چطور از خانه فرار کنیم

آیا هیچ سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با بهترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی

سراسر کشور: 9099070354

    

فرار از خانه سخت است؟ چگونه می توانم از خانه فرار کنم و کجا باید بروم؟ وقتی احساس می کنیم راهی جز فرار از خانه نداریم، طبیعی است که این سوال در ذهنمان ایجاد شود. خانه و خانواده با همه چیزهای خوبی که در خود دارند، گاهی برای برخی از ما به محیطی غیرقابل تحمل تبدیل می شوند. در این شرایط فرار اولین راه حلی است که به ذهن می رسد. اما فرار از خانه مشکلات خاص خودش را دارد. مثلاً بعد از فرار کجا می خواهید بروید؟ چگونه هزینه های زندگی خود را تامین خواهید کرد؟ و بسیاری از سوالات دیگر در ابتدا ذهن ما را به خود مشغول خواهند کرد.

اگر نتوانیم پاسخ درستی برای این سوالات پیدا کنیم، فرار از آنها دشوار و خطرناک خواهد بود. در این شرایط یک معضل بزرگ پیش روی شما قرار دارد. از یک سو، تحمل شرایط زندگی در خانه دشوار شده است. و از طرفی نشت ترسناک به نظر می رسد. به همین دلیل است که می خواهیم در این مقاله در مورد فرار صحبت کنیم. راه حل مفید دیگر کمک گرفتن از مشاور متخصص است. مشاوران با دانش و تجربه ای که دارند می توانند به شما در اتخاذ بهترین تصمیم در این شرایط کمک کنند.

فرار از خانه

همه ما دوست داریم خانواده ای خوب و شاد داشته باشیم. بیایید زندگی کنیم و با آنها وقت بگذرانیم. اما همه افراد آنقدر خوش شانس نیستند که چنین خانواده ای داشته باشند. متأسفانه، برای بسیاری از نوجوانان و جوانان، خانه محلی ناامید کننده و دردناک است. اعتیاد به مواد مخدر، خشونت خانگی، طلاق والدین، تعصب، فقر و بیماری روانی از جمله دلایل فرار مردم از خانه است. البته ماندن فرزندان در خانواده ای که حتی یکی از این مشکلات را تجربه می کند سخت است. اما فرار دردی را دوا نمی کند. اگر با این جمله مخالف هستید، ادامه این مقاله را حتما بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه های رفع تعارضات خانوادگی کلیک کنید.

سبک زندگی پس از فرار

سوال اصلی این است: “پس از فرار به کجا بروم؟” » پس قبول دارید که قبل از هر کاری باید در مورد زندگی بعد از پرواز صحبت کنیم. فرار از اولین قدم مزایای خود را دارد. از نیازهای والدین راحت می شوید. یا شاید مشکلات زندگی در یک محیط خطرناک پایان یابد. اما بسیاری از مشکلات آغاز خواهد شد. از جمله مشکلاتی که بعد از فرار خود را درگیر آن می بینید.

حتما به صفحه اینستاگرام مندان نو و کانال تلگرام مندان نو سر بزنید.

فرار از خانه و بی خانمانی

واقعیت این است که پس از فرار جایی برای زندگی وجود ندارد. بنابراین اولین مشکل جدی ما بی خانمانی است. فکر می کنید برای چند روز می توانید روی دوستان و خانواده خود حساب کنید؟ مطمئنی ازت استقبال میکنن؟ یا حداقل شما را به خانواده برنمی گردانند؟

علاوه بر این، شما به سن قانونی نرسیده اید که بتوانید معامله کنید و خانه ای برای خود اجاره کنید. خوابیدن در ماشین یا پناه گرفتن در باندهای اشتباه یکی از بزرگترین و اولین خطراتی است که خود را متوجه شما خواهد کرد. در واقع آمار نشان می دهد که بسیاری از دختران و پسران فراری مجبورند برای حل مشکل بی خانمانی خود به گروهک ها بپیوندند. این گروه ها علاوه بر اینکه مکانی برای استراحت و غذا برای شما فراهم می کنند، خواسته های زیادی نیز از شما خواهند داشت.

برای آشنایی بیشتر با عواقب فرار دختران از خانه اینجا را کلیک کنید.

?مشکلات حقوقی مربوط به فرار از منزل

اول از همه، همکاری با گروه های اشتباه، شما را با مشکل قانونی مواجه می کند. علاوه بر این، خانواده شما ممکن است به دنبال شما باشند و در بسیاری از جاها پلیس ممکن است به دنبال شما باشد. ساختن داستان بد، داشتن سابقه دستگیری یا حتی زندانی شدن از جمله مشکلاتی است که بسیاری از نوجوانان به دلیل همکاری با گروه های اشتباه درگیر آن می شوند.

?درآمد مورد نیاز برای زندگی

یک چالش جدی پس از فرار شما که باید به دقت در مورد آن فکر کنید این است که چگونه می خواهید زندگی خود را از سر بگیرید؟ آیا پول کافی برای پرداخت مسکن، غذا، مراقبت های بهداشتی و بسیاری از هزینه های دیگر را بدون نگرانی دارید؟ آیا شغلی را می شناسید که به شما امکان کسب درآمد را بدهد؟

طرد شدن و تنهایی پس از فرار

یک واقعیت بسیار تلخ این است که جامعه نسبت به پسران و دختران فراری نگاه منفی دارد. وقتی تصمیم به فرار از خانه می‌گیرید، باید بپذیرید که تا آخر عمر مقید به قضاوت‌های دیگران خواهید بود. بسیاری از اعضای جامعه ما از تماس با این افراد اجتناب می کنند. دوستی، خرید و فروش و به خصوص ازدواج به طور کلی برای شما مشکلات زیادی ایجاد می کند. بنابراین، جدای از اینکه کجا بروید و چگونه مخارج زندگی خود را تامین کنید، از خود بپرسید که آیا می توانید طرد شدن توسط اطرافیانتان را تحمل کنید.

مرتبط:  چرا باید ویتامین ای مصرف کنیم

وسایل مورد نیاز برای فرار از خانه

اگر با وجود تمام خطرات همچنان می خواهید از خانه فرار کنید، باید فهرستی از موارد مورد نیاز برای فرار از خانه تهیه کنید. برای این کار ابتدا باید مشخص کنید که قرار است کجا بروید؟ چه امکاناتی در آنجا وجود دارد؟ اگر مشکلی پیش آمد راهی برای بازگشت وجود دارد؟ آیا جای امنی برای استراحت و خواب وجود دارد؟ غذای خود را از کجا باید تهیه کنید؟ چقدر پول برای این سفر ناشناخته نیاز دارید؟ در صورت جیب بری و سارق چگونه از خود و وسایل خود مراقبت کنیم؟ و….

در واقع، تجهیزات مورد نیاز برای فرار از خانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید پیش بینی کنید. عدم توجه به این عوامل شما را به دردسر می اندازد.

مزایا و معایب فرار

هر زمان که باید تصمیم مهمی بگیریم، باید مزایا و معایب هر گزینه را با هم در نظر بگیریم و سپس برای آنها تصمیم بگیریم. در مورد فرار هم همینطور. تا اینجا مشکلاتی که در صورت فرار با آن مواجه خواهید شد را با هم مرور کردیم. آیا برای آنها آماده اید؟ آیا برای هر کدام از آنها راه حلی دارید؟

حالا سعی کنید فواید فرار را فهرست کنید. برای مثال، ممکن است خوشحال باشید که دیگر درگیر تعهدات خانوادگی نیستید. یا فکر کنید بالاخره به استقلال و زندگی شخصی تان می رسید. همه چیزهای خوبی که هنگام فرار از خانه به ذهنتان می رسد و همچنین تمام مشکلاتی که وجود دارد را یادداشت کنید و اکنون فکر کنید: (آیا فرار و چیزهای خوب آن واقعا ارزش مشکلاتی را دارد که با آن مواجه خواهید شد؟)

برای آشنایی بیشتر با عواقب فرار کلیک کنید.

راه حل های دیگر به جز فرار

فرار از خانه سختی ها و مشکلات خاص خودش را دارد. با این حال، گاهی اوقات ماندن در کنار خانواده بسیار دشوار است. زندگی در کنار نیازهای آنها گاهی غیرقابل تحمل است. یا شاید مشکلاتی داریم که چاره ای جز فرار از آن نداریم. در این شرایط چه باید کرد؟ دوباره این سوال پیش می آید: چگونه می توانم از خانه فرار کنم و کجا بروم؟ در این شرایط بهتر است راه حل های جایگزین را امتحان کنید.

صحبت

اولین قدم برای حل مشکلات خود با خانواده صحبت کردن با آنهاست. البته صحبت کردن آداب و اصول خاصی دارد که باید رعایت کنید. در غیر این صورت از حرف های خود نتیجه ای نخواهید گرفت. بهتر است گفتگوی خود را با همدلی شروع کنید و به آنها بگویید که می دانید چقدر شما را دوست دارند و چه دغدغه هایی برای شما دارند. سپس در مورد احساسات خود صحبت کنید:

(می دانم که می ترسی صدمه ببینم، اما من هم همینطور…) (ممنونم برای تمام زحمت هایی که از من می کشی؛ اما من می خواهم…). سعی کنید کل مکالمه را با این فرمول مدیریت کنید. به یاد داشته باشید، اگر می خواهید آنها با شما کنار بیایند، باید احساس کنند که شما نگرانی های آنها را درک می کنید. برای آشنایی بیشتر با روش های حل اختلاف با والدین کلیک کنید.

خواسته هایت را خرد کن

گاهی اوقات بین آنچه کودکان می خواهند و آنچه والدین فکر می کنند فاصله زیادی وجود دارد. مثلاً اگر می خواهید اجازه بدهید تنها بیرون بروید، اما خانواده اجازه نمی دهند، بهتر است مطابق میل خود غذا بخورید. به یاد داشته باشید که در این شرایط، والدین هرگز با درخواست شما به یکباره موافقت نمی کنند.

مثلاً از آنها بخواهید که اجازه دهند فرد مورد اعتمادی مانند خواهرتان شما را همراهی کند یا از آنها بخواهید که شما را همراهی کنند اما کمی دور شوند. از آنجایی که با مخالفت خانواده روبرو هستید، این بدان معناست که هنوز باید از انجام تکالیف خود بکاهید. وقتی روی قسمت اول به توافق رسیدند، بگذارید زمان بگذرد. پس از مدتی، قسمت بعدی درخواست خود را ارسال کنید.

روی اهداف خود تمرکز کنید

با وجود تمام مشکلات و رنج هایی که تجربه می کنید، قطعا یک نکته مثبت در خانه وجود دارد که از طریق آن می توانید شرایط را تغییر دهید. خود را باور داشته باشید و بدانید که نیروی بسیار قدرتمندی در درون شما وجود دارد که می تواند هر آرزویی را محقق کند. بسیاری از افراد بزرگ در شرایط نامساعد موفق شده اند به موفقیت های بزرگی دست یابند. هدفی تعیین کنید و روی آن تمرکز کنید.

کمک بگیرید

اگر شما و اعضای خانواده تان اصلا به توافق نرسیدید، بهترین راه این است که از شخص ثالث کمک بگیرید. برای کمک روی چه کسی در خانواده خود می توانید حساب کنید؟ با همان اصولی که گفتیم با او صحبت کنید و از او بخواهید در مورد احساسات شما با خانواده تان صحبت کند.

با یک مشاور صحبت کنید

زمانی که تصمیم به فرار می گیرید، یکی از مهم ترین راه حل ها کمک گرفتن از یک مشاور است. مشاوران با دقت و بدون قضاوت گوش می دهند و به شما در حل مشکلات کمک می کنند. در صورت امکان راه حل مشکلات را به شما آموزش می دهند و در صورت لزوم سعی می کنند با استفاده از جلسات خانواده درمانی در مورد آنها با خانواده صحبت کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

مرتبط:  چطور مغرور باشیم در برابر پسر

✅ از مراکز اجتماعی کمک بگیرید

اجبار دختران به ازدواج با کسی که نمی خواهند. ضرب و شتم؛ اعتیاد و بسیاری از مسائل جدی دیگر نیز ممکن است دلیل فرار شما از خانه باشد. گاهی واقعیت این است که دیگر نمی توان شرایط خانه را تحمل کرد و قرار گرفتن در آن شرایط از فرار مضرتر است. اگر در این شرایط هستید، بهتر است راه مناسب تری را انتخاب کنید تا فرار. در این مواقع کمک گرفتن از مراکز اجتماعی مانند اورژانس اجتماعی یا پناهگاه ها بسیار بهتر از پریدن به داخل آب و فرار ناگهانی است.

آیا کسی هست که با او از خانه فرار کند؟

با گسترش صفحات ارتباطی و مجازی، به راحتی می توان افرادی را با مشکلات و دغدغه های مشابه پیدا کرد. اما تشخیص واقعی یا جعلی بودن این کاربران مجازی چندان آسان نیست. بسیاری از باندهای آدم ربایی و سودجویان می دانند که می توانند با وعده ها و همدردی افراد ناامید را به دام بیاندازند. بسیاری از این افراد در نقش یک قربانی به شما نزدیک می شوند و به آنچه می خواهند می رسند. هر ساله تعداد زیادی پسر و دختر به مقاصد مختلف توسط این افراد ربوده می شوند. بنابراین هرگز نمی توانید به افرادی که در صفحات مجازی در مورد چنین موضوعاتی پیام یا درخواست ارسال می کنند اعتماد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حل اختلافات با والدین کلیک کنید.

آخرین کلمه

هرکسی دلایل خاص خود را برای فرار از خانه دارد. شما هم برای گرفتن چنین تصمیمی سختی های زیادی را پشت سر گذاشته اید و برون رفت از شرایط فعلی را بهترین انتخاب ممکن می دانید. اگر خواندن این مقاله دیدگاه شما را نسبت به این موضوع تغییر نمی دهد، بدانید که تجربه و دانش بسیار کمی در مورد دنیای اطراف خود دارید. توصیه می کنیم ادامه مطلب را بخوانید و با اهل فضل و دانش مشورت کنید. بهتر است اگر فرصتی برای برقراری ارتباط با یک مشاور داشته باشید، این افراد در بهبود وضعیت شما کمک بزرگی به شما خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره فرار می توانید در هر ساعت از شبانه روز برای مشاوره تلفنی با شماره 02191002360 و یا با تلفن ثابت 9099070354 تماس بگیرید تا با بهترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی مندان نو ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

فرار کردن چه مشکلاتی دارد؟

بی خانمانی و نداشتن مسکن، طرد شدن توسط دیگران و درگیری های قانونی مهم ترین پیامدهای فرار است.

بعد از فرار به کجا بروم؟

در واقع اولین و مهمترین مشکل فرار این است که جایی برای رفتن ندارید. پس بهتر است به جای فرار از وسایل دیگر استفاده کنید.

به گزارش افکارنیوز ، ما در جامعه ای زندگی می کنیم که انواع و اقسام افراد با دیدگاه ها و نگرش های مختلف وجود دارند، اقشار مختلفی که هر کدام با زخم های گوناگون درگیر زندگی هستند، از ضعیف گرفته تا ثروتمند. اما بحث آسیب های اجتماعی حد و مرزی نمی شناسد تا جایی که دغدغه روشنفکران و آسیب شناسان اجتماعی امروزی را برانگیخته است. اما همه مشکلات به همین چند مورد و موارد مشابه ختم نمی شود.
دیگر آسیب های اجتماعی از دیرباز در کمین این جامعه بوده و همچون جغدی تهدیدآمیز جان جوانان این مرز و بوم را تهدید می کند. پدیده ای نوظهور به نام فرار از خانه. ممکن است عموم مردم فکر کنند که فرار فقط در بین دختران رایج است، اما این یک تصور اشتباه است. این جغد تهدیدآمیز نه پسر می شناسد و نه دختر. البته این پدیده در بین دختران بسیار بیشتر از پسران دیده می شود و این واقعیت که زمانی افسانه بیش نبود، امروز به واقعیتی تلخ تبدیل شده است که آمار آن روز به روز در حال افزایش است. تحقیق در این زمینه مستلزم بررسی، تحقیق و پژوهش فراوان در جنبه های مختلف روانشناسی و جامعه شناسی است. به جرات می توان گفت در هیچ دوره ای از تاریخ با چنین پدیده شومی مواجه نشده ایم! عوامل موثر در پیدایش و گسترش انواع آسیب های اجتماعی در همه جوامع اعم از پیشرفته و غیر پیشرفته دارای اشتراکات فراوانی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. بیکاری
2. فقر اقتصادی 757578399. بنیادهای مذهبی
4. اختلالات رفتاری
پدیده فراگیر فرار دختران اکنون تهدیدی جدی برای قلب گرم خانواده ها محسوب می شود و به عنوان عامل افزایش ناهنجاری های اجتماعی در شهرهای بزرگ شناخته می شود. به گروهی از دختران نوجوان که بنا به دلایل و عوامل مختلف مجبور به ترک خانه و محیط خانوادگی خود می شوند و در این بین اعضای خانواده از دلایل یا هدف فرار خود اطلاع درستی ندارند. محققان و روانشناسان، فرار دختران فرآیندی از سازوکار ذهنی و روانی در میان نوجوانانی است که برای دستیابی به امنیت درونی و رهایی از کنترل والدین، خانه نشینی را انتخاب می کنند! از منظر آسیب شناسی باید دانست که فرار از خانه به طور کلی با عدم بازگشت و خروج اعضای خانواده همراه است. این عمل همانطور که توضیح دادیم معمولاً مکانیزم دفاعی نامیده می شود.
فردی که از خانه فرار می کند می خواهد از ناراحتی های عاطفی و تا حد زیادی اقتصادی خود بکاهد و با انجام برخی کارها نیازهای شخصی خود را برطرف کند و به باطن خود برسد.
آنچه امروزه تحقیقات نشان می دهد نشان می دهد که مشکل فرار از خانه یک آسیب اجتماعی است که شامل پسران و حتی مردان و زنان متاهل می شود. بنابراین اگر بخواهیم دلایل فرار را از منظر آسیب شناسی به اختصار بررسی کنیم می توان آنها را در موارد زیر خلاصه کرد:
1 فرار با رضایت والدین و با آگاهی آنها.
2. فرار به عنوان یک مکانیسم دفاعی و عقده سادیستی. فرار ناگهانی بدون اخطار
 سن فرار
در این موارد باید گفت که به راحتی نمی توان تشخیص داد که پدیده فرار در چه سنی اتفاق می افتد; اما طبق آمار و تحقیقات انجام شده به نظر می رسد پدیده فرار عموما در دختران 12 تا 25 ساله رخ می دهد. البته بیشترین درصد مربوط به سنین 12 تا 18 سالگی است و این نشان می دهد که بیشتر فرارها در دوران بلوغ اتفاق می افتد که اصطلاحا به آن دوران بحران هویت می گویند.
 عوامل مؤثر در فرار
هر پدیده اجتماعی نابهنجار که به آسیب اجتماعی تبدیل شود، عوامل متعددی دارد. این عوامل عبارتند از:
1 عوامل فردی: عوامل فردی ناشی از شخصیت افراد است، البته نمی توان نقش عوامل محیطی را در شکل گیری شخصیت افراد نادیده گرفت. عوامل اجتماعی: انگیزه فرار از خانه ممکن است این باشد که افراد می خواهند استقلال و آزادی از روابط بیرون از خانه داشته باشند! عوامل خانوادگی: روابط خانوادگی در صورت فرار بسیار مهم است. مشکلات مهم در این روابط عبارتند از:
خشونت، 100 درصد محدودیت و مشکلات اقتصادی.
خانواده با نوجوانی که فرار کرده و اکنون به خانه برگشته چگونه باید برخورد کند؟ اغوا شدن به راه های شیطانی، اعتیاد، سوء استفاده جنسی و غیره. .، او مجبور به بازگشت به خانه می شود. در این صورت می توان تصور کرد که شرایط بسیار سختی با این نوجوان و خانواده اش مواجه است. نوجوان آسیب دیده و درمانده است و خانواده هم عصبانی و عصبانی! حال مهم این است که نوجوانی را که به او می گویند دختر فراری است سرزنش نکنید، به او برچسب های غیراخلاقی نزنید و طوری با او رفتار نکنید که فکر کند نمی کند دیگر راهی برای بازگشت نیست! درعوض، باید کاری کنید که او احساس مسئولیت کند که از خودش مراقبت کند و رفتارهایش را در یک محیط بدون قضاوت کنترل کند. اگر به رفتاری غیر از این بپردازیم، زمینه فرار دوباره دختران از خانه و مرتکب رفتار بد را بیش از گذشته فراهم می کنیم. چه فرصت هایی برای این دختر فراری وجود دارد و سعی کنیم با توجه به شرایط محیطی و مشکلاتی که او را تهدید می کند کاری کنیم که دیگر به فکر فرار از خانه نباشد. در این صورت به راحتی می توانید رفتار او را توجیه کنید و او بدون شک می پذیرد. در این صورت ممکن است با شرایط خاص و با در نظر گرفتن یک سری تعهدات اخلاقی به خانه بازگردانده شود که ممکن است بر رفتار، منش، خلق و خو و به طور کلی شخصیت او تأثیر منفی بگذارد. برخی از پیامدهای منفی فرار عبارتند از:
1. اختلالات روانی مانند: اضطراب، افسردگی، استرس، پرخاشگری و فشار روانی.
2. اختلالات شخصیت مانند: اختلال شخصیت ضد اجتماعی، اختلال شخصیت نمایشی، اختلال شخصیت خودشیفته و ….
3. اختلالات شناختی مانند: احساس حقارت، احساس گناه، احساس نادیده گرفته شدن توسط دیگران، احساس پوچی و احساس بی هدفی. بیایید به این پدیده نگران کننده در جامعه اسلامی خود پایان دهیم و همچنین شاهد شکوفایی استعدادهای ستودنی مشتاقان باشیم. جوانان ایران عزیزمان. اگر پدر، مادر و سایر اعضای خانواده، سن نوجوان را در نظر بگیرند و با او فکر کنند، قطعاً هرگز به ذهن او نمی رسد، چه برسد به مدتی یا همیشه دور از ذهن.خانه.

مرتبط:  چرا نباید شب خانه را جارو کرد

روزهای زندگی/ شماره 1/ 25 اردیبهشت/ توسط: محمدرضا دزکام/ صفحه 1

در رفتن ؟

😕

پس چی؟

با چه کسی

اگر پول دارید که مستقل زندگی کنید، به خانواده خود بگویید که می خواهید مستقل باشید.

با این حال، بعید است که به سن کافی برسم

سرنوشت کسانی که فرار می کنند تا بفهمند چه انتظاری دارید

این لحن طلایی که در زیر ثبت اختراع قرار می گیرد می گوید فرار کن و من فرار خواهم کرد و این کار را خواهم کرد.

وقتی بهتر شدی، از حوله بیرون می آیی

باید فاحشه باشی تا زندگیت را سپری کنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا