چرا وقتی میخواهیم گلی را ببوییم آن را به بینی نزدیک می کنیم

ابتدایی 5 علوم هفتم درس 7 متن سوالات با پاسخ; در این مقاله به نمونه سوالات تشریحی و تعریفی پاسخ دهید و جای خالی مهم فصل هفتم و امتحان متن درس هفتم چه می شود؟ (2) کتاب علوم تجربی سال پنجم دبستان را قرار دادیم. با ما در بخش آموزش ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید : جواب درس 7 علوم پنجم

سوالات متن درس هفتم علوم پنجم ابتدایی با جواب

نمونه سوالات درس علوم پنجم دبستان پایه هفتم با جواب

1) زبان چیست؟

جواب: اندام ماهیچه ای است که به جویدن غذا در دهان کمک می کند و آن را با بزاق (بزاق) مخلوط می کند.

2) برای حفظ سلامت پوست چه روشی را پیشنهاد می کنید؟

پاسخ: شستشوی منظم
چرب و مرطوب نگه داشتن سطح پوست با کرم ها
محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید
محافظت از پوست در برابر آلودگی – سرما و گرما
به اندازه کافی بخوابید

3) چه سلیقه ای داریم؟

جواب: ترشی، شیرینی، شوری، تلخی

4) چرا پوست ما چرب می شود؟

پاسخ: به دلیل وجود غدد چربی در زیر پوست

5) طعم را چگونه تشخیص می دهید؟

جواب: وقتی غذا را می جویم ذرات آن در بزاق حل می شود. در عین حال، عصب چشایی پیامی را به مغز می فرستد و ما طعم شیرین یا تلخ را تشخیص می دهیم.

6) با بوییدن گل چه اتفاقی در بینی ما می افتد؟

پاسخ: ذرات بو همراه با هوا وارد بینی می شود. این ذرات به سلول های گیرنده بو که در قسمت بالایی قرار دارند می رسند. سلول های گیرنده بویایی پیام هایی به مغز می فرستند و ما بوهای مختلف را تشخیص می دهیم.

7) چرا وقتی می خواهیم گل را بو کنیم نزدیک بینی خود می گذاریم؟

پاسخ: در این صورت ذرات بو بیشتری وارد بینی ما می شود و به مغز منتقل می شود و بو را استشمام می کنیم.

8) چه چیزی در دین ما مقرر شده است؟

پاسخ: بهداشت را رعایت کنید و بوی خوش را رعایت کنید

9) به پشت و کف دست خود نگاه کنید، چه می بینید؟

پاسخ: روی کف دست و انگشتان شیارهای کوچکی وجود دارد – رگ دست مشخص است – پوست کف دست کمی ضخیمتر از پوست دست است.

10) کدام طعم خوشایندتر است؟

جواب: آب نبات

11) چرا پوست ما خیس می شود؟

پاسخ: به دلیل وجود غدد عرق و خروج آنها از منافذ پوست، پوست ما مرطوب می شود.

12) – برآمدگی های روی زبان برای چیست؟

پاسخ: این برجستگی ها طعم غذا را دریافت کرده و از طریق عصب چشایی به مغز پیام می فرستند.

13) چرا نابینایان از نوک انگشتان خود برای خواندن استفاده می کنند؟

پاسخ: نوک انگشتان گیرنده های حسی بیشتری دارند و افراد نابینا از این حساسیت برای لمس و تشخیص استفاده می کنند.

14) برجستگی روی زبان وجود دارد.

15) بوی خوب برای ما خوشایند است، اما بوی نامطبوع ما را آزار می دهد.

16) ذرات بو با چشم قابل مشاهده نیستند.

17) اندام های بینی و زبان از نزدیک با هم کار می کنند.

18) پوست بدن ما را می پوشاند و از آن در برابر میکروب ها، سرما و گرما محافظت می کند.

19) گیرنده های مختلفی در پوست وجود دارد.

20) هنگامی که حشره ای روی پوست ما حرکت می کند، گیرنده های موجود در پوست پیامی به مغز می فرستند و ما را از وجود آن آگاه می کنند.

21) هر جا که تعداد این گیرنده ها بیشتر باشد، این قسمت به لمس و تماس حساس تر است.

۲۲) نوک انگشتان گیرنده های حسی بیشتری دارند و حساسیت بیشتری دارند.

23) نابینایان می توانند خط بریل را بخوانند.

24) برجستگی هایی روی زبان وجود دارد.

25) روشن فکران چگونه می توانند بخوانند؟

پاسخ: با کمک الفبای بریل

26) آیا ذرات بد بو با چشم دیده می شوند؟

پاسخ: خیر

27) غذاهای مختلف را در کدام قسمت های بدن بو و مزه می کنیم؟

جواب: بینی و زبان

28) سلول های گیرنده بو در کدام قسمت بینی قرار دارند؟

جواب: در قسمت بالای بینی

29) برخی از وظایف مراقبت از پوست را یادداشت کنید.

پاسخ: استحمام روزانه – استراحت و خواب کافی – نوشیدن آب و مایعات کافی – محافظت از پوست در برابر آلودگی و نور خورشید

30) هر جا که تعداد این گیرنده ها بیشتر باشد، این قسمت به لمس حساس تر است.

نکته مهم: دانش آموزان عزیز فقط این سوالات را مطالعه نکنید و حتما متن درس را با دقت مطالعه کنید.

همچنین بخوانید : سوالات درس علوم ششم سال پنجم

سوالات متنی درس هفتم کتاب علوم پنجم ابتدایی با پاسخ را در این مطلب مشاهده کرده اید. امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از دیگر صفحات Magerta دیدن کنید. برای یافتن بهتر پاسخ ها در انتهای کلمات جستجو شده در گوگل کلمه Magerta را قرار دهید. همچنین سوالات خود را در قسمت نظرات بنویسید. 🤩

مرتبط:  چرا به مورچه ها حشره های پر زور می گویند

پاسخ به سؤالات درس هفتم و فصل 7 علوم CM2، که شامل کاوش، تأمل و گفتگو است، در صفحات 54-55-56-57-58-59-60-61 و 62 در «چه خبر 2» یافت می شود. . پیگیر آموزش ماگرتا را برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم.

پاسخ فعالیت های فصل هفتم علم پنجم

جواب درس ۷ علوم پنجم، چه خبر ۲

مطالب پیشنهادی: کلیدهای پاسخنامه درس 6 علوم پنجم ⚡️ مطالب جدید (1)

پاسخ فعالیت صفحه 54 درس 7 علوم پنجم

وسایل و وسایل مورد نیاز: آینه، نان، آب و شیر

1- یک تکه نان کوچک روی زبان خود بگذارید. آیا طعمی را بویید؟
خیر سلیقه ای نیست.

2- نان را آهسته بجوید. الان چه مزه ای داری
کم کم که آب دهانم با نان مخلوط شد طعمش را حس کردم.

3- پس از خوردن نان، دهان خود را با آب بشویید و به آرامی مقداری شیر بنوشید. چه طعمی را حس می کنید؟ اول چی چشیدی؟
طعم شیر را در دهانم حس می کنم. طعم شیر را زودتر فهمیدم.

4- حالا دوباره دهان خود را بشویید. زبانت را بیرون بیاور و در آینه به خودت نگاه کن. مشاهدات خود را بیان کنید
زبان توانایی حرکت در سراسر دهان را دارد و دارای پرزها و برجستگی هایی است که به ما در درک طعم غذا کمک می کند.

نتیجه این فعالیت چیست؟
نتیجه می گیریم که طعم غذا را از طریق پرزهای زبان درک می کنیم و چرخاندن زبان در دهان به جویدن غذا کمک می کند.

جواب دیالوگ صفحه 55 درس 7 علم پنجم

سوالات زیر را در کلاس بحث کنید.

چه طعم هایی را تجربه می کنیم؟
طعم تلخ، شور، شیرین، تند و ترش

لذت بخش ترین طعم ها برای شما چیست؟
برای هر آدمی فرق داره ولی من طعم ترش رو بیشتر دوست دارم.

راه حل را امتحان کنید صفحه 56 درس هفتم علوم پنجم

روش اجرا، ابزار و مواد لازم: یک عدد پارچه، یک عدد سیب، یک ظرف درب دار، یک عدد آب، یک قاشق کوچک، یک عدد سیب زمینی، یک رنده، یک عدد هویج و یک عدد خیار.

1- چهار ظرف دربسته را شماره گذاری کنید. در هر کدام سیب، خیار، سیب زمینی و هویج رنده شده بریزید و در ظرف ها را ببندید
2- چشمان دوستتان را با پارچه ببندید و از او بخواهید که سوراخ های بینی خود را با دست ببندد
3 – سیب رنده شده را با قاشق روی زبان دوستتان بگذارید. از او بخواهید طعم آن را بچشد و نام غذا را بگوید. (توجه: دوست شما لازم نیست از قبل بداند که در هر ظرف چه چیزی گذاشته است.)
4- از دوست خود بخواهید کمی آب بنوشد.
5- مرحله 3 را با خیار، هویج و سیب زمینی تکرار کنید.
6- این تست را یک بار دیگر انجام دهید. اما این بار از دوست خود بخواهید بینی خود را باز نگه دارد
7- نتایج مشاهدات خود را در جدول صفحه بعد ثبت کنید.

گام به گام سوالات درس 7 چه خبر کتاب علوم پایه پنجم ابتدایی

نتایج کار گروه خود را با سایر گروه ها مقایسه کنید
به عهده دانشجو می باشد.

چه چیزی از این تجربه به دست می آورید؟ در کدام صورت می توانیم طعم ها را راحت تر تشخیص دهیم؟
نتیجه می گیریم که بو و مزه به هم مرتبط هستند و به یکدیگر کمک می کنند تا مزه ها را بهتر درک کنند و آنها را راحت تر تشخیص دهند.

پاسخ به گفت و گو، صفحه 57، فصل 7 علم پنجم

چرا وقتی می خواهیم گلی را بو کنیم آن را به بینی خود نزدیک می کنیم، در گروه خود بحث کنید آن را به بینی نزدیک کنید تا هنگام بوییدن گل، ذرات بدبو همراه با هوا وارد بینی شوند. این ذرات به سلول های گیرنده بو که در قسمت بالایی بینی قرار دارند می رسند. سلول های گیرنده بویایی پیام هایی را به مغز می فرستند و ما بوهای مختلف را تشخیص می دهیم.

پاسخ دیالوگ صفحه 58 درس 2 علوم پنجم

در مورد نقش بو در محافظت از انسان در برابر آسیب در هر یک از تصاویر روبرو بحث کنید.

جواب فعالیت های درس هفتم علوم کلاس پنجم

✅ در حین پخت، اگر بی احتیاطی کنیم و غذا بسوزد، می توانیم سوختگی غذا را با بو تشخیص دهیم. علاوه بر این، در هنگام نشت گاز، با استفاده از حس بویایی خود می توانیم بوی گاز و نشت آن را تشخیص دهیم. باید فورا آن را قطع کنیم وگرنه باعث خفگی یا انفجار می شود.

حل و فصل گفتگو، صفحه 59 علم پنجم، فصل هفتم

به شکل روبرو نگاه کنید و در مورد سوالات زیر بحث کنید.

حل سوال های فعالیت و کاوشگری درس 7 علوم پنجم ابتدایی

چرا پوست ما چرب می شود؟
غدد چربی زیر پوست وجود دارد.

چرا پوست ما خیس می شود
زیرا غدد عرق زیر پوست وجود دارد.

مرتبط:  چرا نباید اب جوش را روی زمین بریزیم

پاسخ اکتشافی صفحات 60 و 61 درس 7 علوم پنجم

ببینید کدام قسمت دست حساس تر است.

همچنین بخوانید : جواب درس 5 علم پنجم ☑️ حرکت بدن

ابزار و مواد مورد نیاز: خط کش، مداد و کاغذ، چسب، گیره کاغذ، مقوا.

روش اجرا:
1- با کمک معلم خود یازده گیره کاغذ را باز کنید
2- شش تکه مقوا به طول 6 سانتی متر و عرض 3 سانتی متر برش دهید
3- یک گیره کاغذ در وسط یکی از مقواها قرار دهید – وسط یکی از مقواها چسب بزنید. . گوشه های مقوا را به صورت مورب برش دهید. (نوک پنس باید حداقل یک سانتی متر از لبه مقوا فاصله داشته باشد).

4- دو گیره دیگر را به فاصله 2 میلی متر از یکدیگر روی مقوای دیگر قرار داده و با چسب در جای خود ثابت کنید.

5- بقیه گیره ها را دو به دو به فاصله های 4، 6، 8 و 10 میلی متر از یکدیگر روی مقوای دیگر بچسبانید.

6- از یکی از دانش آموزان بخواهید چشمان خود را ببندد و دست خود را روی میز بگذارد.

7- نوک انبر را به قسمت های مختلف دستش بزنید و از او بپرسید که چند جا آن را حس کرده است. پاسخ های دانش آموز را در جدول زیر ثبت کنید.

گام به گام فصل چه خبر ۲ از کتاب علوم پایه پنجم ابتدایی

نتایج به دست آمده را با هم مقایسه کنید. چه چیزی از این تجربه به دست می آورید؟
نتیجه می گیریم که هر پوست در قسمت های مختلف بدن حساسیت های متفاوتی دارد.

با توجه به نتایج آزمایش، هر چه فاصله بین گیره ها کمتر باشد، تعداد نقاط کمتری احساس می کنید؟
.

کدام قسمت دست حساس تر است؟ چگونه به این نتیجه رسیدید
نوک انگشت اشاره حساس تر است زیرا گیرنده های حسی زیادی در نوک انگشتان وجود دارد. چون خیلی حساس بود به این نتیجه رسیدم.

پاسخ، صفحه 62 علوم پنجم دبستان، درس 7 را در نظر بگیرید

نابینایان می توانند با خط بریل بخوانند. چرا این افراد از انگشت شست خود برای خواندن استفاده می کنند؟
خط بریل خط برجسته ای است که افراد نابینا را قادر به خواندن و نوشتن می کند. به این ترتیب این افراد از طریق حس لامسه با افراد یا افرادی مانند آنها ارتباط برقرار می کنند. گیرنده های لمسی بیشتری در قسمت های خاصی از بدن مانند نوک انگشتان وجود دارد و افراد نابینا از انگشتان خود برای خواندن استفاده می کنند.

پاسخ جمع آوری اطلاعات در صفحه 62 درس چه اتفاقی در کلاس پنجم می افتد

برای حفظ سلامت پوست چه کنیم؟ در این مورد اطلاعات جمع آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.

همچنین بخوانید : پاسخ درس 4 علوم پنجم ☑️ برگه ای از تاریخ زمین

✅ در این مقاله پاسخ درس علوم پنجم 7 را بررسی کرده ایم، برای مشاهده پاسخ سایر دروس کتاب کافیست با کلمه Magerta در گوگل سرچ کنید. همچنین اگر سوال یا پیشنهادی دارید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

جواب درس علوم هفتم پنجم دبستان

درس پنجم 7 فعالیت های گام به گام علوم

نام درس: 2 چه خبر؟ | موضوع: گام به گام کلاس پنجم

درس پنجم 7 فعالیت های گام به گام علوم

انتخاب سریع صفحه:

گام به گام علوم پنجم / درس هفتم: چه خبر؟ 2

علم پنجم صفحه 54 فعالیت

وسایل و مواد مورد نیاز: آینه – نان – آب – شیر
1 – یک تکه نان کوچک روی زبان خود بگذارید. آیا طعمی را احساس می کنید؟
پاسخ: خیر

2- نان را آهسته بجوید. حالا طعمش چطوره؟
پاسخ: وقتی نان با بزاق مخلوط می شود طعم آن را احساس می کنیم.

3- پس از خوردن نان، دهان خود را با آب بشویید و به آرامی مقداری شیر بنوشید. چه مزه ای احساس می کنید
پاسخ: طعم شیر را حس می کنیم.

* ابتدا کدام طعم را تجربه کردید؟
پاسخ: ابتدا طعم شیر را حس می کنیم.

4- حالا دوباره دهان خود را بشویید. زبانت را بیرون بیاور و در آینه به خودت نگاه کن. نظرات خود را بیان کنید
پاسخ: زبان ما صورتی است. بر روی زبان پرزها و برجستگی هایی وجود دارد. زبان به راحتی در دهان حرکت می کند و به دور دهان می چرخد.

* از این فعالیت چه نتایجی می گیرید؟
پاسخ: غلتاندن زبان در دهان به جویدن غذا کمک می کند و پرزها و برجستگی های سطح زبان ما را طعم غذا می دهد.

بحث در صفحه 55 علم پنجم

سوالات زیر را در کلاس مطرح کنید:
* چه سلیقه هایی را تجربه می کنیم؟
پاسخ: شیرین، شور، تلخ، ترش، تند

* کدام سلیقه بیشتر مورد پسند شماست؟
پاسخ: ترش و شیرین (پاسخ اختیاری است)

تست صفحه 56 علم پنجم

وسایل و مواد مورد نیاز: یک تکه پارچه – سیب – ظرف درب دار – آب – قاشق چایخوری – سیب زمینی – رنده – هویج – خیار در هر کدام سیب و خیار و سیب زمینی و هویج رنده شده بریزید و در ظرف را ببندید
2- چشمان دوستتان را ببندید با یک پارچه و از او بخواهید که سوراخ های بینی اش را با دست ببندد
3- با یک قاشق سیب رنده شده روی زبان دوستتان. از او بخواهید طعم آن را بچشد و نام غذا را بگوید. (توجه: دوست شما لازم نیست از قبل بداند که در هر ظرف چه چیزی قرار می دهید.)
4- از دوست خود بخواهید آب بنوشد.
5- مرحله 3 را با خیار، هویج و سیب زمینی تکرار کنید.
6- این تست را یک بار دیگر انجام دهید. اما این بار از دوست خود بخواهید که بینی خود را باز نگه دارد
7- نتایج مشاهدات خود را در جدول زیر ثبت کنید.

مرتبط:  چرا باید خدا را شکر کنیم کلاس دوم فارسی

* نتایج کار گروه خود را با سایر گروه ها مقایسه کنید
* چه نتایجی از این تجربه می گیرید؟ در کدام حالت می توانیم طعم ها را راحت تر تشخیص دهیم؟ وقتی چیزی را که می خوریم بو می کنیم، طعم آن را راحت تر تشخیص می دهیم.

گفتگو در صفحه 57 علم پنجم

چرا وقتی می خواهیم گلی را بو کنیم آن را به بینی نزدیک می کنیم، در این مورد در گروه خود بحث کنید. به همین دلیل وقتی می خواهیم گلی را بو کنیم، آن را به بینی خود نزدیک کرده و بو می کنیم. در این صورت ذرات معطر آن همراه با هوا وارد بینی ما می شود و بوی گل را استشمام می کنیم.

گفتگو در صفحه 58 علم پنجم

نقش بو را در محافظت از انسان در برابر آسیب در هر یک از تصاویر روبرو مورد بحث قرار دهید.

پاسخ : با کمک بو می توان بوی انواع غذاها را تشخیص داد و اگر غذا در حال سوختن است متوجه خطر بوی آن شویم. علاوه بر این، به لطف حس بویایی، می توانیم بوی نشت گاز از لوله ها را استشمام کنیم و از خطر آتش سوزی جلوگیری کنیم.

مراقب پشت و کف دست خود باشید. چه می بینید
پاسخ: کف دست صاف است و روی آن و روی انگشتان خطوطی وجود دارد. رگ ها نیز در پشت دست ها قابل مشاهده هستند. کف دست ضخیم تر و ضخیم تر از پوست دست است.

گفتگو در صفحه 58 علم پنجم

به شکل روبرو نگاه کنید و در مورد سوالات زیر بحث کنید.

1- چرا پوست ما چرب می شود
پاسخ: به دلیل وجود غدد چرب در زیر پوست.

2- چرا پوست ما خیس می شود
پاسخ: به دلیل غدد عرق زیر پوست

کاوش در صفحه 59 علم پنجم

ببینید کدام قسمت از پوست دست حساس تر است.
ابزار و مواد: خط کش، مداد و کاغذ، چسب، گیره، مقوا 6 و برش به عرض 3 سانتی متر.
3- وسط یکی از جعبه ها یک گیره قرار دهید و بچسبانید. گوشه های مقوا را به صورت مورب برش دهید. (نوک گیره باید حداقل یک سانتی متر از لبه مقوا فاصله داشته باشد.)
4- دو گیره دیگر را با فاصله 2 میلی متری روی مقوای دیگر قرار داده و با چسب نواری محکم کنید.
5- بقیه گیره ها دو جفت را به فواصل 8، 6، 4 و 10 میلی متر روی مقوای دیگر بچسبانید
6- از یکی از مردمک ها بخواهید چشمانشان را ببندند و دستشان را روی میز بگذارند و از آنها بپرسید که کجا احساس کردند. پاسخ های دانش آموز را در جدول زیر ثبت کنید.

* نتایج به دست آمده را مقایسه کنید. چه نتایجی از این تست می گیرید؟
پاسخ: به این نتیجه می رسیم که حساسیت قسمت های مختلف پوست متفاوت است.

* بر اساس نتایج آزمایش، با کاهش فاصله بین گیره ها، تعداد نقاط احساس شده چگونه تغییر می کند؟
پاسخ: در حال کاهش است.

* کدام قسمت دست حساس تر است؟ چه طور این برداشت را کردی؟
پاسخ: نوک انگشت اشاره – چون تعداد گیرنده های حسی بیشتر است و تمام محرک ها در نوک انگشتان بیشتر است و این قسمت نسبت به قسمت های دیگر حساس تر است، این افراد از انگشتان خود برای خواندن استفاده می کنند.

به صفحه 60 علوم پنجم فکر کنید

نابینایان می توانند با خط بریل بخوانند. چرا این افراد از نوک انگشتان خود برای خواندن استفاده می کنند؟
پاسخ: این افراد از حس لامسه برای برقراری ارتباط با دنیای اطراف خود استفاده می کنند و به دلیل اینکه تعداد گیرنده های لمس در نوک انگشتان بیشتر است و این قسمت از پوست نسبت به سایر قسمت ها حساس تر است، این افراد از انگشتان خود استفاده می کنند. خواندن.

مجموعه اطلاعات صفحه 60 علوم پنجم

برای حفظ سلامت پوست چه کنیم؟ جواب: 1- غسل روزانه

برای مشاهده سوالات و توضیحات کتاب های خود؛ به سادگی نام درس یا شماره صفحه آن را با عبارت Lesson Syngam در گوگل جستجو کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام! مقاله جالبی نوشتی دوست من. خیلی عجیبه که به این موضوع فکر کردی و واقعا خواندنش لذت بردم. ادامه بده و موفق باشی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا