چیزی نیست که آنها فکر می کنند. ذهن خوانی صرفاً یک مهارت روانشناختی بر اساس تشخیص صحیح وضعیت روحی و جسمی فرد مورد نظر است.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

فردی که ذهن می خواند مهارت عجیب و غریب ماوراء طبیعی ندارد و اساسا نمی تواند آن را داشته باشد. این افراد فقط روانشناسان متخصص و افراد باهوشی هستند که توانایی درک نیات و انگیزه های درونی افراد را از حالت خود دارند.

[/su_note]

ذهن خوانی فواید زیادی دارد. جدا از این که می توانید احساسات واقعی دوستان، خانواده و عزیزان خود را در مورد یک موضوع خاص از طریق ذهن خوانی درک کنید، ذهن خوانی یکی از مهارت های اساسی انسان به حساب می آید.

یکی از فواید ذهن خوانی بازجویی از متهمان و مجرمان است. معمولاً کسانی که از مجرمان بازجویی می کنند باید روانشناسان قوی و خوانندگان ذهن انتقام جو باشند.

سیاستمداران و دیپلمات هایی که در مذاکرات دیپلماتیک شرکت می کنند باید ذهن خوان قوی باشند و به هر یک از زبان بدن دیپلمات های دیگر پاسخ صحیح بدهند. خواندن قصد و ذهن خوانی مهارت های مهم تجاری هستند.

تکنیک های ذهن خوانی

خبر خوب این است که تکنیک های زیادی برای خواندن ذهن وجود دارد. شما می توانید با تمرین و تکرار تکنیک هایی که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، به یک ذهن خوان حرفه ای تبدیل شوید.

دوستان خود را خوب بشناسید

تکنیک ذهن خوانی

مرتبط:  چرا رز جک را روی تخته جا نداد

اولین قدم در ذهن مطالعه این است که افراد اطراف خود را به خوبی بشناسید. اولین قدم خواندن ذهن فردی است که می خواهید بشناسید. شما باید ویژگی های فرد مورد نظر، نقاط قوت و ضعف او، چیزهایی که او را هیجان زده می کند و آن هایی که او را آزار می دهد و غیره را بشناسید.

هرچه بیشتر در مورد شخصی که با او صحبت می کنید بدانید، بهتر می توانید خود را جای او بگذارید و حدس بزنید که در موقعیت های مختلف چه تصمیمی می گیرد یا چگونه فکر می کند.

بنابراین به یاد داشته باشید، قدم بعدی پس از شناخت شخصیت مصاحبه کننده، شناخت ویژگی های هر تیپ شخصیتی خاص و نحوه تصمیم گیری آنهاست. در این مورد توصیه می کنم حتما مطالعات روانشناسی خود را افزایش دهید.

با دقت گوش کن

یکی از راه های شناخت خوب افراد، گوش دادن به آنهاست. سعی کنید شنونده خوبی باشید تا سخنگو. چشمان خود را باز نگه دارید و فقط گوش دهید. بگذارید طرف مقابل صحبت کند. شخصیت او را بر اساس گفته هایش تحلیل کنید. چه چیزی مردم را آزار می دهد؟ چه چیزی برای او مهم است؟ نقاط قوت و ضعف آن چیست؟

اکنون چشمان خود را باز کرده و با آنها تماس چشمی برقرار کنید. سعی کنید هنگام صحبت کردن، حرکات چشم آنها را مشاهده کنید. زبان بدن آنها را تجزیه و تحلیل کنید. هنگام گفتن کلمات و حروف به بالا و پایین رفتن لحن و صدای آنها توجه کنید. چه زمانی تحریک می شوند؟

با گوش دادن می توانید چیزهای مهمی در مورد شخصیت افراد بیاموزید. به تدریج یاد می گیرید که با گوش دادن به آنها تحلیل دقیق و درستی از شخصیت آنها بدست آورید. فقط کمی تمرین کنید.

آگاه باشید

یکی از موثرترین تکنیک ها برای افزایش توانایی ذهن خوانی، تکنیک ذهن آگاهی است. برای اینکه درک درستی از رفتار طرف مقابل داشته باشید و بتوانید بدون قضاوت یا سوگیری رفتار آنها را بازتاب دهید یا رفتار آنها را به درستی پیش بینی کنید، باید 100% در لحظه حضور داشته باشید. کنترل ذهن و حضور کامل در لحظه را ذهن آگاهی می نامند.

[su_box title=”همچنین بخوانید:” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]تکنیک ذهن آگاهی[/su_animate]

[/su_box]

به ذهن خود بیاموزید بدون اینکه به چیز دیگری فکر کنید، روی چیزهایی که در آن لحظه نیاز دارید تمرکز کند. کمی سخت است اما شدنی است. فقط کمی تمرکز و تمرین داشته باشید. راه های زیادی برای به دست آوردن ذهن آگاهی وجود دارد. شما می توانید از طریق مدیتیشن و تمرینات تمرکز به ذهن آگاهی دست پیدا کنید.

هوش هیجانی خود را تقویت کنید

داشتن هوش هیجانی یعنی درک درست رفتار افراد و توانایی عمل بر خلاف رفتار آنها. هوش هیجانی توانایی ذهن است که به ما توانایی درک بهتر رفتار دیگران و احساسات آنها را می دهد. با استفاده از هوش هیجانی می توانیم دیگران را بهتر تحلیل کنیم و دلیل رفتار آنها را درک کنیم.

در واقع هوش هیجانی به ما کمک می کند تا احساسات دیگران را در زمان های مختلف بهتر درک کنیم. این توانایی علاوه بر افزایش قدرت ذهن خوانی، به بهبود روابط شخصی ما نیز کمک خواهد کرد. در هر صورت، باید هوش هیجانی را جدی بگیرید. زیرا بدون هوش هیجانی بالا، روانشناس متخصص نخواهید شد.

به زبان بدن توجه کنید

زبان بدن در ذهن خوانی

پس از انجام تمام مراحل ذکر شده، نوبت به درک زبان بدن می رسد. اکنون می توانید با توجه به آنچه از دیگران می فهمند و ترکیب آن با زبان بدنشان، بیشتر آنچه در ذهن آنها می گذرد، درک کنید.

زبان بدن به ما قدرت زیادی برای درک مقاصد و مفاهیم ذهنی افراد می دهد. با درک زبان بدن دیگران به راحتی می توانیم بفهمیم که هدف اصلی آنها چیست. کافی است بدانید هر حرکت بدن به چه معناست تا به راحتی توانایی درک احساسات افراد را پیدا کنید.

[su_box title=”همچنین بخوانید:” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]زبان بدن; ابزاری کمتر شناخته شده اما قدرتمند[/su_animate]

[/su_box]

برای مثال، گذاشتن دست روی سینه به معنای مخالفت با موضوع مورد بحث است. معمولاً وقتی افراد این اقدام را انجام می دهند، از موضوع مورد بحث چندان راضی نیستند. اگر در میانه ارتباط کلامی با شما دیدید طرف مقابل بیش از حد به درب خروجی نگاه می کند، به این معنی است که او عجله دارد و می خواهد جلسه را پایان دهد.

به حرکات چشم افراد توجه کنید. در حین پاسخ دادن به سوالات مختلف بر جنبش دانشجویی تمرکز کنید. هر حرکت نشان دهنده یک تیپ شخصیتی خاص است. شما فقط باید معنی هر یک را بدانید و سپس حدس زدن پاسخ ها و واکنش های احتمالی طرف مقابل برای شما آسان خواهد بود.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

به یاد داشته باشید که تمرین، تکرار و دقت حرکات دیگران مهم ترین راه برای تسلط بر تکنیک ذهن خوانی است. به یاد داشته باشید که بهترین ذهن خوان ها در درجه اول روانشناسان هستند. بنابراین به جای توسل به قدرت های خاص و چیزهایی که اساساً وجود خارجی ندارند، به علم روانشناسی متوسل شوید.

[/su_note]

احتمالاً در یک گروه درباره ذهن خوانی بحث و گفتگو کرده اید و باید به نظر یک چیز خارق العاده باشد. در واقع، شاید این کار توسط محققان و روانشناسان که دانش علمی بیشتری دارند، راحت‌تر انجام شود، اما بیشتر مردم می‌توانند ذهن دیگران را بخوانند و این مهارت را می‌توان به خوبی آموزش داد. در اینجا قصد داریم آموزش ذهن خوانی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، اما قبل از آن این را بگوییم که کسب دانش اولیه علمی و روانشناسی در ذهن خوانی ضروری است تا بتوانید به این سوال تسلط بیشتری پیدا کنید. برای جزئیات بیشتر تا انتها بخوانید.

لیست موضوعات بررسی شده

به ویکی Roan بپیوندید.

مشاوران روانشناسی مرتبط با این سوال

همه به طور طبیعی می توانند ذهن ها را بخوانند

اگر به آموزش ذهن خوانی علاقه مند هستید، حتماً از خود می پرسید که چگونه مردم می توانند خواندن ذهن افراد را بیاموزند. پاسخ به این سوال بسیار ساده است. معمولا همه توانایی انجام این کار را دارند. حتی اگر بیشتر فرضیات ما اشتباه باشد، به این معنی نیست که فرآیند ذهن خوانی با شکست مواجه شده است.

ما می‌توانیم افکار و احساسات افرادی را که با آنها در تعامل هستیم، ثبت کنیم. ما اغلب واکنش‌های خود را بر روی کاری که فکر می‌کنیم انجام خواهند داد، متمرکز می‌کنیم تا آنچه که به ما می‌گویند.

در طی مراحل آموزش ذهن خوانی، اغلب به حالات چهره و زبان بدن این افراد نگاه می کنیم و به درستی حدس می زنیم که افسرده، بیمار، شاد یا غمگین و عصبانی هستند. حالا کسی را تصور کنید که بازیگر خوبی باشد و بتواند احساسات خود را پنهان کند. وقتی هیچ سرنخ بصری یا احساسی در چهره او وجود ندارد، چگونه می توانید ذهن یک فرد را بخوانید؟

مهارت های مورد نیاز

واقعیت این است که در آموزش ذهن خوانی گفته می شود که برای خواندن ذهن افراد نیازی به مهارت زیادی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید انگیزه ای برای یادگیری و تمایل به درک موقعیت افراد است. بدیهی است که قبل از تسلط بر این مهارت، باید کمی تمرین کنید. اما نیازی به داشتن یک توپ کریستالی، کارت های خاص یا لباس های فانتزی ندارید.

مرتبط:  چرا ماه به صورت هلال دیده می شود

شما باید بتوانید ذهن خود را از تمام عوامل حواس پرتی پاک کنید. برای برخی افراد، توسعه این مهارت زمان زیادی طول می کشد.

ممکن است بخواهید در کلاس‌های یوگا شرکت کنید تا یاد بگیرید چگونه ذهن‌تان را بخوانید تا قدرت تمرکز روی وظایف خود را به دست آورید. این نه تنها به شما کمک می کند ذهن، اعتماد به نفس و انرژی خود را متمرکز کنید، بلکه به شما انعطاف پذیری خوبی نیز می دهد.

مبتدی ها می خوانند

اگر می خواهید در آموزش ذهن خوانی خود موفق شوید، چند نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای شروع کار از آنها پیروی کنید. این نکات توسط کیان بهارا روانشناس معروف ارائه شده است. مشتریان بهارا شامل مشهورترین و ثروتمندترین شخصیت های دنیای سرگرمی و تجارت نمایشی هستند. شما باید این نکات را با خانواده یا دوستان خود تمرین کنید. ممکن است بعد از شروع ورزش متوجه نتایج سریع شوید، اما زمان زیادی طول خواهد کشید.

روحت را باز کن

علاوه بر پاکسازی ذهنتان از تمام افکار مزاحم و استرس، باید انرژی خود را به روی افراد و امکانات اطرافتان باز کنید. به هیچ چیز فکر نکن شما باید در زمان حال حاضر باشید. ذهن و روح شما باید پر از انرژی دریافتی از مردم و محیط شما باشد.

تمرینات یوگا یک روش تمرینی عالی برای رسیدن به این هدف است. شما همچنین می توانید آن را در خانه در یک اتاق آرام تمرین کنید. وقتی می خواهید افکار و انرژی خود را متمرکز کنید، مطمئن شوید که هیچ کس در اتاق نیست.

دیدن و ندیدن

چند لحظه به فردی که در کنار شما نشسته نگاه کنید. یک تصویر ذهنی و لحظه ای از ساختار صورت، موها، چشم ها، وضعیت بدن، زبان بدن و سایر جزئیات بگیرید.

هر چیز دیگری را در اطراف این شخص ببینید

شما باید یک ستون ذهنی داشته باشید که نشانه های موجود در هر فرد را از چیزهای دیگر که متعلق به او نیست جدا می کند. فرد را از صندلی که روی آن نشسته یا دیواری که به آن تکیه داده است جدا کنید. همه این موارد باید به روش خاصی تجسم شوند تا بتوانید انرژی تولید شده در اطراف خود را احساس کنید.

روی فرد تمرکز کنید

خوب، حالا روی شخص تمرکز کنید. به مدت 15 ثانیه مستقیماً در چشمان شخص نگاه کنید. سعی کنید برای مدت طولانی به چشمان طرف مقابل نگاه نکنید. در غیر این صورت انرژی دریافتی از فرد مختل می شود و فرد مقابل احساس راحتی نمی کند. بعد از 15 ثانیه به دور نگاه کنید و از چهره و چشمان فرد تصویر ذهنی بسازید. انرژی این شخص چقدر است؟ حالا ساکت بنشینید و بگذارید افکار و احساسات طرف مقابل تمام ذهن و روح شما را پر کند. اکنون می توانید فرآیند ذهن خوانی را به درستی شروع کنید.

یک مکالمه را شروع کنید

در این مرحله می توانید افکار و احساسات یک فرد را کشف کنید. می توانید موضوع مورد نظر گفتگو را انتخاب کنید. از آنها در مورد کار یا زندگی خود بپرسید. افکاری که به ذهن شما خطور می کند ممکن است دقیقاً همان افکاری باشد که به ذهن شخص دیگری می رسد. شما می توانید بلافاصله آنچه را که فکر می کنید طرف مقابل فکر می کند، بگویید. اگر حافظه خوبی دارید، می توانید این افکار را ذخیره کنید تا بعداً تمام احساسات خود را در مورد افکار شخص مورد نظر جمع آوری کنید.

نکته کلیدی این است که در این مرحله به هر فکری که به ذهنتان خطور می کند احترام گذاشته و از آن استقبال کنید. حتی اگر این افکار تاریک و آزاردهنده هستند، باز هم اجازه دهید وارد شوند. برای انجام این کار، باید ذهن خود را نسبت به انواع احتمالات باز نگه دارید. ممکن است از قبل تصوری نداشته باشید که فرد افسرده است و این می تواند کمی آزاردهنده باشد. بهتر است در مورد شرایط خاصی اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید به فرد مورد نظر کمک کنید.

نکات دیگر برای آموزش ذهن گرایی

ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. وقتی توانایی خود را برای تمرکز بر افکار و احساسات دیگران افزایش می دهید، می توانید از ترفندهای موجود استفاده کنید و ایده روشنی از آنچه در ذهن طرف مقابل می گذرد به دست آورید. این نکات می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

هوش هیجانی

اگر فردی را که با او صحبت می کنید می شناسید، می توانید از او بپرسید که آیا او نیز مانند شما احساس می کند. در این راه باید صبور باشید. اکثر مردم در برچسب زدن احساسات خود خیلی خوب نیستند. آنها ممکن است زمانی که واقعاً استرس دارند و مضطرب هستند احساس عصبانیت کنند.

وقتی آماده رفتن به موضوع دیگری هستند ممکن است احساس عصبی و ناراحتی کنند.

اگر شخصی که با او صحبت می کنید با احساس شما موافق است، دلیل آن را از او بپرسید. در نهایت، می توانید پیشنهادات خود را در مورد اقدامات بعدی برای افزایش یا کاهش این احساسات ارائه دهید.

این بیشتر شبیه خواندن روان است تا ذهن خوانی، اما بدون شک یکی از راه های اصلی برای توسعه مهارت های طبیعی است.

مهارت های شنیداری را توسعه دهید

آیا می دانید افرادی که به خوبی با دیگران ارتباط برقرار می کنند، بیش از هر مهارت دیگری چه مهارت هایی را توسعه داده اند؟ بله درست حدس زدید این افراد می دانند چگونه گوش کنند. وقتی کسی صحبت می کند، کاملا با او باشید. فقط برای پاسخ دادن به آنها گوش ندهید.

اگر به درستی به او گوش دهید، قادر خواهید بود هر چه می گوید را پردازش و درک کنید. همچنین باید به دنبال چیزهایی باشید که طرف مقابل دوست ندارد بگوید.

اگر کسی نتوانست روز خوبی داشته باشد، باید دلیلی برای آن وجود داشته باشد. گوش دادن با دقت به شما کمک می کند تا دلایل را کشف کنید. برای رسیدن به این هدف، باید یاد بگیرید که بیشتر از آنچه که شخص می گوید بشنوید. به مردم و احساسات آنها گوش دهید.

احساسات طرف مقابل را نادیده نگیرید

دلیل اینکه اکثر مردم امروز نمی توانند به خوبی با یکدیگر همدلی کنند این است که آنها انتخاب می کنند که باشند. بیشتر اوقات ما احساسات طرف مقابل را نادیده می گیریم و هر چه این ناآگاهی بیشتر طول بکشد، ارتباط ضعیف تر می شود. به جای اینکه به ایمیل جدید رئیس یا شام فکر کنید، به احساسات خود فکر کنید. بر اساس یافته های روانشناسی بالینی و … هر چه بیشتر به احساسات خود پاسخ دهید، بیشتر قادر خواهید بود به احساسات و افکار دیگران پاسخ دهید.

مشاوران روانشناسی مرتبط با این سوال

نتیجه گیری در مورد آموزش ذهن خوانی

ذهن خوانی کاری است که همه می توانند انجام دهند و برای برخی افراد نیست. ممکن است در ابتدا موفقیت چندانی نداشته باشید، اما با تمرین و تکرار خواهید توانست پیشرفت کنید. هرگز از توانایی جدید خود برای سوء استفاده از افراد استفاده نکنید. اگر بتوانید احساسات آنها را به خوبی تشخیص دهید، می توانید از آنها در جهت مثبت استفاده کنید. سعی کنید از توانایی خود برای کمک به مردم استفاده کنید. افرادی که می توانند ذهن مردم را بخوانند می توانند دوستان بسیار خوبی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا