چرا اچ دی ام ای وصل نمیشه

تقریباً چند سال پیش لپ‌تاپم را از طریق کابل HDMI به تلویزیون وصل می‌کنم و از طریق صفحه تلویزیون که بزرگ‌تر از لپ‌تاپ است، فیلم تماشا می‌کنم، اما مدتی است که با مشکلی مواجه شده‌ام: گاهی صدا قطع می‌شود و گاهی تصویر نمایش داده نمی‌شود، حتی گاهی اوقات تصویر بسیار بزرگ‌تر از اندازه صفحه تلویزیون است و نمی‌توانم فیلم‌ها و عکس‌هایم را به درستی تماشا کنم. برای حل این مشکل باید چیکار کنم؟ امروز در Enzel Web قصد داریم نحوه رفع مشکل پورت HDMI در ویندوز 10، 8 و 7 را به شما آموزش دهیم.

نحوه رفع مشکل تنظیمات HDMI ویندوز، پورت، صدا، لپ تاپ و کامپیوتر

نحوه رفع مشکلات خروجی، پورت و تنظیمات HDMI در ویندوز 10، 8 و 7

قبلا در Enzel Web نحوه اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون را توضیح دادیم. HDMI یک روش اتصال با کیفیت بالا برای خروجی صدا و تصویر بسیار محبوب است. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از افراد از این روش برای اتصالات خود استفاده می کنند. بسیاری از کاربران ویندوز مشکلات مختلف خروجی HDMI را گزارش کرده اند. این مشکلات HDMI بر تمام نسخه‌های ویندوز، از جمله ویندوز XP، ویندوز 7، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 تأثیر می‌گذارد.

نمونه هایی که در این زمینه می توان ذکر کرد عبارتند از:

HDMI روی لپ تاپ کار نمی کند – در بیشتر موارد تلویزیون نمی تواند لپ تاپ شما را شناسایی کند.

صدای HDMI پخش نمی شود – بیشتر اوقات تصویر وجود دارد اما صدا وجود ندارد. در این زمینه، برخی از کاربران گزارش دادند که کامپیوتر رومیزی خود را با کابل HDMI به تلویزیون سامسونگ متصل کرده اند. چند ماه صدا و تصویر داشتند اما الان صدا ندارند.

تصویر HDMI برای صفحه نمایش خیلی بزرگ است – خوشبختانه نصب آخرین نسخه درایورهای کارت گرافیک این مشکل را در عرض چند دقیقه برطرف می کند.

تغییر تصویر HDMI – این مشکل معمولاً زمانی رخ می دهد که مانیتور دوم از طریق HDMI متصل شود.

شایع ترین مشکلاتی که وجود دارد این است که صدا یا ویدیو حذف می شود و در بیشتر موارد این مشکل به دلیل ناسازگاری درایوها ایجاد می شود، اما چند کار وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل خود انجام دهید. اگر صدا ندارید، تصویر حذف شده است یا پورت HDMI کامپیوتر کار نمی کند، مراحل زیر را دنبال کنید.

برای تماشای فیلم های خود با استفاده از کابل HDMI، ما 3 روش برای پخش فیلم، آهنگ و عکس گوشی در تلویزیون با کابل و بدون کابل را پیشنهاد می کنیم.

چگونه با بررسی سخت افزار مشکل HDMI لپ تاپ و کامپیوتر را برطرف کنیم

قبل از رفتن به مراحل پیچیده عیب یابی ابتدا سخت افزار خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که کابل HDMI به درستی وصل شده است و همه اتصالات کار می کنند.

می توانید کابل HDMI را جدا کرده و دوباره وصل کنید. برای اطمینان از اتصال صحیح کابل به پورت HDMI می توانید از قفل های HDMI استفاده کنید.

تلویزیون یا بلندگوی HDMI خود را روشن کنید، سپس کامپیوتر خود را روشن کنید. حالا تلویزیون و اسپیکر را خاموش کنید و دستگاه ها را به طور کامل جدا کنید، یک دقیقه صبر کنید، سپس آنها را دوباره وصل کرده و دوباره روشن کنید. اگر مشکل شما هنوز حل نشده است، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

کابل HDMI خود را عوض کنید.

نحوه پیکربندی دستگاه HDMI برای حل مشکل صدا در اتصال کابل HDMI

برای رفع مشکل انتقال صدا با کابل HDMI در ویندوز، ابتدا مطمئن شوید که دستگاه HDMI شما به عنوان دستگاه پیش فرض تنظیم شده است. اگر دستگاه HDMI شما به عنوان پیش فرض تنظیم نشده باشد، خروجی HDMI در دسترس نیست. در اینجا می توانید نحوه تنظیم دستگاه HDMI به عنوان دستگاه پیش فرض را بخوانید:

ابتدا روی نماد بلندگو در نوار وظیفه ویندوز کلیک راست کنید. دستگاه های پخش را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده، تب Playback را انتخاب کنید. دستگاه خروجی دیجیتال یا HDMI را انتخاب کنید. سپس دکمه Set Default را انتخاب کنید، سپس OK کنید. خروجی صدای HDMI اکنون روی پیش فرض تنظیم شده است.

چگونه مشکل پخش نشدن صدا و تصویر با کابل HDMI را با بازگشت به درایور قدیمی حل کنیم

Device Manager را باز کنید و درایوری را که می خواهید عیب یابی کنید پیدا کنید. معمولاً علامت تعجب در کنار این راننده قابل مشاهده است. روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. در پنجره ای که ظاهر می شود، تب Driver را انتخاب کرده و دکمه بازگشت را کلیک کنید.

در برخی موارد، برای جلوگیری از مشکل ناسازگاری، بهتر است به جای دانلود درایور کابل HDMI از درایور پیش فرض استفاده کنید. برای استفاده از درایور پیش فرض، باید درایور فعلی را حذف نصب کنید تا خود درایور پیش فرض نصب شود. برای حذف درایور، Device Manager را باز کنید، سپس درایور مورد نظر را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و Uninstall را انتخاب کنید. پس از حذف درایور، روی OK کلیک کنید و سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.

دلیل عدم نمایش تصویر با کابل HDMI

گاهی اوقات تنها کاری که برای رفع مشکل عدم نمایش کابل HDMI باید انجام دهید، به روز رسانی و نصب آخرین نسخه درایورهای خود است. شما باید به وب سایت سازنده مادربرد یا کارت گرافیک خود مراجعه کنید و آخرین نسخه درایورهای خود را از آنجا دانلود کنید. همچنین می توانید درایورهای صوتی و تصویری را در Device Manager مشاهده کنید. به سادگی روی درایو کلیک راست کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

اگر دوست ندارید درایورهای خود را به صورت دستی به روز کنید، می توانید از ابزارهایی مانند TweakBit Driver Updater استفاده کنید و درایورهای خود را به طور خودکار به روز کنید. پس از نصب برنامه، به طور خودکار شروع به اسکن رایانه شما برای درایورهای منقضی شده می کند.

پس از اتمام فرآیند اسکن، می توانید روی دکمه Update کلیک کنید تا نسخه به روز شده درایور نصب شود.

برنامه دیگری که می توانید برای به روز رسانی خودکار درایورها از آن استفاده کنید Driver Easy است.این برنامه دقیقاً مانند TweakBit Driver Updater عمل می کند. پس از نصب، روی دکمه Scan Now کلیک کنید تا فرآیند اسکن آغاز شود.

پس از اتمام اسکن، روی دکمه Update کلیک کنید تا نسخه به روز شده درایور نصب شود. می توانید روی دکمه Update All کلیک کنید تا همه درایورها به طور همزمان به روز شوند.

نحوه نصب درایور HDMI در حالت سازگار در ویندوز 10

در ویندوز 10 همیشه مشکل سازگاری درایورها وجود دارد، گاهی اوقات بهتر است درایورها را در حالت سازگار اجرا کنید و روی فایل نصب درایور کلیک راست کرده و properties را انتخاب کنید. سپس به تب Compatibility رفته، Run this program in compatibility mode را انتخاب کرده و از منوی کشویی Windows 7 را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Apply و سپس OK کلیک کنید و فایل نصب را اجرا کنید.

همچنین می توانید عیب یاب برنامه سازگاری را در ویندوز 10 اجرا کنید. برای این کار به مسیر Update > Troubleshoot بروید. در بخش Find and fix other troubles، Program Compatibility Troubleshooter را انتخاب کنید و سپس روی Run Tool کلیک کنید.

نحوه رفع مشکل اتصال کابل HDMI هنگام اتصال صفحه دوم

اگر از کابل HDMI برای اتصال نمایشگر دوم به رایانه استفاده می کنید، آن را در کنترل پنل NVIDIA تنظیم کنید. اگر از کارت گرافیک AMD استفاده می کنید، از کنترل پنل AMD استفاده کنید. این فرآیند برای هر دو نوع کارت گرافیک یکسان است. کنترل پنل انویدیا را باز کنید. به تنظیمات چند مانیتور بروید. اگر HDMI به صفحه نمایش متصل است اما نشان داده نمی شود، سایر موارد موجود در لیست را انتخاب و انتخاب کنید.

برای استفاده از مانیتور دوم، از ایستگاه آموزشی برای اتصال و استفاده همزمان از دو یا چند نمایشگر در ویندوز 10، 8، 7 و غیره استفاده کنید.

به دلیل بدافزار، صدا از کابل HDMI در ویندوز خارج نمی شود

بدافزارها می توانند مشکلات مختلفی را روی رایانه شما ایجاد کنند، از جمله مشکلات اتصال HDMI، بنابراین باید سیستم خود را به طور کامل برای هر گونه بدافزار اسکن کنید. می توانید از آنتی ویروس یا برنامه های خارجی خود ویندوز استفاده کنید. برای اجرای اسکن کامل سیستم در ویندوز 10 روی دکمه Start کلیک کنید و Defender را در کادر جستجو تایپ کنید.حالا روی Windows Defender دوبار کلیک کنید. روی نماد شیلد در پنل سمت چپ کلیک کنید.

در پنجره جدید روی گزینه Advanced Scan کلیک کنید.

مرتبط:  چرا نمی توان به ذات خداوند پی برد

برای شروع یک اسکن کامل سیستم، گزینه Full Scan را انتخاب کنید.

برای رفع مشکل صدا، از 6 روش برای رفع مشکل صدا یا عدم صدا در ویندوز 10، 8.1، 7 و غیره استفاده کنید.

رفع مشکل اتصال کابل HDMI از لپ تاپ به تلویزیون با تعمیر رجیستری ویندوز 10، 8 و 7

ساده ترین راه برای تعمیر رجیستری استفاده از ابزارهایی مانند CCleaner است. به یاد داشته باشید که ابتدا از رجیستری خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین می توانید از ابزار System File Checker برای بررسی فایل های سیستمی خراب استفاده کنید. این ابزار یکپارچگی تمام فایل های سیستم محافظت شده شما را بررسی می کند و فایل های خراب را تعمیر می کند. برای اجرای System File Checker به منوی Start رفته و cmd را در کادر جستجو تایپ کنید. روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.

حالا دستور sfc /scannow را تایپ کنید.

صبر کنید تا فرآیند اسکن کامل شود، سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. پس از اتمام فرآیند اتصال HDMI را بررسی کنید. اگر قصد دارید گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید، ما 3 روش برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون به شما پیشنهاد می کنیم: دنیای اندروید را از قاب تلویزیون تماشا کنید! برای استفاده.

برای رفع مشکل اتصال HDMI، سیستم عامل خود را به روز کنید

مطمئن شوید که آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز را روی سیستم خود اجرا می کنید و مایکروسافت به طور مداوم ویندوز را برای بهبود پایداری سیستم و رفع مشکلات مختلف به روز می کند. برای دسترسی به بخش Windows Update کافی است در کادر جستجوی دکمه Start گزینه Update را وارد کنید. این روش برای تمامی نسخه های ویندوز کار می کند. سپس به Windows Update بروید و آپدیت های موجود را نصب کنید.

رفع عدم پخش صدا و تصویر از کابل HDMI با حذف فایل ها و پوشه های موقت

ساده ترین و سریع ترین راه برای حذف فایل ها و پوشه های موقت استفاده از ابزار Disk Cleanup است. هنگامی که از رایانه خود استفاده می کنید یا در اینترنت مرور می کنید، رایانه شما فایل های غیر ضروری را جمع آوری می کند. این فایل‌های ناخواسته می‌توانند بر سرعت پردازش کامپیوتر شما تأثیر بگذارند و باعث کند شدن برنامه‌ها و همچنین مشکلات صوتی و تصویری HDMI شوند. برای استفاده از Disk Cleanup در ویندوز، Disk Cleanup را در کادر جستجوی Start تایپ کنید و برنامه Disk Cleanup را باز کنید.

فایل های موقتی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و روی دکمه Clean up system files کلیک کنید.

نحوه رفع عدم انتقال صدا کابل HDMI در ویندوز 10، 8 و 7

اگر اخیراً برنامه جدیدی را روی رایانه خود نصب کرده اید، آن را حذف نصب کنید. گاهی اوقات نرم افزارهایی که به تازگی نصب شده اند می توانند مشکلات مختلف سازگاری و اتصال، از جمله مشکلات HDMI را ایجاد کنند. برای حذف یک برنامه، به کنترل پنل بروید و برنامه ها را انتخاب کنید. اکنون برنامه ای را که به تازگی نصب کرده اید حذف نصب کنید. سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل شما حل شده است یا خیر.

چگونه به تنظیمات قبلی HDMI در ویندوز 10، 8 و 7 برگردیم

اگر اخیراً با مشکل اتصال HDMI مواجه شده اید، می توانید بازیابی سیستم را اجرا کنید. اگر این مشکل پس از نصب نرم افزار جدید بر روی رایانه شما رخ داده است، این ابزار به شما کمک می کند تا برنامه هایی را که به تازگی نصب کرده اید حذف کرده و به طور دقیق تر به نقطه قبل از نصب برنامه برگردید. گزینه System Restore به شما امکان می دهد بدون از دست دادن هیچ فایلی (به جز چند ویژگی و تنظیمات سفارشی) سیستم خود را به درستی پیکربندی کنید. System Properties را در کادر جستجو تایپ کنید و System Properties را باز کنید.

به System Protection بروید و روی System Restore کلیک کنید، سپس روی Next کلیک کنید. اکنون نقطه بازیابی مورد نظر را در پنجره جدید انتخاب کنید. سپس روی Next و سپس Finish کلیک کنید. اکنون رایانه شما مجدداً راه اندازی می شود و فرآیند بازیابی آغاز می شود. پس از تکمیل این فرآیند، بررسی کنید که آیا مشکل اتصال HDMI همچنان وجود دارد یا خیر. اگر کاربر ویندوز 10 هستید، می توانید از گزینه Reset this PC Recovery استفاده کنید. به Settings > Update & Security رفته و روی Recovery کلیک کنید، سپس Start را در پنل سمت چپ کلیک کنید. Keep my files را انتخاب کنید و در نهایت دستورالعمل ها را دنبال و تکمیل کنید.

چگونه مشکل عدم شناسایی تلویزیون در لپ تاپ را حل کنیم

تنظیمات نادرست خروجی صفحه می تواند منجر به عدم شناسایی تلویزیون شود. برای حل این مشکل، روی قسمت خالی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و روی Personalize کلیک کنید.

سپس بر روی View کلیک کنید.

بررسی کنید که آیا می توانید تلویزیون را به عنوان مانیتور دوم ببینید.

اگر تلویزیون را روی صفحه نمی بینید، کلید Windows و P را به طور همزمان روی صفحه کلید فشار دهید. سپس Duplicate را انتخاب کنید.

اگر Duplicate برای شما کار نمی کند، Extend را امتحان کنید.

سپس بررسی کنید که آیا ویندوز می تواند تلویزیون شما را شناسایی کند یا خیر.

هنگام اتصال لپ تاپ به ویندوز، رنگ های صحیح تصویر نمایش داده نشد

گاهی پیش می آید که فیلمی را با برنامه هایی مانند VLC روی لپ تاپ خود پخش می کنید اما رنگ ها به درستی در تلویزیون نمایش داده نمی شوند، برای رفع این مشکل باید گزینه Full Range RGB را فعال کنید. بسته به کارت گرافیکی که دارید، ممکن است یکی از سه کنترل پنل Intel، AMD و Nvidia داشته باشید. برای دسترسی به این کنترل پنل ها روی قسمت خالی دسکتاپ کلیک راست کنید حالا می توانید کنترل پنل AMD، کنترل پنل اینتل و کنترل پنل انویدیا را مشاهده کنید.

خوب، برای کارت های گرافیک اینتل، در پنل تنظیمات گرافیکی اینتل به مسیر Video > Color Enhancement بروید. در قسمت Standard Color Correction، Application Settings را انتخاب کنید. سپس در قسمت Input Range گزینه Use driver settings and full range را انتخاب کنید.

اگر کارت گرافیک یکپارچه شما دارای تراشه Nvidia است، کنترل پنل Nvidia را باز کنید و بخش Video را در سمت چپ پیدا کنید و سپس Adjust color settings را انتخاب کنید. در قسمت How do you make color adjustments به تب Advanced رفته و Full Dynamic Range (0-255) را انتخاب کنید. حالا باید به قسمت Display نگاه کنید و Full Resolution را انتخاب کنید.

اما اگر کارت گرافیک AMD دارید، کنترل پنل AMD را باز کنید و به Preferences>Additional Radeon Settings>My Digital Flat Panels بروید. در اینجا باید قسمت Color Depth را ببینید، در این قسمت یک منوی کشویی به نام Preferred Color Depth وجود دارد، آن را باز کنید و گزینه 8 را انتخاب کنید. اگر گزینه ای برای فرمت پیکسل می بینید، مطمئن شوید که روی RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB) تنظیم شده است.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم پست آموزش تصویری نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال لپ تاپ و کامپیوتر را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب 14 روش مختلف برای رفع مشکلات پورت HDMI و اتصال در ویندوز 10، 8 و 7 را به شما آموزش دادیم که امیدواریم با این روش ها مشکل عدم اتصال و نمایش ندادن تصویر و قطع صدای ویدیوی شما برطرف شده باشد. شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

HDMI به عنوان یک دستگاه استاندارد برای تلویزیون ها، کنسول های بازی، ویدئو پروژکتورها، پخش کننده های صوتی و تصویری، گیرنده های تلویزیون دیجیتال، بخش مهمی از همه این وسایل سرگرمی است. در این مقاله به آموزش نحوه رفع مشکل اتصال HDMI می پردازیم.

توجه: این راهنمای عیب‌یابی برای همه دستگاه‌های مرتبط با HDMI، خواه رایانه، تلویزیون یا موارد دیگر، کاربرد دارد.

چه چیزی باعث مشکلات HDMI می شود؟

HDMI با استفاده از یک کابل واحد برای صدا و تصویر، اتصال همه دستگاه های خود را به یکدیگر آسان می کند. برای این کار، دستگاه های متصل باید اجازه داشته باشند از طریق استانداردی به نام HDCP به یکدیگر متصل شوند. این توانایی برای شناسایی و اتصال رسانه ها و دستگاه ها به عنوان دست دادن HDMI شناخته می شود. اگر ژست کار نکرد، به این معنی است که رمزگذاری HDCP تعبیه شده در سیگنال HDMI توسط دستگاه(های) متصل شناسایی نمی شود. این مشکل شما را از تماشای فیلم یا بازی های ویدیویی باز می دارد.

مرتبط:  چرا از حکومت هخامنشی به عنوان نخستین امپراتوری یاد میکنند

راه های مختلفی برای رفع مشکل اتصال HDMI وجود دارد. در اینجا این روش ها را برای شما توضیح می دهیم.

اگر اتصال HDMI قطع شد چه باید کرد؟

چند مرحله وجود دارد که می تواند به کارکرد اتصال HDMI کمک کند تا بتوانید به بازی خود دسترسی داشته باشید یا فیلم تماشا کنید.

اتصالات کابل HDMI را بررسی کنید: مطمئن شوید که هر دو سر کابل ایمن هستند. اتصالات کابل HDMI گاهی اوقات ممکن است خیلی سفت نباشند و شل باشند. اگر اغلب این اتفاق می افتد، از کابل HDMI قفل کننده یا با پیچ قفل کننده استفاده کنید.

ترتیب روشن کردن دستگاه‌هایتان را معکوس کنید: اگر معمولاً ابتدا تلویزیون را روشن می‌کنید، سپس دستگاه‌های دیگر را، این بار اول دستگاه‌های دیگر و سپس تلویزیون را روشن کنید. اگر چندین مؤلفه HDMI مختلف دارید، سعی کنید آنها را به ترتیب مختلف پیکربندی کنید. وقتی بهترین دستور روشن کردن دستگاه ها را فهمیدید، آن را برای بعد یادداشت کنید.

ورودی HDMI دیگری را امتحان کنید: با استفاده از کنترل از راه دور، به ورودی دیگری در تلویزیون خود بروید، سپس به HDMI بروید تا ببینید سیگنال به درستی قفل شده است یا خیر. اگر باز هم وصل نشد، دستگاه خود را به ورودی HDMI دیگری متصل کنید و مراحل بالا را تکرار کنید. مطمئن شوید که ورودی صحیح دستگاهی را که می‌خواهید استفاده کنید، چه کنسول بازی یا پخش‌کننده بلوری، انتخاب کنید. برخی از دستگاه‌ها روی ورودی‌های کانال خاصی تنظیم می‌شوند و باید با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون، آن ورودی را تنظیم کنید.

تنظیمات وضوح دستگاه منبع خود را بررسی کنید: اگر دستگاه HDMI شما دارای منوی تنظیمات برای کنترل وضوح ویدیو است، مطمئن شوید که روی AUTO تنظیم شده است. اگر چنین است، آن را بازنشانی کنید تا با وضوح اصلی تلویزیون یا پروژکتور شما مطابقت داشته باشد، مانند 720، 1080p، یا 4k، اگر تلویزیون یا پروژکتور شما قابلیت 4k را دارد.

از فرآیند حذف استفاده کنید: اگر دستگاه شما به یک گیرنده صوتی یا واسطه دیگر متصل است، اتصال HDMI را قطع کرده و مستقیماً به تلویزیون وصل کنید. اگر کار می کند، احتمالاً دستگاه گیرنده یا رله شما مشکل دارد. منبع HDMI را به تلویزیون متصل نگه دارید و یک اتصال صوتی دیگر بین دستگاه و تلویزیون برقرار کنید تا بتوانید تشخیص دهید که مشکل از کجاست.

توجه: اگر مشکل ورودی HDMI در گیرنده صدا باشد، همچنان می توانید از ورودی های صوتی گیرنده برای پخش جریانی صدا از دستگاه HDMI خود استفاده کنید.

بررسی به‌روزرسانی‌های میان‌افزار: بررسی کنید که آیا تلویزیون، دستگاه HDMI یا گیرنده صوتی شما به به‌روزرسانی‌های میان‌افزار آنلاین نیاز دارد یا خیر.

حتما بخوانید: رفع مشکل پرش ماوس در ویندوز 10 با 5 روش سریع و کاربردی

نحوه رفع خرابی اتصال HDMI به تلویزیون HDR

اجرای HDR در بسیاری از تلویزیون‌های 4K Ultra HD می‌تواند باعث مشکلات اتصال HDMI شود. اگر تلویزیون شما HDR است و هیچ یک از مراحل قبلی مشکل شما را حل نکرد، مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید:

توجه داشته باشید که گیرنده صوتی یا سایر دستگاه های رسانه ای شما باید با HDR سازگار باشد.

مطمئن شوید که سیستم عامل (رابط بین سخت افزار و نرم افزار) تلویزیون ویدئو پروژکتور شما به روز است.

اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، کابل HDMI را با یک کابل HDMI با سرعت بالا با حداقل 10.2 گیگابیت در ثانیه، اما ترجیحاً 18 گیگابیت در ثانیه، جایگزین کنید.

اگر دستگاهی با قابلیت HDR، مانند پخش‌کننده بلوری UHD، متصل به تلویزیون با قابلیت HDR دارید، ممکن است تلویزیون محتوای کدگذاری شده با HDR را تشخیص ندهد. هنگامی که تلویزیون یا پروژکتور HDR سیگنال HDR را تشخیص می دهد، یک پیام تأیید باید روی صفحه ظاهر شود. اگر نه، مشکل می تواند مربوط به سازگاری دستگاه باشد، نه اتصالات.

اگر تلویزیون یا پروژکتور شما پس از تغییر تنظیمات و ارتقای کابل ها همچنان منبع HDR را تشخیص نمی دهد، با مرکز پشتیبانی تلویزیون یا منبع HDMI تماس بگیرید.

رفع مشکلات اتصال HDMI به  DVI یا  DVI به  HDMI

اگر می خواهید یک دستگاه HDMI را به تلویزیونی با اتصال DVI متصل کنید، ممکن است لازم باشد از کابل تبدیل HDMI به DVI استفاده کنید. در عوض، می توانید از کابل HDMI با آداپتور HDMI به DVI یا کابل DVI با آداپتور DVI به HDMI استفاده کنید. به این ترتیب بین دستگاه های HDMI و DVI ارتباط برقرار می شود. اگرچه HDMI می تواند هم صدا و هم تصویر را انتقال دهد، اتصالات DVI فقط می توانند سیگنال های ویدئویی را انتقال دهند. به عنوان مثال، اگر یک دستگاه منبع HDMI را به تلویزیون مجهز به DVI متصل می کنید، باید یک جک جداگانه برای صدا نیز وصل کنید. بسته به تلویزیون شما، این اتصال صوتی را می توان با RCA یا AUX ایجاد کرد. تلویزیون‌های قدیمی‌تر با DVI ممکن است رابط میان‌افزاری برای شناسایی دستگاه منبع HDMI نداشته باشند.

چگونه مشکل اتصال کابل HDMI از کامپیوتر به تلویزیون را حل کنیم

اگر می خواهید از لپ تاپ یا رایانه خود به عنوان منبع استفاده کنید، باید مطمئن شوید که تنظیمات رایانه شما HDMI را به عنوان اتصال خروجی پیش فرض انتخاب کرده است. اگر تصویر لپ تاپ شما روی صفحه تلویزیون ظاهر نمی شود، این مراحل را برای حل این مشکل امتحان کنید:

رایانه خود را هنگامی که با کابل HDMI به تلویزیون وصل شده و تلویزیون روشن است، روشن کنید.

وقتی تلویزیون خاموش است کامپیوتر را روشن کنید و دوباره آن را روشن کنید.

کامپیوتر و تلویزیون خود را روشن کنید، سپس کابل HDMI را وصل کنید.

توجه: اگر تلویزیون شما دارای ورودی VGA است، می توانید به جای HDMI از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: مشکل فرمت نشدن فلش مموری را به روشی آسان و راحت برطرف کنید

چطور ایراد اتصال HDMI با HDMI وایرلس را رفع کنیم ؟

دستگاه های HDMI بی سیم ممکن است باعث مشکلات اتصال شوند.

دو نوع اصلی HDMI بی‌سیم وجود دارد که هر کدام توسط گروه‌های محصول خود پشتیبانی می‌شوند: WHDI و Wireless HD (WiHD). اینها اتصال دستگاه های HDMI را بدون کابل آسان می کنند. اگر می خواهید اتصال دستگاه HDMI بی سیم داشته باشید، مراحل زیر را دنبال کنید:

فاصله و موقعیت دستگاه های بی سیم را تغییر دهید. مانند Wi-Fi، یک اتصال موفق بی سیم HDMI به حداقل فاصله و به حداقل رساندن تداخل مسیر بستگی دارد. برای مسافت های طولانی تر، گزینه های اتصال HDMI اضافی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ترتیبات اتصال مختلف را همانطور که در بالا ذکر شد امتحان کنید.

مشخصات محصول و سازگاری با هر دستگاه HDMI بی سیم را بررسی کنید. دستگاه های HDMI بی سیم بسته به برند، مدل و استانداردها تفاوت های فنی زیادی دارند و ممکن است با همه دستگاه ها سازگار نباشند.

سخن آخر

HDMI با استفاده از یک کابل واحد برای صدا و تصویر، اتصال همه دستگاه های خود را به یکدیگر آسان می کند. برای این کار، دستگاه های متصل باید اجازه داشته باشند از طریق استانداردی به نام HDCP به یکدیگر متصل شوند. اگر می خواهید از لپ تاپ یا رایانه خود به عنوان منبع استفاده کنید، باید مطمئن شوید که تنظیمات رایانه شما HDMI را به عنوان اتصال خروجی پیش فرض انتخاب کرده است.

مطالب مرتبط

نکات رجیستری ویندوز 10 برای بهینه سازی عملکرد و رفع مشکل آهسته بوت ویندوز 10

نحوه رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ (ویندوز و مک بوک)

کابل HDMI امکان اتصال تمام دستگاه های دیجیتال را با استفاده از یک کابل واحد برای صدا و تصویر فراهم می کند. برای انجام این کار، باید گفت که دستگاه های متصل دارای مجوز برای برقراری ارتباط با یکدیگر از طریق استانداردی به نام HDCP هستند. این فرآیند شناسایی و برقراری ارتباط با رسانه ها و دستگاه ها «دست دادن HDMI» یا «دست دادن» نامیده می شود.

اگر در فرآیند دست دادن مشکلی وجود داشته باشد، رمزگذاری HDCP تعبیه شده در سیگنال HDMI توسط دستگاه های متصل شناسایی نمی شود و از دریافت صدا یا تصویر جلوگیری می کند. راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای رفع کار نکردن پورت HDMI در تلویزیون استفاده کنید.

چرا کابل HDMI وصل نیست؟

دلایل مختلفی برای خرابی پورت HDMI تلویزیون وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

نوسانات جریان الکتریکی: استفاده از محافظ ترجیح داده می شود.

استفاده از کابل های بی کیفیت

ناسازگاری کابل با تلویزیون

مرتبط:  چطور با یک نفر دوست صمیمی شویم

تماس آب با پورت تلویزیون

عیب یابی پورت HDMI در تلویزیون کار نمی کند

اگر پورت HDMI تلویزیون از کار افتاده است، برای عیب یابی و عیب یابی موارد زیر را بررسی کنید:

1. اتصالات کابل HDMI را بررسی کنید

مطمئن شوید که کابل از دو طرف محکم وصل شده است. اگر کابل HDMI اندازه اشتباهی داشته باشد، گاهی اوقات می تواند جابجا شود.

اگر اغلب این اتفاق می افتد، از کابل های HDMI قفل استفاده کنید.

اگر می خواهید تلفن همراه یا تبلت خود را به تلویزیون وصل کنید، لطفاً مطمئن شوید که تنظیمات اتصال HDMI در دستگاه شما فعال است. برای این کار می توانید از مسیر زیر استفاده کنید.

تنظیمات > مشاهده ورودی ها > اتصال HDMI

اگر تنظیمات اتصال HDMI غیرفعال است، آن را فعال کنید.

تعمیر تخصصی تلویزیون خود را به کاراباما بسپارید
پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
درخواست تعمیر

2. کابل برق تلویزیون را جدا کرده و دوباره وصل کنید

تلویزیون خود را خاموش کنید و دو شاخه آن را از پریز جدا کنید، پس از چند دقیقه تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید. این کار نوعی ریست تلویزیون است و با این کار می توان مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری موقتی را که مانع از کارکرد HDMI روی تلویزیون می شود برطرف کرد.

همچنین اگر لپ تاپ یا کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل کرده اید اما به دلیل کار نکردن HDMI در تلویزیون پیغام No signal را دریافت کرده اید، مشکل کار نکردن پورت HDMI در تلویزیون را می توان با ریست کردن کامپیوتر برطرف کرد.

3. ترتیب روشنایی دستگاه ها را معکوس کنید

اگر همیشه ابتدا تلویزیون خود را روشن می کنید و سپس دستگاه های دیگر را روشن می کنید، این بار ابتدا دستگاه ها و سپس تلویزیون را روشن کنید.

اگر چندین دستگاه مختلف با کابل HDMI به تلویزیون وصل شده‌اید، سعی کنید آنها را به ترتیب مختلف وصل کنید و ببینید کدام یک کار می‌کند.

4. سایر ورودی های تلویزیون را بررسی و آزمایش کنید

با کنترل از راه دور، به ورودی تلویزیون دیگری بروید و سپس به HDMI برگردید تا ببینید سیگنال به درستی کار می کند یا خیر. اگر این کار انجام نشد، دستگاه خود را به ورودی HDMI دیگری متصل کنید و مراحل بالا را تکرار کنید.

دکمه ورودی یا منبع را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا منبع ورودی پورت HDMI را تغییر دهید. اگر چندین پورت HDMI دارید، حتما پورت صحیح را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که ورودی صحیح را برای دستگاهی که می خواهید استفاده کنید، مانند کنسول بازی یا پخش کننده بلوری و غیره انتخاب کنید. برخی از دستگاه‌ها با ورودی‌های کانال خاصی تنظیم می‌شوند و باید آن ورودی را از کنترل تلویزیون خود تنظیم کنید.

5. وضوح دستگاه را بررسی کنید و پورت HDMI را در تلویزیون کار نکنید

اگر دستگاه HDMI شما دارای منوی تنظیمات برای کنترل وضوح تصویر است، مطمئن شوید که روی AUTO تنظیم شده است. بنابراین آن را مطابق با وضوح داخلی تلویزیون یا پروژکتور خود تنظیم کنید. (به عنوان مثال 720p، 1080p یا 4k، اگر تلویزیون یا پروژکتوری با کیفیت 4k دارید.)

6. تمام منابع HDMI را قطع و وصل کنید

اگر چندین منبع HDMI به تلویزیون وصل شده اید مراحل زیر را دنبال کنید، اما اگر فقط از یک منبع HDMI استفاده می کنید از این راه حل صرف نظر کنید.

تمام پورت های HDMI را از تلویزیون جدا کنید.

تلویزیون را حدود 10 دقیقه از برق بکشید.

کابل برق را دوباره به تلویزیون وصل کنید.

یکی از دستگاه های مورد نظر را به پورت HDMI وصل کنید.

دستگاه را روشن کنید.

مراحل 4 و 5 را برای هر دستگاه و پورت HDMI تکرار کنید.


با این 3 روش مشکل کار نکردن پورت USB در تلویزیون را حل کنید!

رفع مشکل کار نکردن پورت USB در تلویزیون، در صورت کار نکردن پورت USB در […]

7. به روز رسانی سیستم عامل تلویزیون

با به روز رسانی سیستم عامل تلویزیون می توانید برخی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را برطرف کنید. اگر سیستم عامل تلویزیون شما به روز نیست، ممکن است علت کار نکردن پورت HDMI روی تلویزیون باشد.

8. تلویزیون را بازنشانی کنید یا به تنظیمات کارخانه برگردید

آخرین راه حلی که می توانید امتحان کنید، تنظیم مجدد تلویزیون یا بازگشت به تنظیمات کارخانه است. با این روش احتمال حل مشکل عدم کارکرد hdmi تلویزیون زیاد است.

رفع مشکل اتصال HDMI در تلویزیون HDR

اجرای HDR در بسیاری از تلویزیون های 4K Ultra HD باعث از کار افتادن پورت HDMI تلویزیون می شود. اگر تلویزیون با دامنه دینامیکی بالا (HDR) دارید و هیچ یک از راه حل های بالا جواب نداد، این نکات عیب یابی را دنبال کنید:

اطمینان حاصل کنید که دستگاه هایی که به تلویزیون وصل می کنید با فناوری HDR سازگار هستند.

مطمئن شوید که سیستم عامل تلویزیون شما به روز است.

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، کابل HDMI خود را با یک کابل HDMI Hi-Speed ​​با سرعت حداقل 10.2 گیگابیت در ثانیه، ترجیحاً 18 گیگابیت در ثانیه، جایگزین کنید.

اگر دستگاهی با قابلیت HDR، مانند بلوری UHD، متصل به تلویزیون با قابلیت HDR دارید، ممکن است تلویزیون محتوای کدگذاری شده با HDR را تشخیص ندهد. هنگامی که تلویزیون HDR سیگنال HDR را تشخیص می دهد، یک پیام تأیید باید روی صفحه ظاهر شود.

اگر پس از تغییر تنظیمات و به روز رسانی کابل ها، تلویزیون همچنان منبع HDR را تشخیص نمی دهد، از مرکز تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

عیب یابی مشکلات اتصال HDMI و DVI

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد از کابل تبدیل HDMI به DVI و بالعکس برای اتصال دستگاه ها به تلویزیون خود استفاده کنید. اگر در استفاده از این مبدل مشکل دارید و تلویزیون شما هیچ ویدئویی پخش نمی کند، احتمالا مبدل معیوب است. البته، تلویزیون‌های قدیمی‌تر مجهز به DVI ممکن است سیستم‌افزار تشخیص منبع HDMI را نیز نداشته باشند.

کابل های HDMI می توانند هم سیگنال های تصویری و هم سیگنال های صوتی را حمل کنند، اما اتصالات DVI فقط می توانند سیگنال های ویدیویی را حمل کنند. بنابراین اگر یک دستگاه منبع HDMI را به یک تلویزیون مجهز به DVI متصل می کنید، باید یک اتصال صوتی جداگانه نیز ایجاد کنید. بسته به تلویزیون، این کار را می توان با اتصال صوتی RCA یا 3.5 میلی متری AUX انجام داد.

نحوه رفع عدم کارکرد کابل HDMI در تلویزیون هنگام اتصال لپ تاپ یا رایانه

اگر می خواهید رایانه یا لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل کنید، ابتدا مطمئن شوید که تنظیمات رایانه شما HDMI را به عنوان اتصال خروجی پیش فرض تنظیم کرده است. اگر برای نمایش تصویر از لپ‌تاپ یا رایانه‌تان در تلویزیون مشکل دارید، این نکات را امتحان کنید:

رایانه خود را با کابل HDMI متصل به تلویزیونی که قبلاً روشن شده است راه اندازی کنید.

وقتی تلویزیون خاموش است، کامپیوتر خود را روشن کنید، سپس تلویزیون را روشن کنید.

قبل از اتصال کابل HDMI، کامپیوتر را روشن کنید و تلویزیون را روشن کنید.


عیب یابی تلویزیون: چگونه این مشکلات را رفع کنیم؟

عیب یابی تلویزیون در ابتدا لازم به ذکر است که هر محتوای […]

نحوه عیب یابی کابل HDMI بی سیم که کار نمی کند

دستگاه‌های HDMI بی‌سیم (آنهایی که از فرستنده بی‌سیم برای انتقال بی‌سیم سیگنال‌های صوتی/تصویری به گیرنده استفاده می‌کنند) ممکن است از کارکرد HDMI روی تلویزیون جلوگیری کنند.

به طور کلی، دو فرمت اصلی HDMI بی‌سیم وجود دارد که هر کدام توسط گروه محصول خود پشتیبانی می‌شوند: WHDI و Wireless HD (WiHD) که برای آسان‌تر کردن اتصال دستگاه‌های HDMI بدون کابل طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید یک دستگاه HDMI بی‌سیم را وصل کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

فاصله و موقعیت دستگاه‌های بی سیم را درست انتخاب کنید. درست مانند Wi-Fi، یک اتصال بی سیم HDMI موفق به میزان فاصله، مسیر مشخص و میزان تداخل بستگی دارد. برای مسافت‌های طولانی خاص، آپشن های اتصال HDMI اضافی وجود دارد.توالی های مختلف روشن کردن مانند موارد بخش 3 را امتحان کنید.مشخصات محصول و سازگاری با هر دستگاه HDMI بی سیم را بررسی کنید. دستگاه های بی سیم HDMI در مورد استانداردهای تجاری، مدل و صنعت تفاوت های فنی زیادی دارند و ممکن است دستگاه ها سازگار نباشند.

نتیجه

اگر کابل HDMI به تلویزیون وصل نمی شود، لطفاً ابتدا مطمئن شوید که کابل با کیفیت است، سپس بررسی کنید که کابل با تلویزیون ما سازگار است. اگر با آپدیت فریمور تلویزیون و ریست کردن دستگاه مشکل حل نشد، از یک مرکز تعمیر لوازم خانگی معتبر کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا