چرا نباید خالکوبی کنیم

بیشتر و بیشتر افراد در هر سنی خالکوبی می کنند. اینها در محیط کار و حوزه اجتماعی کمتر مورد قضاوت قرار می گیرند، بنابراین می توانیم چندین همکار یا رئیس را با خالکوبی های قابل مشاهده ببینیم.

محبوبیت این رنگ بدن چند ساله ممکن است شما را به این فکر برساند که برای پوست شما بی ضرر است، اما خالکوبی حداقل خطرات را به همراه دارد. قرار دادن یک سوزن پوشیده از جوهر در پوست به طور بالقوه می تواند باعث ایجاد اجسام خارجی یا عفونت شود. گرفتن خالکوبی از یک تاتوکار یا مغازه ای که تجهیزات خود را به درستی تمیز نمی کند یا دستورالعمل های مناسبی برای تمیز نگه داشتن آن به شما نمی دهد، می تواند منجر به بیماری های پوستی، عفونت ها یا سایر مشکلات سلامتی شود.

شاخص

مشاهده تمام بخش ها

علل اصلی عفونت

تزریق جوهر موادی را وارد بدن می کند که بدن ما به طور معمول آنها را پیدا نمی کند. خواه اجزای جوهر باشد یا باکتری، ویروس یا سایر عوامل بیماری زا، خطر عفونت یا واکنش وجود دارد.

باکتری ها و ویروس ها

مواد و جوهر آلوده می توانند باکتری ها را وارد زخم کنند. چندین گونه از باکتری ها می توانند پس از خالکوبی باعث عفونت شوند، از جمله استافیلوکوک ها و استرپتوکوک ها. برخی از این پاتوژن ها به آنتی بیوتیک ها پاسخ می دهند، اما برخی دیگر پاسخ نمی دهند. اگر فردی دچار عفونت شود و به دنبال مراقبت های پزشکی نباشد، می تواند منجر به عوارضی مانند عفونت عمیق تر و در موارد نادر سپسیس شود که می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

هر کسی که علائم عفونت، از جمله تب و لرز را تجربه می کند، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشد. شرایطی که ممکن است توسط عفونت باکتریایی یا ویروسی ایجاد شود ممکن است شامل زگیل، سلولیت، هرپس سیمپلکس، زگیل های ویروسی، عفونت های غیر معمول مایکوباکتریایی، سیفلیس، هپاتیت ویروسی یا HIV باشد.

جوهر آلوده

در برخی موارد، استفاده از جوهر آلوده یا رقیق شده با آب غیر استریل می تواند منجر به عفونت شود.

چند سال پیش اپیدمی مایکوباکتریوم کلونه شیوع پیدا کرد. این باعث عفونت پوست و بافت نرم می شود. علائم شامل بثورات مداوم همراه با قرمزی، تورم و پوسته پوسته شدن در محل تاتو بود. در این مورد، چندین هنرمند تاتو قبل از خرید از جوهر رقیق شده استفاده کرده بودند که آلوده بود.

برای حفظ آرامش، بهتر است با هنرمند خالکوبی در مورد اینکه جوهر از کجا می آید صحبت کنید.

چگونه متوجه می شوید که خالکوبی آلوده است؟

شایع ترین علامت عفونت خالکوبی، بثورات پوستی یا قرمزی و برآمدگی پوست اطراف ناحیه خالکوبی است. در برخی موارد، پوست ممکن است توسط سوزن تحریک شود، به خصوص اگر پوست حساسی داشته باشیم. در این صورت، علائم باید پس از چند روز ناپدید شوند.

اما اگر یک هفته یا بیشتر طول بکشد، توصیه می شود با یک متخصص تاتو یا پزشک اورژانس مشورت کنید. مهم‌تر از همه، توصیه می‌شود در صورت مشاهده یکی (یا چند مورد) از علائم زیر، خود را ملاقات کنید:

تب

گرما و سرما تغییر می کند

ارتعاشات غیر عادی

تورم ناحیه خالکوبی شده

از بین بردن چرک از ناحیه

ضایعات قرمز در اطراف ناحیه

نوارهای قرمز روی خالکوبی

نواحی برجسته و بافت سخت

عفونت بعد از خالکوبی نسبتا نادر است، اما واکنش های دیگری نیز ممکن است رخ دهد. مثلا:

علائم جدید یا بدتر یک بیماری پوستی موجود، مانند پسوریازیس.

واکنش های پوستی، مانند درماتیت تماسی آلرژیک و درماتیت فوتوالرژیک.

بثورات قرمز، ملتهب و پوسته پوسته پوسته شدن، بسته به واکنش.

درمان تاتوهای آلوده

برجستگی ها و بثورات کوچک را معمولاً می توان در خانه با پماد ضد باکتری، محلول پاک کننده مناسب و استراحت درمان کرد.

اگر عفونت داشته باشیم، درمان به علت آن بستگی دارد. پزشک ممکن است از ناحیه خالکوبی شده نمونه برداری کند یا یک پاکت چرک (در صورت وجود) را سوراخ کند تا ببیند کدام باکتری یا ویروس باعث عفونت شده است. در بیشتر موارد، پزشک می تواند آنتی بیوتیکی را برای کمک به توقف عفونت تجویز کند. در موارد شدید عفونت تاتو، درمان آنتی بیوتیکی ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

اگر عفونت توسط باکتری MRSA ایجاد شود، آنتی بیوتیک ها ممکن است کمکی نکنند. اگر MRSA باعث ایجاد یک پاکت بافتی با چرک شود، پزشک ممکن است به جای دادن آنتی بیوتیک، آن را تخلیه کند. در موارد نادر عفونت، ممکن است جراحی لازم باشد. اگر بافت به دلیل عفونت (نکروز) مرده باشد، ممکن است برای برداشتن آن نیاز به جراحی باشد.

برجستگی‌های مداوم، گاهی خارش‌دار و دردناک روی خالکوبی ممکن است نشانه‌ای از عفونت غیرمعمول مایکوباکتریایی باشد. این نیاز به درمان طولانی مدت آنتی بیوتیکی دارد.

آیا می توانید از آلوده شدن خالکوبی جلوگیری کنید؟

قبل از انجام خالکوبی، توصیه می شود بررسی کنید که آیا به برخی مواد موجود در جوهر خالکوبی حساسیت دارید یا خیر. حتما از هنرمند تاتو بپرسید که جوهر آنها شامل چه موادی است. اگر به هر یک از مواد آلرژی دارید، جوهر دیگر را حذف کنید یا به طور کلی از خالکوبی خودداری کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی در جوهرهای خالکوبی وجود دارد می تواند دشوار باشد زیرا اصلاً تنظیم نشده اند.

اطمینان حاصل کنید که تمام وسایلی که با پوست تماس دارند به درستی استریل شده باشند. دریغ نکنید از کارشناسان بپرسید که چگونه تجهیزات خود را استریل کنید و قوانین ایمنی را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که این سلامتی شماست که در خطر است و یک تصمیم بد می تواند عواقب کشنده ای داشته باشد.

موارد دیگری که باید قبل از انجام تاتو در نظر بگیرید عبارتند از:

مجوز سالن تاتو. تاسیسات دارای مجوز باید توسط یک آژانس بهداشتی بازرسی شوند و الزامات ایمنی خاصی را رعایت کنند تا باز بمانند.

شهرت خوب توصیه می شود قبل از تصمیم گیری برای خالکوبی از برخی سالن های خالکوبی دیدن کنید. این به شما کمک می کند که بدانید آیا واقعاً ایمن است یا خیر. خواندن نظرات آنلاین یا شنیدن توصیه‌های دهان به دهان راه‌های خوبی برای تعیین اینکه آیا این یک شرط مطمئن است یا خیر.

استانداردهای بهداشت و ایمنی. هنرمند تاتو باید هر بار که خالکوبی را شروع می کند از یک سوزن جدید و استریل شده استفاده کند. آنها همچنین باید همیشه دستکش بپوشند و قبل از سوار شدن برانکارد آن را تمیز کنند.

اگر هنرمند خالکوبی دستورالعمل هایی را در مورد نحوه مراقبت از خالکوبی ارائه می دهد، توصیه می کنیم این دستورالعمل ها را دنبال کنید. با این حال، اگر از مراقبت مطلع نیستید، بهتر است برای اطلاع از نکات لازم تماس بگیرید. به طور کلی، برای اطمینان از بهبودی مناسب ناحیه باید موارد زیر را انجام دهیم:

3 تا 5 ساعت پس از خالکوبی بانداژ را بردارید.

دست های خود را با آب و صابون آنتی باکتریال (PH خنثی) بشویید.

از یک پارچه تمیز و خشک یا حوله کاغذی برای خشک کردن خالکوبی (برای خشک کردن آن و حذف خون، سرم یا رنگدانه اضافی) استفاده کنید.

اجازه دهید این ناحیه برای چند دقیقه در هوا خشک شود.

آن را خشک نکنید، ممکن است به پوست آسیب برساند.

از پماد (نه لوسیون) مانند وازلین یا بپانتول استفاده کنید.

اضافی را حذف کنید.

این مراحل را تقریباً 4 بار در روز به مدت حداقل 4 روز تکرار کنید.

تکنیک های دیگری مانند Saniderm یا Peeling وجود دارد که به شما امکان می دهد بانداژی را روی خالکوبی بچسبانید و از شستن آن هر چند ساعت یک بار خودداری کنید. هنگامی که ناحیه خالکوبی شروع به لایه برداری می کند، بهتر است از مرطوب کننده یا لوسیون استفاده کنید تا از خشک شدن بیش از حد یا آسیب رساندن به پوست جلوگیری شود. پوست را نخراشید یا نخراشید. این می تواند از بهبود مناسب ناحیه جلوگیری کند که می تواند ما را در برابر عفونت ها آسیب پذیرتر کند. حتی بخشی از خالکوبی را می توان حذف کرد و باید از آن عبور کنیم.

مرتبط:  چرا باید مهارت های ارتباطی را یاد بگیریم

خال کوبی

خالکوبی: تحقیقات اخیر درک ما را از نحوه درک خالکوبی عمیق تر می کند.

هنگامی که خالکوبی ها برای اولین بار در دهه 1800 ظاهر شدند، آنها را نشانه ای از جنایت یا انحراف تلقی می کردند. امروزه آنها بیشتر و بیشتر رایج می شوند. بر اساس یک برآورد، 38 درصد از بزرگسالان 18 تا 29 ساله حداقل یک خالکوبی دارند.

چه چیزی باعث می شود برخی افراد خالکوبی را انتخاب کنند؟ این سوال در مطالعه اخیر توسط روانشناس Luzelle Naudé از دانشگاه ایالت آزاد در آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت. به طور خاص، او و همکارانش به دنبال این بودند که بفهمند چرا دانش‌آموزان خالکوبی را انتخاب می‌کنند یا نمی‌خواهند، و همچنین درک آنها از این عمل چیست.

برای بررسی این سوالات، ناوده و تیمش با استخدام شرکت‌کنندگانی که دانش‌آموزان سال آخری بودند که در دوره روش‌های تحقیق روان‌شناسی ثبت‌نام کرده بودند، شروع کردند. شرکت‌کنندگان پرسش‌نامه‌هایی را درباره تجربیات خود با خالکوبی تکمیل کردند، از جمله اینکه آیا یک یا چند خالکوبی داشته‌اند یا نه، چند نفر از دوستانشان یک یا چند خالکوبی داشته‌اند، دلایل انجام یا نداشتن آن‌ها و نظراتشان در مورد افرادی که خالکوبی می‌کنند. نوده و همکارانش همچنین شرکت‌کنندگان را برای مصاحبه‌ای دعوت کردند که عمیق‌تر در برداشت آنها از خالکوبی تحقیق کرد.

نتایج قابل توجه بود. اکثر شرکت کنندگان (78٪) خالکوبی نداشتند و بیشتر والدین آنها (92٪) خالکوبی نداشتند. با این حال، اکثر دوستان شرکت‌کننده (74%) خالکوبی داشتند – و تقریبا نیمی از آنها (47%) در فکر انجام یکی یا دیگری بودند.

دلایل شرکت کنندگان برای خالکوبی یا نکردن تقریباً برابر بود، به طوری که 47٪ پاسخ مثبت و 50٪ پاسخ منفی دادند. انگیزه اصلی برای کسانی که خالکوبی کردند (25٪) معنای شخصی آن بود (مانند علامت گذاری یک تجربه یا مبارزه مهم). شرکت کنندگان دلایلی مانند «حفظ خاطره مادرم»، «راهی برای ارج نهادن به فرزند اولم» و «آنها بیانگر چیزی بودند که در مقطعی از زندگی ام از سر گذرانده بودم».

برخی از شرکت‌کنندگان (12%) نیز احساس می‌کردند که خالکوبی‌های آن‌ها بسط یا بیان شخصیتی است که آنها هستند. همانطور که یکی از مصاحبه شوندگان گفت: «بدن من یک کتاب است، خالکوبی های من داستان من هستند. » برخی از شرکت کنندگان همچنین نشان دادند که خالکوبی یک شکل هنری جذاب است.

برای شرکت کنندگانی که خالکوبی نکردند، دلایل اصلی حول محور عوامل اجتماعی و فرهنگی، عمدتاً مذهب (11٪) بود. یکی از شرکت کنندگان گفت: «من یک فرد مذهبی هستم، بنابراین بدن من معبد روح القدس است. “من دوست دارم تمیز باشم.” دیگری گفت: من یک مسیحی هستم، با بدن خود مانند یک معبد رفتار کنید و مانند دین مسیحیت به آن احترام بگذارید. »

از دیگر دلایل ترک خالکوبی می توان به عدم تایید خانواده و دوستان و ایجاد نظرات منفی در محل کار اشاره کرد. برخی از شرکت کنندگان (10٪) نگرانی خود را در مورد ماندگاری خالکوبی و احساس خود مبنی بر اینکه برای افراد مسن تر جذاب نیست ابراز کردند. شرکت کنندگان همچنین دلایل پزشکی یا ترس از سوزن و درد (10%) را ذکر کردند. علاوه بر این، برخی از شرکت‌کنندگان خالکوبی‌ها را غیرجذاب می‌دانستند. یکی از شرکت کنندگان نظر داد: “من هیچی دریافت نکردم. آیا روی یک فراری برچسب می‌زنید؟

با توجه به نظرات شرکت‌کنندگان در مورد خالکوبی‌های خود و دیگران، خود شرکت‌کنندگان عمدتاً بدون قضاوت بودند. وقتی از شما پرسیده شد “نظر شما در مورد خالکوبی و افراد خالکوبی چیست؟” اکثریت شرکت کنندگان (54%) نظرات مثبت، 18% احساسات مختلط، 13% نظرات منفی و 15% بدون نظر یا بی تفاوت بودند. اکثر افراد مورد بررسی به ترجیحات افراد خالکوبی احترام می گذارند. یکی از پاسخ دهندگان گفت: «آنها همه باحال هستند، اما نه برای من.

قابل ذکر است، در پاسخ به این سوال که “به نظر شما مردم در مورد خالکوبی چه فکر می کنند؟” اکثر شرکت‌کنندگان (39%) احساس می‌کردند که مردم احساسات مختلط یا منفی دارند (35%)، در مقایسه با 17% از شرکت‌کنندگان، مشارکت‌کنندگان. . که معتقد بودند مردم نسبت به خالکوبی احساس مثبتی دارند. چهار درصد از شرکت کنندگان نظری نداشتند.

از کسانی که نظر منفی داشتند، گفتند که خالکوبی (به قول خودشان) زشت، کثیف، کثیف، ارزان و کثیف است. به همین ترتیب، آنها افراد خالکوبی را به عنوان شرور، شیطان پرست، خطرناک، سرکش، بی خدا، احمق، بی پروا، غیرحرفه ای، عجیب و غریب، غیر مسیحی، مرتبط با جنایت، ظالم، خودنمایی، طرد شده، ضد اجتماعی می نامند. آنها غیراخلاقی و سرکش تلقی می شدند. یکی از مصاحبه شوندگان گفت: «آنها فقط به این دلیل خالکوبی کردند که سرکش یا پست بودند. دیگری گفت: «آنها می خواهند احساس تعلق داشته باشند، مورد توجه قرار گیرند و می خواهند از آنها بترسند. »

در میان کسانی که دیدگاه مثبتی نسبت به افراد دارای خالکوبی داشتند، خالکوبی ها را جذاب می دانستند و کسانی که آنها را باحال، شیک و مد روز، جالب، خودجوش، خلاق، هنری، آزاد و بازتر می دانستند. پذیرنده، لیبرال، ماجراجو، شجاع، قوی، شجاع و نترس در برابر تعهد و درد. همانطور که یکی از شرکت کنندگان گفت: “افراد خالکوبی واقعی ترین افرادی هستند که تا به حال ملاقات کرده اید. »

برخی از شرکت کنندگان “ادراکات مشروط” داشتند. به عبارت دیگر تحت شرایط خاصی می توانستند خالکوبی کنند. اکثریت با خالکوبی احساس راحتی می کردند، تا زمانی که خالکوبی معنای شخصی داشته باشد یا وسیله ای برای بیان باشد. با این حال، وقتی صحبت از حرفه ای بودن در محل کار یا سن می شد، آنها نسبت به خالکوبی منفی تر بودند. یکی از شرکت‌کنندگان گفت: “برای جوانان این امر شیک و باحال است، اما وقتی بزرگتر می‌شوند و خالکوبی می‌کنند، منزجرکننده و نامناسب به نظر می‌رسد، مثل اینکه در حال بزرگ‌تر شدن هستند اما نمی‌خواهند آن را بپذیرند.” در محل کار، خالکوبی مناسب نیست و می تواند باعث شود که فرد غیرحرفه ای به نظر برسد یا حرفه خود را جدی نگیرد.

علاوه بر این، شرکت کنندگان به تعداد، اندازه و محل خالکوبی بسیار وابسته بودند. برای مثال، یکی از پاسخ‌دهندگان گفت: «باید اعتراف کنم که نسبت به کسی که بازو/پا/پشتش پر از خالکوبی است (معمولاً طرح‌ها) احتیاط می‌کنم – به نظر من تعداد خالکوبی‌ها بسیار زیاد است. با این حال، هیچ ایرادی ندارد که یک شخص خالکوبی هایی داشته باشد که برای آنها معنی دارد (مانند نام شخصی که به او منتقل شده است یا لوگویی که نماد یک رویداد مهم در زندگی او است) – چیزی که او می تواند در آینده به آن نگاه کند. . . من فکر می کنم.

و در میان کسانی که خالکوبی کرده بودند، اکثریت دچار عواقب منفی نشده بودند و از انجام آن پشیمان نبودند. پشیمانی آنها از این بود که خالکوبی را از یک هنرمند خالکوبی ضعیف دریافت کردند، یا اینکه خالکوبی خیلی بزرگ یا غیرجذاب بود. همچنین به درد، ماندگاری، قضاوت یا انجام خالکوبی های اشتباه اشاره شده است (مثلاً نام یک شریک سابق).

اکثر شرکت کنندگان خالکوبی شده، تعصبی را که تجربه کرده بودند دست کم گرفتند. همانطور که یکی از شرکت کنندگان گفت: “بنابراین من احساس می کنم، “اوه، پس شما آن را دوست ندارید… پس چی؟” “من باید صبح با این بدن از خواب بیدار شوم، نه شما.” یکی دیگر از پاسخ دهندگان گفت: «آنها باید بر تعصبات خود غلبه کنند. افراد بسیار تحصیل کرده و باهوشی وجود دارند که خالکوبی می کنند.

نویسنده مایکل بیوندی زمانی نوشت: «بدن ما به صورت صفحات خالی چاپ شده است تا با جوهر قلبمان پر شود. » او احتمالاً در آن زمان تحقیقات علوم اجتماعی را در ذهن نداشت، اما برای کسانی که خالکوبی دوست دارند، این مطالعه احساسات او را تأیید می کند.

مرتبط:  چرا تو سلفی زشت می شویم

جهت دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره با شماره های 09010134684 و 02186015591 تماس حاصل فرمایید.

از زمان های قدیم، خالکوبی هنری برای بیان احساسات، آرزوها، باورها و سنت ها بوده است و تاریخچه استفاده از خالکوبی به اولین بومیان آمریکا برمی گردد. در واقع تاتو نقشی است که با استفاده از ابزار سوزنی شکل و مواد رنگی سازگار با بدن انسان روی پوست حک می شود. خالکوبی ها گاهی به صورت حروف، تصویر یا نماد روی پوست حک می شوند و اکثر طرح هایی که برای خالکوبی استفاده می شود داستان یا معنای خاصی دارند. اکثر مردم از طرح های الهام بخش و انگیزشی استفاده می کنند که معنی یا نماد یک مفهوم ارزشمند را تداعی می کند.

تاتو یا خالکوبی

در ادامه این مقاله وبلاگ مالتینا، تمام موارد و نکات مهمی را که قبل و بعد از خالکوبی باید بدانید را جمع آوری کرده ایم و معنای طرح های محبوب تاتو را تفسیر کرده ایم.

نکات مهمی که قبل از انجام تاتو باید بدانید

اول از همه باید بدانید که می خواهید چه طرحی را روی بدن خود حک کنید. خالکوبی انواع و سبک های زیادی دارد و اگر نوع و طرح خاصی از خالکوبی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که معنی و اهمیت آن را می دانید. علاوه بر این، بهتر است یک جلسه قبل از انجام تاتو، طرح مورد نظر را به تاتوکار یا تاتوکار خود نشان دهید تا مکان مناسب برای انجام تاتو مورد نظر و قیمت آن را بدانید.

همچنین، قبل از انجام تاتو، اگر حساسیت پوستی شناخته شده یا حتی جزئی دارید، حتماً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا انجام تاتو عوارض جدی ایجاد می کند یا خیر. نمی توان با قاطعیت گفت که اگر پوست فرد با سوزن سوراخ شود و در معرض مواد شیمیایی قرار گیرد، چه واکنشی نشان می دهد و خطر واکنش های آلرژیک بعد از خالکوبی وجود دارد.

انواع مختلفی از واکنش های آلرژیک به خالکوبی وجود دارد. در برخی موارد، فقط خارش یا سوزش پوستی جزئی و قابل کنترل رخ می دهد و در برخی دیگر، باعث ایجاد بثورات، تورم یا برجستگی های کوچک در اطراف ناحیه خالکوبی می شود. حتی اگر سابقه حساسیت یا آلرژی پوستی ندارید، در حین یا بعد از خالکوبی، به محض مشاهده واکنش های شدید پوستی، سریعا با متخصص پوست مشورت کنید.

نکته دیگری که قبل از انجام خالکوبی باید به آن توجه کنید این است که آیا خالکوبی در نواحی قابل مشاهده از بدن که قابل پوشاندن نیستند به آینده شغلی شما آسیب می رساند یا خیر. زیرا برخی از کارفرمایان و سازمان ها در استخدام افراد دارای خالکوبی کمی محافظه کار هستند.

در مقاله زیر در مورد این موضوع بیشتر بدانید:

روش های پاک کردن تاتو + ارائه 5 بهترین محصول پاک کردن تاتو

تجهیزات تاتو بهداشتی

بسیار مهم است که مطمئن شوید مکانی که برای انجام خالکوبی انتخاب کرده اید مرتکب سهل انگاری بهداشتی نمی شود و تمام مراحل کار با رعایت قوانین بهداشتی انجام می شود. سوزن های استفاده شده، دستکش های یکبار مصرف، اسپری های ضدعفونی کننده و بیهوشی و سایر وسایل مورد استفاده برای خالکوبی باید کاملاً استریل بوده و برای هر مراجعه کننده به صورت جداگانه و جداگانه استفاده شود. در غیر این صورت خطر ابتلا به بیماری هایی مانند ایدز، بیماری های عفونی، هپاتیت و … وجود دارد.

تجهیزات خالکوبی

آیا خالکوبی دردناک است؟

درد در هنگام خالکوبی در افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد درد بسیار کمی احساس می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است درد بیشتری را احساس کنند. در واقع، آستانه درد برای هر فردی متفاوت است. طبق نتایج تحقیقات، مشخص شده است که آستانه درد زنان بیشتر از مردان است و هر چه آستانه درد بدن شما بیشتر باشد، مقاومت شما در برابر درد بیشتر خواهد شد.

اما اینکه می گویند خالکوبی بدون درد است، دروغ است. انجام خالکوبی با درد همراه است و این درد برای هر فردی متفاوت است. زیرا فرآیند خالکوبی شامل سوراخ کردن لایه رویی پوست با چندین سوزن به منظور قرار دادن جوهر در پوست است و سوزن با جوهر در انتهای خود بالا و پایین می رود و سوراخ های بسیار کوچکی در پوست ایجاد می کند.

درد خالکوبی

البته هر چه خالکوبی بزرگتر و طرح کوچکتر باشد، درد بیشتری احساس می شود. اندازه طرح تاتو و محل آن نیز عامل مهمی در میزان درد فرد است.

خالکوبی نواحی حساس بدن که حاوی اعصاب و استخوان زیادی هستند با درد بیشتری همراه است. پیشانی، گردن، ستون فقرات، دنده‌ها، دست‌ها یا انگشتان، مچ پا از جمله مناطقی هستند که خالکوبی با درد بیشتری نسبت به سایر نواحی همراه است. اما به طور کلی، خالکوبی در ناحیه ای از بدن که حاوی مقدار زیادی ماهیچه یا چربی است نسبت به خالکوبی در جایی که استخوان و اعصاب زیادی دارد، درد کمتری دارد، بنابراین اگر آستانه درد پایینی دارید، پیشنهاد می کنیم در مورد خالکوبی بیشتر فکر کنید.

هزینه تاتو چقدر است؟

یک خال کوبی خوب ارزان نیست و یک خالکوبی ارزان (معمولا) خوب نیست. قیمت تاتو بسته به اندازه، سادگی و پیچیدگی طرح، مواد مورد استفاده، مهارت خالکوبی و مکانی که برای خالکوبی انتخاب می کنید، می تواند متفاوت باشد.

بهترین زمان برای خالکوبی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای انجام خالکوبی پاییز یا زمستان است، زمانی که افراد تمایل دارند در بیرون از منزل لباس بیشتری بپوشند که از خالکوبی تازه جوش داده شده محافظت می کند. زیرا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید می تواند به خالکوبی جدید آسیب برساند و نه تنها پوست آن ناحیه را تحریک کند بلکه باعث محو شدن زودهنگام طرح تاتو شود.

نکات مهمی که پس از انجام خالکوبی باید بدانید

اگر پوست شما بعد از خالکوبی متورم و قرمز شد، این کاملا طبیعی است، از فشار دادن و مالیدن ناحیه خالکوبی خودداری کنید و به محض مشاهده علائم جدی پوستی مانند درد و بثورات عفونی با پزشک مشورت کنید.

پس از انجام خالکوبی، برای جلوگیری از عفونت به مدت دو هفته از رفتن به استخر، سونا، جکوزی یا دریا خودداری کنید. حتی فعالیت های سنگینی که باعث تعریق زیاد می شوند مانند ورزش، دویدن و غیره را به تعویق بیندازید.

تاتو یا خالکوبی

به یاد داشته باشید که یک خال کوبی جدید مانند یک زخم باز است و آلودگی یا باکتری می تواند به آن آسیب برساند یا روند بهبود را کند کند.

خالکوبی را با یک پاک کننده توصیه شده توسط تاتوکار یا یک صابون ملایم و بدون عطر بشویید و از استفاده از صابون های معطر یا الکلی خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند باعث تحریک شوند. پس از شستن، ناحیه خالکوبی را با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید.

اگر احساس خارش و خشکی پوست در اطراف ناحیه خالکوبی دارید، از پماد نرم کننده یا لوسیون ملایم و بدون عطر استفاده کنید. بهداشت مناسب تنها راه کاهش خطر عفونت پس از تاتو است. اگر خالکوبی شروع به کنده شدن کرد، نترسید. این بخشی از روند بهبودی است و معمولا فقط یک هفته طول می کشد.

قرار دادن تاتو در معرض نور مستقیم خورشید می تواند باعث تغییر رنگ و تحریک پوست در آن ناحیه شود. پس بهتر است تاتوی جدید را مدتی با لباس بپوشانید یا از ضدآفتاب مناسب برای محافظت از آن استفاده کنید.

انتخاب طرح خالکوبی

هنگام انتخاب طرح خالکوبی عجله نکنید. چون ممکنه بعدا پشیمون بشی شما باید زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد انتخاب طرح خالکوبی کنید و برای این کار می توانید انواع طرح های خالکوبی را در گوگل جستجو و بررسی کنید تا ایده های خوبی به دست آورید و طرحی را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما باشد.

مرتبط:  چرا از 4 گیگ رم 2 گیگ usable هست ؟

طراحی خالکوبی

اکثر مردم طرح های خالکوبی معنی دار مانند آیات کتاب مقدس، نام عزیزان، نمادهایی که معانی الهام بخش و زیبایی دارند را انتخاب می کنند. نکته مهم این است که طرحی برای خود انتخاب کنید که بعداً پشیمان نشوید و از داشتن آن خجالت نکشید. همچنین می توانید برای شخصی سازی طرحی که انتخاب می کنید، طرح های پیشنهادی را از هنرمند خالکوبی خود بخواهید. تصمیم گیری در مورد محل خالکوبی نیز به انتخاب طرح و اندازه آن مرتبط است. برخی از مدل ها برای قسمت های خاصی از بدن مناسب تر هستند.

طرح های محبوب تاتو و معانی آنها

انتخاب طرح خالکوبی همیشه سخت ترین کار است. طرح خالکوبی که انتخاب می کنید باید الهام بخش و زیبا باشد زیرا قرار است برای مدت طولانی روی پوست شما بماند. بنابراین بهتر است با مفاهیم و معانی مرتبط با طرح های خالکوبی محبوب آشنا شوید.

خالکوبی اسب

خالکوبی اسب شگفت انگیز است و معانی زیادی دارد، از جمله:

اسب سلتیک: نماد تقدس و اشراف

اسب شعله ور: قدرت وحشی و اراده آزاد

نعل اسب: نمادی از میل به تغییرات مثبت مالی و همچنین خوش شانسی است

اسب مسابقه: موفقیت و رقابت

اسب قبیله: نشان دهنده ارتباط با معنویت و همچنین نماد قدرت است.

اسب بالدار: نماد خلاقیت و آزادی اندیشه

خالکوبی فیل

خالکوبی فیل دارای طراحی زیبا، زیبا و سنتی است و نمادی از همدلی، وفاداری، شفقت، خرد و باروری و همچنین میل به تشکیل خانواده و بچه دار شدن است.

خالکوبی فیل

خالکوبی گرگ

خالکوبی گرگ نمادی از اقتدار، استقلال و آزادی، قدرت، وفاداری و عدم وفاداری، عزم، شجاعت، اراده، حفاظت، تمایل به پیشرفت است.

خالکوبی گل

هزاران ایده مختلف برای تتو گل در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد. در ادامه به چند نمونه از معانی رایج گل در تاتو اشاره می کنیم:

خالکوبی گل

گل نرگس: بیانگر صداقت، راستی، ایمان و گذشت است

گل مینا: نماد حیا و سادگی

زنبق یا لیلیوم: نماد کلاسیک لطافت و خلوص زنانه است

گل نیلوفر آبی: نماد تقدس یا معنویت

گل ارکیده: نماد شجاعت، شکوفایی و باروری

رز: نشان دهنده عشق، دوستی، فروتنی، همدردی و تقدس است

گل آفتابگردان نماد صمیمیت و شادی و قلبی پر از نور است

لاله: نماد شادی و عشق آتشین

خالکوبی درخت

خالکوبی درخت نماد شکوه، قدرت، احترام به طبیعت، صلح و وفاداری است.

خالکوبی پروانه

پروانه ها یکی از رایج ترین طرح های خالکوبی در بین خانم ها هستند. خالکوبی پروانه نماد زیبایی، آزادی، اعتماد به نفس، دگرگونی، رهایی از فشار عاطفی، بخشش، رشد معنوی، احساسات زنانه و زیبایی است.

خالکوبی پروانه

عبارات و کلمات خالکوبی

خالکوبی می تواند نام های شخصی یا حتی عبارات یا نقل قول های شوخ باشد. این نوع خالکوبی ها می توانند برای فرد معنای عمیقی داشته باشند و بیانگر عشق عمیق و احساسات قوی باشند. به عنوان مثال، عاشقان و زوج ها تصمیم می گیرند که حروف اول نام شریک زندگی خود را خالکوبی کنند.

خالکوبی چشم

خالکوبی چشم نماد زندگی، تمرکز، تفکر روشن، بینش، شهود، هوش و محافظت است.

خالکوبی ماه و ستاره

ستاره ها، ماه و سیارات از طرح های خالکوبی محبوب هستند. خالکوبی ستاره نماد دستیابی به یک هدف است، اما معانی کلی مرتبط با آن وجود دارد و نشان دهنده امید، ایمان، دگرگونی، موفقیت، علاقه به ستاره شناسی، نماد چالش برای فتح، میل به دستیابی به اهداف بزرگتر است. . ، و منحصر به فرد باشید. .

خال کوبی ماه نمادی از تأثیر قدرت های آسمانی یا علاقه به ستاره شناسی، جنون، خلاقیت، رشد، نادر بودن، زیبایی شگفت انگیز است.

خالکوبی دلفین

خالکوبی دلفین نشان دهنده دوستی، بازیگوشی، آزادی، هوش، محافظت و حساسیت و همچنین حس اجتماع و هماهنگی است.

خالکوبی اژدها

خالکوبی اژدها نمادی از شجاعت، قدرت، حفاظت، خرد و استقلال است. این موجودات افسانه ای یکی از افسانه ای ترین موجودات تاریخ فولکلور و اساطیر هستند. اژدها بخشی از فرهنگ کشورهایی مانند چین، ویتنام و ژاپن است. بیشتر تمدن های شرقی، اژدها را موجوداتی نجیب می دانند، در حالی که تمدن های اروپایی، اژدها را نمادی از شر و تاریکی می دانند.

خالکوبی قلب

قلب نماد جهانی عشق است. خالکوبی قلب همچنین به معنای پرستش و عشق به یک فرد خاص، دوستی، اشتیاق و معنویت است.

خالکوبی قلب

خالکوبی فرشته و بال

بال های فرشته نماد حفاظت، آزادی و ارتباط با خداوند متعال و عشق خالص، احترام به معنویت است. بال شکسته یک فرشته نشان دهنده مبارزه و تجربه شکست و موفقیت است.

طرح های تاتو حنا

این خالکوبی ها معنای خاصی ندارند و فقط جنبه تزئینی دارند و عمدتاً توسط عروس خانم ها و یا در مراسمی مانند حنابندان استفاده می شود. این نوع خالکوبی ها موقتی هستند و تا چند هفته روی پوست باقی می مانند.

خالکوبی حنا

خرید استیکر طرح تاتو

ساختن طرح خالکوبی پر از طرح های کوچک و درهم و برهم و یا طرح خالکوبی ظریف بدون داشتن طرح مناسب کاری دشوار است و مهارت و دقت خاصی می طلبد. از طرفی افرادی هستند که تمایلی به خالکوبی دائمی روی پوست خود ندارند و دوست دارند هر زمان که بخواهند تاتو را از روی پوست خود پاک کنند یا طرح های مختلف را روی پوست خود امتحان کنند. استفاده از استیکرهای طرح خالکوبی برای چنین افرادی یک گزینه عالی است.

می توانید استیکر طرح خالکوبی مورد علاقه خود را به هنرمند خالکوبی نشان دهید و از او بخواهید که از آن به عنوان یک شابلون یا الگوی متناسب با آن طرح استفاده کند و یک خالکوبی تمیز و مرتب روی پوست شما داشته باشد. البته این بدان معنا نیست که طرح های خالکوبی حکاکی شده با دست شکل بد و نامناسبی دارند.

یکی از مزیت های اصلی استیکرهای طرح تاتو این است که اگر به هر دلیلی از طرح تاتو خود پشیمان شدید، به راحتی می توانید با کرم ها یا ژل های مخصوص آن را کاملا پاک کنید و طرح های مختلف را امتحان کنید.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مالتینا از طریق لینک زیر می توانید هزاران طرح مختلف استیکر تاتو با کیفیت را مشاهده و خریداری کنید.

برچسب طرح تاتو

آخرین کلمه

پس از انجام خالکوبی، ممکن است به هر دلیلی از انجام آن پشیمان شوید و بخواهید آن را از روی پوست خود پاک کنید. برای اطلاع از تمام روش های موثر برای پاک کردن تاتو مقاله روش های پاک کردن تاتو + ارائه 5 محصول برتر حذف تاتو را مطالعه کنید.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مالتینا (واسطه بین خریداران ایرانی و فروشگاه آمازون آمریکایی) می توانید محصولات آرایشی و بهداشتی اورجینال و باکیفیت را مشاهده و خریداری نمایید. تمامی محصولات ارائه شده در این فروشگاه با ضمانت کیفیت و اصالت به فروش می رسد.

علاوه بر این، در مالتینا می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به اعتبار کارت، ترخیص کالا از گمرک و اقلام مربوط به ارسال، از هر نقطه ایران و با تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب بانکی، از آمازون آمریکا (بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان) خرید کنید. آمریکا، کالای شخصی خود را ظرف 2 تا 3 هفته درب منزل تحویل بگیرید.

اگر تجربه یا نظر مفیدی در مورد خالکوبی، انتخاب طرح آن و استفاده از تگ طراحی تاتو دارید، در قسمت نظرات همین مقاله با ما و خوانندگان وبلاگ مالتینا در میان بگذارید.

منابع: healthline.com، stylecraze.com

در مالت بیشتر بخوانید:

تعریف زیبایی در کشورهای مختلف دنیا

کاشت مژه از صفر تا صد نکته که قبل از اقدام باید بدانید

کانسیلر تارت معروف ترین کانسیلر سال 2019 با پوشش 100% کامل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا