چرا به مکتب حاج قاسم نیاز داریم

07:02 – 09 ژانویه 2019

7610985

07:02 – 09 ژانویه 2019

7610985

PDF را دانلود کنید

PDF را دانلود کنید

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در یکی از مدارس شهید سلیمانی به بیان اهمیت مدرسه شهید سلیمانی پرداخت. سخنرانی های او . شما مشاهده می کنید

بیشتر بدانید

انتهای پیام/

پاسخ:
مقدمه:
«نباید حاج قاسم سلیمانی، شهید عزیز را یک نفر بدانیم. مدرسه بگیر به سردار شهید عزیزمان به چشم یک مکتب، یک راه، یک مکتب علم بنگریم، ادبیاتی از جبهه مقاومت و علاقه مندان به ارزش های اصیل اسلامی وارد شده است. حاج قاسم سلیمانی که خود در مکتب نورانی اسلام در پرتو معارف ناب قرآن و عترت و معلمی چون خمینی کبیر پرورش یافته بود، توانست تصویری زیبا و جذاب از مکتب پیشرو اسلام برای نوین به ارمغان بیاورد. نسلی با زندگی مجاهدت و تلاش خالصانه و نمونه زنده مجاهدت صدر. اسلام را باید مانند مالک و اشتر و عمار به چشم نسل امروز عرضه کرد. شهید سلیمانی” نوشته علی شیرازی به چند نمونه می پردازیم:
نمایه “مدرسه حاج قاسم”:
1. ایمان به خدا و خدامحوری
اولین و مهمترین رکن اعتقادی قاسم ژرف قاسم است. در خداوند متعال به عنوان خالق و حاکم هستی و در محور قرار دادن این عقیده در همه امور زندگی، تمام شئون زندگی تربیت‌شدگان واقعی اسلام مبتنی بر ایمان به خدا و محوریت خداوند است. در یک کلام بر توحید ملاک آنها سکوت و گریه و قیام و ایستادن و حب و بغض و حرکت و سکون و … رضایت و تکلیف خداوند است.کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی است. مبتنی بر بینشی از جهان است که توحید است، همه فعالیت‌ها، همه منطقش بر پایه توحید است که پایه اصلی همه تفکرات اسلامی است. برخاسته از پنج اصل اساسی است که دین به این جایگاه عالی رسیده است. می توان گفت همه شهدای ما شهدای واقعی اصول دین هستند. یعنی وقتی می گوییم توحید، توحید در خیال شهید با توحیدی که ما تصور می کنیم متفاوت است. بنابراین این اندیشه توحید به این شهید آگاهی داد که او را به این مقام عالی رساند.» که می توان از آن به عنوان «وظیفه مردی» نام برد. تصمیمات، انتخاب ها و رفتارهای ایشان همه بر اساس این معیار مشخص می شود، ایشان این نگاه را از امام خمینی(ره) گرفته است، از این رو ایشان در راهپیمایی مدافعان حرم فرمودند: ما در عملیات بدر در زمان جنگ موفق نشدیم. . ما خیلی ناراحت بودیم و شهید خیلی داده بود. فردای عملیات همه در جزیره مجنون جمع شدیم. همه ناراحت بودند. آن روز امام پیام بسیار عجیبی داده بود. امام فرموده بود: به پیروزی و شکست نگاه نکنیم; برعکس باید به وظیفه خود نگاه کنیم.”
یک فرد وظیفه مدار در امور جزئی و کلان زندگی به وظیفه شرعی خود پایبند است. حدود شرعی در میدان جنگ، مردم گاهی حدود الهی را فراموش می کنند; می گویند الان وقت این حرف ها نیست. خیر؛ مواظب بود… مواظب بود کسی را ناراحت نکند. مظلوم نباش او احتیاط هایی را انجام داد که در عرصه نظامی معمول است، بسیاری این احتیاط ها را ضروری نمی دانند. مواظب بود.”
3. معنویت
یکی از مهم ترین ویژگی های حاج قاسم سلیمانی و همه پیروان اسلام ناب محمدی، ارتباط عمیق و محبت آمیز با خداوند متعال بود. امور معنوی مانند دعا، توسل، مناجات و مناجات است. یکی از برنامه‌های ثابت و مهم زندگی آنان و سلاح و نیروی روحشان در برابر هجوم مظاهر دنیوی و سیل بلاها و مصیبت‌ها و دشمنی‌های دشمنان به خاطر مسائل معنوی است. شخصی بود که نماز شب می خواند. همیشه یک ساعت قبل از نماز صبح در اردوگاه نصر حلب و قرارگاه ثارالله بوکمال نماز شب می خواند. یک شب در اردوگاه نصر صدای گریه او را شنیدم. من در را باز کردم. دیدم قنوت نماز وتر را به جا آورد. حاجی به محض ذکر عاقبت اهل بیت، آقا سیدالشهدا علیه السلام و خصوصاً حضرت مبیحه زهرای مرضیه سلام الله علیها، اشک هایش چون باران از بهار جاری شد. او عاشق نماز و زیارت و تلاوت قرآن بود.”
4 حاج قاسم با انقلابی بودن
به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی اعتقاد عمیق داشت. او واقعاً یک انقلابی بود. ارزش های انقلاب مانند مرجعیت دینی، استکبار ستیزی، حمایت از مستضعفان، عدالت اجتماعی و خدمت به مردم و… از اصول اساسی زندگی او بود که تا پایان سی پایبند به اصول انقلاب بر آن پایبند بود. دستش را می بوسیدیم همه با هم دستش را می بوسیم اصول انقلاب توجه به رهبری است قبول ولایت فقیه
وی در وصیت نامه خود نوشت: جهان اسلام نیازمند دائم رهبری؛ رهبری مقید و منصوب شرع و فقاهت به معصوم، به خوبی می دانید که نامدارترین عالم دینی که جهان را تکان داد و اسلام را زنده کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت را ساخته است. فقیه تنها نسخه نجات دهنده این ملت است. پس چه شما به عنوان یک شیعه اعتقاد دینی به آن دارید و چه به عنوان سنی اعتقاد فکری دارید، بدانید که برای نجات اسلام نباید خیمه ولایت را رها کرد، خیمه، خیمه رسول الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و تخریب این خیمه است. به اطراف بروید. به خدا، به خدا، به خدا اگر این خیمه آسیب ببیند، بیت الله الحرام و مدینه، حرم نبی اکرم، نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی ماند. قرآن آسیب دیده است».

مرتبط:  چطور با خط هدایت شده تماس بگیریم

اخلاص، بیزاری از دنیا، عقلانیت، جهاد بی وقفه، ارتباط نزدیک و صمیمی با مردم، ضدیت و… از دیگر ویژگی های این مکتب است که برای رعایت اختصار از توضیح خودداری می کند و علاقه مندان به کتاب های تالیف شده در این زمینه مراجعه می کنند. ما می دهیم.

یا حمید به حق محمد
یا العلی به حق تعالی
یا فاطر به حق فاطمه
یا محسنو بیها گفتن الحسن الحسن 75757599988 sa an
آنچه را که خداوند بر فاطمه و پدران و شوهران و پسرانش و راز الموس وداع کند به تعداد ما در محاصره آشنایان النصر و ما را به انصار و یاران و شهدای آن نیکی گردان. اصلی
بارگذاری شده توسط
فرشید اکبری http://akbarifarshid.blogfa.com/
آهنگ الکترونیکی روابط عمومی فرشیدکبری
http://s.picofile.com %B%B%D/B%D%D %C%D%AF%D%A%DA%A%D%A%D%B%DB%C.jpg
فرشید اکبری
http://s.picofile.com/file //%D%%D% B %D%B%DB%C%D%AF%D%A%DA%A%D%A%D%B%DB%C.JPG
آدم صفوه الله، نوح نبی الله، ابراهیم خلیل الله، موسی کلیم الله، عیسی روح الله ، محمد حبیب الله، رسول الله، امیرالمومنین، ام ابیها بنت خدیجه کبری، مجتبی، اباعبدالله سیدالشهداء، زین العابدین، باقرالعلوم، جعفر الصادق، موسی الکاظم، ال- رضا، تقی الجواد، نقی الهادی، ایها العسکری، حجت الله علی خلکه بقیه الله.
روح الله الموسوی الخمینی، سید علی حسینی خامنه ای، نصرالله، سردار قاسم سلیمانی، حزب الله، فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حشدالشعبی، انصارالله، علمی، تاریخی، فنی، شهدا، بصیرتی، سیاسی، هنری، حیات وحش، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، خانوادگی، تربیتی، اخلاقی، نظامی، رائفی پور، فاطمی نیا، برای ازغدی، طب سنتی، صدقه، طنز، قرآن، نماز، امام زمان، شهادت، ولادت، دنیا ، اخرت، برزخ، پناهیان، عباس تبریزیان، روازاده، ضیایی، سردار، حج، حکیم، استاد، حجت الاسلام آیت اللهی، شیخ، دکتر، استاد، سید عباسی، یامین پور، راز، انقلاب، نادر طالب زاده، بهشتی، قاسمی، رئیسی، سلامی، یاسر جبرائیلی، عمار، روشنگری، قدیری ابیانه، وفسی، جلیلی، نقدی، جلیلی، رسایی، زاکانی، عبدالمالکی، پرویز فتاح، شجاع الدین ابطحی، قرائتی، کشمیر، یمن، عراق، نیجریه، ، سوریه، بحرین، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، زکزاکی، نمر، سیستانی، رفیعی، دانشمند، روضه، نوحه، علی، شهاب مرادی، علوی، مطیعی، ارضی، قاسمیان، کریمی، پویانفر، حدادیان

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مقاله خیلی خوبی بود. واقعا به مکتب حاج قاسم نیاز داریم. امیدوارم بیشتر درباره این مکتب بشنویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا