تو چگونه از میهن خود دفاع میکنی با جواب

معنی لغات و پاسخ تمرینات درس فارسی چهاردهم دوم دبستان; در این مقاله معنی کلمات، کلمات و کلمات هم معنی، کلمات و کلمات متضاد، پاسخ و پاسخ به سوالات تمرینات صحیح و نادرست، گوش کنید و بگویید، یاد بگیرید و بگویید و حالا بگویید، پیدا کنید و بگویید. و فکر کن و بگو صفحه 88 و 89 و 90 درس 14 پرچم چهاردهم کتاب فارسی خوانی سال دوم دبستان. با ما در دپارتمان آموزشی Magerta همراه باشید

همچنین بخوانید : معنی لغات و پاسخ سوالات درس پانزدهم فارسی دوم دبستان

معنی کلمات و جواب تمرین های درس چهاردهم فارسی دوم دبستان

معنی لغات و مترادف های درس جدید چهاردهم فارسی دوم ابتدایی

در این قسمت به معنی لغات و لغات و لغات جدید و سخت از درس چهاردهم پرچم فارسی چهاردهم دوم ابتدایی پرداخته ایم.

نسیم ملایم
ورودی: داخل
گذشته: قبل از
صلح: آشتی، دوستی
افتخار: افتخار

تفاوت: تفاوت، تفاوت
احساس: احساس
زیبا: زیبا
دوباره: دوباره
دفاع: نگه دارید

می دمید: می لرزید، حرکت می کرد
وسط: بین
لذت: لذت
مانند: مانند، همان
وطن: وطن

ساعت: ساعت
قرمز: قرمز
علامت: علامت
صبح: صبح
نگاه می کنم: می بینم، نگاه می کنم

کلمات و کلمات متضاد درس فارسی چهاردهم دوم دبستان

در این قسمت به کلمات و لغات و کلمات متضاد درس 14 پرچم فارسی چهاردهم دوم ابتدایی پرداخته ایم.

آهسته ≠ سریع
صلح ≠ جنگ
گذشته ≠ آینده
تفاوت ≠ شباهت
زیباتر ≠ زشت تر

پاسخ تمرینات درس فارسی چهاردهم دوم ابتدایی

در ادامه این مقاله به خوبی و بدی پرداخته ایم، بشنو و بگو، بیاموز و بگو، و حالا بگو، پیدا کن و بگو، و فکر کن و بگو، صفحات 88، 89 و 90 از درس چهاردهم درس چهاردهم. کتاب فارسی دوم دبستان.

پاسخ صحیح و غلط صفحه 88 درس فارسی کلاس چهاردهم دوم

در درست و غلط صفحه 88 درس چهاردهم پرچم فارسی دوم ابتدایی سوالاتی وجود دارد که در زیر به آنها پاسخ داده ایم.

سوال 1) رنگ قرمز پرچم ایران نشانه سرسبزی کشور است.

پاسخ: غلط

سوال 2) پرچم همه کشورها سه رنگ است.

پاسخ: غلط

سوال 3) پرچم نماد آزادی و سربلندی هر کشوری است.

پاسخ: صحیح

سوال 4) گل لاله نماد خون شهداست.

پاسخ: صحیح

جواب گوش کن و بگو صفحه 88 درس چهاردهم فارسی دوم ابتدایی

در گوش کن و بشنو صفحه 88 درس چهاردهم پرچم فارسی دوم دبستان سوالاتی وجود دارد که در ادامه به آنها پاسخ داده ایم.

سوال 1) رنگ سبز پرچم ایران به چه معناست؟

پاسخ: نشانه سرسبزی است.

سوال 2) کدام رنگ پرچم ایران نشانه صلح و دوستی است؟

پاسخ: رنگ سفید

سؤال 3) کلمه «الله» در وسط پرچم به چه معناست؟
8
پاسخ: کلمه الله به صورت گل لاله نیز دیده می شود که نماد خون شهداست.

سوال 4) علامت پرچم چیست؟

پاسخ: نشان از آزادی و سربلندی یک کشور است و هر کشوری یک پرچم دارد.

راه حل رو یاد بگیر و بگو و حالا تو بگو صفحه 89 درس چهاردهم فارسی دوم ابتدایی

در یاد بگیر و بگو و حالا بگو صفحه 89 درس چهاردهم پرچم فارسی دوم ابتدایی چند سوال هست که در زیر به آنها پاسخ داده ایم.

یاد بگیرید و بگویید:

به کسی که از ایران می آید «ایرانی» می گویند.
به یکی از یزدی ها می گویند یزدی.
به چیزی که از آهن ساخته می شود «آهن» می گویند.

حالا شما بگویید:

سیستانی یعنی اهل سیستان
تبریزی به معنای اهل تبریز.
سنگ یعنی چیزی سنگ
فلز یعنی چیزی فلز.

جواب را بیابید و بگویید صفحه 90 درس فارسی کلاس چهاردهم دوم

در find and tell صفحه 88 درس چهاردهم پرچم فارسی دوم ابتدایی سوالی وجود دارد که در زیر به آن پاسخ داده ایم.

سوال) در جدول زیر پنج کلمه درس آمده است. آنها را پیدا کنید و به آنها بگویید.

مرتبط:  چرا کسانی که سیم کشی میکنند از دستکش پلاستیکی استفاده میکنند

جواب پیدا کن و بگو صفحه 90 درس چهاردهم فارسی دوم دبستان

پاسخ: 1) صبح 2) لاله 3) حیاط 4) وسط 5) آرامش

جواب دهید و فکر کنید و بگویید صفحه 90 درس فارسی کلاس چهاردهم دو

در صفحه 90 درس چهاردهم پرچم فارسی دوم ابتدایی بیاندیشید و بگویید که در ادامه به آنها پاسخ داده ایم.

سوال 1) چرا باید به پرچم کشورمان احترام بگذاریم؟

پاسخ: زیرا نشانه آزادی و غرور ماست.

سوال 2) چگونه از کشور خود دفاع می کنید؟
8
پاسخ: با تحصیل و تلاش برای موفقیت در کشورمان

سوال 3) رنگ سفید پرچم کشورمان به چه معناست؟
8
پاسخ: نشانه صلح و دوستی

همچنین بخوانید : پاسخ درک و دریافت صفحه 100 درس دوم دبستان عمو نوروز فارسی

توجه: شما دانش آموز کلاس دوم ابتدایی می توانید برای دسترسی سریع و آسان به معانی لغات و پاسخ به سوالات تمرینی درس دوم ابتدایی به زبان فارسی، عبارت Magerta را در انتهای عنوان خود در گوگل جستجو کنید.

در پایان امیدواریم انشا معنی لغات و پاسخ تمرینات درس 14 پرچم فارسی چهاردهم دوم دبستان; باشد که برای شما دانش آموزان عزیز مفید واقع شود.

ستاره سرویس سرگرمی – نوشتن انشا در مورد چگونگی دفاع از سرزمین مادری در گذشته و امروز کار ساده ای نیست. باید شکل دفاع از ایران و نوع حملات علیه کشور را بشناسیم و نیاز به ثبات فرهنگی را نشان دهیم.

مقاله چگونگی دفاع از کشور در گذشته و امروز با حس میهن دوستی و ابزار دفاع از کشور عجین شده است. شاید روحیه میهن دوستی و پاسداری از خاک ایران تغییر نکرده باشد، اما ابزار جنگی و شیوه دفاع قطعاً از گذشته تا به امروز تغییر کرده است.

انشا در مورد چگونگی دفاع از وطن در گذشته و امروز

مقاله اول: اندیشیدن به تفاوت‌های جنگ دیروز و امروز

بند مقدمه (زمینه سازی)

معلم ما از ما خواست تا مقاله ای در مورد چگونگی دفاع از میهن در گذشته و امروز بنویسیم. می دانم که در گذشته شیوه دفاع از وطن با امروز متفاوت بود. در گذشته معمولاً برای دفاع از سرزمین خود و سرزمینی که در آن زندگی می کردند با کشورهای دیگر می جنگیدند. در زمان‌هایی که پادشاهان سلسله‌های مختلف بر کشور ما حکمرانی می‌کردند، برای دفاع از سرزمین، همیشه باید سرباز می‌فرستادند و لشکری ​​بزرگ می‌ساختند تا اگر روزی کسی خواست به کشور حمله کند، با آنها بجنگد.

بندهای بدنه (متن نوشته)

سلاح های جنگی و دفاعی نیز در گذشته با امروز متفاوت بود. در آن زمان از زره و کلاه و شمشیر استفاده می شد و برخی سواره و برخی پیاده می جنگیدند و از ورود بیگانگان به وطن جلوگیری می کردند. این جنگ ها خسارات جانی و مالی زیادی داشت. حتی ممکن است ارتش ها سال ها طول بکشد تا برای جنگ آماده شوند، به مکان مورد نظر برسند و مرحله به مرحله بجنگند و غنایم جنگی را جمع آوری کنند. در نهایت با شکست مواجه می شوند یا با پیروزی به کشور خود باز می گردند.

اما امروز مبارزه راه دیگری دارد. برای دفاع از میهن، دیگر لازم نیست وارد جنگ هایی شد که دو ارتش در حال جنگ هستند. امروزه مردمان سرزمین های مختلف با روش های دیگر از کشور خود دفاع می کنند و خبری از شمشیر و نیزه و لباس جنگ نیست.

اگر بخواهم دلایل دفاع از میهن را چه در گذشته و چه امروز مقایسه کنم، باید بگویم که دفاع در گذشته و امروز شباهت هایی دارد. همه مردم جهان کشور خود را دوست دارند و از بدو تولد یاد می گیرند که میهن پرست باشند. به کشور خود احترام بگذارید و از آن در برابر دشمنان مختلف محافظت کنید. در گذشته هم همینطور بود و دلیلش هم این است که همه زادگاهشان را دوست دارند و نمی‌خواهند بیگانگان به سرزمینشان دست درازی کنند. پس باید بگویم شباهت دفاع از میهن در گذشته و امروز این است که همه مردم کشورها و سرزمین های مختلف می خواهند کشورشان به دست خودشان اداره شود و نمی خواهند کسی به قلمرو آنها احترام بگذارد. و بین آن . به همین دلیل با جان و دل با دشمن می جنگند و حتی از این طریق کشته می شوند.

مرتبط:  اهنگ چرا نه تو شدی تک ستارم اخ نگارم

دلیل این دفاع در گذشته این بود که در یک کشور حکومتی بگذاریم و حالا باید از وطن دفاع کنیم تا نام کشورمان ماندگار شود و قلمرو و فرهنگ خود را داشته باشیم. اما دفاع امروزی نسبت به گذشته دارای امتیازاتی است. درست است که هر دو عاج زیبا و مقدس بوده و هستند و در گذشته و امروز تفاوتی ندارد. اما به نظر من امروز دفاع از کشور دشوارتر از دیروز است و ما باید به فکر کشور خودمان باشیم. زیرا امروزه شیوه های جنگ و تهاجم به کشور عمدتاً از تغییر عقیده ساکنان این کشور می گذرد. نه صرفاً گرفتن و اشغال خاک کشورشان. دشمنان می توانند با تبلیغات و فعالیت های مختلف ذهن مردم یک کشور را به خود مشغول کرده و مانع از دفاع از کشورشان شوند.

بند نتیجه (جمع بندی)

در گذشته رهبران حکومت می فهمیدند که کشورشان مورد حمله قرار می گیرد و سربازان خود را برای جنگ آماده می کردند و با تمام وجود می جنگیدند، اما امروز مردم خودشان می بینند که کدام کشور قصد حمله به افکار، عقاید و فرهنگ آنها را دارد. آنها می توانند به روش دیگری با آن مبارزه کنند. پس باید بگویم که اگر در گذشته با شمشیر از کشور خود دفاع می کردیم امروز باید هوشمندانه از آن دفاع کنیم و به فرهنگ کشورمان وفادار باشیم و با دیدن تبلیغات دشمن از دفاع از کشور خود دست بر نخواهیم داشت.

جالب است بخوانید: بیوگرافی یا خاطرات کسانی که در راه دفاع از میهن فدا کردند.

انشا دوم: خاطره ای از سخنرانی مدیر آنلاین

بند مقدمه (زمینه سازی)

برای نوشتن در مورد چگونگی دفاع از میهن در گذشته و امروز، بهتر است از این روز صحبت کنیم. در همان روز با کمک سایر دانش آموزان مدرسه را آذین بندی کردیم و برای جشن 22 بهمن آماده شدیم. مدیر پشت بلندگوی حیاط مدرسه ایستاد تا با ما که در ردیف های منظمی ایستاده بودیم و سرود ملی می خواندیم صحبت کند. در پایان این سرود کارگردان با تشکر از ما گفت: همه ما کشورمان را دوست داریم و قدردان آن هستیم. ما نمی توانیم اجازه دهیم که نقض شود و با تمام توان از کشور خود دفاع خواهیم کرد. چه در گذشته های دور که مردم دیار برای دفاع از سرزمین خود و جلوگیری از ورود دشمنان به خاک خود با شمشیر و نیزه مجبور به نبردهای تن به تن روی زمین می شدند، چه در دفاع مقدس که جوانان اهل بیت کشور با تیر و تفنگ جنگیدند، ایستادند و امروز باید به شیوه‌های مختلف اشغال کشور توسط دشمن توجه کنیم.

بندهای بدنه (متن نوشته)

وی با بیان اینکه شباهت دفاع امروز ما با گذشته این است که دیروز و امروز نمی خواستیم و نمی خواهیم شاهد حضور بیگانگان در کشورمان باشیم و شاهد تعرض شخصی حتی به بخشی از خاک کشورمان باشیم. به همین دلیل است که ما از کشور خود دفاع می کنیم و آن را تا آخرین قطره خون خود حفظ می کنیم. هموطنان جوان ما در دفاع مقدس خانه و کاشانه و خانواده خود را برای رفتن به مناطق جنگی و دفاع از کشور خود در برابر تهاجم دیگر مردم رها کردند و در این راه شهید یا مجروح شدند. همه آنها باعث افتخار ما هستند و می توانند بهترین الگو برای ما باشند تا بدانیم باید با جان و دل از کشورمان دفاع کنیم.

دفاع از وطن وظیفه همه مردم کشور است و همیشه در همه شرایط مقدس بوده است، اما امروز دفاع از کشور ممکن است بسیار دشوارتر از دیروز باشد و به همین دلیل است که دفاع از میهن امروز نسبت به دیروز برتری دارد. اگر در گذشته سلاح دشمن به سمت خاک کشورمان نشانه رفته بود، امروز گفتار و رفتار دشمن افکار و عقاید ما را نشانه گرفته است و به همین دلیل باید با دقت بیشتری از کشور خود دفاع کنیم. علاوه بر این، جنگ های امروزی دیگر با همسویی خطوط دشمن در مقابل یکدیگر شکل نمی گیرد و جنگ و دفاع سرزمینی می تواند با پرتاب چند موشک به مواضع دشمن خاتمه یابد که البته خسارات به مراتب بیشتری را به همراه خواهد داشت.

مرتبط:  چرا با مردن دانه ها وشکوفه ها بهار هم می میرد

ما می توانیم از کشور خود به روش های مختلف دفاع کنیم. دفاع فقط به معنای جنگیدن با سلاح نیست، بلکه باید قدرت کشورمان را افزایش دهیم. ما می توانیم درس بخوانیم و با ارتقای دانش و توانمند شدن در زمینه های مختلف کشورمان را از دیگران رها و مستقل کنیم. ما می توانیم از تبلیغات دشمن که علیه کشورمان است دور بمانیم و به کشورمان وفادار بمانیم… همه اینها به این معنی است که ما از کشور خود دفاع می کنیم. اینکه ما هر سال این روز را جشن می گیریم و از کشور عزیزمان می گوییم و به پیشرفت آن فکر می کنیم یعنی دشمنان بدانند که ما کشورمان را دوست داریم و نمی گذاریم آن را از ما بگیرند. عشق و احترامی که به کشورمان قائل هستیم باعث می شود که دروغ های دشمنانمان را نادیده بگیریم و همینطور از کشور و اعتقاداتمان دفاع کنیم.

بند نتیجه (جمع بندی)

آن روز با شنیدن صحبت های مدیر مدرسه، همه بچه ها احساس غرور کردند و من متوجه شدم که چقدر کشورم را دوست دارم و با تمام وجود آماده دفاع از آن هستم. من و دوستانم می توانیم با مطالعه و تلاش در پیشرفت کشور سهیم باشیم و مواظب باشیم فریب تبلیغات منفی دشمنان را نخوریم و همیشه از فرهنگ و آداب و رسوم و زیبایی های کشورمان دفاع کنیم.

آخرین کلمه

مقاله چگونگی دفاع از میهن در گذشته و امروز نشان دهنده تفاوت ها و شباهت های این دفاع مقدس و پایداری است. ما در زمانی زندگی می کنیم که فشار دادن یک دکمه می تواند باعث جنگ هسته ای شود و تمام عناصر زنده یک کشور را نابود کند. مسابقه تسلیحاتی در جهان آغاز شده است و به نظر می رسد ملت ها برای دفاع از سرزمین خود ابتدا باید کشورهای انحصاری را خلع سلاح کنند. فرزندان ایران چه در گذشته و چه امروز همواره به دنبال دفاع از وطن بوده اند. امروزه این دفاع پیچیده تر شده است و نیاز به ذهنی روشن و روشن برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی بیگانگان دارد.

برای مطالعه انشاهای بیشتر با موضوع مقاومت و ماندگاری می توانید 3 انشا با موضوع عاشورا برای مقاطع مختلف تحصیلی و انشا در مورد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی را در ستاره بخوانید و به شما روحیه دهد.

نوشیدن یک فنجان چای و دمنوش گیاهی در روز به شما کمک می کند تا هر چقدر که می خواهید وزن خود را کاهش دهید. دمنوش های گیاهی در کنار سم زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع ترین راه برای کاهش وزن و سوزاندن چربی نیز هستند و در کمترین زمان به شکلی باورنکردنی خواهید رسید. برای شرکت در چالش کاهش 7 پوندی در یک ماه، همین حالا یک مشاوره رایگان دریافت کنید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بله خیر

بر اساس رای 15 بازدید کننده

چگونه از کشور خود دفاع می کنید؟

درست، غلط (راهنمای صفحه 88) | واژگان (صفحه 89 دفترچه راهنما) | یاد بگیرید و بگویید (صفحه 89 دفترچه راهنما) | پیدا کنید و بگویید (صفحه 90 دفترچه راهنما)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خیلی خوب بود که این موضوع رو مطرح کردی. حرفاتون درسته و به نظر من هم همه‌ی ما باید بتونیم برای دفاع از کشورمون کار کنیم. امیدوارم هر کسی که این مقاله رو می‌خونه، بتونه ازش استفاده کنه. مرسی که این موضوع رو به اشتراک گذاشتی.

  2. این مقاله به من کمک کرد تا بیشتر درباره میهنمون بدونم و چگونه می‌تونم ازش مراقبت کنم. البته برخی از نکات برام خیلی شنیده‌شده بودن، ولی باز هم مقاله جالبی بود. ممنونم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا