چرا نباید به بچه گربه دست زد

10 حقیقت جالب در مورد بچه گربه های تازه متولد شده

نویسنده: عالی سمیعگران

ترجمه: دکتر محمودرضا اعتضادی

بچه گربه ها از بدو تولد به زندگی اجتماعی نیاز دارند و با گربه ها بزرگ می شوند. در اینجا 10 حقیقت جالب در مورد بچه گربه های تازه متولد شده توسط متخصصان دامپزشکی آورده شده است.

وزن آنها درزمان تولد بین ۸۵ تا ۱۲۰ گرم است

دکتر امی سیمپسون، مدیر دامپزشکی در بیمارستان VCA در فیلادلفیا، می گوید: بچه گربه ها حدود 120 گرم در هفته اضافه وزن دارند، به این معنی که تا 4 هفتگی باید حدود نیم کیلوگرم اضافه وزن پیدا کنند. او همچنین تخمین می‌زند که: «گربه‌ها باید تا ۶ ماهگی در ماه نیم کیلوگرم وزن اضافه کنند.

شیرمادربرای تقویت سیستم ایمنی بدن

دکتر سیمپسون توضیح می دهد که در 24 تا 48 ساعت اول پس از تولد، بچه گربه ها از شیر ملکه (مادر گربه) تغذیه می کنند که سرشار از آنتی بادی های بالقوه مبارزه کننده با بیماری است. “بدون شیر مادر، بچه گربه ها سیستم ایمنی سالمی نخواهند داشت و بیشتر در معرض عفونت قرار می گیرند.

اگر بچه گربه های تازه متولد شده قادر به مکیدن نیستند، می توان از تزریق زیر جلدی سرم جدا شده از یک گربه بالغ سالم و واکسینه شده برای تقویت سیستم ایمنی استفاده کرد. وی همچنین افزود: بند ناف بچه گربه پس از سه روز یا بیشتر می افتد.

آنها نمی توانند حرارت بدن خویش را
تنظیم کنند

سیمپسون می گوید، برای دو تا چهار هفته اول زندگی، بچه گربه ها به یک منبع گرما، مانند یک پد گرم برای حیوانات خانگی نیاز دارند. به گفته وی دمای ایده آل برای بچه گربه های تازه متولد شده 32.2 درجه سانتی گراد و رطوبت 55 تا 65 درصد است.

اگر از منبع گرما استفاده می شود، برای جلوگیری از افزایش دمای بدن بچه گربه ها، باید فضای کافی برای خزیدن داشته باشند.

آنها نابینا و ناشنوا  متولد می شوند

به گفته سیمپسون، بچه گربه ها با چشمان بسته و مجرای گوش بسته به دنیا می آیند. چشمان آنها حدود 7-14 روز پس از تولد و مجرای گوش آنها 10-14 روز بعد باز می شود. او اضافه می کند که همه بچه گربه ها با چشمان آبی متولد می شوند. قبل از 8 هفته، رنگ واقعی عنبیه ظاهر می شود.

آنها باید هر دو تا سه ساعت غذا بخورند

دکتر رنه روچینسکی، متخصص گربه سانان در بیمارستان دامپزشکی مید آتلانتیک در کوئینزتاون، مریلند، خاطرنشان می کند که بچه گربه های کم تغذیه دارای هیپوگلیسمی تهدید کننده زندگی هستند. او می گوید که هیپوگلیسمی (قند خون پایین) یک نگرانی عمده برای بچه گربه ها است، به خصوص اگر آنها مادر خود را نیز از دست داده باشند.

سیمپسون می‌گوید اگر به بچه گربه‌های خود با بطری غذا می‌دهید، آنها باید روی شکم بخوابند، نه به پشت، تا موقعیت شیردهی را شبیه‌سازی کنند و خطر آسپیراسیون را کاهش دهند. در حدود سه تا چهار هفتگی، بچه گربه ها شروع به خوردن غذای جامد می کنند.

طرز صحیح شیردادن به بچه گربه

آنها نمی توانند به تنهایی به دستشویی
بروند

سیمپسون توضیح می‌دهد: «گربه‌ها برای اجابت مزاج نیاز به تحریک دارند. در طبیعت، این کار توسط گربه ملکه انجام می شود که پشت بچه گربه را می لیسد. اگر ملکه (گربه مادر) وجود ندارد، می توانید به آرامی این قسمت از بدن بچه گربه را با یک پنبه گرم و مرطوب تحریک کنید.

دندانهای بچه گربه حوالی سه هفتگی کم کم ظاهر می شوند

ریشه دندان شیر بچه گربه در حدود سه هفتگی شروع به جوانه زدن می کند. در 14 هفتگی، بچه گربه ها دندان های شیری خود را از دست می دهند. از دست دادن دندان با دندان های جلویی شروع می شود. در حدود 6 ماهگی، بچه گربه ها تمام دندان های دائمی خود را خواهند داشت.

آنها در ۴ هفتگی شروع به بازی کردن می
کنند

بچه گربه ها باید بتوانند تا 10 روزگی بایستند و در روز 21 راه بروند. به گفته راسینسکی، در حدود چهار هفتگی، بچه گربه ها شروع به نشان دادن بازیگوشی و بازیگوشی خود می کنند که همه ما آن را دوست داریم. بچه گربه ها معمولا بین 4 تا 7 هفتگی رفتار خود را یاد می گیرند.

راسینسکی می گوید، برای مثال، اگر یک بچه گربه با خواهر و برادرش خشن بازی کند، آنها به سرعت آن رفتار را یاد می گیرند و نظر می دهند.

آنها در معرض کم خونی ناشی از گزیدن کک
ها قرار دارند

سیمپسون هشدار می دهد که آلودگی به کک می تواند باعث کم خونی شدید در بچه گربه ها شود. از آنجایی که اکثر داروهای کک و کنه برای بچه گربه های زیر 8 هفته ایمن نیستند، توصیه می کنیم بچه گربه ها را با صابون ملایم حمام کنید.

بچه گربه ها را می توان حدود هشت هفتگی
از شیرگرفت

گربه های مادر روشی عالی برای از شیر گرفتن نوزادان خود دارند. به گفته راسینسکی، «آنها مؤدبانه از فرزندشان می خواهند که از مادر دور شود. اما در هشت هفته اول زندگی، بهتر است بچه گربه در کنار مادر و خواهر و برادرش بماند تا نحوه معاشرت را بیاموزد.

راسینسکی می گوید اگر بچه گربه خیلی زود از مادرش جدا شود، مهمترین جنبه های مهارت های اجتماعی خود را از دست می دهد.

امیدواریم این مقاله بتواند در تربیت بچه گربه شما موثر باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در مورد نگهداری از بچه گربه می توانید سوال خود را در مشاوره با دامپزشک سیناوات مطرح نمایید.

منبع: PetMD

وقتی یک بچه گربه را به خانه می آورید، لحظه خاصی برای شماست. ماه های اول دوره طلایی در شکل گیری سلامت جسمی و روحی این حیوان است. اگر نمی دانید چگونه یک بچه گربه بزرگ کنید، در اینجا نکات مهمی برای نگهداری از گربه آورده شده است. برای یادگیری این نکات خواندن این مقاله از مجله پت شاپ را توصیه می کنیم. همچنین اگر نظر یا پیشنهادی دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما و سایرین در میان بگذارید.

1- برای آوردن گربه به خانه عجله نکنید

اگر قصد نگهداری گربه را دارید، هرگز بچه گربه را قبل از 8 هفتگی از مادر و خواهر و برادرش جدا نکنید. ماه های اول زندگی یک بچه گربه نقش مهمی در شکل گیری سلامت جسمی و روانی دارد. بر اساس مطالعه ای که توسط انجمن آمریکایی دامپروری انجام شده است، با شیر دادن بچه گربه های خود توسط مادر، این گربه ها در برابر برخی بیماری ها مصون می مانند. بنابراین، کارشناسان توصیه می کنند که بچه گربه ها تا زمانی که از شیر گرفته نشده اند (یعنی حدود 8 هفته اول زندگی) در کنار مادران خود بمانند.

همچنین، گربه ها با تعامل با مادر و دیگر بچه گربه ها، یاد می گیرند که با یکدیگر معاشرت کنند. اجتماعی شدن این حیوانات می تواند از مشکلات رفتاری در بزرگسالی جلوگیری کند.

2- تغذیه خوب برای نگهداری بهتر از گربه ها

یکی از نکات مهم در تربیت گربه توجه به رژیم غذایی آن است. تا پایان ماه سوم زندگی این حیوان از دادن غذا به جز غذای بچه گربه و غذای مرطوب خودداری کنید. این غذاها به طور خاص مواد مغذی سالمی را که برای رشد قد نیاز دارند را فراهم می کنند. اکثر متخصصان دامپزشکی توصیه می کنند که حیوان خانگی کوچک خود را تا 1 سالگی از این غذاهای خاص تغذیه کنید. به یاد داشته باشید که آب شیرین کافی برای حیوان خانگی خود فراهم کنید.

پیشنهاد مطالعه: آیا شکلات برای گربه ها سمی است؟

3- بچه گربه را اجتماعی کنید

با این حال، هنگام پرورش، بسیار مهم است که آن را برون گرا و برون گرا کنید. قرار دادن گربه خود در اطراف افراد و حیوانات مختلف به او کمک می کند تا تجربیات جدیدی برای زندگی با رفتار مثبت به دست آورد. گربه ای که از ابتدای زندگی خود به درستی اجتماعی نشده باشد، می تواند نسبت به انسان ترسناک و پرخاشگر شود.

دوره اصلی اجتماعی شدن گربه های Melos بین 3 تا 9 هفته است. اما طبق مطالعات انجمن دامپزشکی آمریکا، فرصت های اجتماعی شدن این حیوان تا پایان سال اول زندگی اش ادامه دارد. در این مدت، بدون ترس از اشتباه و به تدریج، گربه خانگی خود را برای تعامل با افراد داخل خانه و همچنین با دوستان و سایر بستگانی که با شما زندگی نمی کنند، معرفی کنید. همچنین گربه را به سایر حیوانات خانگی معرفی کنید و اجازه دهید تجربیات کلی زندگی مانند نظافت یا رفتن به دامپزشک را داشته باشد.

برای نگهداری یک گربه در خانه، اجتماعی کردن آن بسیار مهم است.

شاید برایتان جالب باشد که بخوانید: طرز تهیه کوکی کدو حلوایی برای سگ و گربه

4- از اسباب بازی های گربه استفاده کنید!

اگر قصد نگهداری از گربه را دارید، باید اسباب بازی های مناسب گربه را نیز تهیه کنید. برای جلوگیری از حمله گربه ها به انسان، به آنها بیاموزید که انسان ها اسباب بازی نیستند.

مهمترین چیز این است که به جای اسباب بازی با دستان خود با گربه ها بازی نکنید. اجازه ندهید گربه دستان شما را بگیرد یا گاز بگیرد. اگر به گربه ها اجازه انجام این کار را بدهید، این حیوانات خشن بازی کردن را یاد خواهند گرفت. شما فقط باید از اسباب بازی ها برای بازی با گربه استفاده کنید و برای حیوانی که شما را گاز می گیرد یا می گیرد مجازات در نظر بگیرید.

اگر به گربه خود اجازه دهید این رفتار را ادامه دهد، صاحب حیوانی خواهید شد که هم در حین بازی و سرگرمی و هم در هنگام عصبانیت شما را گاز می گیرد و می گیرد. این عادت بد همچنین می تواند شما را از رفتن به دامپزشکی و همچنین هنگام ملاقات حیوان با کودکان یا افراد جدید باز دارد.

5- به طور منظم با گربه تعامل داشته باشید

یکی از نکات مهم نگهداری از گربه، تعامل خوب با این حیوان است. گربه هایی که در حدود 10-12 هفتگی با انسان تعامل دارند. آنها اجتماعی تر از کسانی هستند که ارتباط منظمی با انسان ندارند.

به گربه خود کمک کنید تا به نوازش، نظافت و بلند شدن عادت کند. هرگز از نوازش، لمس و نظافت حیوان خانگی خود اجتناب نکنید. با تمرین منظم و ملایم با او، به تدریج با این تعاملات احساس راحتی می کند. اگر می خواهید بدانید گربه ها در مورد ما چه فکری می کنند؟! همچنین می توانید مقاله دیگر ما را در وبلاگ خرید حیوانات خانگی مطالعه کنید.

6- هنگام نگهداری گربه از محافظت بیش از حد خودداری کنید

در ابتدا، صداها، حرکات و اتفاقات در محیط جدید ممکن است حیوان خانگی شما را مبهوت کند. بنابراین لازم است که حیوان خانگی خود را به تدریج با صداها، مناظر و بوهای جدید آشنا کنید. پس از مدتی با هر محرکی احساس راحتی می کند.

حیوان خانگی خود را در محیط های مختلف از جمله کفپوش های ساخته شده از مواد مختلف مانند چوب، کاشی، سرامیک و فرش قرار دهید. همچنین باید او را با ترکیبی از اسباب بازی های مختلف که بافت، رنگ و شکل های متفاوتی دارند آشنا کرد.

پیشنهاد مطالعه: مشکلات ظروف پلاستیکی غذای گربه

برای نگهداری گربه نباید زیاد از آن مراقبت کرد.

7- فضای گربه تازه وارد را محدود کنید

وقتی یک گربه جدید وارد خانه می شود، بلافاصله کل خانه را به او ندهید. زیرا او آشفته و مضطرب خواهد شد.

گربه ها ترجیح می دهند در یک دنیای بسیار کوچک شروع به کاوش کنند. هنگامی که آنها با این دنیای کوچک سازگار شدند، می توانید فضای بیشتری به آنها بدهید. اگر خیلی زود به آنها فضای زیادی بدهید، ترس و استرس خواهند گرفت. در نتیجه، آنها مخفی می شوند و حتی می توانند در بیرون از سطل زباله ساحل خود مشکلاتی در توالت ایجاد کنند.

مرتبط:  چرا به بعضی از پیامبران اولوالعزم می گویند

در عوض، ما یک “برنامه آهسته و پیوسته” را توصیه می کنیم. این به این معنی است که حیوان خانگی جدید خود را در یک اتاق قرار دهید. همچنین هر آنچه را که نیاز دارد در اختیار او قرار دهید. به عنوان مثال: غذا، آب، ظرف خاک، اسباب بازی و غیره. بعد از مدتی اجازه دهید گربه جدید به اتاق دیگری برود و زیر نظر شما در آنجا قدم بزند. اما وقتی می خواهید بیرون بروید یا بخوابید، آن را به اتاق اصلی برگردانید و در را ببندید.

بعد از حدود یک تا دو هفته، بچه گربه می تواند فضای اصلی خود را ترک کند. چون می داند «جای امن» او کجاست. اگر از دیدن چیزی استرس دارد، می تواند به تنهایی به این مکان امن برگردد. همه گربه ها به چنین مکان امنی نیاز دارند که در آن احساس راحتی و امنیت کنند و هیچ حیوان دیگری نباید وارد آن شود.

آخرین کلمه

امیدواریم این نکات به شما در مراقبت بهتر از گربه کمک کند. اگر تصمیم دارید از یک گربه مراقبت کنید، امیدواریم با رعایت این نکات از حیوان خانگی خود بهتر مراقبت کنید. همچنین اگر نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما و سایرین در میان بگذارید.

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌

4.5
2
رای ها
امتیازدهی به مقاله

احتمالاً اغلب اتفاق می افتد که گربه شما رفتار یا حرکتی انجام می دهد که شما معنی آن را نمی دانید و تعجب می کنید که این حرکت واقعاً به چه معناست. با خودت می گویی آیا او با من عصبانی است یا مشکلی وجود دارد؟ ! این نوع سوالات در پاسخ به رفتار و حرکات گربه ها برای شما پیش می آید. تقریباً هر حرکتی که یک گربه انجام می دهد نشان دهنده احساس یا نیازی است که در درون آنها وجود دارد و می توان گفت که با دانستن معنای این حرکات می توانید ارتباط بسیار بهتری با گربه خود داشته باشید. بنابراین در این مقاله می خواهیم در مورد تعدادی از این سوالات و معنای رفتار و حرکات گربه ها صحبت کنیم و در پایان مقاله معنای هر یک از این رفتارها را بررسی خواهیم کرد. پس به دنیای گربه ها بیایید و به ما بپیوندید:

چرا گربه شما دست، صورت یا پاهای شما را می لیسد؟

درمان به معنای دوست داشتن و مراقبت است. اولین چیزی که یک بچه گربه حتی قبل از بینایی تجربه می کند، لیسیدن و تمیز کردن آن توسط مادرش است. بنابراین اگر گربه شما گاهی اوقات شما را می لیسد، به این دلیل است که او شما را مانند فرزند خود دوست دارد و از شما مراقبت می کند.

چرا یک گربه خودش را برای شما خراب می کند؟

وقتی بچه گربه ای در کنار مادرش زندگی می کند و از او تغذیه می کند، پس از خوردن شیر، پنجه هایش را به نشانه رضایت و تشکر روی بدن مادر می کشد. ادامه این رفتار بعد از بلوغ در واقع بیانگر علاقه و لذت از بودن با شماست که به نظر ما انسان ها باعث هدر دادن آن می شود.

چرا گربه سراغ کسی می رود که گربه را دوست ندارد؟

وقتی گربه ای می خواهد گربه یا شخصی دیگر را تهدید کند، جسورانه به او نگاه می کند و گاهی هیس می کند و بارها به سمت حریف خود حرکت می کند. معمولاً کسی که گربه ها را دوست ندارد از نگاه کردن به آنها اجتناب می کند و آرام می ماند به این امید که گربه آنها را نادیده بگیرد. این رفتار بیشتر توجه گربه را جلب می کند و گربه احساس می کند که طرف مقابل او را به دوستی دعوت می کند.

چرا گربه به شما مالیده می شود؟

گربه ها دارای غدد بویایی در امتداد دم، اطراف سر، روی لب ها، در انتهای دم، روی چانه و بین پنجه ها هستند که از آنها برای علامت گذاری قلمرو خود استفاده می کنند. وقتی یک گربه به شما مالش می‌دهد، در واقع شما را با رایحه‌اش نشانه می‌گیرد و شما را از آن خود می‌داند، در حالی که عطر شما را به یاد می‌آورد. گربه همین کار را با وسایل خانه و درهای ورودی برای ادعای مالکیت انجام می دهد.

چرا گربه ها پس از نوازش خود را با لیسیدن تمیز می کنند؟

دو نظریه در این زمینه وجود دارد. یکی اینکه با این کار گربه از شر بوی انسان خلاص می شود و دیگری اینکه گربه با استشمام عطر شما از رابطه خود با شما لذت بیشتری می برد.

چرا گربه پشم یا لباس را می لیسد؟

پاسخ این رفتار توسط دو نظریه داده شده است که اولی مربوط به این است که اگر گربه زود از شیر گرفته شده باشد، بوی لانولین که با مواد پشمی تسهیل می شود، یادآور بوی آن است. مادر، و دوم این است که گربه تغذیه کافی ندارد. .

چرا یک گربه مستقیماً به چشمان یک گربه جدید نگاه می کند و وقتی گربه از آنجا می گذرد به آرامی راه می رود؟

همه گربه ها برای خودشان محدوده ای دارند. این منطقه می تواند از یک مربع کوچک در یک اتاق تا کل سطح یک خانه بسته به رتبه در خانواده گسترش یابد. هنگامی که گربه ای با جایگاه بالایی در خانواده با گربه ای کمتر محبوب در خانواده مواجه می شود، به آن خیره می شود و به سمت آن می رود تا با آن روبرو شود. اگر گربه بخواهد نشان دهد که علاقه ای به ارتکاب ندارد، با انتخاب مسیر طولانی تر و به آرامی و بدون نگاه کردن از او سبقت می گیرد.

چرا گربه ها از جعبه های زباله استفاده می کنند؟

در طبیعت، گربه ها یاد گرفته اند که مدفوع خود را از رقبا و دیگر شکارچیان پنهان کنند. این ویژگی در گربه های خانگی ما نیز وجود دارد.

چرا گربه خرخر می کند؟

معمولا یک گربه از روی رضایت خرخر می کند. یک گربه مادر خرخر می کند تا به بچه گربه هایش بفهماند که با آنهاست و بچه گربه ها نیز در پاسخ به رفتار مادرشان خرخر می کنند. بچه گربه ها برای تشویق دوستان خود به بازی با آنها خرخر می کنند. بچه گربه های مسن تر سر مزاحمان غرغر می کنند. توجه داشته باشید که گاهی اوقات گربه ها از درد یا ترس خرخر می کنند.

چرا گربه ها وقتی چیزی را بو می کنند هیس می کنند؟

هنگامی که گربه لب پایین خود را بالا می آورد، به نظر می رسد که در حال لبخند زدن است. نکته جالب این است که این حالت زمانی رخ می دهد که گربه بوی قوی را عمیقاً استشمام کرده باشد.

چرا گربه ها گاهی شیشه ها را می خراشند؟

شاید بخواهند حائل بین آنها و طرف دیگر شیشه را شناسایی کنند.

چرا گربه ها از خیس شدن متنفرند؟

در واقع بسیاری از گربه ها آب را دوست دارند، حداقل یکی از آنها ماهیگیری و شنا را دوست دارد، اما این نیز شرایط خاص خود را دارد. به نظر می رسد آنها دوست ندارند توسط دو دست انسان آویزان شوند و در یک تشت پر از آب بیفتند که حتی نمی دانند چیست و از همه بدتر اینکه خودشان کنترلی روی آنها ندارند.

چرا برخی از گربه ها دوست دارند از شیرهای آب نشتی آب بنوشند؟

گربه ها مانند بسیاری از حیوانات دیگر آب شیرین و غذا را ترجیح می دهند، بنابراین آب جاری برای آنها مفید است. شاید حرکت آبی که از شیر آب خارج می شود برای حس شنوایی و بینایی آنها جالب باشد. برخی از گربه ها حتی قبل از نوشیدن آب، پنجه های خود را در مخزن آب می گذارند و آنها را تکان می دهند تا آب متحرک بنوشند.

چرا گربه هنگام بیماری یا مرگ پنهان می شود؟

غریزه به گربه می گوید در هنگام بیماری در جایی پنهان شود تا شکارچی نتواند آن را پیدا کند. شاید فکر می کند در کمین افتاده است، پس پنهان می شود.

چرا یک گربه زمان زیادی را صرف تمیز کردن خود می کند؟

علاوه بر هدف آشکار بهداشت و ظاهر، نظافت به گربه ها کمک می کند تا از خود دفاع کنند.

چرا یک گربه وقتی با تلفن صحبت می کنید توجه می خواهد؟

وقتی چت فردی را که با او صحبت می‌کنید نمی‌بیند، فرض می‌کند که شما با او صحبت می‌کنید و به آنچه از مکالمات شما می‌آید پاسخ می‌دهد.

چرا گربه مبلمان را می خراشد؟

برخی از مردم فکر می کنند که گربه با این کار چنگال های خود را تیز می کند، اما ممکن است این درست نباشد. دو دلیل برای خاراندن وجود دارد: اول این که گربه در حال علامت گذاری قلمرو خود است و دوم این که ناخن هایش را می کند.

چرا وقتی یک گربه مدتی او را نوازش کرده است، خش خش می کند یا گاز می گیرد؟

اگر فردی همچنان به لمس ناحیه حساس بدن گربه (مانند دم، گوش یا شکم) ادامه دهد، ممکن است گربه به آرامی گاز بگیرد تا آن را متوقف کند. همچنین برخی از گربه‌ها نوازش لذت‌بخش را برای مدت کوتاهی تحمل می‌کنند و در صورت ادامه، با یک گاز یا پنجه ساده خواستار پایان دادن به این عمل هستند.

چرا برخی از گربه ها هنگام غذا خوردن روی پشت بام آب یا غذای خود را از کاسه خارج می کنند؟

بسیاری از گربه ها دوست ندارند از یک کاسه بخورند یا بنوشند. اما اگر کناره های ظرف با سبیل هایشان در تماس باشد، این وضعیت باعث ناراحتی آنها می شود و نمی توانند با آرامش چیزی بخورند، به همین دلیل سعی می کنند آنها را از ظرف خارج کنند. یک ظرف پهن و کم عمق می تواند این مشکل را حل کند.

چرا گربه با دیدن پرنده میومیو می کند؟

میو کردن نمادی از رفتار گربه در هنگام حمله است. وقتی گربه طعمه را می گیرد، چندین بار آن را گاز می گیرد. سکوت گربه پس از حمله نشان دهنده شکار موفق یا ناامیدی است.

چرا یک گربه گاهی اوقات زمین را می خراشد که انگار می خواهد ظرف غذایش را دفن کند؟

پنهان کردن غذا ممکن است یک رفتار باقی مانده از غریزه زندگی در طبیعت باشد، اما ممکن است تلاشی ساده برای بیان اینکه غذا مورد پسند فرد نیست.

چرا گربه روی پای انسان مالیده و گاهی لگد و حمله می کند؟

بچه گربه همیشه با حملات ناگهانی، لگد و پرش تظاهر به مبارزه می کند. او همیشه سعی می کند مانند گربه های دیگر بازی کند.

چرا برخی از افراد به گربه ها حساسیت دارند؟

موی گربه علت آلرژی نیست، اما پروتئینی به نام Fel D1 در بزاق آن باعث ایجاد حساسیت در برخی افراد می شود. وقتی گربه خودش را اصلاح می کند، این پروتئین روی موهایش پخش می شود و سپس به مبلمان خانه منتقل می شود. برخی از گربه ها مقدار کمی (یا مقدار زیادی) از این پروتئین را دارند. اگرچه هیچ راهی برای پیش بینی اینکه کدام گربه این ماده را ترشح می کند وجود ندارد، اما حمام کردن گربه می تواند میزان پروتئین موجود در موهایش را کاهش دهد که واکنش طبیعی انسان را کاهش می دهد. به نظر می رسد که گربه های ماده به طور طبیعی مقدار کمتری از این پروتئین را دارند. ریختن چند قطره سرکه در یک لیوان آب گرم و قرار دادن آن در منزل می تواند تاثیر پروتئین مذکور را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

چرا یک گربه لحظه ای پس از سرزنش یا سرزنش به شما پشت می کند؟

رفتار انسان هنگام سرزنش حیوان خانگی اغلب بد و با پرخاشگری آشکار است و در مقابل گربه معمولاً با فروتنی واکنش نشان می دهد و به شما می گوید که تسلیم شما شده است. اگر به جای هر رفتار سرزنش آمیز دیگری رفتار مثبت را اجرا کنید، قطعا با رفتار گربه نتایج بهتری خواهید گرفت.

مرتبط:  چرا نباید از سنگ ها زیاد استفاده کنیم

چرا گربه شما طعمه خود را برای شما می آورد؟

حداقل چهار نظریه مختلف در مورد این رفتار وجود دارد: گربه شما به نشانه قدردانی و محبت به شما هدیه می دهد. گربه شما می داند که شما شکارچی خوبی نیستید و می خواهد به شما آموزش دهد. گربه طعمه خود را به خانه می آورد که در آن امن است و در آنجا غذا می خورد. گربه فقط سعی می کند مطمئن شود که شما غذای تازه دارید.

چرا گربه با طعمه خود بازی می کند؟

گربه ها جذب حرکت می شوند، بنابراین اگر طعمه در حرکت بماند، گربه انگیزه بیشتری برای حمله پیدا می کند. اگر گربه هیجان بیشتری نسبت به زمان کمین و کشتن داشته باشد، قبل از کشتن طعمه با آن بازی می کند.

چرا برخی از گربه ها اسباب بازی های خود را در ظرف غذا یا آب خود قرار می دهند؟

گربه منطقه غذا را بخشی از قلمرو خود می داند و این منطقه همیشه بدون تغییر باقی می ماند. بنابراین گربه ها احتمالا اسباب بازی مورد علاقه خود را در مکانی امن قرار می دهند. گربه ها اغلب اسباب بازی های خود را پس از بازی در جهتی که دوست ندارید رها می کنند و می توانید سعی کنید آنها را در یک سبد کوچک در یکی از مکان های مورد علاقه خود قرار دهید و از او انتظار داشته باشید که بعد از بازی آنها را کنار بگذارد. بازی را به جایی منتقل کنید که تقریبا غیرممکن.

چرا گربه شما یک گاز کوچک از بازو یا گونه شما می گیرد و آن را برای چند ثانیه نگه می دارد؟

بعضی از گربه‌ها وقتی خیلی خوشحال هستند و به شما محبت زیادی می‌کنند (یک گربه بزرگ بدون مو)، به آرامی تکه‌ای از پوست شما را بین دندان‌هایشان می‌گیرند و آن را برای چند ثانیه نگه می‌دارند. آه تو”.

چرا گربه ها به پشت می چرخند؟

گربه ها به دلایل مختلفی به پشت می خوابند: اگر گربه شما روبه روی شما دراز می کشد و به پشت دراز می کشد، این نشانه اعتماد کامل آنها به شما است و هرگز به آنها آسیب نخواهید رساند. اگر گربه ماده باشد خودنمایی می کند و خودنمایی می کند. گربه های اهلی و گونه های وحشی این را نشان می دهند. گاهی اوقات او فقط بازی می کند.

چرا گربه ها تصاویر یا کیسه های پلاستیکی را لیس می زنند؟

تصور می شود که آنها مقدار کمی اسانس ساطع شده از این محصولات را دوست دارند. و شاید هم از بافتی که از این مواد روی زبانشان می ماند لذت ببرند.

چرا گربه پس از سقوط از ارتفاع روی پنجه های خود فرود می آید؟

در طول پاییز، گربه از دم خود برای صاف نگه داشتن بدن خود و چرخش در هوا استفاده می کند. بنابراین او با پشتی کمانی روی زمین فرود می آید تا شوک را کاهش دهد. گربه ها بدن بسیار انعطاف پذیری دارند و چرخش و چرخش برای آنها بسیار آسان است.

چرا گربه ها دوست دارند سوت بزنند؟

صدای خش خش شبیه صدای بلند و ثابت موش ها، پرندگان و جیرجیرک ها است. بنابراین، خش خش یک تکه کاغذ مچاله شده یا راه رفتن روی کاغذ، حس شکار گربه را تحریک می کند.

چرا گربه دم خود را تکان می دهد؟

گربه ها از دم خود برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند.

چرا گربه ها گیاهان را می جوند؟

گیاهان به گربه‌ها کمک می‌کنند تا از شر موهایی که در طول نظافت بلعیده‌اند خلاص شوند و همچنین مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی که در غذایشان یافت نمی‌شوند را فراهم می‌کنند. برخی از گیاهان اگر سمی نباشند برای جویدن خوب هستند.

رفتار گربه

این بخش به رفتار گربه ها به خصوص گربه هایی که توسط انسان در خانه نگهداری می شود اختصاص دارد. بسیاری از ما انسان ها نمی دانیم حیوانات به ویژه حیوانات درونگرا مانند گربه ها چگونه با ما صحبت می کنند و با رفتار خود می خواهند چه پیامی را به ما منتقل کنند، بنابراین تحقیقات کمی در این زمینه انجام شده است. برای همزیستی بین ما و حیوانات رفتارگرایی بسیار مهم است. در این بخش سعی کردم از تجربیات شخصی خود در نگهداری از گربه ها به صورت انفرادی و گروهی و مشاهدات خودم و نوع رابطه ام با این حیوانات شایان ستایش برای شما بنویسم.

علایق گربه ها

گربه ها معمولاً به روش خاص خود مانند لیسیدن یا بو کردن و مالیدن به صاحب خود علاقه نشان می دهند. علاوه بر این، آنها خواسته های خود را به سبکی بیان می کنند که دوست دارند به آنها احترام گذاشته شود و در غیر این صورت، دیدن رفتارهایی مانند گرفتن و گاز گرفتن از پهلوی آنها دور نیست، زیرا گربه ها معتقدند که نسبت به آنها احترام قائل هستند. .

یکی از رفتارهای عجیب گربه ها خاراندن مکرر با پنجه هایشان است که هم در حین بازی و هم در هنگام اعتراض قابل مشاهده است. به طور کلی گربه ها علاقه خاصی به دنبال کردن اجسام کرم مانند دارند که اساس غریزه شکار آنهاست.

همچنین اگر گربه شما مگس ببیند، به دلیل رفتار غریزی که دارد، فک و دندان‌هایش جابه‌جا می‌شود و گربه‌ای که در رفت و آمد و به هم ریختن کارها بسیار دقت می‌کرد، اکنون به موجودی تبدیل می‌شود که هیچ چیز نمی‌بیند. برای گرفتن مگس

علاقه گربه ها به بو و جویدن گیاهانی مانند گیاهان سبز، کاکتوس ها یا آنهایی که برگ های نوک تیز دارند نیز از این واقعیت ناشی می شود که آنها کنار لثه های خود را می خراشند و گاهی اوقات گیاهان را می خورند تا از شر گلوله موی شکم خود خلاص شوند. در حد نفس و نظافت، هفته ای یکبار گلوله مویی در شکمشان تشکیل می شود که با خوردن برگ گیاهان آن را بلند می کنند. می توان با خوردن خمیر مالت از استفراغ گربه و دفع آن با مدفوع جلوگیری کرد که در ادامه مقاله به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

دیدن مگس ها گربه ها را به شدت آزار می دهد، به طوری که حتی از بالا می پرند و در خانه رفتار تهاجمی نشان می دهند.

زبان گربه

اولین راه ارتباط گربه ها با یک شی، بوییدن آن است و این رفتار یکی از رفتارهای اصلی آنهاست. همچنین گربه ها دوست دارند تمام موهایشان در یک جهت باشد. وقتی گربه‌هایم را حمام می‌کردم، موهایشان را در جهت مخالف شانه می‌زدم تا پوستشان را ماساژ دهم و بلافاصله بعد از هر بار شانه کردن در جهت مخالف، گربه‌هایم موهایشان را در همان نقطه در همان جهت لیس می‌زدند تا صاف و یکدست شوند. حس خواب علاوه بر این، زبان گربه ها دارای موهای دندانه دار سخت و خشن است. اگر سگی قبلا شما را لیس زده و حالا گربه ای بخواهد شما را لیس بزند، تفاوت نرمی و زبری زبان این دو حیوان مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر سال ها با گربه ها زندگی کرده اید، حتما متوجه شده اید که زبان این حیوان مانند کاغذ سنباده خشن است. در اینجا حقایقی در مورد زبان گربه آورده شده است.

زبان گربه کوچک است و دارای موهای زبری است که به سمت عقب حرکت می کنند. این پرزها چندین عملکرد مهم دارند. در واقع، آنها به گربه کمک می کنند تا گوشت و استخوان را راحت تر بجود و ببلعد. علاوه بر این، این موهای زبر برای آنها مانند یک شانه است و به تمیز کردن و از بین بردن کثیفی و گرد و غبار از روی مو و بدن آنها کمک می کند.

تصویری از پرزهای زبانی گربه به عقب رانده شده است

هنگامی که گربه ها شروع به لیسیدن و نظافت خود می کنند، مو و گرد و غبار را از میان آن موها (که به سمت عقب هدایت می شوند) فشار می دهند و در نهایت چند گلوله مو (یا گلوله مو) را می بلعند که منجر به ایجاد این توده مو و گرد و غبار می شود که به آنها گلوله مو یا گلوله مو می گویند (معمولاً Hairball). از طریق مدفوع یا استفراغ دفع می شوند.البته ممکن است به طور کامل از بین نروند.برای اطمینان از از بین رفتن کامل گلوله های مو بهتر است یک روز در میان یا هر روز به گربه خود خمیر مالت بدهید. بخورید. این مشکل را جدی بگیرید زیرا اگر گلوله های مو حذف نشوند، در روده تجمع می یابند و باعث انسداد روده می شوند و اگر دیر متوجه شوید و عمل جراحی انجام ندهید، منجر به مرگ سریع گربه می شود. می توانند اشیایی مانند نخ، رشته هایی با اشیاء براق را با زبان خود لیس بزنند و ببلعند و نمی توانند آنها را تف کنند.

تصویر گلوله گیاهی که با گرد و غبار و مواد دیگر با استفراغ از معده گربه بیرون می‌رود

به طور میانگین استفراق هیربال هفته‌ای یک بار برای گربه رخ می‌دهد.

تصویر گربه هنگام استفراغ یا سرفه، هنگامی که گربه سرفه می کند از پشت گلویش صدای خراش می دهد و در مرغ مرغ می افتد.

زبان گربه و موهای شنی شده اش

دیگر کاربردهای زبان گربه، آرایش و تمیز کردن برای بقا است. هنگامی که گربه ها طعمه خود را خوردند، شروع به نظافت و تمیز کردن خود می کنند تا تمام آثار آن طعمه را از بدن خود پاک کنند، این در واقع یک استراتژی بقا است زیرا آنها نمی خواهند به کسی اجازه دهند که بداند در این قلمرو هستند. . به دلیل جثه کوچکی که دارند، شکارچیان خوبی هستند و همچنین شکارچیان خوبی هستند. حذف و تمیز کردن اثر شکار جدید نقش مهمی در ایمنی زندگی آنها دارد. و عادت دیگرشان تزیین برای راحتی و رفتار است.

از کاغذ سنباده به عنوان شانه استفاده کنید

گربه در حالی که از زبان خود برای اصلاح خود استفاده می کند، در واقع به خنک نگه داشتن بدن خود از طریق تبخیر کمک می کند. لیسیدن و نظافت در گربه می تواند یک جایگزین رفتاری باشد. او بدن خود را می لیسد)، این به دلیل وجود قسمتی بدون مو در بدن او نیز می تواند تکرار شود.

در حین شانه زدن و ماساژ، گربه ها دوست دارند موهایشان در یک جهت باشد

اگر محیطی دارید که در آن چندین گربه نگهداری می کنید، احتمالاً می بینید که آنها هر از گاهی در حال لیسیدن یکدیگر در حین دعوا و بازی با هم هستند (نظافت اجتماعی). جالب است بدانید که گربه جوانه های چشایی کمتری نسبت به انسان دارد، گربه ها معمولا طعم شیرین را حس نمی کنند. با دادن غذای نادرست به گربه ها، احتمالاً عادت بدی را در رژیم غذایی آنها ایجاد می کنیم. زبان گربه ای در ترجیح بافت غذا موثر است. بافت، اندازه و شکل غذای گربه در رد یا پذیرش آن غذا بسیار مهم است. زیرا با توجه، بوی غذا را از زبان خود می گیرند و تصمیم می گیرند که آن را بخورند یا نه.

به عنوان مثال، شما باید به اندازه کافی مراقب گربه خود باشید تا بدانید که زبان گربه چه غذاهایی را می پذیرد و از خوردن آن امتناع نمی کند. به عنوان مثال، گربه های من عاشق تکه های کوچک در غذای مرطوب و تکه های بزرگ در غذای خشک هستند. تأثیر زبان در آب آشامیدنی نیز مهم است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که وقتی زبان گربه به شکل قاشق در می آید، هنگام نوشیدن آب زیادی جمع می کند، اما این اتفاق با سرعت قابل توجهی رخ می دهد. در این روش آشامیدنی، وقتی گربه با زبان قاشقی خود آب را بلند می کند، بلافاصله دهان خود را می بندد و اجازه نمی دهد آب به ظرف برگردد.

مرتبط:  چرا وقتی برنامه دانلود میکنم میگه مشکلی در تجزیه وجود دارد

برخی از گربه ها از مکان های باریک و تاریک می ترسند و برای برخی این مکان ها امن است. برای برخی از گربه ها ارتفاع به عنوان مکانی امن در نظر گرفته می شود و به طور کلی بسیاری از رفتارها مختص شخصیت خاص این گربه ها است. گربه ها هنگام نظافت در چاله خاکی با دستان خود سوراخی حفر می کنند و هنگام ادرار لگن خود را می چسبانند و هنگام اجابت مزاج لگن خود را بلند می کنند و پشت خود را صاف نگه می دارند و روی آن را با خاک می پوشانند تا بوی مدفوع به مشام برسد.

همچنین گاهی بی دلیل در زمین کاوش می کنند که ممکن است به دلیل ارتفاع کم زمین برای افزایش ارتفاع و انباشته شدن آن و یا کثیف بودن زمین و یا سفارش آن باشد.

به طور کلی، برخی از گربه ها ممکن است برای کنترل رفتار خود به ما نزدیک شوند، زمانی که به طبقه آنها نزدیک می شویم و احساس مالکیت نسبت به طبقه آنها می کنیم، حتی ممکن است مانع از تغییر طبقه آنها شوند زیرا فکر می کنند شما دارید کف آنها را می دزدید! با این حال، بسیاری از این رفتارها به شخصیت گربه شما بستگی دارد و عدم وجود برخی رفتارها ممکن است در گربه شما، به خصوص در گربه های ایرانی، غیرعادی نباشد.

اصولاً گربه ها هنگام گاز گرفتن کمتر و در هنگام گاز گرفتن و قورت دادن بیشتر غذا می خورند. هنگامی که گربه قورت می دهد، سر خود را به جلو و عقب حرکت می دهد. همچنین گربه ای که به تازگی غذا خورده اطراف دهانش را با زبانش تمیز می کند و شروع به لیسیدن دستانش می کند. و صورت خود را تمیز می کند که در نتیجه دلایل او را قبلاً بیان کردیم. صحنه بعد از غذا خوردن گربه ها، لیس زدن دور دهان و دست، این رفتار به عنوان یک عادت غریزی بعد از هر وعده غذایی تکرار می شود.

گربه گرسنه اساساً بی قرار است و اگر گرسنگی اش ادامه پیدا کند، می خواهد فرار کند. اگر گربه شما کاشی یا سرامیک تازه را لیس می‌زند، حواستان باشد که تشنه است، گاهی اوقات گربه‌ها قبل از نوشیدن دست خود را در ظرف آب خود می‌گذارند تا ببینند آب چقدر بالا می‌رود. وقت بگذارید و موش یا هر حیوان دیگری را که با آن برمی‌گردد شکار کنید. قصد هدیه دادن به شما چیزی ارزشمند است و اگر دوست ندارید دوباره این کار را انجام دهد، به آرامی او را بردارید و دیگر اجازه ندهید بیرون بیاید.

گربه ها عاشق گرمای خورشید و خاک تمیز برای دراز کشیدن هستند. گربه ها هنگام رویارویی با گربه های دیگر (چون آنها اساساً تنها زندگی می کنند) مشکلات زیادی دارند و اولین رفتار این است که نواحی مختلف از جمله ناحیه تناسلی حیوان دیگر را بو کنید.

گربه شما که ابتدا در خانه بود، ممکن است گربه جدید را به زمین خود راه ندهد یا از کاسه غذا یا مکان‌های استراحت ویژه‌اش استفاده نکند، که به مرور زمان مستقر می‌شود و کاملا طبیعی است. وقتی گربه ها می ترسند، مثلاً وقتی یک شی جدید به خانه می آورید، یا از سشوار یا جاروبرقی استفاده می کنید که سر و صدای زیادی ایجاد می کند، یا وقتی که آنها حمام می کنند یا با گربه های دیگر بازی می کنند، دم آنها به سمت بالا خم می شود و پرتر می شود. هیجان یا ترس آنها را نشان می دهد. در بسیاری از موارد، هنگام دعوا با گربه های دیگر یا کمی خشن بازی می کنید، تمام موهای گربه شما، از جمله دم، بلند می شود، به این منظور که بزرگتر و قدرتمندتر از چیزی که واقعا نیست به نظر برسد.

همچنین، اگر گربه شما در این زمان علاقه ای به ماندن در آغوش شما ندارد، دم او بسیار عصبی تکان می خورد و ممکن است شما را گاز بگیرد یا بپرد، اگرچه بهتر است او را مجبور به این کار نکنید. آن را دوست ندارم . به طور کلی، گربه ها با دم خود با ما صحبت می کنند.

عکس مدفوع گربه، به نحوه نگه داشتن لگن گربه در تمام وضعیت ها توجه کنید

گربه ها باید احساسات و انرژی خود را رها کنند و به طور کلی نباید حیوانی را از ایجاد سر و صدا یا شیطنت و دنبال کردن بازی خود با حیوانات دیگر جلوگیری کرد، زیرا خلق و خوی طبیعی حیوان اقتضا می کند در غیر این صورت حیوان سرکوب می شود. اما لازم به ذکر است که رفتار هر حیوان به خصوص سگ و گربه نشان دهنده رفتار نگهبان و صاحب حیوان نیز می باشد و زمانی که فضای متشنج و آشفته در خانه حاکم باشد گربه ها عصبی می شوند و همه چیز را خراب می کنند. اگر این رفتار به عادت آنها تبدیل شد، به جز آرام کردن جو می توانید آنها را چند دقیقه در جعبه خود تنها نگه دارید تا آرام شوند. گربه ها را می توان آموزش داد و می توانید آنها را مخصوصاً در 6 ماه اول تربیت کنید و به آنها آموزش دهید که کجا بروند یا نروند. این کار را با اسپری محلول در آب می توان انجام داد، اما نمی توان به زور اهلی و گربه های به اصطلاح نوازشگر را انجام داد و خود گربه باید به موقع و با اطمینانی که به شما دارد و با رفتار خوب شما که در آن زمان با آن مواجه می شوید، علاقه مند هستید و این رفتار را به موقع تکرار می کنید.

گرچه بعضی از گربه ها از صاحبشان و اطرافیانشان می ترسند و شاید به خاطر خاطرات تلخ کودکی شان باشد چون یکی از گربه های خودم هم همینطور بود و می توانستم خیلی بغلش کنم البته هر وقت که بخواهد. به زور بود و نه و با دوست داشتنش و همچنین نشان دادن جاهای مختلف خانه برای اولین بار و هر بار پاداش دادن به او و جلب اعتمادش، این حس بدخواهی را برایش کم می کنم.

اساساً ما گربه ها را با سگ ها مقایسه می کنیم و فکر می کنیم سگ ها مهربان تر هستند، در حالی که گربه ها صاحب خود را مانند هر حیوان دیگری دوست دارند فقط کمی درون گرا هستند و عشق و محبت را متفاوت نشان می دهند، کافی است زبان آنها را بدانید و وقتی چنین تمایلی نشان می دهند. برای اینکه آنها را در آغوش نگیریم یا با پا و چنگال آنها را نوازش نکنیم، باید به آنها احترام بگذاریم.

بر خلاف تصور ما، گربه ها حیواناتی نیستند که در حالت ایده آل به زندگی بیرون از خانه عادت کنند، اما برخلاف تصور ما، در بیرون از خانه و در محیطی پر از استرس و سر و صدا مضطرب می شوند و بهتر است در داخل خانه باشند. یک محیط آپارتمان و همچنین آنها با صاحبان خود دوست می شوند.

یکی از بدترین کارها این است که از یک گربه مراقبت کنید و سپس در شهر رها کنید، زیرا گربه به دلیل بی تجربگی و عدم یادگیری نحوه زندگی در بیرون از خانه در کودکی قطعاً کشته می شود یا از گرسنگی می میرد. توسط مادرش یا شرایط را ببیند). در هنگام فحلی گربه نر ادرار می کند و گربه ماده سروصدا می کند و لگن خود را بالا می آورد، گاهی شکمش نیز متورم می شود که به آن حاملگی کاذب می گویند و هر دو جنس میل شدید به بیرون آمدن دارند.

گاهی اوقات به دلیل بوی خاص بدن یکی از همسایگان شما، گربه می تواند بسیار به او نزدیک شود و به او مالیده شود زیرا بوی مطبوع و جذابی برای دوره فحلی می دهد. یک گربه باردار بسیار مراقب است و از جنین خود مراقبت می کند، در حین زایمان و بعد از زایمان به دلیل ترشح هورمون های مادری، گربه مادر از نوزادان خود مراقبت می کند و سعی می کند محیطی گرم و تمیز برای آنها فراهم کند تا اینکه فرد غریبه ای که می خواهد به فرزندانش نزدیک شود بسیار پرخاشگر است و هنگام اجابت مزاج نوزادانش آنها را می لیسد، بنابراین نوزادان تازه متولد شده خانه را از نظر مدفوع زیاد آلوده نمی کنند.

گربه نیز بلافاصله پس از زایمان جفت خود را می خورد که باعث ترشح بسیاری از هورمون های مادری می شود.اگر نوزاد ناقصی به دنیا بیاید به دلیل غریزه بقای نسل بعدی، مادر آن نوزاد را نیز می کشد و می خورد.

برخلاف تصور رایج، موهای سالم گربه تاثیری بر باروری انسان ندارد.

گربه‌ها وقتی گوش‌هایشان را بالا می‌برند یا عصبانی هستند، کنجکاو هستند یا آماده حمله هستند و وقتی گوش‌هایشان را بالا می‌برند، با رفتارهای غیرعادی مواجه شده‌اند و سعی می‌کنند آن را بفهمند.

آب به راحتی در قسمت پشت زبان جمع می شود و می توان آن را نوشید

گربه‌ها در محیط جدید احساس امنیت نمی‌کنند و باید برای احساس امنیت در اطراف پرسه بزنند، که اگر آنها را در آغوش خود نشان دهید بهتر است. همچنین، گرفتن گربه‌ها پس از قرار گرفتن در محیط جدید کمی دشوار می‌شود، زیرا رفتار گریزان آنها ناشی از کنجکاوی، هیجان و بازیگوشی آنها است.

مراقب باشید از دم گربه به عنوان ابزاری برای گرفتن یا مهار گربه استفاده نکنید. گربه ها هنگام پریدن بسیار دقیق هستند و معمولاً هنگام بازی نکردن اشتباه نمی کنند. آنها بیشتر روز را می خوابند و به طور کلی با افزایش سن شیطنت آنها کاهش می یابد. به یاد داشته باشید که گربه کنجکاو و درونگرا خود را با حیوانات دیگر مقایسه کنید و رفتار خود را بیاموزید، زیرا بیشتر ما انتظار داریم حیوانات همان چیزی باشند که می خواهیم، ​​نه آن چیزی که برای انجام آن خلق شده اند. نگهداری از گربه ها بسیار آسان است و حیوانات خانگی بسیار تمیزی هستند.

این حیوانات دوست داشتنی به سرعت به مهربانی انسان ها عادت می کنند و با بازی، نوازش و استقبال از آنها خود را لوس می کنند، این چند رفتار ساده نشان می دهد که گربه شما علاقه زیادی به شما دارد، اگرچه برخی از گربه ها رفتار خاصی دارند، اما از یکدیگر محافظت می کنند و احساسات کمتری نشان می دهند، اما این به دلیل ژنتیک آنها است نه شرارت آنها.

عکس گربه باردار، در دوران بارداری گربه نوک سینه ها متورم و صورتی می شود

همچنین باید توجه داشته باشید که چرا وقتی آن احساس را دارند رفتار و احساسات خود را نشان نمی‌دهند، اما آن را زیاد نشان نمی‌دهند یا آن را متفاوت نشان می‌دهند، مانند علاقه‌شان به شما، در عین حال، آن را نشان نمی‌دهند. بیماری خود را بیش از حد نشان نمی دهند و بیشتر بیماری ها در گربه ها در مراحل حاد کشف می شوند. . مثلا وقتی می بینید که گربه شما دوست دارد خاک باغچه بخورد، بدانید که از کمبود شدید املاح و مواد معدنی رنج می برد و حتما با دامپزشک مشورت کنید.

گربه ها از تغییر مکان، ناخن گرفتن، قرص دادن و حمام کردن می ترسند و بهتر است این کارها را تا حد امکان با اعصاب خوب و درک ترس حیوان و نشان دادن شرایط محیطی و صدای کم انجام دهید. و هنگام دادن قرص بهتر است در حالی انجام شود که گربه در بهترین حالت اعتماد اخلاقی به شما باشد. برخی از رفتارهای این فرشتگان شایان ستایش ناشناخته مانده است، اما آنچه مشخص است این است که آنها حیوانات بسیار مهربانی هستند که همراهان بزرگی برای هر انسان دوستی و حیوانی هستند.

برخی از منابعی که استفاده کردیم: ارتباط با چت. راهنمای زبان بدن گربه رفتار و حرکات گربه

نویسنده: ماندانا عندلیبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا