چطور با گوشی از ماه عکس بگیریم

نکاتی برای عکاسی از ماه با گوشی

امروز 7 فروردین ساعت 23:24 به وقت تهران ماه به فاز کامل خود می رسد و در نیمه های شب صحنه بسیار زیبایی را خلق می کند.

ماه کامل آوریل که به ماه صورتی نیز معروف است، حدود 365000 کیلومتر با زمین فاصله دارد، اما هنوز هم می توان موارد زیبا و باکیفیت را گرفت.

در ادامه 10 نکته را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند با گوشی خود از ماه عکاسی کنید.

1. نقش مناسب را انتخاب کنید

یک مکان تاریک و مرتفع را برای عکاسی انتخاب کنید و مطمئن شوید که هیچ مانعی در سر راه وجود ندارد، حتی به طور موقت.

2. استفاده از پایه پشتیبانی

گوشی خود را روی پایه قرار دهید تا لرزش دست ها باعث تاری و وضوح پایین عکس نشود.

3. عدم استفاده از فلش

ماه کامل هزاران مایل از زمین فاصله دارد. بنابراین استفاده از فلاش نه تنها به وضوح تصویر کمکی نمی کند، بلکه ذرات ریز گرد و غبار را در عکس قابل مشاهده می کند.

4. از حالت HDR استفاده کنید

با فعال کردن حالت HDR دوربین می توانید تصویر دقیق و بهتری از ماه ثبت کنید.

5. استفاده از تایمر خودکار یا شاتر از راه دور

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام عکاسی از ماه با گوشی خود مراقب آن باشید، استفاده از تایمر خودکار یا شاتر از راه دور است. به این ترتیب تصاویری پایدار و واضح خواهید داشت.

6. از زوم اپتیکال استفاده کنید

همانطور که احتمالا می دانید، زوم دیجیتال کیفیت تصویر را کاهش می دهد. بنابراین، هنگام عکاسی در شب با گوشی یا به طور کلی عکاسی نجومی، بهتر است از زوم اپتیکال استفاده کنید.

7. از Full Device Resolution استفاده کنید

گوشی های جدید اغلب دارای سنسور 50 مگاپیکسلی، 64 مگاپیکسلی یا 108 مگاپیکسلی هستند.

برای عکاسی از ماه حتما از وضوح کامل استفاده کنید.

8. روی ماه تمرکز کنید

پس از قرار دادن گوشی در مقابل ماه، انگشت خود را برای مدتی روی صفحه نگه دارید تا دوربین روی ماه فوکوس شود.

9. کاهش قرار گرفتن در معرض

برای مشاهده تنظیمات نوردهی، روی ماه ضربه بزنید. اکنون نوردهی را به حداقل برسانید.

ده یک ویدیوی تایم لپس بسازید

با ضبط ویدیوی تایم لپس از ماه، می توانید کلیپ آرت زیبا و سینمایی خلق کنید.

شما می توانید ماه کامل صورتی ماه آوریل را به محض غروب خورشید و تاریک شدن هوا تماشا کنید. فراموش نکنید که با گوشی خود از ماه عکس بگیرید و آن منظره خیره کننده را ذخیره کنید.

••

4

5

* عکس تزیینی است و گرفتن چنین عکسی با موبایل های معمولی تقریبا غیرممکن است!

بعد از دیدن بیشتر تایم لاین توییتر و اینستاگرام من امروز صبح پر از تلاش های ناموفق برای گرفتن یک عکس تلفن همراه خوب از ماه گرفتگی دیشب، تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم و ​​توضیح بدهم که چگونه یک عکس خوب از گوشی تلفن همراه از ماه گرفتگی بگیرم. تلفن همراه.

البته باید بدانید که ماه گرفتگی بسیار دیر اتفاق می افتد و ماه گرفتگی کامل و طولانی تنها یک بار در طول زندگی انسان ممکن است رخ دهد! البته نمی خواهم بگویم که خواندن این مقاله هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت، اما معتقدم دانستن چیزی بهتر از ندانستن است و با خواندن این مقاله می توانید از عکس گرفتن از ماه با موبایل خودداری کنید. تلفن، در شب هایی که ماه کامل است یا در زمان خسوف های معمولی یا کامل و طولانی (اگر خوش شانس و خیلی جوان هستید)، لذت ببرید.

نکته مهم دیگر این است که بدانید عکاسی در تاریکی و عکاسی از ماه، سیارات و ستارگان مواردی هستند که نیاز به دانش عکاسی و آگاهی از مثلث نور و تجهیزات لازم برای گرفتن یک عکس خوب دارند. در واقع تصاویر بسیار زیبایی که در تاریکی شب ماه گرفتگی و کهکشان راه شیری و ستارگان و سیارات می بینید (مانند عکس سربرگ این مقاله) عکس های حرفه ای هستند که با تجهیزات حرفه ای گرفته شده اند و شما انتظار نداشته باشید که چنین عکس هایی را از تلفن همراه خود دریافت کنید. (حتی اگر بیش از 11 میلیون تومان برای خرید آیفون 10 پرداخت کرده باشید)

مرتبط:  چرا در ساعت های شلوغ پلیس از سوت استفاده می کند

خب، بریم سراغ مراحل کار:

اولین و مهم ترین نکته برای هر عکاسی در نور کم، صرف نظر از نوع دوربین و تجهیزاتی که با آن عکاسی می کنید، این است که حتما برای دوربین خود به یک سه پایه نیاز دارید.

خوشبختانه انواع و اقسام سه پایه های جمع و جور برای موبایل با قیمت های نسبتا مناسب موجود است و در زمان نوشتن این متن به سختی به دست نمی آید و در اکثر فروشگاه های فروش موبایل و لوازم جانبی تلفن همراه امکان پذیر است.

نکته بعدی این است که تنظیمات پیش فرض دوربین گوشی شما برای تصویربرداری معمولی بسیار گسترده و به طور کلی تنظیم شده است و قطعاً برای عکس گرفتن از ماه گرفتگی نیست.

بنابراین باید تنظیمات تلفن همراه خود را روی حالت دستی قرار دهید. البته باید توجه داشته باشید که ممکن است اکثر گوشی های موبایل چنین امکانی را نداشته باشند و باید از نرم افزارهای کمکی در گوشی خود استفاده کنید که به شما امکان می دهد با تنظیمات دلخواه عکس بگیرید.

برنامه هایی مانند Camera+ یا ProCam می توانند چنین عملکردی را در اختیار شما قرار دهند.

مرحله بعدی این است که دوربین تلفن همراه را راه اندازی کنید و آن را برای عکاسی از ماه آماده کنید. قبل از توضیح نحوه عملکرد این تنظیمات، لازم است کمی در مورد مثلث نور و تأثیر آن در عکاسی ثابت توضیح دهم، بنابراین اگر اطلاعات کافی در مورد ISO، سرعت شاتر و دیافراگم دارید، می توانید این پاراگراف را نادیده بگیرید.

همه ما می دانیم که تمام تصاویری که با چشمان خود می بینیم حاصل ترکیب نورهایی است که در محیط ما وجود دارد و توسط چشم ها جذب می شود و پس از پردازش توسط مغز توسط ما دیده می شود. در واقع چشم حاوی ابزاری است که میزان و شدت نور ورودی را تنظیم می کند تا در نهایت بتوانیم تصویر مناسبی از محیط اطراف خود ببینیم.

در واقع همان اثری است که انسان ها آن را الگوبرداری کرده و در جعبه ای به نام دوربین قرار داده اند. هر تصویری که توسط هر دوربینی گرفته می شود، نتیجه پردازش میزان نور ساطع شده به سنسور دوربین است.

اگر این نور زیاد باشد تصویر سفید و اگر کم باشد تصویر سیاه می شود. در نور روز به دلیل وجود نور زیاد در محیط، ورود نور تنها در چند صدم ثانیه برای گرفتن عکسی واضح و واضح کافی است. اما عکسبرداری در تاریکی شب کمی متفاوت است. با توضیحاتی که دادم کاملاً مشخص است که گرفتن عکس در شب نیاز به نور بسیار بیشتری دارد (بستگی به میزان تاریکی دارد) تا تصویری خوب و واضح داشته باشید. این دقیقا همان کاری است که دوربین ها با سرعت شاتر انجام می دهند. هرچه سرعت باز و بسته شدن شاتر دوربین کمتر باشد، نور بیشتری به سنسور دوربین می تابد.

در واقع، هر چه محیط اطراف تاریک تر باشد، شاتر دوربین به باز بودن زمان بیشتری نیاز دارد. دقیقاً به همین دلیل است که برای عکاسی در شب نیاز به سه پایه است، زیرا اگر گوشی در دست باشد و شاتر دوربین برای مدت طولانی باز باشد، لرزش دست باعث می شود عکسی واضح و واضح گرفته شود. . تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که سرعت شاتر دوربین باید روی مناسب ترین لحظه تنظیم شود که به نظر من حداقل 1/60 است.

مورد بعدی در تنظیمات دوربین دیافراگم است که میزان نور ورودی به سنسور را با استفاده از بازوهای دیافراگم لنز دوربین تنظیم می کند. در واقع دیافراگم به سوراخی گفته می شود که بازوها و تیغه های دیافراگم دوربین در وسط ایجاد می کنند. هرچه این دیافراگم بزرگتر باشد، نور بیشتری به سنسور دوربین می تابد و هرچه کوچکتر باشد، نور کمتری خواهد داشت.

مرتبط:  چرا وقتی در ماینکرافت چگونه به بهشت برویم

با توجه به این توضیحات و توضیحات قبلی در مورد عکاسی در شب و نور کم می توان نتیجه گرفت که تنظیمات دیافراگم باید روی کمترین مقدار ممکن تنظیم شده و توسط دوربین گوشی شما پشتیبانی شود تا حداکثر نور را جذب کند (توضیحات دیافراگم و برنامه های کاربردی آن کامل نیست و فقط تا حدی که در این ماده لازم است ارائه می شود).

البته این توضیحات را برای دوربین گوشی هایی که لنز و تیغه های دیافراگم آنها قابل تغییر و تنظیم است گفتم. گوشی هایی که قابلیت تنظیم دیافراگم را دارند عموما باید این مقدار را حداقل روی 1.8 تنظیم کنند. البته شایان ذکر است که اکثر گوشی های مدرن که قابلیت تنظیم دستی بازوهای دیافراگم را ندارند، به طور پیش فرض مقادیر دیافراگم پایین ثابت را دریافت می کنند که 1.8 یا 1،4 است و جای نگرانی نیست. . مورد تعدیل نشده
مورد بعدی ISO است. حتما تا به حال دیده اید که عکس هایی که در شب با موبایل خود می گیرید دارای رنگ بندی هستند و کیفیت بسیار پایین تری نسبت به عکس هایی که در روز گرفته اید دارند. دقیقاً به این دلیل است که گوشی شما بدون دانستن موارد فوق و بدون داشتن سه پایه یا تجهیزات ویژه عکاسی سعی می کند به شما کمک کند و به سرعت در بهترین شرایط ممکن حتی در تاریکی عکس بگیرید. .

همانطور که گفتم عکاسی در شب نیاز به جذب نور بیشتری دارد که بدون سه پایه و تنظیم فاکتورهایی که در بالا توضیح داده شد غیرممکن است و بدون شک عکس های شبانه با سرعت بالا حرکت خواهند داشت و نباید کیفیت خوبی داشته باشند. حال سوال اینجاست که چگونه دوربین گوشی های موبایل با وجود موارد ذکر شده حتی در شب عکس های باکیفیت می گیرند و به ما تحویل می دهند؟

پاسخ سوال ISO است. ISO در واقع تراشه ای است که می تواند نور ضعیف محیط را جبران کند و کمبود نور را در عکس هایی که نور کمتری به سنسور می تابد تقویت و شبیه سازی کند. ISO را می توان در برنامه های دستیار عکاسی تلفن همراه نیز تنظیم کرد. طبیعی است که هرچه تداخل ISO در تصویر کمتر باشد، تصویر واقعی تر و واضح تر خواهد بود.

هر چه مقدار ISO بالاتر باشد، دوربین بیشتر سعی می کند نقاط ضعف حضور نور در تصویر را شبیه سازی کند و نقاط ضعف را تصحیح کند. اینها دقیقاً همان پاشش های رنگی هستند که در عکس هایی که در شب می گیرید ظاهر می شوند.

اما اکنون که می‌توانیم میزان نور ورودی به سنسور را کنترل کنیم و از سه پایه برای جلوگیری از لرزش تلفن همراه استفاده می‌کنیم، نیازی به ISO بالا نداریم و می‌توانیم مقدار ISO را حداقل 100 یا 200 قرار دهیم تا بیشتر بگیریم. وضوح و عکس های بهتر تداخل این تراشه را در خروجی عکس به حداقل برسانید.

خب تا این لحظه و با این تنظیمات می توان گفت که دوربین تقریبا آماده عکس گرفتن از ماه و ماه گرفتگی است. اما هنوز یک نکته بسیار مهم وجود دارد و این نکته مهم فاصله بین ماه و دوربین گوشی ماست. این فاصله بسیار طولانی است و معمولاً عکاسان حرفه ای با دوربین ها و لنزهای حرفه ای تنها می توانند بزرگترین تصویر را با جزئیات دقیق از ماه ثبت کنند. لنزهایی که فاصله کانونی آنها بیش از 400 میلی متر و حدود 800 میلی متر است و می توانند تصویر ماه را تا حد ممکن نزدیک کنند.

دوربین های تلفن همراه با شبیه سازی استانداردهای چشم انسان و فاصله کانونی چشم انسان به دلیل سازگاری با چشم انسان ساخته می شوند. فاصله کانونی بین 40 تا 58 میلی متر است. یک مقایسه کوچک بین این دو محدوده دیجیتال به درک اینکه چرا عکس های گرفته شده از ماه با استفاده از تلفن همراه کوچک هستند کمک می کند.

مرتبط:  چرا وقتی سوسک می میرد برعکس می شود

مهمترین نکته این است که طبق اطلاعات من اکثر تلفن های همراه به طور پیش فرض لنزی ندارند که بتواند به صورت اپتیکال زوم کند یا فاصله کانونی را تغییر دهد، به همین دلیل اگر تلفن شما زوم اپتیکال ندارد، تصویر را بزرگنمایی کنید از لمس کردن آن خودداری کنید. صفحه نمایش تلفن همراه شما، زیرا زومی که انجام می دهید در واقع یک زوم دیجیتال است و فقط کیفیت تصویر شما را کاهش می دهد.

اما راه حل برای عکاسی دقیق تر از ماه چیست؟ دو راه حل وجود دارد. راه حل اول استفاده از لنزهایی است که برای نصب روی موبایل تولید می شوند و تعدادشان زیاد است و امروزه تولید چنین لنزهایی بسیار رقابتی شده و نتیجه رقابت بسیار جذاب است! با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید تنوع بسیار زیادی از این محصولات را پیدا کرده و ببینید.

به نظر من راه حل دوم جذاب تر است، اما نیاز به زمان و حوصله بیشتری دارد. در اینترنت روش های مختلفی برای ساخت لنزهای تله فوتو برای تلفن های همراه وجود دارد که با پیدا کردن یکی و ساختن لنز خود می توانید لذت عکاسی از ماه را چند برابر کنید.

اما اگر نمی‌خواهید هیچ یک از راه‌حل‌های بالا را انجام دهید، اشکالی ندارد، ما سعی می‌کنیم با تلفن همراه خود عکس‌های با کیفیت‌تری نسبت به عکس‌هایی که دوستانمان می‌گیرند و با تلفن همراه خود به اشتراک می‌گذارند، بگیریم. پس بیایید به مراحل بعدی برویم.

بعد از اینکه تجهیزات و تنظیمات تلفن همراهمان را برای عکس گرفتن آماده کردیم، نوبت به عکس گرفتن می رسد.

پیشنهاد می کنم اگر می خواهید برای مدت طولانی عکس بگیرید، گوشی خود را روی حالت هواپیما قرار دهید.

سپس یک فضا و زاویه مناسب برای قاب عکس پیدا کنید و عکس خود را بگیرید و سه پایه را روی زاویه دلخواه قرار دهید (هر چه فضا تیره تر باشد بهتر است و سعی کنید نور محیط را به حداقل برسانید).

پس از محکم کردن سه پایه و کادربندی عکس خود، روی تصویر ماه روی صفحه لمسی تلفن همراه خود ضربه بزنید (یک بار با انگشت خود روی ماه ضربه بزنید) تا دوربین تلفن همراه خود را روی ماه فوکوس کرده و آن را به عنوان سوژه انتخاب کنید (به یاد داشته باشید از زوم دیجیتال استفاده نکنید) .

سپس دکمه را فشار دهید تا عکس بگیرید و عکس خود را بگیرید و تمام.

اکنون می توانید از زوایای مختلف و با دستکاری جزئیات تنظیمات دوربین گوشی موبایل خود و استفاده از آزمون و خطا بهترین عکس ممکن را با موبایل خود بگیرید. اما باید توجه داشته باشید که نباید از تلفن همراه خود انتظار معجزه داشته باشید.

پیشنهاد می کنم اگر علاقه مند به خواندن این مقاله هستید، هر چه زودتر یک دوربین DSLR برای خود تهیه کنید و شروع به عکاسی کنید! زیرا با خواندن این مقاله با اصول اولیه عکاسی آشنا شده اید و با داشتن دوربین DSLR و لنز تله فوتو مناسب و رعایت نکات ساده ای که در اینجا گفتم می توانید آنچه را که برای گرفتن عکس از ماه انتظار دارید به دست آورید. سربرگ این مقاله را پر کنید).

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا خیلی جالب بود! من که اصلا اینجور چیزا رو نمی‌دونستم. این مقاله به من کمک کرد که یاد بگیرم چطور با گوشی این کارو انجام بدم. ممنون بابت این مطلب خوب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا