چطور با عکس گیف درست کنیم

در این مقاله کوتاه و مفید 3 تا از بهترین و ساده ترین روش های ساخت یک عکس متحرک یا گیف را آموزش می دهیم که با آن می توانید در کمتر از 2 دقیقه یک عکس متحرک بسازید.

نکاتی برای ایجاد GIF

دو راه برای ایجاد GIF وجود دارد. یا عکس دارید و می خواهید آنها را به GIF تبدیل کنید یا می خواهید یک ویدیوی کوتاه چند ثانیه ای را به GIF تبدیل کنید. روش های ذکر شده در این مقاله برای هر دو مشکل کار می کنند

اندازه گیف را به حداقل برسانید. برای کاهش حجم گیف پس از ساخت آن را با استفاده از دکمه Download Files در همین سایت آپلود کنید تا حجم آن تا 10 برابر بدون کاهش کیفیت کاهش یابد.

هر چه تعداد عکس ها و فریم های تصویر بیشتر باشد گیف شما پیوسته تر و زیباتر می شود اما حجم بیشتری نیز خواهد داشت.

برای استفاده در موبایل، گیف را در اولویت قرار دهید (نسبت صفحه موبایل را در اولویت قرار دهید: به عنوان مثال، عرض 350 پیکسل در ارتفاع 500 پیکسل عالی است)

برای تبدیل یک ویدیو به GIF بهتر است حداکثر 10 ثانیه زمان داشته باشید. اگر می خواهید بخشی از یک ویدیو را به گیف تبدیل کنید، ابتدا آن را با این روش برش دهید و سپس آن را به گیف تبدیل کنید.

روش 1- با فتوشاپ

اگر نرم افزار فتوشاپ را روی سیستم خود نصب کرده اید (که پیشنهاد می کنیم انجام دهید!) می توانید به راحتی با این نرم افزار عکس های متحرک بسازید:

فیلم آموزشی بالا را دانلود کنید

روش گام به گام و تصویری را نیز در اینجا به زبان ساده آموزش داده ایم.

روش 2- با کمک وب سایت (آنلاین)

این روش بسیار ساده تر از روش فتوشاپ است، اما تنظیمات آن کمتر است:

گام اول: وارد این وب سایت شوید (کلیک کنید)

همانطور که در عکس می بینید شامل گزینه های مختلفی است. به سادگی عکس های خود را از قسمت آپلود تصاویر انتخاب کنید:

گام دوم: ذخیره عکس متحرک

عکس متحرک شما تمام شد! به همین راحتی!! اکنون فقط آن را مانند تصویر زیر ذخیره کنید:

نکته: این سایت برای ساخت گیف نیز گزینه خوبی است. فقط عکس های خود را به ترتیب در رایانه یا تلفن شماره گذاری کنید. سپس وارد سایت شوید و روی دکمه آپلود کلیک کنید و یک گیف بسازید و عکس های خود را انتخاب کنید. گیف به صورت خودکار ایجاد می شود!

نکته: این سایت همچنین برای زمانی است که یک ویدیو یا بخشی از آن دارید و می خواهید آن را به GIF تبدیل کنید. کافی است وارد سایت شوید و دکمه Video to Gif را انتخاب کنید. وقتی ویدیوی شما را دانلود کرد، به طور خودکار به یک GIF تبدیل می شود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را دانلود کنید!

روش 3- با کمک تلفن همراه

با استفاده از دو برنامه اندروید و آیفون زیر می توانید به راحتی عکس های متحرک در گوشی خود ایجاد کنید، فقط کافی است تصاویری را که می خواهید در هر برنامه متحرک کنید انتخاب کنید و خیلی راحت آنها را ذخیره کنید:

اپلیکیشن GIF Maker, GIF Editor, Video Maker, Video to GIF (اندروید)

دانلود اپلیکیشن ساخت عکس های متحرک برای اندروید

دانلود با لینک مستقیم

در حال حاضر بهترین برنامه اندروید با اختلاف همین برنامه است. همچنین کار با آن بسیار آسان است. این 4 گزینه ساده دارد، اما شما فقط باید با دو گزینه زیر کار کنید:

وقتی می‌خواهید یک ویدیوی کوتاه روی گوشی خود را به گیف تبدیل کنید، ویدیو به گیف

هنگامی که می خواهید چندین عکس را به هم بچسبانید و آنها را متحرک کنید، تصاویری برای گیف کردن

توجه: GIF Maker – GIF Editor یکی دیگر از برنامه های محبوب سازنده GIF در اندروید است که استفاده از آن بسیار آسان است. اگر برنامه فوق را که پیشنهاد دادیم دوست ندارید، می توانید از این برنامه نیز استفاده کنید.

اپلیکیشن GIF Maker – ImgPlay (آیفون)

برنامه ساخت عکس های متحرک برای آیفون را دانلود کنید

دانلود با لینک مستقیم

در حال حاضر بهترین برنامه کاربردی آیفون تا کنون این برنامه است. همچنین کار با آن بسیار آسان است. این 4 گزینه ساده دارد، اما شما فقط باید با دو گزینه زیر کار کنید:

وقتی می‌خواهید یک ویدیوی کوتاه روی گوشی خود را به گیف تبدیل کنید، ویدیو به گیف

هنگامی که می خواهید چندین عکس را به هم بچسبانید و آنها را متحرک کنید، تصاویری برای گیف کردن

توجه: GIF Maker – Make Video to GIF یکی دیگر از برنامه های محبوب برای ساخت GIF در آیفون است که استفاده از آن بسیار آسان است. اگر برنامه فوق را که پیشنهاد دادیم دوست ندارید، می توانید از این برنامه نیز استفاده کنید.

روش 4- با کمک تلگرام

این روش ساده ترین راه برای ایجاد یک تصویر متحرک و استفاده از آن در تلگرام است. مراحل ساخت گیف توسط خود اپلیکیشن تلگرام دقیقاً مانند ارسال ویدیو است. با این تفاوت که شما فقط ویدیو را بی صدا می کنید. برای استفاده از این روش، اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روی نماد ارسال فایل کلیک کنید.

2- در نوار باز شده گزینه Gallery را انتخاب کنید.

3- از قسمت بالا که به صورت پیش فرض در حالت Photos است گزینه Video را انتخاب کنید.

4- به مسیر ویدیویی که می خواهید به GIF تبدیل کنید بروید و آن را انتخاب کنید.

5- در صفحه جدید بر روی آیکون بلندگو کلیک کنید تا ویدیو بی صدا شود. در این قسمت می توانید قسمت های خاصی از ویدیو را برش دهید.

6- در نهایت گزینه Send را بزنید تا GIF شما ارسال شود.

کیفیت گیف های ساخته شده به این روش کاملا قابل قبول است و معمولا حجم بسیار کمی دارند.

روش کاهش حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت

اگر در مورد ساخت گیف های متحرک سوالی دارید، لطفاً در قسمت نظرات از ما بپرسید.

فایل های گیف این روزها در بین کاربران اینترنت به خصوص شبکه های اجتماعی بسیار محبوب شده است; بنابراین، بسیاری از کاربران به دنبال راه‌هایی برای ایجاد گیف آنلاین با رایانه و موبایل هستند تا از فایل‌های تولید شده در شبکه‌های اجتماعی یا سایر پلتفرم‌ها مانند پیام‌رسان‌ها استفاده کنند. راه حل های مختلفی برای ایجاد فایل GIF وجود دارد، روش های مبتنی بر وب سرویس و تبدیل عکس ها به GIF به صورت آنلاین از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند زیرا نیازی به دانلود و نصب نرم افزار خاصی ندارند.

مرتبط:  چطور از باقیمانده بسته ایرانسل مطلع شویم

فایل GIF که مخفف Graphic Interchange Format است، بیش از 30 سال سابقه دارد. اما اوج محبوبیت آن را در زمان حاکمیت شبکه های اجتماعی می توان مشاهده کرد. استفاده از فتوشاپ برای آموزش ساخت گیف در کامپیوتر می تواند اولین راه حل برای کاربر باشد. از آنجایی که ممکن است استفاده از فتوشاپ برای همه آسان نباشد و همه کاربران از این نرم افزار در رایانه شخصی خود استفاده نکنند، در آموزش امروز به معرفی روش های جایگزین برای ساخت فایل های GIF می پردازیم.

گیف آنلاین بسازید

نرم افزار گیف ساز

با گوشی گیف بسازید

لینک را کپی کنید

گیف آنلاین بسازید

یکی از محبوب ترین راه ها برای ایجاد GIF از طریق خدمات آنلاین است. در ادامه به معرفی چند سایت می پردازیم که به شما در تبدیل فیلم و عکس به GIF کمک می کنند.

لینک را کپی کنید

وب سایت ازگیف

همانطور که گفته شد، خدمات زیادی برای تبدیل عکس ها به GIF به صورت آنلاین وجود دارد و همین سرویس ها اغلب فیلم ها را به GIF تبدیل می کنند. از خدمات محبوب می توان به Ezgif اشاره کرد که استفاده از آن در گوشی های هوشمند و رایانه آسان است. برای تبدیل عکس و فیلم به فایل های GIF در سرویس Ezgif مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وب سایت Ezgif را باز کنید.

در منوی بالا چندین ابزار برای ایجاد گیف به صورت آنلاین و ویرایش فایل های گیف موجود وجود دارد. وارد گزینه Video to GIF شده و Choose File را انتخاب کنید.

گیف دقیقا چیست؟ چگونه گیف بسازیم؟ آیا برای ساخت گیف به ابزار خاصی نیاز دارید؟ این روزها گیف ها همه جا هستند. به حدی که حتی اگر نتوانید کلمه GIF را تعریف کنید، احتمالا قبلاً آن را دیده اید. در واقع، گیف‌ها سی سال از عمرشان می گذرد و اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند. در ساده ترین شکل خود، یک GIF (تلفظ “گیف” یا “جیف”) فقط یک فایل تصویری است. فرمت GIF از ویژگی های خاصی مانند ایجاد تصاویر متحرک استفاده می کند. علاوه بر این، مانند فرمت های فایل JPEG یا PNG، از فرمت GIF نیز می توان برای ایجاد تصاویر ثابت استفاده کرد.

به طور کلی، GIF ها به عنوان “تصاویر متحرک” تعریف می شوند. زیرا آنها در واقع ویدیو نیستند و صدا ندارند. فرمت آنها برای انیمیشن ساخته نشده است و بیشتر شبیه یک فلیپ بوک است. فایل‌های متحرک GIF می‌توانند همزمان حاوی چندین تصویر باشند و به صورت متوالی پخش شوند.

چگونه گیف بسازیم؟

قبل از پاسخ به سوال نحوه ساخت گیف بهتر است نگاهی به تاریخچه ساخت فایل گیف بیندازیم. GIF ها برای اولین بار در سال 1987 ساخته شدند، که گواهی بر این واقعیت است که آنها دو سال قبل از وب جهانی بودند و بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ اینترنت هستند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این تصاویر متحرک گیف این است که برای انتقال احساسات و ایده ها مفید هستند و برخی از سرویس های ساخت گیف نیز در برنامه هایی مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و صفحه کلید گوشی ادغام شده اند و استفاده از آنها به این صورت است. آسان به عنوان ایموجی و برچسب.

در واقع، استفاده از GIF تا حدودی شبیه به استفاده از ایموجی است. به این ترتیب شما گیف مناسب با شرایط را انتخاب و ارسال می کنید. اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با سایت‌های ایجاد گیف کار می‌کنند تا ساخت گیف را تا حد امکان آسان کنند. ابزارها و ابزارهای مختلفی برای ساخت گیف های متحرک وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

آموزش ساخت گیف با گوشی

همانطور که گفته شد، به دلیل محبوبیت گیف ها، می توانید علاوه بر کامپیوتر، از تلفن همراه نیز برای ساخت آن ها استفاده کنید، بنابراین اپلیکیشن ها و سایت های زیادی برای طراحی و آموزش ساخت گیف های متحرک وجود دارد. این ابزارها بهترین جایگزین برای نرم افزارهای دیجیتال پیچیده روی دسکتاپ هستند که ساده هستند و بهترین گیف ها را در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می دهند.

برنامه هایی مانند GIF X، Giphy Cam و GIF Maker شناخته شده ترین برنامه های سازنده GIF هستند. Gboard یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های سازنده گیف در اندروید، آیفون و آیپد است که به شما امکان می‌دهد از گیف‌ها در هر کجا که می‌خواهید، حتی در پیام‌های متنی استفاده کنید.

بسیاری از این ابزارها هم برای سیستم عامل گوشی و هم برای سیستم عامل ویندوز مناسب هستند و بر روی هر دو نسخه قابل نصب و اجرا هستند. در این مقاله سعی کرده ایم پرکاربردترین ها را معرفی کنیم و نحوه ساخت گیف را توضیح دهیم.

قیمت ویژه: 6,995,000 تومان

گوشی شیائومی ردمی 12 با ظرفیت 128 گیگابایت رم

قیمت ویژه: 18,399,000 تومان

گوشی شیائومی پوکو اف 5 دارای ظرفیت 256 رم و 12 گیگابایت است

قیمت ویژه: 9,599,000 تومان

گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو 4G با 128 گیگابایت رم

قیمت ویژه: 5,099,000 تومان

گوشی شیائومی ردمی 12 سی با 128 گیگابایت رم

قیمت ویژه: 7,649,000 تومان

گوشی 4G شیائومی ردمی نوت 12 با 128 گیگابایت رم

قیمت ویژه: 9,959,000 تومان

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G با 256 رم و 8 گیگابایت ظرفیت

با گوشی سامسونگ گیف بسازید

برای ساخت گیف در گوشی های سامسونگ، تابعی به نام Edge Panel در نظر گرفته شده است. برای استفاده از این قابلیت کافیست به تنظیمات گوشی بروید.

به دنبال Edge Panel باشید (معمولاً در زیر Didplay قرار دارد).

پس از یافتن پنل، گزینه Smart Select را انتخاب کنید.

سپس پانل را از راست به چپ بکشید و روی گزینه GIF کلیک کنید.

پنجره ای باز می شود، پس از تنظیم ابعاد، آن را روی تصویر مربوطه قرار داده و ذخیره را فشار دهید تا به GIF تبدیل شود. سپس بر روی گزینه shutdown کلیک کنید.

مرتبط:  چرا بصل النخاع گره حیات می گویند

آموزش ساخت گیف در کامپیوتر

همانطور که گفتیم گیف ها نقش موثری در ارتباط دارند و احساسات فرد را نشان می دهند. تا سال ها پیش برای ساختن گیف فقط از کامپیوتر استفاده می شد و نرم افزار خاصی برای ساخت تصاویر متحرک گیف روی ویندوز نصب می شد، البته ساخت گیف با نرم افزارهای دیجیتال کمی زمانبر و سخت است.

در حال حاضر برای ساخت گیف نرم افزارهای مختلفی با قابلیت های متنوع برای ساخت گیف در رایانه های شخصی طراحی شده است که بسیار راحت تر و سریعتر است. در ادامه به آموزش ساخت گیف می پردازیم.

وب سایت های زیادی برای ایجاد گیف آنلاین وجود دارد، Imgur، Gifycat و GIPHY محبوب ترین آنها هستند زیرا استفاده از آنها آسان است، ویدیوهای HTML5 را تولید می کنند که از نظر فنی بهتر از GIF های واقعی هستند و همچنین توانایی ایجاد گیف آنلاین را دارند. علاوه بر این، از نرم افزارهایی مانند Photoshop، GIMP و Sketchbook برای تبدیل عکس ها به گیف های متحرک در مقادیر زیاد استفاده می شود. در ادامه با این نرم افزارها و سایت ها آشنا می شویم.

با ابزار Gifs.com گیف بسازید

اگر می خواهید ویدیو را در یوتیوب، اینستا و غیره تبدیل کنید. در گیف، Gifs.com بهترین ابزار برای ایجاد گیف است. تنها کاری که برای ایجاد یک گیف باید انجام دهید این است که آدرس ویدیو را در این ابزار قرار دهید، سپس آماده هستید. این برنامه دارای طیف گسترده ای از ابزارهای ویرایش عالی، از جمله قابلیت افزودن زیرنویس و برش تصاویر است.

چگونه با Giphy GIF Maker یک GIF ایجاد کنیم

Giphy یکی از بزرگترین مجموعه های گیف در اینترنت را دارد و ابزارهای بسیار خوبی برای این فرآیند دارد. GIF Maker یکی از این ویژگی‌ها است که به شما امکان می‌دهد مستقیماً از فایل‌های ویدیویی یا پیوندهای یوتیوب گیف ایجاد کنید. برای استفاده از GIF Maker، کافی است URL ویدیو را جایگذاری کنید یا یک فایل ویدیویی آپلود کنید، سپس می توانید GIF ایجاد شده را در رابط کاربری ساده Giphy ویرایش کنید. همچنین می‌توانید نقطه‌ای را در ویدیو که می‌خواهید گیف از آنجا شروع شود، مدت زمان آن را سفارشی کنید و عنوانی اضافه کنید. در نهایت پس از تغییراتی که می خواهید بر روی “Create GIF” کلیک کرده و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نمایش اسلاید Giphy

Slideshow یکی دیگر از ابزارهای GIF است که به کاربران امکان می دهد تصاویر اسلاید GIF متحرک ایجاد کنند و عکس ها را به GIF های متحرک تبدیل کنند. برای شروع نمایش اسلاید خود، ابتدا باید عکس ها یا GIF هایی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید (می توانید عکس ها و GIF ها را با هم ترکیب کنید). پس از آپلود تصاویر، می توانید ترتیب ظاهر شدن آنها در GIF و مدت زمان نمایش تصاویر ثابت در نمایش اسلاید را قبل از رفتن به تصویر بعدی انتخاب کنید.

Gifmaker.me

Gifmaker.me یک ابزار رایگان عالی است که به شما امکان می دهد گیف های متحرک و نمایش اسلاید از تصاویر ایجاد کنید. این ابزار دارای یک “کنترل پنل” مفید است که به شما امکان می دهد با تغییر اندازه بوم، سرعت انتقال و تعداد دفعات GIF، GIF را سفارشی کنید و در نهایت یک GIF با یک عکس ایجاد کنید.

imgflip

با استفاده از این برنامه می توانید ویدیو را به GIF تبدیل کنید یا از چندین تصویر متحرک GIF ایجاد کنید. Imgflip از ویژگی هایی مانند اضافه کردن متن، تغییر اندازه و همگام سازی برای ایجاد GIF های متحرک استفاده می کند.

ویرایشگر GIF

گاهی اوقات تصمیم می‌گیریم گیف‌های از قبل ایجاد شده را ویرایش کنیم و برای این منظور از ویرایشگر GIF استفاده می‌شود. با این ابزار می توانید استیکرهای متحرک، فیلترهای سرگرم کننده و زیرنویس را به آنها اضافه کنید.

برای شروع ویرایش کافیست آدرس URL گیف را وارد کنید یا فایل تصویر مربوطه را آپلود کنید. پس از آماده شدن گیف برای ویرایش، می توانید یک برچسب از کتابخانه گیف اضافه کنید و یک فیلتر را از طیف وسیعی از فیلترها (مانند معکوس کردن یا سیاه و سفید کردن آن) انتخاب کنید، قبل از افزودن عنوان و صادر کردن عنصر نهایی.

CloudApp

گاهی اوقات دادن مستقیم تصویر از روی صفحه نمایش کامپیوتر می تواند بسیار مفید باشد. این تکنیک برای ارائه آموزش یا آشنایی با استفاده از محصول و همچنین خدمات به مشتریان بسیار مفید است. با استفاده از این برنامه شگفت انگیز می توانید تصاویر را ضبط کنید، حاشیه نویسی کنید و ویدیوهای وب کم را ضبط کنید. پس از نصب این برنامه، می توانید محتوای صفحه را ضبط کرده و آن را به صورت GIF دانلود کنید و حتی آن را با یک URL ایجاد شده منحصر به فرد به اشتراک بگذارید.

آموزش ساخت گیف در فتوشاپ

ایجاد گیف در فتوشاپ کمی بیشتر از سایر برنامه ها و ابزارهایی که تا کنون ذکر کرده ایم طول می کشد، اما همچنین بیشترین آزادی را برای ایجاد دقیقا همان چیزی که به دنبالش هستید به شما می دهد. در ادامه مراحل ساخت گیف با فتوشاپ برای شما شرح داده شده است:

مرحله 1: آپلود تصاویر در فتوشاپ

GIF ها از مجموعه ای از تصاویر و فریم ها تشکیل شده اند. ساخت تصاویر گیف در این برنامه بسیار آسان است. اگر تعدادی عکس دارید که می خواهید به GIF تبدیل کنید، مسیر فتوشاپ را دنبال کنید تا آنها را انتخاب کنید:

File > Scripts > Load Files into Stack > Browse

مرحله دوم: ساخت انیمیشن

برای ایجاد یک GIF، به یک جدول زمانی نیاز دارید. یک جدول زمانی به شما کمک می کند تا تصاویر خود را در یک انیمیشن صاف و آماده برای استفاده سازماندهی کنید. برای شروع کار با خط زمانی خود، روی Window > Timeline کلیک کنید.

سپس یک جدول زمانی در پایین صفحه خواهید دید.

در مرحله بعد باید انیمیشن خود را بسازید. برای انجام این کار، روی “Create Frame Animation” در تایم لاین خود کلیک کنید، سپس روی منوی گوشه سمت راست خط زمانی خود کلیک کرده و “Create Frames from Layers” را انتخاب کنید.

مرتبط:  چرا وقتی با اسنپ چت فیلم میگیرم صدا نداره

اکنون که همه فریم ها در جای خود قرار دارند، می توانید انیمیشن خود را با فشار دادن دکمه Play در سمت چپ پایین تایم لاین اجرا کنید. اگر فریمی در جای خود نیست، می‌توانید آن را بکشید و در موقعیت جدیدی رها کنید.

مرحله سوم: یک گیف بسازید

پس از اتمام و نهایی کردن ظاهر و سایر مشخصات گیف، می توانید آن را در وب سایت، نمایه های رسانه های اجتماعی یا هر کجا که می خواهید به اشتراک بگذارید. برای ارائه نسخه نهایی گیف گزینه های زیر را دنبال کنید:

File > Export > Save for Web

اکنون پنجره “Save for Web” را مشاهده می کنید و در اینجا می توانید نوع GIF مورد نظر خود را ایجاد کنید.

نحوه تبدیل ویدیو به GIF با فتوشاپ

این برنامه همچنین می تواند با تبدیل هر فریم به یک فریم، ویدئو را به GIF تبدیل کند. برای وارد کردن ویدیو، روی File > Import > Video Frames to Layers کلیک کنید. در مرحله بعد، باید مقدار ویدیوی گفته شده و تعداد فریم هایی که می خواهید وارد کنید را مشخص کنید.

پس از وارد کردن ویدیو، می توانید با استفاده از فتوشاپ متن، زیرنویس و ویرایش به آن اضافه کنید و سپس مرحله سوم ذکر شده در بالا را برای ایجاد یک فایل GIF دنبال کنید.

آموزش ساخت گیف در پاورپوینت

تبدیل عکس به گیف در پاورپوینت بسیار متداول است که مراحل زیر مشخص شده است:

برنامه پاورپوینت را اجرا کنید، یک اسلاید جدید انتخاب کنید و کادرهای روی آن را پاک کنید.

در قسمت Home منوی Draw، شکل هندسی Rectangle را انتخاب کرده و روی اسلاید قرار دهید. اندازه این شکل هندسی را متناسب با گیف خود انتخاب کنید.

روی این کادر کلیک راست کرده و گزینه Fill Shape یا Format Shape را فشار دهید. رنگ های مورد نظر خود را در این قسمت انتخاب کنید. ضمناً با انتخاب گزینه Line در Shape Format می توان رنگ خطوط حاشیه شکل هندسی را انتخاب کرد.

حالا قسمت اول محتوایی که می خواهید گیف کنید را در اسلاید قرار دهید و سپس روی نوار سمت چپ کنار آن کلیک راست کرده و گزینه Duplicate را انتخاب کنید تا اسلاید مشابهی داشته باشید. قطعه دوم محتوا را در اسلاید دوم قرار دهید و این روند ایجاد یک اسلاید جدید را تکرار کنید تا تمام قطعات محتوا کامل شود.

سپس فایل پاورپوینت را با استفاده از گزینه File و سپس Save As ذخیره کنید. هنگامی که از شما خواسته می شود مکانی برای ذخیره فایل وجود داشته باشد، در نوار نام فایل پایین، فرمت GIF Graphics را انتخاب کنید. در نهایت وقتی در پنجره جدید روی گزینه Save کلیک می کنید، گزینه “All Slides” را انتخاب کنید.

در مرحله بعد به ابزاری برای ایجاد گیف نیاز دارید که لیستی از محبوب ترین موارد ذکر شده در بالا است. با آپلود فایل پاورپوینت در سایت یا ابزار مورد نظر و اعمال تنظیمات مورد نیاز، می توانید انیمیشن های GIF را ایجاد و آپلود کنید.

ساختن گیف بسیار سرگرم کننده است. امیدوارم این راهنما برای شما مفید بوده باشد. آیا تا به حال یک GIF ایجاد کرده اید؟ گیف مورد علاقه شما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

ابزارهای اصلی برای ایجاد GIF چیست؟

یکی از این ابزارها شامل وب سایت های سازنده گیف است. وب سایت های زیادی برای ایجاد گیف آنلاین وجود دارد، Imgur، Gifycat و GIPHY محبوب ترین آنها هستند زیرا استفاده از آنها آسان است، ویدیوهای HTML5 را تولید می کنند که از نظر فنی بهتر از GIF های واقعی هستند و همچنین توانایی ایجاد گیف آنلاین را دارند. برنامه های ابزار دوم مانند GIF X، Giphy Cam و GIF Maker محبوب ترین برنامه های سازنده گیف هستند. برنامه Gboard یکی از شناخته شده ترین برنامه ها برای ایجاد گیف در اندروید، آیفون و آیپد است که به شما امکان می دهد از گیف در هر جایی حتی در پیام های متنی استفاده کنید. در نهایت از نرم افزارهایی مانند Photoshop، GIMP و Sketchbook برای تبدیل عکس ها به گیف های متحرک در مقادیر زیاد استفاده می شود.

چگونه با گوشی سامسونگ گیف بسازیم؟ و چگونه می توان یک GIF در گوشی سامسونگ ایجاد کرد؟

برای ساخت گیف در گوشی های سامسونگ، تابعی به نام Edge Panel در نظر گرفته شده است. برای استفاده از این قابلیت کافیست وارد تنظیمات گوشی شده و Edge Panel را جستجو کنید، پس از یافتن پنل گزینه Smart Select را انتخاب کنید. در مرحله بعد پنل را از راست به چپ بکشید و روی گزینه GIF کلیک کنید، پنجره ای باز می شود، پس از تنظیم ابعاد، آن را روی تصویر مناسب قرار دهید و ذخیره را فشار دهید تا به GIF تبدیل شود.

چند مرحله برای یادگیری ساخت گیف در فتوشاپ وجود دارد و این مراحل شامل چه مواردی است؟

ایجاد گیف در فتوشاپ کمی بیشتر از سایر برنامه ها و ابزارهایی که تا کنون ذکر کرده ایم طول می کشد، اما همچنین بیشترین آزادی را برای ایجاد دقیقا همان چیزی که به دنبالش هستید به شما می دهد. این مراحل شامل آپلود تصاویر در فتوشاپ، ایجاد انیمیشن و ایجاد جدول زمانی و همچنین ایجاد گیف و آپلود در وب سایت ها یا رسانه های اجتماعی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر مرحله از ایجاد یک GIF به مقاله مراجعه کنید.

چگونه از پاورپوینت برای ایجاد گیف استفاده کنیم؟

تبدیل عکس به گیف در پاورپوینت بسیار متداول است که در مراحل زیر توضیح داده شده است: برنامه پاورپوینت را اجرا کنید، یک اسلاید جدید انتخاب کنید و کادرهای روی آن را پاک کنید. در قسمت Home منوی Draw، شکل هندسی Rectangle را انتخاب کرده و روی اسلاید قرار دهید. اندازه این شکل هندسی را متناسب با گیف خود انتخاب کنید. روی این کادر کلیک راست کرده و گزینه Fill Shape یا Format Shape را فشار دهید. رنگ های مورد نظر خود را در این قسمت انتخاب کنید. همچنین می توانید گزینه Line را با فرمت Shape انتخاب کنید، امکان انتخاب رنگ خطوط حاشیه شکل هندسی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا