چطور با پروکسی به واتساپ وصل بشم

دیروز، ویل کاتکارت، مدیر واتس اپ در متا، با انتشار توییتی رسما از شروع عملکرد پروکسی در واتس اپ خبر داد. در این مقاله نحوه اتصال به واتس اپ از طریق پروکسی را توضیح می دهیم.

ویل کاتکارت دیروز در توییتی مشکلات دسترسی به پیام رسان های واتس اپ در کشورمان و برخی دیگر از کشورها را مستقیماً به ایران نشان داد و در همین تاپیک از اضافه شدن قابلیت پروکسی به واتساپ خبر داد. این قابلیت تا حد زیادی شبیه به قابلیت پروکسی تلگرام است که دقیقا در همین شرایط برای کاربران ایرانی ایجاد شده است. اما با ما همراه باشید تا نحوه پیکربندی پراکسی واتساپ را بیاموزیم.

بیشتر بخوانید: وزیر کشور: تا فیلتر نشدن اینستاگرام احترام بگذارید!

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی

بیش از 100 روز از فیلتر شدن واتس اپ و اینستاگرام، پلتفرم های مفید و محبوب شرکت متا در ایران می گذرد. در این مدت و علیرغم تمام صحبت‌هایی که درباره مضرات فیلتر شدن این دو پلتفرم کاربردی برای اقتصاد دیجیتال کشور شنیده می‌شود، مسئولان همواره با اشاره به شرایط حذف واتس‌اپ و اینستاگرام از لزوم داشتن نمایندگی متعهد متا در ایران صحبت کرده‌اند. . فیلترها، و مایل به این دو پلتفرم مسدود نشدند.

در این میان حتی مرکز ملی فضای مجازی نیز با ارسال نامه ای به شرکت متا، با پرتاب تیری در تاریکی مدعی شده است که در صدد رفع این مشکل است. اما همانطور که همه می دانیم عدم پاسخ متا به این نامه مشهود بود و زمانی که متا رسما اعلام کرد با دولت ایران مذاکره نخواهد کرد، فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، عدم پاسخ متا را اعلام کرد. به عنوان مجوز فیلترینگ قانونی اینستاگرام و واتس اپ تا بهانه ای برای ادامه فیلترینگ فراهم شود. اما متا نشان داد که عدم دسترسی غیرمنصفانه کاربران ایرانی به پلتفرم‌هایش بازتابی نداشته و در آغاز سال نو، هدایای کریسمس و عید را برای ایرانیان معرفی کرد. پروکسی واتس اپ رونمایی شد!

وبلاگ واتساپ پروکسی واتس اپ بیان می کند که اتصال به واتس اپ از طریق پروکسی باعث حفظ “سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت” واتس اپ می شود. در مورد نحوه اتصال به یک پروکسی در واتس اپ با ما همراه باشید، اما به خاطر داشته باشید که در حال حاضر منبع خاصی برای یافتن پراکسی های واتساپ وجود ندارد.

نحوه پیکربندی پروکسی در واتس اپ

در توییت ویل کتکارت به زبان فارسی هم مشخص بود که کجا باید تنظیمات پراکسی واتس اپ را فعال کرد، اما به محض اطلاع دوباره به آن اشاره خواهیم کرد. برای این کار صرف نظر از نوع سیستم عامل گوشی، کافیست از گزینه سه نقطه در سمت راست بالای واتس اپ وارد قسمت تنظیمات واتس اپ شوید. در این قسمت مانند تصویر زیر گزینه Storage and Data را انتخاب کنید.

نحوه اتصال به پروکسی واتساپ

در این قسمت کمی به پایین اسکرول کنید تا آخرین گزینه اضافه شده را ببینید. گزینه ای به نام تنظیمات پروکسی که انتخاب می کنید کدامیک را وارد صفحه قرار دادن پروکسی کنید.

وصل کردن پروکسی در واتساپ

در این قسمت و مطابق تصویر زیر ابتدا باید گزینه Use Proxy را فعال کنید.

سپس در پایین این قسمت با انتخاب گزینه Set proxy اطلاعات پروکسی را وارد کرده و با انتخاب گزینه Save متصل شوید.

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی

در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال، یک تیک سبز رنگ نمایش داده می شود. اگر هنوز نمی توانید پیام های WhatsApp را با استفاده از پروکسی ارسال یا دریافت کنید، ممکن است آن پروکسی مسدود شود. برای حذف یک پروکسی مسدود شده، می توانید آدرس آن را نگه دارید و سپس یک آدرس پراکسی جدید وارد کنید.

لازم به ذکر است که برخلاف تلگرام، در واتس اپ نمی توانید از چندین پروکسی به طور همزمان استفاده کنید و یا بین پروکسی ها سوئیچ کنید و فقط می توانید از یک پروکسی استفاده کنید و در صورت منقضی شدن آن باید پروکسی را تغییر دهید.

نکته مهم: از آنجایی که واتس اپ در حال حاضر یک ویژگی جستجوی کامل مانند تلگرام یا یک ویژگی مشابه کانال در دسترس عمومی ندارد، در حال حاضر یافتن پروکسی واتس اپ کمی دشوار خواهد بود. اما در حال حاضر با جستجوی عبارت واتساپ پروکسی در اپلیکیشن تلگرام و استفاده از پروکسی های ارائه شده در تلگرام برای واتس اپ می توانید به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنید.

مرتبط:  چگونه باید کد سوابق تحصیلی را بگیریم

بیشتر بدانید:

نظر شما در مورد نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی چیست؟ نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید و از اخبار فناوری با تکراتو مطلع شوید.

با فعال سازی پروکسی واتس اپ، دسترسی به برنامه بدون محدودیت امکان پذیر خواهد بود. این قابلیت یکی از جدیدترین امکاناتی است که متا به این پیام رسان اضافه کرده است. با فعال کردن این قابلیت، اکنون می توانید از طریق پروکسی در واتس اپ و همچنین تلگرام به برنامه دسترسی داشته باشید.

واتس اپ اخیرا قابلیت اتصال از طریق پروکسی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. متا بیان می کند که این ویژگی به کاربران کمک می کند تا محدودیت های اینترنت کشور خود را دور بزنند و بتوانند به پیام ها و مخاطبین خود در این برنامه دسترسی داشته باشند. برای نحوه فعال کردن پروکسی واتس اپ با Plaza ادامه دهید.

فهرست

واتساپ پروکسی را فعال کنید

همانطور که واتس اپ در یک پست وبلاگ اعلام کرد، کاربران اکنون پشتیبانی از سرورهای پروکسی را به این پیام رسان اضافه کرده اند. این پروکسی ها سومین لینک در ارتباط بین کاربر و واتس اپ هستند و برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران و همچنین برای دور زدن محدودیت های اینترنت استفاده می شوند.

به گفته واتس اپ، کاربران می توانند از سرورهای راه اندازی شده توسط سازمان ها و داوطلبان برای انجام این کار استفاده کنند. به گفته متا، پیام هایی که از طریق یک پروکسی ارسال می شوند، مانند پیام های معمولی همیشه رمزگذاری شده خواهند بود.

همچنین بخوانید :

این ویژگی در آخرین نسخه این برنامه موجود است. همچنین می توان از آن در نسخه های وب و دسکتاپ استفاده کرد.

نحوه استفاده از پروکسی در واتس اپ در تلفن را بیاموزید

برای استفاده از این قابلیت ابتدا آخرین نسخه واتس اپ را از گوگل پلی برای اندروید و از اپ استور برای iOS دانلود کنید. نحوه فعال کردن پروکسی در واتس اپ در هر دو نسخه تقریباً یکسان است. در ادامه آموزش تصویری در اختیار شما قرار می دهیم و در ادامه آموزش تصویری فعال سازی پروکسی در واتس اپ را نیز اضافه خواهیم کرد.

ابتدا برنامه را باز کنید و به قسمت تنظیمات بروید. سپس بر روی Storage & Data ضربه بزنید.

در پایین صفحه، بخش جدیدی با عنوان Proxy را مشاهده خواهید کرد. برای فعال کردن این قابلیت در واتس اپ، روی تنظیمات پروکسی کلیک کنید.

در پنجره بعدی ابتدا گزینه Use Proxy را فعال کرده و سپس بر روی قسمت Set Proxy کلیک کنید.

در پنجره باز شده آدرس پروکسی را وارد کرده و در نهایت روی Save کلیک کنید. اگر فعال سازی پروکسی در واتس اپ با موفقیت انجام شود، یک تیک سبز رنگ مشاهده خواهید کرد. برای حذف یک پروکسی می توانید انگشت خود را روی آن نگه دارید و سپس یک پروکسی جدید مانند بالا اضافه کنید.

چگونه یک پروکسی واتس اپ را پیدا کنیم

همانطور که می دانید برای استفاده از واتساپ پروکسی ابتدا باید پراکسی ایجاد شود، اما برای افراد عادی که دانش فنی ساخت پروکسی را ندارند، ساده ترین راه این است که در قسمت جستجوی تلگرام با عنوان “واتس اپ” جستجو کنند. پروکسی”. . به راحتی می توانید وارد کانال های مربوطه شوید و از پروکسی های آماده استفاده کنید.

شما نیز ممکن است این مطالب را دوست داشته باشید

آخرین کلمه

با اضافه شدن قابلیت پروکسی به واتس اپ، کاربران می توانند به راحتی به سرورهای این برنامه دسترسی داشته باشند. نظر شما در مورد فعال کردن پروکسی واتس اپ چیست؟ به نظر شما این ویژگی می تواند موفقیت آمیز باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

همزمان با اوایل سال 2023، به روز رسانی پروکسی واتس اپ به واتس اپ اضافه شد. به این ترتیب واتس اپ در سال جدید تعطیلات جالبی را برای کاربران خود فراهم کرده است. این شرکت با اجازه دادن به امکان استفاده از پروکسی در واتس اپ امکان برقراری ارتباط آزاد و بدون محدودیت را فراهم کرده است. اگر می خواهید با فعال کردن پروکسی واتس اپ در اسرع وقت از شر فیلترشکن ها خلاص شوید، با ما همراه باشید تا مراحل انجام آن را در آیفون و اندروید با هم مرور کنیم. بیایید به مسائل احتمالی آینده نیز نگاه کنیم. قبل از شروع به شما یادآوری می کنیم که اگر گوشی شما مشکل شارژ دارد، می توانید باتری موبایل و پاوربانک گوشی خود را تهیه کنید.

مرتبط:  چرا با ظهور اینترنت استفاده از شیوه های اقناعی

نحوه فعال کردن واتساپ پروکسی در اندروید و آیفون چگونه پروکسی واتس اپ را فعال کنیم؟

فرقی نمی کند سیستم عامل گوشی شما Apple IOS باشد یا اندروید. در هر صورت، برای فعال کردن پروکسی واتس اپ باید همان مراحل ساده را در گوشی خود دنبال کنید. در ادامه این مراحل را با هم طی می کنیم.

نحوه فعال کردن واتساپ پروکسی در گوشی های اندرویدی آموزش واتساپ پروکسی در اندروید

اگر به دنبال فعال کردن یک پروکسی برای دسترسی به همه برنامه‌ها مانند: اینستاگرام، واتس‌اپ و غیره هستید، حتماً به «WhatsApp Android Proxy» نگاهی بیندازید. در غیر این صورت، اگر می خواهید پروکسی را فقط برای واتس اپ فعال کنید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

– ابتدا واتس اپ خود را به آخرین نسخه به روز کنید.

– سپس برنامه را اجرا کنید و روی نماد سه نقطه ضربه بزنید. بسته به زبانی که برای واتس اپ خود انتخاب کرده اید، این آیکون در گوشه بالا سمت چپ یا راست صفحه نمایش داده می شود.

– در این مرحله باید گزینه setting را انتخاب کنید.

– اکنون روی گزینه Storage & Data ضربه بزنید.

– در پایین پنجره جدیدی که باز می شود گزینه Proxy را مشاهده می کنید که باید روی تنظیمات پروکسی فشار دهید.

– در این مرحله باید ابتدا گزینه Use Proxy را فعال کرده و سپس گزینه Set Proxy را انتخاب کنید.

– اکنون کافیست آدرس پروکسی مورد نظر را وارد کرده و در نهایت Save را فشار دهید. پس از چند دقیقه، یک علامت سبز رنگ ظاهر می شود که نشان می دهد تنظیمات پراکسی واتس اپ به درستی اجرا شده و با موفقیت وصل شده اند.

واتساپ پروکسی برای آیفون؛ چگونه واتس اپ را در آیفون به پروکسی وصل کنیم؟

اگر آیفون دارید، به راحتی می توانید تنظیمات پروکسی واتس اپ را تنها با چند کلیک فعال کنید. برای نصب پروکسی واتس اپ در آیفون، باید:

ابتدا به اپ استور مراجعه کنید تا اپلیکیشن واتس اپ را آپدیت کنید تا آخرین نسخه روی گوشی نصب شود.

سپس پیام رسان واتس اپ را باز کنید و روی منوی تنظیمات ضربه بزنید.

حالا گزینه Storage & Data را انتخاب کنید.

روی گزینه Proxy ضربه بزنید.

برای فعال کردن آن روی Use Proxy ضربه بزنید.

اکنون فقط آدرس پروکسی مورد نظر را در فیلدهای مربوطه وارد کنید.

در نهایت با زدن گزینه save تنظیمات را ذخیره کنید و منتظر بمانید تا پروکسی واتس اپ کار کند.

اگر مراحل را به درستی دنبال کرده باشید، یک تیک سبز رنگ ظاهر می شود.

چگونه یک آدرس پروکسی برای WhatsApp پیدا کنیم؟ آدرس پروکسی واتس اپ را برای آیفون و اندروید پیدا کنید

پس از آشنایی با روش استفاده از پروکسی واتس اپ، احتمالا این سوال به ذهن شما خطور می کند که چگونه آدرس پروکسی را پیدا کنیم؟ باید بدانید که در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش هایی که کاربران هنگام فعال کردن پروکسی در واتس اپ با آن مواجه هستند، نحوه دسترسی به آدرس یک پروکسی خوب است. کانال های زیادی برای معرفی پروکسی ها در تلگرام ایجاد شده است که در صورت عضویت در آن ها به طور مرتب به پروکسی های جدید و متنوع دسترسی خواهید داشت. اما در واتس اپ هیچ کانالی برای این موضوع ایجاد نشده است. ضمن اینکه هنوز نرم افزاری تحت عنوان برنامه پروکسی واتس اپ طراحی نشده است.

بنابراین تنها راه افزودن پروکسی به واتس اپ این است که به کانال های تلگرامی یا موتورهای جستجوگر مشابه دسترسی پیدا کنید تا با جستجوی عبارت هایی مانند «پراکسی برای واتس اپ» یک آدرس پروکسی مناسب پیدا کنید و اطلاعات مورد نظر خود را بیابید. . سپس آن را در قسمت Set proxy وارد کنید.

مرتبط:  چرا از ضرب المثل ها استفاده می کنیم

آیا می دانید که خواندن پیام های پاک شده واتس اپ امکان پذیر است و می توانید پیام هایی را که دیگران برای شما ارسال کرده اند و سپس پاک کرده اند را بخوانید؟

چرا گزینه پروکسی در واتس اپ فعال نیست؟ مشکل در تنظیمات پروکسی واتساپ

برخی از کاربران گزارش دادند که گزینه پروکسی هنوز به تنظیمات واتس اپ آنها اضافه نشده است و به همین دلیل نمی توانند پراکسی واتس اپ را نصب کنند. اگر مانند این کاربران باز هم نمی توانید این گزینه را پیدا کنید، مطمئن شوید که آخرین نسخه واتس اپ را روی گوشی خود نصب کرده اید. برای این کار اگر آیفون دارید به اپ استور بروید و اگر کاربر اندروید هستید به گوگل پلی بروید و پس از جستجوی واتس اپ بر روی گزینه آپدیت ضربه بزنید تا اپلیکیشن شما آپدیت شود. اگر به‌دلیل پر شدن حافظه، به‌روزرسانی انجام نشد، از روش پاک کردن کش واتس‌اپ استفاده کنید.

با نصب آخرین نسخه به احتمال زیاد این گزینه به تنظیمات پیام رسان واتس اپ اضافه خواهد شد. در غیر این صورت، چند روز صبر کنید و پس از آپدیت مجدداً فرآیند فعال سازی پروکسی را در واتس اپ شروع کنید.

چرا پروکسی واتس اپ وصل نمی شود؟ دلیل عدم اتصال پراکسی واتس اپ

پس از مدتی استفاده از پروکسی، ممکن است دوباره اتصال قطع شود و دیگر امکان دریافت و ارسال پیام وجود نداشته باشد. در این حالت احتمالاً پروکسی مسدود شده است. می توانید پروکسی مورد نظر را برای چند ثانیه در قسمت تنظیمات برنامه لمس کرده و سپس آن را حذف کنید. پس از آن، دوباره سعی کنید یک پروکسی جدید اضافه کنید. همچنین، دلیل عدم اتصال پراکسی واتس اپ ممکن است سرعت پایین اینترنت شما باشد. اگر احساس می کنید سیگنال وای فای شما ضعیف است، می توانید از تقویت کننده وای فای شیائومی استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که این قابلیت فقط برای اندروید و iOS تعریف شده است. بنابراین نسخه تحت وب هنوز برای اپلیکیشن واتس اپ در دسترس نیست و همچنین امکان فعال سازی آن در نسخه دسکتاپ وجود ندارد.

آیا نصب پروکسی واتس اپ امنیت اطلاعات ما را به خطر نمی اندازد؟ خطرات اضافه کردن پروکسی به واتس اپ

مدتی پس از اعمال فیلترینگ در ایران، شایعاتی مبنی بر مسدود شدن برنامه واتس اپ برای کاربران ایرانی خارج از کشور و مشکل امنیتی این پیام رسان منتشر شد. به همین دلیل بسیاری از کاربران بر این باورند که برای جلوگیری از هک گوشی، از پیام رسان واتس اپ حتی با پروکسی هم استفاده نشود.

از طرفی واتس اپ اطمینان داده است که استفاده از پروکسی حریم خصوصی کاربران را به خطر نمی اندازد و علاوه بر این، این قابلیت برای رضایت کاربران ایرانی تنظیم شده است. واتس اپ تایید کرده است که تمام پیام های خصوصی همیشه با رمزگذاری کامل محافظت می شوند و برای سرورهای پروکسی، واتس اپ یا موارد دیگر قابل مشاهده نخواهند بود.

چرا از پروکسی واتس اپ استفاده نمی کنید؟

در این مقاله روش فعال کردن پروکسی واتس اپ در اندروید و آیفون را بررسی کرده ایم. ما همچنین مشکلاتی را که ممکن است برای کاربران ایجاد شود بررسی کرده ایم. اکنون شما نظر خود را در مورد این ویژگی واتس اپ اعلام کنید. آیا فکر می کنید استفاده از پراکسی های واتس اپ باعث محبوبیت مجدد این پیام رسان می شود؟ اگر نمی خواهید از راه حل استفاده کنید، لطفا بنویسید چرا نباید از پروکسی واتس اپ استفاده شود؟

در پایان یادآور میشویم که اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید و به دنبال ایجاد فروشگاه اینترنتی هستید میتوانید از فروشگاه ساز شاپفا استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا