چرا با ظهور اینترنت استفاده از شیوه های اقناعی

سوالات متنی انعکاس و سواد رسانه ای درس دهم با پاسخ; در این مقاله به سوالات تشریحی و تعریفی پاسخ و نمونه پاسخ دهید و از کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم جای خالی امتحانی مهم متن درس دهم پایه دهم و یازدهم را قرار داده ایم. مقطع تحصیلی. با ما در بخش آموزش ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید: پاسخ فعالیت های درس تامل و سواد رسانه ای دهم

سوالات متن درس دهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب

نمونه سوالات امتحانی انعکاس درس 10 با پاسخ

نمونه سوالات تفکر و سواد رسانه ای درس 10:

1) تولید پیام رسانه ای با اهداف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به نفع ………..

الف) سرمایه داران – نهادهای دولتی
ب) گاهی مردم و گاهی دولت ها و سرمایه داران خصوصی
ج) گاهی مردم و گاهی دولت ها
د) فقط دولت ها

جواب: ب) گاه مردم و گاه دولت ها و سرمایه داران خصوصی

2) بیشتر پیام های رسانه ای برای دستیابی به چه چیزی ایجاد و ارسال می شوند؟

جواب: آفریده شده و برای کسب قدرت و ثروت فرستاده شده اند.

3) اکثر برنامه های تلویزیونی چه چیزی را تشکیل می دهند؟

جواب: تبلیغات

4) آنچه بیشتر مردم در مورد رسانه و تبلیغات نمی دانند؟

پاسخ: این همان کاری است که واقعاً از طریق رسانه ها انجام می شود. این فقط تبلیغ محصولات نیست، بلکه جذب مخاطب و ارائه آن به تبلیغ کنندگان است.

5) با ظهور چه چیزی استفاده از روش های اقناع کننده به شدت تغییر کرده است؟

جواب : اینترنت

6) چرا مخاطبان فعال باید منابع مالی و وابستگی های رسانه ای را بدانند؟

پاسخ: برای درک دلایل جهت گیری این رسانه ها.

7) از طریق سواد رسانه ای، مخاطبان در هر سنی می توانند محتوای اینترنتی را مانند سایر رسانه ها تفسیر کنند، منابع مورد استفاده خود را انتخاب کنند و سایت های معتبر و واقعی را از سایت های نادرست، گمراه کننده و حتی منزجر کننده تشخیص دهند.

8) کدام مفهوم از سواد رسانه ای با مطالعه موردی زیر مرتبط است؟

الف) بازیکنان اصلی ب) اخبار دورزبانی ج) بزرگنمایی د) مهندسی

پاسخ: الف) بازیکنان بزرگ

9) صنعت رسانه چیست؟

پاسخ: صنعت رسانه به معنای تولید پیام برای کسب قدرت و ثروت است. بیشتر رسانه های جهان به عنوان نهادهای درآمدزا شروع به کار کردند و اکنون به رسانه های تبلیغاتی تجاری تبدیل شده اند. مدیران کانال‌های تلویزیونی، برنامه‌های زمانی مشخص و ناشران فضای خاصی را برای حامیان مالی فراهم می‌کنند تا محصولات تجاری خود را تبلیغ کنند. این کار با استفاده از روش‌های متقاعدکننده انجام می‌شود تا ما را به خواستن و خرید چیزی که به آن نیاز نداریم وسوسه کند. با ظهور اینترنت، استفاده از روش های متقاعد کننده به شدت تغییر کرده است.

10) سواد رسانه ای چگونه به ما در برخورد با صنعت رسانه کمک می کند؟

پاسخ: از طریق سواد رسانه ای، افراد در هر گروه سنی می توانند محتوای اینترنتی را مانند سایر رسانه ها ویرایش کنند و منابع مورد استفاده خود را انتخاب کنند و سایت های معتبر و واقعی را از جعلی، فریبنده و حتی مشمئز کننده برای پاکسازی انتخاب کنند. تخلفات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره را بشناسید. در رسانه ها و بعد در جامعه.

نکته مهم: دانش آموزان عزیز فقط این سوالات را مطالعه نکنید و حتما متن درس را با دقت مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: سوالات متنی درس نهم تأمل و سواد رسانه ای دهم

سوالات متنی درس دهم تامل و سواد رسانه ای دهم با پاسخ را در این مطلب مشاهده کرده اید. امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از دیگر صفحات Magerta دیدن کنید. برای یافتن بهتر پاسخ ها در انتهای کلمات جستجو شده در گوگل کلمه Magerta را قرار دهید. همچنین سوالات خود را در قسمت نظرات بنویسید. 😉

اما امروزه به دلیل چندشناختی افکار عمومی، این بحث جدی وجود دارد که رسانه ملی تا چه اندازه باید از دایره تنگ روش ها و تکنیک های قدیمی و سنتی در تولید و انتشار نظری، عملی و اطلاع رسانی خارج شود. سیاست فناوری آیا برنامه ها و انطباق آن با روش ها و تکنیک های جدید و پیشرفته تر ترویج می شود؟

شیوه‌ها و فنونی که بتوانند رویکرد‌ها و کنش‌های اطلاع‌رسانی این رسانه را با دورانی که به عصر اطلاعات یا جامعه‌ی اطلاعاتی معروف است هر چه بیشتر هماهنگ و همسو کنند.

دستیابی به حداکثر اقناع خواسته همه رسانه ها از جمله رسانه ملی است. از این رو در این مقاله که به صورت متوالی ادامه خواهد داشت با استفاده از منابع مستند و مصاحبه به استفاده از تکنیک های اقناعی و متقاعدسازی برای درک بهتر وضعیت اقناع در رسانه ملی می پردازیم که می تواند نقطه اتکای کارآموزان باشد. این رسانه از جمله خبرنگاران، سازندگان برنامه و مجریان. و… از لحاظ بکارگیری این تکنیک ها در فرآیندهای تولید و برنامه نویسی خود برای استفاده حداکثری از امکانات و هزینه های انجام شده در این سازمان رسانه ای به منظور دستیابی به هدف اصلی ارتباط رسانه ای که اقناع است.

* اقناع چیست؟
تعاریف زیادی از اقناع ارائه شده است که برای اختصار به تعدادی از آنها اشاره شده است. معین تأثیرات کلامی و غیرکلامی و رسانه ای دارد. این فرآیند اگرچه ویژگی روانی آزادی را در بر می گیرد و فرد تشویق شده احساس می کند که اهداف و دستورات تعیین شده را مطابق میل خود انجام می دهد، اما; در واقع، شامل نوعی فشار روانی است که در راه متقاعدسازی، بین منطق و استدلال منطقی، به احساسات متوسل می شود.

متقاعدسازی فرآیند پیچیده ای است که برای تأثیرگذاری به منظور تغییر باورها، ارزش ها یا نگرش ها انجام می شود (دادداران، 1387). کیا و سعیدی (1392) اقناع را اینگونه تعریف می کنند: اقناع یک فرآیند ارتباطی است که هدف آن تأثیرگذاری بر گیرنده پیام است. این بدان معناست که یک پیام متقاعدکننده عمداً نظر یا رفتاری را به گیرنده ارائه می دهد و انتظار می رود که آن پیام در گیرنده یا گیرنده پیام مؤثر باشد. علاوه بر این، متقاعدسازی فرآیندی است که در آن سعی می کنیم نگرش دیگران را تغییر دهیم. و به عبارت ساده تر، به معنای تلاش برای تغییر نگرش است.

بیرمبرک و هاول (1991) متقاعدسازی را به عنوان “تلاش آگاهانه برای {تغییر یا تقویت} فکر و عمل با دستکاری انگیزه های افراد به سمت اهداف از پیش تعیین شده” تعریف کردند و فاثرینگهام (1995) اشاره کردند که “اقناع مجموعه ای از تأثیرات بر گیرندگان است. ناشی از یک پیام متقاعد کننده Scheidel (1996) اقناع را اینگونه تعریف می کند: «فعالیتی که در آن گوینده و شنونده به هم متصل می شوند و گوینده آگاهانه سعی می کند با انتقال نمادهای قابل مشاهده و شنیدنی بر رفتار شنونده تأثیر بگذارد».

مرتبط:  چرا در پمپ بنزین ها در قسمت تخلیه سوخت نوشته شده قبل از تخلیه سوخت سیم اتصال به زمین را وصل کنید ؟

رحمانیان، آذربخش (1391) معتقدند متقاعدسازی مترادف با تشویق مخاطب است. زمانی که قصد داریم آنها را پیام آور واقعی خود بدانیم و برای تامین منافع خود اقدام کنیم. از این رو، عوامل دستکاری و فریب مورد استفاده پیام‌سازان روابط عمومی رسانه‌ها قرار می‌گیرند تا سازمان رسانه‌ای خود را موفق جلوه دهند و از این طریق تلاش می‌کنند تا نظر مردم را نسبت به رسانه‌ها جلب کنند. به عبارت دیگر، اقناع، اقناع یا تغییر نگرش یکی از پدیده هایی است که زندگی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی بر آن شکل می گیرد. در این میان، ایده اصلی متقاعدسازی استفاده از روش هایی است که می تواند بر نگرش افراد تأثیر بگذارد تا رفتار آنها را تغییر دهد و به جای متقاعدکننده، ایده اقناع کننده را جایگزین کند.

*به سوی متقاعدسازی
اقناع فرآیندی «پیچیده»، «پیوسته» و «تعاملی» است که در آن یک فرستنده (روزنامه نگار، کارشناس، مجری و غیره) و یک گیرنده (گیرنده) با نمادهای کلامی یا غیرکلامی (چهره – یک) -مکالمات رو در رو، پخش های رادیویی و تلویزیونی، اخبار و گزارش های مکتوب، تصاویر گرافیکی و غیره) به هم پیوند خورده اند که از طریق آنها “محرک” سعی می کند به “محرک” نفوذ کند. برای اینکه او تغییر نگرش یا رفتار را بپذیرد. متقاعدسازی یک فرآیند دو طرفه است که در آن هر دو گروه یا هر دو طرف به یک پیام-رویداد نزدیک می شوند. و از آن برای تلاش برای رفع نیازها استفاده می کنند. در نتیجه، عموم مردم هرگز منفعل دیده نمی شوند. یکی مخاطب فعالی است که به دنبال یک متقاعد کننده برای رفع نیازهای خود است و دیگری متقاعد کننده فعالی است که می داند باید به نیازهای مخاطب توجه کند و با پیام و هدفی روشن به نیازهای او پاسخ دهد.

* تکنیک های متقاعدسازی
استفاده از روش ها و تکنیک های متقاعدسازی بسیار مهم است. با توجه به اهمیت این موضوع، مهم ترین روش های متقاعدسازی در زیر ارائه می شود:

تبلیغات
هدف از فعالیت های تبلیغاتی علاوه بر اطلاع رسانی، ایجاد انگیزه نیز می باشد; تبلیغات مبتنی بر نیاز است و جدی ترین حوزه فعالیت های تبلیغاتی نیاز مخاطب است که او را به حرکت و رفتار خاص در چارچوب قصد متقاعدکننده سوق می دهد (فرستنده) (شراف الدین، 1386).

تصاویر
ترغیب‌کنندگان می‌توانند در طول برنامه‌ریزی متقاعدکننده از تصاویر برای متقاعد کردن مخاطبان خود استفاده کنند. به عنوان مثال، کشورهای قدرتمند و متجاوز برای ملت خود تصویر خاصی از کشور مورد حمله ایجاد می کنند تا ملت خود را متقاعد کنند که باید برای جنگ با سایر کشورها پول خرج کنند. مثلاً او را تروریست و خطری برای کشورش معرفی می کنند.

تکرار
تکرار یک پیام می تواند به شرطی شدن آن منجر شود و پاسخ مطلوب مخاطب را برانگیزد. البته تکرار بیش از حد می تواند موقعیت هایی را در مخاطب ایجاد کند که می تواند منجر به تفکر بیشتر در مورد سایر موضوعات نامرتبط و افزایش استدلال های مخالف شود. تکنیک «تمرین» گاهی توسط رسانه ای شکل می گیرد که قبلاً فکر و برنامه ریزی کرده است و چند رسانه آن را دنبال و اجرا می کنند. طبیعی است که روش دوم در اقناع افکار عمومی بسیار مؤثرتر است. در چنین شرایطی احساس می کند که همه همین حرف ها را می زنند پس باید درست باشد.

استفاده از زیبایی و جذابیت
افراد زیبا الگوهای خوبی برای جذب و جلب توجه افراد هستند. استفاده از کارشناسان یا سایر مصاحبه شوندگان که ظاهر جذابی دارند در اقناع مخاطب موثر است.

شهادت
این تکنیک شامل شخص ثالثی می شود تا گیرنده پیام (متقاعد کننده) راحت تر بتواند آنچه را که مورد نظر و هدف نویسنده است بپذیرد. مشاهده ستارگان و افراد مشهور، نخبگان و یا حتی مردم عادی یکی از روش های متقاعدسازی است.

شوخ طبعی؛
بسیاری از پیام های رسانه ای از این روش استفاده می کنند و به این ترتیب پیام خود را با احساسی خوشایند و مفرح در ذهن مخاطب موثر می سازند. مخاطبان وقتی می خندند و خوشحال می شوند، احساس بهتری پیدا می کنند و اگر منبع (روزنامه نگار، مجری، کارشناس برنامه و …) خنده و احساس خوب را به محصول یا مفهوم دیگری در ذهن مخاطب گره بزند، در نهایت در هنگام مواجهه با مخاطب، عموم مردم احساس می کنند. با این مفهوم یا این محصول در فضای واقعی همان احساس هیجان را برای گرایش به این مفهوم یا خرید محصول خواهد داشت.

اتحادیه.
در این روش سعی بر این است که یک فکر، نظر، محصول، خدمت یا هر چیز دیگری با خواسته ها، خواسته ها، غرایز و احساسات انسان مانند زیبایی، امنیت، حریم خصوصی، موفقیت، سلامتی، تفریح، شادی و … پیوند داده شود. برای ایجاد در ذهن مخاطب هدف. ایجاد این پیوند منجر به برانگیختن احساساتی می شود که در برخوردهای بعدی منجر به عمل می شود.

استفاده از نمادها
نمادها کلمات یا تصاویری هستند که مفاهیم بزرگتری را در ذهن مخاطب تداعی می کنند. این مفاهیم عموماً محتوای عاطفی و قوی دارند. مانند خانه، خانواده، ملت، مذهب، جنسیت، سبک زندگی و مواردی از این قبیل. پیام های رسانه ای معمولاً از شدت و قدرت نمادها برای پذیرش و پذیرش مخاطب استفاده می کنند. به عنوان مثال سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نماد وطن و ملیت ماست و می تواند تاثیرگذاری این پیام را در هر پیام رسانه ای افزایش دهد.

* چکیده
اقناع به طور کلی نوعی اقناع از درون است و زمانی حاصل می‌شود که فرد سایر ایدئولوژی‌های مسلط را در جامعه خود پذیرفته و جذب کرده باشد و این ایدئولوژی‌ها مبنای انتخاب‌ها و تفاوت‌های خودجوش بر اساس اجتماعی و اقتصادی باشد. شاخص. شاخص. ، سیاست ها و غیره با در نظر گرفتن این موضوع، کارآموزان رسانه اعم از روزنامه‌نگاران، برنامه‌سازان و ناظران محتوا در رسانه‌ها اعم از سردبیران و سردبیران پخش می‌توانند با مطالعات مستمر کوچک در زمینه اقناع، اثربخشی پیام‌رسانی رسانه‌ای را در سطوح مختلف جامعه افزایش دهند. .

مرتبط:  چرا عبور جریان الکتریکی در فلزات آسان است علوم هشتم

محقق: مرتضی رکن آبادی

خبرگزاری تسنیم – فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی تحول بزرگی در صنعت رسانه ایجاد کرده است. حضور این رسانه های جدید و سهم قابل توجهی که در نحوه مصرف مردم از رسانه ها داشته اند، علاوه بر تاثیراتی که بر محتوای صنعت رسانه خواهد داشت، تحولی اساسی نیز ایجاد خواهد کرد، یعنی انتقال بخش بزرگی از آن. از آگهی ها و آگهی های رسانه های جمعی. به سمت رسانه هایی مانند تلویزیون خواهد بود.

حضور و گسترش رسانه ها در عرصه عمومی و انباشت و فوران نشانه ها و تصاویر رسانه ای در تمامی ابعاد زندگی از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ و غیره، تولید و توزیع معانی، موجب رسانه ای شدن فرهنگ، سیاست و جامعه به این معنا که امروزه رسانه‌ها نه تنها به‌عنوان یکی از نهادهای فرهنگی و اجتماعی و در عرصه‌های دیگر اثرگذار به شمار می‌روند، بلکه فضا و چارچوبی را ارائه می‌دهند که فرهنگ، سیاست و جامعه در آن بچرخد.

چنان که برخی عصر کنونی را «عصر ارتباطات» می نامند و میزان پیوند یک جامعه را با افق تحولات جدید و تحرک آن در عرصه ارتباطات می دانند. آریس وبوگین پنج ویژگی را به‌عنوان شاخص‌های فناوری‌های محتوای دیجیتال جدید، دوسوختگی و تعامل، شخصی‌سازی، بی‌واسطگی و مستقیم بودن فهرست کرد.

توسعه سریع رسانه های اجتماعی منجر به شناخت نوع جدیدی از نشانه شده است. بازاریابی رسانه های اجتماعی به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا با برندها در پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و لینکدین تعامل داشته باشند.

آندره کاپلان و مایکل هانلین رسانه های اجتماعی را اینگونه تعریف می کنند: مجموعه ای از برنامه های کاربردی مبتنی بر اینترنت است که بر اساس مبانی فناوری وب، امکان ایجاد و تبادل محتوای تولید شده توسط کاربران را فراهم می کند. بازاریابی با استفاده از رسانه های اجتماعی ارزان ترین و موثرترین راه برای جذب مشتری است. سازمان ها از روش های مختلفی برای ایجاد وفاداری مشتری استفاده می کنند که از آن جمله می توان به رسانه های اجتماعی اشاره کرد.در دنیای اجتماعی امروزی تبلیغات در گسترده ترین شکل خود ارائه می شود. اگرچه تاثیر انواع پیام ها بر روی مخاطب یکسان نیست، اما مسلم است که بسیاری از تصمیمات، رفتارها، خریدها و اجتناب های ما تحت تاثیر تبلیغات است. از دیدگاه دانش کسب و کار، تبلیغات یکی از ابزارها و شاید مهمترین ابزار ارتقای فروش است که مستقیماً بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد.

البته پیام تبلیغاتی باید در زمینه ارائه شود و دارای ویژگی هایی باشد تا به بهترین نحو اثرگذار باشد. چنین پیامی باید بتواند مخاطب را جذب کند، اثری به یاد ماندنی داشته باشد، واکنش خرید مخاطب را برانگیزد و ادراک حسی مخاطب را برانگیزد.

رسانه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی روزمره افراد دارند و بدون شک امروزه نقش غیرقابل انکاری بر رفتار و نگرش افراد در جامعه دارند و این امر می تواند بر اساس نظریه های خاصی، ارائه الگوی متقاعدکننده در شبکه های اجتماعی و مفروضات، نوعی جریان سازی باشد. یک سازه محکم در نظر گرفته می شود.

رسانه های اجتماعی مجازی به دلیل توانایی آن در ایجاد ارتباطات سریع همزمان و ناهمزمان و در دسترس قرار دادن حجم زیادی از اطلاعات، تأثیر زیادی در زندگی کاربران پیدا کرده است. در سال‌های اخیر با ظهور رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر تلفن‌های همراه هوشمند، دسترسی به فضاهای مجازی آسان‌تر شده است. به منظور تبلیغ بیشتر در رسانه های اجتماعی، فروشندگان تمایل به همکاری با اینفلوئنسرها دارند که می تواند به عنوان شکل جدیدی از حمایت افراد مشهور دیده شود.

یک معیار مهم برای ارزیابی موفقیت هر رسانه، بررسی تعداد و میزان استفاده مردم از آن رسانه و انگیزه یا تغییر آن در رفتار مردم است. مخاطب عاملی حیاتی برای اعتماد رسانه است و جذب مخاطب به عنوان یک مزیت رقابتی در بازار رسانه تلقی می شود. با ظهور و استقرار شبکه های اجتماعی، در تمامی ابعاد زندگی مردم، سازمان های رسانه ای در محیط امروزی به طور قابل توجهی از محتوای متنی فاصله گرفته و با رویکرد روایتگری، شروع به تلفیق آن با محتوای تصویری کرده اند. چنین تغییری فرصت‌های جدیدی را برای مدیران رسانه‌ها فراهم کرده است تا روایت‌های بصری خلق کنند و توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. در رسانه های اجتماعی، عموم مردم می توانند با مشارکت در فرآیند خلق معانی نقش مهمی ایفا کنند.

رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو مانند اینستاگرام، اسنپ چت و پینترست، به‌عنوان مکان‌هایی مؤثر برای تبلیغات و ارتباطات تجاری مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اقناع یکی از کارهای زیر پوستی در حوزه ارتباطات است که خارج از ظاهر قدرت و اقتدار صورت می گیرد. اقناع یکی از مهمترین موضوعات در رسانه ها و ارتباطات انسانی است. متقاعد کردن کار آسانی نیست. در مسیر متقاعدسازی موانع زیادی وجود دارد. رسانه هایی که با اطمینان از این دست اندازها عبور می کنند و به مقصد می رسند موفق هستند.

به طور کلی، اقناع هدف اساسی و نهایی انواع رفتارهای ارتباطی است، این ارتباط مثبت و موفق است که منجر به اقناع می شود، در غیر این صورت بی فایده خواهد بود. در زمینه رسانه های اجتماعی، تعامل با مفاهیمی مانند دوست داشتن، نظر دادن، اشتراک گذاری و غیره تعریف می شود. به طور کلی، مفهوم تعامل به عنوان کیفیت تجربه کاربر با معیارهایی مانند درگیری شناختی، احساسی و رفتاری با سیستم دیجیتال شناخته می شود. نکته مهم در رسانه های اجتماعی و دیجیتالی فراهم کردن محیطی است که عموم مردم احساس کنند هم بر محتوا و هم بر تعاملات خود با سایر کاربران کنترل دارند.

شبکه های اجتماعی و همچنین برنامه های تلفن همراه بستر بسیار مناسبی را برای سازمان های رسانه ای فراهم کرده است تا با استفاده از تکنیک های تعامل، ارتباط خود را با مردم افزایش دهند و اعتماد و وفاداری خود را به خود افزایش دهند. بر اساس گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 4.4 درصد از بازاریابان و شرکت های B2C می گویند که به طور موثر به مخاطبان خود در اینستاگرام دسترسی پیدا می کنند، در حالی که 59 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی ایالات متحده پست های اجتماعی حمایت شده را در اینستاگرام ارسال می کنند که از آن به عنوان محبوب ترین تاکتیک بازاریابی نام برده می شود.

با این حال؛ فن آوری متقاعد کننده ابزاری است که یک محصول تعاملی برای تغییر نگرش یا رفتار افراد یا هر دو طراحی شده است تا نتیجه مطلوب آسانتر به دست آید. برای اینکه یک رسانه تأثیر عمیقی بر مخاطبان خود بگذارد، باید به تکنیک های متقاعدسازی دست یابد. معمولاً پس از متقاعد کردن مخاطب، نگرش و دیدگاه او تغییر می کند و از سبک زندگی و رفتار فردی که او را متقاعد کرده است تقلید می کند. بنابراین، رسانه ها می توانند وسیله اقناع باشند یا خود سبک زندگی خاصی را ترویج کنند.

مرتبط:  چرا وقتی روکش پلاستیکی را روی ظرف غذا می کشید

بر این اساس، تبلیغات در صورتی ارزشمند است که بر رفتار مخاطبان تأثیر بگذارد، اما در بسیاری از موارد روش تأثیرگذاری بر تبلیغات معمولاً با روش‌های غیر مؤثر و نه چندان معتبر انجام می‌شود. با رشد تبلیغات و تبلیغات، تبلیغ‌کنندگان به معیارهای اندازه‌گیری دقیق‌تری نیاز دارند و به کارایی و اثربخشی بیشتری در اطلاعات مربوط به تأثیر تبلیغات خود نیاز دارند. یکی از دلایل اثربخشی تبلیغات برای عموم ممکن است رعایت تکنیک های متقاعدکننده در تبلیغات باشد. ویکتوریا ادنل و جون کیبل اقناع را اینگونه تعریف کردند: یک فرآیند تعاملی پیچیده و پیوسته که در آن فرستنده و گیرنده از طریق نمادهای کلامی و غیرکلامی به یکدیگر متصل می شوند و متقاعد کننده سعی می کند از این طریق بر متقاعد شونده تأثیر بگذارد. یا ادراک او را تغییر می دهد و بنابراین حالت یا رفتار او را تغییر می دهد.

در دنیای امروز، رسانه های اجتماعی به شرکت ها این امکان را می دهند که در زمان مناسب و با هزینه محدود با کاربران نهایی در تماس مستقیم باشند. این شرایط باعث می شود رسانه های اجتماعی نه تنها برای بسیاری از شرکت های چند ملیتی در سراسر جهان، بلکه برای مشاغل کوچک و متوسط ​​و حتی شرکت های دولتی و غیرانتفاعی نیز مفید باشند.

لازم به یادآوری است که با توجه به تحقیقات انجام شده، این ادعا که عوامل جمعیت شناختی بر مدل متقاعدکننده تبلیغات رسانه های اجتماعی تأثیر بسزایی دارد، تأیید می شود. بنابراین، حداقل برای عموم مردم ایران، توجه به برنامه ریزی و زمان بندی تبلیغات در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در اقناع مردم ضروری است. با توجه به اهمیت مدیریت هزینه، لازم است در ارائه تبلیغات به مدیریت منابع توجه ویژه ای شود تا اهداف پرونده محقق شود.

همچنین برای مدیریت اوقات فراغت کاربران در شبکه های اجتماعی باید حضور همزمان چندین مکان در شبکه های اجتماعی مد نظر قرار گیرد و با توجه به اقناع عمومی، برای تصمیم گیری مناسب، کیفیت خرید داده شود. توجه جدی در عین حال، استفاده آسان از شبکه های اجتماعی برای رفاه و آسایش مخاطبان بسیار مهم است. و با توجه به شرایط مختلف اجتماعی کاربران باید به همرنگ جماعت در این رسانه ها توجه شود.

فعالان این حوزه باید بدانند که مدیریت ارتباطات در حوزه فناوری اطلاعات در بین کاربران شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. برای دستیابی به بازاریابی هدفمند، نیاز به تعامل مستقیم و مستقیم با مصرف کنندگان است و ایجاد بستر مناسب اعتماد در شبکه های اجتماعی با حفظ و ارتقای اعتبار و شهرت شرکت محقق می شود. لازم به ذکر است که برای کنترل ریسک درک شده در شبکه های اجتماعی، تطبیق کالاهای واقعی و مجازی بسیار مهم است و رابطه مستقیمی با اعتماد یا عدم اعتماد عمومی دارد. همچنین، در حوزه جمعیت شناسی رسانه های اجتماعی، توجه به سن افراد در مقابل عوامل دیگر مهم است.

بنابراین، از آنجایی که استفاده از رسانه های اجتماعی در جهان و ایران به سرعت در حال توسعه است و همواره ابعاد جدید و آزمایش نشده ای پیدا می کند، بسیار ضروری است که تولیدکنندگان محتوا در این بخش، به ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی که به دنبال ایجاد هستند، کسب و کاری پایدار داشته باشند. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، در مورد عملکرد رسانه های اجتماعی بیاموزند و به روز باشند.

مردم در دریای وسیع فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انتخاب های زیادی دارند. این انتخاب ها را می توان با اتصال درگاه های پرداخت بانکی به سیستم بانکی بین المللی، بی نهایت گسترش داد. به همین دلیل لازم است با حفظ بازار فروشندگان و تولیدکنندگان ایرانی در شبکه های اجتماعی و جلوگیری از مبادلات ارزی در آینده، نقشه راه و مدل ایرانی برای جذب، جذب و حفظ عموم مردم (مصرف کنندگان) ایرانی در بازار داخلی طراحی شود. . بازار آنلاین جدی و موثر انجام شود.

بدیهی است با لغو احتمالی تحریم‌های ظالمانه، تجارت بین‌المللی کشور شکل جدیدی به خود می‌گیرد که با توجه به ظرفیت‌های زیاد بازار ایران، تولیدکنندگان جهانی را برای ورود به این بازار آنلاین که بسیار کم‌هزینه خواهد بود، جذب می‌کند. در این شرایط باید اقدام کرد و تولیدکنندگان کوچک و بزرگ ملی را از واقعیت های رقابت با بازیگران بین المللی در اینترنت آگاه کرد.

همزمان؛ در سمت مخاطب، باید با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی متقاعدکننده، نیازها و خواسته های آنها را بشناسید. متأسفانه، بسیاری از بسترهای کسب و کار رسانه های اجتماعی ایران بیشتر در دست کسانی است که فاقد و اساساً فاقد رویکرد حرفه ای به مشکل ارتباط و متقاعدسازی هستند. به همین دلیل چیزی که فراگیر شده نوعی سطحی نگری است که قطعا در بازار رقابت با رقبای جهانی به سرعت شکست خواهد خورد و جز در موارد معدودی از بین خواهد رفت.

در عین حال، نگاهی گذرا به نحوه فعالیت کسب‌وکارهای بین‌المللی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نشان می‌دهد که آن‌ها این حوزه را بسیار جدی می‌گیرند و اساساً بسیاری از بازاریابی و فروش خود را در این بستر انجام می‌دهند. نوع محتوایی که تولید می‌کنند نشان می‌دهد که تیم‌های حرفه‌ای با ابزارهای جدید و کارآمد سعی در جذب هرچه بیشتر مخاطبان از هر رده و سنی دارند.

شبکه‌های اجتماعی دیگر تنها ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای ساده نیستند، بلکه بسترهایی هستند که زندگی روزمره در همه ابعادش در آن جریان دارد و هر بار ظرفیت‌های جدیدی در آنجا توسط کاربران و البته سازمان‌دهندگان کشف و فعال می‌شود. .

در این دنیای جدید، ضروری است که همه بخش‌ها، از فرهنگ و رسانه گرفته تا اقتصاد و دانش و حتی سیاست، با حساسیت بالایی به مقوله شبکه‌های اجتماعی برخورد کنند و آن‌ها را به‌عنوان جریان عادی زندگی و حضور و جهت‌دهی در ارتباط جدی بگیرند. به اقدامات مختلف

علی غیاثیان، دکترای مدیریت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا