چطور به مو حالت دهیم

چگونه موهای زیبا داشته باشیم؟ چگونه موهای خود را حالت دهیم؟ راز افرادی که موهای زیبا دارند چیست؟ بهترین ماده برای حالت دادن به مو چیست؟ روش صحیح حالت دادن به مو با سشوار چیست؟ فرقی نمی کند مدل موی مردانه داشته باشید یا زنانه، چه به دنبال مدل موی دخترانه یا پسرانه باشید، داشتن موهای زیبا و سالم آرزوی همه است. در این مقاله ۲۴ نکته به ظاهر ساده برای آرایش مو را می خوانید که موهای زیبای رویایی را برای شما به یک چیز طبیعی تبدیل می کند. این رازهای کوچک به شما کمک می کند موهای خود را همیشه زیبا نگه دارید.

نکات زیبایی برای موهای مجعد و وز

1. برای اینکه بدون سشوار حالت فر طبیعی موهایتان را برگردانید، آب را به طور یکنواخت و به آرامی روی موهایتان اسپری کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شوند.

2. همیشه از سشوار داغ استفاده نکنید. سشوار را روی باد سرد قرار دهید، موها را با انگشتان خود بچرخانید و هنگام خشک کردن جهت باد را تغییر دهید. با این کار می توانید از زیبایی موهای خود لذت ببرید.

3. برای جلوگیری از گره خوردن موهایتان، کافی است موهای مجعد یا وز شده خود را در حمام به چهار قسمت تقسیم کنید و روی هر کدام جداگانه شامپو بریزید.

نکاتی در مورد حالت دادن و خشک کردن مو

4. برای حالت دادن به موهایتان با سشوار، موهایتان را دور برس فر بپیچید اما سریع آن را باز نکنید. کمی صبر کنید تا موها به همان حالت خنک شوند، سپس موهای اطراف برس را باز کنید.

5. برای حجم دادن به موها ابتدا ریشه موها را خشک کنید سپس انگشتان خود را بین موها بکشید و آن را بالا نگه دارید. سپس موها را خشک کنید تا صاف شوند.

6. اگر می خواهید وضعیت موها پس از سشوار تغییر نکند، موها باید کاملا خشک شوند. از نرم کننده ها یا ژل مو استفاده کنید. مطمئن شوید که هیچ بخشی از موهایتان مرطوب باقی نمی ماند.

نکاتی برای حالت دادن به مو

7. اگر وقت دوش گرفتن ندارید، موهایتان را پشت سر شانه کنید و روی آن ژل یا موم بدون روغن بزنید تا براق شود. به این ترتیب موها چرب به نظر نمی رسند.

8. برای تقویت موها، آن را برخلاف جهت رشد طبیعی مو خشک کنید و صاف کنید یا باز بگذارید (یعنی موها را بالا نگه دارید و خشک کنید).

9. برای ساختن دم اسبی، سر خود را 45 درجه به عقب نگه دارید و با برس تمام موها را جمع کنید.

ده اگر زمان کمی برای حالت دادن به موهای خود دارید، از انواع مدل های دم اسبی استفاده کنید و با کمی تغییر خلاقانه موهای خود را زیبا کنید.

11. برای حجیم شدن و حالت دادن به موهایتان، قبل از خواب موهایتان را با شامپوی مخصوص موهای خشک بشویید. موهای خود را شانه کنید و در همان حالت بخوابید.

نکات حرفه ای آرایش مو

12. برای جلوگیری از خشک شدن و چسبیدن موهایتان هنگام استفاده از اسپری های حالت دهنده، چند قطره روغن مو را کف دست خود بمالید و موهای خود را به آرامی نگه دارید سپس از اسپری حالت دهنده استفاده کنید.

13. برای حالت دادن به موها می توانید یک تار مو را روی گیره اتو مو قرار دهید و بقیه موها را دور آن بپیچید و دو دقیقه صبر کنید سپس به آرامی باز کنید.

14. اگر می خواهید موهایتان را در شب خوش حالت نگه دارید، یک دستمال یا روسری نرم و ظریف روی سرتان ببندید تا موهایتان کاملا پوشیده شود.

15. برای صاف کردن موها، آنها را در حین خشک کردن به سمت پایین شانه کنید. با تکرار این عمل حالت موها به مرور زمان تغییر کرده و صاف می شود.

16. برای اینکه موهای خود را فر و سالم کنید با سشوار، جهت نگه داشتن اتو مو یا برس مو را از عمودی به افقی و بالعکس تغییر دهید و این کار را به طور مداوم تکرار کنید تا فرهای نرم تری آموزش داده شود.

17. اگر از ژل یا اسپری حالت دهنده استفاده کرده اید و وقت ندارید موهای خود را بشویید، کافی است مقداری آب روی موهای خود بپاشید تا ژل حالت دهنده یا اسپری که روز قبل روی موهایتان زده اید دوباره فعال شود.

18. برای ثابت نگه داشتن فر یا مو بعد از سشوار یا اتو کردن هر قسمت از مو، آن را با استفاده از سنجاق یا گیره به مدت 10 تا 30 دقیقه در همان حالت نگه دارید. قطر برس یا اتو باید تقریباً 5 سانتی متر باشد.

نکاتی برای داشتن موهای پرپشت و زیبا

19. برای اینکه موهای نازک ضخیم تر به نظر برسند، پیشنهاد می کنیم موها را 5 سانتی متر کوتاه کنید.

20. موهای سالم رنگ خود را مدت بیشتری حفظ می کنند. بنابراین، از نرم کننده های هفتگی استفاده کنید که عمیقاً موها را نرم می کنند. به این ترتیب موهایی درخشان و شاداب خواهید داشت.

21. حفظ رطوبت مو برای حفظ حالت طبیعی و بافت آن بسیار مهم است. بعد از هر حمام از کرم یا نرم کننده مو استفاده کنید.

22. اگر موهای نازک یا عقب رفته دارید، رنگ آن را تغییر دهید و هایلایت کنید. به این ترتیب قسمت های روشن تر برجسته تر به نظر می رسند و تیره شدن و روشن شدن رنگ مو باعث حجیم به نظر رسیدن آن می شود.

23. قسمت پایینی مو سالم تر و درخشان تر است. بنابراین زمانی که مطمئن نیستید با موهایتان چه کار کنید، آن ها را جمع کنید تا قسمت های پایینی مو بیشتر نمایان شوند یا قسمت کناری خود را باز کنید تا قسمت پایینی مو بیشتر نمایان شود.

24. اگر از محصولات مراقبت از مو زیاد استفاده می کنید، موهایتان را به شامپو مخصوص موهای خشک خیس کنید و کمی ماساژ دهید تا شامپو جذب موهایتان شود سپس به آرامی آبکشی کنید.

ورود به دیجی‌استایل

بیشتر بدانید:

چقدر و چگونه موهای خود را بشویید؟
مدل موی مردانه برای فرم های مختلف صورت

مدل مو می تواند جذابیت شما را چند برابر کند و راهی عالی برای نشان دادن شخصیت شماست. به طور کلی داشتن موهای زیبا آرزوی همه است. امروزه با پیشرفت‌های صنعت مد، حالت دادن به موها آسان‌تر شده است، اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به موهایتان باید ترفندهایی را بدانید. توجه داشته باشید که برای زیباتر شدن، هرگز به موهای خود آسیب نزنید. به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از سشوار و اتو مو برای حالت دادن به موها به مرور زمان آسیب جدی به پوست سر و موی شما وارد می کند، بنابراین تا حد امکان از اتو مو و سشوار برای حالت دادن به موها خودداری کنید. در مقاله زیر به بررسی 8 تکنیک آرایش مو از سایت آموزشگاه مو عصر مو می پردازیم.

مرتبط:  چرا با منقبض شدن ماهیچه استخوان همراه آن حرکت می کند علوم هشتم

موهای خود را بشویید

شستن مو ها و استفاده از شامپو و نرم کننده ها با توجه به جنس، ضخامت و نوع موهای سر نکته بسیار مهمی می باشد که همه افراد باید به آن توجه داشته باشند. اگر موهای خشکی دارید هر 3 روز یکبار موهایتان را کامل بشویید و استفاده از نرم کننده، روغن آرگان و نارگیل را فراموش نکنید. همچنین اگر موهای چربی دارید بهتر است روزانه آنها را بشویید تا چربی پوست سر کنترل شود. به طور خلاصه حالت دادن مو های چرب راحت تر بوده و نیازی به استفاده از روغن های طبیعی نیست.

اما فراموش نکنید که موها را قبل از حالت دادن به خوبی بشویید و خشک کنید. با این کار موهای شما روشن تر و تمیزتر به نظر می رسد.

مطالب مرتبط را بخوانید: 21 گام برای آموزش رنگ مو مردانه و زنانه در خانه + عکس

روش های مراقبت و حالت دادن به مو

برای اینکه بتوانید به راحتی حالت مد نظر خود را روی موهایتان اعمال کنید باید روزانه از موهای خود به خوبی مراقبت کنید. اگر موهای پرپشتی دارید بهتر است هر چند وقت یکبار آنها را کوتاه و مرتب نگه دارید همچنین استفاده از شامپو و نرم کننده ها مخصوص جنس موهایتان را فراموش نکنید. سعی کنید با توجه به جنس و نوع موهایتان شامپو، نرم کننده، ماسک مو و روغن های مو را تهیه کنید. به طور مثال اگر موهای کم پشت و شکننده ای دارید بهتر است از محصولاتی که حاوی بیوتین، کلاژن یا کراتین هستند، استفاده کنید تا ریشه موهایتان تقویت شده و  در نهایت موهای سفت و پر پشت تری داشته باشید.

مطالب مرتبط را بخوانید: 3 روش برای کوتاه کردن مو در خانه { آموزش کوتاه کردن موهای خودم } + عکس

برای حالت دادن به موهای خود کمتر از سشوار استفاده کنید

سشوار، اتوی مو و بابلیس یکی از پر استفاده ترین لوازمی باشد که برای حالت دادن مو های خود از آن ها استفاده می کنید . این لوازم می توانند در سریع ترین زمان ممکن ، یک استایل و حالت زیبا به موهای شما ببخشند اما بهتر است که بدانید این لوازم بدترین دشمن موی شما می باشند و باعث ایجاد آسیب های جدی خواهند شد. گرما شدید باعث خشک شدن ریشه مو و پوست سر می شود و در نهایت موهای نازک، خشک و شکننده ای خواهید داشت که باعث ریزش مو نیز می شود. بنابراین تا حد امکان برای خشک کردن مو یا حالت دادن مو از اتو مو و سشوار در درجه حرارت بالا استفاده نکنید اما می توانید درجه حرارت سشوار را روی باد سرد گذاشته و به راحتی به موهای خود حالت بدهید. همچنین اگر مجبور هستید تا از سشوار یا اتو مو برای حالت دادن مو ها یا خشک کردن آنها استفاده کنید، بهتر است از ماسک محافظ حرارتی مو استفاده کنید تا از موهایتان در برابر حرارت محافظت کند.

یک شانه چوبی بگیرید

الکتریسیته بدترین دشمن مو است، زیرا اگر برای مدت طولانی کنترل نشود، می تواند موها را شکننده و آسیب پذیر کند. شانه های فلزی و شانه های پلاستیکی به دلیل ایجاد اصطکاک و الکتریسیته زیادی بر روی مو در هنگام شانه زدن شناخته شده اند. سعی کنید موهای خود را با هر کدام به آرامی شانه کنید و سپس یک تکه کاغذ زیر شانه قرار دهید، متوجه خواهید شد که چگونه موها مانند آهن به آهنربا به آن می چسبند. برق است. یکی از مزایای شانه های چوبی این است که از موها در برابر الکتریسیته محافظت می کند و از ریزش و آسیب مو جلوگیری می کند. علاوه بر این، استفاده از شانه های پلاستیکی و فلزی می تواند باعث ایجاد موخوره شود، زیرا اصطکاک و الکتریسیته سطح مو را افزایش می دهد و در نهایت گره می خورد. شانه های چوبی با پوست سر شما بسیار ملایم و ظریف رفتار می کنند، آن را ماساژ می دهند و روغن را در پوست سر پخش می کنند. این عوامل از ایجاد شوره در موها جلوگیری می کند. بنابراین از یک شانه چوبی با دندانه پهن برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط: کک و مک و روش های درمان آن

نوع و طول موهای خود را بشناسید

دانستن ضخامت، جنس، طول و سرعت رشد مو میتواند به شما برای انتخاب مدل مو و نحوه حالت دادن به آن کمک کند. به یاد داشته باشید برای تمامیه مو های کوتاه، متوسط و بلند حداقل چند مدل مو وجود دارد. بنابراین با شناختن جنس و طول موهای خود به راحتی می توانید بهترین مدل مو مدنظر خود را انتخاب کنید همچنین اگر برای انتخاب مدل مو خود دچار مشکلی شده اید می توانید به راحتی از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید تا وی برای شما بهترین مدل مو ممکن را پیدا کند.

مطالب مرتبط را بخوانید: 10 تکنیک برای مراقبت از موهای مجعد مردان و زنان

موهای خود را با توجه به شخصیت خود حالت دهید

تلاش برای کپی کردن تک تک مدل مو های جدید بهترین ایده نمی باشد. شما باید متناسب با شخصیت و شغل خود مدل مو مناسبی را انتخاب کنید. هدف از حالت دادن مو ها جذاب تر شدن می باشد بنابراین باید به نوع پوشش، شخصیت و شغل خود نیز توجه داشته باشید تا بتوانید یک ظاهری خلق کنید تا تمام نظر ها را به خود جلب کنید. بنابراین کپی کردن را فراموش کنید و مدل موی مناسب خود را انتخاب کنید.

علاوه بر این، هر سبکی با چهره شما مناسب نیست. به عنوان مثال، صورت های قلبی شکل با موهای کوتاه به نظر نمی رسند، اما با موهای مجعد جذاب به نظر می رسند.

برخی از محصولات یک ظاهر طراحی شده را دریافت کنید

برای فرم دادن به موهای خود از محصولاتی استفاده کنید که مرغوب و باکیفیت باشند. داشتن واکس و سرم مو به همراه شامپو و نرم کننده متناسب با جنس موهایتان، برای حالت دادن مو بسیار ضرروی می باشد.

سرم و موم علاوه بر تامین آبرسانی لازم به پوست سر باعث نرمی بیشتر موها شده و در نهایت حالت دادن به موها با استفاده از شانه چوبی آسانتر خواهد بود. همانطور که می دانید شستن بیش از حد موها مضر است. همچنین می توانید از شامپوهای خشک استفاده کنید تا موهای خود را خیلی راحت تمیز کنید. شامپو خشک به صورت پودر یا اسپری می باشد که با پخش کردن آن در سراسر مو سبوم و آلودگی های اضافی را جذب می کند. تفاوت اصلی این شامپوها با شامپوهای مایع معمولی در این است که هنگام استفاده از شامپو نیازی به شستشو و آبکشی موها نیست و به راحتی می توانید موهای خود را تمیز کنید و نیازی به پاک کردن چربی از روی پوست سر نیست.

مرتبط:  چرا در تبلیغات ضعیفیم پناهیان

مطالب مرتبط را بخوانید: 3 روش شگفت انگیز و خانگی برای صاف کردن موهای مردانه

موهای خود را ببافید

اگر کمی اسپری مرطوب کننده به موهایتان بزنید و سپس بعد از شانه کردن آن را ببافید ، زمانی که بافت موهای خود را باز کنید ، با موهای حالت داری مواجه خواهید شد. بهتر است که بافت مو شب تا صبح روی موی شما بماند و صبح روز بعد بافت مو ها را باز کنید.

مطالب مرتبط را بخوانید: آموزش بافت مو و شناخت انواع آن

آخرین کلمه

بهترین زمان برای حالت دادن به مو بعد از حمام کردن و خشک کردن مو است. می توانید به راحتی موهای خود را با سرم یا موم مو با شانه چوبی حالت دهید و همچنین می توانید از باد سرد سشوار استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در استفاده از اتو مو و سشوار روی حرارت زیاد زیاده روی نکنید زیرا به مرور زمان دچار ریزش مو خواهید شد. علاوه بر این، زمانی که نمی خواهید موهای خود را با آب بشویید، می توانید از شامپوهای خشک برای تمیزتر کردن موها استفاده کنید و آخرین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هرگز از شانه های پلاستیکی یا فلزی استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد مو می شوند. گره خوردن …و در نهایت موهای شکننده تری خواهید داشت. همچنین به یاد داشته باشید که شانه خود را تمیز کنید و همیشه آن را تمیز نگه دارید.

بلند نگه داشتن موها یا حالت دادن به آن به سبکی که به دنبال آن هستیم، گاهی اوقات با تمام تجهیزات موجود امروزی دشوار است. گاهی به دلیل نوع مو، گاهی به دلیل مدل مو، گاهی به دلیل اشتباهات ما در مدل دادن و حتی اشتباهات در استفاده از وسایل. امروز روش هایی را که باید برای حفظ مو تا رسیدن به مدل دلخواه دنبال کنیم را با هم مرور می کنیم.

شاید به دنبال مدل موی جدیدی هستید یا شاید به دنبال حجم دادن و فرم دادن به موهایتان هستید. امروزه اکثر مدل های موی مردانه و پسرانه و بسیاری از مدل موهای دخترانه با حجم دادن و البته حفظ مو همراه است. هر ظاهری که می خواهید، راه های زیادی برای حفظ موهایتان وجود دارد. با استفاده از محصولات جدید و روش‌های حالت‌دهی متناسب با نوع موی شما، موهای شما می‌توانند در عرض چند دقیقه نیروی جاذبه را به چالش بکشند. احتمالاً با بسیاری از این روش ها آشنا هستید و قبلاً از برخی از آنها استفاده کرده اید، اما نکته مهم این است که استفاده صحیح از این مواد و تجهیزات بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد. ما راه درست را به شما آموزش می دهیم. با ما در مورد چگونگی شناخت خود همراه باشید

روش صحیح شانه کردن و برس زدن مو برای حالت دادن به آن

موهای خود را بشویید

اگر موها تمیز و شسته باشند، حالت دادن به آن راحت‌تر می‌شود. وقتی کارتان تمام شد، آنها را به آرامی با حوله خشک کنید.

از تکنیک شانه زدن استفاده کنید

از تکنیک های لایه بندی برای حالت دادن به موهای بلند استفاده کنید. پوشاندن برعکس شانه کردن موها (از نوک تا ریشه) به منظور ایجاد حجم بیشتر است. اغلب به موها ظاهری «لانه زنبوری» (مدل مو) می‌دهند، آپدوها گزینه‌ای عالی برای حفظ موهای شما بدون استفاده از حداقل مواد آرایشی هستند.

از انگشتان برای ژست گرفتن استفاده کنید

تکنیک های نوک انگشت برای استفاده از محصولات مو بر روی موهای کوتاه استفاده می شود. برای موهای کوتاه می توانید از نوک انگشتان خود برای حجم دادن به موهای خود و حالت دادن به سمت بالا استفاده کنید. بسته به طول موهایتان، مقدار کمی یا بیشتر از محصول حالت دهنده را بمالید. سپس انگشتان خود را به آرامی از بین موها عبور دهید و از ریشه تا نوک مو شانه کنید. انگشتان خود را به سمت بالا حرکت دهید تا موهایتان بلند شود. کمی تکرار و البته صبر می خواهد.

از ژل استفاده کنید تا ظاهری مرطوب به موها بدهید. برای خشکی از یک محصول مات کننده استفاده کنید.

این روش برای موهای کمی کثیف ایده آل است زیرا روغن های طبیعی مو به حفظ فرم موهای شما کمک می کند. سعی کنید یک یا دو روز بعد از شستن موهای خود را با انگشتان خود حالت دهید.

برای موهای مجعد و وز، بیشتر از طول شانه کمک بگیرید

بسیاری از افرادی که موهای مجعد دارند از مشکل شانه زدن شکایت دارند، اما نمی دانند که مشکلشان از موها نیست، بلکه از شانه اشتباه است. برای موهای مجعد از شانه دندانه بلند استفاده کنید. اگر موهایتان خیلی مجعد است، می توانید به موهایتان حجم دهید و آنها را بلند کنید. شانه را بر خلاف جهت رویش مو روی سر قرار دهید و حدود دو سانتی متر به سمت انتهای مو شانه کنید. با این کار موهای شما حجیم می شود.

اکنون که تقریباً موهای خود را با شانه حالت داده اید، ما قصد داریم آن را با محصولات ثابت نگه داریم

استفاده از محصولات و تجهیزات

استفاده از مواد بسته بندی

پس از شانه زدن مراحل قبل، ابتدا از سشوار برای حالت دادن به موها به شکل دلخواه استفاده کنید تا به حالت اولیه برگردد. اکنون مقدار لازم (15 میلی لیتر) از تافت (یا ژل و محصولات حالت دهنده) را روی موهای خیس خود ماساژ دهید. برای برخی از محصولات، موهای شما باید کمی خیس باشد. شما می توانید این مقاله را از توضیحات خود محصول مشاهده کنید.

مقداری از ژل مو را به اندازه کف دست به دستان خود بمالید، سپس انگشتان خود را از جلو به پشت سر بکشید. این محصول را روی قسمت های مختلف مو ماساژ دهید. سعی کنید محصول را به خوبی در نواحی مورد نظر ماساژ دهید و خود را محدود به مو نکنید. استفاده از این محصول به حجم و فرم دادن به موهای شما کمک می کند.

برای اثربخشی بیشتر، ژل مقاوم در برابر حرارت را انتخاب کنید.

دوباره خشک کنید

دوباره موهای خود را با سشوار روی حرارت متوسط ​​به مدت 5 تا 6 دقیقه خشک کنید. موهای خود را از پشت سر به سمت جلو خشک کنید، به طوری که موهای خشک پشت می توانند به عنوان سطحی برای پوشاندن موهای بلند جلوی شما عمل کنند.

از یک برس گرد استفاده کنید

بهترین نوع ابزار حالت دهنده مو، برس های گرد هستند. از یک برس گرد برای شانه کردن موهای خود به سمت بالا و عقب استفاده کنید. همانطور که برس را می چرخانید، علاوه بر شکل دلخواه، سعی کنید در هر قسمت کمی به موها حجم دهید تا سایر قسمت های مو کمک کنند. این کار، به خصوص در لبه ها، به مرتب و صاف نگه داشتن مو کمک می کند.

مرتبط:  چطور در تهران من ثبت نام کنیم

همانطور که موهای خود را خشک می کنید، آنها را به صورت موج دار بکشید. این کار موهای شما را بالا نگه می دارد و به حجم آن می افزاید.

برای موهای کوتاه، این تنها چیزی است که برای صاف نگه داشتن موهایتان نیاز دارید. موهای بلندتر ممکن است به کمک محصول اضافی نیاز داشته باشد.

در سرما از سشوار استفاده کنید

موهای خود را با یک سشوار خنک به مدت 2 تا 2 دقیقه خشک کنید. پس از 5 تا 6 دقیقه خشک کردن موها در حالت متوسط/گرم، تنظیمات سشوار را به حالت خنک تغییر دهید. از یک سشوار خنک استفاده کنید تا موهایتان کاملا خشک شود. استفاده از یک محیط خنک در آخرین دقیقه خشک کردن به تعیین فرم موهای شما کمک می کند.

از واکس مو استفاده کنید

از یک قاشق چای خوری (4.9 میلی لیتر) موم یا نرم کننده مو استفاده کنید. مقدار کمی را بین کف دست‌هایتان بمالید و دست‌هایتان را روی موهای حجیم و حالت‌دهی‌تان بکشید. استفاده از این محصول به موهای شما کمک می کند تا حالت خود را حفظ کنند و ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند.

از نرم کننده یا موم متناسب با ضخامت و نوع موهای خود استفاده کنید.

استفاده بیش از حد از این محصول می تواند حجم موهای شما را کاهش دهد و در نهایت باعث می شود موها نتوانند آن را نگه دارند. در صورت شک، کمتر از موم استفاده کنید. اگر کافی نیست، دوباره از آن استفاده کنید.

از ژل مو استفاده کنید

اگر در مرحله قبل فکر می کنید به درخشندگی و حالت لازم رسیده اید کار شما تمام شده است اما در غیر این صورت می توانید از ژل مو برای نرمی بیشتر و کمی درخشندگی استفاده کنید. از 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) ژل یا موم مو برای مرطوب کردن مو استفاده کنید.

مقدار کمی از محصول را بین انگشتان خود بمالید و از محصول برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید و موهای خود را به حالت سیخ درآورید. هنگام استفاده از ژل، از ریشه مو شروع کنید و انگشتان خود را به سمت بالا ببرید. ژل ها و واکس ها باعث می شوند موهای شما بچسبد و تمام روز خیس بماند.

با اسپری تثبیت کننده کار را تمام کنید

حالا که به مدل موی دلخواهتان رسیدید، آن را با مقداری اسپری تافت محکم کنید و کار را تمام کنید. این مرحله اختیاری است، اما استفاده از اسپری تافت کمک می‌کند مدل موی شما برای ساعت‌ها حالت خود را حفظ کند. برای حفظ حجم موها به سرعت موهای خود را اسپری کنید. این کار را از فاصله مناسب انجام دهید و نزدیک به مو اسپری نکنید. سعی کنید از مقدار کمی اسپری استفاده کنید. این امر به ویژه برای موهای بلند بسیار مهم است زیرا در مقابل ایستادن بهتر مقاومت می کند.

از محصول مناسب استفاده کنید

محصولات مختلف را آزمایش کنید. اگر در حالت دادن به موهای خود مشکل دارید، ممکن است به این دلیل باشد که از نوع نامناسبی از محصولات مو استفاده می کنید. به عنوان مثال، اگر موهای شما بلندتر از 13 سانتی متر (5 اینچ) است، بهترین محصول برای شما یک کرم یا محصول رسمی است. اگر موهای شما کوتاهتر است، ژل یا موم اکستنشن بهترین کار را برای شما خواهد داشت.

استفاده از برق برای حالت دادن به مو

این روش ممکن است کمی خنده دار به نظر برسد، اما جالب است بدانید که با تجهیزات مناسب، این روش برای حالت دادن به مو در بسیاری از آرایشگاه ها استفاده می شود، البته بهتر است از قبل مدل های قبلی را تست کنید و در صورت عدم موفقیت نتیجه، به این یکی بروید. روش برو.

از بادکنک استفاده کنید

یک بادکنک لاستیکی بردارید و آن را با هوا پر کنید، یا با یک پمپ یا با استفاده از نفس خود. بادکنک را آنقدر پر کنید تا سفت شود، سپس روی آن را ببندید.

یک بادکنک روی موها بکشید

توپ را به بالای سر خود بمالید. به آرامی توپ را چند بار روی سر خود به جلو و عقب ببرید. این انرژی ساکن را از بادکنک به موهای شما منتقل می کند و به آنها کمک می کند تا سرپا شوند.

در آینه نگاه کن

در این مرحله موهای شما باید صاف بایستد. اثرات الکتریسیته ساکن بیش از یک دقیقه طول نمی کشد، اما می توانید با مالش بادکنک روی موهای خود استایل خود را حفظ کنید.

مدل موی صحیح

حالت دادن به مو در هنگام اصلاح بسیار ساده تر است. با این کار پایه مو و اندازه آن را برای حالت دلخواه آماده می کنید. اما برای مدل موی مورد نظر به آرایشگر چه باید گفت؟

از پر استفاده کنید

quiff در اینجا به معنای مدل موی با قسمت جلویی بلندتر است. به آرایشگرتان بگویید موهای کناره ها و پشت سرتان را کوتاه کند، اما موهای جلوی سرتان را طولانی تر نگه دارید.

اگر نگران هستید که نمی توانید آنچه را که می خواهید توصیف کنید، چند عکس از مدل موی خود را در تلفن خود ذخیره کنید و آنها را به آرایشگر نشان دهید. برای این کار مدل موی کیف را در جستجوی گوگل و عکس های مورد نظر را به آرایشگر خود نشان دهید.

اندازه را با توجه به مو انتخاب کنید

با توجه به سایز و بلندی موهای خود سایز حجم مو را از 5 تا 13 سانتی متر انتخاب کنید. وقتی جلوی موهایتان را بلند می کنید، موهایتان حجیم تر به نظر می رسد تا ژولیده. هر چه موهای شما در جلو بلندتر باشد، می توانید حجم بیشتری را مطابق با مدلی که می خواهید ایجاد کنید.

سرت را پاک کن

از آرایشگر بخواهید موهای اطراف و پشت سر شما را کوتاه کند، طول موها باید کمتر از 1 اینچ باشد. هنگامی که مدل موی شما کامل شد، باید تفاوت واضحی بین طول جلو و پشت موهای شما وجود داشته باشد.

مرتب به آرایشگاه بروید

مدل موی خود را یک بار در ماه افزایش دهید. اگر موهای شما بلندتر از 13 سانتی متر (5 اینچ) باشد، حالت دادن به آن دشوار خواهد بود. اگر این مدل مو را دوست دارید، زمانی که متوجه شدید موهایتان بین 1 اینچ (2.5 سانتی متر) تا 2 اینچ (5.1 سانتی متر) رشد کرده اند، به سالن برگردید.

مقالات مرتبط:

چگونه مدل موی مناسب انتخاب کنیم؟ ( انتخاب مدل مو )

چگونه مو پرپشت داشته باشیم ؟ (خانم ها و آقایان)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا