چطور گالری رو قفل کنیم

اگر گالری گوشی های هوشمند را به گنجینه ای از خاطرات و لحظات ارزشمند تعبیر کنیم، حفظ و پنهان نگه داشتن این لحظات خاص و خاطره انگیز از چشم افراد کنجکاو یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در اولویت قرار دهیم.

تقریباً اکثر تلفن های هوشمند به طور پیش فرض گزینه قفل کردن برنامه ها را ارائه می دهند و کاربران نیازی به نصب برنامه های قفل برنامه اندروید و iOS ندارند. با این حال، گاهی اوقات این تنظیمات به اندازه کافی پیشرفته و کارآمد نیستند که قابل اعتماد باشند و باید برنامه های جایگزین را انتخاب کنید.

در این مقاله نحوه قفل کردن گالری گوشی سامسونگ با تنظیمات گوشی و برنامه های مختلف را به شما آموزش می دهیم. اگر برای حریم خصوصی خود ارزش زیادی قائل هستید، Zoomit را انتخاب کنید.

لینک را کپی کنید

چگونه گالری سامسونگ را قفل کنیم؟

به طور کلی، دو روش برای قفل کردن گالری سامسونگ وجود دارد. یکی رمزگذاری گالری از طریق تنظیمات گوشی یعنی پوشه امن و دیگری رمزگذاری آن از طریق برنامه های مختلف. اگر نمی خواهید زحمت بکشید، به سراغ راه حل اول بروید و گالری گوشی هوشمند خود را بدون مخفی کردن آلبوم ها و نصب برنامه های مختلف قفل کنید. در ادامه نحوه استفاده از هر دو روش را خواهیم دید.

لینک را کپی کنید

رمزگذاری گالری از طریق تنظیمات تلفن (پوشه امن)

پنل تنظیمات سریع را پایین بکشید و با انتخاب نماد چرخ دنده به تنظیمات گوشی بروید.

صفحه قفل و امنیت را انتخاب کنید.

به Secure Folder بروید، روی Continue در صفحه Welcome to Secure Folder ضربه بزنید.

در صفحه Premises for Secure Folder، با ضربه زدن روی Continue، مجوزهای لازم را اعطا کنید.

در مرحله بعد با انتخاب یکی از گزینه های PIN، Password و Pattern، نوع حفاظت Secure Folder را انتخاب کنید.

با این کار پوشه ای به نام Secure Folder در لیست برنامه ها نمایش داده می شود.

گالری آیفون مرجع اصلی برای نگهداری تصاویر و لحظات ثبت شده در طول روز است. به همین دلیل تعیین رمز عبور بسیار مهم است. در این مقاله پلازا می خواهیم نحوه قفل کردن گالری آیفون را یاد بگیریم.

برای سال ها، اپل ویژگی قفل گالری را به طور پیش فرض در iOS ارائه نمی کرد. اگر می خواستید می توانید تصاویر را مخفی کنید، اما هیچ راهی برای قفل کردن آنها وجود نداشت. اما در نهایت با عرضه iOS 16 امکان رمزگذاری تصاویر در قسمت Hidden برای کاربران فراهم شد. اما اگر از نسخه قدیمی iOS استفاده می کنید، این قابلیت در دسترس شما نخواهد بود. خوشبختانه قفل گالری آیفون با چندین روش جایگزین امکان پذیر است. در آینده، در پلازا بمانید تا در مورد این روش ها بیشتر بدانید.

فهرست

قفل گالری آیفون; چگونه گالری آیفون را قفل کنیم؟

3 روش اصلی برای قفل کردن گالری در آیفون وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

1. مخفی کردن گالری رمز عبور آیفون در iOS 16

تا زمانی که iOS 16 منتشر شد، تصاویری که به بخش Hide اضافه کرده بودید، فقط مخفی بودند. همه می توانند از این بخش بازدید کنند و آنها را ببینند. اما با انتشار نسخه جدید iOS، هم اکنون می توانید روی این قسمت پسورد قرار دهید. در واقع اگر iOS 16 را روی آیفون خود نصب کرده اید، این روش بهترین راه برای قفل کردن گالری است. برای قفل کردن قسمت Hide، ابتدا برنامه Photos را باز کرده و تصویر(هایی) را که می خواهید مخفی کنید انتخاب کنید.

پس از انتخاب تصاویر، روی سه نقطه پایین صفحه ضربه بزنید و گزینه Hide را انتخاب کنید.

عکس ها از گالری به بخش هاید منتقل می شوند.

همچنین بخوانید :

برای دسترسی به این بخش باید به آلبوم ها رفته و گزینه Hidden را انتخاب کنید.

در iOS 16 به صورت پیش فرض برای دسترسی به Hidden باید رمز گوشی را وارد کنید. فقط با شناسه لمسی یا Face ID گوشی می توانید به این بخش دسترسی داشته باشید.

برای حذف تصاویر از قسمت Hidden باید به این قسمت رفته و عکس های مورد نظر را انتخاب کنید. مانند بالا، روی سه نقطه در پایین صفحه ضربه بزنید و Show را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :

2. نحوه قفل کردن گالری آیفون با زمان صفحه نمایش

به طور پیش فرض، ویژگی Screen Time برای کنترل مدت استفاده از تلفن طراحی شده است. اگر از زمان تعیین شده برای یک برنامه تجاوز کنید، به طور خودکار شما را از آن برنامه خارج می کند و اگر می خواهید به آن دسترسی داشته باشید، باید رمز عبور را وارد کنید. همچنین می توانید از این قابلیت برای قرار دادن رمز عبور در گالری آیفون استفاده کنید.

مرتبط:  چرا به هیچی حسی ندارم

ابتدا به تنظیمات بروید و Screen Time را انتخاب کنید. در صفحه بعدی روی Turn on screen time و سپس This is my iPhone ضربه بزنید.

در صفحه تنظیمات Screen Time روی گزینه Use Screen Time Passcode کلیک کرده و رمز عبور تعیین کنید.

پس از افزودن رمز عبور، App Limits را در بالای صفحه انتخاب کنید، سپس Add Limit را انتخاب کنید و رمزی را که تعیین کرده اید وارد کنید.

در منوی باز شده باید برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :

برای قرار دادن رمز عبور در گالری آیفون، اپلیکیشن Photos را در اینجا انتخاب کرده و تیک بزنید. سپس روی Next کلیک کنید.

در قسمت بعدی باید مدت زمان استفاده از برنامه را مشخص کنید.

همچنین بخوانید :

پس از این مدت، برنامه قفل می شود و برای دسترسی به آن باید رمز عبور را وارد کنید. بنابراین تایمر را روی ۱ دقیقه قرار دهید و گزینه Block at end of limit را فعال کنید. در نهایت روی Add کلیک کنید.

اکنون برنامه Photos یا گالری تلفن هر روز پس از 1 دقیقه استفاده قفل خواهد شد. برای وارد کردن رمز عبور و استفاده از برنامه، ابتدا آن را باز کنید. پس از 1 دقیقه در پنجره پیام ظاهر شده گزینه Request more time را انتخاب کرده و رمز عبور Screen Time را وارد کنید.

برای باز کردن قفل گالری آیفون، باید Screen Time را خاموش کنید. برای انجام این کار، در تنظیمات به Screen Time بروید و روی Turn off Screen Time در پایین صفحه ضربه بزنید.

3. با برنامه Notes روی گالری آیفون رمز عبور قرار دهید. نحوه قرار دادن رمز عبور در گالری آیفون

نحوه ایجاد رمز عبور گالری در آیفون کمی با برنامه Notes متفاوت است. برنامه Notes از رمزگذاری یادداشت ها پشتیبانی می کند. به سادگی تصاویر را به یادداشت اضافه کنید، سپس یادداشت را رمزگذاری کنید. برای این کار باید به اپلیکیشن Notes رفته و با انتخاب نماد قلم و کاغذ یادداشت جدیدی ایجاد کنید.

حالا یک عنوان برای یادداشت خود تایپ کنید. اگر نمی خواهید توجه کسی به این یادداشت جلب شود، بهتر است عنوانی غیر مرتبط با عکس ها بنویسید.

اکنون برای افزودن عکس، روی نماد تصاویر که درست بالای صفحه کلید قرار دارد کلیک کنید.

در منوی باز شده Choose Photo or Video را انتخاب کنید. سپس یکی از عکس هایی را که می خواهید مخفی کنید انتخاب کنید و پسورد بگذارید و در آخر روی Add کلیک کنید.

عکس ها به یادداشت اضافه خواهند شد. برای قفل کردن آنها، باید سه نقطه بالا را فشار دهید.

گزینه Lock را انتخاب کنید.

رمز عبور را در کادر Password وارد کنید و آن را در کادر Verify تکرار کنید. در کادر Hint می توانید یک راهنمایی برای رمز عبور بنویسید تا اگر آن را فراموش کردید از آن برای به خاطر سپردن رمز عبور استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

همچنین می‌توانید استفاده از Face ID را برای وارد کردن یادداشت با استفاده از Face ID فعال کنید.

اکنون می توانید به Photos بروید و تصاویری را که به یادداشت اضافه کرده اید حذف کنید.

سوالات متداول

1. چگونه رمز عبور برای گالری آیفون تنظیم کنیم؟

به‌طور پیش‌فرض، عکس‌ها یا گالری را نمی‌توان قفل کرد. اما در عوض می‌توانید آن را با ویژگی Screen Time رمزگذاری کنید، یا اگر فقط می‌خواهید برخی از تصاویر را مخفی کنید، با افزودن آنها به یادداشت و قفل کردن آن، آنها را پنهان کنید.

2. چگونه برای قسمت مخفی گالری آیفون رمز عبور تعیین کنیم؟

اگر از iOS 16 یا جدیدتر استفاده می کنید، می توانید برای این بخش رمز عبور تعیین کنید، اما در غیر این صورت می توانید تصاویری را که پنهان کرده اید به یادداشت اضافه کنید و آن یادداشت را قفل کنید. در نهایت می توانید عکس ها را از گالری حذف کنید تا فقط از طریق یادداشت ها و وارد کردن رمز عبور به آنها دسترسی داشته باشید.

آخرین کلمه

در این مقاله با 3 روش مختلف برای قفل کردن گالری آیفون آشنا شده ایم. با استفاده از هر یک از این روش ها می توانید تصاویر مورد نظر خود را مخفی کرده و به آنها رمز عبور بدهید. اگر iOS 16 را دریافت کرده اید، بهترین روش همان روش اول است، اما در غیر این صورت یا باید از Screen Time استفاده کنید یا از برنامه Notes برای این کار استفاده کنید.

منتخب کاربران

اگر عکس‌هایی در گوشی خود دارید که نمی‌خواهید کسی آن‌ها را ببیند، برای امنیت آن‌ها را قفل کنید. با دنبال کردن دستورالعمل‌های زیر، نحوه قفل کردن عکس‌ها در آیفون را بیاموزید.

مرتبط:  چرا نباید در خیابان بازی کرد

قسمت 1. قفل کردن عکس ها در آیفون بدون هیچ برنامه ای

یک راه خوب و خلاقانه برای مخفی کردن عکس ها در آیفون وجود دارد.

بعد از iOS 8 قابلیت جدیدی به آیفون ها اضافه شد که به کاربران اجازه می دهد هر زمان که خواستند عکس های خود را قفل کنند. در زیر مراحل قفل کردن عکس ها در آیفون بدون نصب اپلیکیشن آورده شده است:

با این برنامه ساده، با گوش دادن به آن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

1- به Photos رفته و تصاویر مورد نظر را باز کنید.

2- روی دکمه اشتراک گذاری در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید.

3- گزینه Hide را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

4- با زدن Hide photo درخواست خود را تایید کنید.

می‌توانید تصاویر مخفی را در «آلبوم‌های دیگر» دستگاه خود بیابید.

برای رفع انسداد عکس ها:

1- به قسمت « آلبوم های دیگر » بروید.

2- تصویر مورد نظر را پیدا کنید.

3- روی عکس ضربه بزنید سپس روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید.

4- از میان گزینه های زیر «Show» را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

5- سپس تصویر باید در آلبوم اصلی دستگاه شما قابل مشاهده باشد.

قفل کردن عکس ها در آیفون آسان است و شما به سادگی می توانید عکس ها را مخفی کنید تا کسی نتواند آنها را ببیند!

یک ترفند جالب آیفون: نام آهنگ را با 11 روش دقیق تر پیدا کنید (2022)

قسمت 2. قفل کردن عکس های آیفون با استفاده از یادداشت ها

علاوه بر قفل کردن عکس‌های آیفون از خود آلبوم، راه منحصربه‌فرد دیگری برای پنهان کردن آن‌ها از چشمان کنجکاو وجود دارد. اپلیکیشن Notes در واقع یکی از ویژگی های ضروری دستگاه های تلفن همراه است که به ما امکان می دهد چیزهای مهم را یادداشت کنیم و به هر حال هیچ جزئیاتی را از دست ندهیم.

یکی از ویژگی های جالب آن مخفی کردن عکس ها است. می توانید از برنامه Notes برای قفل کردن تصاویر محرمانه استفاده کنید. پس از انتشار iOS 9.3، یک ویژگی جالب به آیفون اضافه شد که به شما امکان قفل کردن یادداشت ها را می دهد. از آنجا می توانید فایل های مهم مانند عکس ها را اضافه کنید.

تصویری را که می خواهید قفل کنید باز کنید.

روی نماد اشتراک گذاری در پایین سمت چپ ضربه بزنید.

یادداشت ها را انتخاب کنید. اگر iCloud را به عنوان حساب پیش‌فرض Notes خود تنظیم کرده‌اید، باید یادداشت را به همراه عکس مخفی به حساب On My iPhone خود منتقل کنید. با رفتن به پوشه iCloud Notes می توانید آن را پیدا کنید. از آنجا روی Edit ضربه بزنید و Notes را انتخاب کنید، سپس روی Move to ضربه بزنید و On My iPhone را انتخاب کنید.

در نهایت، یادداشت حاوی عکس را باز کنید، روی نماد اشتراک‌گذاری ضربه بزنید، سپس روی Lock this note ضربه بزنید.

پس از انتقال و قفل کردن عکس ها در برنامه Notes، باید عکس های اصلی را از برنامه Photos حذف کنید. فراموش نکنید که آنها را از پوشه Recently Deleted نیز حذف کنید، در غیر این صورت به مدت 30 روز در این پوشه می مانند.

برنامه های مشابه: بهترین برنامه های آیفون برای مخفی کردن عکس های تلفن

برای باز کردن قفل عکس‌ها از برنامه Notes:

باز کردن قفل عکس ها از برنامه Notes نیز مشابه است. برنامه Notes را باز کنید، به یادداشت قفل شده بروید، روی نماد اشتراک‌گذاری ضربه بزنید، سپس روی ذخیره ضربه بزنید. عکس ها از برنامه Notes قابل دسترسی خواهند بود و همه می توانند عکس ها را در آنجا پیدا کنند.

توجه داشته باشید که استفاده از اپلیکیشن Notes فقط برای عکس ها مفید است. اگر قصد مخفی کردن ویدیوها را دارید، می توانید روش اول را انتخاب کنید یا برنامه های تخصصی این قابلیت را دانلود کنید.

محافظت از یادداشت ها با رمز عبور:

برای حفظ حریم خصوصی، می‌توانید رمز عبور را در برنامه Notes اضافه کنید تا کسی نتواند آن را باز کند.

به تنظیمات بروید.

به پایین اسکرول کنید و روی Notes ضربه بزنید.

یک رمز عبور انتخاب کنید. یک رمز عبور قوی ایجاد کنید که بتوانید به راحتی آن را به خاطر بسپارید.

روی Done ضربه بزنید.

اگر زمانی نیاز به تنظیم مجدد رمز عبور خود داشتید، به سادگی روی Reset Password ضربه بزنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. همچنین ممکن است لازم باشد از ویژگی Touch ID خود برای این روش استفاده کنید.

مرتبط:  چطور از همراه من امتیاز بگیریم

اکنون بیشتر مطمئن هستید که پس از قفل کردن یادداشت با یک عکس مخفی، برنامه Notes نیز با رمز عبور محافظت می شود.

کاربرد: آموزش مسدود کردن تماس های دریافتی در آیفون

بخش 3. بهترین برنامه های موجود برای قفل کردن گالری

ساده ترین راه برای مدیریت گوشی استفاده از برنامه های دانلود شده با ویژگی های انحصاری و ویژه است. درست مانند قفل کردن عکس های خود در آیفون، می توانید یک برنامه را دانلود کرده و آن را سفارشی کنید.

در اینجا برخی از بهترین برنامه ها در AppStore آمده است (برای دانلود روی هر کدام کلیک کنید):

خوبی این برنامه ها این است که آنها نه تنها بر روی قفل کردن تصاویر تمرکز می کنند، بلکه برخی از اسناد مهم مانند فیلم ها، پیام های صوتی، یادداشت ها و بسیاری موارد دیگر را نیز قفل می کنند.

برخی از آنها ویژگی دوربین را اضافه کرده اند تا بتوانید مستقیماً از خود برنامه عکس های مخفی بگیرید! برخی دیگر دارای ویژگی محافظت از رمز عبور داخلی هستند، بنابراین هیچ کس نمی تواند آلبوم ها را بدون رمز عبور باز کند.

دانلود: 6 بهترین برنامه برای افزودن ایموجی به تلفن

تنها نقطه ضعف استفاده از این برنامه های دانلود شده این است که برخی از آنها برای استفاده کامل از سرویس آنها نیاز به ارتقاء برنامه به PRO یا نسخه پولی دارند. کسانی که نسخه رایگان را دارند نیز ممکن است محدودیت هایی برای کارهایی که می توانید با برنامه انجام دهید داشته باشند.

قسمت 4. خلاصه

ما به تازگی یاد گرفتیم که چگونه عکس ها را در آیفون به 3 روش قفل کنیم. می توانید هر یک از این روش ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک واقعا برای شما مفید است و چه چیزی شما را راحت می کند.

اگر به طور تصادفی عکسی را از تلفن همراه خود حذف کردید و بیش از 30 روز بعد حذف شد، می توانید به FoneDog Toolkit – iOS Data Recovery اعتماد کنید. این نرم افزار قدرتمند می تواند به راحتی عکس ها، فیلم ها و بسیاری از داده های دیگر را در هر دستگاه iOS بازیابی کند.

8 تا از جالب ترین برنامه های آیفون

پاسخ به سوالات رایج

آیا می توانیم با رمز عبور از آلبوم عکس در آیفون محافظت کنیم؟

برای ایجاد یک آلبوم واقعا خصوصی و محافظت شده با رمز عبور، باید یک برنامه شخص ثالث را دانلود کنید. چندین برنامه مختلف وجود دارد که می توانید برای محافظت از عکس های آیفون خود از آنها استفاده کنید که Photo Vault یکی از محبوب ترین آنها است.

آیا می توانید عکس ها را در آیفون 11 مخفی کنید؟

در نمای بند انگشتی، روی تصویری که می‌خواهید پنهان شود ضربه بزنید. سپس روی دکمه اشتراک گذاری (مربع با فلش رو به بالا) در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید، سپس روی Hide ضربه بزنید. تأیید کنید که می خواهید آن را پنهان کنید. عکس انتخاب شده به پوشه جدیدی به نام Hidden منتقل می شود.

چگونه از یک پوشه در آیفون خود با رمز عبور محافظت کنم؟

هیچ راهی برای قفل کردن پوشه یا برنامه در آیفون مانند اندروید وجود ندارد. همچنین هیچ برنامه ای در اپ استور وجود ندارد که در آیفون کار کند تا این قابلیت را ارائه دهد. چندین راه حل در فروشگاه Cydia وجود دارد که به شما امکان می دهد برنامه های آیفون خود را قفل کنید، اما Cydia از شما می خواهد که آیفون خود را جیلبریک کنید.

چگونه یک پوشه عکس مخفی در آیفون ایجاد کنیم؟

عکس ها را می توان در iPhone، iPad، iPod touch یا Mac پنهان کرد.

1- Photos را باز کنید.

2- عکس یا ویدیویی را که می خواهید مخفی کنید انتخاب کنید.

3. روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید، سپس روی Hide ضربه بزنید.

4- تأیید کنید که می خواهید عکس یا ویدیو را مخفی کنید.

چگونه اعلان های آیفون را نامرئی کنیم؟

برای خصوصی کردن اعلان‌ها برای همه برنامه‌ها، کاری که باید انجام دهید این است:

1- به تنظیمات بروید.

2- روی Notifications ضربه بزنید.

3- روی Show Previews ضربه بزنید.

4- Never را انتخاب کنید.

چگونه می توانیم گالری عکس را قفل کنیم؟

1- تنظیمات را باز کنید، به قسمت Fingerprint & Security رفته و Content Lock را انتخاب کنید.

2- نوع قفل مورد نظر خود را انتخاب کنید – رمز عبور یا پین.

3- حالا برنامه گالری را باز کنید و به پوشه رسانه ای که می خواهید مخفی کنید بروید.

4- روی سه نقطه گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و گزینه Lock را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا