چطور در سیستم گلستان انتخاب واحد کنیم

برای دانشگاه هایی که فرآیند انتخاب واحد آنها در سامانه گلستان انجام می شود، روش انتخاب واحد به همین صورت است. لذا کلیه دانشگاه های سراسری، پیام نور و فرهنگیان می توانند در هنگام ورود به سامانه گلستان واحدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دانشجویانی که واحد خود را به درستی انتخاب نکنند در ترم مورد نظر نمی توانند درس بخوانند به همین دلیل در سامانه گلستان راهنمای انتخاب واحد برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا بتوانند روند انتخاب واحد واحد مشاهده تصویر را مشاهده کنند. مراحل مربوطه را به درستی به موقع انجام دهید. برای راهنمایی این دسته از متقاضیان قصد داریم نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان دانشگاه های دولتی، نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان پیام نور و دانشگاه فرهنگیان را توضیح دهیم.

نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان

در ابتدای هر نیمسال تحصیلی، دانشجویان دانشگاه های سراسری پس از مراجعه به لیست رشته های ارائه شده در ترم، باید واحدهای درسی خود را از این دروس انتخاب کنند. دانشگاه ها مهلت خاصی برای انتخاب واحد خود دارند و دانشجویان باید در مهلت تعیین شده به صورت آنلاین واحد خود را انتخاب کنند. انتخاب واحد برای مقاطع مختلف دانشگاه های سراسری در سامانه گلستان انجام می شود.

سایت گلستان جهت تسهیل در انتخاب واحد، حذف و اضافه، مشاوره جدول زمانی دروس گلستان، مشاوره لیست رشته های ارائه شده در نیمسال تحصیلی، دریافت گواهی ثبت نام برای تحصیل، دریافت نقل و انتقالات، پایان دوره راه اندازی شد. امور مربوط به فارغ التحصیلی و … هر یک از دانشگاه های سراسری یک لینک منحصر به فرد برای اتصال به سامانه گلستان دارند و می توانید از طریق لینک سریع وارد سامانه گلستان شوید. همانطور که گفته شد یکی از مهمترین ویژگی های سامانه گلستان انتخاب واحد در ابتدای هر ترم است. در این قسمت از مقاله نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان توضیح داده شده است.

ابتدا دانشجویان باید وارد سامانه گلستان دانشگاه مورد نظر خود شده و بر روی گزینه ورود کلیک کنند.

در این قسمت با وارد کردن شناسه دانشجویی یا شماره و رمز عبور وارد سامانه گلستان شوید.

سپس با کلیک بر روی گزینه گزارش های تحصیلی می توانند لیست دروس ارائه شده در ترم جاری را از قسمت دروس ترم مشاهده کنند.

برای تکمیل فرآیند انتخاب واحد، دانشجویان باید مطابق تصویر زیر از منوی ثبت نام به قسمت ثبت نام اصلی دسترسی داشته باشند.

سپس در مرحله انتخاب واحد، با وارد کردن شماره دوره و سایر اطلاعات درخواستی، انتخاب واحد خود را تکمیل کنید.

در صورت تغییر در نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان، این مطلب به روز رسانی شده و متقاضیان در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های هیوا اطلاع رسانی می شوند.

دانشجویان مقاطع مختلف می توانند برای آشنایی بیشتر با سایر امکانات و نحوه ورود به سامانه گلستان مقاله زیر را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: سیستم جامع دانشگاهی گلستان

نحوه انتخاب واحد در سامانه پیام نور گلستان

دانشجویان دانشگاه پیام نور در ابتدای هر ترم تحصیلی پس از مراجعه به لیست رشته های ارائه شده در ترم باید واحدهای درسی خود را از بین این رشته ها انتخاب کنند. انتخاب واحد دانشگاه پیام نور دارای زمان مشخصی می باشد و دانشجویان می بایست در مدت زمان تعیین شده به صورت آنلاین واحد خود را انتخاب نمایند. انتخاب واحد رشته های مختلف دانشگاه پیام نور در سامانه گلستان انجام می شود و زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور نیز در همین سامانه اطلاع رسانی می شود.

در سایت گلستان پیام نور دانشجویان می توانند کارهایی مانند انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، حذف و افزودن، مشاهده برنامه کلاسی و … را انجام دهند. دانشجویانی که نتوانند انتخاب واحد خود را به درستی تکمیل کنند، امکان تحصیل در ترم مورد نظر را نخواهند داشت. در این قسمت از مقاله نحوه انتخاب واحد در سامانه پیام نور گلستان برای دانشجویان این دانشگاه توضیح داده شده است.

ابتدا دانشجویان سامانه دانشگاه پیام نور گلستان را به آدرس reg.pnu.ac.ir در مرورگر خود جستجو کنند.

اولین گزینه مربوط به سایت گلستان دانشگاه پیام نور بود که با کلیک روی آن قابل دسترسی است.

در صفحه اصلی سامانه دانشگاه پیام نور گلستان باید روی گزینه ورود کلیک کنید.

در این قسمت با وارد کردن شناسه دانشجویی یا شماره و رمز عبور وارد سامانه گلستان شوید.

مرتبط:  چرا باید سواد رسانه ای داشته باشیم تفکر هشتم

سپس با کلیک بر روی گزینه گزارش های تحصیلی می توانند لیست دروس ارائه شده در ترم جاری را از قسمت دروس ترم مشاهده کنند.

برای تکمیل فرآیند انتخاب واحد، دانشجویان باید مطابق تصویر زیر از منوی ثبت نام به قسمت ثبت نام اصلی دسترسی داشته باشند.

سپس در مرحله انتخاب واحد، با وارد کردن شماره دوره و سایر اطلاعات درخواستی، انتخاب واحد خود را تکمیل کنید.

در صورت تغییر در نحوه انتخاب واحد در سامانه پیام نور گلستان، این مطلب به روز رسانی شده و در کانال تلگرام دانشگاه ها و صفحه اینستاگرام بدون آزمون هیوا به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های شهریه پردازی است که دانشجویان آن برای انتخاب واحد و ثبت نام در هر ترم تحصیلی باید مبلغی را به عنوان شهریه ترم جاری پرداخت کنند. مطالعه مقاله زیر به دانشجویان کمک کرده است تا با شهریه دانشگاه پیام نور آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه پیام نور

نحوه انتخاب واحد در سامانه فرهنگیان گلستان

دانشگاه فرهنگیان به منظور تولید معلمان، اساتید و مدیران موثر و متعهد تأسیس شد و دانشجویان زیادی در رشته های مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند. در شروع هر ترم تحصیلی، دانشجویان باید واحد خود را در زمان تعیین شده برای ثبت نام در کلاس ها انتخاب کنند.

انتخاب واحد برای رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان در سامانه فرهنگیان گلستان انجام می شود. سایت گلستان فرهنگیان دارای امکانات فراوانی از جمله انتخاب، حذف و افزودن واحدها، مشاهده برنامه دروس، مشاهده لیست دروس ارائه شده در طول ترم و… می باشد.

ابتدا دانش آموزان سامانه فرهنگیان گلستان را در سایت Education.cfu.ac.ir در مرورگر خود جستجو کنند.

لینک گزینه اول به سایت گلستان دانشگاه فرهنگیان یا سامانه مروارید فرهنگیان می باشد که با کلیک بر روی آن قابل دسترسی می باشد.

در صفحه اصلی سامانه فرهنگیان دانشگاه گلستان، دانشجویان باید روی گزینه ورود کلیک کنند.

در این قسمت با وارد کردن شناسه کاربری یا شماره دانشجویی و رمز عبور وارد سامانه گلستان فرهنگیان شوید.

سپس با کلیک بر روی گزینه گزارش های تحصیلی می توانند لیست دروس ارائه شده در ترم جاری را از قسمت دروس ترم مشاهده کنند.

برای تکمیل فرآیند انتخاب واحد، دانشجویان باید مطابق تصویر زیر از منوی ثبت نام به قسمت ثبت نام اصلی دسترسی داشته باشند.

سپس در مرحله انتخاب واحد، با وارد کردن شماره دوره و سایر اطلاعات درخواستی، انتخاب واحد خود را تکمیل کنید.

در صورت تغییر در نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان فرهنگیان، این مطلب به روز رسانی می شود و در کانال تلگرام دانشگاه های هیوا و صفحه اینستاگرام به اطلاع متقاضیان می رسد.

سایت دانشگاه فرهنگیان نیز مانند سایت گلستان فرهنگیان دارای امکانات و بخش های زیادی است و دانشجویان مقاطع مختلف می توانند مقاله ای که لینک آن در زیر آمده است را مطالعه کنند تا با این امکانات و نحوه ورود به سایت دانشگاه بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: سایت دانشگاه فرهنگیان

مشاوره انتخاب واحد در سیستم گلستان

همانطور که در بالا توضیح داده شد، دانشجو برای گذراندن هر نیمسال تحصیلی باید واحد خود را از دروس ارائه شده در ابتدای هر ترم انتخاب کند. علاوه بر دو ترم تحصیلی مهر و بهمن، دانشجویانی که مایل به گذراندن واحدهای درسی در دوره تابستان هستند باید واحد ترم تابستانی را نیز انتخاب کنند.

دانشگاه های شهریه ای مانند دانشگاه غیرانتفاعی پیام نور باید قبل از شروع دوره انتخاب واحد شهریه هر ترم تحصیلی دانشگاه را پرداخت کنند تا سایت انتخاب واحد در اختیار آنها قرار گیرد. به عنوان مثال دانشجویان دانشگاه پیام نور که موفق به پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور نشده اند در ترم جاری نمی توانند واحد خود را انتخاب کنند.

سامانه گلستان دانشگاه های سراسری، پیام نور و فرهنگیان به منظور تسهیل در اموری همچون انتخاب واحد، مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور، حذف و اضافه و … ایجاد شده است. حذف و اضافه شدن دانشگاه های مختلف مانند حذف اضافه دانشگاه پیام نور معمولاً در عرض چند هفته پس از لحظه انتخاب واحد انجام می شود و دانشجویان می توانند در این محدودیت زمانی واحدهای درسی خود را تعمیر کنند.

قبل از شروع فرآیند انتخاب واحد، دانشجویان مقاطع مختلف باید با رعایت قوانین پیش نیاز و الزامات درسی، فهرست دروس ارائه شده در ترم را بررسی کرده و واحدهای انتخابی خود را در زمان تعیین شده انتخاب واحد بخوانند.

مرتبط:  چرا تفریح و سرگرمی برای انسان لازم است

دانشجویان دانشگاه های مختلف در صورت فراموشی رمز سامانه گلستان می توانند با مطالعه مقاله زیر با نحوه بازیابی رمز این سامانه آشنا شوند.

بخوانید: پسورد سامانه گلستان را فراموش کنید و آن را بازیابی کنید

برای اطلاع از نحوه انتخاب واحد در سامانه دانشگاه های گلستان و همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در مورد این سامانه با سامانه راهنمایی تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار آزمون استخدامی مطلع شوید.

سوالات متداول

1- ✔️نحوه انتخاب واحد در سیستم گلستان پیام نور چگونه است؟

✔️ انتخاب واحد دانشگاه پیام نور در سامانه پیام نور گلستان به صورت آنلاین به آدرس reg.pnu.ac.ir انجام می شود و نحوه انتخاب واحد در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

2- ✔️انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است؟

✔️ انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان در سامانه فرهنگیان گلستان به صورت آنلاین به نشانی Education.cfu.ac.ir انجام شد و نحوه انتخاب واحد در این مقاله به تفصیل توضیح داده شده است.

3- ✔️سیستم دانشگاهی گلستان چه امکاناتی دارد؟

✔️ سامانه دانشگاه گلستان برای انتخاب واحد، حذف و افزودن، مشاهده لیست دروس و … ایجاد شده است. در این مقاله نحوه ورود به این سامانه برای انتخاب واحد توضیح داده شده است.

دانش آموزان قبل از شروع هر ترم با پدیده ای به نام «انتخاب واحد» مواجه می شوند، سیستم های آموزشی یکی از مهم ترین نکاتی است که برای داشتن انتخاب واحد بدون دغدغه باید به آن توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار تجارت «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سامانه‌های آموزشی مختلفی مانند سامانه ناد برای دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، سامانه سیدا برای دانشگاه‌های آزاد و سامانه جامع گلستان وجود دارد که اکثر دانشگاه‌های دولتی از آن استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوانید بدون دغدغه یک واحد را انتخاب کنید، ابتدا باید دانش کاملی از برنامه ای که قصد دارید برای ترم بعد استفاده کنید، داشته باشید. به عنوان مثال، اگر روز شنبه نمی توانید به دانشگاه بروید، بهتر است از شرکت در کلاس هایی که در آن روز ارائه می شود خودداری کنید زیرا در طول ترم برای شما دردسرهای زیادی ایجاد می کند. انتخاب واحد بدون مشکل مهم است، زیرا بدون اطلاع از نحوه استفاده از سیستم آموزشی، حتی نمی توانید دوره های ارائه شده را مشاهده کنید.

همانطور که گفته شد دانستن نحوه استفاده از سیستم آموزشی یکی از نکات مهم در انتخاب واحد می باشد و به همین منظور قصد داریم یکی از بزرگترین سیستم های آموزشی یعنی “سیستم گلستان” را بررسی کنیم.

مرحله اول:
در مرحله اول، باید بدانید چه دروسی در ترم ارائه می شود تا بتوانید در مورد آنها برنامه ریزی کنید. در این مرحله پس از ورود به سایت مطابق تصویر زیر می توانید ابتدا از طریق گزارش آموزش > دروس ترم > لیست دروس ارائه شده، دروس ارائه شده برای ترم بعد را بررسی کنید.

زمان انتخاب واحد
می باشد.زمان انتخاب واحد برای ورودی های مختلف متفاوت است و بهتر است برای زمان انتخاب واحد به سامانه آموزشی خود مراجعه کنید. بسته به تاریخ اعلام شده می توانید با انتخاب ثبت نام > عملیات ثبت نام > ثبت نام کارشناسی ارشد وارد فرآیند انتخاب واحد شوید.

قطعات رکورد اصلی:
با کلیک بر روی رکورد اصلی وارد صفحه انتخاب واحد می شوید. این صفحه شامل دو بخش است:

1- رشته های ثبت نام شده در قسمت بالایی قرار می گیرد
2- قسمت پایین لیست رشته ها و اسامی اساتید و زمان ارائه را نمایش می دهد.

انتخاب واحد:
در قسمت پایین با کلیک بر روی نام هر درس، رشته انتخاب شده به قسمت بالا منتقل می شود. حال بر روی Check changes کلیک کنید. اگر خطایی از سوی سیستم صادر نشد، روی اعمال تغییرات کلیک کنید. با این کار درس شما نزد استاد درخواستی ثبت می شود.

توجه داشته باشید که بررسی و اعمال تغییرات پس از انتخاب هر رشته باید مد نظر قرار گیرد.

گروه های درسی:
اگر درسی با بیش از یک استاد ارائه شود (مانند احکام عربی 2، اندیشه اسلامی 2 و …) در کنار شماره درس علامت … را می بینید که می توانید روی سه نقطه کلیک کنید. معلمان دیگر در گروه مطالعه و سپس انتخاب کنید.

مرتبط:  چرا تو بی من نمیشی دلتنگ مهدی جهانی

ستون درخواست:
برای هر گروه از مطالعات، در بالا و در ستون «درخواست» باید یکی از عناصر ثبت نام، انتظار یا حذف را انتخاب کنید. پیش فرض سیستم در ذخیره است. اگر با خطای سیستم مواجه شدید، باید از گزینه های انتظار یا سرکوب استفاده کنید.

در صورتی که ظرفیت دوره ای تمام شده باشد از گزینه Hold استفاده می شود و با هماهنگی دانشکده یا گروه مربوطه در حالت انتظار قرار می گیرد تا پس از افزایش ظرفیت دوره ذخیره شود. اما در صورت عدم افزایش ظرفیت درس حذف می شود.

پیغام خطا:
پس از بررسی تغییرات، در صورت مشاهده پیغام خطا، دوره مورد نظر شما ذخیره نمی شود. با نگه داشتن ماوس روی پیام خطا، خطا را بررسی کنید. پس از رفع خطاها ابتدا تغییرات را بررسی کرده و سپس روی اعمال تغییرات کلیک کنید.

چند نکته:
اگر معدل شما بالاتر از 17 باشد امکان پیگیری تا 24 واحد درسی واحد درسی وجود دارد، به پیش نیازها توجه کنید; مثلا دستور عربی 1 پیش نیاز دستور عربی 2 است و فقط با گذراندن پیش نیاز فراهم می شود. البته در این مورد نکاتی وجود دارد که باید توسط دانشکده رعایت شود تا پس از تایید آموزش، امکان پیگیری دوره وجود داشته باشد.

حذف و اضافه:
برای هر ترم آموزشی پس از ثبت نام امکان حذف و اضافه دروس وجود دارد. بدین ترتیب، بسته به زمان اعلام شده از سوی دانشگاه، هر دانشجو می تواند حداکثر دو واحد درسی را حذف یا اضافه کند. هر بار که مدرس یک درس در حین اضافه و حذف تغییر می کند، یک بار از این قانون استفاده می شود.

آموزش تصویری انتخاب واحد در سامانه دانشگاه گلستان برای کلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و نکات بسیار مهم را اینجا ببینید

به گزارش سایت پیام نور، این آموزش تصویری انتخاب واحد سامانه گلستان برای تمامی دانشگاه هایی که از سامانه آموزش گلستان استفاده می کنند قابل اجرا می باشد. در سامانه گلستان برای انتخاب واحد استفاده می شود

دانشجویان پیام نور باید در ترم اول واحد خود را انتخاب کنند

روی جدول کامل سرپوش انتخاب واحد دانشگاه پیام نور کلیک کنید

دانشجویان پیام نور می توانند در هر ترم لیست به روز شده رشته های خود را بررسی کنند تا بدانند کدام رشته را انتخاب کنند.

آخرین لیست دوره ها را می توانید در این سایت از اینجا دانلود کنید

دانشجویان پیام نور برای ثبت نام و انتخاب واحد مانند ترم های گذشته باید به سامانه پیام نور گلستان به نشانی reg.pnunews.com مراجعه و در قسمت «ثبت نام -> عملیات ثبت نام -> ثبت نام اصلی» واحد خود را انتخاب کنند.

برای اتصال به سامانه گلستان بهتر است از لینک های دسترسی سریع
(برای دسترسی سریع به سامانه گلستان کلیک کنید) لینک سرور اصلی
دسترسی سریع به سامانه گلستان با تمامی مرورگرها و حتی تلفن های همراه قابل باز شدن است اما توجه داشته باشید که فیلتر شکن شما نباید فعال باشد

لیست رشته های پیام نور:
لیستی که برای دانشجویان مقطع کارشناسی در 9 یا 8 ترم و برای دانشجویان ارشد در 3 تا 5 ترم ارائه می شود در واقع همان واحدهایی است که دانشجویان در طول تحصیل باید بگذرانند و می توان گفت یک برنامه ریزی برنامه درسی کامل ارائه شده توسط دانشگاه به عنوان راهنما برای دانشجو عمل می کند و دروسی را که باید در هر ترم انتخاب شود به دانشجو نشان می دهد. نکته ای که در لیست دروسی که هیچ جا نمی توان به شما گفت این است که برنامه ریزی امتحانات پایان ترم بر اساس این لیست دروس است، یعنی امکان تست دروس یک ترم در لیست دروس وجود ندارد. در همان زمان ارائه شود! بنابراین پیشنهاد می کنیم طبق جدول زمان بندی لیست ارائه دروس خود اقدام کنید اما نیازی به گذراندن دوره ها بر این اساس نیست بلکه باید فقط و به طور قطعی پیش نیازها را رعایت کنید.دروس این سایت را می توانید از اینجا دانلود کنید.

برای مشاهده بزرگتر روی تصویر کلیک کنید یا ابتدا آن را در تلفن همراه یا کامپیوتر خود ذخیره کنید

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی های جدید دانشگاه پیام نور باید بدانند

برای دانلود لیست منابع و معرفی دروس ترم پیام نور 2019 کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا