چرا مجاز به ثبت مجوز انتخاب واحد نیستم

تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته از سیستم آموزشی استفاده می کنند و گاهی ممکن است به دلایل مختلف با مشکل انتخاب رشته مواجه شوند. سامانه آموزشی در تابستان 1398 تاسیس شد و از آن زمان تمامی واحدهای دانشگاه آزاد علاوه بر انتخاب واحد از این سامانه برای پرداخت شهریه، ثبت نمرات و … استفاده می کنند. این سیستم نیز مانند سایر سیستم ها قوانین خاص خود را دارد و در صورت زیر پا گذاشتن هر قانونی ممکن است برای ورود به آن با مشکل مواجه شوید، مثلاً اگر دانشجویان شهریه ترم خود را پرداخت نکنند، با مشکل انتخاب رشته آموزشی مواجه خواهند شد. واحد، اگرچه بسیاری می توانند این افراد آگاهی لازم را از روند و قوانین این سیستم ندارند. در این مورد در این مقاله قصد داریم به طور جامع و همه جانبه به این موضوع بپردازیم.

در این مقاله نحوه حل مشکل انتخاب واحد آموزشی، نحوه انتخاب واحد در واحد آموزشی در صورت تکمیل ظرفیت و آخرین اخبار مربوط به انتخاب واحد در یک واحد آموزشی را بررسی خواهیم کرد. در صورت بروز مشکل با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

فهرست

مشکل انتخاب واحد آموزشی

یکی از بزرگترین مسائلی که منجر به خطا در انتخاب واحد می شود عدم پرداخت شهریه توسط دانشجو می باشد. دانشجویان دانشگاه آزاد می بایست با استفاده از نام کاربری و رمز عبور معین در سامانه آموزشی اقدام به انتخاب واحد نمایند. این سیستم برای انتخاب واحد تقویم را در نظر می گیرد. افراد باید در بازه زمانی مشخص به این سامانه مراجعه کرده و واحدی را انتخاب کنند. .

این سامانه این تقویم را استان به استان و برای ورودی های جدید به صورت جداگانه در نظر گرفته و به اطلاع این افراد می رساند. در این صورت دانشجو باید ابتدا با در دست داشتن کد تمامی دروس، واحد ترم را انتخاب کند.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم تمامی فعالیت های دانشجویی در دانشگاه آزاد در داخل سیستم آموزشی صورت می گیرد. این فعالیت ها شامل پرداخت شهریه، ثبت نام دانشجو، انتخاب واحد و … است که توسط چند نفر به طور همزمان انجام می شود و طبیعی است که شلوغی و ازدحام منجر به کندی سایت می شود و در نهایت دانشجویان باید انتخاب کنند. در این زمان با مشکل انتخاب واحد آموزشی مواجه هستند.

مشکل نظام آموزشی را حل کنید

برای رفع مشکلات ذکر شده در ادامه به آنها می پردازیم. پس از بررسی این موارد و اعمال هر یک از این راه حل ها، مشکل سیستم آموزشی حل شده را مشاهده خواهید کرد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در دوره اینجا کلیک کنید.

حل مشکل انتخاب واحد آموزشی

5 راهکار برای اصلاح خطای سیستم آموزشی

1- ایجاد جدول زمانبندی انتخاب واحد در سامانه برای استان های مختلف

مسئولان این دانشگاه و این سامانه تصمیم گرفته اند زمان انتخاب واحدهای نظام آموزشی را به آدرس اینترنتی edu.iau.ac.ir بر اساس استان تقسیم کنند. مثلاً دانش آموزانی از استان های تهران، البرز، مشهد و …. روز شنبه استان های مازندران، اردبیل، تبریز و… متوقف کردن

2- رفع مشکل انتخاب واحد آموزشی با وجود پرداخت شهریه

برخی از دانشجویان با توجه به اینکه شهریه را پرداخت کرده اند اما سیستم همچنان به آنها نشان می دهد که بدهکار هستند و در نهایت قسمت انتخاب واحد سامانه برای آنها فعال نمی شود و نمی توانند واحد را انتخاب کنند. شما یکی از افرادی هستید که این مشکل را دارید. شما ملاقات کردید، پس از پرداخت شهریه در سیستم و تایید پرداخت، باید از سیستم خارج شده و مجددا وارد سیستم شوید، با کمک این روش به احتمال زیاد مشکل حل می شود، اما اگر مشکل همچنان پابرجا بود، می توانید با پشتیبانی سیستم آموزشی تماس بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که دانشجویان باید به آن توجه کنند پرداخت هزینه بیمه و خدمات آموزشی است زیرا در برخی موارد ممکن است بدهی آنها در سامانه به دلیل عدم پرداخت این دو مورد باشد و امکان انتخاب واحد را نداشته باشند.

3- واحدی با پارامترهای ترم انتخاب کنید

تمامی دانشجویانی که از مقررات ترم تحصیلی در نظام آموزشی بی اطلاع هستند ممکن است در این سامانه با مشکل مواجه شوند. دانشجویان عزیز برای انتخاب واحد در این سامانه باید مشابه تصویر به منوی بالا مراجعه کرده و ترم تحصیلی جاری را جایگزین ترم تحصیلی کرده و واحد مربوط به ترم جاری را انتخاب کنند.

با کلیک بر روی گزینه “انتخاب” پنل کاربری خود را در سیستم تغییر داده و در نهایت تایید نمایید.

4- رفع مشکل انتخاب واحدها به دلیل فرسودگی ظرفیت های نظام آموزشی.

در هنگام انتخاب واحد، همه دانش آموزان باید این کار را سریع انجام دهند تا بتوانند قبل از اتمام ظرفیت، کلاس های خود را به سرعت دریافت کنند. برای گرفتن واحدهای درسی در هنگام انتخاب واحد ابتدا باید رشته های کم ظرفیت و اصلی را انتخاب کنید و روی رشته های پرظرفیت تمرکز کنید. در صورت تکمیل ظرفیت درس، احتمال اضافه شدن مجدد ظرفیت در زمان حذف و اضافه وجود دارد.

مرتبط:  چرا کسانی که تتو دارند نمی توانند خون بدهند

5- برای رفع مشکل انتخاب واحد آموزشی با پشتیبانی تماس بگیرید

دانش آموزانی که در سیستم آموزشی در انتخاب واحد با مشکل مواجه می شوند می توانند با پشتیبانی آموزشی تماس گرفته تا سریعا توسط مسئول ذیصلاح راهنمایی شوند.

برای رفع مشکلاتی مانند بدهکاری ناشی از عدم پرداخت شهریه، ظرفیت کلاس و … باید به کارشناس یا مدیر گروه رشته خود مراجعه کنید.

برای اینکه در انتخاب واحد دانشگاه آزاد با خطای تکمیل توانایی مواجه نشوید باید ابتدا دروس اصلی و مهم را بگذرانید.

برای دریافت آموزش تصویرسازی کارنامه در سامانه آموزش کلیک کنید.

مشکل انتخاب واحد آموزشی

مشکلات سایت آموزش

در این قسمت از مقاله مشکلات سایت آموزشی به طور کلی درج شده است. توجه داشته باشید که برای رفع هر یک از این مشکلات می توانید با پشتیبانی سایت آموزشی تماس بگیرید.

مشکل پرداخت بدهی در نظام آموزشی

مشکل در فرآیند انتخاب واحد

مشکل در ورود به سایت و نام کاربری و رمز عبور اشتباه

نام کاربری و رمز عبور فراموش شده است

مشکل نمایش منوی سیستم

مشکل در مشاهده لیست کلاس ها و برنامه هفتگی

مشکل دریافت کارت ورودی

مشکل در تجسم برنامه هفتگی

مشکل در مشاهده لیست رشته های ارائه شده برای ترم تحصیلی جدید

مسائل انتخاب واحد برای ترم تابستان

مشکل در تجسم نمره

مشکل نمرات مورد اختلاف در آموزش و پرورش

مشکل بازیابی رمز سیستم آموزشی

مشکل تجسم برنامه امتحانی در نظام آموزشی

کمبود ظرفیت یکی از مشکلات انتخاب واحد در نظام آموزشی است

دانشجو هنگام انتخاب واحد باید سریعاً دروس مورد نظر خود را قبل از اتمام ظرفیت تکمیل کند. برای کسب واحدهای درسی در انتخاب واحد، ابتدا دوره های ابتدایی را با ظرفیت کمتر و سپس دوره ها را با ظرفیت باقی مانده تکمیل کنید. البته اگر توانایی در درس تمام شده باشد، احتمالا دوباره قابلیت در قابلیت حذف و اضافه اضافه خواهد شد.

اخبار پیرامون مشکل انتخاب واحد آموزشیار

مشکلات مکرر «معلم» که دوست دانش آموز نیست

اگرچه سیستم آموزشی سال 1397 از سال 1398 شروع به کار کرده و تمامی امور دانشجویی در آن قابل انجام است، اما پس از گذشت 3 ترم تحصیلی در آستانه ترم چهارم که آغاز شده است، همچنان برای انتخاب واحدهای دانشجویی در روزهای خاص مشکلاتی وجود دارد. . چهره ها

مقامات می گویند سرعت اینترنت پایین است.

یکی از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد نظر خود را در خصوص نظام آموزشی و مشکلات انتخاب واحد اینگونه بیان کرد: علیرغم استقرار نزدیک به 2 سال آموزش و پرورش، هنوز روسای این سامانه نمی توانند خدمات دقیقی به آنها ارائه دهند. نیستند و این موضوع زیرساختی می خواهد که به این موضوع توجهی نداشته باشد.

برای دانلود این مقاله در قالب PDF کلیک کنید.

خلاصه

یکی از مشکلاتی که اکثر دانشجویان دانشگاه آزاد با آن مواجه هستند، مشکل انتخاب واحد آموزشی است که به دلایل مختلفی این مشکل پیش می آید و افراد به موقع قادر به انتخاب واحد نخواهند بود. در این صورت جای نگرانی نیست. شما باید اطلاعات کافی در مورد خطایی که هنگام انتخاب واحد مشاهده می کنید داشته باشید. در ابتدای متن 5 راه حل برای رفع خطا ارائه کرده ایم. شما می توانید با مراجعه به آن مشکل خود را حل کنید زیرا اکثر مشکلاتی که در سیستم ظاهر می شود توسط خودتان حل می شود.

5/5 – (2 نمره)

چگونه مشکل انتخاب واحد آموزشی را حل کنیم؟

در این شرایط بهترین راه حل تماس با پشتیبانی آموزشی است.

چرا دانش آموزان پس از پرداخت شهریه در نظام آموزشی برای انتخاب واحد دچار مشکل می شوند؟

اگر شهریه را پرداخت کرده اید، با عبارت «پرداخت با موفقیت انجام شد» مواجه شده اید اما همچنان در سیستم آموزشی بدهکار هستید، کافی است از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید تا مشکل حل شود.

عدم پاسخگویی کارشناسان پشتیبانی رسمی آموزش و پرورش در خصوص مشکل انتخاب واحدها چه باید کرد؟

در صورت عدم پاسخگویی مسئولین و کارشناسان رسمی پشتیبانی به شما و مشکل شما می توانید در صورت امکان با رئیس گروه یا مسئولین دانشگاه تماس حاصل فرمایید.

دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد و تعیین برنامه ترم جدید خود به سامانه آموزشی مراجعه و پس از مراجعه به این سامانه و پرداخت شهریه با انتخاب واحدهای درسی برنامه هفتگی خود را تعیین کنند. برخی از دانش آموزان ممکن است به دلایل مختلف با مشکل انتخاب واحد در سیستم آموزشی مواجه شوند که اکثر این مشکلات قابل حل است. در ادامه این مقاله راهکارهایی برای حل مشکل انتخاب واحد آموزشی خواهیم داشت.

مرتبط:  چرا باید بعد از عمل بینی به پهلو خوابید

دانش آموزان عزیز اگر برای ورود به سیستم آموزشی و انتخاب واحد با مشکل مواجه شدید و نیاز به راهنمایی دارید بدون اتلاف وقت و در اسرع وقت با مشاوران مرکز هدایت پرورشی تماس بگیرید.

الان تماس بگیر

از سراسر کشور با شماره 9099071612 تماس بگیرید

با تلفن ثابت بدون کد و صفر حتی در روزهای تعطیل تماس بگیرید

حل مشکل انتخاب واحد در نظام آموزشی

سامانه آموزش از اواخر تابستان سال 99 راه اندازی شد و اکنون که کمتر از دو سال از راه اندازی آن می گذرد، اکثر واحدهای دانشگاه آزاد برای پرداخت شهریه، انتخاب واحد، ذخیره نت و … از این سامانه استفاده می کنند. . البته دانشگاه آزاد دو سامانه وادانا و دانان را برای برگزاری کلاس های مجازی در اختیار دانشجویان قرار داده است.

دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد می بایست با اطلاع از نحوه ورود به سامانه آموزشی و داشتن رمز سامانه آموزشی به این سامانه مراجعه کنند همچنین سامانه مراجعه به سامانه را به صورت استان به استان به سامانه اعلام می کند. و برای ثبت نام از سال های مختلف. در این سامانه انتخاب واحدها با استفاده از کد ارائه و کد رشته انجام می شود و دانشجویان باید کد ارائه کلیه دروسی را که قصد انتخاب دارند از قبل تهیه کنند.

مطالب مرتبط: ویرایش اطلاعات در شادیار – راهنمای ویرایش اطلاعات در شادیار

دلیل اصلی مشکل انتخاب واحد دانش آموزان در نظام آموزشی

همانطور که گفته شد کلیه فعالیت های دانشجویی در دانشگاه آزاد در داخل سیستم آموزشی انجام می شود. ثبت نام دانشجویان جدیدالورود، پرداخت شهریه، انتخاب واحد، ثبت نمره توسط اساتید و …. فعالیت هایی هستند که به طور همزمان در سایت آموزشی انجام می شود و طبیعی است که بهم ریختگی سایت منجر به کندی آن می شود و در نتیجه دانش آموزانی که قصد انتخاب واحد را دارند با مشکل مواجه می شوند.

برای حل این مشکل، واحد زمان گزینش در نظام آموزشی (edu.iau.ac.ir) بر اساس استان تقسیم می شود. مثلاً دانش آموزان استان های تهران، سمنان، البرز و …. روز شنبه استان های گیلان، مازندران، اردبیل و… یکشنبه ها و به همین ترتیب دانش آموزان سایر استان ها نیز در سایر روزهای هفته اقدام به انتخاب واحد می کنند و به این ترتیب از شلوغی و ازدحام و کندی کارگاه تا حد زیادی جلوگیری می شود.

مشکل در انتخاب واحد آموزشی با وجود پرداخت شهریه

برخی دیگر از دانشجویان نیز با وجود پرداخت شهریه، همچنان آنها را بدهکار اعلام می کند و به همین دلیل بخش انتخاب واحد سامانه برای آنها فعال نمی شود. اگر با این مشکل مواجه شدید، باید از سیستم خارج شوید و پس از پرداخت شهریه مجددا وارد شوید. این روش به احتمال زیاد مشکل را برطرف می کند، اما اگر همچنان مشکل دارید، باید با پشتیبانی آموزش تماس بگیرید.

همچنین دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که باید هزینه بیمه و خدمات آموزشی را پرداخت کنند تا بدهی آنها صفر شود. بسیاری از دانش آموزان با بی توجهی به این مشکل با مشکل انتخاب واحد در سیستم آموزشی مواجه می شوند که به راحتی قابل حل است.

مطالب مرتبط: نحوه ورود به سیستم آموزشی – راهنمای ورود و استفاده از سیستم آموزشی

مشکل انتخاب واحد به دلیل تنظیمات ترم

دانشجویانی که پارامترهای ترم تحصیلی در نظام آموزشی را نمی دانند احتمالا در این سیستم با مشکل مواجه شده اند. برای انتخاب واحد، دانشجویان باید در منوی بالای سامانه، ترم تحصیلی را به ترم تحصیلی جاری تغییر داده و واحد مربوط به ترم جاری را انتخاب کنند.

برای اعمال تنظیمات مطابق تصویر بالا بر روی گزینه “انتخاب” کلیک کرده و پس از تعیین ترم تحصیلی جاری بر روی گزینه تایید کلیک کنید.

کمبود ظرفیت یکی از مشکلات انتخاب واحد در نظام آموزشی است

دانشجو هنگام انتخاب واحد باید سریعاً دروس مورد نظر خود را قبل از اتمام ظرفیت تکمیل کند. برای کسب واحدهای درسی در انتخاب واحد، ابتدا دوره های ابتدایی را با ظرفیت کمتر و سپس دوره ها را با ظرفیت باقی مانده تکمیل کنید. البته اگر توانایی در درس تمام شده باشد، احتمالا دوباره قابلیت در قابلیت حذف و اضافه اضافه خواهد شد.

مطالب مرتبط: پشتیبانی سایت آموزش – شماره تماس پشتیبانی آموزش

برای رفع مشکل انتخاب واحد آموزشی با پشتیبانی تماس بگیرید

در صورتی که دانش آموزان در انتخاب واحد در سیستم آموزشی مشکل داشتند می توانند در اسرع وقت با پشتیبانی آموزشی تماس بگیرند تا راهنمایی کنند. در صورت پاسخگو نبودن کارشناسان رسمی پشتیبانی مشاورین ما آماده پاسخگویی و رفع مشکلات شما دانشجویان عزیز می باشند.

مرتبط:  چرا در ساعت های شلوغ پلیس از سوت استفاده می کند

البته برای حل برخی از مسائل مانند مشکلات بدهی با وجود پرداخت شهریه، ظرفیت دوره و … باید با کارشناس یا مدیر رشته تحصیلی خود تماس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه مشکل انتخاب واحد آموزشی را حل کنیم؟

اگر در سیستم آموزشی با مشکل مواجه شدید و نمی توانید واحدی را انتخاب کنید با پشتیبانی آموزش تماس بگیرید.

چرا با وجود پرداخت شهریه در نظام آموزشی همچنان برای انتخاب واحد مشکل داریم؟

اگر پس از پرداخت شهریه و سیستم اعلام کرد که پرداخت با موفقیت انجام شده است، اما همچنان بدهکار هستید، باید از سایت خارج شده و مجددا وارد شوید.

اگر کارشناسان رسمی پشتیبانی پاسخگو نباشند چگونه می توان مشکل انتخاب واحد در نظام آموزشی را حل کرد؟

در صورت در دسترس نبودن یا عدم پاسخگویی کارشناسان رسمی پشتیبانی، مشاوران ما آماده پاسخگویی و رفع مشکلات شما دانشجویان عزیز می باشند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می بایست از طریق سامانه آموزشی و با توجه به لیست دروس ارائه شده در ترم جاری و نیز توجه به برنامه و تطابق با پیش نیاز و مشروط، واحد خود را انتخاب و ترم تحصیلی خود را تعیین نمایند. دوره های آموزشی. ، واحد را انتخاب کنید. برای انتخاب واحد در نظام آموزشی یک سری قوانین وجود دارد که دانش آموز باید آن ها را بداند تا بدون مشکل انتخاب واحد کند. قبل از انتخاب واحد باید مجوز انتخاب واحد از سامانه آموزش و پرورش اخذ شود و در صورت عدم دریافت مجوز، انتخاب رشته در سامانه ثبت نمی شود. در ادامه با ما همراه باشید تا از نحوه ثبت مجوز انتخاب واحد دانشگاه آزاد در شادی یار مطلع شوید.

در صورتی که نحوه انتخاب واحد را نمی دانید، به شما توصیه می کنیم با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید تا ضمن تعیین جدول زمانی هفتگی دانشگاه و آموزش، به شما در انتخاب واحد کمک کنند. به خاطر داشته باشید که ظرفیت کلاس و معلم محدود است و باید سریع عمل کنید تا قبل از اتمام ظرفیت کلاس‌های مورد نظر خود را سریع انتخاب کنید.

کارشناسان ما در تمامی روزهای هفته حتی در روزهای تعطیل رسمی از ساعت 8 صبح تا 12 شب در خدمت شما هستند.

الان تماس بگیر

از سراسر کشور با شماره 9099071612 تماس بگیرید

با تلفن ثابت بدون کد و صفر حتی در روزهای تعطیل تماس بگیرید

نحوه ثبت مجوز انتخاب واحد دانشگاه آزاد در موسسه آموزشی

همانطور که گفته شد انتخاب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از طریق سامانه آموزشی انجام می شود و فهرست رشته های فعال ترم جاری نیز از طریق این سامانه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. قبل از انتخاب واحد باید مجوز انتخاب واحد را از طریق این سامانه دریافت کنید و پس از آن به منوی انتخاب واحد مراجعه کرده و برنامه هفتگی خود را تنظیم کنید.

مطالب مرتبط: آموزش تصویری انتخاب واحد در دانشگاه آزاد – نحوه انتخاب واحد در دانشگاه آزاد

برای ثبت مجوز انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سامانه آموزشی به سامانه وارد شده و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به همراه کد امنیتی وارد پورتال خود شوید. از منوی سیستم، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، گزینه “Request/Permit” را انتخاب کنید.

سپس بر روی گزینه «ارسال/ پیگیری درخواست دانشجو» کلیک کنید.

در مرحله بعد صفحه زیر را مشاهده می کنید که باید وارد قسمت «درخواست طبقه بندی موضوع» شوید.

در منوی بایگانی موضوع درخواست، گزینه «عملیات آموزشی دانشجویی» را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: رمز عبور تحصیلی خود را فراموش کرده اید – راهنمای بازیابی رمز عبور تحصیلی در صورت فراموشی رمز عبور

سپس در قسمت «موضوع درخواست» گزینه «مجوز انتخاب واحد» را انتخاب کنید.

همچنین ترم درخواست را در تاریخ 4002 قرار دهید.

پس از انجام مراحل فوق دکمه ثبت نام را فشار دهید تا درخواست شما در سیستم تایید شود. پس از این فرآیند، از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید. اکنون می توانید به بخش انتخاب واحد دسترسی داشته باشید و برنامه هفتگی خود را ذخیره کنید.

مطالب مرتبط: پشتیبانی سایت آموزشی – شماره تماس پشتیبانی آموزشی

سوالات متداول

نحوه ثبت نام مجوز انتخاب واحد دانشگاه آزاد در موسسه آموزشی چگونه است؟

نحوه ثبت نام مجوز انتخاب واحد آموزش دانشگاه آزاد با راهنمای تصویری در این مقاله توضیح داده شده است.

برای ثبت نام مجوز انتخاب واحد رشته دانشگاه آزاد به کدام قسمت سامانه مراجعه کنیم؟

برای ثبت نام مجوز انتخاب واحد دانشگاه آزاد در واحد آموزشی باید از منوی «درخواست/مجوز» عبور کنید.

تا کی مهلت ثبت نام مجوز انتخاب واحد دانشگاه آزاد در شادوکیار داریم؟

پیشنهاد می شود به محض شروع انتخاب واحد برای ترم جدید، مجوز انتخاب واحد نظام آموزشی را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. خیلی خوب بود که در این مقاله به جزئیات مسئله پرداخته شده بود و به طور کامل توضیح داده شد که چرا ما به ثبت مجوز انتخاب واحد مجاز نیستیم. از خواندن این مقاله لذتبردم. ممنون از نویسنده این مقاله و سایتی که این مقاله رو منتشر کرده.

  2. من خیلی از این مقاله لذت بردم. نوشته‌ی ساده و قابل فهمی داشت و من تونستم خیلی چیزها رو یاد بگیرم. امیدوارم بیشتر از این مقالات در آینده بخونم.

  3. خیلی خوب بود! من که خیلی از این مقاله خوشم اومد. چون منم همیشه فکر می‌کردم چرا مجوز انتخاب واحد نمی‌دن. ولی الان که خوندم، فهمیدم که چرا. ممنون از نویسنده که این مطلب رو با ما به اشتراک گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا