چرا گوشی لمسی با مهر کار میکند

اگر گوشی شما با یکی از مشکلات زیر مواجه است، مراحل زیر را امتحان کنید:

ثابت باقی می ماند

جواب نده

وقتی صفحه نمایش روشن است متوقف می شود

بعد از هر مرحله گوشی خود را ریستارت کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

گوشی را ریستارت کنید

اگر گوشی شما با صفحه روشن گیر کرده است، دکمه پاور را حدود 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه راه اندازی مجدد شود.

عیب یابی تلفن

بررسی به‌روزرسانی‌های Android

مهم: تنظیمات ممکن است بسته به مدل تلفن متفاوت باشد. برای اطلاعات بیشتر با سازنده دستگاه تماس بگیرید.

برنامه «تنظیمات» گوشی را باز کنید؛

نزدیک پایین صفحه، روی System update ضربه بزنید. در صورت لزوم ابتدا درباره تلفن یا درباره رایانه لوحی ضربه بزنید.

وضعیت به روز رسانی نمایش داده می شود. مراحل روی صفحه را دنبال کنید.

فضای ذخیره‌سازی را بررسی کنید و فضا آزاد کنید

در اکثر تلفن‌ها، می‌توانید میزان فضای ذخیره‌سازی موجود در برنامه تنظیمات را بررسی کنید. “تنظیمات” ممکن است با تلفن متفاوت باشد. برای اطلاعات بیشتر با سازنده دستگاه تماس بگیرید.

اگر کمتر از ۱۰ درصد از فضای ذخیره‌سازی تلفن آزاد باشد، ممکن است تلفن با مشکلاتی روبرو شود. اگر فضای ذخیره‌سازی دستگاهتان کافی نیست، با نحوه آزاد کردن فضا آشنا شوید.

عیب یابی برنامه های دستگاه

به‌روزرسانی‌های برنامه را بررسی کنید

برنامه «Google Play Store» را باز کنید؛

در بالا سمت چپ، روی نماد نمایه ضربه بزنید؛

روی Manage Apps & Devices ضربه بزنید.

در بخش به‌روزرسانی موجود، گزینه به‌روزرسانی همه برنامه‌ها یا یک برنامه خاص را انتخاب کنید.

برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید ببندید

برنامه «تنظیمات» گوشی را باز کنید؛

روی Apps مشاهده همه برنامه‌ها ضربه بزنید.

روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید؛

روی Force Stop Confirmation ضربه بزنید.

نکته: برای کمک به شناسایی برنامه‌های مشکل‌ساز، فهرستی از برنامه‌هایی که مجبور به ترک می‌کنید تهیه کنید.

ببینید آیا علت بروز مشکل یکی از برنامه‌ها است

بازراه‌اندازی در «حالت ایمن»

مهم: حالت ایمن به طور موقت همه برنامه های دانلود شده را غیرفعال می کند.

نحوه راه اندازی مجدد در حالت ایمن در تلفن متفاوت است. برای یادگیری نحوه راه اندازی مجدد گوشی در حالت ایمن، به سایت پشتیبانی سازنده دستگاه خود بروید.

بررسی اینکه مشکل برطرف می‌شود یا نه

ببین مشکل حل میشه یا نه اگر چنین است، احتمالاً یک برنامه مشکل را ایجاد کرده است. به مرحله بعدی بروید. اگر مشکل ادامه داشت، به عیب یابی پیشرفته بروید.

بازراه‌اندازی عادی تلفن و بررسی برنامه‌ها

گوشی را ریستارت کنید.

برنامه های تازه دانلود شده را یکی یکی حذف کنید. با نحوه حذف نصب برنامه ها آشنا شوید.

پس از حذف نصب هر برنامه، گوشی خود را به طور معمول ریستارت کنید. ببینید آیا حذف برنامه مشکل را برطرف می کند یا خیر.

پس از حذف نصب برنامه ایجاد مشکل، می توانید سایر برنامه هایی را که حذف نصب کرده اید بازیابی کنید. نحوه نصب مجدد برنامه ها را بیاموزید.

عیب یابی پیشرفته

تلفن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

مهم: با اجرای بازنشانی داده‌های کارخانه، همه داده‌ها از تلفنتان برداشته می‌شود. باوجود اینکه همه داده‌های ذخیره‌شده در «حساب Google» شما بازیابی می‌شود، اما همه برنامه‌ها و داده‌های مرتبط با آن‌ها حذف نصب خواهند شد. توصیه می‌کنیم قبل از انجام بازنشانی داده‌های کارخانه، از تلفنتان پشتیبان‌گیری کنید.

نکته ها:

اگر تلفن شما پاسخ نمی دهد یا صفحه نمایش خالی می ماند، می توانید از دکمه های تلفن برای شروع بازنشانی داده های کارخانه استفاده کنید.

اگر مشکل مربوط به برنامه‌ای است که دانلود کرده‌اید، در صورت نصب مجدد برنامه ممکن است دوباره رخ دهد.

منابع مرتبط

تعجب نکنید اگر تا به حال واژه گاز گرفتن را نشنیده اید. شاید قبلاً با این مشکل برخورد کرده باشید، اما نام آن برای شما ناآشنا باشد. Ghost Touch یا Ghost Touch به معنای لمس خودکار تلفن همراه است.

معمولا وقتی آب روی صفحه می ریزد این اتفاق می افتد! اساساً عملکرد تلفن همراه و صفحه نمایش تا حدودی کاملاً عادی است. زیرا همان فشار کم وارد شده توسط آب به صفحه نمایش مانند حرکت انگشت روی صفحه است.

اما گاهی اوقات، بدون هیچ چیزی روی تلفن همراه، صفحه نمایش به طور خودکار کار می کند. مثل یک فرد نامرئی است که با تلفن همراه کار می کند. البته، بدون اینکه شما صفحه نمایش خود را لمس کنید! به این حالت لمس گاز یا لمس خودکار تلفن می گویند.

مهمترین دلیل مشکل صفحه لمسی یا گاز لمسی خود به خود چیست؟

لمس خود به خودی صفحه گوشی به عنوان یک مشکل بزرگ در بین کاربران شناخته می شود که دلایل مختلفی دارد و برای رفع آن بسته به دلیل مشکل راه حل های مختلفی ارائه می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این مشکل، دلایل بروز آن و البته راه حل های مختلف بپردازیم.

مرتبط:  چرا استقلال لباس با یک ستاره ندارد

گرد و غبار روی صفحه نمایش می تواند دلیل لمس گوشی باشد

اگر تلفن همراه شما صفحه نمایش شیشه ای دارد، باید احتمال وجود گرد و غبار یا هوا در زیر شیشه را در نظر بگیرید. گرد و غبار زیر شیشه شاید به وضوح قابل مشاهده نباشد، اما حساسیت صفحه نمایش برخی از گوشی های هوشمند به قدری زیاد است که کمی گرد و غبار زیر شیشه می تواند این مشکل را ایجاد کند.

پیشنهاد می کنیم ابتدا مطمئن شوید که این مشکل مربوط به گوشی شما است یا گلس. می توانید به آرامی شیشه را بردارید و صفحه نمایش را با یک پارچه نرم تمیز کنید. اگر مشکل حل نشد راه حل بعدی را امتحان کنید

اگر تلفن همراه شما قبلاً تعمیر شده است، باید دوباره تعمیر شود!

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث ایجاد مشکل ghost touch گوشی‌های هوشمند می‌شود، قرارگیری نامناسب صفحه نمایش موبایل در قاب و پایه است. در چنین شرایطی باید صفحه گوشی را باز کرده و آن را از کانکتورهای داده جدا کنید. سپس بین آنها ارتباط برقرار کنید و صفحه نمایش را در جای مناسب قرار دهید.

از آنجایی که این کار نیاز به ظرافت و تخصص دارد، توصیه می کنیم در صورت داشتن توانایی دست به کار شوید، در غیر این صورت ممکن است در همان ابتدای کار آسیب بیشتری به موبایل خود وارد کنید. اگر خودتان مهارت انجام این کار را ندارید، می توانید این موضوع را با یک تعمیرکار حرفه ای در میان بگذارید و از او بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

به روز رسانی برنامه ها می تواند راه حلی برای مشکل لمس شبح تلفن باشد

بسیاری از دارندگان گوشی های Moto G4 Plus و OnePlus One با به روز رسانی برنامه های تلفن، مشکل ghost touch را برطرف کرده اند.

البته نمی توان به طور قطعی در مورد این مشکل صحبت کرد، اما از آنجایی که این تجربه توسط بسیاری از دارندگان این گوشی بیان شده است، منطقی است قبل از تحویل تلفن همراه به تعمیرکار، یک بار این راه حل را امتحان کنید. حتی اگر تلفن همراه شما مدل دیگری باشد.

گوشی را در حالت امن اجرا کنید تا بدانید که آیا ریشه مشکل نرم افزاری است یا خیر

استفاده از حالت ایمن یا حالت ایمن گوشی یک راه حل اساسی برای تمام مشکلاتی است که مطمئن نیستید منشأ شکل گیری آنها یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری است. اگر برنامه های زیادی روی تلفن همراه خود نصب کرده اید و نمی توانید همه آنها را آپدیت کنید، بهتر است حالت safe mode را اجرا کنید. اگر از حالت ایمن و نحوه اجرای آن اطلاعی ندارید، نگران نباشید. مقاله «فعال کردن حالت ایمن» راهنمای خوبی برای شماست.

اگر تاکنون به نتیجه نرسیدید، مشکل تماس گاز را به یک متخصص بسپارید

اگر هیچ یک از راه حل های ارائه شده به تنهایی مشکل لمس گوشی هوشمند شما را حل نمی کند پیشنهاد می کنیم از یک متخصص تعمیر گوشی کمک بگیرید به عنوان مثال برای رفع این مشکل در باتری LG K10 بهتر است دست تعمیرکار گوشی بررسی شود.

گاهی اوقات این مشکل به دلیل داغ شدن بیش از حد باتری گوشی یا صفحه نمایش موبایل رخ می دهد و گاهی ضربه زدن ساده می تواند دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی باشد. به طور کلی، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری دلیل مشکل Guest Touch است.

خلاصه کلی: طبق تجربیات اکثر کاربران، این مشکل یکی از مواردی است که شامل گارانتی گوشی هوشمند می شود و در صورت شکسته نشدن صفحه نمایش گوشی، می توانید از گارانتی محصول خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که گوشی شما خارج از گارانتی است، فقط برای تعمیر به مراکز مجاز مراجعه کنید و از انجام کارهای خودسرانه مانند بازکردن گوشی خودداری کنید.

آیا شما هم با مشکل کار نکردن صفحه لمسی در گوشی های اندرویدی دست و پنجه نرم می کنید؟

برای اکثر افراد حداقل یک بار اتفاق افتاده است که صفحه لمسی تلفن همراه به درستی کار نمی کند و از کار می افتد. در چنین مواقعی علاوه بر راه حل، باید علت مشکل را نیز بررسی کنیم. مثلا ممکن است صفحه موبایل شما ترک خورده یا خیس باشد! با توجه به ساختار شیشه ای ظریف و حساس صفحه نمایش تلفن های همراه، واضح است که صفحه نمایش لمسی گوشی های هوشمند یکی از رایج ترین قطعات برای تجربه مشکلات است.

بهتر است بدانید که کار نکردن صفحه لمسی گوشی های اندرویدی شما همیشه نتیجه خرابی سخت افزاری آن نیست. بنابراین، اگر صفحه لمسی تلفن همراه شما نیز شکسته است، قبل از کمک گرفتن از متخصصان در این زمینه، هفت راه حل پیشنهادی ما را به دقت بررسی کنید.

مرتبط:  چرا وقتی راه میرم تپش قلب میگیرم

همانطور که متوجه شدید موضوع این مقاله جالب از سایت دیجی کالا مگ بررسی هفت راه حل مشکل کار نکردن صفحه لمسی در موبایل های اندرویدی است. پس اگر شما هم می خواهید این مشکل را با کمترین هزینه ممکن حل کنید، تا پایان این مقاله جالب و کاربردی با ما همراه باشید.

1) آیا صفحه گوشی شما واقعا شکسته است؟

اگر صفحه لمسی گوشی شما به درستی کار نمی کند، باید اشکال نرم افزاری را رد کنید. حال برای بررسی دقیق‌تر مورد اول، باید چندین مرحله عیب‌یابی را که در زیر مشاهده می‌کنیم در تلفن همراه خود اعمال کنید. این مراحل عیب یابی عبارتند از:

الف) گوشی خود را ریستارت کنید.

راه اندازی مجدد تلفن های همراه ممکن است برای رفع چنین مشکل پیشرفته ای غیر ضروری به نظر برسد. با این حال، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تعمیر صفحه لمسی، اغلب راه‌اندازی مجدد آن است. راه‌اندازی مجدد تلفن همراه شما همه چیزهای موجود در پس‌زمینه را خاموش می‌کند و به‌روزرسانی‌ها را متوقف می‌کند، بنابراین شاید مشکلات شما برطرف شود! برای این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

ابتدا دکمه پاور را فشار دهید تا منوی پاور ظاهر شود.

سپس بر روی گزینه Restart ضربه بزنید.

اگر نمی‌توانید صفحه را برای انتخاب گزینه‌های موجود لمس کنید، دکمه روشن/خاموش را برای چند ثانیه نگه دارید.

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد که دکمه پاور و دکمه افزایش صدا را همزمان نگه دارید.

بنابراین تمام این 4 عنصر را روی تلفن همراه خود تست کنید.

ب) به حالت امن راه اندازی شود

اگر صفحه لمسی موبایل اندرویدی شما کار نمی کند، می توانید گوشی خود را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید. حالت ایمن اندروید به شما این امکان را می دهد که از گوشی خود فقط با نرم افزار اصلی همراه آن استفاده کنید.

در این شرایط تمامی سرویس ها و برنامه هایی که نصب کرده اید حذف خواهند شد. اگر صفحه نمایش شما به طور معمول در حالت ایمن کار می کند، به احتمال زیاد مشکل مربوط به یکی از برنامه هایی است که قبلاً نصب کرده اید. تنها یک راه برای ورود به حالت ایمن در اکثر دستگاه های اندرویدی جدیدتر وجود دارد. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب بر روی تلفن همراه خود اعمال کنید. این مراحل عبارتند از:

ابتدا دکمه پاور را نگه دارید.

حالا باید دکمه توقف را نگه دارید.

هنگامی که اعلان حالت ایمن را مشاهده کردید، روی OK ضربه بزنید تا گوشی خود راه اندازی مجدد شود.

برای خارج شدن از حالت ایمن، کافیست گوشی خود را به طور معمول ریستارت کنید. صرفا – فقط!

2) محافظ صفحه را بردارید.

بسیاری از افراد از محافظ صفحه نمایش تلفن همراه (شیشه ای) به عنوان محافظ اضافی در برابر خراش های احتمالی استفاده می کنند. با این حال، گاهی اوقات همان محافظ پلاستیکی یا شیشه ای می تواند مانع از عملکرد صحیح صفحه نمایش شود. پس بهتر است اگر شما هم با مشکل کار نکردن صفحه نمایش تلفن همراه خود مواجه هستید، ابتدا گلس را بردارید و بررسی کنید که مشکل از کجاست.

البته مراقب باشید که انجام این کار تضمینی برای رفع مشکل صفحه نمایش گوشی موبایل شما نیست؛ اما شاید بتواند این مشکل را تا حد امکان حل کند.

3) کاهش زمان نمایش

ممکن است با خواندن تیتر شماره سه کمی متعجب شده باشید. اما این کاور نیز یکی از راه حل های رفع مشکل صفحه نمایش لمسی گوشی های موبایل است که کار نمی کند. برای این کار از اپلیکیشن های مختلفی استفاده می کنیم. Touchscreen Repair یک برنامه عالی برای کمک به کاهش زمان پاسخگویی صفحه نمایش است.

این برنامه از شما می خواهد چندین قسمت از صفحه نمایش لمسی تلفن همراه خود را به صورت متوالی فشار دهید. سپس با بررسی مشخصات گوشی موبایل شما سعی در کاهش زمان پاسخگویی دارد. کارایی و کارایی این اپلیکیشن کاملا به مدل گوشی موبایل شما بستگی دارد. بنابراین این برنامه را با استفاده از دکمه زیر دانلود کنید و از آن استفاده کنید.

دانلود از گوگل پلی

4) تلفن همراه خود را با حرکات صدا یا صورت کنترل کنید.

البته همه ما می دانیم که علاوه بر لمس صفحه نمایش تلفن همراه، می توانیم با صدا یا حرکات صورت نیز به آن دستور بفرستیم. اندروید این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می دهد (بسته به نسخه اندروید). همچنین می توانید از برنامه های مناسب برای این کار استفاده کنید.

این راه حل ها فقط در صورتی اعمال می شوند که صفحه لمسی تلفن همراه شما برای نصب یک برنامه از فروشگاه Play کار کند. در غیر این صورت، می توانید برنامه را با استفاده از راه حل شماره پنج نصب کنید. حال بهتر است دو کاربرد کاربردی و مهم در این زمینه را بررسی کنیم. این دو اپلیکیشن عبارتند از:

مرتبط:  چرا در ساعت های شلوغ پلیس از سوت استفاده می کند

الف) دسترسی به صدا

برنامه Voice Access گوگل به دستورات صوتی شما گوش می دهد و اقدامات لازم را در تلفن همراه شما انجام می دهد. باید اذعان داشت که این اپلیکیشن نمی تواند تمامی دستورات را انجام دهد اما در برخی موارد راهنمای کاربران خود را ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید به صفحه قبلی بازگردید، باید از “go back” استفاده کنید. همچنین برای جابجایی بین صفحات تلفن همراه خود باید از عبارت «screen down» استفاده کنید.

پس حتما دستورالعمل استفاده از این اپلیکیشن را به طور کامل مطالعه کنید. برای دانلود این اپلیکیشن از گوگل پلی کافیست دکمه زیر را فشار دهید.

دانلود از گوگل پلی

ب) EVA Pro Face Mouse

این برنامه نسبت به برنامه قبلی کمی خاص تر و البته جذاب تر است. همانطور که از نام آن پیداست، با صورت شما کار می کند. کار این اپلیکیشن قرار دادن نشانگر بر روی صفحه نمایش موبایل است و می توانید با حرکات صورت خود این اشاره گر را حرکت دهید.

حال اگر می خواهید وارد قسمتی شوید فقط باید چند ثانیه صورت (نشانگر) خود را روی قسمت مورد نظر نگه دارید. البته این اپلیکیشن برای راحتی کاربران خود چندین دکمه کاربردی را در یک قسمت قرار داده است تا بتوانید به راحتی با آن ها کار کنید. می توانید این دکمه های کاربردی را در تصویر بالا مشاهده کنید و از دکمه زیر برای دانلود این برنامه استفاده کنید.

دانلود EVA Facial Mouse Pro

5) یک صفحه کلید و ماوس جداگانه به گوشی خود وصل کنید.

اگر صفحه گوشی موبایل شما شکسته است و نیاز به نصب اپلیکیشن یا کار با موبایل دارید، بهترین راه حل این است که یک کیبورد و ماوس جداگانه به گوشی موبایل وصل کنید. البته دقت کنید که در این شرایط فرض بر این است که صفحه موبایل شما روشن است و می توانید آن را ببینید.

کنترل موبایل های اندرویدی با کیبورد و ماوس بسیار ساده است. کافی است یک کابل مناسب پیدا کنید و کیبورد و ماوس را از طریق کابل به تلفن همراه متصل کنید. از آنجایی که تلفن های همراه ما فقط یک ورودی (برای شارژ و کابل های مختلف) دارند، برای اتصال این دو باید از یک دانگل استفاده کنید.

6) تلفن همراه را خیس کنید

بسیاری از افراد بحث «ضد آب بودن» تلفن همراه را با «مقاومت در برابر آب» اشتباه می گیرند. پس بهتر است بدانید که اگر گوشی شما به طور تصادفی در آب بیفتد، ممکن است آسیب ببیند. بنابراین در چنین مواقعی بهترین کار این است که تلفن همراه را خاموش کرده و منتظر بمانید تا خشک شود.

احتمالاً در مورد قرار دادن تلفن همراه خود در برنج برای خشک کردن آن شک دارید. اما باور کنید، قرار دادن گوشی در برنج یکی از بهترین راه ها برای خشک کردن آن است (در صورتی که به طور تصادفی آن را در آب بیاندازید).

۷) به مرکز تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید.

اگر شش راه حل قبلی را امتحان کرده اید و مشکل تلفن همراه شما هنوز حل نشده است، بهتر است به مرکز تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید. در برخی موارد نیز ممکن است یک نقص کوچک باعث بروز مشکل در صفحه نمایش گوشی موبایل ما شود. در چنین شرایطی فقط تعمیرکاران حرفه ای موبایل می توانند به ما کمک کنند.

در بدترین حالت، تعمیرکار گوشی موبایل شما را بررسی می کند و قیمت تقریبی آن را به شما پیشنهاد می کند. اگر این قیمت بالا است، احتمالاً ترجیح می دهید پول بیشتری برای تعویض تلفن همراه خود خرج کنید. همچنین اگر خوش شانس باشید هزینه آن کم خواهد بود.

نتیجه

با مطالعه کامل این مقاله می توانید راه حلی برای رفع مشکلات صفحه لمسی موبایل اندرویدی خود بیابید. همچنین ممکن است متوجه شده باشید که دلایل مختلفی برای کار نکردن صفحه لمسی گوشی های اندرویدی وجود دارد. امیدواریم یکی از راه حل های بالا به رفع مشکلات صفحه لمسی تلفن همراه شما کمک کند.

همچنین مراقب باشید که در برخی موارد فرسودگی تلفن همراه ما دلیل کار نکردن صفحه نمایش لمسی است. زیرا هر تلفن همراه عمر مفید و تعیین شده ای دارد. با این حال، همیشه سعی کنید تلفن همراه خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

آیا راه حل دیگری برای رفع مشکل کار نکردن صفحه لمسی در گوشی های اندرویدی سراغ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا