چرا با واتساپ نمیشه تماس تصویری گرفت

تماس تصویری با کامپیوتر واتس اپ؛ واتس اپ با بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال، یکی از بزرگترین پیام رسان های امروزی است. با این حال، مواقعی وجود دارد که کاربران از این پیام رسان برای انجام ساده ترین کارها استفاده می کنند. در واقع واتس اپ یک اپلیکیشن رایگان برای ارائه خدمات پیام رسان است اما برای بسیاری از کاربران آن این اپلیکیشن چیزی فراتر از یک سرویس پیام رسان است. اپلیکیشن واتس اپ به سرعت در بین شبکه های رسانه های دیجیتال در سراسر جهان گسترش یافته و اپلیکیشنی امن و مطمئن برای ارتباط کاربران با یکدیگر است.

از جمله کاربردهای ویژه واتس اپ که می توان به اطلاع رسانی پلیس و سرویس های امنیتی از وقوع جرم، فعال سازی بهتر خطوط ارتباطی نیروی انتظامی با قوه قضائیه و همچنین جمع آوری ادله جرم و جنایت علیه شخص اشاره کرد. که مرتکب جرم شده است. علاوه بر این، مردم از واتس اپ برای ثبت وقایع طبیعی مانند آتشفشان، زلزله، طوفان و سایر حوادث ناگوار استفاده می کنند.

در ژانویه 2009، واتس اپ توسط دو توسعه دهنده سابق یاهو، برایان اکتون و جین کوم راه اندازی شد. پس از ترک یاهو، این دو در سپتامبر 2007 مدتی را به سفر در آمریکای شمالی گذراندند و در این مدت، طبق شایعات اینترنتی، حتی بستگان و دوستان نزدیک آنها نیز به سختی توانستند با آنها تماس بگیرند.

تماس تصویری با واتساپ کامپیوتر

پس از بازگشت به خانه، این دو برای کار در چندین شرکت درخواست دادند. یکی از این شرکت ها فیسبوک بود که متاسفانه یا خوشبختانه فیس بوک درخواست آنها را رد کرد. کوم تصمیم گرفت چند سال آینده را برای 400000 دلاری که در یاهو به دست آورده بود خرج کند، اما زمانی که در ژانویه 2009 یک آیفون خرید، به پتانسیل عظیم اپلیکیشن های گوشی های هوشمند پی برد. کوم امکان توسعه برنامه ای را مطرح کرد که به کاربران تلفن همراه امکان تعامل و ارتباط بهتر با سایر کاربران را می دهد. کوم با همکاری اکتون توسعه بنیاد واتس اپ را آغاز کرد و در 24 فوریه 2009، پس از همکاری با توسعه دهنده روسی ایگور سولومنیکوف، نام اپلیکیشن خود را واتس اپ گذاشت که مانند کلمه whats’up به معنای “نه چیست؟” بود. پس از آن شرکت واتس اپ را در کالیفرنیا تأسیس کردند.

سپس، با کمک مالی 250,000 دلاری، تیم توسعه‌دهنده واتس‌اپ تعداد کاربران خود را به بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2012 افزایش داد. این رشد شهاب‌سنگ توجه زیادی را به خود جلب کرد و فیس‌بوک را بر آن داشت تا تقاضای خرید واتس‌اپ را داشته باشد. در سال 2014، فیس بوک واتس اپ را به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد، حتی از کسانی که قبلاً درخواست های شغلی خود را در فیس بوک رد کرده بودند! پس از خرید واتس اپ، فیس بوک آن را برای همه رایگان کرد.

در حالی که برقراری تماس‌های واتس‌اپ در اندروید و iOS آسان است، برقراری تماس ویدیویی با واتس‌اپ روی دسکتاپ می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. خوشبختانه راه حل هوشمندی برای تماس تصویری با واتس اپ در رایانه شخصی وجود دارد. در این راهنما، ما به این سوال رایج در مورد ویژگی تماس تصویری دسکتاپ واتس اپ پاسخ خواهیم داد و همچنین به شما می گوییم که چگونه می توانید تماس تصویری برقرار کنید زیرا نسخه موبایلی برای برقراری تماس تصویری بسیار آسان است.

همچنین بخوانید: به روز رسانی برنامه ها و مدیریت برنامه ها از طریق Google Play

فهرست موضوعات مقاله

قسمت 1: تماس تصویری با رایانه واتس اپ از طریق نرم افزار

الزامات تماس تصویری با رایانه واتس اپ

برای برقراری یا دریافت تماس صوتی یا تصویری با استفاده از دسکتاپ WhatsApp به موارد زیر نیاز دارید:

آخرین نسخه اپلیکیشن دسکتاپ واتس اپ (در دسترس برای رایانه های شخصی ویندوز و مک)

دستگاه خروجی صدا و میکروفون

دوربینی برای تماس تصویری

یک اتصال اینترنتی فعال در تلفن و رایانه شما. برای برقراری تماس، تلفن شما باید آنلاین باشد، اما تماس از طریق تلفن شما انجام نشده است.

به دسکتاپ WhatsApp اجازه دهید به میکروفون و دوربین رایانه شما دسترسی داشته باشد.

لازم به ذکر است که تماس‌های دسکتاپ واتس‌اپ فقط در macOS 10.13 و بالاتر و ویندوز 10 64 بیتی نسخه 1903 و بالاتر پشتیبانی می‌شوند.

نحوه برقراری تماس صوتی با استفاده از دسکتاپ WhatsApp

برای برقراری تماس صوتی با استفاده از دسکتاپ WhatsApp این مراحل بسیار ساده را دنبال کنید.

برنامه دسکتاپ WhatsApp را در رایانه خود باز کنید

کد QR را با استفاده از تلفن خود اسکن کنید (واتس اپ را در تلفن خود باز کنید > روی تنظیمات > دستگاه های جفت شده > جفت کردن دستگاه ضربه بزنید)

یک مکالمه یک به یک با شخصی که می خواهید با او تماس بگیرید باز کنید

روی نماد تماس صوتی کلیک کنید

وقتی کارتان تمام شد، روی پایان تماس ضربه بزنید

می‌توانید با کلیک کردن روی نماد میکروفون در حین تماس، میکروفون خود را بی‌صدا یا دوباره فعال کنید. همچنین امکان تغییر از تماس صوتی به تماس ویدیویی در حین تماس وجود دارد – در زیر در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه برقراری تماس تصویری با استفاده از دسکتاپ WhatsApp

برای برقراری تماس تصویری با رایانه واتساپ، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

برنامه دسکتاپ WhatsApp را در رایانه خود باز کنید

کد QR را با استفاده از تلفن خود اسکن کنید (واتس اپ را در تلفن خود باز کنید > روی تنظیمات > دستگاه های جفت شده > جفت کردن دستگاه ضربه بزنید)

یک چت یک به یک با شخصی که می خواهید تماس ویدیویی داشته باشید باز کنید

روی نماد تماس ویدیویی ضربه بزنید

وقتی کارتان تمام شد، روی پایان تماس ضربه بزنید

مانند تماس صوتی، می‌توانید با کلیک کردن روی نماد میکروفون در حین تماس، میکروفون خود را بی‌صدا یا لغو کنید. همچنین می توانید با ضربه زدن روی نماد دوربین در حین تماس، دوربین خود را خاموش کنید.

مرتبط:  چرا تنفس با بینی بهتر است کلاس چهارم

قسمت 2: تماس تصویری با واتس اپ وب از طریق BlueStacks

از آنجایی که نمی توانید از نسخه وب WhatsApp یا برنامه دسکتاپ برای برقراری تماس تصویری با WhatsApp در رایانه شخصی استفاده کنید، باید از شبیه ساز استفاده کنید. چندین شبیه ساز اندروید در بازار وجود دارد که می توانید از آنها برای برقراری تماس ویدیویی واتس اپ در سیستم دسکتاپ خود استفاده کنید. از آنجایی که BlueStacks محبوب ترین و قابل اعتمادترین شبیه ساز است، اجازه دهید آن را در این راهنما بررسی کنیم. شما به راحتی می توانید BlueStacks را در سیستم عامل ویندوز یا مک خود دانلود کنید و شروع به شبیه سازی اندروید در سیستم رایانه خود کنید. این به شما امکان می دهد واتس اپ را به صورت بومی روی سیستم خود اجرا کنید و همچنین می توانید به تماس های ویدیویی با رایانه شخصی WhatsApp دسترسی داشته باشید. مراحل زیر را برای یادگیری نحوه تماس تصویری در رایانه واتساپ دنبال کنید:

مرحله 1: ابتدا از وب سایت رسمی BlueStacks دیدن کنید و برنامه را بر روی Mac یا Windows PC خود دانلود کنید. در حال حاضر، BlueStacks 4 آخرین نسخه برنامه موجود است.

مرحله 2: پس از دانلود یک فایل بزرگ، آن را اجرا کنید و روی دکمه “Install Now” کلیک کنید. اگر می خواهید فرآیند نصب را قبل از پذیرش شرایط و ضوابط آن سفارشی کنید.

مرحله 3: چند دقیقه صبر کنید تا نصب کننده BlueStacks تمام فایل های لازم را از سرور خود استخراج کند و برنامه را نصب کند. پس از اتمام نصب به شما اطلاع داده خواهد شد.

مرحله 4: پس از تکمیل تنظیمات، فقط برنامه دسکتاپ BlueStacks را در رایانه مک یا ویندوز خود راه اندازی کنید. در ابتدا، برنامه ممکن است مدتی طول بکشد تا مراحل نصب را کامل کند. برای ادامه باید اعتبار حساب Google خود را وارد کنید.

مرحله 5: اکنون BlueStacks حساب Google شما را فعال می کند و سعی می کند تمام جزئیات برنامه را فاش کند. پس از راه اندازی برنامه، کافی است به نوار جستجو (یا فروشگاه Play) بروید و WhatsApp را جستجو کنید.

مرحله 6: همانطور که می توانید جزئیات واتس اپ را بر روی صفحه نمایش دریافت کنید، فقط روی دکمه “نصب” کلیک کنید و شرایط و ضوابط را بپذیرید.

مرحله هفتم: به هیچ وجه، WhatsApp بر روی حساب BlueStacks شما نصب می شود و در صفحه اصلی آن نمایش داده می شود. فقط آن را راه اندازی کنید و با وارد کردن همان شماره تلفنی که در حساب خود وارد کرده اید، تنظیمات اولیه را انجام دهید.

مرحله 8: اکنون می توانید به واتس اپ خود در مک یا رایانه شخصی ویندوز دسترسی داشته باشید. اگرچه مخاطبین شما به طور خودکار در اینجا بازیابی می شوند، حتی می توانید مخاطبین جدید را به صورت دستی اضافه کنید.

مرحله 9: اکنون فقط به مخاطبی که می خواهید با آن چت کنید بروید و روی دکمه تماس ویدیویی ضربه بزنید. برای شروع یک چت تصویری، دسترسی به دوربین دسکتاپ و میکروفون خود را فعال کنید.

قسمت 3: نکته حرفه ای: از چت های WhatsApp در رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

بسیاری از کاربران از تخریب داده های واتس اپ خود به دلیل شرایط مختلف شکایت دارند. اگر نمی‌خواهید به این سرنوشت دچار شوید، پس از پشتیبان‌گیری از داده‌های WhatsApp خود با استفاده از MobileTrans – WhatsApp Transfer از رایانه خود استفاده کنید. تنها با یک کلیک می توانید یک نسخه پشتیبان کامل از اطلاعات خود در سیستم داشته باشید. این شامل مکالمات واتس اپ، مخاطبین، رسانه های قابل اشتراک گذاری مانند عکس ها، فیلم ها، استیکرها، اسناد و موارد دیگر می شود. بعداً می‌توانید محتوای پشتیبان را پیش‌نمایش کنید و حتی آن را به همان دستگاه یا هر دستگاه دیگری بازیابی کنید.

جدا از آن، این برنامه همچنین می تواند برای انتقال مستقیم داده های WhatsApp از یک دستگاه به دستگاه دیگر استفاده شود.

حتی از انتقال چت WhatsApp بین اندروید و آیفون نیز پشتیبانی می کند. با جدیدترین مدل های آیفون و اندروید سازگاری کامل دارد.

همچنین، می‌تواند به شما کمک کند چندین برنامه پیام‌رسان دیگر مانند Kik، WeChat، Viber و LINE را پشتیبان‌گیری و بازیابی کنید.

از آنجایی که استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است، برای کار بر روی آن نیازی به دانش فنی قبلی نیست. فقط دستگاه خود را متصل کنید، برنامه را اجرا کنید و از داده های WhatsApp خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نتیجه

اکنون که راه حل گام به گام تماس های ویدیویی رایانه واتس اپ را می شناسید، می توانید به راحتی نیازهای خود را برآورده کنید. همانطور که می بینید، برقراری تماس ویدیویی در دسکتاپ واتس اپ به آسانی دسترسی به چت ها یا لینک های آن نیست. اگر می خواهید به راحتی واتس اپ را روی دسکتاپ خود داشته باشید، نسخه وب برنامه را امتحان کنید. اگر می خواهید چت تصویری دسکتاپ واتس اپ را در Mac/Windows ایجاد کنید، از شبیه ساز مانند BlueStacks استفاده کنید. ادامه دهید و این راه حل را امتحان کنید و این راهنما را با دیگران به اشتراک بگذارید تا نحوه برقراری تماس ویدیویی از طریق دسکتاپ WhatsApp را نیز به آنها آموزش دهید.

در نهایت، فقط با رایانه واتساپ تماس ویدیویی برقرار کنید.

روش‌هایی برای رفع مشکل تماس‌های ویدیویی و صوتی در واتس‌اپ

واتس اپ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان است. بسیاری از ویژگی ها و توابع در این برنامه محبوب گنجانده شده است. یکی از این قابلیت ها امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری تنها از طریق اتصال به اینترنت است. در این مقاله انزل وب قصد داریم به مشکلاتی که گاهی در استفاده از این قابلیت واتس اپ رخ می دهد بپردازیم و راه های رفع مشکل تماس تصویری و صوتی در واتس اپ در آیفون و اندروید را بررسی کنیم.

می توانید آخرین نسخه واتس اپ را برای اندروید از لینک گوگل پلی و برای iOS از لینک اپ استور دانلود کنید.

مرتبط:  چطور بک گراند کامپیوتر را عوض کنیم

توجه: همچنین می توانید آموزش رفع مشکل واتس اپ را مطالعه کنید تا با راه حل های رفع مشکل واتس اپ آشنا شوید.

بررسی اتصال اینترنتی هنگام بروز مشکل تماس با واتس اپ

تماس‌های ویدیویی به یک اتصال اینترنتی قوی نیاز دارند. بنابراین اتصال ضعیف به اینترنت می تواند دلیل عدم اتصال تماس WhatsApp باشد. Wi-Fi تلفن همراه یا تلفن همراه را غیرفعال کنید. سپس موبایل را ریستارت کرده و پس از روشن کردن آن، اتصال اینترنت را بازیابی کنید. برای این کار ابتدا به Settings و سپس Cellular/Wi-Fi در آیفون بروید و آن را خاموش کنید. اکنون دستگاه را خاموش کرده و پس از مدت کوتاهی دوباره آن را روشن کنید.

در گوشی های اندرویدی پس از وارد شدن به تنظیمات، گزینه Cellular/Wi-Fi را خاموش کنید. پس از راه اندازی مجدد گوشی، اتصال اینترنت را بازیابی کنید و واتس اپ را چک کنید.

ریست کردن تنظیمات شبکه

اگر در روش قبلی نتوانستید به اینترنت وصل شوید و مشکل تماس ویدیویی واتس اپ را در آیفون و اندروید برطرف کنید، ممکن است لازم باشد تنظیمات شبکه تلفن همراه را به حالت اولیه بازگردانید. برای انجام این کار در اپل، باید به قسمت General بروید و سپس از طریق تنظیمات، Reset کنید.

در اندروید با وارد شدن به تنظیمات گوشی باید به قسمت Find و سپس Backup & Reset بروید.

حل مشکل تماس صوتی واتس اپ از طریق بروز رسانی واتس اپ

شما باید همیشه برنامه های تلفن همراه خود را به روز نگه دارید. برنامه هایی که به روز نمی شوند همیشه در معرض مشکلاتی مانند مشکلات صدا در واتس اپ هستند. مشکلاتی مانند کار با سرعت کم، هدر رفتن باتری، یا خطاهایی که باعث از کار افتادن برنامه می شود. بنابراین، همیشه برنامه ها را به آخرین نسخه به روز کنید. برای به روز رسانی واتس اپ در آیفون، کافی است اپ استور را باز کرده و گزینه Updates را انتخاب کنید. سپس WhatsApp را انتخاب کرده و دکمه Update را فشار دهید.

شما همچنین می توانید این کار را در اندروید با استفاده از فروشگاه Play انجام دهید. برنامه‌ها و بازی‌های من را از منو انتخاب کنید، سپس روی دکمه Update در برنامه WhatsApp ضربه بزنید.

ایجاد دسترسی به دوربین و میکروفون برای حل مشکل تماس صوتی و تصویری واتس اپ

WhatsApp برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری به دوربین و میکروفون شما نیاز دارد. اگر این پورت ها برقرار نباشند، تماس صوتی یا تصویری به درستی برقرار نخواهد شد. برای ایجاد این دسترسی ابتدا به Settings رفته و سپس قسمت Permissions را انتخاب کنید. در اینجا باید واتس اپ را از لیست اپلیکیشن ها انتخاب کنید و در تنظیماتش به آن دسترسی لازم را بدهید تا مشکل تماس صوتی واتس اپ شما برطرف شود.

کش واتساپ را پاک کنید

گاهی اوقات، پاک کردن کش WhatsApp و راه اندازی مجدد تلفن همراه، مشکل تماس صوتی یا تصویری را برطرف می کند. برای این کار می توانید به مسیر Settings > Applications > WhatsApp > Storage رفته و در نهایت گزینه Clear cache را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر این کار فقط در دستگاه های اندرویدی امکان پذیر است.

پاک کردن یا نصب مجدد واتس اپ روی گوشی همراه

اغلب مشکلات گوشی با حذف و نصب مجدد یک برنامه رفع می شود. بنابراین می توان از این روش برای رفع مشکل واتس اپ استفاده کرد. به یاد داشته باشید که قبل از حذف از چت های خود از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار در آیفون، پس از ورود به واتس اپ به مسیر Settings → Chats → Chat Backup بروید.

در اندروید، برای پشتیبان‌گیری از چت‌های واتس‌اپ، باید پس از ضربه زدن روی دکمه منو در سمت راست برنامه، به تنظیمات → چت → پشتیبان‌گیری چت بروید.

پس از آن نوبت به حذف این نرم افزار از گوشی می رسد. برای انجام این کار در آیفون کافیست اپلیکیشن مورد نظر را لمس کرده و دکمه X را انتخاب کنید.سپس برای تایید حذف اپلیکیشن، Remove را انتخاب کنید.

در اندروید هم تقریبا همینطور است. پس از انتخاب برنامه، روی Uninstall ضربه بزنید و سپس در پیام ظاهر شده دکمه OK را انتخاب کنید.

بروز رسانی سیستم عامل برای حل کردن مشکل تماس تصویری واتس اپ

اگر مشکل شما با تماس های صوتی و تصویری واتس اپ در اندروید و آیفون با اتخاذ روش های قبلی حل نشد، می توانید سیستم عامل تلفن همراه خود را به روز کنید. برای آپدیت آیفون، پس از رفتن به تنظیمات، به مسیر General → Software Update → دانلود کنید و در صورت نیاز سیستم عامل اپل را آپدیت کنید.

برای به روز رسانی سیستم عامل اندروید، پس از رفتن به تنظیمات، به مسیر درباره دستگاه ← به روز رسانی ← بررسی به روز رسانی ← دانلود و در صورت وجود فایل به روز رسانی را نصب کنید.

مشکل نمایش خطای Video Paused در هنگام تماس تصویری واتس اپ

اگر در حین تماس ویدیویی با خطای Video Paused مواجه شدید، به احتمال زیاد دوست شما که با شما در حال چت تصویری است، در آن زمان با تلفن همراه خود کار دیگری انجام می دهد. مثلا ممکن است اس ام اس دریافت کرده باشد و در حال خواندن آن باشد. در این صورت پیغام Video paused نمایش داده می شود. در این مواقع فقط باید چند لحظه صبر کنید یا منتظر بمانید تا دوستتان با بستن تماس تصویری واتس اپ با شما تماس بگیرد. وقتی دوست شما به واتس اپ برگردد، این پیغام خطا برطرف می شود.

منبع

روش‌هایی برای رفع مشکل تماس‌های ویدیویی و صوتی در واتس‌اپ

واتس اپ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان است. بسیاری از ویژگی ها و توابع در این برنامه محبوب گنجانده شده است. یکی از این قابلیت ها امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری تنها از طریق اتصال به اینترنت است. در این مقاله انزل وب قصد داریم به مشکلاتی که گاهی در استفاده از این قابلیت واتس اپ رخ می دهد بپردازیم و راه های رفع مشکل تماس تصویری و صوتی در واتس اپ در آیفون و اندروید را بررسی کنیم.

مرتبط:  چرا مجاز به ثبت مجوز انتخاب واحد نیستم

می توانید آخرین نسخه واتس اپ را برای اندروید از لینک گوگل پلی و برای iOS از لینک اپ استور دانلود کنید.

توجه: همچنین می توانید آموزش رفع مشکل واتس اپ را مطالعه کنید تا با راه حل های رفع مشکل واتس اپ آشنا شوید.

بررسی اتصال اینترنتی هنگام بروز مشکل تماس با واتس اپ

تماس‌های ویدیویی به یک اتصال اینترنتی قوی نیاز دارند. بنابراین اتصال ضعیف به اینترنت می تواند دلیل عدم اتصال تماس WhatsApp باشد. Wi-Fi تلفن همراه یا تلفن همراه را غیرفعال کنید. سپس موبایل را ریستارت کرده و پس از روشن کردن آن، اتصال اینترنت را بازیابی کنید. برای این کار ابتدا به Settings و سپس Cellular/Wi-Fi در آیفون بروید و آن را خاموش کنید. اکنون دستگاه را خاموش کرده و پس از مدت کوتاهی دوباره آن را روشن کنید.

در گوشی های اندرویدی پس از وارد شدن به تنظیمات، گزینه Cellular/Wi-Fi را خاموش کنید. پس از راه اندازی مجدد گوشی، اتصال اینترنت را بازیابی کنید و واتس اپ را چک کنید.

ریست کردن تنظیمات شبکه

اگر در روش قبلی نتوانستید به اینترنت وصل شوید و مشکل تماس ویدیویی واتس اپ را در آیفون و اندروید برطرف کنید، ممکن است لازم باشد تنظیمات شبکه تلفن همراه را به حالت اولیه بازگردانید. برای انجام این کار در اپل، باید به قسمت General بروید و سپس از طریق تنظیمات، Reset کنید.

در اندروید با وارد شدن به تنظیمات گوشی باید به قسمت Find و سپس Backup & Reset بروید.

حل مشکل تماس صوتی واتس اپ از طریق بروز رسانی واتس اپ

شما باید همیشه برنامه های تلفن همراه خود را به روز نگه دارید. برنامه هایی که به روز نمی شوند همیشه در معرض مشکلاتی مانند مشکلات صدا در واتس اپ هستند. مشکلاتی مانند کار با سرعت کم، هدر رفتن باتری، یا خطاهایی که باعث از کار افتادن برنامه می شود. بنابراین، همیشه برنامه ها را به آخرین نسخه به روز کنید. برای به روز رسانی واتس اپ در آیفون، کافی است اپ استور را باز کرده و گزینه Updates را انتخاب کنید. سپس WhatsApp را انتخاب کرده و دکمه Update را فشار دهید.

شما همچنین می توانید این کار را در اندروید با استفاده از فروشگاه Play انجام دهید. برنامه‌ها و بازی‌های من را از منو انتخاب کنید، سپس روی دکمه Update در برنامه WhatsApp ضربه بزنید.

ایجاد دسترسی به دوربین و میکروفون برای حل مشکل تماس صوتی و تصویری واتس اپ

WhatsApp برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری به دوربین و میکروفون شما نیاز دارد. اگر این پورت ها برقرار نباشند، تماس صوتی یا تصویری به درستی برقرار نخواهد شد. برای ایجاد این دسترسی ابتدا به Settings رفته و سپس قسمت Permissions را انتخاب کنید. در اینجا باید واتس اپ را از لیست اپلیکیشن ها انتخاب کنید و در تنظیماتش به آن دسترسی لازم را بدهید تا مشکل تماس صوتی واتس اپ شما برطرف شود.

کش واتساپ را پاک کنید

گاهی اوقات، پاک کردن کش WhatsApp و راه اندازی مجدد تلفن همراه، مشکل تماس صوتی یا تصویری را برطرف می کند. برای این کار می توانید به مسیر Settings > Applications > WhatsApp > Storage رفته و در نهایت گزینه Clear cache را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر این کار فقط در دستگاه های اندرویدی امکان پذیر است.

پاک کردن یا نصب مجدد واتس اپ روی گوشی همراه

اغلب مشکلات گوشی با حذف و نصب مجدد یک برنامه رفع می شود. بنابراین می توان از این روش برای رفع مشکل واتس اپ استفاده کرد. به یاد داشته باشید که قبل از حذف از چت های خود از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار در آیفون، پس از ورود به واتس اپ به مسیر Settings → Chats → Chat Backup بروید.

در اندروید، برای پشتیبان‌گیری از چت‌های واتس‌اپ، باید پس از ضربه زدن روی دکمه منو در سمت راست برنامه، به تنظیمات → چت → پشتیبان‌گیری چت بروید.

پس از آن نوبت به حذف این نرم افزار از گوشی می رسد. برای انجام این کار در آیفون کافیست اپلیکیشن مورد نظر را لمس کرده و دکمه X را انتخاب کنید.سپس برای تایید حذف اپلیکیشن، Remove را انتخاب کنید.

در اندروید هم تقریبا همینطور است. پس از انتخاب برنامه، روی Uninstall ضربه بزنید و سپس در پیام ظاهر شده دکمه OK را انتخاب کنید.

بروز رسانی سیستم عامل برای حل کردن مشکل تماس تصویری واتس اپ

اگر مشکل شما با تماس های صوتی و تصویری واتس اپ در اندروید و آیفون با اتخاذ روش های قبلی حل نشد، می توانید سیستم عامل تلفن همراه خود را به روز کنید. برای آپدیت آیفون، پس از رفتن به تنظیمات، به مسیر General → Software Update → دانلود کنید و در صورت نیاز سیستم عامل اپل را آپدیت کنید.

برای به روز رسانی سیستم عامل اندروید، پس از رفتن به تنظیمات، به مسیر درباره دستگاه ← به روز رسانی ← بررسی به روز رسانی ← دانلود و در صورت وجود فایل به روز رسانی را نصب کنید.

مشکل نمایش خطای Video Paused در هنگام تماس تصویری واتس اپ

اگر در حین تماس ویدیویی با خطای Video Paused مواجه شدید، به احتمال زیاد دوست شما که با شما در حال چت تصویری است، در آن زمان با تلفن همراه خود کار دیگری انجام می دهد. مثلا ممکن است اس ام اس دریافت کرده باشد و در حال خواندن آن باشد. در این صورت پیغام Video paused نمایش داده می شود. در این مواقع فقط باید چند لحظه صبر کنید یا منتظر بمانید تا دوستتان با بستن تماس تصویری واتس اپ با شما تماس بگیرد. وقتی دوست شما به واتس اپ برگردد، این پیغام خطا برطرف می شود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا