چرا لاریجانی رد شد

حق چاپ تصویرROKNA

پس از ماه‌ها کشمکش علی لاریجانی و شورای نگهبان بر سر انتشار علنی دلایل رد صلاحیت وی از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، نامه‌ای با مهر این شورا در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن آمده است: لاریجانی به دلایل خانوادگی و مناصب سیاسی رد صلاحیت شد.

نامه شورای نگهبان با مهر «محرمانه» خطاب به علی لاریجانی نوشته شده و احمد جنتی دبیر این شورا در تاریخ 15 مردادماه سال جاری آن را امضا کرده و در انتهای نامه نوشته شده است. “لطفا آن را شخصا باز کنید”.

این نامه که در سایت های ایرانی از جمله آفتاب نیوز منتشر شده، در هفت بند دلایل رد صلاحیت رئیس سابق مجلس ایران را بیان می کند.

در ادامه این نامه مواضع و اظهارات سیاسی علی لاریجانی در موضوعات و مناسبت های مختلف از جمله اغتشاشات سال 1387 و حمایت وی از رد صلاحیت شدگان، دفاع از عملکرد آنان و استفاده از برخی از آنان در مشاغل تحت امر خود آمده است. ، ذکر شده است.

سفر اعضای خانواده آقای لاریجانی به خارج از ایران از جمله به آمریکا و کشورهای اروپایی، اقامت یکی از فرزندان ایشان در آمریکا و همچنین ادامه تحصیل و اقامت والدین درجه یک ایشان در آمریکا. پادشاهی، از جمله دلایل رد صلاحیت او هستند.

در این نامه همچنین «دخالت یکی از فرزندان در قراردادهای خدماتی و ساختمانی شورای اسلامی در دوران ریاست شورای اسلامی» به عنوان یکی دیگر از دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی ذکر شده است.

این شورا در دو ماده دیگر «عدم رعایت اصل ساده زیستی کارکنان دولت» و «همدستی محسوس (علی لاریجانی) در بخش‌هایی از نابسامانی و وضعیت نامطلوب دولت فعلی (حسن روحانی)» را اعلام کرد. به عنوان دلایل رد صلاحیت از مشاور رهبر ایران.

علی لاریجانی در نامه های مختلف از شورای نگهبان خواست تا تمامی دلایل رد صلاحیت خود را به طور رسمی و علنی اعلام کند.

علی لاریجانی در نامه‌ای به تاریخ 6 مهر که برای تنی چند از فرماندهان و مقامات عالی نظام ارسال کرده است، تصمیم شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت خود در انتخابات 1400 را تشریح و از مواردی شکایت کرده است. متن کامل این نامه امروز در رسانه ها و سایت های خبری ایران نیز منتشر شده است.

آقای لاریجانی در این نامه می گوید که به نظر او انتخابات تمام شده و برای «عدالت اجتماعی» و «دموکراسی» دست به نوشتن این نامه ها زده است.

تلویزیون دولتی ایران در تاریخ 14 خرداد لیست 7 نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را با استناد به عباسعلی کدخدایی، سخنگوی وقت شورای نگهبان اعلام کرد، اما علی لاریجانی در میان کاندیداها نبود که مورد انتقاد بسیاری از سیاسیون قرار گرفته است. . فعالان

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، روز ۲۳ خرداد، در سخنانی بدون نام بردن از نامزد مشخصی، «ظلم و آزار» را که در حق کاندیداهای خاص یا اعضای خانواده‌شان انجام شده است، مورد تأکید قرار دادند و گفتند: «درخواست من و درخواست من از نهادهای مسئول این است. این موارد برای جبران اظهارات نادرست در مورد فرزند یا خانواده شخصی است.

پس از سخنان رهبر ایران، احتمال صلاحیت علی لاریجانی و افرادی مانند اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت قبل و مسعود مزیکیان، نماینده مجلس وجود داشت، اما شورای نگهبان اعلام کرد که وی اقدام کرده است. مطابق با قانون هنگام بررسی صلاحیت ها.

در ادامه صادق لاریجانی، رئیس شورای تشخیص فرصت ها و برادر علی لاریجانی، از دخالت نهادهای امنیتی در رد صلاحیت گسترده شورای نگهبان به شدت انتقاد کرد و نهادهای امنیتی را به مداخله روزافزون از طریق گزارش های کذب در تصمیم گیری ها متهم کرد. این شورا مشاوره

حضرت آیت الله خامنه ای ۲۲ شهریور ماه استعفای صادق لاریجانی از شورای نگهبان را پذیرفت.

منبع تصویر: Getty Images

8 میلیون و 585 هزار و 851 نفر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، حدود شش هزار نفر (پنج هزار و 949 نفر) نامزد و بیش از 97 درصد یا پنج هزار و 782 نفر رد صلاحیت شدند. تنها در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری حدود 100 نفر تایید صلاحیت شدند و تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در دوره های بعدی از 10 نفر فراتر نرفت و در همان دوره فقط دو نامزد نبود.

در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری، برخی از چهره های سیاسی رد صلاحیت شده اند و این رد صلاحیت ها از رهبر سازمان مجاهدین خلق، دبیرکل نهضت آزادی و دیگر نیروهای اپوزیسیون و منتقدان جمهوری اسلامی و در جریان انتخابات ریاست جمهوری 1391 آغاز شد. به دست اکبر هاشمی رفسنجانی رسید که «نام آن را «انقلاب» گذاشتند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران نیز در انتخابات ریاست جمهوری 1395 رد صلاحیت شد. انتخابات 1400 بی سابقه ترین رد صلاحیت از نظر تعداد در میان نیروهای داخل حکومت جمهوری اسلامی و رد صلاحیت علی لاریجانی، رئیس مجلس سابق است. مجلس و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، برای برخی غیرقابل باور بود. .

مرتبط:  چطور ایرانسل من را درست کنیم

دور اول؛ سخنان آیت الله خمینی و استعفای مسعود رجوی

منبع تصویر irane-ma.com

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در 14 بهمن 1358 شورای نگهبان وجود نداشت و وزارت کشور اعلام کرد که تعدادی از نامزدهای فاقد صلاحیت قانونی از جمله “ساواکی ها” را رد صلاحیت کرده است. همچنین آیت الله خمینی اعلام کرد کسانی که به قانون اساسی رای ندادند منصوب نشوند و مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق خلق از سمت خود برکنار شد.

در مورد تعداد نهایی نامزدهای اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری روایت های مختلفی گفته شده است. بر اساس آمار رسمی 124 نفر اسامی و 106 نفر تایید شده اند. اما پس از اعلام اسامی نامزدها، رسانه ها نوشتند که برخی از نامزدها به دلیل اتهاماتی مانند ساواکی بودن رد صلاحیت شده اند. در نهایت اعلام شد که 96 کاندیدا با هم رقابت می کنند. علاوه بر این، تقریباً تنها 10 نامزد توسط کمیسیون تبلیغات به رسمیت شناخته شدند و اجازه حضور در تلویزیون و رادیو را پیدا کردند.

اکبر هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور اعلام کرد که این وزارتخانه پیشنهاد کرده است که هر نامزد 100 امضا از شخصیت ها و گروه های سیاسی داشته باشد، اما شورای انقلاب این طرح را رد کرد. در نهایت شورای انقلاب اعلام کرد که آیت الله خمینی باید فهرست نامزدهای واجد شرایط را تایید کند، اما رهبر جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد که به دلیل کمبود وقت، تایید نامزدها را به مردم واگذار می کند.

با این حال، وزارت کشور اعلام کرد که افرادی را که ” فاقد صلاحیت قانونی” هستند، از جمله افرادی که ساواکی هستند، از فهرست نامزدها حذف می کند.

مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق خلق نیز مشهورترین چهره رد صلاحیت شده این دوره است و دلیل رد صلاحیت وی «رای ندادن به قانون اساسی» بوده است.

منبع تصویر، ایرنا

همچنین به گفته اکبر هاشمی رفسنجانی، شورای انقلاب تصویب کرد که «وقت صدا و سیما ارزشمند است و نمی توان آن را در اختیار افرادی قرار داد که صلاحیت ندارند و مغرضانه منصوب شده اند».

در نهایت، کمیسیون تبلیغات در واقع 10 نامزد را شناسایی کرد و به آنها اجازه داد از رادیو و تلویزیون برای اهداف تبلیغاتی استفاده کنند.

دوره دوم؛ صدای مخالف را حذف کنید

منبع تصویر: جماران.نیوز

در 11 مرداد 1360 دور دوم انتخابات برگزار و شورای نگهبان تشکیل شد و 67 نامزد از 71 نامزد رد صلاحیت شدند. در انتخابات این دوره که پس از برکناری ابوالحسن بنی صدر و درگیری دولت و سازمان مجاهدین خلق صورت گرفت، امکان کاندیداتوری برای گروه های مخالف عملا غیرممکن بود. در نهایت محمدعلی رجایی، علی اکبر پرورش، عباس شیبانی و حبیب الله عسگراولادی تایید صلاحیت شدند و محمدعلی رجایی رئیس جمهور شد. او کمتر از دو ماه پس از روی کار آمدن او ترور شد تا رئیس جمهور دوم دوره ریاست جمهوری خود را کامل نکند.

دوره سوم؛ رد صلاحیت ابراهیم یزدی

منبع تصویر: تسنیم

انتخابات سومين دوره رياست جمهوري به فاصله دو ماه، در 10 مهر 1360 پس از انتخابات دوم برگزار شد. پس از مرگ محمدعلی رجایی در انفجار نخست وزیری، مجددا در مهر 60 انتخابات برگزار شد و تنها علی خامنه ای، علی اکبر پرورش، حسن غفوری فرد و رضا زواره ای تایید صلاحیت شدند.

در این مدت 46 نفر منصوب شدند که از این تعداد 42 نفر رد صلاحیت شدند که نام ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه در دولت موقت و رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی نیز از جمله آنهاست. پس از آن آقای یزدی در دوره های بعدی در برخی انتخابات نامزد و رد صلاحیت شد.

دوره چهارم؛ رد صلاحیت تجار و تحریم انتخابات توسط مرجع تقلبی

در دوره چهارم ریاست جمهوری (4 مرداد 1364)، مهدی بازرگان، اولین نخست وزیر ایران پس از انقلاب، ابراهیم یزدی و احمدصدر حاج سید جوادی رد صلاحیت شدند و هاشمی رفسنجانی پیش بینی کرد که «برکناری مهندس بازرگان بدون آن نخواهد بود. موضوع.”

منبع تصویر، فارسنیوز

آیت الله مرعشی نجفی از مراجع تقلید در اعتراض به رد صلاحیت تجار انتخابات را تحریم کرد.

در این مدت 50 نفر منصوب شدند اما شورای نگهبان صلاحیت 47 نفر را رد کرد. فقط صلاحیت علی خامنه ای، محمود کاشانی و حبیب الله عسگراولادی تایید شد و آقای خامنه ای رئیس جمهور شد.

دوره پنجم؛ انتخابات را فقط با دو نامزد سازماندهی کنید

در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در 15 مرداد 1368 برگزار شد، 77 نفر از 79 نامزد توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و شورای نگهبان تنها دو نامزد به نام های اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت شورای اسلامی و عباس شیبانی را تایید کرد.

حق چاپ تصویرYJC

دوره ششم؛ توکلی رقیب هاشمی

در 31 خرداد 1372 ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و 128 نفر در این انتخابات ثبت نام کردند و شورای نگهبان صلاحیت 124 نفر را رد کرد. تنها عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد، رجبعلی طاهری نماینده سابق مجلس و احمد توکلی وزیر سابق کار تایید صلاحیت شدند. آقای توکلی در زمان انتخابات خود را منتقد هاشمی رفسنجانی معرفی کرد.

مرتبط:  چرا شنا در سد خطرناک است

دوره هفتم؛ رد صلاحیت رهبران نهضت آزادی و نیروهای ملی مذهبی

هفتمین دوره انتخابات در 11 خرداد 1376 برگزار شد و در این دوره ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران، حبیب الله پیمان، رهبر جنبش مبارز مسلمان عزت الله سحابی از بین رهبران ملی-مذهبی رد صلاحیت شدند. .

اعظم طالقانی نماینده سابق مجلس نیز در این مدت رد صلاحیت شد. او در سال 1988 و 1996 برای تاکید بر موضوع ریاست زنان مجددا منصوب شد.

در انتخابات این دوره 238 نفر نامزد شدند که شورای نگهبان در نهایت صلاحیت چهار نفر را تایید کرد. محمد خاتمی وزیر سابق ارشاد، علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد محمدی ری شهری وزیر سابق اطلاعات و رضا زواره ای عضو شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. در نهایت محمد خاتمی پیروز انتخابات اعلام شد.

منبع تصویر: HAMSHAHRIONLINE

انتخابات هشتم: افزایش تأیید نامزدهای واجد شرایط

در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (27 خرداد 1397) 814 نفر ثبت نام کردند اما 10 نامزد تایید صلاحیت شدند که پس از آن تکرار نشد. در این دوره با وجود اینکه محمد خاتمی نامزد شد، ابراهیم اصغرزاده نامزد و رد صلاحیت شد. قاسم شعله سعدی از جمله نامزدهای رد صلاحیت شده بود.

احمد توکلی، علی شمخانی، وزیر دفاع در دولت اول آقای خاتمی، عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمود مصطفوی کاشانی، حسن غفوری فرد، منصور رضوی، عضو شورای شهر، شهاب الدین صدر، معاون سابق وزیر وزارت بهداشت، علی فلاحیان، وزیر سابق اطلاعات و مصطفی هاشمی طبا، دبیر فعلی کمیته ملی المپیک، محمد خاتمی، در این انتخابات رقیب بودند.

انتخابات نهم: رد صلاحیت نایب رئیس شورای نگهبان

تعداد نامزدهای ثبت نام شده نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیرماه ۱۳۹۷) ۱۰۱۰ نفر از جمله ۱۰۰۲ نفر رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان است. در این مدت رضا زواره که سال ها معاونت شورای نگهبان بود و در انتخابات ریاست جمهوری مورد تایید قرار گرفت، رد شد.

منبع تصویر: AFP

اعظم طالقانی، ابراهیم یزدی و ابراهیم اصغرزاده از دیگر نامزدهای رد صلاحیت شده در این دوره از انتخابات بودند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، علی لاریجانی، محمود احمدی نژاد شهردار تهران و محمدباقر قالیباف فرمانده وقت نیروی انتظامی و مصطفی معاون اسبق وزیر علوم و کاندیدای جبهه مشارکت و محسن مهرعلی زاده، رئیس کل نیروی انتظامی، اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، علی لاریجانی، مورد تایید شورای نگهبان بودند. سازمان تربیت بدنی با حکم دولت رهبر جمهوری اسلامی تصویب شد.

دوره دهم؛ رد صلاحیت اعظم طالقانی و اکبر عالمی

در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در 31 خرداد 1387 برگزار شد، 475 نامزد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که از این تعداد 471 نفر رد صلاحیت شدند.

اعظم طالقانی نیز در این مدت محروم شد. اکبر اعلمی نماینده تبریز در مجلس از جمله رد صلاحیت شدگان بود که سخنرانی وی در مجلس در اعتراض به رد صلاحیت جنجال به پا کرد.

گفت: من پنج فرزند دارم، پس مسلم است که آقا هستم… آن زمان که چند نفر پنج ریال نماز خواندند، من برای دفاع از آرمان های ملت اسلحه به دست گرفتم.

رفعت بیات، نماینده زنجان در مجلس، و قاسم شعله سعدی، نماینده مجلس سوم، که در سال 2018 نامه ای سرگشاده به علی خامنه ای نوشتند، دیگر نامزدهای رد صلاحیت شده بودند.

دور یازدهم: رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و مشایی

در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در 3 خرداد 1392 برگزار شد، 686 نامزد معرفی شدند که از این تعداد 680 نفر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

منبع تصویر: خبرآنلاین

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای فرصت سنجی و رئیس جمهور سابق و اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سابق دفتر رئیس جمهور و کاندیدای مورد حمایت محمود احمدی نژاد، اصلی ترین نامزدهای رد صلاحیت شده بودند.

منبع تصویر: خبرآنلاین

مسعود مزکیان نماینده تبریز در مجلس، علیرضا زاکانی نماینده تهران، حسن سبحانی نماینده مجلس و شخصیت های اقتصادی از جمله نامزدهای رد صلاحیت شده بودند.

از علی فلاحیان، وزیر سابق اطلاعات نیز به عنوان نامزد رد صلاحیت شده نام برده شد، اما وی گفت: من رد صلاحیت نشدم. نام من را در میان انصراف ها قرار دادند. به من گفتند کنار کشیده ای.

تعدادی از وزرای دولت محمود احمدی نژاد از جمله منوچهر متکی وزیر امور خارجه، محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی نیز رد صلاحیت شدند، اما رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و آقای مشایی باعث شد رد صلاحیت آنها به چشم نیاید.

دوازدهم؛ رد صلاحیت احمدی نژاد و معاونش

منبع تصویر: AFP

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در 8 اردیبهشت 96 برگزار شد، 1636 نفر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بودند که از این تعداد 16299 نفر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

مرتبط:  چرا از بچم بدم میاد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، مشهورترین رد صلاحیت کننده این دوره از انتخابات بود و حمید بقایی، معاون او نیز رد صلاحیت شد.

دوره سیزدهم؛ بی سابقه ترین رد صلاحیت شخصیت های سیاسی

در دوره سیزدهم قانونگذاری (1400 نفر) 592 نامزد در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شدند که از این تعداد 585 نفر رد صلاحیت شدند. رد صلاحیت علی لاریجانی در این مدت برای خیلی ها غیر قابل باور بود. اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی نیز رد صلاحیت شد.

منبع تصویر: Getty Images

همچنین تعدادی از چهره های اصلاح طلب و حامیان دولت از جمله مسعود بیشیدیان، محسن هاشمی رفسنجانی، علی مطهری، عباس آخوندی، محمود صادقی و محمد شریعتمداری رد صلاحیت شدند.

در این میان، محمود احمدی نژاد به همراه تعدادی از اعضای دولتش از جمله شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد، بار دیگر رد صلاحیت شد.

سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه نیز که یدالله جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه مخالفت کرده بود، کاندیدای رد صلاحیت شده بود. عزت الله ضرغامی رهبر سابق سد و سیما نیز رد صلاحیت شد.

منبع تصویر: تسنیم

مصطفی تاج زاده دیگر نامزد رد صلاحیت شده این دوره بود. زهرا شجاعی رئیس مرکز مشارکت امور زنان در دولت محمد خاتمی نیز رد صلاحیت شد.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، برخی از چهره‌های مهم و شناخته‌شده که قبلاً واجد شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری بودند، این بار نتوانستند نظر مثبت شورای نگهبان را جلب کنند و رد صلاحیت شدند. از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری. البته محمود احمدی نژاد نیز یکی از چهره های شناخته شده با سابقه است و چون در دوره قبل رد صلاحیت شد، انتظار می رفت شورای نگهبان بی اعتمادی خود را تکرار کند.

به گزارش رکنا، رد صلاحیت برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از همهوری جای سوال دارد چرا که لاریجانی تا سال گذشته 12 سال ریاست شورای اسلامی را بر عهده داشت و 16 سال پیش صلاحیت وی برای ریاست جمهوری تایید شد. به همین دلیل دلیل رد صلاحیت وی سوالی قابل تامل به نظر می رسد. البته هنوز هیچ مرجع رسمی این خبر را تایید نکرده و شورای نگهبان اعلام کرده است که امروز نتایج را به وزارت کشور اعلام و وزارت کشور آن را منتشر خواهد کرد. در صورت تایید این خبر، علت را بررسی خواهیم کرد:

شرایط صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری

شرایط اصلی صلاحیت نامزدها عبارتند از: سیاست مدار بودن که شامل توانایی بر عهده گرفتن این مسئولیت و همچنین اعتقاد و تعهد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است. بعید به نظر می رسد لاریجانی به دلیل عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام رد صلاحیت شده باشد، چرا که موقعیت و مسئولیت های گذشته و کنونی وی با این امر مغایرت دارد، به عنوان نمونه سال ها عضویت در شورای فرصت را داشته است!

او به عنوان یک سیاستمدار 16 سال پیش چنین توانایی هایی داشت و برای ریاست جمهوری تایید شد، سپس به عنوان رئیس شورای اسلامی مشغول به کار شد. بعید است او رد صلاحیت شده باشد.

این ممکن است ناشی از برخی مشکلات منتسب به نزدیکان وی در زمینه فساد باشد که بعید به نظر می رسد، زیرا اولاً جرم دیگری، حتی اگر از بستگان بسیار نزدیک باشد، باعث سابقه بد و فساد نمی شود. اگر اینطور بود نباید تا الان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یا رئیس شورای اسلامی می ماند. در عین حال برادرش نیز از همین شرایط بهره مند است و در حال حاضر عضویت در شورای فقهی را دارد.

دو دلیل برای رد صلاحیت علی لاریجانی در برخی رسانه های حزبی

باریخ از رسانه ها دو مورد رد صلاحیت لاریجانی را مطرح کرد که یکی مربوط به سکونت فرزندانش در خارج از کشور و دیگری مربوط به زادگاه علی لاریجانی است.

یکی دیگر از مشکلات کاندیدای نزدیک به دولت مربوط به حضور و سکونت فرزندان وی در خارج از کشور است که برخلاف مصوبه شورای عالی در خصوص انتصاب مدیران ارشد اجرایی است و برخی مدعی شده اند که چون زادگاه لاریجانی عراق است. شورای نگهبان می تواند او را مستمک کند».

وضعیت فعلی کشور

البته پیش از این نیز سؤالاتی از سوی احزاب و رقبای آنها مطرح شده بود، زیرا برجام در مجمعی که لاریجانی رئیس جمهور آن بود تصویب شده بود یا اینکه وضعیت کنونی کشور مساعد نبوده و لاریجانی در سطوح عالی ریاست جمهوری را بر عهده داشته است. سال های اخیر و به نوعی مسئول شرایط فعلی است، بنابراین صلاحیت اداره کشور را ندارد. البته این اظهارات بیشتر شبیه دعوای سیاسی به نظر می رسد تا مستندات تصمیم گیری و دلیل اقدام شورای نگهبان را نمی توان مستند به این موضوعات کرد. برای اطلاع از آخرین قیمت های بازار ایران اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا