چطور باید خوشحال باشیم

شاد بودن و داشتن زندگی شاد هدف همه انسان هاست، هرچند گاهی آنقدر درگیر مشکلات و سختی های زندگی روزمره هستیم که تا حدودی شاد بودن را فراموش می کنیم! شاد بودن سخت نیست، اما به همین سادگی هم نیست. اگر باور داشته باشیم که داشتن روحیه خوب و نگرش مثبت به زندگی به ما کمک می کند تا با قدرت و قدرت بیشتری با مشکلات روبرو شویم، در این صورت تمام تلاش خود را برای رسیدن به خوشبختی انجام خواهیم داد. در این مقاله 20 راه برای شاد زیستن را مرور می کنیم که بر اساس آنها می توانید فردی شاد و شاد باشید.

حتما بخوانید: مثبت‌اندیش‌ها چگونه انرژی منفی را از خود دور می‌کنند؟

حتما بخوانید: ۲۰ رازی که افراد خوشحال هرگز به شما نمی‌گویند

۱. اجتماعی باشید

داشتن روابط اجتماعی با افراد مختلف یکی از کلیدهای موفقیت است. هرکسی می تواند ایده خوبی را به شما پیشنهاد دهد و گاهی اوقات با افراد و موارد بسیار استثنایی و خاص مواجه می شوید. هر کسی که با آنها رابطه دارید بهترین دوست شما نخواهد بود. مهم است که ارتباط خود را با دیگران قطع نکنید. هرچه بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کنید، بیشتر می توانید روی کمک آنها و همدردی با مشکلات حساب کنید. البته در صورت لزوم باید در مشکلات و گرفتاری ها نیز به آنها کمک کنید. داشتن روابط گسترده باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

۲. بیش از حد متواضع نباشید

اگر در کار خود ابتکار، شجاعت و جسارت نشان ندهید، در نهایت تبدیل به فردی گوشه گیر و منزوی خواهید شد. با این حال، ممکن است توانایی ها و استعدادهای زیادی داشته باشید. پرورش توانایی ها و استعدادهای شما یک مهارت است. اگر می خواهید در زندگی موفق شوید، باید برای شکوفا شدن توانایی ها و استعدادهای خود قدم بردارید. توجه و تمرکز دیگران بر توانایی ها و مهارت های خود نباید شما را آزار دهد. وقتی مردم از موفقیت های شما مطلع شوند، واقعاً متوجه خواهند شد که شما در چه زمینه هایی توانایی دارید. البته توانایی ها و مهارت های شما نباید باعث غرور یا تکبر شود.

حتما بخوانید: ۱۰ عادت‌ مشترک انسان‌هایی که هیچ‌وقت خوشحال نیستند

۳. کاری را انجام بدهید که از آن لذت می‌برید

شاید در کلمات ساده باشد، اما حقیقتی است که نباید از آن غافل شد. اگر فقط کارهایی را انجام دهید که واقعاً از انجام آنها لذت می برید، احساس شادی بیشتری خواهید داشت. سعی نکنید کاری را انجام دهید که دیگران از شما دوست دارند یا از شما انتظار دارند. متأسفانه بسیاری از مردم تمام زندگی خود را صرف انجام کارهایی می کنند که جامعه از آنها انتظار دارد به جای انجام کارهایی که دوست دارند. به ندای درونی و احساسات خود گوش دهید و فشارها و انتظارات غیرضروری جامعه را نادیده بگیرید. خودت باش و از زندگی لذت ببر

۴. با افراد خوش‌بین دوست شوید

دوستی با افراد مثبت اندیش می تواند الهام بخش ایده های زیادی در زندگی شما باشد. این افراد ممکن است مانند همه انسان ها نقص ها و اشتباهاتی داشته باشند، اما افراد خوش بین از توانایی های درونی خود برای رویارویی با چالش های زندگی استفاده می کنند. این افراد شکایت نمی کنند و چالش ها و مشکلات زندگی را با اخلاق خوب می پذیرند. همانطور که می دانید ویژگی های اخلاقی و رفتاری دیگران تاثیر زیادی روی ما دارد. اگر با افراد بدبین معاشرت کنید، معمولاً خیلی زود دلسرد می شوید. پس پیشنهاد ما این است که زمان بیشتری را با دوستان خوش بین و مثبت اندیش بگذرانید. این یک واقعیت است که افراد مثبت اندیش عموما در زندگی حرفه ای و در روابط اجتماعی خود موفق تر می شوند. یافتن دوستان خوش بین، شادی شما را در زندگی افزایش می دهد.

حتما بخوانید: ۲۰ راه برای شاد زیستن

۵. باور داشته باشید که زندگی مثل یک بازی است

گاهی در بازی زندگی برنده می‌شوی و گاهی می‌بازی. برخی از ما زندگی را جدی می گیریم، دیدگاهی که معمولا ما را تحت فشار، نگران و در نهایت شکست می دهد. افراد شاد زندگی را فرصتی می دانند که باید از آن نهایت استفاده را ببرند. تغییر نگاه خود به زندگی و مشکلات آن می تواند دنیا را به مکانی شادتر تبدیل کند. شاید بگویید برخی از مشکلات خیلی جدی هستند و تغییر دیدگاه خیلی سخت است، اما پیشنهاد می کنیم این روش را فقط یک بار امتحان کنید تا تاثیر فوق العاده ای که روی زندگی شما می گذارد را ببینید.

۶. مثبت فکر کنید

افکار منفی فلج کننده هستند. داشتن افکار منفی رفتار شما را تغییر می دهد و به مرور زمان بر دیدگاه شما نسبت به زندگی تأثیر منفی می گذارد. افرادی که از منفی گرایی رنج می برند حتی باور نمی کنند که در حال سقوط در این گرداب هستند، گردابی که زندگی را به نابودی می کشاند. تنها راه حل این مشکل مثبت اندیشی است. به شکست ها و شکست های گذشته فکر نکنید. همیشه چیزهای مثبتی در زندگی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد. مثبت اندیشی تنها راه برای جلوگیری از افتادن در باتلاق افکار منفی است.

حتما بخوانید: ۹ تله‌ای که خوشحالی شما را محدود می‌کند

۷. برای خود ارزش قائل شوید

با موفقیت هایتان شاد باشید. بزرگ یا کوچک بودن آنها فرقی نمی کند. گاهی به خود می گوییم: «آیا می توانیم اسم این را موفقیت بگذاریم؟ که اصلا چیز مهمی نبود. “موفقیت های دیگران بسیار بیشتر از موفقیت های من است.” هیچوقت با خودت اینطوری حرف نزن قدر خود و موفقیت خود را بدانید و به خودتان پاداش دهید. روانشناسان پیشنهاد می کنند پس از هر موفقیت برای خود هدیه ای بخرید و آن را در جایی که هر روز می بینید رها کنید، این به شما انگیزه می دهد.

۸. لبخند بزنید

برخی معتقدند که حتی یک لبخند ساختگی نیز می تواند حس خوشایندی مانند یک لبخند واقعی را منتقل کند. انقباض ماهیچه های صورت هنگام لبخند زدن باعث باز شدن رگ های خونی و افزایش اکسیژن رسانی به مغز، سلول های بدن و سیستم عصبی می شود. لبخند زدن باعث افزایش تولید اندورفین در خون می شود که باعث خوش بینی بیشتر شما می شود. البته این واقعیت را نمی توان انکار کرد که صحبت با یک فرد شاد و خنده نسبت به صحبت با یک فرد عبوس و غمگین احساس شادی بیشتری به انسان می دهد.

حتما بخوانید: لبخند زدن چه تاثیری روی شما و اطرافیان‌تان دارد؟

۹. از داشتن یک زندگی یکنواخت و بی‌روح اجتناب کنید

برخی افراد حاضر نیستند حتی کوچکترین مشکلات و شکست های زندگی را فراموش کنند. این بخشی از زندگی شماست که بهتر است مدیریت کنید. شما باید یاد بگیرید که افکار و احساسات منفی خود را به افکار و احساسات مثبت تغییر دهید و رفتار خود را تغییر دهید. درگیر مشکلات و شکست های گذشته نشوید. فرصت های جدیدی برای خود ایجاد کنید تا شانس خود را برای داشتن یک زندگی شادتر افزایش دهید.

۱۱. گاه و بی‌گاه بخندید

وقتی می خندیم، احساس فوق العاده ای داریم. این احساس ممکن است با تولید برخی مواد شیمیایی مانند اندورفین در مغز مرتبط باشد که به طور مستقیم بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد. وقتی می خندید، احساس بهتری دارید، وقتی احساس بهتری دارید، ایده های بهتری به ذهنتان خطور می کند و شانس موفقیت شما افزایش می یابد. یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای خندیدن تماشای یک برنامه کمدی است.

حتما بخوانید: ۱۰ عادت مشترک شادترین آدم‌های دنیا

۱۱. بر اتفاقات مثبت پیرامون خود تمرکز کنید

اگر بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به آهنگ های غمگین می کنید یا صرفاً اخبار حوادث و اتفاقات بد روزنامه ها را دنبال می کنید، مطمئن باشید که بیشتر اوقات احساس خوبی نخواهید داشت. به جای تمرکز بر وقایع و حوادث غم انگیز، روی اتفاقات شیرین، زیبا و هیجان انگیز زندگی تمرکز کنید. با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید و از بودن در کنارشان لذت ببرید. برای داشتن زندگی شادتر، باید بتوانید افکار منفی را از ذهن خود حذف کنید و افکار مثبت و انرژی زا را جایگزین آنها کنید.

مرتبط:  چطور در سیستم گلستان انتخاب واحد کنیم

۱۲. تغذیه‌ سالم داشته باشید

درگیر رژیم های سخت نشوید. فقر غذایی و رژیم های عجیب و غریب باعث خستگی، کسالت و بی حوصلگی می شود. یک رژیم غذایی خوب و سالم باعث تولید اندورفین در بدن می شود و یکی از دلایل اصلی شادی شماست. پس زیاد به خود گرسنگی نکشید، پرخوری نکنید و یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

۱۳. خلاق باشید

اثرات درمانی لذت بارها ثابت شده است. کاری که دوست داری انجام بده در اوقات فراغت خود می توانید نقاشی، مطالعه، موسیقی، رقص، ورزش و صنایع دستی را انتخاب کنید. مهم نیست که چه نوع کاری انجام می دهید، فقط کاری را انجام دهید که دوست دارید و از انجام آن لذت می برید. وقتی سرگرمی را برای اوقات فراغت خود انتخاب می کنید، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد، استرس کمتری خواهید داشت و اثرات مثبت آن را بر سلامت جسمانی خود خواهید دید. افراد خلاق به دلیل سطح بالای اندورفین در خون، عموماً زندگی شادتری دارند. در واقع، افراد خلاق بسیار بیشتر از دیگران از زندگی راضی هستند.

حتما بخوانید: ۱۸ ویژگی رفتاری افراد بسیار خلاق

۱۴. به دنبال چیزهای نو و جدید باشید

خودتان را به استفاده از وسایل قدیمی محدود نکنید. زندگی تغییر می کند، پس بدانید که تلاش برای چیزهای جدید می تواند تغییرات بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. منتظر فرصت های جدید نباشید، بلکه خودتان آنها را ایجاد کنید. برای ایجاد یک تغییر اساسی، گاهی اوقات باید یک مهارت جدید را یاد بگیرید. باید بدانید که موفقیت در انتظار کسانی است که ریسک می کنند. تغییر را با اشتیاق در آغوش بگیرید، حتی اگر هنوز ایده روشنی از آنچه برای رسیدن به هدف خود باید انجام دهید، ندارید.

۱۵. سخت نگیرید

اگر اشتباه کردید، عذرخواهی کنید، بدهی خود را بپردازید، ابزار و لوازمی را که هرگز استفاده نمی کنید دور بیندازید، وظایف و کارهایی را که قرار است انجام دهید را به درستی و به موقع انجام دهید و خلاصه برای آن تلاش کنید. همه چیز را در جای خود قرار دهید این کار شما را برای شروع یک زندگی جدید آماده می کند و لذت و شادی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

حتما بخوانید: ۷ اصل برای هنرمندانه زیستن

۱۶. آفتاب بگیرید

هر چه بیشتر آفتاب بگیرید، خلق و خوی شما بهتر خواهد شد. یکی از درمان های موثری که برای بیماران افسرده پیشنهاد می شود نور درمانی است. تاریکی باعث افزایش تولید ملاتونین می شود و سطح بالای ملاتونین در خون باعث افسردگی و هجوم افکار منفی به مغز می شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید حس شادی شما را افزایش می دهد. پس پیاده روی در روزهای آفتابی را فراموش نکنید.

‌۱۷. از انجام کارهای هنری غفلت نکنید

هنر در روح انسان اثر شفابخش دارد. هنر به شما کمک می کند تا در مورد نگرانی ها و استرس های روزانه خود احساس بهتری داشته باشید. انجام کارهای هنری و خلاقانه میزان فعالیت مغز را افزایش می دهد و بنابراین انگیزه بیشتری برای ارائه ایده های جدید پیدا می کنید. پیشنهاد می کنم امروز به دیدن یک تئاتر بروید یا از یک گالری نقاشی دیدن کنید و آن حس خوب را تجربه کنید.

۱۸. با طبیعت دوست باشید

حتی یک پیاده روی کوتاه در طبیعت می تواند انرژی شما را دو چندان کند. با پای برهنه روی سبزه ها راه بروید، دستان خود را روی تنه درختان بکشید، در جنگل نفس عمیق بکشید و به صدای رودخانه و آواز پرندگان گوش دهید. همه این چیزها شما را شادتر می کند. حتی قدم زدن در پارک کوچک نزدیک خانه می تواند انرژی ها و افکار منفی را از بین ببرد. وقتی احساس خوشبختی می کنید، می توانید بهتر فکر کنید و محکم تر در مسیر موفقیت حرکت کنید.

۱۹. به دنبال جذابیت باشید

خیلی ساده است! یک حلقه یا لباس ساده اما شیک می تواند جذابیت شما را افزایش دهد. برای اینکه جذاب به نظر برسید، فقط چیزهایی را انتخاب کنید که دوست دارید بپوشید. این چیزهای کوچک تاثیر زیادی بر روحیه شما دارند. اگر واقعاً احساس می کنید که پوشیدن یک حلقه خاص یا پوشیدن یک لباس خاص احساس خوبی به شما می دهد، این کار را انجام دهید. رعایت این نکات ساده به طور ناخودآگاه انگیزه شما را برای رسیدن به هدف مورد نظرتان افزایش می دهد.

حتما بخوانید: ۱۰ نکته شگفت‌انگیزی که بر جذابیت رفتاری شما ‌می‌افزاید

۲۰. باور کنید که خوش ‌شانس هستید

به تمام اتفاقات خوبی که در زندگی برای شما افتاده است فکر کنید و باور کنید که فرد خوش شانسی هستید. به داشته هایت فکر کن و بابت همه چیزهایی که داری خدا را شکر کن. ممکن است فکر کنید دلیلی برای شاد بودن ندارید، اما بدانید که احساسات شما واقعی نیستند. اینکه سقفی بالای سر دارید، گرسنه نیستید و در انتخاب مسیر و هدف زندگی خود آزاد هستید، نشان می دهد که شما فردی شاد و خوش شانس هستید. به یاد داشته باشید که خداوند نعمت زندگی را به شما داده است، پس قدر داشته هایتان را بدانید و شکرگزار باشید. هنگامی که از توانایی ها و دارایی های خود در زندگی آگاه شدید، در نیمه راه رسیدن به خوشبختی هستید و فقط باید کمی بیشتر تلاش کنید تا بقیه راه را طی کنید.

برگرفته از: Brightside.me

چگونه همیشه شاد باشیم؟ رازهای شاد زیستن چیست؟ 10 نکته بسیار کاربردی را کشف کنید تا همیشه شاد و سرحال باشید

چگونه باید خوشحال باشیم؟

چگونه ذهن قوی داشته باشیم:

راه های زیادی برای شاد بودن وجود دارد. کتاب ها و مجلات مختلف و پیام های مختلف در شبکه های مجازی راه حل های متفاوتی برای شاد بودن ارائه می دهند. یکی می گوید مثبت باشید، دیگری جلسات خنده، مدیتیشن، مسافرت و بسیاری از توصیه های دیگر را پیشنهاد می کند. اما آیا این کار واقعاً مؤثر است؟ در این مقاله 10 روش علمی اثبات شده برای خوشبختی ابدی را به شما ارائه می کنیم.

1- حتما ورزش کنید

تحقیقات زیادی در مورد فواید ورزش برای سلامتی انجام شده است. ورزش باعث آزاد شدن اندورفین و در نتیجه بهبود خلق و خو می شود. به همین دلیل است که شما همیشه بعد از تمرین یا حتی پیاده روی از خرید به خانه، حال بهتری دارید. هیچ وقت بعد از ورزش کسی را با روحیه بد نمی بینید. اما آیا این نظر مبنای علمی دارد؟ دانشگاه تورنتو مطالعه خوبی انجام داد و بیش از 25 مطالعه مختلف را در این زمینه بررسی کرد. نتایج تأیید کرد که فعالیت بدنی با افسردگی مقابله می کند. در یکی از بهترین تحقیقات، برای 3 گروه از افراد مبتلا به افسردگی، 3 برنامه درمانی جداگانه شامل درمان دارویی، ورزش و ترکیبی از این دو را در نظر گرفتند. واضح است که در پایان دوره درمان، هر سه گروه شادتر بودند. اما آیا این وضعیت پایدار بود؟ شش ماه بعد، در گروهی که فقط ورزش می کردند، میزان عود افسردگی تنها 9 درصد بود. نرخ بازگشت 2 گروه دیگر 31 و 38 درصد بوده یعنی بعد از 6 ماه یک سوم آنها دوباره افسرده شده اند!

2- مثبت اندیش باشید

شادی مقدمه موفقیت است.

به نظر شما این امکان پذیر نیست؟ به گفته «شان آکور» سخنران و کارشناس «چگونه شاد زندگی کنیم» نقش عواملی مانند سطح اضطراب، مشکلات، دستاوردها، وضعیت اقتصادی، روابط اجتماعی و… در شادی تنها 10٪ است. 90 درصد باقیمانده به نحوه درک و تفسیر ما از جهان اطراف بستگی دارد. اگر برای شاد بودن به موفقیت نیاز دارید، به سختی احساس خوشبختی خواهید کرد زیرا همیشه به دنبال نمرات بهتر، حقوق بیشتر، موقعیت بهتر و مواردی از این دست هستید. مثبت اندیشی سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30 درصد افزایش می دهد. راز این است که اکنون مثبت باشید، نه زمانی که ثروتمند یا مشهور می شوید.

3- افکار منفی را دور بریزید

بسیاری از مردم در افکار منفی غوطه ور هستند و نمی دانند چگونه از شر آنها خلاص شوند. مطالعه ای در دانشگاه مادرید نشان داد که نوشتن این افکار روی کاغذ و سپس از بین بردن آنها تأثیر مثبتی دارد. به گفته محققان، بهتر است آنها را پاره کنید، بسوزانید یا در سطل زباله بیندازید. تخریب فیزیکی افکار اثرات منفی و سمی آنها را کاهش می دهد. به گفته روانشناسان، بهتر است این کار را به طور منظم انجام دهید.

مرتبط:  چرا با رتبه 38 کنکور پرستاری در نیویورک خوندم

4- برای تجربیات خود بیشتر از دارایی هایتان ارزش قائل شوید

روانشناس توماس گیلوویچ تحقیقات زیادی در مورد اهمیت ارزش دادن به تجربیات و خاطرات خوب و به یاد ماندنی نسبت به چیزهایی که می خریم انجام داده است. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که در یک مقاله تحقیقاتی ذکر شده است. چنگ زدن به چیزها و سپس رفتن به سمت چیزهای بهتر، لذت اولیه گرفتن یک ماشین جدید، یک تلویزیون جدید یا هر چیز دیگری را از بین می برد و ما را افسرده می کند. اما کسب تجربه و دانستن ارزش خاطرات هیچ تاثیری ندارد. تجربیات و خاطرات ما متعلق به ماست، آنها برای ما خاص هستند و شادی پایدارتری را برای ما به ارمغان می آورند. بهتر است همیشه به دنبال مکان های جدید برای بازدید یا یک پیاده روی ساده در طبیعت باشید. دولت ها و سازمان ها باید به جای ساخت فروشگاه های بزرگتر و بزرگتر، امکاناتی را فراهم کنند که شهروندان بتوانند به جای خرید، فعالیت های دلپذیرتر و لذت بخشی را تجربه کنند.

5- سپاسگزار باشید

چگونه شاد باشیم و بخندیم:

در شروع هر روز، فکر کردن به آنچه برای آن سپاسگزار هستید، راهی عالی برای شاد بودن است. تحقیقات مغز نشان داده است که ما بیشتر روی چیزهای منفی مانند نگرانی ها، بدبختی ها، شکست ها و ناراحتی ها تمرکز می کنیم. به عبارت دیگر، حالت پیش فرض مغز، منفی بودن است.

منفی بودن یک اشتباه در ساختار عصر حجر مغز انسان قرن بیست و یکم است (ریک هانسن، روانشناس عصبی)

بنابراین، باید دائماً به خوبی ها توجه کنیم و به ویژه به چیزهای ارزشمندی که برای آنها سپاسگزاریم توجه کنیم. شما می توانید این کار را به روش های مختلف انجام دهید؛ شامل:

وقتی از خواب بیدار می شوید، 3 چیز را که در زندگی خود به خاطر آنها سپاسگزار هستید، به خاطر بسپارید.

برخی ترجیح می دهند این 3 عنصر را یادداشت کنند و هر از چند گاهی به آنها نگاه کنند.

می توانید از شبکه های مجازی استفاده کنید. این یک راه عالی برای نشان دادن به مشترکین خود است که واقعاً کار می کند.

با عزیزانتان تماس بگیرید و از آنها تشکر کنید یا از آنها برای بستنی دعوت کنید تا از همکاری آنها تشکر کنید.

بخشش را با کمک به دیگران یا داوطلب شدن تمرین کنید.

باید بدانید که مطالعات علمی متعدد تأثیر مثبت سپاسگزاری و قدردانی را تایید کرده است.

6- حواستان به گذر لحظه ها باشد

به طور کامل بر لحظه حال تمرکز کنید و آن را همانطور که هست بدون قضاوت یا غرغر بپذیرید. این رویکرد در پزشکی و روانپزشکی طرفداران بیشتری پیدا می کند. انجام مداوم این کار، خلق و خوی شما را تقویت می کند و در کاهش اضطراب و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی موثر است. زندگی در لحظه به این معنی است که شما می توانید از احساس خوشبختی لذت ببرید همانطور که از لامسه، بویایی و سایر حواس فیزیکی لذت می برید. فقط روی شادی و لذتی که برای شما به ارمغان آورده است تمرکز کنید. این امر تأثیر بسزایی در رها کردن گذشته و نترسیدن از آینده دارد. اما آیا واقعا ما را خوشحال تر می کند؟ آیا این واقعا ثابت شده است؟ مطالعه دانشگاه هاروارد پس از بررسی 15000 نفر این موضوع را تایید کرد. در نتیجه زمانی که در لحظه حال زندگی می کنیم بیشترین شادی را داریم و هر چه ذهن ما بیشتر به گذشته و آینده مشغول باشد کمتر احساس خوشبختی می کنیم.

7- خواب خوب بسیار مهم است

طبق نتایج چندین مطالعه مختلف، اگر خوب نخوابیم، به شدت منفی می‌شویم. یکی از این تحقیقات بر روی قسمت هیپوکامپ مغز متمرکز شده است. بخشی که با افکار مثبت سروکار دارد. وقتی به اندازه کافی نمی خوابیم، این قسمت خوب کار نمی کند و افکار منفی بیشتر به ذهنمان خطور می کند! برای روشن شدن این سوال، محققان از تعدادی از دانش آموزانی که از کم خوابی رنج می بردند خواستند فهرستی از کلمات را به خاطر بسپارند. آنها در یادآوری کلمات منفی 81 درصد امتیاز بالایی کسب کردند، در حالی که فقط 31 درصد از کلمات مثبت یا خنثی را به یاد آوردند. حالا می دانید که چرا مردم وقتی خوب نمی خوابند روحیه ندارند!

8- کمک به دیگران را فراموش نکنید

بسیاری از مردم دائماً ماشین های قدیمی خود را با ماشین بهتر، خانه بزرگتر و تلفن همراه جدیدتر تعویض می کنند. با وجود شادی کوتاه و گذرا، به نظر می رسد این کار در دراز مدت باعث خوشحالی مردم نمی شود. چنین شادی زیاد دوام نمی آورد. مطالعات نشان داده اند که صرف اندکی از زمان یا پول خود برای کمک به دیگران نقش مهمی در شادی و رضایت ما دارد.

9- آنطور که می خواهید زندگی کنید

«عقل» ما را به جایی می برد که «قلب» می گوید; و هیچ کدام اهمیتی نمی دهد که «پاها» به کجا می روند (دکتر دانیل گیلبرت). ما همیشه در مورد اینکه کجا برویم، چه بخریم و چه کار کنیم صحبت می کنیم. شاید بتوانیم کارهای خیر بگوییم. اما ما به ندرت در مورد نگرانی های ذهنی خود و اینکه چگونه می توانیم شادتر و سبک تر باشیم صحبت می کنیم. نکته مهم این است که روی اولویت ها و خواسته های واقعی خود تمرکز کنید.

بر توانایی‌هایتان تمرکز کنید

10- روی توانایی های خود تمرکز کنید

آیا کنجکاو هستید یا شجاع؟ شاید به بازی کردن فکر می کنی؟! چگونه از این ویژگی ها برای بهبود زندگی خود استفاده می کنید؟ اینها سوالات اساسی هستند. افرادی که به جای نقاط ضعف خود بر نقاط قوت خود تمرکز می کنند، به طور کلی شادتر هستند. توانایی درک توانایی هایمان و استفاده از آنها یکی از بهترین راه ها برای شاد زیستن و کمک به ساختن دنیایی بهتر است. ما این مطالب را به شما پیشنهاد می کنیم:

رازهای داشتن یک زندگی خوب

جملات مثبتی که افراد موفق هر روز با خود تکرار می کنند

وب سایت قانون جذب و موفقیت آریال

بسیاری از ما فکر می کنیم که برای شاد بودن در هر لحظه از زندگی خود باید عادات و روال خود را تغییر دهیم یا یک حساب بانکی پر از پول داشته باشیم. نکته اصلی این نیست که ما دلایل کافی برای شاد بودن در زندگی خود نداریم، نکته اصلی این است که یاد بگیریم از زندگی لذت ببریم. این یک مهارت است و یادگیری آن مانند هر مهارت دیگری نیاز به تمرین و پشتکار دارد. اکنون همه ما در اختیار داریم تا از زندگی لذت ببریم و نکته اصلی لذت بردن از زندگی اولویت ماست. حال بیایید این سوال را بپرسیم: “چگونه از زندگی لذت ببریم؟” پاسخ: برای لذت بردن از زندگی باید چیزها را با توجه به اهمیت آنها اولویت بندی کنیم.

چگونه از زندگی لذت ببریم؟

بسیاری از مردم همیشه به دنبال راه هایی برای لذت بردن از زندگی و احساس خوشبختی هستند. در این مقاله می خواهیم در مورد روشی ساده برای لذت بردن بیشتر از زندگی صحبت کنیم. پس برای لذت بردن از زندگی، باید از همین امروز شروع کنید و زمان را از دست ندهید.

۱- روی خودمان تمرکز کنیم

ما همیشه در معرض توصیه ها و نظرات دیگران هستیم. دیگران همیشه علاقه مند به انتقال تجربیات و نظرات خود و تاکید بر صحت آنها هستند. در نهایت، البته، تمام تصمیمات و پیامدهای انتخاب های ما به خودمان بستگی دارد. پس باید روی خودمان تمرکز کنیم و بهترین راه ها را برای پیگیری اهدافمان انتخاب کنیم.

2. زمانی را برای استراحت اختصاص دهید

در مواقع سخت زندگی، بهتر است زمانی را برای استراحت شخصی اختصاص دهید. استراحت بهترین و موثرترین راه برای بازگشت به خود و بازیابی انرژی از دست رفته است.

3. از اخبار دوری کنید

گرفتار شدن در دام رویدادهای جاری آسان است و حتی راحت تر تحت تأثیر نمایش عمومی قرار گرفت. بهتر است مطمئن باشیم که اگر اخبار را دنبال نکنیم، مهم ترین اتفاقات را نادیده نخواهیم گرفت. پس بهتر است انرژی و زمان ارزشمند خود را با صرف اخبار مختلف هدر ندهیم و در عوض وقت خود را صرف امور مهمتر و تاثیرگذارتر کنیم.

مرتبط:  چرا جسد روی اب میماند

4. روابط مثبت خود را توسعه دهید

برای لذت بردن از زندگی، می توانیم زمانی را صرف ایجاد روابط مثبت با همسر، خانواده و دوستان خود کنیم. ما باید افرادی را پیدا کنیم که زندگی ما را بهتر کنند و انرژی خود را روی برقراری ارتباط با آن افراد متمرکز کنیم.

5. با افراد جدید آشنا شوید

وقتی می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه شاد باشیم و چگونه از زندگی لذت ببریم، اولین قدم این است که به ساده ترین و در دسترس ترین راه ها برای لذت بردن از زندگی فکر کنیم. زندگی در اجتماع یکی از نیازهای اساسی انسان است. بنابراین ملاقات و شناخت افراد جدید باعث بهبود ذهن انسان می شود. وقتی با افراد جدید ملاقات می کنیم، نیاز ما به اجتماعی بودن برآورده می شود و ایده ها و دیدگاه های جدیدی کشف می کنیم.

6. مکان های جدید را کشف کنید

برای آشنایی با فرهنگ های مختلف جهان و کسب تجربیات متنوع، می توانیم به مکان های جدید سفر کنیم و فرهنگ کشورهای جدید را تجربه کنیم.

7. خواسته های خود را در قالب فهرست بنویسید

وقتی برای رسیدن به هدفی در ذهن خود برنامه ریزی می کنیم، قصد سفر به مکانی را داریم، فکر خرید محصول را در ذهن خود داریم یا می خواهیم شرایط خاصی را برای روزهای آینده خود ایجاد کنیم، بهتر است فهرستی تهیه کنیم. و همه این موارد را به این لیست اضافه کنید. داشتن فهرستی از آرزوها و رویاها به ما کمک می کند هرگز آنها را فراموش نکنیم و همیشه برای رسیدن به آنها تلاش کنیم. تلاش برای رسیدن به رویاهایتان باعث می شود از زندگی لذت ببرید.

حتما بخوانید: برنامه ریزی برای زندگی بهتر با چند توصیه‌ای که حتما باید بدانید

8. به دنبال تحقق رویاهایمان باشیم

ما باید متعهد شویم که هر سال تعداد معینی از آرزوهای فهرست خود را برآورده کنیم. به این ترتیب ما احساس خواهیم کرد که رویاهای ما به پایان رسیده است و در مرحله ی آرزو باقی نمانده است. این تأثیر بسیار زیادی بر نحوه لذت بردن ما از زندگی دارد.

9. پول خود را صرف تجربه های جدید کنید

کسب تجربیات جدید خاطرات منحصر به فردی را برای ما ایجاد می کند و به زندگی ما معنا می بخشد. با نگه داشتن دارایی های خود و ترس از خرج کردن آنها، تجربه های جدید و لذت های جدید را از دست می دهیم.

ده وسایل غیر ضروری خود را دور بریزید

ازدحام بیش از حد و سردرگمی جسمی یکی از علل اختلالات روانی است. باید محیط خود را از شر لوازم غیر ضروری خلاص کنیم و وسایل غیر ضروری خود را دور بریزیم. باعث می شود احساس آرامش کنیم.

11. زمانی را برای قدردانی اختصاص دهید

بهتر است هر روز سه دلیل که باعث خوشحالی و رضایت ما می شود را در یک دفتر یادداشت کنیم و خدا را به خاطر آنها شکر کنیم. قدردانی به ما کمک می کند تا بیشتر روی چیزهایی که داریم تمرکز کنیم و هر روز برای آنها خوشحال باشیم.

12. بیایید دلایل اتلاف وقت خود را بررسی کنیم

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در پایان یک روز از اینکه زمان به سرعت می گذرد و هیچ یک از کارهایتان انجام نشده است شگفت زده شوید. برای جلوگیری از مواجه شدن با این وضعیت، بهتر است نسبت به سرگرمی های خود حساس باشیم. با نگاه کردن به زمان هایی که در طول روز برای هر کار صرف کرده ایم، می توانیم بفهمیم که در طول هفته بیشتر وقت خود را صرف کدام فعالیت کرده ایم. وقتی از سرگرمی های خود آگاه شویم، می توانیم زمان خود را بهتر برنامه ریزی کنیم.

13. انتخاب آگاهانه داشته باشید

هیچ کس در زندگی وقت کافی ندارد تا همه چیز را برای خودش تجربه کند و دقیقاً همانطور که می خواهد زندگی کند. بنابراین بهتر است آگاهانه و دقیق تصمیم بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید. مسئولیت زندگی همه به طور کامل بر عهده همه است، بنابراین برای ایجاد بهترین شرایط باید در انتخاب هر موضوع دقت و دانش داشته باشیم.

14. توسعه شخصی را هدف قرار دهید

هرچه خودآگاه و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم، رضایت درونی بیشتری خواهیم داشت. خواندن کتاب در موضوعات مختلف به ما کمک می کند تا خود را بهتر بشناسیم و در جهت پیشرفت شخصی گام برداریم.

15. به یاد داشته باشید که هر احساسی موقتی است

کلید درک چگونگی لذت بردن از زندگی این است که این واقعیت را بپذیریم که هیچ کس همیشه 100٪ خوشحال نیست. در روزهای سخت زندگی باید به یاد داشته باشیم که زندگی پر از فراز و نشیب و تکه های خشن است و همه احساسات زودگذر هستند.

16. بیایید موفقیت های خود را جشن بگیریم

در یک جامعه هدفمند، حرکت از سطحی به سطح دیگر و موفقیت در مسیری بسیار آسان است، اما اغلب هیچکس طعم موفقیت را نمی چشد. برای داشتن انگیزه و لذت بردن از زندگی، باید موفقیت های خود را جشن بگیریم. حتی اگر این موفقیت ها کم باشد. در زندگی نباید تنها بر رسیدن به نتیجه تمرکز کنید، بلکه بهتر است به فکر لذت بردن از مسیر باشید.

حتما بخوانید: تمرکز چیست؛ ۷ راهکار کاربردی که باعث افزایش تمرکز می‌شود

17. از کوچکترین اتفاقات و لحظات معمولی لذت ببرید

برخی اتفاقات نباید رخ دهد تا احساس خوشبختی کنیم و از زندگی لذت ببریم. تمام لحظات زندگی پاک است و اگر از منظری متفاوت به آن نگاه کنیم، حتی آشکارترین لحظات را قدردان خواهیم کرد.

18. ذهن آگاهی را تمرین کنید

وقتی احساسات خود را بشناسیم و از چگونگی اتفاقات پیرامون خود آگاه باشیم، راهی موثر برای رهایی از نگرانی ها و استرس از ذهن خود پیدا کرده ایم. باعث می شود به زندگی واقعی برگردیم و شادی را در زندگی واقعی خود تجربه کنیم. با یادگیری و تمرین ذهن آگاهی، می توانیم احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشیم.

19. بیایید بیرون از خانه قدم بزنیم

برای بهبود خلق و خوی خود می توانیم به بیرون برویم و نسیم و نور خورشید را روی پوست خود احساس کنیم. هوای تازه به ما کمک می کند خلق و خوی خود را بهتر کنیم و به لطف آفتاب، پوست ما ویتامین D کافی را جذب می کند.

20. نظر خود را به وضوح بیان کنید

وقتی از بیان افکار و عقاید خود می ترسیم و نمی توانیم نظر خود را در مورد مسائل مختلف بیان کنیم، به این معنی است که به خودمان اعتماد نداریم. صحبت در مورد افکار، نظرات و خواسته هایمان ممکن است در ابتدا ناراحت کننده باشد، اما در دراز مدت باعث می شود از زندگی لذت ببریم.

21. لحظات شاد را ثبت کنید

برای داشتن احساسات خوب می توانیم عکس های قدیمی، مجلات مورد علاقه و نقاشی های دوره های مختلف زندگی خود را ذخیره کنیم. خاطرات و لحظات خوب را در ذهن ما زنده می کند و شادی درونی ایجاد می کند.

22. فعال باشید

انجام ورزش و ورزش روزانه باعث ترشح اندورفین در بدن ما می شود و به طور طبیعی درد بدن را کاهش می دهد. تمرینات بدنی نیز استرس را در بدن ما کاهش می دهد.

23. بیایید به یادگیری ادامه دهیم

داشتن هدف و وقت گذاشتن برای کشف چیزهای جدید به ما احساس خوبی می دهد و به طور موثر ما را سرگرم می کند. با این حال، ما هرگز نمی دانیم که دنبال کردن علایق و کشف چیزهای جدید ما را به کجا می برد.

24. مهربانی را تمرین کنید

زمانی که یاد بگیریم با خود مهربان باشیم، می توانیم با دیگران مهربان باشیم. حتی در سخت ترین شرایط، مهربانی و بخشش به انسان احساس خوبی می دهد.

25. فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه انجام دهید

شرکت در فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه به زندگی ما معنا می بخشد. برخی از فعالیت های داوطلبانه اگرچه جالب و هیجان انگیز نیستند، اما باز هم حس خوشایندی را در ما ایجاد می کنند و به ما کمک می کنند تا حد امکان از زندگی خود لذت ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا