چرا موهام با دکلره روشن نمیشه

موضوع

متن شما

گروه بندی

سالن

سوال مورد نظر

گزینه ها

* لطفا قبل از ثبت نام در ایجاد موضوعات و نظرسنجی دقت کنید زیرا امکان ویرایش یا حذف محتوا پس از ارسال وجود ندارد. علاوه بر این، شما باید قوانین و مقررات نینی سایت را رعایت کنید.

صرفه جویی

انصراف دهید

اکثر خانم ها تمایل دارند در مقطعی از زندگی خود رنگ موهای خود را به رنگ های روشن تغییر دهند. اما اگر بخواهند تمام رنگدانه های سیاه را از موهای خود پاک کنند، روند طولانی و مضری خواهند داشت.

رنگدانه عنصر تعیین کننده رنگ مو در ساختار مو است که شامل سه گروه رنگ آبی، قرمز و زرد می باشد. هر 3 رنگ در رنگدانه موی همه انسان ها وجود دارد. اگر رنگدانه آبی بر 2 رنگ دیگر غالب باشد. رنگ موی یک فرد مشکی (آبی سیاه) است، اگر رنگدانه قرمز بر 2 رنگ دیگر غالب باشد. رنگ موی فرد قهوه ای تیره است و اگر رنگدانه زرد بر 2 رنگ دیگر غالب باشد. رنگ موی فرد بلوند است.

دکلره یا دکلراسیون به زبان ساده به عمل برداشتن رنگ مو گفته می‌شود؛ که نتیجه‌ی آن تغییر رنگ پیگمنت‌های مو یا رنگدانه‌های مو از ساختمان مو بوده و رنگ مو را از تیره به روشن تبدیل می‌کند.

مواد لازم برای سفید کردن مو را بشناسید

اولین مرحله برای روشن کردن مو، تهیه پودر سفید کننده و اکسید کننده است.

پودر سفید کننده

پودرهای دکالر
بسیار متنوع هستند و برندهای مختلفی در بازار موجود است که البته به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند
پودر دکالر آبی: قوی ترین پودر موجود در بازار است. که فقط برای سفید شدن کامل مو استفاده می شود. فقط برای موهای کاملا مشکی استفاده می شود. از پودر رنگ آبی برای هایلایت استفاده نکنید. در صورت استفاده در داخل ملحفه به سرعت گرم می شود و خطر آسیب مو در این حالت بیشتر است و کنترل کار دشوارتر است.

پودر دکلریت سفید: این پودر نرم تر است و سرعت پردازش شیمیایی متوسطی دارد. و این مناسب ترین گزینه برای هایلایت با فویل است.

پودر دکلره بنفش: روند شیمیایی ضعیف‌تری دارد، بنابراین بیشتر برای دکلره کردن مو‌های صورت و بدن استفاده می‌شود. البته گاهی برای مو‌های حساس نسبت به دکلره یا هایلایت نیز قابل استفاده است.

اکسید کننده

مکمل رنگ مو و پودر کلر است و کاتالیزور بسیار مهمی در فرآیند شیمیایی کار ما محسوب می شود. اکسید کننده ها به 3 گروه تقسیم می شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

اکسید کننده 6% برای سفید کردن موهای صورت و بدن، رنگ کردن مو و گاهی برای هایلایت و سفید کردن موهای بسیار ظریف و آسیب پذیر استفاده می شود.

اکسیدان %۹ معمولا برای هایلایت‌ها و دکلره کردن جنس موی معمولی (نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم) استفاده می‌شود.
اکسیدان %۱۲ را برای هایلایت و دکلره مو‌های خیلی زمخت که به راحتی رنگ باز نمی‌کنند استفاده می‌کنیم. منظور مو‌های به رنگ مشکی شبق و قهوه‌ای بسیار تیره هستند که نسبت به مواد دکلره واکنش کمی از خود نشان می‌دهند.

اعلام

با شناخت این مواد وقت آن است که با انواع سفید کننده ها آشنا شوید. هر رنگ تاکیدی یک عدد پایه دارد.

1. قرمز
2. نارنجی قرمز
3. نارنجی قرمز
4. نارنجی

هرگاه مو‌ها به هر یک از چهار رنگ بالا برسد می‌گویند مو در حد دکلره‌ی ضعیف رنگ باز کرده و مو دیگر بیشتر از این مقاومت نداشته است؛ بنابراین رنگ‌های انتخابی برای این پایه‌ها می‌توانند شامل قهوه‌ای متوسط (پایه‌ی چهار) بلوطی، مسی، آکاژو، فندقی تیره و قهوه‌ای صدفی باشند.

5. زرد نارنجی
6. زرد نارنجی
7. زرد نارنجی کم رنگ

این سه پایه را اعلام میانی می نامند. اقاقیا، قهوه ای روشن، بلوند تیره، پنه و شش رنگ خاکستری پایه را می توان انتخاب کرد.

8. زرد
9. زرد روشن
10. پلاتین تا سفید

به این سه پایه دکلره‌ی قوی می‌گویند. بلوند روشن، بلوند طلایی، بلوند خاکستری و بلوند زیتونی می‌توانند از رنگ‌های انتخابی باشند.

مراحل سفید شدن مو

قبل از دکلره برای جلوگیری از آسیب پوست؛ پوست اطراف صورت را چرب کنید. همچنین توجه داشته باشید که روزی که تصمیم به این کار گرفتید نباید موهای خود را با شامپو بشویید. البته این نسبت به میزان موهای شما بستگی دارد.
اگر می خواهید بلیچینگ را خودتان انجام دهید به دو آینه نیاز دارید تا پشت سرتان را بهتر ببینید.
قسمت مرکزی را باز کنید. هر مو را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم کنید. شما باید در مجموع چهار بسته روی سر خود داشته باشید. هر بسته را با استفاده از انبر بزرگ جدا نگه دارید.

برای شروع دکلره کردن موها از پشت سر با استفاده از برس رنگ مو، قسمتی از پشت سر شروع کنید و با استفاده از برس رنگ مو ماده را روی موها بمالید. موها در فاصله یک سانتی متری از مو ریشه . مرحله به مرحله این تارها را جدا کرده و موهایتان را به این مواد آغشته کنید تا ست کامل شود.

مرتبط:  چرا چوب روی آب میماند علوم ششم

هنگامی که ریشه به پایه ساقه رسید، تمام قسمت های سر را با آب ولرم بشویید، سپس شامپو و نرم کننده بزنید و خوب بشویید. دقت کنید که در مرحله شامپو زدن، هیچ ماده سفید کننده روی مو باقی نماند، باید کاملا تمیز شود.

رنگ آمیزی بعد از دکلره مو

پایه‌ی رنگ مناسب را انتخاب کنید و با اکسیدان ترکیب نمایید و به مو‌ها بزنید. از آنجا که مو‌ها دکلره شده‌اند، برای این مرحله ده دقیقه کافی خواهد بود. در غیر این صورت نهایتا ۱۵ دقیقه کفایت می‌کند. پس از آن مو‌ها را به خوبی و تا زمانی که آب شفاف گردد و احساس تمیزی کنید، بشویید. البته می‌توانید از رنگساژ هم استفاده کنید.

رنگ چیست؟

رنگساژ تشکیل شده از مخلوط چند رنگ مختلف، واریاسیون، اکسیدان %۶ و آب است. تفاوت اصلی رنگساژ با رنگ مو در تعداد رنگ‌ها و آب موجود در رنگساژ است! ما هیچ زمان در رنگ مو آب نمی‌ریزیم و از ۱ یا ۲ رنگ در ترکیب آن استفاده می‌کنیم. مصرف رنگساژ با رنگ مو متفاوت است. برای درست کردن رنگساژ پایه دکلره رنگ انتخاب شده، ارتباط مستقیم با پایه دکلره مو‌ها بعد از دکلره کردن مو دارد. بعد از انتخاب رنگ مورد نظر، رنگساژ را تهیه کرده و بر روی مو‌ها بگذارید. سپس مو‌ها رو با یک ورقه نایلنی بپوشانید. دقت داشته باشید که مرحله رنگساژ زمان مشخصی ندارد و به محض خوش رنگ شدن باید بشوئید. بعد از آن فقط نرم کننده بزنید.

در پایان

به این چند نکته توجه کنید.

o اگر دکلره روی موهای رنگ شده انجام شود به آن کوتاهی می گویند.
o اگر برای اولین بار است که این کار را انجام می دهید بهتر است از کسی کمک بخواهید.
o اگر موهای بلوند روشن دارید، نیازی به استفاده از سفید کننده ندارید.
o همیشه قبل از دکلره کردن روی یک تار مو تست کنید تا از حساسیت و التهاب جلوگیری کنید. ممکن است از آلرژی رنج ببرید، در این صورت باید از مصرف آن خودداری کنید. اگر تکه ای از مو را کشیدید و کشید، باید سریعاً موهایتان را بشویید.
o بهتر است تا چند هفته بعد از دکلره کردن، شنا نکنید. از افراط و تفریط بپرهیزید.
o به یاد داشته باشید که موهای دکلره شده بیشتر به گرما و آفتاب حساس هستند. پس سعی کنید زیاد از اتو و سشوار استفاده نکنید.

منبع: ستاره

با موهای دو رنگ یا چند رنگ چه کنیم؟ این سوال همان است که اگر رنگ مو تیره است چه باید کرد؟ یکی از مشکلات رایج رنگ مو است. جالب است بدانید که دو رنگ مو می تواند ظاهر شما را زیبا کند. همچنین می تواند شما را نامرتب نشان دهد! آمبره و تیره، هایلایت و کم نور و تکنیک های دیگر باعث دو رنگ مو می شود. آنها حتی موهای چند رنگ را علاوه بر موهای دکلره شده ایجاد می کنند.

چگونه موهای رنگ شده تیره را روشن کنیم

دلایل دو رنگ شدن موها

مشکلاتی از قبیل بی رنگی ریشه، ریشه زدن موهای مش با روش اشتباه و عدم رنگ آمیزی مناسب مو باعث مشکل دو رنگ شدن مو می شود. تارهایی که در موهای شما رنگ نشده است. این باعث دو رنگ شدن مو یا موهای چند رنگ می شود.

دلیل تیره شدن رنگ مو

اغلب افراد به دلیل نداشتن تجربه ناخواسته به شما این مشکل را می دهند. موهای شما را تیره و روشن می کند، حتی اگر کم و بیش باشد. این مقاله تا حدود زیادی مشکلات شما را در این زمینه حل خواهد کرد. اما مهم ترین دلایل تیره شدن رنگ مو، استفاده طولانی مدت از درجه های پایه 1 تا 3 – استفاده از رنگ تیره با اکسیدان شماره 1 یا نیم است. از عوامل دیگر می توان به استفاده از تنوع زیاد در ترکیب رنگ یا در نهایت جوهره و ماهیت ساختار مو اشاره کرد. پس قبل از اینکه بگی “اگر رنگ مو تیره است چه کنیم؟” بهتر است دلایل آن را بدانید.

دلایل دو رنگ بودن موها به تفصیل:

۱. ریشه های بدون رنگ و یا ریشه گیری موهای مش شده ( رنگ ریشه)

یک مشکل بسیار رایج و رایج ریشه ها بی رنگ هستند. این مشکل به دلیل رشد طبیعی مو ایجاد می شود. وقتی ریشه و ساقه دو رنگ کاملاً متفاوت باشند. مشکل موی دو رنگ جدی می شود. زیرا اکثر خانم های ایرانی موهای تیره و معمولا مشکی دارند. بنابراین این مشکل بیشتر قابل مشاهده است. اگر ساقه موی شما بلوند است یعنی پایه 7 تا 9. خط مو (و فقط خط مو) باید با سفید کننده روشن شود. سپس رنگ را مطابق فرمول ساقه مو با اکسیدان 6 درصد روی موها بزنید. در نهایت ساقه و ریشه تک رنگ می شوند. اگر پایه رنگ متوسط ​​باشد، 6 تا 7 است. رنگ ریشه می تواند همان رنگ ساقه بدون سفید کننده باشد. یعنی رنگ مربوط به ساقه را با اکسیدان 9 درصد روی ریشه گذاشت. پس از مدت زمان لازم 20 دقیقه تا 1 ساعت (بسته به نوع مو) می توان موها را صاف کرد.

مرتبط:  چرا با هفت ضلعی منتظم نمی توان کاشی کاری کرد

2. یکنواخت نبودن موهای مش

اگر موهای شما مشبک است. به عنوان مثال، شما قبلا موهای خود را به روش های مختلف (مش سوزنی، مش آلومینیوم) روشن کرده اید. در عین حال خط موی شما هم رسیده است. در نهایت، شما می خواهید تمام موهای خود را کاملا استاندارد کنید و از موهای دو رنگ خودداری کنید. شما دو راه دارید

رنگ كردن موي مش شده

الف) دکلره کردن ریشه مو

با خرید یک پودر سفید کننده خوب موهای خود را سفید کنید. روی قسمت های تیره تر مواد بیشتری قرار دهید. به عبارت دیگر زمان استراحت بیشتری را در این قسمت ها در نظر بگیرید. این عمل باعث یکنواختی رنگ مو می شود. سپس می توانید به راحتی موهای خود را بدون هیچ مشکلی رنگ کنید.

چگونه موهای رنگ شده تیره را روشن کنیم

ب) روشنایی بدون اعلام

اگر به هر دلیلی آن را دوست ندارید. موهای خود را سفید کنید. شما باید یک رنگ پایه 7 یا 8 را با یک اکسید کننده 6٪ ترکیب کنید. در نتیجه ریشه موهای شما روشن می شود. همین رنگ به مش و رنگ موهای شما نفوذ می کند. در عین حال برای از بین بردن زردی مو باید از مقدار بسیار کمی واریاسیون دودی و بنفش در ترکیب رنگ استفاده کرد. واریاسیون آبی نیز در رفع مشکل ریشه موهای نارنجی رنگ بسیار موثر است. همچنین می توانید از رنگ زیتونی در رنگ بندی خود استفاده کنید. تا ریشه موهایتان از روشن شدن قرمز نشود. در مورد موهای دو رنگ و همگن شدن موهای چند رنگ همیشه این نکته را در نظر داشته باشید. شما هرگز نمی توانید موهای خود را 100٪ بدون هایلایت کردن آنها یکدست کنید. مگر اینکه حاشیه دو رنگ نزدیک باشد. یا از یک خانواده رنگ باشند.

3. موهای دو رنگ به دلیل رنگ آمیزی نامناسب

قبل از خرید رنگ مو مراقب باشید. گاهی اوقات یک بار موهای خود را رنگ کرده اید. در این بین می خواهید رنگ دیگری را روی موهای رنگ شده خود بزنید. اما بخشی از موهای شما رنگ شده و بخشی نه. زیرا ترکیب رنگ هایی که انتخاب می کنید با هم ترکیب نمی شوند. به عنوان مثال، اگر رنگ فعلی شما شرابی است. همچنین می خواهید موهای خود را فقط با رنگ کردن بلوند کنید. حتی اگر از اکسیدان 12 درصد استفاده کنید. دوباره دو رنگ در موهای شما ظاهر می شود. البته رنگ نارنجی نیز در موهای شما ظاهر می شود. جالب است بدانید در اثر رنگ آمیزی نامناسب و غیر اصولی موی دو رنگ ایجاد می شود. بنابراین، هر قسمت از موهای شما یک رنگ خواهد بود، یعنی بسته به اینکه هر قسمت از مو چقدر تیره یا روشن است، رنگ ها و اکسیدان ها را به مقدار مناسب و با زمان استراحت کافی به موها بزنید.

بنابراین

کاتالوگ مواد رنگ شده مو را مطالعه کنید

1) به رنگ موهای فعلی خود توجه کنید تا از موهای دو رنگ خودداری کنید. ببینید رنگ ها با هم سازگاری دارند یا نه؟ برای آشنایی با انواع کد رنگ، نحوه خواندن کاتالوگ را بخوانید.

رنگ مو را یکسان کنید

اهمیت رنگ های مکمل در از بین بردن دو رنگ مو

۲) از رنگ های متضاد برای حذف رنگ های ناخواسته از موهای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر قرمزی در موهای شما وجود دارد. رنگ های زیتونی و کمی تنوع سبز می تواند انتخاب خوبی برای اصلاح موهای قرمز باشد. برای از بین بردن زردی مو، می توانید از رنگ های دودی – تغییرات دودی و بنفش در ترکیب رنگ استفاده کنید یا به شامپوهای ضد زردی بروید.

سفارش رنگ مو، دو رنگ مو

3. این را همیشه در هنگام نقاشی در نظر داشته باشید. ریشه مو خیلی زودتر روشن می شود زیرا نازک و جوان تر است. در نتیجه عامل دو رنگ مو ایجاد می شود. بنابراین بهتر است ابتدا ساقه مو را رنگ کنید. سپس به سراغ رنگ ریشه بروید. همچنین این مشکل زمانی رخ می دهد که از اکسید کننده های نه درصد یا 12 درصد استفاده شود. خیلی شدیدتره مشکل دیگر رنگ نارنجی ریشه است. این مشکل معمولا در زنان ایرانی به شکل جدی بروز می کند. بنابراین استفاده از رنگ‌های دودی و خاکستری و همچنین رنگ‌های آبی و بنفش برای روشن کردن ریشه‌ها بسیار توصیه می‌شود.

مرتبط:  چرا شماره تو گوشی سیو نمیشه

انحراف عامل رفع موهای زائد دو رنگ را انتخاب کنید

4. انواع لوله های کوچک با ظرفیت های بزرگ هستند! برای ترکیب رنگ خود حتما از آنها کمک بخواهید. واریاسیون ها یکی از بهترین پاسخ ها به رنگ آمیزی دو رنگ هستند. آنها همچنین در تکنیک های مختلف رنگ آمیزی استفاده می شوند. به عنوان مثال، اگر ریشه موهای شما پس از رنگ کردن موهایتان قرمز شود. با استفاده از ترکیب مناسب رنگ ها و تنوع مناسب رنگ سبز، می توانید قبل از انجام کار از آن اجتناب کنید.

دلیل اینکه چرا نباید موهایتان را رنگ کنید

1. رنگ های تیره پایه 1-3

اگر موهای خود را با رنگ های پایه 1-3 به طور مداوم رنگ می کنید. مشکل باز شدن رنگ مو به وجود نمی آید. زیرا این رنگ ها حاوی رنگدانه های زیادی هستند. بنابراین وارد موهای شما می شود. این نکته طلایی را در ذهن داشته باشید. هرگز رنگ را از بین نمی برد. شاید این دلیل روشن نشدن رنگ موهای شما باشد. رنگ های مشکی طبیعی یا تیره نیز عامل روشن نشدن رنگ مو هستند. روش های برش – شامپوی شیمیایی، بلیچینگ کلاسیک و استفاده از اکسیدان بی رنگ ۱۲ درصد روی موها می تواند راه حل این مشکل باشد.

2. استفاده از قرص های اعصاب و مسائل هورمونی

در این میان استفاده از قرص های اعصاب و قاعدگی طبیعی زنان در ماه نیز سومین دلیل روشن نشدن رنگ مو است. بنابراین شاید Declara یکی از ساده ترین و سریع ترین راه حل های ممکن باشد. حال در پاسخ به این سوال اگر رنگ مو تیره شد. روش های برش – شامپوی شیمیایی، سفید کردن کلاسیک و استفاده از اکسیدان 12 درصد بدون رنگ کردن روی مو روش های کاربردی برای روشن کردن موهای تیره است.

3. عدم استفاده از اکسید کننده مناسب

ما اغلب می پرسیم. موهام داره میریزه چیکار کنم در پاسخ به موی دو رنگ علاوه بر دلایل قبلی می توان گفت. این مشکل نیز به دلیل استفاده از اکسیدان مناسب به وجود می آید.

اولین راه حل برای این سوال که موهام دو رنگه چیکار کنم؟

اگر سفید کننده در موهای شما وجود دارد. در عین حال می خواهید موهایتان را کمی تیره کنید. استفاده از اکسیدان های قوی مانند 9 یا 12 درصد نتایج جالبی نمی دهد. زیرا رنگ در موهای سفید شده نمی نشیند. بنابراین در این صورت حتما از اکسیدان 6 درصد با رنگ های بلوند روشن استفاده کنید.

اولین راه حل برای این سوال که موهام دو رنگه چیکار کنم؟

اگر موهای شما تا پایه 4-5 تیره است. در عین حال قصد دارید موهای خود را بدون هایلایت روشن کنید. حتما از 7-8 رنگ پایه و 9% اکسید کننده استفاده کنید. به طوری که رنگ به طور کامل روی موهای شما باز شود.

اولین راه حل برای این سوال که موهام دو رنگه چیکار کنم؟

اگر قصد دارید موهای روشن خود را تیره کنید. می توانید رنگ های پایه 6 به پایین را با اکسید کننده 6 درصد ترکیب کنید.

رنگ مو را یکسان کنید

دلیل روشن شدن رنگ ریشه مو

دلیل روشن تر شدن رنگ ریشه مو از ساقه مو چیست؟

دلیل روشن شدن رنگ خط مو نازک و سالم بودن ساقه مو نسبت به سایر قسمت های مو است. به همین دلیل اگر قصد اعلام دارید. در قسمت آخر باید ریشه موها را روشن کنید.

چگونه موهای سفید شده را تیره کنیم

پاسخ به این سوال به پایه موهای سفید شده بستگی دارد.

بیانیه کلاس هشتم:

برای جلوگیری از رنگ سبز در پایه های زرد، باید از ترکیب رنگ شرابی-ماهون استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از پایه فندقی 6 (یک چهارم لوله) + پایه طبیعی 6 (نیم تیوپ) + پایه چوب ماهون 6 (لوله هشتم) + دو قلاب شراب یا واریاسیون بنفش + اسموکی 7 (یک چهارم لوله) + دوبل استفاده کنید. اکسیدان N°1 این یک انتخاب خوب برای رنگ های گرم است.

بیانیه کلاس 7:

چون پایه 7 نارنجی است. برای پوشاندن رنگ نارنجی می توانید از ترکیب خاکستری دودی استفاده کنید. در نهایت قهوه ای دودی بدون نارنجی می دهد.

پرتره همراه همیشگی شما در زیبایی موهای شما

مراقب خودت باش . منتظر مقالاتی در مورد آرایش مو باشید

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

نکات این مقاله

خلاصه

موهای دو رنگ یا چند رنگ حتی اگر رنگ مو تیره باشد شما را نامرتب نشان می دهد. اگر به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستید، این مقاله را بخوانید.

به طور کلی
4.5

امتیاز دهی کاربران

3.82
(67 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا