چطور میتوانیم با مشکلات مبارزه کنیم

همه روزی مشکلات و سختی هایی خواهند داشت. بخشی از چرخه زندگی است. همانطور که نمی توانیم مفهوم گرما را بدون سرما درک کنیم، اگر احساس ناراحتی نکنیم نمی توانیم معنای شادی را درک کنیم. گاهی اوقات مشکلات ما به این دلیل به وجود می آیند که اوضاع از کنترل ما خارج است، گاهی اوقات مشکلات ما نتیجه مستقیم تصمیماتی است که می گیریم.

ما نمی توانیم رویدادهای زندگی خود یا نتایج آنها را تغییر دهیم. با این حال، ما این توانایی را داریم که احساس خود را نسبت به آنها و معنای آنها برای ما تغییر دهیم. درست مانند نقل قولی که می گوید: “10٪ از زندگی به آنچه اتفاق می افتد بستگی دارد و 90٪ بستگی به واکنش شما به آن رویدادها دارد.” » مغز ما برای ذخیره اطلاعات طراحی شده است. سپس، هر روز و هر ثانیه، به محض دریافت اطلاعات جدید، مغز شروع به جستجو در میان خاطرات می‌کند تا پاسخی را که خواهد داد، قرار دهد. به همین دلیل است که اگر خاطره بدی داشته باشید، مثلاً از یک ترن هوایی یا یک غذای خاص، هر بار که در زندگی خود با آن مواجه می شوید، واکنش شما به طور خودکار هیجان خواهد بود.

ما باید خودمان را آموزش دهیم که حتی در سخت ترین شرایط نیمه پر لیوان را ببینیم.

نفس میکشم یا نه؟

گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نفس بکشید. وقتی شرایط سخت و طاقت فرسا می شود، استرس ما افزایش می یابد، عمق تنفس ما کاهش می یابد و به طور کلی، ریتم طبیعی بدن ما به هم می خورد. در این مورد، بسیار مهم است که لحظه ای وقت بگذارید و از خود بپرسید: “آیا نفس می کشم یا نه؟” اگر متوجه شدید که هنوز به طور طبیعی نفس می‌کشید، بر مشکل خود غلبه کرده‌اید و باید برای مقابله با مشکلات آینده آماده باشید. اگر متوجه شدید که استرس راه های هوایی شما را مسدود می کند و بیش از حد آن را احساس می کنید، یک مکان راحت و ساکت پیدا کنید، 10 دقیقه بنشینید و نفس عمیق بکشید.

تنفس دیافراگمی یک راه اثبات شده برای کاهش استرس و آرام کردن سیستم عصبی غیر ارادی است. کلید مثبت ماندن و شاد بودن در زمان های سخت، حفظ آرامش است. و مطمئن شدن از تنفس خوب بهترین راه برای آرامش است.

حتما بخوانید: ۶ تمرین تنفس برای آرامش در کمتر از ۱۰ دقیقه

نقش من چیست؟

از خودتان بپرسید «نقش» من چیست، نه اینکه «تقصیر» من چیست. بدانید که بین این دو کلمه یک دنیا تفاوت وجود دارد. اولی مسئولیت شما را در قبال موقعیتی که در آن قرار گرفته اید نشان می دهد و به وضوح نشان می دهد که آن را پذیرفته اید، در حالی که دومی تداعی کننده شکست است و باعث می شود خودتان را سرزنش کنید. اگر به جای سرزنش دیگران روی نقش خود تمرکز کنید، چالش ها ناپدید می شوند و می توانید مشکل خود را راحت تر حل کنید.

من روی چه چیزی کنترل دارم؟

وقتی زندگی پرمشغله ما بر ما چیره می شود، اغلب فراموش می کنیم که چیزهایی وجود دارد که می توانیم تغییر دهیم. وضعیت خود را به طور عینی ارزیابی کنید. به دنبال چیزهایی باشید که می توانید کنترل کنید. این به شما کمک می کند بیشتر تمرکز کنید و مشکل خود را راحت تر حل کنید.

چه چیزی خارج از کنترل من است؟

گاهی اوقات چیزهایی هستند که کنترلی روی آنها نداریم. شاید این چیزها به دلیل افراد دیگر باشد، شاید عوامل طبیعی، شاید فقط زمان بد. مهم نیست چقدر تلاش می کنید، برخی چیزها خارج از کنترل ما هستند. به مشکل خود خوب نگاه کنید، چیزهایی را که نمی توانید کنترل کنید پیدا کنید و سپس آنها را رها کنید. بیشتر اوقات ما به کل مشکل خود نگاه می کنیم و از بزرگی آن وحشت می کنیم. اینکه بتوانید چیزهایی را که می توانید کنترل کنید از چیزهایی که نمی توانید جدا کنید، مشکل شما را محدود می کند، استرس شما را کاهش می دهد و اغلب به شما کمک می کند راه حل را واضح تر ببینید.

حتما بخوانید: چطور افکار منفی را در ۷ قدم از خود دور کنیم؟

چه احساسی دارم؟

تصمیم گیری تحت فشار احساساتی که مشکلات در ما ایجاد می کنند بدترین کار ممکن است. وقتی در وضعیت عاطفی بدی قرار داریم، احتمال اینکه تصمیمات بدی بگیریم بیشتر است. اگر بتوانیم تشخیص دهیم وقتی از پوسته «شخص منطقی» خارج می شویم چه زمانی در میانه مشکلات هستیم، می توانیم چند دقیقه وقت بگذاریم، نفس عمیقی بکشیم و در وضعیت عاطفی بهتری قرار بگیریم تا بتوانیم بهتر عمل کنیم. تصمیمات وقتی تصمیمات بهتری می گیریم، احساس بهتری نسبت به موقعیت خود داریم زیرا احساس می کنیم در موقعیت قدرت هستیم.

مهمترین کاری که در حال حاضر می توانم انجام دهم چیست؟

گاهی اوقات بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که هیچ کاری انجام ندهیم. گاهی اوقات بهترین کار تماس گرفتن است. وقتی همه چیز اشتباه می‌شود، تمرکز بر بهترین‌ها به شما کمک می‌کند متمرکز بمانید و اعصاب خود را آرام کنید. علاوه بر این، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به شما این احساس را می دهد که می توانید با این مشکل کنار بیایید. پیشرفت، پیشرفت است؛ حتی اگر کوچک باشد. و پیشرفت در حل یک مشکل اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

مرتبط:  چرا در عید نوروز سفره هفت سین می اندازند

حتما بخوانید: ۷ مرحله برای یک تصمیم‌گیری درست و حسابی

چه چیزی می توانم یاد بگیرم؟

همیشه از هر سختی می توان درسی گرفت. هر چقدر هم که برای شما احمقانه به نظر برسد، درک کوچکترین درسی که می توانیم بیاموزیم، کوچکترین هدفی که ممکن است در شرایط سختی که در آن قرار داریم وجود داشته باشد، ارزش مثبتی به آن می دهد. همچنین به ما انگیزه می دهد. شاید باعث شود احساس بهتری داشته باشیم، شاید در مذاکرات ثبات بیشتری داشته باشیم یا یک رابطه از دست رفته را بازسازی کنیم. رنج بدون دانستن دلیل باعث احساس بدبختی می شود. سوال “چرا من؟” » با «از این وضعیت چه می آموزم؟» تغییر چالشی که در انتظار شماست سپس از یک بدبختی ساده به مشکلی تبدیل می شود که قابل حل است.

آیا من از خودم مراقبت می کنم؟

شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد استرس تأثیر مخربی بر سلامت جسمانی ما دارد. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که سلامت جسمانی تأثیر مستقیمی بر سلامت روان دارد. وقتی با چالشی روبرو می شویم، معمولاً این کار را انجام می دهیم: کمتر می خوابیم، کمتر غذا می خوریم و فعالیت بدنی ما کاهش می یابد. چالش های طاقت فرسا دوست دارند ما را کاملاً از پا در بیاورند. نگذارید این کار را بکنند فدا کردن سلامت جسمانی مشکل شما را از بین نمی برد. در واقع، این واقعیت که شما تبدیل به یک فرد شکسته شده اید، می تواند اوضاع را بدتر کند. خواب طبیعی خود را حفظ کنید. غذاهای سالم بخورید. آب کافی بنوشید. حفظ سلامت جسمانی کلید حفظ سلامت روانی و دستیابی به یک وضعیت عاطفی پایدار است.

حتما بخوانید: چرا استرس خطرناک است؟

چه انتخاب هایی دارم؟

آنها را یادداشت کنید فهرستی تهیه کنید. جوانب مثبت و منفی را بسنجید. تهیه فهرستی از انتخاب های آینده به روشن شدن مسیری که برای مبارزه با مشکل خود باید طی کنیم کمک می کند. همچنین به ما کمک می کند تا به یاد بیاوریم که انتخاب هایی داریم، که وقتی احساس ناراحتی می کنیم ارزشمند است.

آیا این هنوز تا 5 سال دیگر برای من مهم است؟

اجازه ندهید هر مشکل کوچکی شما را عرق کند. و اگر با خودتان صادق باشید، 95 درصد مشکلات، مشکلات کوچک هستند. نگاه کردن به آینده و دیدن اینکه آیا این موضوع در 5 سال آینده هنوز برای شما مهم است یا خیر، دیدگاه بهتری در مورد موضوع به شما می دهد. ما به طور طبیعی عادت کرده ایم که از کاه کوه بسازیم و بدترین نتیجه ممکن را برای هر چالشی تصور کنیم. اگر مشکل شما این است، سعی کنید موقعیتی را که 5 سال پیش فکر می کردید پایان جهان است را به خاطر بسپارید. مشکلات بسیار کمی در طول زمان اثرات ماندگاری دارند. قوی باشید و باور داشته باشید که مشکلی که در حال حاضر با آن روبرو هستید آنقدرها هم که فکر می کنید بد نیست.

مشکلات و سختی ها بخشی طبیعی از زندگی هستند. اگر روی چیزهای مثبت زندگی مان تمرکز کنیم، می توانیم خود را از این ایده رها کنیم که زیر بار مشکلات هستیم.

برگرفته از: Lifehack.org

برخورد با مشکلات

موفقیت واقعی از مبارزه، درد، غلبه بر ترس و رویارویی با موانع در طول زندگی به دست می آید.

داستان های بسیار تلخی که در این زمینه وجود دارد به ما نشان می دهد که بدن از نظر جسمی و روحی در مواجهه با مشکلات آب دیده می شود.

به گزارش مجله آلامو به نقل از addicted2success; تلاش‌های ما در نهایت ما را به جایی که باید برویم می‌برد و به ما نشان می‌دهد که اگر تسلیم نشویم، چیزهای شگفت‌انگیزی در انتظارمان است.

غم انگیز است که در برخی موارد امید خود را از دست می دهیم زیرا نمی توانیم آنچه را که لیاقتش را داریم به دست آوریم.

چگونه می توان چنین لحظات ناامید کننده ای را نادیده گرفت؟ مدام به خود بگویید که تسلیم نشدن هدف من است و مدام تصور کنید که می خواهید به چه چیزی برسید.

اگر واقعاً چیزی را می خواهید، باید برای آن تلاش کنید، در غیر این صورت به آن نمی رسید.

در این مقاله به 10 مورد اشاره می شود که اگر از اهداف خود دست نکشید به آنها خواهید رسید.

ترس را رها کن

مواقعی مانند فارغ التحصیلی، یافتن شغل، ازدواج، خرید خانه، شکست در یک رابطه، دوران ترسناکی هستند. ذهن و تصورات ما تابع انتظاراتی است که جامعه بر ما تحمیل می کند. نگرش تسلیم نشو می تواند بر شک و تردیدهای شما غلبه کند، با ترس های خود روبرو شود و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

خلاقیت نامحدود و احساس موفقیت

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که عمیقاً ریشه در باورهای زمانی دارد، مثلاً این کار باید در این زمان انجام شود یا این اتفاق در سن خاصی رخ داده باشد!!

مشکل این طرز تفکر این است که باعث تفکر واپسگرایانه می شود و مدام با خود می گویید: پس; “چرا هیچ اتفاقی نمی افتد.” نگرش هرگز تسلیم نشدن محدودیت های تفکر ما را از بین می برد و باعث کشف روش های مختلف می شود و بنابراین درهای خلاقیت را باز می کند.

مرتبط:  چرا موهام با دکلره روشن نمیشه

اشتیاق برای رسیدن به هدف

میل به رسیدن به هدف نقطه شروع همه دستاوردهای ماست، نه یک امید، نه یک آرزو، بلکه میل پرشوری که از هر چیز دیگری پیشی می گیرد. ویژگی بارز نسل کنونی این است که هیچ انگیزه ای برای انجام کاری ندارند. با این حال، با انگیزه مناسب، این میل بی پایان می تواند به طور مداوم آنها را به سمت هدف سوق دهد.

تا جایی که خیلی ها دیگر جرات رفتن به آنجا را ندارند

تسلیم نشدن چیزی است که به من آموخت که همیشه سخت کار کنم، حتی در بدترین شرایط. سلامت جسمانی، تندرستی، کار، ورزش و سرگرمی همه حاصل این طرز تفکر است. این به نوبه خود نتایج و دستاوردهای بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

شما به فردی قدرتمند با اخلاق کاری بی بدیل تبدیل خواهید شد

به این فکر کنید که چه چیزی افراد موفق را از دیگران متمایز می کند. آنچه آنها داشتند و دیگران نداشتند، میل شدید به انجام کارهای مفید بود.

آیا شما چنین روحیه ای دارید، آیا آماده رویارویی با رویای خود هستید یا فقط مانند گوسفندی رفتار می کنید که می خواهد در جریان زندگی غرق شود؟ هرگز تسلیم نشوید زیرا به شما کمک می کند تا استراتژی های جدید را به کار ببرید.

شما تنها نیستید، با دیگران ارتباط برقرار کنید.

جهان را بهبود بخشد

وقتی به آنچه می خواهید رسیدید، می توانید از موفقیت خود برای تغییر دنیا یا زندگی دیگران استفاده کنید. هرچه بیشتر به اهداف خود برسید، بیشتر احساس نیاز خواهید کرد.

شما باید طرز فکر و مهارت های زندگی خود را به افرادی که تازه شروع به کار کرده اند آموزش دهید. این باعث می شود احساس کنید که در درون خود تکامل یافته اید و آنچه را که می دانید به دیگران آموزش می دهید. هدف بزرگ شما این است که هرگز تسلیم نشوید.

باور کنید که همه چیز ممکن است

وقتی می دانید که هرگز تسلیم نخواهید شد، به احتمال زیاد انرژی لازم برای غلبه بر موانع و موفقیت را احساس خواهید کرد.

موفقیت به معنای درک این است که هیچ چیز غیرممکن نیست، بعلاوه تمایل به بیرون رفتن از منطقه آسایش و مبارزه برای رسیدن به آن. تنها راه این است که هرگز تسلیم نشوید و از خود بپرسید که چرا نمی توانم به آنچه می خواهم برسم. این رمز موفقیت شماست.

هوش هیجانی

آگاهی، کنترل و ابراز احساسات یکی از مهم ترین مواردی است که در این مورد باید به آن توجه کرد. فقط به این دلیل که هرگز تسلیم نمی شوید به این معنی نیست که به 100% هدف خود خواهید رسید.

در حال حاضر، افراد زیادی هستند که از شما بدتر هستند. اشکالی ندارد گاهی اوقات چیزهایی را از دست بدهید. شما همیشه نمی توانید برنده شوید، اما حداقل می توانید آسیب را کنترل کنید و درک کنید که یادگیری و شکست بخشی از روند پیروزی است.

در مواجهه با مشکلات سرسخت باشید.

تسلیم نشدن تنها گزینه موجود است

معلمان همیشه به دانش آموزان خود می گویند “برای شکست آماده شوید.” ما باید همیشه برای هر احتمالی در مسیر پیروزی آماده شویم.

اگر در موقعیتی بمانید که همیشه از ریسک کردن می ترسید، با انجام اشتباهات مکرر شانس موفقیت خود را از بین خواهید برد.

هرچه بیشتر احساس کنید که با حرکت رو به جلو چیزهای بیشتری برای از دست دادن دارید، رسیدن به رویاهایتان دشوارتر خواهد بود. برعکس، اگر برای نبرد آماده شوید، قطعاً موفق خواهید شد.

شما قوی تر خواهید شد

مدام به خود بگویید که باید این کار را انجام دهم تا به کمال و تعالی برسم. با این کار بیشتر با شخصیت خود آشنا می شوید و راه موفقیت برای شما باز می شود.

وقتی حالات جسمی و روحی شما به طور مثبت تنش می شود، به آهنگی هماهنگ تبدیل می شوند و سپس درهای روح به روی رشد و آزادی واقعی باز می شود. حتی زمانی که بدن رنج می برد و از مبارزه باز می ماند، روح زنده می ماند و هرگز نمی میرد. بنابراین باید بدانید که ذهن انسان و قدرت تفکر بسیار پیچیده است و می تواند عامل موفقیت یک فرد باشد.

فرقی نمی کند ساعت 2 بامداد این مقاله را می خوانید یا شب، ذهن شما در حین خواندن این مقاله فعال می شود و مدام به شما می گوید ادامه دهید.

پیچیدگی زندگی و سختی شرایط اقتصادی و اجتماعی که امروزه خود را نشان می دهد باعث می شود احساس شکست به راحتی مانع از ادامه راه شوید و همانطور که بارها شنیده اید می توانید به عقب برگردید و هرگز شکست نخورید زیرا اگر این کار را نکنید برای بهبود خودت هر کاری بکن، هرگز شکست نخواهی خورد، اما بهتر است یک نفس عمیق بکشی و جسارت پیدا کنی و با خودت تکرار کنی، من هرگز تسلیم نمی شوم حتی اگر شکست بخورم.

چگونه در مواجهه با مشکلات قوی باشیم؟ این سوالی است که از همه ما در هنگام مواجهه با مشکلات می پرسد. قوی بودن در برابر سختی ها کاری نیست که همه بتوانند انجام دهند. بسیاری از مردم به سرعت از همه چیز دست می کشند. عده ای از کاه کوه می سازند و گرچه مشکلاتشان جدی نیست اما آن را مشکلی لاینحل می دانند. با همه اینها چطور می توان شخصیت قوی داشت و تسلیم مشکلات نشد؟ مطمئنا برای هر چیزی راه حلی و برای هر صفت منفی درمانی وجود دارد. راه های افزایش مقاومت در برابر مشکلات را در سلف ساخته زیر بیان خواهیم کرد.

مرتبط:  چرا در فیلم گشت ارشاد ۳ حمید فرخ نژاد نیست

چگونه در مواجهه با مشکلات قوی باشیم

برای قوی بودن در مواجهه با مشکلات، توصیه های زیر از نظر ما کاربردی است.

گذشته را رها کن

وقتی چیزی وحشتناک اتفاق می افتد، در گذشته اتفاق افتاده است. این واقعیت که عواقب آن هنوز در ذهن شما باقی مانده است به این معنی است که شما کار اشتباهی انجام داده اید. شما اکنون به خاطر اتفاقاتی که در گذشته رخ داده اند ناراحت هستید، اما همچنان این غم را با خود حمل می کنید.

الان که اتفاقات بدی برایت افتاده، همان آدمی نیستی. هر چقدر هم که این اتفاقات دردناک هستند، داستانشان به پایان رسیده است. اکنون در زمان حال زندگی می کنید. از سوی دیگر، آینده شما تا حد زیادی به افکار امروز شما بستگی دارد.

اگر در حال حاضر به دلیل اتفاقات گذشته غمگین و افسرده هستید، آینده خوبی نخواهید داشت. اگر می خواهید فردا مثل امروز نباشد، باید تاریخ دیروز را فراموش کنید.

بیشتر بخوانید: اعتماد به نفس خود را سه برابر کنید!

به آنچه دارید فکر کنید

“چگونه شخصیت قوی داشته باشیم”؟ این سوالی است که بسیاری از افراد از خود می پرسند. اما تعداد کمی از مردم پاسخ را دریافت می کنند. برای مقاومت در برابر مشکلات، باید کمی به آنچه دارید فکر کنید. اگر نیمه خالی لیوان را ببینید، نمی توانید مشکلات را فراموش کنید. در عین حال از کوچکترین سختی بزرگترین مشکلات را برای خود ایجاد می کنید. به عبارت دیگر از کاه کوه می سازید. چون نمی توانید آنچه را که دارید ببینید.

مثبت اندیشی به معنای خیال پردازی نیست. وقتی اتفاقات غم انگیز گذشته رخ می دهد، آیا می توانید به گذشته برگردید و همه چیز را تغییر دهید؟ شما فقط می توانید از گذشته درس بگیرید. در عین حال، باید دیدگاه خود را نسبت به زندگی تغییر دهید. شاد باشید و زندگی خوبی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: سوءتفاهم چگونه روابط اجتماعی را از بین می برد و راه های رفع آن چیست؟

فقط برای مدت کوتاهی عصبانی شوید

وقتی در چیزی شکست می خورید (در امتحان ورودی، مصاحبه شغلی، آزمون شغلی و غیره شکست خورده اید)، به این معنی نیست که زندگی به پایان رسیده است. شما حق دارید از شکست های زندگی ناراحت باشید. اما شما حق ندارید تمام زندگی خود را فدای یک شکست کنید.

بسیاری از مردم در طول زندگی خود مدام طعم تلخ شکست را چشیده اند، اما هرگز تسلیم نشدند. چون می دانستند زندگی جنبه دیگری هم دارد و اینها فرصت هایی است که در اختیار همه قرار می دهد.

برای قوی بودن در مواجهه با مشکلات، باید به دنبال فرصت های جدید باشید. غمگین بودن و گوشه گیری باعث از دست دادن فرصت ها می شود. اما وقتی دوباره بلند شوید، می‌توانید از فرصت‌های جدید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تست روانشناسی MBTI چیست و چقدر مفید است؟

منتظر کمک دیگران نباشید

اگر برای غلبه بر مشکلات خود از دیگران انتظار کمک دارید، شخصیتی وابسته دارید. این عامل ممکن است باعث شکست شما شده باشد. برای حل اولین مشکلات باید به خودتان تکیه کنید. چه کسی شما را بهتر می شناسد؟ مطمئنا هیچکس به اندازه شما مهربان و مهربان نیست. در عین حال، شما بیشتر در مورد خود می دانید. بنابراین می توانید بهتر تصمیم بگیرید و برای حل مشکلات وقت بگذارید.

احساسات نسبی و قابل تغییر هستند

خشم، خشم، شادی، شادی و شادی همه از احساسات ما سرچشمه می گیرند. احساسات نیز یک عنصر در حال تغییر هستند. درست مانند احساسی که در مورد برخی غذاها دارید. شاید در گذشته غذاهای خاصی را دوست نداشتید، اما امروز همان غذا را دوست دارید.

این مثال ساده برای همه ما اتفاق افتاده است. همین امر در مورد احساسات مربوط به مشکلات نیز صدق می کند. ممکن است الان خیلی ناراحت و غمگین باشید، اما مطمئناً اینطور نخواهد ماند.

برای قوی بودن در مواجهه با مشکلات، باید به نسبی بودن احساسات ایمان داشته باشید. اگر امروز خوشحال نیستید، فکر نکنید که تمام شده است و زندگی هرگز جنبه شادی خود را به شما نشان نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: با دنبال کردن این 5 مرحله برای یک مصاحبه شغلی موفق آماده شوید

مقاومت در برابر ناملایمات برای موفقیت لازم است

شکست، شکست، مشکلات و موانع همگی نکاتی برای یادگیری دارند. اگر زندگی همیشه طبق برنامه پیش برود، تکراری نخواهد بود؟ اگر سرمای سوزان زمستان نباشد، حال و هوای اردیبهشت دلپذیر خواهد بود؟ آیا خوردن هنگام گرسنگی از زمانی که سیر شده اید و می خواهید دوباره غذا بخورید لذت بخش تر است؟ مطمئناً در شرایط متضاد است که ما این دو حالت را به خوبی احساس می کنیم. تا زمانی که مشکلات و مشکلاتی وجود نداشته باشد، از آرامش و آسایش لذت نخواهید برد. قبول این نکته به شما کمک زیادی می کند تا در مواجهه با مشکلات قوی باشید.

بیشتر بخوانید: 5 رازی که رابطه شما را با عشقتان قوی تر می کند

اگر برای رویارویی با مشکلات به اندازه کافی قوی نیستید، Self-made به شما پیشنهاد می کند “به روش استیو جابز موفق شوید” در چرخه صوتی. برای اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا