چگونه باید کد سوابق تحصیلی را بگیریم

با توجه به تاثیر معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی، کلیه داوطلبان باید قبل از ثبت نام در کنکور سراسری کد دیپلم و سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را دریافت کنند. بدیهی است فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی فنی و کاردانی نظام جدید (3-6-6) هنگام ثبت نام در کنکور سراسری نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند و فقط داوطلبان دارای مدرک یا پیش دانشگاهی می باشند. در هر یک از رشته های ریاضی، تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی باید نسبت به دریافت کد سوابق مدارس اقدام کند.

بدین منظور داوطلبان آزمون سراسری به جای درج دستی نمرات و معدل در فرم ثبت نام کنکور به سایت my.medu.ir مراجعه و اطلاعات شخصی خود را وارد کنند تا کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. با توجه به اهمیت دریافت کد دیپلم و سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نحوه اخذ آن و لینک مستقیم دریافت این کد در مطلب بعدی قرار داده شده است.

کد مدرک و سوابق پیش دانشگاهی را از my.medu.ir دریافت کنید

کلیه متقاضیان نظام جدید، پیش دانشگاهی، نظام قدیم، نظام فنی و حرفه ای، کار و دانش، طلاب حوزه علمیه و …. به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش در my.medu بروید. ir و به کد 19 رقمی سامانه مذکور مراجعه نمایید.

متقاضیان برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت my.medu.ir مراجعه کنند.

راهنمای تصویری دریافت کد سوابق مدارس از سایت my.medu.ir

ابتدا متقاضیان وارد سامانه پیشخوان واحد خدمات آموزش الکترونیکی به نشانی my.medu.ir می شوند و متقاضیان فارغ التحصیل گزینه اولیا و دیگران و دانش آموزان سال دوازدهم گزینه «دانش آموز» را انتخاب می کنند.

سپس داوطلبان با وارد کردن شماره تلفن همراه به نام خود کد دریافت خواهند کرد.

پس از دریافت کد لازم است متقاضیان شماره مربوطه را مطابق تصویر زیر وارد نمایند.

در صفحه باز شده متقاضیان وارد پورتالی به نام خود می شوند و باید گزینه سوابق تحصیلی را انتخاب کنند.

در این صفحه اطلاعات هویتی فرد نمایش داده می شود و هر متقاضی می تواند کد 19 رقمی سوابق تحصیلی خود را دریافت کند.

داوطلبان پس از دریافت کد مربوطه می توانند در کنکور سراسری ثبت نام کنند و کلیه داوطلبان کنکور سراسری 1402 (نوبت دوم) ملزم به ارائه کد سوابق تحصیلی جدید پس از ثبت نام در نوبت دوم کنکور می باشند. جهت دریافت کد مورد نظر از روز دوشنبه 1402/01/14 تا پایان مهلت ثبت نام آزمون با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir جهت مشاهده، احراز هویت و دریافت کد سیستم 19 رقمی. تاکید می شود درج این کد یکی از الزامات ورود به سامانه ثبت نام می باشد.

بیشتر بخوانید: دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی

کد دیپلم و فایل های آموزشی پیش دانشگاهی را از سایت صحت دریافت کنید

جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی از داوطلبان آزمون سراسری قبل از ثبت نام در کنکور امری بسیار مهم است که وزارت آموزش و پرورش سعی در انجام آن به بهترین نحو و دقت دارد. در چند سال گذشته تنها سایتی که متقاضیان می توانستند کد دیپلم و سوابق پیش دانشگاهی خود را دریافت کنند، سایت dipcode بود، اما سال گذشته آموزش و پرورش سامانه سحات را برای تسریع در نهایت برای کنکور 1402 طراحی و راه اندازی کرد. سایت دریافت کد سوابق مدارس به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش به آدرس my.medu.ir منتقل شد.

متقاضیان برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت my.medu.ir مراجعه کنند.

متقاضیانی که در هنگام ثبت نام در وارد کردن اطلاعات دچار اشتباه شده اند، هنگام ویرایش آگهی مسابقه باید فرم ثبت نام خود را اصلاح کنند.توصیه می شود برای اطلاع از زمان و نحوه ویرایش مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

مرتبط:  چرا از انار به عنوان میوه بهشتی یاد شده

بیشتر بخوانید : ویرایش ثبت نام کنکور

کد دیپلم و فایل های آموزشی پیش دانشگاهی را از سایت دیپ کد دریافت کنید

در سال های اخیر متقاضیانی که مشمول سوابق تحصیلی بودند، برای دریافت کد سوابق تحصیلی و تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، ابتدا باید به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری مراجعه کنند. آزمون به آدرس dipcode و وارد کردن کد پرونده خود برای ثبت نام نام کنکور سراسری را وارد کرده اند.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، کلیه داوطلبان اعم از اصلاح نمرات یا سوابق تحصیلی موظفند با ثبت نام در نوبت دوم کنکور سراسری 1402 به سایت واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه و ثبت نام خود را دریافت کنند. کد .

به داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند توصیه می شود با مطالعه مقاله زیر و اطلاع از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

بیشتر بخوانید : ثبت نام کنکور سراسری

دستیابی به کد دانش آموزی و منطقه برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

همانطور که گفتیم داشتن کد دانش آموزی برای دریافت کد مدرک و سوابق پیش دانشگاهی الزامی است. کد دانش آموز نشان دهنده اطلاعات شخصی هر دانش آموز آموزش و پرورش است که در کارنامه دانش آموز درج شده است. برای دیدن آن، فقط به بالای هر یک از سوابق دبیرستان خود نگاه کنید. تصویر زیر محل کد دانش آموزی در کارنامه را نشان می دهد.

کد منطقه نشان دهنده منطقه ای است که از آن فارغ التحصیل شده اید. بنابراین، کد منطقه فارغ التحصیلی به معنای کد منطقه ای است که دو سال اول دبیرستان را در آن گذرانده اید، و کد منطقه پیش دانشگاهی به معنای کد منطقه ای است که سال قبل در آن دانشگاه تحصیل کرده اید.

سوابق تحصیلی تاثیر زیادی در نتیجه کنکور و رتبه داوطلب در آزمون سراسری دارد. برای اطلاع از تاثیر معدل به داوطلبان پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه کرده و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند.

در ادامه بخوانید: تاثیر معدل در کنکور سراسری

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا اطلاعات لازم در خصوص دریافت کد مدرک پیش دانشگاهی و سوابق تحصیلی را در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با این رشته را به شما پیشنهاد می کنیم.

سوالات متداول

1- ✔️ کد دانش آموزی دیپلم را از کجا بگیرم؟

✔️ همانطور که در متن مقاله توضیح داده شده، این کد در کارنامه دیپلم و در سایت دانشجو درج شده است.

2- ✔️ آیا فارغ التحصیل دیپلم سال 89 مشمول سوابق تحصیلی است؟

✔️ بله. به کلیه متقاضیانی که در سال 1984 به بعد فارغ التحصیل شده اند، باید کد سوابق مدرسه برای مدرک داده شود.

3- ✔️ برای دریافت کد سوابق تحصیلی به چه سایتی باید مراجعه کنیم؟

✔️ با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir در این مقاله راهنمای تصویری نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی ارائه شده است.

آخرین مهلت دریافت کد فایل تحصیلی

داوطلبان تشکیل پرونده تحصیلی و ترمیم نمره خود تا روز دوشنبه 21 اردیبهشت 1402 فرصت دارند تا کد پرونده تحصیلی را دریافت کنند.

بر اساس گزارش وزارت آموزش و پرورش، مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد: متقاضیان ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره خود تا روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه مهلت دارند پرونده تحصیلی را دریافت کنند. کد

در این اطلاعیه آمده است: داوطلبان تشکیل پرونده مدارس و ترمیم نمره خود تا روز دوشنبه مورخ 21 اردیبهشت ماه 1402 فرصت دارند به باجه دولت الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینجانب مراجعه کنند. آدرس medu.ir و پس از ثبت اطلاعات تحصیلی کد سوابق تحصیلی (کد 19 رقمی) را وارد نمایید.

مرتبط:  چرا جی تی ای 5 باز نمیشود در ویندوز 7

انتخاب واحد (درس) دانش آموزان از مدارس محل تحصیل و فارغ التحصیلان مدارس معرفی شده در پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان مربوطه الزامی است.

چگونه “کد ثبت نام آموزش و پرورش” را دریافت کنیم؟

مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزشی و مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات طی اطلاعیه ای اعلام کرد داوطلبان شرکت در دومین دوره کنکور سراسری 1402 از 24 فروردین ماه 1402 می باشند. ، می تواند با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش، کد سوابق مدرسه را دریافت کند.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع داوطلبان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری (کنکور) سال 1402 می رساند. برای ثبت نام در آزمون سراسری (شروع ثبت نام از 24 فروردین ماه سال جاری) همراه داشتن کد پرونده تحصیلی (کد 19 رقمی) در پورتال سازمان سنجش آموزش و پرورش کشور الزامی است. کد را از 14 فروردین 1402 با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی اعمال کنید.

1- ورود به پورتال خدمات وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://my.medu.ir

1-1-12 دانشجویان و فارغ التحصیلان دی ماه 1401 و بعد از آن با انتخاب نقش «دانشجو» و درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه برای دانشجویان ایرانی و کد دانشجویی و تاریخ تولد برای اتباع سایر کشورها. ، وارد درگاه فوق شده و مطابق بند (2) اقدام نمایید.

2-1- سایر متقاضیان و اتباع ایرانی (شامل فارغ التحصیلان شهریور 1401 و قبل از/دانشجویان/فارغ التحصیلان و پایه دوازدهم مدارس بین المللی/دارندگان مدارک معادل متوسطه و پیش دانشگاهی صادره از کمیسیون سنجش مدارک خارجی و غیره) پس از با مراجعه به پورتال بالا، با انتخاب نقش “والدین و دیگران” وارد پورتال شده و طبق بند (2) اقدام کنید.

تبصره: مشمولین بند (1-2) فوق در صورت نداشتن سیم کارت شخصی می توانند با اعلام درگاه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش ثبت نام نموده و طبق بند (2) اقدام نمایند. لازم به ذکر است که این گروه باید نام کاربری و رمز عبور پورتال را برای مراجعات بعدی حفظ کنند.

دریافت کد سوابق مدرسه

2-دریافت کد سوابق مدرسه: کلیه متقاضیان مندرج در بندهای (1-1 و 1-2) پس از ورود به درگاه فوق، گزینه “سوابق مدرسه” را انتخاب و مشخصات هویتی خود را مشاهده کرده و پس از تایید، اطلاعات آموزش و پرورش را ذخیره و دریافت کنند. کد سوابق تحصیلی (کد 19 رقمی).

توجه: در صورت مشاهده ناهنجاری در اطلاعات هویتی متقاضیان، باید گزینه “عدم تایید و درخواست از سازمان ثبت احوال/وزارت کشور” را انتخاب کنند. با انتخاب این گزینه (بین ساعت 8:00 صبح تا 12:00 صبح) و فشردن دکمه بررسی پاسخ وضعیت مدنی، متقاضی باید به اطلاعات هویتی خود مراجعه کرده و سپس طبق بند (2) اقدام کند.

توجه: پرس و جو از سیستم آمار حیاتی ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

ایجاد فایل آکادمیک و تعمیر پارتیشن

3- تشکیل پرونده مدرسه و تعمیر یادداشت: داوطلبان تشکیل پرونده یا تعمیر یادداشت از تاریخ 30 فروردین لغایت 30 فروردین 1402 جهت انتخاب رشته های مورد نظر و شرکت در امتحان نهایی. و دریافت نمونه برگه انتخاب واحد (دوره) به شرح زیر اقدام نمایید:

1-3- فارغ التحصیلان (گروه های نظری، انجمنی، فنی و حرفه ای) دوره های متوسطه و پیش دانشگاهی در سال های اخیر / طلاب حوزه علمیه دارای مدرک کارشناسی / فارغ التحصیلان و دانش آموزان سال آخر مدارس بین المللی / دارندگان مدرک متوسطه و پیش دانشگاهی معادل. دیپلم دانشگاهی مدارک دانشگاهی صادر شده توسط کمیسیون ارزیابی صلاحیت ها دانش آموزان خارجی که برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره خود اقدام می کنند باید با کد سوابق تحصیلی زیر و سایر مدارک لازم به مدارس دولتی بزرگسالان مراجعه کنند.

2-3- دانش آموزان ترم آخر از دروس نظری (آموزشگاه های روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور، داوطلبان و داوطلبان آزاد) متقاضی شرکت در گروه آزمایشی که با رشته تحصیلی آنها مطابقت ندارد / دانش آموزان ترم آخر از دوره های حرفه ای و فنی در هنرستان ها، برای ایجاد داستان، کد داستان آموزش بالا را به مدارسی که در آن تحصیل می کنید ارائه دهید.

مرتبط:  چرا در شهر یزد بارندگی کم است

4- مشاوره و تایید ریز نمرات: متقاضیان می بایست با مراجعه به پورتال خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی (https://my.medu.ir) و طبق دستور از تاریخ 20 خرداد لغایت 10 تیرماه 1402 نسبت به مشاوره و تایید ریز نمرات خود اقدام نمایند. در سامانه اطلاع رسانی شود، اقدام کنید. برای مشاهده و بررسی نمرات کسب شده در امتحانات نهایی خرداد 1402 از تاریخ 5 لغایت 10 تیر 1402 در درگاه مذکور اقدام نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در صورتی که داوطلب کنکور سراسری 1401 هستید و اطلاعیه ها را مشاهده کرده اید می بایست از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. یکی از نکات مهم ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری داشتن کد سوابق تحصیلی است که بسیاری از داوطلبان از درج آن در فرم ثبت نام اطلاعی ندارند. لذا متقاضیان می بایست قبل از ثبت نام جهت دریافت کد سوابق تحصیلی به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی به آدرس http://dipcode.medu.ir یا https://sahat.medu.ir مراجعه نمایند. کد سوابق تحصیلی داوطلبان را می توان از طریق این سامانه ها به شرح زیر دریافت کرد:

– کد فایل مدرسه برای دارندگان دیپلم نظام جدید آموزش و پرورش (6-3-3)
این دسته از متقاضیان می بایست با مراجعه به این مطلب کد پرونده مدرسه خود را طبق اعلام مدارس محل تحصیل دریافت کرده باشند. پیش سیستم و در زمان ثبت نام با وارد کردن کد فایل مدرسه در مشاهده اطلاعات شخصی خود در درگاه اطلاعات این سازمان.

– کد ریز نمرات دیپلم 1393 تا 1393 شاخه های نظری (نظام یک ساله یا یک ترم و همچنین نظام آموزشی جدید 3-3-6) رشته های تحصیلی ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، اسلامی. علوم و آموزش و پرورش.

– کد سوابق تحصیلی متقاضیان دارای مدرک پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم اسلامی و معارف و هنر که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1392 تا 1400 اخذ کرده اند.

دارندگان مدرک پیش دانشگاهی از سال 1391 تا 1400 در صورتی که اطلاعات آنها در پایگاه مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مفقود یا ناقص باشد، ابتدا برای تکمیل اطلاعات خود به آدرس http://dipcode.medu مراجعه کنند. . ir یا https://sahat به .medu.ir مراجعه کنید. در صورت تایید اطلاعات آنها توسط آموزش و پرورش می توانند تا تاریخ 13/11/17 برای ثبت نام اقدام کنند.

دانشجویان دوره نظری سال آخر نظام آموزشی 3-3-6 که تا 10 شهریور 1401 فارغ التحصیل می شوند جهت اطلاع از نحوه مشاهده به اطلاعیه چاپ شده کارت شرکت در آزمون مورخ 03/03/1401 مراجعه نمایند. سوابق تحصیلی .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا