چرا پیتزای من کش نمیاد

همه ما انتظار داریم که پنیر پیتزا خوب باشد، اما گاهی اوقات پیتزاهای پنیری آن چیزی را که ما انتظار داریم انجام نمی دهند. و در این مواقع این سوال پیش می آید که چرا پنیر پیتزا نمی آید؟ این سوال در مورد پنیر پیتزای خانگی نیز بسیار رایج است. اگر یک پنیر پیتزای خانگی واقعاً خوب درست کرده اید و از شکست آن ناراحت هستید، با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا پنیر پیتزا بیرون نمی آید؟ (7 راز که نمی دانید)

پنیر پیتزا یکی از محبوب ترین محصولات لبنی در جهان است. با توجه به افزایش مصرف فست فودها به خصوص پیتزا، مصرف پنیر پیتزا نیز هر روز در حال افزایش است. اگر برای تهیه پیتزا به پیتزا فروشی ها و فست فودهای شهر رفته اید، شاید متوجه تفاوت پیتزاهای بیرونی و خانگی شده باشید. پیتزای تهیه شده در خانه عموماً به دلیل کیفیت و سالم بودن مواد مورد استفاده، سالم تر از پیتزای بیرونی است. علاوه بر این، پختن پیتزا با دوستان و اعضای خانواده سرگرم کننده و لذت بخش است و می تواند بخشی از برنامه های تعطیلات ثابت شما باشد.

همه ما عاشق پختن پیتزای خوب هستیم. پیتزای که توانایی ما را در آشپزی ثابت می کند، اما مشکلی که برخی افراد هنگام تهیه پیتزا با آن مواجه می شوند این است که پیتزایشان از بیرون خیلی شبیه پیتزا نیست یا پنیر پیتزایشان به اندازه کافی کشدار نیست. خب حالا حتما تعجب می کنید که چرا پنیر پیتزا نمی آید؟ در پنیر پیتزای خانگی این مشکل اغلب پیش می آید زیرا شما پنیر پیتزای خانگی خود را با دقت و وسواس درست کرده اید، اما هنگام پخت متوجه می شوید که پنیر پیتزای شما کش نمی آید، بسیار ناامید کننده است اما راه حل خاص خود را دارد.

برای برخی افراد این موضوع در اولویت نیست و بیشتر به طعم و کیفیت پنیر و پیتزا اهمیت می دهند تا میزان کشش، هرچند این دو مقوله بی ربط نیستند. اما برای برخی افراد، از جمله کودکان، پنیر پیتزا دلپذیر و جذاب است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به 7 راز پنیر پیتزای کشدار و پاسخ به این سوال بپردازیم که چرا پنیر پیتزا کش نمی آید؟ بیایید بپردازیم خواندن این مقاله جالب تر می شود زیرا ما تولید کننده انواع پنیر پیتزا در شیر خاوران با برند تکین هستیم، بنابراین تمام ترفندها و تکنیک های تهیه پنیر را می دانیم و اگر این سوال را از کسی بپرسید، پنیر ساز پیتزا احتمالا بهترین گزینه است. به همین دلیل مطالعه این مقاله برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

تهیه پنیر پیتزا در خانه (پنیر پیتزا خانگی)

چرا پنیر پیتزا بیرون نمی آید؟

برخی از دلایل بیرون نیامدن پنیر پیتزا مربوط به مراحل تهیه آن است. یعنی در همان ابتدای کار که شروع به تولید پنیر پیتزا می کنیم باید نکاتی را در نظر داشته باشیم که به ما کمک می کند تا پنیر پیتزای بهتر و کشدارتری به دست آوریم. یکی از این نکات اضافه کردن سرکه به شیر است. اگر نمی دانید این مرحله از پنیر سازی در چه مرحله ای است، پیشنهاد می کنیم مقاله تهیه پنیر خانگی با سرکه را مطالعه کنید. بازگشت به اضافه کردن سرکه. در این مرحله باید به دمای شیر توجه کنید و دقیقا طبق دستور عمل کنید. اگر دمای شیر بالاتر از مقدار توصیه شده باشد، ممکن است پنیر شما تشکیل شود، اما در نهایت به خوبی کش نمی آید.

بقیه نکات مربوط به تهیه پنیر پیتزا است. اگر از پنیر پیتزای ساده استفاده می کنید، قول می دهیم که این محصولات در هر شرایطی به شما خاصیت ارتجاعی می دهند. اما اگر از محصولات شرکت های دیگر یا پنیر پیتزای خانگی خود استفاده می کنید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

مرتبط:  چطور چربی شکم را بسوزانیم

برای داشتن پنیر پیتزای کشدار چه باید کرد؟

1- پنیر پیتزا را به دمای محیط برسانید:

پنیر پیتزا به دلیل ویژگی های خاص آن، عموماً به صورت منجمد نگهداری و عرضه می شود. پس پنیر پیتزا را از فریزر خارج کرده و صبر کنید تا به دمای محیط برسد. این کار فرآیند پخت پیتزا را آسان تر می کند و به کش آمدن پنیر کمک می کند.

2- مقدار زیادی پنیر بریزید

برای داشتن یک پیتزای خوب و خوش طعم باید در استفاده از پنیر دست و دلباز بود. استفاده از پنیر پیتزای مرغوب با عطر و طعم خوب، تجربه لذت بخشی از پخت پیتزا را برای شما به ارمغان می آورد. بنابراین تا جایی که دستور پخت پیتزا اجازه می دهد، پنیر اضافه کنید. معمولا لایه اول خمیر پیتزا سس گوجه فرنگی است سپس پنیر پیتزا می ریزند. مقدار زیادی پنیر داخل این لایه بریزید تا فقط یک دهم پنیر دستور برای مواد باقی بماند.

3- دمای استاندارد را بیابید

نمی توان دما و مدت زمان دقیق تهیه پیتزا را تعیین کرد، زیرا فرآیند پخت کاملاً به نوع فر و عملکرد آن بستگی دارد. از آنجایی که هر فر می تواند دمای پخت متفاوتی تولید کند، بنابراین باید دمای استاندارد فر خود را پیدا کرده و برای تهیه پیتزا تنظیم کنید. به طور کلی دمای 180 درجه سانتیگراد و زمان 7 تا 10 دقیقه برای پخت پیتزا کافی است. اما باید زمان پخت و دمای آن را بر اساس نقطه ذوب پنیر تعیین کنید. نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که قبل از قرار دادن پیتزا در فر، باید فر را کاملا گرم کنید. برای این کار می توانید از همان لحظه ای که شروع به تهیه مواد پیتزا می کنید فر را روشن کنید تا در هنگام پخت دمای مطلوبی داشته باشد. اگر دمای فر در هنگام پخت مناسب نباشد، ممکن است خمیر خشک شده باشد، اما پنیرها به درستی آب نشده باشند.

4- به اندازه رشته های پنیر دقت کنید

پنیر پیتزا به طور کلی در صنعت در دو سایز کوچک و بزرگ تولید و عرضه می شود. بعد از خرید پنیر پیتزا تکین می توانید رشته های آن را کمی نرم کنید و سپس از آن برای پخت پیتزا استفاده کنید. و اگر می خواهید از پنیر پیتزای خانگی خودتان استفاده کنید، وقتی آن را رنده می کنید، از رنده درشت استفاده نکنید. رنده ریزتر انتخاب کنید، اما در این مرحله مراقب باشید، استفاده از کوچکترین کیفیت رنده نیز گزینه مناسبی نیست. این کار در پخش یکنواخت پنیر در سطح پیتزا موثر است و در نهایت باعث ایجاد بافت یکنواخت و کشدار پنیر پیتزا می شود.

5-مواد لازم روی پیتزا

همانطور که قبلا گفته شد، بهتر است ابتدا روی خمیر را با مقدار زیادی پنیر پیتزا بپوشانید، سپس مواد دیگر را روی آن بریزید. این کار در جلوگیری از جدا شدن مواد از خمیر پیتزا و کمک به آب شدن بهتر پنیر موثر است. سعی کنید در لایه های رویی مواد زیاد قرار ندهید و یا سایز بزرگی مانند ورقه های گوجه فرنگی داشته باشید، هر چه اندازه و حجم این مواد بیشتر باشد حرارت بیشتر از رسیدن پنیر به پنیر جلوگیری می کند. به طور یکنواخت ذوب نمی شود و احتمالاً در بعضی قسمت ها می سوزد و در قسمت های دیگر خام می ماند. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از مواد مرطوب باعث رقیق شدن این مواد در پنیر می شود.

6- پنیر را با آب بپاشید

بهتر است هنگام تهیه پیتزا کمی آب روی پنیر بپاشید. این مقدار آب باعث افزایش رطوبت سطح پنیر می شود و در نتیجه پس از پخت بهتر کش می آید. با دست یا اشیاء دیگر اسپری نکنید. استفاده از اسپری برای توزیع صحیح و یکنواخت آب مناسب تر است. جالب است بدانید که رستوران داران و رستوران های فست فود همچنان از این ترفند استفاده می کنند. آنها معمولا سعی می کنند با استفاده از این نکات و ترفندها کشش پنیر پیتزا را به حداکثر برسانند.

مرتبط:  چرا من شانس ازدواج ندارم

7- به گل پنیر توجه کنید

واقعیت این است که اگر پنیر پیتزا از کیفیت کافی برخوردار باشد، خاصیت ارتجاعی لازم را نیز خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می کنیم از پنیر پیتزا با کیفیت استفاده کنید. و اگر از پیتزا پنی خانگی استفاده می کنید نکات لازم را در هنگام تهیه آن در نظر داشته باشید. وقتی یک پنیر پیتزا خوب در معرض حرارت قرار می گیرد، پس از مدتی لکه های طلایی روی سطح آن ایجاد می شود. به این نقاط طلایی گل پنیر می گویند. اگر این نقطه ها یا گل های پنیر طلایی یا قهوه ای روشن باشد، این نشان از کیفیت پنیر خواهد بود.

یکی از نکاتی که در کشش پنیر باید به آن توجه کنید، شکوفه پنیر است. بعضی ها فکر می کنند به محض آب شدن پنیر آماده است و می توانند ظرف هایشان را از فر خارج کنند، اما اینطور نیست. بهتر است صبور باشید. برای داشتن پنیر پیتزای قابل توسعه بهتر است صبر کنید تا پنیر شکفته شود و سپس پیتزا یا غذاهای پنیری خود را از فر خارج کنید.

توجه به نکات ذکر شده بدون شک در کیفیت نهایی پیتزا شما موثر است. ما در شیر خاوران پونک با تولید پنیر و خمیر پیتزا با کیفیت در کنار شما هستیم تا تجربه ای دلپذیر و بی نظیر از پخت پیتزاهای خانگی داشته باشیم.

مطالب مرتبط:

با تشکر از توجه شما.


:به این مطلب امتیاز دهید

چرا پنیر پیتزا بیرون نمی آید و بهترین ترکیب پنیر پیتزا چیست؟ در این مقاله Shelp طرز تهیه پیتزا پنیر را به شما خواهیم گفت. پیتزا یک غذای ایتالیایی است که در سال های اخیر جای خود را در رژیم غذایی خانواده های ایرانی باز کرده است. با اينكه […]

چرا پنیر پیتزا بیرون نمی آید و بهترین ترکیب پنیر پیتزا چیست؟ در این مقاله Shelp طرز تهیه پیتزا پنیر را به شما خواهیم گفت.

پیتزا یک غذای ایتالیایی است که در سال های اخیر جای خود را در رژیم غذایی خانواده های ایرانی باز کرده است. اگرچه پیتزای رستورانی طعم و عطر بسیار مطبوعی دارد و خاصیت ارتجاعی خوبی دارد، اما اکثر خانواده ها فکر می کنند پیتزای خانگی سالم تر و سالم تر است.

می توان گفت که کیفیت پیتزا ارتباط مستقیمی با پنیر پیتزا دارد. هر چه طعم پنیر پیتزا دلپذیرتر باشد و پس از پختن خاصیت کشسانی بیشتری داشته باشد، کیفیت پنیر بالاتر می رود. پنیر انواع مختلفی دارد و در حال حاضر برندهای مختلفی پنیر پیتزا تولید می کنند.

بهترین ترکیب پنیر پیتزا

با وجود اینکه تا سی سال پیش هیچکس فکر نمی کرد پیتزا می تواند به عنوان یک وعده غذایی در بین مردم معرفی شود، اما امروزه این غذای لوکس و پرکالری آنقدر در بین مردم به ویژه جوانان و کودکان محبوب شده است که او جزء خانواده است. برنامه غذایی حداقل دو بار در ماه در حال حاضر بسیاری از رستوران ها فست فود می پزند و پیتزاهای باکیفیت تهیه و سرو می کنند. اما بسیاری از خانواده ها می خواهند در خانه پیتزا درست کنند. برای تهیه یک پیتزا خوب، انتخاب پنیر پیتزا با کیفیت بسیار مهم است.

پنیر پیتزا که با طعم غذای مردم ایران همخوانی دارد، پنیری است که از شیر تازه گاو تهیه می شود. پنیر پیتزا طعم مطبوعی به پیتزا می دهد و باعث کشسانی آن می شود. پنیر مرغوب به رنگ سفید یا زرد و دارای محتوای چربی دلپذیر است. پنیر پیتزا موزارلا یا موزارلا (پاستافیلا) و پنیر پیتزای فرآوری شده در ایران تولید می شود. اما انواع مختلفی از پنیر وجود دارد از جمله گودا، چدار، توفو، فتا، پارمزان، دوغ، فیلافیل و پروولون.

بهترین پنیر پیتزا کشدار

معمولا مهمترین معیار برای انتخاب یک پنیر پیتزا خوب خاصیت ارتجاعی آن است. هر چه درصد پنیر در پنیر پیتزا بیشتر باشد، خاصیت ارتجاعی بیشتری دارد. البته چربی موجود در پنیر پیتزا نیز کالری زیادی دارد اما طعم آن را عالی می کند. علاوه بر این، یک پنیر پیتزای خوب باید علاوه بر خاصیت ارتجاعی، طعم خوب، عطر و بافت خوب نیز داشته باشد.

مرتبط:  چطور در جمع راحت حرف بزنیم

در حال حاضر بسیاری از برندهای ایرانی پنیر پیتزا تولید می کنند. برای یافتن بهترین برند پنیر پیتزا می توانید از تجربه دیگرانی که از برندهای مختلف استفاده کرده اند بهره مند شوید. در ادامه این مقاله مجله شلپ با ما همراه باشید تا دریابیم چرا پنیرهای پیتزا کشدار نمی شوند.

چرا پنیر پیتزا بیرون نمی آید؟

اکثر مردم شکایت دارند که پیتزا وقتی در خانه پخته می شود کشدار نیست. دلایل زیادی برای ذوب نشدن پنیر پیتزا وجود دارد. اما این مشکل قطعا بیشتر به پنیر پیتزا مربوط می شود. اگر فرآیند پخت و تولید پنیر پیتزا به درستی انجام شود، این پنیر از کیفیت و کشسانی بالایی برخوردار خواهد بود.

پنیر پیتزا که در رستوران های فست فود استفاده می شود و طعم و لطافت مطبوعی به پیتزا می دهد، نوعی پنیر پیتزای تازه است. این پنیر پیتزا فقط 15 روز تاریخ انقضا دارد. این رستوران ها به دلیل مصرف زیاد می توانند به راحتی از این نوع پنیر پیتزا استفاده کنند. اما پنیر خانگی اغلب تاریخ انقضای یک ساله دارد که با پنیر پیتزای تازه تفاوت دارد.

البته تکنیک هایی برای ایجاد خاصیت کشسانی در پنیر پیتزا وجود دارد. به عنوان مثال ترکیب پنیر موزارلا 70 درصد و پنیر گودا 30 درصد می تواند طعم و عطر مطبوعی و خاصیت ارتجاعی قابل قبولی در پنیر ایجاد کند. به طور کلی به عنوان یکی از بهترین برندهای پنیر پیتزای کشدار می توانیم پنیر مطهر را به شما پیشنهاد دهیم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ماهی همسی ترک و طرز تهیه ساندویچ ماهی ترکی

بهترین پنیر آب شده برای پیتزا چیست؟

پادشاه بلامنازع پنیرهای پیتزای فرآوری شده موزارلا است. موزارلای کلاسیک تعادل ایده آلی از رطوبت، کشش و چربی برای ذوب دارد و بهترین انتخاب برای پیتزا است.

آیا می توانم با چدار پیتزا درست کنم؟

اگرچه چدار یک ماده محبوب در بسیاری از غذاها و ترکیبات پنیر مورد استفاده در پیتزا است، اما بهتر است از استفاده از آن به عنوان تنها پنیر پیتزا خودداری کنید. چدار به خوبی پنیرهایی مانند موزارلا یا پروولون ذوب نمی شود. بنابراین توصیه می کنیم از انواع مدل های جدیدتر چدار استفاده کنید. زیرا رطوبت خود را در طول پخت برای مدت طولانی تری حفظ می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا