چرا شنا در سد خطرناک است

محسن عسکری درباره شنا در آب های ذخیره شده در پشت سدها هشدار جدی داد و گفت: شنا در دریاچه ها و مخازن پشت سدها یکی از خطرناک ترین فعالیت هایی است که افراد می توانند انجام دهند زیرا خطر غرق شدن را در پی دارد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش دما، مردم می توانند از هر فرصتی برای شنا و شنا در آب های پشت سد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شنا در آب پشت سد بسیار خطرناک است و خطر غرق شدن را به همراه دارد، افزود: با وجود تمام هشدارها متاسفانه برخی افراد همچنان در این آب ها شنا می کنند و دچار حادثه می شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان خطر شنا در آب پشت سدها را به حدی جدی دانست که وزارت نیرو تابلوی ممنوعیت شنا در تمام سدهای کشور نصب کرده است و گفت: شاید مردم فکر می کنند مبتدیان و کسانی که … شنا بلدند در این آب ها غرق نمی شوند اما آمار و شواهد نشان می دهد که حتی شناگران حرفه ای نیز در آب پشت سدها غرق شده اند و بنابراین همه باید به این هشدار توجه کنند.

عسگری همچنین با بیان اینکه چرا نباید در مخازن آب پشت سد شنا کنیم، تصریح کرد: در مسیر آب آوردن ممکن است خانه های متروکه، قطع درختان یا تیرهای برق در آب پشت سد وجود داشته باشد و در هنگام حرکت سیل، برگ و کوچک باشد. اجسام و جسم بزرگی وارد سد شده و برخورد شناگر با این اجسام می تواند خطرناک باشد و باعث گیرکردن فرد در این موانع و غرق شدن شود. تغییرات ناگهانی دما باعث گرفتگی عضلات و در نتیجه از دست دادن تعادل در هنگام شنا می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: اگرچه آب‌های سطحی سدها و مخازن زلال است، اما وجود جریان‌های زیرزمینی باعث ابری شدن و در نتیجه کاهش دید می‌شود که می‌تواند خطراتی را برای شناگران ایجاد کند.

وی تابلوهای اخطار و شنا ممنوع در همه طرف مخازن، سدها، سدهای انحرافی و تاسیسات برق مصنوعی استان را ممنوع دانست و گفت: از مردم می خواهیم در فصل گرما به این علائم توجه کنند تا از تلخی و تاسف جلوگیری شود. حوادث ناشی از وقوع برای محافظت از

انتهای پیام

کشور ما از نظر تعداد سدها یکی از کشورهای پیشرو در جهان محسوب می شود. حجم سدهای موجود در سراسر ایران بسیار زیاد است و شرایط خاص این سدها باعث شده تا افراد زیادی برای تفریح ​​و گذراندن وقت در کنار آنها به آنجا بروند. وجود آب زیاد در پشت سدها آب و هوای سدها را بسیار مطبوع کرده و مردم این مناطق را برای پیک نیک یا تفریح ​​انتخاب می کنند. با وجود حس فوق العاده پیک نیک و تفریح ​​در کنار سدها، همچنان خطر بسیار جدی افرادی را که به این مکان ها می روند تهدید می کند و آن خطر، شنا در سدهاست.

در سد شنا کنید

شنا در بین ایرانیان جایگاه بسیار ویژه ای دارد و ایرانی ها از کوچکترین فضا برای شنا و استحمام استفاده می کنند. به همین دلیل وقتی مردم به لبه سدها می روند، ناخودآگاه علاقه مند به شنا در آب پشت سدها هستند. متأسفانه، این یکی از خطرناک ترین فعالیت هایی است که می توان انجام داد. شنا در آب پشت سد می تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند و حتی خطر غرق شدن در آب سد را به دنبال داشته باشد.

این خطر وزارت نیرو را بر آن داشت تا در تمام سدهای کشور تابلوی شنا ممنوع نصب کند، اما بسیاری از مردم همچنان برای شنا به سدها می روند و به طور ناخواسته جان خود را از دست می دهند. خطر شنا در سدها به حدی است که حتی شناگران باتجربه و بسیاری از ناجیان غریق در آب پشت این سدها غرق شده و جان خود را از دست داده اند. در فصل گرما معمولاً مردم به سمت آب های سطحی رودخانه ها، کانال ها و سدها می روند و به دلیل ناآگاهی از نکات ایمنی به راحتی با شنا در این مکان ها جان خود را به خطر می اندازند.

مرتبط:  تو چرا دروغ گفتی رفتی بی وفا معین ریمیکس

خطرات شنا در سد

شنا در سد خطرات زیادی را به همراه دارد و این خطرات باعث مرگ و غرق شدن افرادی می شود که به جای شنا در استخر، سد را انتخاب می کنند. خیلی ها فکر می کنند کسانی که شنا بلد نیستند در آب پشت سدها غرق می شوند اما باید گفت که حتی حرفه ای ها هم در آب پشت سدها می میرند. علت اصلی غرق شدگی این است که سطح آب زمانی که سدها از آب پر می شوند با پیش بینی ها مطابقت ندارد و در حین پر شدن آب، خانه ها باقی مانده، درختان قطع شده یا تیرهای برق در آب می مانند.آب پشت سد.
حرکت سیل، برگ ها و اجسام ریز و درشت وارد سد می شود و تماس شناگر با این اجسام می تواند خطرناک باشد. بسیاری از مرگ و میرها به دلیل برخورد اجسام با شناگر است که در نتیجه فرد جان خود را از دست می دهد. او این را نمی داند، در حالی که پشت سدها شنا می کند می میرد و غرق می شود. علاوه بر شنا، حتی ورزش هایی مانند قایق رانی نیز در پشت سد ممنوع است و همین خطرات احتمالی برای افرادی که پشت سد قایق سواری می کنند وجود دارد و باعث غرق شدن آنها می شود. یکی از مهمترین سدهای ایران، سد طرق مشهد است. این سد که در شهر خراسان رضوی و مشهد قرار دارد بر روی رودخانه ترگاه بسته است. این سد بتنی و ارتفاع آن 81 متر است.

حوادث مربوط به شنا در سد

متأسفانه در کشور ما همچنان با مشکل غرق شدن افراد در سدها مواجه هستیم و این معضل باعث می شود سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان هنگام استحمام در سدها جان خود را از دست بدهند. اگر بخواهیم نگاهی به آمار بیاندازیم و غرق شدگان در سدها را بررسی کنیم، باید گفت که سالانه نزدیک به 1000 نفر از هموطنانمان در رودخانه ها، کانال ها، دریاچه ها و پشت سدها غرق می شوند و این همه جان خود را از دست می دهند. به دلیل غرق شدن در آب توسط سازمان پزشکی قانونی تایید شد. غرق شدن 20 نفر در دریاچه ارومیه در سال 98
2 یک نفر در سد کلان ملایر در سال 99
3 غرق شد یک نفر در کانال آب محور آرادان-گرمسار در 9975757599981884 غرق شد. 575. 759998885. صدها غرق شدگان در رودخانه کرج در سال
6 مرگ نوجوان 17 ساله در رودخانه شوشتر در سال 99
7 غرق شدن دو جوان در گیلان در سال 9975757599998888 جوانی از سال 9975757599998888. قمی در 9975757599998889. عناصر ذکر شده تنها بخشی است. افرادی که هر سال در رودخانه ها و سدها جان خود را از دست می دهند. اگر شما هم قصد تفریح ​​در کنار سدها را دارید، سعی نکنید در آب پشت سدها شنا کنید زیرا این کار بسیار خطرناک است و ممکن است باعث غرق شدن شما یا دوستان و آشنایانتان شود.

به جای تلاش برای شنا کردن در پشت سدها، می توانید به استخرها بروید و نقاط مشخص شده برای شنا را انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید. اگر شما هم اطلاعات یا تجربه ای در زمینه شنای سد دارید، می توانید این موارد را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید تا آنها را از مضرات شنای سد مطلع سازیم.

برای گزارش مشکل

بهروز صفا در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سدها و آبزیان محل شنا نیست، گفت: اهداف سدسازی از پیش تعیین شده است و شهروندان باید بدانند که سدها برای شنا ساخته نمی شوند.

وی ادامه داد: نوع رسوبات حاشیه دریاچه، جریان های آبی، اختلاف دمای لایه های مختلف آبی، تجهیزات و امکانات بهره برداری از سد زیرآبی، دریاچه را به مکانی بسیار خطرناک حتی برای افراد مجرب تبدیل کرده است. مردم. بنابراین لازم است شهروندان توجه ویژه ای داشته باشند تا تحت هیچ شرایطی سد را برای شنا انتخاب نکنند.

مرتبط:  چرا لینک بازنشانی اینستا کار نمیکنه

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند شرکت آب منطقه‌ای تهران تاکید کرد: علیرغم هشدارهای داده شده، برخی افراد به دلیل گرما، حمام را در دریاچه سد یا حوضچه‌های تغذیه مصنوعی یا سایر تاسیسات انتقال و توزیع آب مانند کانال‌ها انتخاب می‌کنند. از درجه حرارت هوا که منجر به تلفات جانی این افراد می شود.

صفا ادامه می دهد: با وجود ناامنی های ذکر شده، عده ای برای تردد در سطح دریاچه قایق های بادی می آورند که با توجه به موارد ذکر شده و بهره برداری از سدها بسیار خطرناک است. لذا از مردم تقاضا داریم به هشدارهای درج شده بر روی بنرهای اطلاع رسانی یا اطلاعیه های مسئولان آب منطقه ای تهران توجه کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا