چرا فروش در نتورک

این مجموعه آموزشی برای اولین بار به صورت ویژه توسط تیم تولید محتوای علم پول در قالب یک آموزش ویژه تهیه شده است و به تمامی نزدیکان فعال در صنعت بازاریابی شبکه ای ارائه می شود.

امیدواریم با کمک این مجموعه آموزشی که حاصل سالها تجربه و مطالعات مرتبط با صنعت بازاریابی شبکه ای است، بتوانیم به لطف صنعت بازاریابی شبکه ای پشتوانه خوبی برای زیباتر شدن زندگی شما باشیم.

موضوعات ارائه شده در این مجموعه آموزشی:

بخش اول:

– بخش بازاریابی شبکه ای را بشناسید.

– کسب و کارهای بازاریابی شبکه ای سالم (بازاریابی شبکه ای) و ناسالم (هرمی).

– چرا حرفه بازاریابی شبکه ای پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و موفقیت دارد؟

بخش دوم:

– اصول نوشتن لیست افراد در بازاریابی شبکه ای چیست؟

– لیست افراد، سرمایه اصلی شما در بازاریابی شبکه ای (بازاریابی شبکه ای)

بخش سوم:

– فروش چیست؟

چرا فروش؟

– چگونه در بازاریابی شبکه ای (بازاریابی شبکه ای) بفروشیم؟

بخش چهارم:

– اصول دعوت به همکاری در بازاریابی شبکه ای (بازاریابی شبکه ای)

– دعوت مستقیم و غیر مستقیم

قسمت پنجم:

– آداب حضور در جلسه معارفه (ارائه) در بازاریابی شبکه ای (بازاریابی شبکه ای)

– آداب پس از پایان جلسه مقدماتی (پیگیری) در بازاریابی شبکه ای

قسمت ششم:

– مشاوره با حامیان در بازاریابی شبکه ای (بازاریابی شبکه ای)

– هدف فردا، برنامه امروز (چشم انداز)

با ورود یا ثبت نام در آموزش ویژه علوم پولی همراه ما باشید

بخش اول:

صنعت بازاریابی شبکه ای را بشناسید:

اگر بخواهیم بازاریابی شبکه ای را به زبان بسیار ساده تعریف کنیم، می گوییم:

بازاریابی شبکه ای روشی از تبلیغات و فروش محصولات است که در آن تبلیغات و فروش محصولات از طریق شبکه ای متصل از مشتریانی که از آن محصولات راضی هستند انجام می شود.

امروزه در دنیا روش های مختلفی برای تبلیغات و بر این اساس عرضه کالا در سطح بازار، تبلیغات در صدا و سیما، بیلبوردها، پیامک ها، ایمیل ها، پیراهن تیم های ورزشی و … وجود دارد. یکی از این روش ها که 70 سال از عمر آن می گذرد، تبلیغات و فروش از طریق بازاریابی شبکه ای است.

بر اساس تحقیقات تخصصی، آمارها نشان می دهد که حدود 25 درصد از خریدهایی که افراد در طول زندگی خود انجام داده اند، تحت تأثیر تبلیغات متداول شرکت ها (تلویزیون، بیلبوردها و …) بوده و 75 درصد از خریدها نیز تحت تأثیر سخنان دیگران یا تحت تأثیر قرار گرفته است. مشاوره گرفتن از دوستان و آشنایان مردم! (ترجیحا از افرادی که خود مشتری محصول بوده اند).

در واقع تأثیر تبلیغات شفاهی یک مشتری یا مصرف کننده راضی 3 برابر بیشتر از میلیاردها تومان تبلیغات دیگر برای کسب و کارها فروش ایجاد می کند. (توجه داشته باشید که از طرف دیگر تمام هزینه هایی که به روش سنتی برای تبلیغات انجام می شود، برای شرکت ها نیز این مشکل را دارد که در ابتدا باید هزینه زیادی پرداخت کنند و امیدوارند در آینده نتیجه آن را ببینند. ، و این مورد یک خطر محسوب می شود).

از این رو طی 70 سال گذشته که روش بازاریابی شبکه ای در دنیا ایجاد شد، هر ساله هزاران شرکت در سراسر جهان روش فروش سبک بازاریابی شبکه ای را به روش های قدیمی خود اضافه کردند و یا به طور کلی محصولات خود را ارائه می کردند. به بازار. فقط در این جهت

در واقع، این شرکت ها به جای پرداخت هزینه های سنگین و بی اثر تبلیغات سنتی، این هزینه ها را در قالب پاداش و پورسانت به مشتریان خود ارائه می کنند تا آنها را تشویق کنند که بخشی از وقت خود را به ارائه و فروش محصولات خود به همسایگان خود اختصاص دهند. اختصاص دهد

در نتیجه بازاریابی شبکه ای روشی بسیار قدرتمند برای فروش محصولات شرکت است و به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های بزرگ در سراسر جهان به این سبک فروش روی آورده اند (تویوتا، فیلیپس، جنرال موتورز، نوکیا و …).

طبق آمار انجمن فروش مستقیم در سال 2010: مشاغل بازاریابی شبکه ای 2٪ از جمعیت آمریکا، 2٪ از جمعیت استرالیا، 1٪ از جمعیت بریتانیا، 3٪ از جمعیت ژاپن و 4٪ از جمعیت ژاپن را اشغال می کنند. . جمعیت کانادا .

طبق آمار شرکت Amway (قدیمی ترین شرکت بازاریابی شبکه ای در جهان) از سال 2014، به طور رسمی در بیش از صد کشور دارای یک سازمان فروش است. حجم فروش شرکت های بازاریابی شبکه ای بین المللی در سال 2014 بیش از 178 میلیارد دلار (تقریباً معادل 640 تریلیون تومان) بوده است (در حالی که فروش صنعت فیلم در این سال 80 میلیارد دلار بوده است!).

لیست 10 کشوری که بیشترین فروش را در بازاریابی شبکه ای (بازاریابی شبکه ای) به دست آورده اند به شرح زیر است (این لیست نشان می دهد که پیشرفته ترین کشورهای جهان به طور جدی از صنعت بازاریابی شبکه ای حمایت می کنند):

رتبه
کشور
درآمد

۱
آمريكا
۲۹٫۸ ميليارد دلار

۲
ژاپن
۲۳٫۸ ميليارد دلار

۳
چين
۱۶٫۳ ميليارد دلار

۴
كره
۱۲٫۹ ميليارد دلار

۵
برزيل
۱۲ ميليارد دلار

۶
مكزيك
۶٫۳ ميليارد دلار

۷
فرانسه
۵٫۱ ميليارد دلار

۸
آلمان
۳٫۷ ميليارد دلار

۹
روسيه
۳٫۶ ميليارد دلار

۱۰
ايتاليا
۳٫۴ميليارد دلار

علاوه بر این، آمار نشان می دهد که 74 درصد از آمریکایی ها محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای دریافت می کنند.

مجموع آمار ارائه شده در بالا نشان دهنده رشد و اهمیت صنعت بازاریابی شبکه ای در دنیای امروز است.

کسب و کارهای بازاریابی شبکه ای سالم (بازاریابی شبکه ای) و ناسالم (هرمی):

زیرا ممکن است برخی از اطرافیان شما بپرسند که چه تفاوت هایی بین کار شما و شرکت هایی وجود دارد که در گذشته با ساختار هرمی یا شبه بازاریابی شبکه ای (بازاریابی شبکه ای) فعالیت می کردند. آنها غیرقانونی هستند، اما کسب و کار شما دارای مجوز است!

در اینجا تفاوت های اساسی بین شرکت های سالم و شرکت های ناسالم را توضیح خواهیم داد:

سالم
ناسالم

۱. دارای مجوز رسمی
۱. عدم وجود مجوز

۲. ثبت نام رايگان می باشد
۲. حق عضويت اجباری و يا

خرید اجباری

۳. كالا: مصرفی و به قيمت مناسب
۳. كالا : يا وجود نداشت و يا

قابل مصرف نبود و به قیمتش می ارزید

۴. افراد دو دسته اند

1-4. یا هیچ فعالیتی انجام نمی دهند

(دردی ندارند)

4-2. یا به صورت انفرادی و گروهی می فروشند که در این صورت سود می برند (منبع سود از فروش کالا می باشد).

4. مردم دو دسته اند

1-4. یا می بازند

4-2. یا سود می برند

(منبع سود زیان دیگران است)

چرا کار در بازاریابی شبکه ای پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و موفقیت دارد؟

در اینجا دو دلیل وجود دارد که بازاریابی شبکه ای را به یک شغل بسیار قدرتمند تبدیل کرده است:

دلیل اول:

در حال حاضر چندین میلیارد نفر در سراسر جهان از طریق هزاران مدل شغلی مختلف درآمد کسب می کنند.

همه این مشاغل معمولاً از دو مدل درآمدی پیروی می کنند:

درآمد ساعتی، درآمد اهرمی …

مشاغل ساعتی:

مشاغلی هستند که فرد بر اساس تعداد ساعات کار به دست می آورد، مانند منشی، معلم، استاد دانشگاه، پزشک، راننده آژانس، وکیل، بازرگان، بازرگان و غیره. به عنوان مثال، اگر یک پزشک روزانه 8 ساعت بیماران خود را ویزیت کند، به طور متوسط ​​دو برابر بیشتر از زمانی که به مدت 4 ساعت آنها را ویزیت می کند، درآمد دارد.

این دو معنی دارد:

آنها نمی توانند بیش از یک مقدار مشخص درآمد داشته باشند، زیرا زمان آنها محدود به یک روز و یک شب است.

باید تا آخر عمر کار کنند و حتی اگر یک هفته به مرخصی بروند برای آن هفته هیچ درآمدی نخواهند داشت، چون ساعت کارشان ساعت صفر است!

اما مشاغل اهرمی:

مشاغلی هستند که فرد بر اساس تعداد ساعات کار درآمدی ندارد! در واقع افرادی که در این نوع مشاغل فعال هستند دارای اهرم هستند، مثلاً افرادی که صاحب یک کارخانه یا کسب و کار هستند یا کسانی که ملکی دارند که در آن زندگی نمی کنند و آن را اجاره می دهند یا شخصی که زمین می خرد. . در یک منطقه در حال رشد و پس از چند سال که قیمت افزایش یافته است آن را دوباره می فروشد. اینها افرادی هستند که بیش از ساعاتی که در شبانه روز کار می کنند درآمد دارند.

برای مثال تصور کنید شخصی صاحب کارخانه ای است که 100 نفر در آن 8 ساعت در روز کار می کنند. اگر این فرد 4 ساعت در روز سر کار برود و کار کند معادل 4 ساعت کار درآمد دارد؟ خیر، او معادل 804 ساعت کار درآمد دارد. یا در مثال دیگر فردی را تصور کنید که سرمایه پولی بالایی دارد، مثلاً 5 میلیارد تومان در منطقه رو به رشد زمین می خرد و بعد از سه سال آن را 15 میلیارد تومان می فروشد، چنین فردی 10 میلیارد تومان دارد. درآمد ایجاد کرد. برای خودش در حالی که این درآمد به تعداد ساعات کار در این سه سال بستگی ندارد.

این دو معنی دارد:

افرادی که دارای مشاغل اهرمی هستند محدودیتی از نظر درآمد نخواهند داشت، زیرا عامل درآمدزایی آنها تعداد ساعات کار در طول ماه نیست که محدود است، بلکه کمیت و کیفیت اهرم آنها درآمد آنها را تعیین می کند.

تا آخر عمر مستمر کار نکنند، چون یک ماه هم برای استراحت سفر کنند، درآمدشان در آن ماه قطع نمی شود، چون سازمان انسانی یا پولشان با آنها سفر نکرده است. برای فردی که این شغل را دارد درآمد ایجاد کند.

حال یک سوال: کدام یک از دو مدل کسب و کار و درآمدزایی بازاریابی شبکه ای است؟

بله، 100% بازاریابی شبکه ای (بازاریابی شبکه ای) کار اهرمی است، در واقع نکته اصلی بازاریابی شبکه ای (بازاریابی شبکه ای) در کلمه شبکه نهفته است.

در بازاریابی شبکه ای از دو طریق می توانید درآمد کسب کنید:

درآمد فروش شخصی، درآمد فروش تیم شما

در واقع، درآمد فروش شخصی یک مدل درآمدزایی ساعتی است، یعنی بر اساس زمانی که صرف فروش می کنید و میزان فروش خود، درآمد کسب می کنید. اما درآمد فروش تیم شما کاملاً از مدل اهرمی و نمایی پیروی می کند.

یعنی فرض کنید ماهانه 30 ساعت صرف فروش شخصی می کنید و مثلاً 3 میلیون تومان می فروشید، اما از طرف دیگر اگر 40 نفر در تیم فروش خود داشته باشید و هر کدام مثلاً 20 ساعت وقت بگذارید. روی فروش خود و 2 میلیون تومان بفروشید، در این صورت درصدی از فروش شخصی 3 میلیونی خود را به دست خواهید آورد و درصدی از 80 میلیون تومانی که تیم شما فروخته است دریافت خواهید کرد.

در واقع، در مثال بالا، شما کل درآمد خود را برای 30 ساعت کار به دست نیاوردید، در مجموع 800 ساعت کار برای 40 نفر دیگر نیز برای شما درآمد ایجاد کرده است، و اینجاست که اهمیت کمیت را خواهید دید. و کیفیت افراد تیم شما. .

نتیجه: بازاریابی شبکه ای به شما این امکان را می دهد که حتی اگر فرد خیلی ثروتمندی نباشید، تخصص و ایده ناب نداشته باشید، نفوذ و ارتباطات خاصی نداشته باشید، باز هم بتوانید خود را در جمع افرادی قرار دهید که سلیقه آنهاست. درآمد، اهرم و افزایش.

دلیل دوم پتانسیل بالای بازاریابی شبکه ای:

حال می‌خواهیم مثالی از دلیل دوم قدرت بازاریابی شبکه‌ای را برای شما بیان کنیم:

فرض کنید قصد دارید در یک شرکت کار کنید، این فرصت را خواهید داشت که سبک دریافت حقوق خود را انتخاب کنید. شما دو انتخاب دارید:

هر روز در پایان روز به واحد مالی مراجعه کنید و یک میلیون تومان دریافت کنید (در یک شرایط فرضی تعطیلات رسمی را روز کاری در نظر می گیریم) بنابراین در مجموع ماهیانه 30 میلیون تومان دریافت خواهید کرد.

هر روز در پایان روز کاری به بخش مالی گزارش دهید و حقوق خود را دریافت کنید، اما در روز اول ماه.

شما فقط یک تومان (10 ریال)، روز دوم 2 تومان، روز سوم 4 تومان، روز چهارم 8 تومان، روز پنجم 16 تومان، روز ششم 32 تومان دریافت خواهید کرد. و … تا سی ام ماه

این وضعیت در اول ماه بعد یعنی اول ماه بعد 1 تومان و روز دوم 2 تومان تکرار می شود و همین روند تا آخر ماه …

اگر جای شما بودید کدام مدل را انتخاب می کردید؟

در نگاه اول اکثر افراد مدل اول را انتخاب می کنند زیرا فکر می کنند بدون شک در مدل دوم اگر کل پول دریافتی در 30 روز را جمع کنیم کمتر از 30 میلیون تومان می شود. نظر برخی مردم حتی تا یک میلیون تومان. اتفاق نخواهد افتاد !

بیایید با هم بررسی کنیم که کل پرداختی برای مدل دوم چقدر خواهد بود (ارقام زیر به تومان است):

1، 2، 4، 8، 16، 32، 64، 128، 256، 512، 1024، 2048، 4096، 8192، 16384 (پایان نیمه ماه، تا الان جمعاً رسید شما کمتر از 40 هزار تومان بوده است. ! کمتر از تمام مشاغل دنیا پرداخت کنید!) سوئیت 32768, 65536, 131072, 262144, 524288, 1048576, 2097152, 4194304, 8388608, 1641308, 167777 21 7728, 268435456, 583670912!!!

بله درست می بینید مبلغ پرداختی به شما فقط در روز سی ام بیش از 500 میلیون تومان است! . در واقع کل پرداختی در مورد دوم بالغ بر یک میلیارد تومان می شود! درصد زیادی از مردم قبل از محاسبه حالت اول را انتخاب می کنند! در واقع این افراد هنوز قدرت شگفت انگیز عروج بزرگواران را ندارند.

و در اینجا دلیل دوم قدرتمند بودن بازاریابی شبکه ای را می بینیم:

بازاریابی شبکه ای تنها شغل اهرمی و تصاعدی است که هر ماه اهرم ما قوی تر از ماه قبل می شود. در واقع، کارخانه ای که در این ماه 500 کارمند دارد، در ماه آینده در شرایط عادی همان 500 کارمند را خواهد داشت، اما وقتی یک تیم فروش 500 نفره در بازاریابی شبکه ای داشته باشید، ماه آینده احتمالاً چند ده نفر به آن اضافه خواهند شد. گروه شما و ماه بعد تعداد و قدرت اهرم شما به طور مشابه و تصاعدی افزایش خواهد یافت.

در کسب و کار ما گسترش به این معناست که اگر به صورت مستمر و جدی کار کنید بعد از چند سال فعالیت یک سازمان بسیار بزرگ خواهید داشت.

بیل گیتس: اگر روزی بخواهم زندگی ام را از صفر شروع کنم و شغلی را انتخاب کنم، بازاریابی شبکه ای را به عنوان بهترین راه برای رسیدن به اهداف بزرگم انتخاب خواهم کرد…

با ورود یا ثبت نام در آموزش ویژه علوم پولی همراه ما باشید

خلاصه قسمت اول آموزش:

– بازاریابی شبکه ای یکی از قدرتمندترین روش های تبلیغات و فروش در دنیا به شمار می رود و بزرگ ترین کشورها و شرکت های دنیا از این روش به خوبی استفاده کرده اند.

کسب و کارهای ناسالم (اهرام) حدود 100 سال است که در همه کشورهای جهان غیرقانونی بوده و کسب و کارهای بازاریابی شبکه ای سالم حدود 80 سال است که در هر کشوری با علم پیشرفته و اقتصاد پویا و قدرتمند قانونی هستند. پشتیبانی.

– بازاریابی شبکه ای پتانسیل بسیار بالایی دارد، زیرا درآمدزایی به صورت اهرمی و تصاعدی است (تنها شغل اهرمی در دنیا که هیچ پیش نیازی ندارد (به جز اراده و انگیزه شما) و از طرفی فقط اشتغال اهرمی است که آن هم تصاعدی است. ..)

کلام آخر این بخش:

دلایلی که ما با اشتیاق این کار را انجام می دهیم و آن را به دیگران ارائه می دهیم:

1. بدون نیاز به سرمایه زیاد درآمد کسب کنید.

2. ما با افرادی کار می کنیم که دوستشان داریم و خودمان انتخاب می کنیم.

3. ما مشتاقانه منتظر کمک به یکدیگر برای ساختن زندگی بهتر هستیم.

4. با ارائه این کار به دیگران کمک می کنیم تا درآمد و رضایت شخصی خود را افزایش دهند.

5. کسب درآمد و رشد در این صنعت محدودیتی ندارد و هر چقدر که بخواهیم می توانیم رشد کنیم و درآمد کسب کنیم.

6. به لطف تجربیات عملی و آموزش های مفید متعددی که در این کار خواهیم دید، رشد فردی قابل مشاهده خواهیم داشت (رشد اعتماد به نفس، مدیریت خشم، مدیریت احساسات و افکار منفی، توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران، مدیریت استرس، مدیریت بحران و غیره)

7. بنابراین ما دوستان زیادی پیدا می کنیم و می توانیم بر سرنوشت خود تأثیر بگذاریم.

8. ما می توانیم این کار را انجام دهیم و در هر کجا که هستیم، چه در خانه، چه در محل کار و چه در سفر، کسب درآمد کنیم.

مرتبط:  چرا خونریزی من قطع نمیشه

9. ما رئیس خودمان هستیم و برنامه کاری ما در دستان ماست.

ده مانند سیستم های اداری و سایر مشاغل، ما محکوم به کسب درآمد کمتر از بهترین کارمندان خود نیستیم! و در واقع می توانیم با توجه به قدرت افکار و رفتار خود رشد کنیم.

11. هیچ ریسک مالی در این تجارت وجود ندارد، ورشکستگی، چک های برگشتی، ضرر و زیان را فراموش کنید، درآمد خود را به صورت نقدی دریافت می کنید.

12. در دوره‌هایی که به هر دلیلی مستقیماً کار نمی‌کنیم، به لطف آموزش‌هایی که به کارمندانمان داده‌ایم و تیم فروش که ایجاد کرده‌ایم، درآمد ما حفظ می‌شود و حتی افزایش می‌یابد.

13. ما به رشد اقتصادی کشورمان کمک می کنیم و شهروند مفیدی برای جامعه خود هستیم (ایجاد اشتغال، حمایت از تولید ملی و چرخاندن چرخ کارخانه های کشور، واردات ارز و …)

14. و در نهایت تمام موارد فوق را برای دیگران می خواهیم و با تأثیر مثبت بر زندگی آنها، زندگی خود را تغییر می دهیم.

با ورود یا ثبت نام در آموزش ویژه علوم پولی همراه ما باشید

3.3/5 (4 نظر)

شبکه چیست، سوالی است که شاید بسیاری از ما با آن مواجه شده باشیم. نزدیک به پانزده سال از آغاز بحث بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی در ایران می گذرد و محافل زیادی با این موضوع در بین جوانان و بازاریابان برگزار می شود. آیا این نوعی بازاریابی است که پول در می آورد؟ آیا می توان با آن پولدار شد و درآمد ماهانه خوبی داشت؟ آیا این نوع بازاریابی می تواند موفق باشد؟

بازاریابی شبکه ای در زبان فارسی به معنای بازاریابی شبکه ای است. این نوع فعالیت نوعی بازاریابی است که فعالیت تجاری آن بر اساس نیروی انسانی و شبکه گسترده انجام می شود.

به این ترتیب یک بازاریاب باید محصول را از شرکت مادر (که بازاریابی شبکه ای برای آنها انجام می شود) تهیه کند و بر اساس فروش آنها پورسانت دریافت کند. جدا از این بحث در شبکه، بابت فروش زیرمجموعه، پورسانت پاداش دریافت خواهید کرد.

اگر بپرسید اساس شبکه چیست، باید گفت که اگر بتوانید تعداد افرادی که در گروه خود هستند را افزایش دهید، می توانید به صورت تصاعدی پورسانت های بیشتری دریافت کنید. به این ترتیب می توانید درآمد بیشتری در شبکه کسب کنید. اکثر افرادی که در این زمینه موفق بوده اند توانسته اند زیرمجموعه ای قوی، مشتاق و گسترده تشکیل دهند.

شبکه چیست؟

البته این بازاریابی در ایران طرفداران خاص خود را دارد و شرکت های زیادی در زمینه بازاریابی شبکه ای فعال هستند و به بازاریابان خود پورسانت می دهند، اما برخی کارشناسان و اقتصاددانان با این روش بازاریابی مخالف هستند و معتقدند این روشی اشتباه و مضر است. شرق. اما روش کار شبکه چگونه است و فعالیت آن چگونه به کمیسیون می انجامد؟

شبکه همانطور که از نامش پیداست یک شبکه را تشکیل می دهد. در واقع شما فردی هستید که در راس این شبکه قرار می گیرید و زیرمجموعه های خود را به تعداد بیشتری افزایش می دهید. ساختار زیر مجموعه شما یک هرم است و قرار است شما در راس آن هرم باشید. به نظر شما منظور از هرم در شبکه چیست؟

پیشنهاد ما: طرح کسب و کار

در واقع شما در رأس هرمی هستید که در شبکه تشکیل داده اید و مطمئناً زیرمجموعه ای از افراد دیگر هستید که در نهایت در رأس هرم شرکت به نام رهبر قرار می گیرید. شما اولین نیستید و ممکن است آخرین نفر نباشید. در واقع در MLM شما دو راه برای کار دارید که یکی از آنها از دیگری اهمیت بیشتری دارد.

در واقع یکی از آنها بازاریابی محصول است که در آن به موفقیت مالی زیادی نخواهید رسید. اگر می خواهید در شبکه سازی موفق شوید، این فعالیت زیر مجموعه های شماست که شما را به هدفی که می خواهید می رساند.

اگر بپرسند مهمترین عامل در شبکه سازی چیست، باید پاسخ داد که مهمترین عامل تأثیرگذاری بر افراد اطراف شماست. زمانی که تأثیر داشته باشید و هنر بیان خوبی داشته باشید، به راحتی می توانید مجموعه خود را گسترش دهید و به موفقیت نهایی دست یابید.

بازاریابی شبکه ای همچنین به عنوان بازاریابی چند سطحی شناخته می شود که به آن MLM (بازاریابی چند سطحی) نیز گفته می شود. در بازاریابی چند سطحی، شما از زیر گروه خود به چند لایه یا لایه جدا می شوید و زیر گروه های شما در سطح دوم و زیر گروه های آنها در سطح سوم و به همین ترتیب به سطوح بالاتر می روند.

MLM در شبکه به چه معناست؟

شبکه MLM مدت زیادی است که در کشورهای پیشرفته دنیا فعالیت می کند، البته برخی از این شرکت ها همچنان فعال هستند و از بازاریابان در حوزه خود سود می برند. بازاریابی چند سطحی بسته به تعداد سطوح، کمیسیون های بیشتری را به شما پیشنهاد می دهد که می توانید برای دستیابی به اهداف مالی خود در آینده، آن ها را افزایش دهید.

به نظر شما اصول موفقیت در شبکه چیست و چگونه می توان در یک بازه زمانی مشخص به اهداف و چشم اندازهای مالی تعیین شده دست یافت؟ بحث ما در مورد این موضوع ادامه خواهد داشت.

اصول موفقیت در شبکه چیست؟

در ادامه بحث از چیستی شبکه باید گفت که برای رسیدن به هر چیزی باید اصول خاصی را رعایت کرد. در واقع برای موفقیت باید یک برنامه مدون و یک استراتژی حرفه ای داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن به آنچه می خواستید برسید.

برای موفقیت در این حرفه نیز باید یک سری نکات را رعایت کنید که با رعایت آنها به موفقیت برسید. بنابراین در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که اصول موفقیت در شبکه چیست.

پیشنهاد ما: ثروتمندترین افراد جهان در سال 2019

به کیفیت محصول توجه کنید

چه محصولات شرکت شبکه ای را باید بررسی کنید؟ شما باید محصولات باکیفیت و کاربر پسند را انتخاب کنید. این بدان معناست که ابتدا باید بازاریابی SLM خود را تقویت کنید و بتوانید محصولات خود را بفروشید. SLM (Single-Level-Marketing) در واقع بازاریابی تک سطحی است که در آن می توانید با استفاده از بازاریابی محصول کمیسیون دریافت کنید.

اساس موفقیت بازاریابی شبکه ای

اگر کیفیت محصولی که به مشتریان ارائه می دهید بسیار پایین باشد، مشتری در دفعات بعدی قطعا از خرید آن پشیمان خواهد شد، حتی اگر بار اول آن را خریداری کند. او به جای اینکه محصول را از شما بگیرد، محصولات دیگر را از شما ترجیح می دهد.

تقویت مهارت های بیان و مذاکره

برای اینکه در بازاریابی محصول موفق باشید و بتوانید مجموعه خود را بسازید، باید بتوانید خوب صحبت کنید و طرف مقابل را جذب کنید. اگر از یک بازاریاب موفق بپرسید که اصول موفقیت شبکه چیست، یکی از پاسخ هایی که به شما خواهند داد هنر بیان است.

باید روی این مهارت سخت کار کنید. از قدیم گفته اند که زبان رمز موفقیت است، بنابراین آنها مدت هاست اهمیت بازاریابی کلامی را درک کرده اند و برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای باید در این زمینه پیشرفت کرد.

ترفندها و تکنیک هایی در این زمینه وجود دارد که با یادگیری آنها به شما این امکان را می دهد که بر مشتری مسلط شوید و او را متقاعد کنید که محصول شما را بخرد یا به مجموعه شما اضافه کند.

افزایش مهارت های گروه سازی و رهبری

یکی از مهم ترین پاسخ ها به این سوال که اصول موفقیت شبکه چیست این است که شما باید بتوانید یک پورتفولیوی قوی بسازید. فروش محصول به خودی خود پولی برای شما به ارمغان نمی آورد، اما این فروش وابسته شما است که به شما کمک می کند درآمد بیشتری داشته باشید.

شبکه چقدر مهم است؟

اصول شبکه سازی گروه سازی و تیم سازی است که در چندین سطح انجام می شود. شما باید تیمی بسازید که در این زمینه از شما مشتاق تر باشد تا مجموعه پیشرفت کند و با آن بتوانید به اهداف خود برسید. به نظر شما یک گروه خوب در شبکه چیست؟

پورتفولیوی خود را حول افرادی که بر آنها تأثیر می گذارید بسازید. افرادی را انتخاب کنید که می توانند به شما در ایجاد شبکه و حفظ رابطه نزدیک با شما کمک کنند. برای اینکه آنها را به مجموعه خود اضافه کنید باید بتوانید در آنها امید و انگیزه برای رسیدن به هدفشان ایجاد کنید.

با رفاقتی که در تیم خود ایجاد می کنید، به راحتی می توانید آنها را رهبری کنید و به موفقیت مجموعه کمک کنید.

مهارت های رهبری را افزایش دهید

شما فردی هستید که رهبر یک گروه یا تیم در نظر گرفته می شود. شما توانستید با توانایی های خود یک مجموعه بزرگ بسازید. برای رشد پورتفولیوی خود، به محتوایی نیاز دارید که بتواند افرادی مانند شما را پرورش دهد. به نظر شما داشتن یک رهبر خوب در شبکه چقدر مهم است؟

این افراد قرار است رهبران و رهبران فرعی آینده شما باشند که به شما در رشد کسب و کار شبکه شما کمک خواهند کرد. افرادی مشتاق و با انگیزه بالا که قطعا به شما نیز کمک خواهند کرد.

سند حقوقی شبکه چیست و آیا آرزوی ثروتمند شدن به برکت این کار محقق می شود؟

ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که مستندات قانونی شبکه چیست و سپس از سوال دیگری که مطرح شد پرهیز کنیم. هر شرکتی که بخواهد از این نوع بازاریابی شبکه ای یعنی MLM استفاده کند باید دارای مجوز فعالیت MLM صادر شده از وزارت صنعت و معدن باشد. پس از این مراجعه می توانید قانونی بودن شرکت های شبکه را درخواست کنید. هر شرکتی که این مجوز را نداشته باشد، فعالیت آن غیرقانونی است و هر لحظه امکان پلمپ آن وجود دارد.

اما آرزوی ثروتمند شدن در این حرفه چیست؟ آیا درست است و آیا می توان از آن برای رسیدن به اهداف بزرگ مالی استفاده کرد؟

باید گفت در این دنیا همه چیز ممکن است. برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای، باید تلاش های مستمر انجام دهید. یعنی شما می توانید به آنچه گفتیم عمل کنید و تلاش شما در این زمینه مستمر و مصمم است تا بتوانید در این زمینه به نتایج مثبت برسید.

به این سوال که شبکه چیست و عوامل موفقیت آن پاسخ داده ایم. قطعا در این مورد به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. اگر می خواهید در این زمینه فعالیت کنید و این رشته به شما پیشنهاد می شود، حتما سوابق شرکت را بررسی کنید. همچنین قانونی بودن آن را بررسی کنید.

به علاوه، می توانید از افرادی که می دانند شبکه چیست، مشاوره دریافت کنید. افراد با تجربه در این زمینه مرجع خوبی برای تحقیق هستند.

بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی شبکه ای یکی از موضوعاتی است که در مورد بازاریابی صحبت می شود و مردم همیشه در مورد آن شک دارند. در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم که بازاریابی شبکه ای چیست و مزایا و معایب آن را تعریف می کنیم. همچنین مرحله به مرحله مراحل کار در این زمینه را آموزش می دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

بازاریابی شبکه ای چیست؟

“بازاریابی شبکه ای” یا بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند سطحی یک مدل بازاریابی است که شامل شبکه ای از فروشندگان است. همه این افراد به صورت مستقیم و بر اساس میزان فروش خود با دریافت پورسانت درآمد کسب می کنند. روش کار این نوع بازاریابی انعطاف پذیر است و به فروشندگان اجازه می دهد تا به صورت آنلاین فعالیت کنند. این روش کسب درآمد با اضافه شدن فروشندگان جدید، استراتژی و مقیاس خاصی دارد.

البته برخی از استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌ای متکی به طرح‌های هرمی هستند که درآمد اصلی خود را از فروش آموزش گران‌قیمت به اعضای جدید شبکه می‌گیرند و کمتر بر فروش محصولات تمرکز می‌کنند. افرادی که به این شکل از بازاریابی علاقه مند هستند باید بدانند که کلاهبرداری های بازاریابی شبکه ای چیست و قبل از پیوستن به آن به خوبی تحقیق کنند.

اگر آماده شروع کار در بازاریابی شبکه ای هستید، قبل از انجام این کار باید به مواردی توجه کنید. می دانید که برای رشد در این تجارت و کسب سود، باید اعضای خانواده و دوستان خود را تشویق کنید تا محصول را خریداری کنند یا عضوی از این تجارت شوند. بنابراین باید بدانند بازاریابی شبکه ای چیست. توجه داشته باشید که شما برای عزیزانتان ارزشمند هستید، پس برای فروش بیشتر این ارزش ها را زیر پا نگذارید و فقط محصولاتی را بفروشید که از کیفیت آنها مطمئن هستید.

سوالات اساسی در بازاریابی شبکه ای

در زیر 6 سوال را خواهید دید که پاسخ آنها مسیر شما را در این نوع بازاریابی روشن می کند.

این شرکت چند ساله است؟

چه محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند؟ آیا فکر می کنید این محصولات یا خدمات ارزشمند هستند؟

آیا کالاها یا خدمات شرکت قیمت مناسبی دارند؟

شرکت به صورت یکپارچه در کدام حوزه فعالیت می کند؟

آیا شرکت برنامه ریزی خوبی دارد؟

چه پشتیبانی یا آموزشی برای شما در نظر گرفته اند؟

مانند هر کسب و کار دیگری، باید مطمئن شوید که شما و مشتریانتان کاملاً ایمن هستید. در این نوع بازاریابی فرصت های زیادی برای تقلب وجود دارد. بنابراین چک لیستی از سوالات بالا تهیه کنید و برای شروع و دانستن اینکه بازاریابی شبکه ای در هر کسب و کاری چیست، این نکات را بررسی کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

به یاد داشته باشید، این شغلی است که شما رئیس و کارمند آن هستید. بنابراین، شما باید تمایل داشته باشید که با شکست روبرو شوید و دوباره برای موفقیت تلاش کنید. همچنین در نظر داشته باشید که همه نمی توانند از شما حمایت کنند و همیشه افرادی هستند که ماهیت کار شما را زیر سوال می برند.

علاوه بر این، درک روشنی از درآمد و هزینه داشته باشید. اگر توانایی انجام محاسبات دقیق را ندارید و کسب و کارتان روز به روز در حال رشد است، حتما از یک حسابدار کمک بگیرید. در حال حاضر، بسیاری از افراد در حال انجام چنین فعالیت هایی از راه دور هستند.

انواع بازاریابی شبکه ای

برای اینکه بهتر بفهمید بازاریابی شبکه ای چیست، ابتدا بدانید که بازاریابی شبکه ای به طور کلی دارای سه نوع لایه است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

1. بازاریابی تک لایه

این روش مطمئن ترین نوع بازاریابی است که در آن افراد کمیسیون خود را مستقیماً پس از فروش دریافت می کنند. در این حالت، فروشندگان ملزم به اضافه کردن فروشندگان دیگر نیستند و از روش های مرسوم بازاریابی وابسته برای فروش بیشتر استفاده می کنند.

2. بازاریابی دو سطحی

در این صورت، فروشندگان کمیسیون مستقیم دریافت می کنند، اما برای اضافه کردن دیگران، کمیسیون غیر مستقیم دریافت می کنند. در این حالت، کسب پورسانت غیرمستقیم عموماً به دو سطح از فروشندگان محدود می شود.

3. بازاریابی چند سطحی

این روش بیش از دو سطح فروشنده دارد و افراد معمولاً از 5 تا 6 سطح فروشنده بعداً به صورت مستقیم و غیر مستقیم پورسانت دریافت می کنند. برخی از شرکت ها برای تشویق فروشندگان مبتدی به یادگیری در مورد بازاریابی شبکه ای و ادامه استخدام فروشندگان، مشوق هایی ایجاد می کنند.

از آنجایی که بازاریابی دو سطحی و چند سطحی از طرح های تشویقی استفاده می کند، اغلب به طرح های هرمی کمتر معتبر تبدیل می شوند.

علاوه بر لایه ها، می توانیم بازاریابی شبکه ای را به سه دسته دیگر نیز تقسیم کنیم. این سه دسته افراد را ملزم می کند که از روابط شخصی و عزیزان خود برای فروش محصولات شرکت استفاده کنند. در این مواقع افراد خود را می فروشند یا به فروشندگان دیگر ملحق می شوند تا محصولات را بفروشند و هر کدام پورسانت دریافت می کنند. البته در نظر داشته باشید که بازاریابی شبکه ای با اینفلوئنسر مارکتینگ یکی نیست و تفاوت های زیادی دارد. در ادامه به ارائه و توضیح این سه دسته می پردازیم.

1. بازاریابی مستقیم

در این سیستم تک لایه، برای فروش محصول یا خدمات، فرد باید عضو شرکت باشد. افرادی که عضو می شوند نیازی به عضویت در سایر فروشندگان ندارند و فقط هزینه خرید محصولات را مستقیما پرداخت می کنند. روش فروش مستقیم یکی از رایج ترین روش های فروش است. به سادگی محصولات مورد علاقه خود را از محصولات این شرکت پیدا کنید و آنها را به دوستان و خانواده خود بفروشید.

2. بازاریابی با اشتراک

یکی از جدیدترین روش های بازاریابی شبکه ای استفاده از بازاریابی اینترنتی وابسته است. وبلاگ نویسان معروف و صاحبان سایت های لینک یک سری محصولات خاص را در سایت یا شبکه اجتماعی خود به اشتراک می گذارند. زمانی که افراد روی این لینک ها کلیک می کنند و محصولی را خریداری می کنند، سازنده یا عرضه کننده آن محصول طبق قرارداد خود مبلغ مشخصی را به صاحب آن سایت دریافت می کند.

مرتبط:  چرا به عامل بیماری های واگیر میکروب گفته میشود گاما

به عنوان مثال، اگر وب‌سایتی دارید که در آن محصولات مختلفی را به نمایش می‌گذارید و با فروش هر محصول از تولیدکننده سود می‌برید، در این حالت از روش بازاریابی وابسته برای کسب درآمد استفاده می‌کنید. برای کسب درآمد خوب در این مورد حتما در مورد قیمت ها و درصدهای فعلی تحقیق کنید.

3. بازاریابی چند سطحی

قبلا در بخش لایه ها توضیح دادیم که ماهیت بازاریابی شبکه ای در این مورد چیست. در بازاریابی چند سطحی (MLM) علاوه بر فروش محصولات، نیاز است که دائماً فروشندگان دیگری را جذب کنید تا بتوانید پول اولیه خرید محصولات و در نهایت سود حاصل از فروش آنها را به دست آورید. این مشاغل خانگی به دلیل شباهت به شرکت های هرمی توسط اکثر مردم جعلی تلقی می شوند. اما واقعیت این است که این نوع بازاریابی یک تفاوت اساسی با شرکت های هرمی دارد. در شرکت های هرمی مردم فریب توهم دستیابی به ثروت هنگفت در مدت زمان کوتاه را می خوردند و مشکل اصلی جذب اعضا بود. در MLM، محصولات و خدمات واقعی فروخته می شود.

بازاریابی شبکه ای معمولاً شامل یک تیم اصلی فروش متشکل از متخصصان فروش است. سپس اعضای تیم لایه ای از فروشندگان مشتاق را به گروه اضافه می کنند. لایه دوم اعضای لایه سوم را به شبکه اضافه می کند و این کار تا انتها ادامه می یابد. در نهایت، فروشندگان (اعضای شبکه) که می دانند بازاریابی شبکه ای چیست و چه مزایایی دارد، بر اساس تعداد محصولاتی که می فروشند، پورسانت دریافت می کنند.

اما چیزی که این استراتژی بازاریابی را جذاب می کند این است که فروشندگان سطح بالاتر نیز از فروشندگان خود کمیسیون دریافت می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت محصولات مراقبت از پوست را می فروشد. تیم اصلی این شرکت متشکل از A، B و C است و این فروشندگان D، E و F را اضافه می کنند. این افراد همچنین فروشندگان G، H و من را به عضویت گروه تبدیل می کنند و این روند ادامه دارد. شخص الف کمیسیون خود را با فروش محصولات دریافت می کند. او همچنین بخشی از پورسانت فروش محصولات توسط D و G و همچنین اضافه شدن های بعدی را دریافت می کند.

با اپیدمی کرونا، این استراتژی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. زیرا افراد می توانند با عضویت در شبکه های اجتماعی از خانه درآمد کسب کنند. فروشندگان در این شبکه ها تشویق شدند تا محصولات این شرکت ها را با ابزارهای مختلف رسانه های اجتماعی مانند پست ها، داستان ها و وضعیت ها ارائه دهند.

البته این امر منجر به کلاهبرداری های بیشتری شد، زیرا برخی از کلاهبرداران، جویندگان کار را مجبور به پرداخت هزینه برای آموزش می کردند. تمرکز آنها بر این بود که در قالب بازاریابی از دیگران پول بگیرند و روی مشتریان تمرکز نکردند. بلکه فروشندگان را هدف قرار دادند و از این راه درآمد کسب کردند.

مراحل شغلی بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای نوعی فعالیت شبکه ای است که داوطلبان این حرفه عموماً باید طی مراحل زیر اقدام کنند.

1. بررسی کسب و کار

انتخاب یک شرکت خوب مهمترین قدم برای موفقیت در این زمینه است. جستجوی سریع و آسان اینترنتی می تواند کمک کننده باشد. از سوالاتی که قبلا پرسیدیم برای این موقعیت ها استفاده کنید تا به پاسخ صحیح برسید.

2. جمع آوری اطلاعات از مدیران

در مورد رهبران این شرکت ها با همان هدفی که برای شرکت تحقیق کرده اید، اطلاعات کسب کنید. اگر مدیران این سازمان روند قانونی دارند و قوانین کشور آنها را تایید نمی کند، باید این شرکت را از گزینه های خود حذف کنید.

3. در مورد محصول یا خدمات شرکت اطلاعات کسب کنید

محصول این نوع کسب و کار باید قابل مصرف باشد تا مشتری برای خرید آن برگردد. بررسی کنید که آیا محصول یا خدمات شرکت قابل مصرف است یا خیر. در غیر این صورت از انتخاب این شرکت خودداری کنید. همچنین مطمئن شوید که این محصولات به مصرف کننده آسیب نرسانند.

4. از استخدام کننده خود بپرسید بازاریابی شبکه ای چیست؟

وقتی شرکتی را پیدا کردید که تمام ویژگی های فوق را دارد، وقت آن است که با استخدام کننده شرکت تماس بگیرید. در طول فرآیند استخدام شک داشته باشید. به خاطر داشته باشید که این فرد با استخدام شما مزایای بیشتری خواهد داشت، بنابراین ممکن است در مورد همه چیز واضح نباشد. با ارقام نجومی و وعده های درآمدی منحرف نشوید و کاملا هدفمند به این فکر کنید که در این شبکه چه کاری باید انجام دهید.

سوالات بسیار مستقیم بپرسید و اگر احساس می کنید پاسخ های طرف مقابل مبهم است، از او بخواهید تا مشکل را واضح تر برای شما توضیح دهد. به عنوان مثال، بپرسید که شرکت دقیقاً از شما می خواهد چه کاری انجام دهید و در طول همکاری خود با آن چه مقدار محصول باید بفروشید. همچنین چند نفر را باید به شبکه اضافه کنید و آیا باید برای آموزش هزینه کنید یا خیر.

5. قرارداد را با دقت بخوانید

هیچ برگه ای را سریع امضا نکنید. برای خواندن و درک دقیق مفاد قرارداد وقت بگذارید. حتی در صورت لزوم، از یک وکیل در این زمینه کمک بگیرید تا مطمئن شوید که یک قرارداد صحیح و منصفانه امضا می کنید.

6. مراقب علائم منفی باشید

واقعیت این است که برخی از شرکت های بازاریابی شبکه ای در واقع شرکت های هرمی هستند و به بهانه بازاریابی از اعضای خود کلاهبرداری می کنند. این افراد معمولاً قبل از اینکه کسی مشکوک شود با پول جمع آوری شده فرار می کنند. برخی از مواردی که برای متمایز کردن این شرکت ها باید به آنها توجه کنید در زیر ذکر شده است:

در صورتی که شرکت نسبت به سایر شرکت ها سود بیشتری از توزیع کنندگان دریافت کند.

اگر درآمد شرکت از جذب اعضا بیشتر از فروش محصولات است.

به طور کلی، اگر چیزی مشکوک به نظر می رسد، قرارداد را امضا نکنید.

7. یک طرح تجاری تهیه کنید

اگر بر اساس نکات ذکر شده چندین کسب و کار را در نظر دارید، برای موفقیت کسب و کار خود برنامه ای ایجاد کنید.

این طرح، حتی قبل از عضویت در یک شرکت، به شما این امکان را می دهد که از مشکلات احتمالی از قبل آگاه شوید.

آموزش گام به گام بازاریابی شبکه ای

اکنون که شرکت و محصولات آن را تایید کرده اید، زمان شروع به کار به عنوان بازاریاب شبکه ای است. برای موفقیت در کسب و کار خود مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

1. مربی مناسب را انتخاب کنید

مربی یا منتور کسی است که به شما کمک می کند بازاریابی شبکه ای را شروع کنید و یاد بگیرد که بازاریابی شبکه ای چیست. در بیشتر موارد، شخصی که شما را به شرکت معرفی می کند، مربی شما نیز می شود. این مربی دوره را برای شما توضیح می دهد و با کمک او به سرعت روند کار را شروع می کنید. معمولا در این سیستم هر چه موفقیت بیشتری کسب کنید مربی سود بیشتری دریافت می کند و این بزرگترین انگیزه او برای راهنمایی صحیح شماست. در زیر آنچه باید از مربی خود انتظار داشته باشید آورده شده است.

در صورت بروز مشکل در دسترس باشید و نیاز به کمک داشته باشید.

هنگام کار می توانید آن را ببینید.

با خود صادق باشید و به خود بگویید که آیا چیز مهمی برای بهبود روند کاری شما وجود دارد.

2. در مورد محصولات خود تحقیق کنید

وظیفه شما در این شغل فروش محصولات است. بنابراین باید اطلاعات کاملی در مورد آنها داشته باشید و برای معرفی این محصولات به مشتریان بالقوه برنامه ریزی کنید و همچنین توانایی پاسخگویی به سوالات آنها را داشته باشید. بهتر است از هر محصول بیش از یک محصول خریداری کنید زیرا ممکن است مشتریان بیشتر تقاضا کنند.

یادتان باشد قبل از فروش در مورد تمام ویژگی ها و مزایای محصول تحقیق کنید تا خودتان به کیفیت آن ایمان داشته باشید و با استفاده از تکنیک های متقاعدسازی به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

3. شرکت در جلسات سازمانی و دوره های آموزشی

اگر در این دوره ها و جلسات شرکت کنید، از طریق مهارت های ارتباطی کلامی و غیرکلامی خود با افراد جدیدی آشنا خواهید شد و مهارت های جدیدی را برای درک بهتر بازاریابی شبکه ای یاد خواهید گرفت.

این اطلاعات و مهارت های جدید به شما کمک می کند تا کسب و کار بهتری بسازید.

4. سرنخ های جدید ایجاد کنید

در بازاریابی شبکه ای، مشتریان بالقوه یا مخاطبان علاقه مند، مشتریان بالقوه هستند و اگر می خواهید درآمد بیشتری داشته باشید، باید مشتریان بالقوه بیشتری پیدا کنید. راه های زیادی برای یافتن این افراد وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

رسانه های اجتماعی مکانی ارزان و آسان برای نمایش خود و محصولاتتان هستند. بنابراین در تمامی شبکه های پرطرفدار صفحه ای ویژه برای کسب و کار خود ایجاد کنید و اطلاعات موجود در آنها را در دوره های مختلف به روز کنید.

به صورت آفلاین و آنلاین تبلیغ کنید. وب سایت ها و فضاهای آفلاین می توانند به دیده شدن کسب و کار شما کمک کنند.

تماس تلفنی فروش اگرچه به نظر روشی قدیمی است، اما همچنان برای یافتن مشتریان بالقوه استفاده می شود.

تعاملات شخصی نیز یکی از راه های یافتن مخاطب علاقه مند است. بنابراین، همیشه یک کارت ویزیت همراه داشته باشید و هنگام معاشرت با افراد دیگر و پس از تعامل با آنها، آن را ارائه دهید و درباره کسب و کار و محصولات خود توضیح دهید.

5. همه سرنخ ها را دنبال کنید

برای اینکه این سرنخ ها به مشتری تبدیل شوند و درآمد مناسبی برای شما به ارمغان بیاورند، باید بدانید که در بازاریابی شبکه ای چه سرنخ هایی وجود دارد و همه سرنخ ها را دنبال کنید. برخی از مراحل زیر به شما در این امر کمک می کند.

یک پاسخگوی خودکار در صفحه سایت خود طراحی کنید تا با افرادی که به سایت دسترسی دارند ارتباط برقرار کنید.

اطلاعات را از همه کاربران جمع آوری کنید و این فایل را همیشه در دسترس نگه دارید.

هنگام برخورد با مشتریان بالقوه، همیشه آماده فروش باشید.

سعی کنید مخاطبان علاقه مند را بیش از یک بار به مشتری تبدیل کنید و در اولین مقاومت عقب نشینی نکنید. زیرا اگر کسی یک بار محصولات شما را دوست نداشته باشد، ممکن است دفعه بعد آن را دوست داشته باشد.

البته مواظب باشید زیاد او را در کلیپ قرار ندهید و او را به دنبال راهی برای فرار از دست خود نکشید. زیرا ضربه بزرگی به کسب و کار شما وارد می کند.

مربی بازاریابی شبکه ای

وقتی عضو شرکت های بازاریابی شبکه ای می شوید، ابتدا اطلاعاتی در مورد نحوه کار در این شرکت ها ندارید و نمی دانید بازاریابی شبکه ای چیست. بنابراین لازم است فردی را در نظر بگیرید که به شما آموزش دهد که به آن مربی یا مربی می گویند. این شخص معمولاً قبل از شما ارتباط خوبی دارد و باید مربی شما بماند تا زمانی که دوباره روی پای خود بنشینید.

به نفع مربی است که شما در این حرفه موفق شوید، پس تمام نکات را به بهترین شکل ممکن برای شما توضیح می دهد. باید به او و نکات ذکر شده نیز توجه کنید. همچنین با یادگیری صحیح، وقتی خودتان مربی شوید، افراد را بهتر راهنمایی می کنید و نتایج بهتری می گیرید. یادآوری می کنیم که برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای باید روابط بلندمدت ایجاد کنید.

آموزش بازاریابی شبکه ای

شبکه یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی شبکه ای است و اگر آن را به درستی انجام دهید، درآمد مناسبی کسب خواهید کرد. در ادامه با نحوه انجام این کار آشنا خواهیم شد.

1. اعضای جدید جذب کنید

همانطور که در این شرکت استخدام شده اید، برای موفقیت در این شبکه باید اعضای تیم جدیدی را اضافه کنید. همیشه به دنبال فرصت های جدید برای اضافه کردن اعضای جدید تیم باشید. البته بهتر است این فرآیند را با شخص دیگری انجام دهید. این فرد باید منطقی، فروشنده ماهری و دارای مهارت های نرم و متنوعی باشد که روند عضویت را برای شما آسان تر می کند.

2. مربی اثربخشی برای اعضای خود باشید

اگر عضویت موفقیت آمیز باشد، درآمد خوبی خواهید داشت. بنابراین این اعضای جدید را به بهترین شکل ممکن آموزش دهید. این ممکن است زمان زیادی طول بکشد و گاهی اوقات حتی مجبور می شوید چند هفته را با این افراد بگذرانید. اما به این موضوع نگاه کنید: شما در حال ساختن تیم خود هستید و باید بیشترین انگیزه را برای صرف زمان و کمک به اعضا داشته باشید. زیرا هر چه این افراد در کسب و کار خود موفق تر باشند، درآمد شما نیز بالاتر خواهد بود.

3. به اعضای تیم خود کمیسیون خوبی بدهید

با پرداخت کمیسیون مناسب به افراد استخدام شده، از انگیزه آنها برای فروش اطمینان حاصل می کنید. به این ترتیب آنها پول بیشتری برای شما و خودشان به دست می آورند و شما یاد می گیرید که بازاریابی شبکه ای واقعاً به چه معناست. این همچنین به شما کمک می کند تا آنها را برای مدت طولانی تری نگه دارید. اگر اعضای جدید استعدادهای فروش بهتری دارند، حفظ آنها در تیم به نفع شماست.

4. در مورد کسب و کار خود با افراد حرفه ای مشورت کنید

به یاد داشته باشید که شما مسئول تمام جنبه های کسب و کار خود هستید و باید قوانین مختلف از جمله مالیات را رعایت کنید. بنابراین می توانید برای بهبود روند کار از افراد متخصص یا یک وکیل حرفه ای کمک بگیرید.

عوامل موفقیت در بازاریابی شبکه ای

«رابرت کیوساکی» در کتاب «کسب و کار قرن بیست و یکم» توضیح داده است که بازاریابی شبکه ای چیست و اگر کسی بخواهد به طور مستقل کسب و کاری راه اندازی کند، مدل بازاریابی شبکه ای بهترین گزینه برای اوست. زیرا در این صورت درآمد غیر مستقیم کسب می کند. به عبارت دیگر درآمدی که از بازیابی شبکه به دست می آورید در دراز مدت چشمگیر است و پس از مدتی کار در این زمینه می توانید به مبالغ بالایی دست پیدا کنید.

به این ترتیب بدون صرف وقت اضافی، هر روز مبالغ مختلفی دریافت خواهید کرد و از زمان باقی مانده برای استراحت و تفریح ​​یا سرمایه گذاری در چیز دیگری استفاده می کنید. با توجه به این موضوع، اگر فکر می کنید برای شروع بازاریابی شبکه ای آمادگی دارید، ابتدا شرکت های فعال در این زمینه را تحقیق کنید و سپس کار خود را شروع کنید. در ادامه به 8 عامل اشاره می کنیم که شرکت های موفق در زمینه بازاریابی شبکه ای دارای تمامی این عوامل هستند. شما می توانید شرکت مورد نظر خود را با در نظر گرفتن این ویژگی ها انتخاب کنید.

تاریخچه شرکت : اکثر شرکت های مدل بازاریابی شبکه ای ورشکسته می شوند و پس از کمتر از 5 سال ناپدید می شوند. با توجه به این موضوع، برای داشتن درآمد پایدار و امنیت شغلی، از ابتدا یک شرکت قدیمی و معتبر را انتخاب کنید.

اعتبار مالی : به دنبال شرکتی باشید که در نظر دارید بدهی نداشته باشد و در پرداخت کمیسیون تاخیر نداشته باشد.

Unique Consumer Products: بررسی کنید که آیا شرکت به عنوان واسطه بین تولید کننده و خریدار عمل می کند یا خود تولید کننده محصولات است. این نکته بسیار مهم است. اگر شرکت محصولات خود را بفروشد، نشان می دهد که کنترل کامل بر کیفیت آن محصولات دارد. علاوه بر این، از آنجایی که این محصولات اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، مردم به صورت ماهانه آنها را خریداری می کنند و درآمد فروشندگان ادامه دارد. در واقع، اگر محصول مورد نظر مصرف‌گرا نباشد، یافتن مشتریان بیشتر دشوار یا حتی غیرممکن خواهد بود.

قیمت های رقابتی : برخی از شرکت ها برای گرفتن پورسانت بیشتر قیمت محصولات را به ناعادلانه افزایش می دهند و این مشکل برای فردی که می خواهد این محصولات را به دوستان و آشنایان خود بفروشد یک نکته منفی است. بنابراین برای شرکتی مناسب است که قیمت محصولات آن در حد قیمت های معمولی سوپرمارکت و حتی کمتر از آن باشد.

مرتبط:  چطور در بازی ساکورا اسکول بچه دار شویم

High Reorder Rate : در کسب و کارهای موفق بازاریابی شبکه ای، درصد بالایی از درآمد معمولاً از خرید مجدد مشتریان قبلی حاصل می شود. بنابراین، اگر اعضای فروشنده هر بار محصولات خود را به افراد مختلفی بفروشند و مشتریان قبلی درخواست خرید مجدد نکنند، این مشکل نشان دهنده نارضایتی، کیفیت نامناسب محصول و یا قیمت بالای آنها است.

به کارمزد فروشنده توجه کنید : برخی از شرکت ها به کارمزد فروشنده توجه نمی کنند و به بازگشت سرمایه خود اهمیت نمی دهند. در این صورت کسانی که تنها درآمدشان از بازاریابی شبکه ای است، تامین مایحتاج زندگی را با مشکل مواجه خواهند کرد. در این بین برخی از شرکت ها به طور کامل به این موضوع فکر می کنند و شرایط را به گونه ای برای فروشنده آماده می کنند که پس از سرمایه گذاری اولیه در ماه های بعد نیازی به هزینه های اضافی نباشد.

کم هزینه در شروع : شرکت هایی با این نوع بازاریابی وجود دارند که فروشندگان را ملزم به پرداخت مبلغی در ابتدای عضویت می کنند، اما شرکت های موفق معمولاً هزینه ای سالانه دریافت می کنند و سپس محصولات را بدون هزینه اضافی به فروشندگان خود ارائه می دهند. . هزینه.

محصولات با کیفیت : در بازاریابی شبکه ای کیفیت محصولات بسیار مهم است و اگر شرکتی بدون در نظر گرفتن این نکته وارد بازاریابی شبکه ای شود به زودی با مشکل مواجه خواهد شد. چون مشتریان دیگر خرید نمی کنند و برند خراب می شود. از سوی دیگر، شرکت هایی که محصولات رضایت بخشی ارائه می کنند، زنده می مانند.

مزایا و معایب بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مزایای بازاریابی شبکه ای

این نوع بازاریابی افرادی را که مایل به فروش هستند گرد هم می آورد. بنابراین به جای فروش انفرادی یا نمایندگی، به عنوان یک شرکت معروف اقدام به فروش می کنند. مزیت دیگر این است که افراد می توانند از آن به عنوان شغل دوم استفاده کنند و نیازی به صرف زمان زیادی برای آن ندارند. زمان کار آنها کاملاً در اختیار آنهاست و حتی می توانند به صورت آنلاین کار کنند. علاوه بر این، اگر در این نوع بازاریابی کسب و کار موثری انجام دهند، از بسیاری از عضویت ها درآمد خوبی کسب خواهند کرد.

بازاریابی شبکه ای نیز مزایای زیادی برای کسب و کارها دارد. به عنوان مثال برای ارائه محصولات خود و فروش آنها نیازی به استخدام نیروی فروش دائمی ندارند و فقط برای فروش محصولات پورسانت می پردازند. آنها همچنین پولی را برای تبلیغات خرج نمی کنند، زیرا فروشندگان درگیر دائماً این محصولات را تبلیغ می کنند و مشتریان واقعی پیدا می کنند.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی شبکه ای این است که محصولات اغلب با کیفیت، ضروری، ارگانیک و طبیعی هستند و اکثر شرکت های بهداشتی، سلامتی و مراقبت از پوست از آنها استفاده می کنند. از دیگر مزایای این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جریمه نشوید : اگر فردی را به عضویت این شرکت ها درآورید و عملکرد او بهتر از شما باشد، هرگز شما را از سیستم بیرون نمی کنند. در واقع جریمه شما پول و زمانی است که در صورت نرسیدن به نتیجه دلخواهتان تلف می کنید.

بدون ریسک : در این نوع بازاریابی، اگر موفق به کسب درآمد نشوید، ضرر زیادی نخواهید داشت. بنابراین این یکی از فعالیت هایی است که هیچ ریسکی ندارد، اما اگر شرکتی فاقد اعتبار باشد، می تواند به طرق مختلف تقلب کند و شما در این مسیر ضرر زیادی خواهید کرد.

این نوع بازاریابی علاوه بر مزایایی که به آن پرداختیم، معایبی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

معایب بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای برای همه به صرفه نیست و فقط کسانی سود می برند که حجم فروش بالایی داشته باشند و افراد بیشتری را به مجموعه اضافه کنند. بررسی ها نشان می دهد که اکثر اوقات اعضای این گروه بیشتر از اینکه برنده شوند، مبالغ هنگفتی را از دست می دهند.

عوامل زیادی وجود دارد که مانع از افزایش درآمد اعضا در بازاریابی شبکه ای چند لایه می شود. برخی از این معایب عبارتند از:

این شرکت معمولاً از فروشندگان می خواهد که محصولات خود را خریداری کنند، هزینه آموزش در این نوع بازاریابی را پرداخت کنند یا مسئولیت فروش تعداد معینی از محصولات را بر عهده بگیرند. این در حالی است که فروشندگان باید قبل از شروع به کار و بدون دریافت وجه این هزینه ها را پرداخت کنند.

مشکل دوم این است که پاداش شرکت فقط به کسی تعلق می گیرد که مقدار مشخصی از کالا را فروخته یا به مقدار مشخصی فروش رسیده باشد.

فروشنده علاوه بر هزینه های مستقیم باید هزینه های غیرمستقیم مانند هزینه تماس تلفنی، اینترنت، ابزار آموزشی، ایاب و ذهاب و … را بپردازد و این هزینه ها اغلب از کل سود کار بیشتر می شود و در واقع فرد ضرر می کند. . .

نمی توان گفت که همه از این روش بازاریابی سود می برند. با این حال، این یک روش بازاریابی است و مردم باید اطلاعات خوبی در مورد محصولات خود داشته باشند تا مشتری را متقاعد به خرید کنند.

بنابراین به طور کلی، موفقیت در بازاریابی شبکه ای تضمینی نیست زیرا در همان ابتدای کار شما برای خرید محصولات و آموزش پول از دست می دهید و مطمئن نیستید که آن را پس خواهید گرفت یا خیر. ضمناً با حضور در این شبکه زمان و هزینه ای را که در هیچ کجا ثبت نمی شود تلف می کنید و نمی توانید برای جبران خسارت شکایت کنید.

شما باید محصولات زیادی را بفروشید تا از هزینه ها خارج شوید و اگر می خواهید سود بیشتری کسب کنید، همیشه باید مشتریان بیشتری پیدا کنید یا افراد جدیدی را به عنوان فروشندگان وارد تجارت کنید. برای کاهش ریسک کار در این شرکت، حتما قبل از عضویت تحقیقات خود را انجام دهید. همچنین مطمئن شوید که خریداران کافی در اطراف شما برای خرید این محصولات وجود دارد.

برای مثال، اطرافیان شما ممکن است به مراقبت از پوست اهمیتی ندهند و خرید چنین محصولاتی را غیر ضروری بدانند. در این صورت شما اولین و مهمترین شانس خود را برای موفقیت در این تجارت از دست می دهید زیرا این افراد به شما اعتماد دارند و اگر محصول خوبی داشتید قطعا از شما خرید می کردند اما اکنون محصول شما هیچ یک از نگرانی های آنها را برطرف نمی کند و شما من نمی توان با آنها شبکه کرد بازاریابی در زمینه مراقبت از پوست، به نتیجه دلخواه برسید.

حالت دوم این است که برخی از محصولات هنوز در محیط های خاصی عرضه نشده اند و کسی از آنها اطلاعی ندارد تا هزینه آنها را بپردازد. در این صورت اگر قصد عضویت در این شرکت را دارید باید زمان و انرژی زیادی را صرف ارائه محصول و رسیدن به نقطه فروش کنید.

برخی از مردم تعجب می کنند که آیا می توان از طریق بازاریابی شبکه ای درآمد کسب کرد؟ نکته این است که اگر کسب‌وکاری پیدا کردید که شبیه یک شرکت هرمی نیست، بله، می‌توانید از این طریق درآمد کسب کنید، اما باید سخت کار کنید و زمان و انرژی خود را صرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. به همین دلیل است که فروشندگان عادی خیلی سریع ناامید می شوند و به سادگی وقت و پول خود را هدر می دهند.

ویژگی های افراد موفق در بازاریابی شبکه ای چیست؟

تعداد کمی از افراد برای مدت طولانی در بازاریابی شبکه ای کار می کنند و درآمد خوبی کسب می کنند. در ادامه به 10 ویژگی مشترک این افراد اشاره می کنیم.

۱- رویاهای بزرگی دارند

بیشترین موفقیت در زندگی نتیجه تصویر ذهنی ما در مورد هر موضوعی است. در بازاریابی شبکه ای افراد رویاهای بزرگی دارند و می خواهند با فعالیت در این زمینه به همه آنها برسند. معنای رویا چیزی نیست که در خواب می بینید، بلکه نتیجه نیازی است که می خواهید در آینده برطرف کنید. در واقع افرادی که آینده روشنی دارند متوجه خواهند شد که هدف بازاریابی شبکه ای چیست و برای رسیدن به آن تلاش خواهند کرد.

2. مردم مطالبه می کنند

فرض کنید شخصی تشنه و گرسنه است و مدت زیادی است که چیزی نخورده است. حالش آنقدر بد است که اگر تا سه روز آینده چیزی نخورد از گرسنگی می میرد. او در وضعیت مرگ یا زندگی است و برای تغییر وضعیت خود دست به هر کاری می زند. این دیدگاه بازاریابان شبکه ای موفق است. آنها فروش و عضویت را ضروری می بینند و برای موفقیت دست به هر کاری می زنند.

3. یادگیرنده و شنونده فعالی هستند

یادگیری هرگز متوقف نمی شود و هیچ کس، صرف نظر از سن، محدودیتی برای یادگیری ندارد. افرادی که در زمینه بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند تحصیلات بالایی دارند و با گوش دادن به تجربیات یکدیگر در زمینه کاری خود مهارت بیشتری پیدا می کنند.

این افراد هر روز نیم ساعت کار توسعه فردی را مطالعه می کنند و هر ماه حداقل یک کتاب را تا آخر مطالعه می کنند. آنها همچنین به صدای افرادی که در زمینه بازاریابی شبکه ای موفق هستند گوش می دهند و یا ویدیوهای خاص این حوزه را تماشا می کنند.

با تکیه بر تجربه حرفه ای به دست آمده، آنها سعی می کنند از گوش دادن فعال برای درک بهتر مخاطب و متقاعد کردن مشتری استفاده کنند.

4. برای رسیدن به اهداف خود برنامه هایی دارند

افرادی که در بازاریابی شبکه ای فعال و موفق هستند معمولاً اهداف خود را روی کاغذ می نویسند و برای رسیدن به آنها برنامه ای طراحی می کنند. از آنجایی که بیشتر این اهداف بزرگ هستند، برای رسیدن به آنها قدم به قدم به اهداف کوچکتر تقسیم می شوند.

5. آنها صادق هستند

برخی از شرکت ها با هدف کلاهبرداری در این نوع بازاریابی حضور داشته اند و جایگاه این نوع فروش را به شدت تخریب می کنند. اما کسب و کارهایی که به خوبی کار می کنند اغلب کارمندان صادقی دارند. در واقع اساس کار در بازاریابی شبکه ای استفاده از مهارت های ارتباطی برای ایجاد ارتباط موثر است و عدم صداقت مانع از پیشرفت افراد می شود. بنابراین سعی می کنند با مخاطبان خود صادق باشند.

6. سریع عمل می کنند

یکی از دلایل موفقیت این افراد سرعت عمل آنهاست. بازنده این نوع بازاریابی کسانی هستند که کار را به تعویق می اندازند.

7. با افراد همفکر معاشرت می کنند

این افراد برای دستیابی به موفقیت با بازاریاب های شبکه ای موفق ارتباط برقرار می کنند زیرا باید دیدگاه ها و باورهای مشترکی را توسعه دهند و مسیر آنها را برای رسیدن به نتایج مشابه دنبال کنند.

۸- عموماً فروشندگان خوبی هستند

افراد قبل از خرید محصولات، این افراد را زیر نظر دارند و پس از مشاهده رفتار مناسب به فروشنده اعتماد کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری می کنند. با توجه به این مشکل افراد فعال در این زمینه مدام در تلاش هستند تا خود را در زمینه فروش ارتقا دهند.

9. به کار خود علاقه مند هستند

موفقیت در این حرفه تنها زمانی امکان پذیر است که فرد واقعاً کار خود را دوست داشته باشد. از آنجایی که اطرافیان عموماً این نوع تجارت را تایید نمی کنند، ماندن در شبکه بازاریابی و علاقه مندی به آن کار دشواری است. اما کسانی که در این زمینه موفق می شوند به نتایج خوبی می رسند.

ده آنها نمی دانند چگونه از بازاریابی شبکه ای خارج شوند

افراد بسیار فعال و راضی در این زمینه هرگز نمی دانند چگونه از بازاریابی شبکه ای خارج شوند و به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند. زیرا هرگز به روزی که این حرفه را ترک خواهند کرد فکر نمی کنند.

باید گفت که معمولا تعداد کمی از بازاریابان شبکه ای این ویژگی ها را دارند و نتایج خوبی کسب می کنند. بقیه افراد خیلی زود پس از پیوستن از روند کند این نوع بازاریابی خسته می شوند و آن را بدون نتیجه رها می کنند. به طور کلی، تعداد داوطلبان بازاریابی شبکه ای زیاد است، زیرا این یک کار خانگی است و هرکسی صرف نظر از سطح تحصیلات، تجربه حرفه ای و مهارت های خود می تواند در آن کار کند.

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

در طول انقلاب صنعتی قرن 18، محصولات زیادی تولید شد که فروشندگان را ملزم به فروش آنها به مشتریان می کرد. این محصولات عموما ویژگی های خاصی داشتند و مانند سایر محصولات رایج نبودند. به همین دلیل لازم بود شخصی این ویژگی ها را برای مشتریان توضیح دهد. بنابراین پس از جنگ جهانی دوم، در دهه 1940، با شرکت ویتامین کالیفرنیا (Nutrilite)، بازاریابی شبکه ای توسعه یافت.

زمانی که این شرکت در حال تولید محصولات خود بود، به شدت به شبکه توزیع نیاز داشت. بنابراین او به دنبال فروشندگان مستقل برای عرضه این محصولات به مشتریان بود. فروشندگان بقیه توزیع کنندگان را از بین دوستان خود انتخاب کردند و شرکت به نمایندگان فروش پول پرداخت کرد.

در سال 1959 دو کارمند Nutrilite به طور جداگانه شرکتی به نام Amway را بر اساس روش MLM راه اندازی کردند. به گونه ای طراحی شده است که محدود به یک منطقه خاص نیست و هر کسی می تواند آن را در مناطق دیگری مانند کانادا، انگلستان، استرالیا، آلمان و فرانسه راه اندازی کند. این روش بازاریابی به شرکت های معروفی مانند پاناسونیک اجازه داده است که از آن در بازاریابی کلی خود استفاده کنند.

در دهه 1980، چشم انداز اقتصادی ایالات متحده تغییر کرد و این تغییر همزمان با ورود زنان به فعالیت های تجاری بود. زنان مهمترین هدف بازاریابی شبکه ای بودند زیرا با وجود داشتن فرزند و زندگی پرمشغله می توانستند درآمد خوبی کسب کنند. بسیاری از این افراد پس از اینکه متوجه شدند بازاریابی شبکه ای چیست، به عضویت این نوع کسب و کار درآمدند.

در اواخر دهه 1990، بازاریابان شبکه ای به تدریج از اینترنت برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند. ایجاد فروشگاه های آنلاین و سفارشات الکترونیکی شرایط کاری کارکنان بازاریابی شبکه ای را ساده کرده است. به این ترتیب دیدن تبلیغات از این نوع شرکت ها عادی شده است. دسته بندی های بازاریابی شبکه ای همچنان در حال تکامل هستند. اما قلب این نوع بازاریابی برقراری ارتباط موثر برای موفقیت در این نوع فروش است.

نتیجه

برخی از نکاتی که در تمامی شرکت های دارای سیاست بازاریابی شبکه ای وجود دارد و نشان می دهد بازاریابی شبکه ای چیست، در زیر خلاصه می شود.

استراتژی بازاریابی شبکه ای این است که بازیگران این حوزه باید افراد بیشتری را به شبکه جذب کنند و محصولات شرکت را بفروشند. در این صورت درآمد هرکس به موفقیت او بستگی دارد و به هر دو صورت پورسانت دریافت می کنند.

انواع رایج این نوع بازاریابی عبارتند از: تک لایه، دو لایه و چند لایه و به طور کلی بازاریابی تک لایه ارزش بیشتری دارد.

واضح است که شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای بازاریابی شبکه ای را تشکیل می دهند. اخیراً فروش آفلاین در این صنعت کاهش یافته است و فروشندگان در این نوع مشاغل محصولات را به افرادی که به صورت آنلاین با آنها در تماس هستند می فروشند.

علاوه بر سیاست های حاکم بر بازاریابی شبکه ای، در این مقاله به آموزش مشارکت در این نوع کسب و کار و نحوه موفقیت در آن پرداخته ایم و مزایا و معایب و همچنین هزینه های اولیه بهره برداری در این سیستم را بیان کرده ایم.

سوالات متداول

در ادامه به چند سوال مرتبط با بازاریابی شبکه ای می پردازیم.

مربی بازاریابی شبکه ای کیست؟

مربی بازاریابی شبکه ای راهنمایی است که شما را به عضویت سیستم درآورده است و تا زمانی که برای پیوستن و فروش محصولات آماده شوید با شما خواهد بود.

آیا شغل در بازاریابی شبکه ای به زمان زیادی نیاز دارد؟

خیر این نوع بازاریابی می تواند شغل دوم شما باشد و آن را از راه دور و آنلاین انجام دهید.

درآمد ماهانه بازاریابی شبکه ای چقدر است؟

در این حرفه درآمد ثابتی وجود ندارد و همه چیز به میزان فعالیت شما و یافتن مشتریان بیشتر بستگی دارد.

آیا شرکت های بازاریابی شبکه ای قابل اعتماد هستند؟

برخی از سودجویان در قالب بازاریابی شبکه ای کلاهبرداری می کنند، اما شرکت های معتبری در سراسر دنیا هستند که از طریق بازاریابی شبکه ای اقدام به فروش می کنند و سال هاست در این زمینه فعال هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا