چطور مغرور باشیم در برابر پسر

شاید بپرسید که غرور خوب نیست، اما باید بگویم که غرور همیشه بد نیست. گاهی موقعیت و شخصیت ما را حفظ می کند. در پایان متوجه خواهیم شد که چگونه انسان مغرور باشیم؟

ما دو نوع غرور داریم:

غرور مثبت یا خوب

غرور بد یا منفی

در این مقاله می خواهم این دو نوع غرور را تعریف کنم و آن ها را تحلیل کنم و در نهایت به شما یاد می دهم که چگونه یک انسان مغرور البته مثبت و خوب غرور باشید. امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشد.

در این مقاله موارد زیر را به تفصیل توضیح خواهیم داد:

چگونه یک پسر مغرور باشیم

چگونه افتخار کنیم

چگونه به یک پسر افتخار کنیم

افتخار کردن را یاد بگیر

خودتان را برای افتخار آموزش دهید

چگونه یک دختر مغرور و غیر قابل دسترس باشیم

راه هایی برای افتخار

چگونه در مدرسه افتخار کنیم

چگونه یک فرد مغرور باشیم

تعریف غرور

اگر از شما بپرسم یک انسان مغرور چه ویژگی هایی دارد؟ احتمال داره اینجوری جواب بدی؟ “فرد متکبر، خودخواه، مغرور، خودشیفته. “کسی که از بینی فیل افتاده است به همه نگاه می کند یا بیش از حد خودداری می کند.” خوب، این تعریفی از غرور است که در جامعه ما ریشه دوانده است.

فردی که غرور منفی یا کاذب دارد معمولاً تمایلی به اعتراف به اشتباهات خود ندارد. او هرگز نمی گوید من اشتباه کردم و همیشه دیگران را مقصر می داند.

شاید این جمله را شنیده باشید که غرورش اجازه نمی دهد. افرادی که غرور منفی و بد دارند در بسیاری از بحث ها و درگیری ها چه در زندگی شخصی و مشترک و چه در امور تجاری از گفتن «متاسفم و ببخشید» امتناع می ورزند، زیرا اشتباهات خود را نمی پذیرند و خودنمایی می کنند و این می شود. زندگی با این افراد بسیار دشوار است و تحمل آنها در محل کار دشوار است.

من از همه برترم

انسان مغرور همیشه سعی می کند به قول خود عمل کند. او مدام در تلاش است تا خود را به همه ثابت کند

افرادی که غرور منفی و کاذب دارند در ظاهر بسیار به خود افتخار می کنند، اما در باطن خود را نمی پذیرند، دوست ندارند و به خود احترام نمی گذارند و خود را دوست ندارند. آنها از خود واقعی خود فرار می کنند و فقط وانمود می کنند که کامل هستند.

اما در این مقاله می خواهم تعریف متفاوتی از غرور داشته باشم و به شما یاد بدهم که چگونه به آن نگاه متفاوتی داشته باشید.

انسان مغرور کسی است که اعتماد به نفس کافی داشته باشد. به خودش، استعدادها و توانایی هایش اعتماد دارد، خودش را دوست دارد، برای شخصیتش ارزش قائل است و به او احترام می گذارد و اجازه نمی دهد دیگران به او توهین و تحقیر کنند.

فردی که غرور مثبت یا خوب دارد یک سری ویژگی های اخلاقی و رفتاری خاص دارد که در این مقاله قصد دارم به شما آموزش دهم. همچنین خوب است نگاهی به مقاله ابراز عشق بیندازید

البته گاهی اوقات داشتن غرور به شما کمک می کند جذاب به نظر برسید.

اگر جذابیت فردی برای شما مهم است، پیشنهاد می کنم مقاله چگونه جذاب باشیم را مطالعه کنید.

1- خود را دوست داشته باشید.

آیا تا به حال احساس بدی نسبت به خود داشته اید؟

علت چیست؟

شما در سن بلوغ هستید

شما در رقابت با دیگری شکست خوردید

تو خیلی زیبا نیستی

شما بزرگ یا کوچک هستید

فکر می کنید احمق و بی استعداد هستید

به دلیل خجالتی بودن شما، دیگران شما را لمس می کنند و این شما را ناراحت می کند

چگونه یک فرد مغرور باشیم

به تو نگاه کن

تو بهترین مخلوقات خداوندی. شما نباید خودتان را دست کم بگیرید. هرگز خودتان را سرزنش نکنید.

اگر فکر می کنید زشت هستید، به اطراف یا اینترنت نگاه کنید. در طول تاریخ چه بسیار زن و مردی بودند که زیبا نبودند اما نامشان در تاریخ ماندگار شد و جزو موفق ترین افراد بودند.

خصوصیات ظاهری

هیچ انسانی در آن واحد همه ویژگی های ظاهری، اخلاقی و رفتاری مناسب را ندارد. هیچ انسانی کامل و بی عیب نیست.

این مطلب را هم بخوانیدچگونه لوند و دلبر باشیم

شما هم مثل هر انسانی عیوب و ضعف هایی دارید و صفات و رفتارهای خوبی هم دارید. به جای اینکه مدام به عیب های خود فکر کنید و ذهن و نگرش خود را نسبت به خود بدبین کنید. همیشه به چیزهای خوبت فکر کن

اگر مشکلی دارید، ببینید چگونه می توانید آن را حل کنید.

چگونه یک فرد مغرور باشیم

با هر قیافه و تیپ و شخصیتی که دارید ما را دوست داشته باشید.

به جای اینکه خود را با افکار غیر ضروری مشغول کنید، اهداف خود را در زندگی پیدا کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید. فکر کنید اگر اهدافتان را دنبال کنید در ۵، ۱۰ یا ۱۵ سال آینده چقدر موفق خواهید شد، درآمدتان چند برابر خواهد شد و مورد تحسین همه قرار خواهید گرفت.

اگر در انتخاب هدف شک دارید و می خواهید زندگی مورد نظر خود را بسازید، اما نمی دانید از کجا و چگونه شروع کنید، پیشنهاد می کنم «راه های افزایش اعتماد به نفس» را آماده کنید و گوش کنید.

.

خوشحالم که توانستم قدمی هرچند کوچک در راه رسیدن به هدفت بردارم و تو را در این راه همراهی کنم.

چگونه یک فرد مغرور باشیم

2- با صدای بلند نخندید.

خندیدن با صدای بلند در جمع کار چندان جالبی نیست. شما کسی را پیدا نمی کنید که شخصیتی داشته باشد که با صدای بلند بخندد یا بخندد.

شما هرگز نمی خواهید با بلند خندیدن یا قهقهه زدن توجه دیگران را به خود جلب کنید، زیرا این کار شخصیت شما را به چالش می کشد.

به جای خندیدن با صدای بلند لبخند بزنید. لبخند شیرین جذاب و زیباست.

3- همه چیز را بدون سوال نپذیرید.

اگر در جمع نشسته اید، موضوعی مطرح است و هرکس نظر خود را دارد، بدون ترس از تمسخر دیگران، نظر خود را با نهایت احترام بیان کنید. حتی اگر نظر شما مخالف دیگران باشد.

همیشه به یاد داشته باشید که همه نباید مثل ما فکر کنند. ما نیازی به تایید دیگران نداریم.

چگونه یک فرد مغرور باشیم

اگر واقعاً می دانید آنچه می گویید درست است یا اگر این یک موضوع کاملاً شخصی است که هر کسی نظر خود را دارد، قاطعانه صحبت کنید و نترسید یا حرف خود را تغییر دهید. استدلال های خود را با دقت و منطق بیان کنید. در عوض به نظرات و دیدگاه های دیگران احترام بگذارید.

اما اگر شک دارید که آنچه می گویید درست است یا نادرست، درست یا غلط است، به راحتی بگویید: “من باید در این مورد بیشتر مطالعه، تحقیق و مشورت کنم.” شاید حق با شما باشد.”

4- وقت شناس و منظم باشید.

همانطور که امروز می گوییم سر وقت باشید. یک فرد قوی با غرور مثبت منظم و دقیق است.

اگر به طور مداوم در قرار ملاقات ها دیر می آیید یا دیر در جلسات حاضر می شوید و همه را منتظر می گذارید، عواقب بدی برای شما به همراه خواهد داشت:

به تدریج جایگاه ویژه و احترام خود را از دست می دهید.

دیدگاه و نگرش دیگران نسبت به شما تغییر خواهد کرد

آنها برای پروژه های بزرگ روی شما حساب نمی کنند

با احترام به برنامه و زمان دیگران، آنها را وادار خواهید کرد که به زمان شما احترام بگذارند.

اجازه ندهید چیزهای کوچک و اشتباهات ساده مانند یک تاخیر کوچک شخصیت شما را خراب کند.

5- به زبان بدن خود توجه کنید.

زبان بدن یکی از مهمترین مواردی است که برای داشتن شخصیتی قدرتمند، تاثیرگذار و غرورآفرین، البته از نوع مناسب، باید رعایت کنید.

برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

بشین پایین نخور شانه های شما باید عقب باشد و قفسه سینه شما باید محافظت شود. بیا دیگه.

در حالی که ایستاده اید، سر خود را بالا نگه دارید، شانه های خود را به سمت عقب بکشید و در شکم خود فرو کنید. پاهای خود را کمی از هم دور نگه دارید و وزن خود را به طور مساوی روی هر دو پا تقسیم کنید.

نه محکم

سر خود را پایین نیاورید و با چشمان خود مستقیم به جلو نگاه کنید. شانه های خود را در یک راستا با بقیه بدن خود نگه دارید. پاهای خود را در یک خط و موازی قرار دهید و منحرف نشوید.

نحوه دست دادن باید طوری باشد که دست شما کاملا افقی و صاف باشد. کف دست های شما و طرف مقابل باید کاملاً با یکدیگر تماس داشته باشند. دست طرف مقابل را زیاد فشار ندهید. فقط کمی فشار وارد کنید. همچنین می توانید حدود 3-4 بار دستان خود را بالا و پایین بیاورید، اما نباید بیش از 2 سانتی متر بالا و پایین بروند.

مرتبط:  چطور در بازی ساکورا اسکول بچه دار شویم

این مطلب را هم بخوانیدهنر جذاب بودن در گفتگو

هنگام صحبت کردن یا گوش دادن باید تماس چشمی خوبی داشته باشید. از طرف دیگر نگاه کنید، البته فقط به چشمان او نگاه نکنید. اگر احساس می کنید بیش از حد به چشمان او نگاه کرده اید، چشمان خود را به لب ها، گونه ها، بینی و پشت به چشمانش ببرید. به اطراف نگاه نکن، سرت را پایین نیاور.

همیشه سعی کنید خونسرد و خونسرد باشید. زمانی که در جمع هستید یا در کنار کسی نشسته اید دست و پای خود را مدام تکان ندهید. با ناخن های خود بازی نکنید

6- گاهی سکوت کنید یا کمتر صحبت کنید.

سکوت به معنای حرف نزدن، منزوی و دور از جامعه نیست. وقتی در مورد موضوعی چیز زیادی نمی دانید سکوت چیز خوبی است. اگر به دلیل عدم آگاهی چیزی اشتباه و غیرضروری بگویید، قطعاً روی دید مردم شما تأثیر خواهد گذاشت.

سعی کنید بیشتر اوقات ساکت بمانید مگر اینکه چیزی با ارزش برای گفتن داشته باشید.

حتی اگر اطلاعات کافی در مورد موضوع مورد بحث دارید، قبل از صحبت از داشتن جملات صحیح مطمئن شوید. بنابراین، هر کلمه ای که از دهان شما خارج می شود، حساب می شود، که باعث می شود مردم شما را فردی با شخصیت، جدی و مغرور ببینند.

هرگز وسط حرف دیگران نپرید. به سخنان، دیدگاه ها و نظرات آنها با دقت گوش دهید و پس از پایان کار نظر خود را بیان کنید.

لازم نیست خیلی زود به واکنش های دیگران پاسخ دهید. قبل از صحبت حتماً کلمات و عبارات خود را بررسی کنید، سپس آنها را بیان کنید. اگر چیزی را که به ذهنتان می‌آید بگویید، بدون اینکه لحظه‌ای به آن فکر کنید، به احتمال زیاد از گفته‌هایتان پشیمان خواهید شد.

قبل از صحبت چند ثانیه به آنچه می خواهید بگویید فکر کنید.

این فکر و تأمل باعث گزینش گفتار می شود و از اشتباه، بیهوده و شتاب زدگی پرهیز می کند.

7- خونسردی خود را حفظ کنید.

بارها پیش آمده است که شخصی چیزی گفته یا انجام داده که بلافاصله شما را عصبانی کرده و شما با عصبانیت واکنش نشان داده اید. خب داشتن شخصیت قوی و قابل احترام زیاد جالب نیست.

اگر عصبانی هستید و می خواهید با طرف مقابل صحبت کنید یا از خودتان دفاع کنید، سعی کنید لحن خود را ملایم باشید.

وقتی در جمع هستید، اگر پدر، مادر، همسر، دوست یا غریبه شما را عصبانی کرده است، به جای فریاد زدن که فقط شعله های دعوا را بیشتر می کند، نفس عمیق بکشید، خونسردی خود را حفظ کنید، چشمانتان را ببندید و صحبت کنید. به آرامی

در پایان بحث، اگر هنوز نتوانستید به نتیجه‌ای برسید، بگویید: «نمی‌دانم چیزی که گفتم درست است یا شما. من باید در این زمینه بیشتر مطالعه کنم یا از یک فرد آگاه بپرسم.”

هر اتفاقی بیفتد، نباید عصبانی شوید و کنترل خود را از دست بدهید. فقط به دنبال راه حل باشید.

8- به دنبال مطالعه و یادگیری باشید.

اگر همه در یک گروه در مورد موضوعی صحبت می کنند و شما نمی دانید چه چیزی بگویید یا چیز اشتباهی بگویید، خیلی جدی گرفته نمی شوید.

اگر می خواهید همه درباره شما، حرف ها، عقاید و نظرات شما حساب دیگری بسازند، باید سعی کنید فردی آگاه باشید.

وقتی می خواهید در یک گروه ظاهر شوید، ببینید علایق آنها چیست و بیشتر درباره چه موضوعاتی صحبت می کنند. درباره آنها بخوانید، کتاب بخوانید، در اینترنت جستجو کنید، مقالاتی در این زمینه بخوانید.

به عنوان مثال، اگر دوستان شما برای تماشای یک بازی فوتبال در روز پنجشنبه قرار است ملاقات کنند و طرفدار تیم خاصی هستند، سعی کنید اطلاعاتی در مورد آن تیم، نوع بازی آن و غیره به دست آورید.

یا اگر قرار است در یک جلسه کاری شرکت کنید، ابتدا درک کنید که آنها می خواهند در مورد چه چیزی صحبت کنند، سپس سطح آگاهی خود را تا حد امکان بالا ببرید تا از بقیه جلوتر باشید.

اگر در مورد صحت یا نادرستی آنچه می خواهید بگویید شک دارید، آن را بیان نکنید. زیرا اگر اشتباه باشد، دیگران فکر می کنند که نباید زیاد به شما و حرف های شما اعتماد کنند. همیشه قبل از گفتن آنچه فکر می کنید تحقیق کنید.

به اخبار توجه کنید تا سطح هوشیاری خود را بالا ببرید. سعی کنید اخبار مهم ملی و بین المللی و همچنین اخبار مربوط به کار خود را دنبال کنید. ممکن است نتوانید همه اخبار را دنبال کنید، اما اگر ایده کلی از آنچه در اطرافتان می گذرد داشته باشید، هنگام صحبت با دیگران بسیار عاقل تر به نظر می رسید.

این مطلب را هم بخوانیدچگونه دل یک دختر را بدست آوریم

9- به ظاهر خود برسید.

سعی کن خوب لباس بپوشی لباس های شما باید همیشه مرتب، اتو کشیده و تمیز باشند. هر از چند گاهی با توجه به شرایط مالی خود لباس های نو و شیک بخرید. البته منظورم پوشیدن لباس های گران قیمت و طرح دار نیست.

هرگز لباس های زیبا و عجیب و غریب نپوشید.

در هر مجلس و مجالسی لباس مخصوص بپوشید. به عنوان مثال، برای شرکت در یک جلسه کاری، به مردان توصیه می شود که کت و شلوارهای تیره و به زنان مانتوهای اداری و رسمی بپوشند. برای جشن خانوادگی لباس هایی با رنگ های شاد و اسپرت تر بپوشید.

هرگز بو نگیرید و عرق نکنید. یک روز در میان یا هر روز حمام کنید. برای از بین بردن بوی بدن خود می توانید از عطرها استفاده کنید. سعی کنید یک عطر مناسب پیدا کنید و بیشتر از آن استفاده کنید تا بوی آن مال شما شود.

موهایتان مرتب است، دهانتان بوی خوبی می دهد، لباس هایتان شیک و مرتب، صورتتان زیبا، کفش هایتان تمیز و در کل ظاهرتان خوب است.

10- از زندگی شخصی و خصوصی خود محافظت کنید.

فرض کنید امروز با همسرتان دعوا دارید یا در روابط خود مشکلی دارید، نیازی نیست وقتی به دفتر می‌آیید مشکلات خانگی خود را برای همکارانتان توضیح دهید، حتی اگر آن را درد دل کنید. «عشق».

شما می خواهید در نظر همه فردی جدی، مغرور، مهربان و قابل احترام باشید، به همین دلیل نباید از زندگی خصوصی خود به همه بگویید.

اگر نظر خاصی در زمینه دین، سیاست و … دارید، فرقی نمی کند دیگران آن را بدانند.

11- در زندگی دیگران دخالت نکنید.

همانطور که در مورد قبلی گفتم، مسائل حریم خصوصی خود را با همه در میان نگذارید، در این مورد منظورم برعکس است، در زندگی دیگران دخالت نکنید.

چند بار تا به حال تلفنی صحبت کرده اید و همکار یا دوستتان از شما می پرسد که «او کی بود، داشت چه کار می کرد، چرا اینقدر سریع و با عصبانیت جواب دادی و…» و دوست نداشتید برای همه توضیح دهید.

به همین دلیل، زندگی شخصی و امور دیگران هیچ ربطی به ما ندارد. چون اگر دوست داشت با ما به اشتراک می گذاشت.

دخالت در زندگی دیگران نشان می دهد که شخصیت ما کوچک است و دیگران فکر می کنند ما آدم کنجکاوی و به قول امروزی ها خاله زنک هستیم.

12- اعتماد به نفس داشته باشید.

افراد مغرور، جدی و قدرتمند اعتماد به نفس خوبی دارند. وقتی به توانایی های خود ایمان داشته باشید، دیگران را تشویق می کنید که همین طور در مورد شما فکر کنند.

حتما روی اعتماد به نفس خود کار کنید. خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید.

هیچ کس با اعتماد به نفس متولد نمی شود. یک شبه اتفاق نمی افتد. اعتماد به نفس مهارتی است که با تمرین به دست می آید.

اگر اعتماد به نفس پایینی دارید با یک سری راهکارها و تمرینات تخصصی در فایل صوتی جادوی اعتماد به نفس به شما آموزش دادم که چگونه آن را افزایش دهید و به خود ببالید.

فایل صوتی «جادوی اعتماد» را حتما دانلود کنید زیرا در این زمینه به شما کمک زیادی می کند.

12 راهکار طلایی را در مقاله «چگونه انسان مغرور باشیم» یاد گرفتید. حال باید آنها را پیاده سازی کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

به نظر شما ویژگی های دیگر یک انسان مغرور چیست؟ اگر نظر یا پیشنهادی دارید، لطفا در قسمت نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

چگونه افتخار کنیم

قبل از هر چیز نباید غرور کاذب یا غرور منفی داشته باشید، برای اینکه یاد بگیرید چگونه مغرور شوید، این 12 راهکار را که در سایت زاباندیشی ذکر شده است، اعمال کنید.

افتخار کردن را یاد بگیر

بهترین راه برای یاد گرفتن غرور راه حل هایی است که در این مقاله توضیح داده شده است، یعنی باید روی شخصیت خود کار کنید، با استفاده از محتوای سایت زیبا اندیشی می توانید شخصیتی قوی و قوی داشته باشید.

مرتبط:  چرا کسر با مخرج صفر تعریف نشده است

خودتان را برای افتخار آموزش دهید

تمرینات زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا فردی سالم و مغرور شوید، بهترین و کاربردی ترین تمرینات در این مقاله به تفصیل توضیح داده شده است.

راه هایی برای افتخار

بهترین راه برای سربلندی سالم داشتن یک شخصیت قوی است و شما یاد خواهید گرفت که چگونه در وب سایت زیبا شخصیتی قوی و قوی برای خود بسازید.

مغرور و خودخواه بودن از آن اخلاق هایی است که هیچکس آن را دوست ندارد. اگر با فردی مغرور و خودخواه سر و کار دارید، نحوه برخورد با او را به شما آموزش می دهیم. با ماگرتا همراه باشید.

افراد مغرور و خودخواه

همچنین بخوانید : بهترین راه های شاد زیستن – چگونه در زندگی شاد باشیم؟

پیشنهاد تحریریه

ویژگی های انسان مغرور و خودخواه

1. آدم های خودخواه ترسی ندارند که خشم خود را بروز دهند یا به دیگران حمله کنند

افراد خودخواه معمولا خشم خود را بروز می دهند و نسبتاً راحت با هم دعوا می کنند. برای دفاع از خود بدون بدتر کردن وضعیت نیاز به هوش هیجانی زیادی است و بسیاری از مردم آنقدر از این حملات شوکه شده اند که نمی دانند چگونه باید واکنش نشان دهند.

2. آدم های خودخواه نوعی چالش هستند

افراد خودخواه معمولاً در آزمون های شخصیتی از ویژگی «همدردی» نمره پایینی می گیرند. آنها بدشان نمی آید که بازی کنند و در برابر پیشنهادات دیگران مقاومت کنند، حتی اگر این کار را به شیوه ای «محترمانه» انجام دهند. مقاومت خودخواهانه آنها دیگران را خسته می کند.

3. آدم های خودخواه باور دارند که برتر از بقیه هستند (و از این موضوع لذت می برند)

با وجود اینکه افراد خودخواه در آزمون های شخصیتی برای ویژگی «دوست داشتنی» امتیاز پایینی کسب می کنند، اما در معیارهای برتری و همچنین معیارهای تسلط اجتماعی امتیاز بیشتری کسب می کنند. حس قرار گرفتن آنها در سطح بالاتر به طرق مختلف از آنها حمایت می کند، مانند ایجاد اعتماد به نفس بیشتر برای ریسک کردن یا حتی جذابیت بیشتر برای جنس مخالف. .

افراد مغرور و خودخواه

وجه اشتراک همه این مزایا چیست؟ قلدری و قلدری. هر ضربه به روش های مختلف باعث می شود که فرد خودخواه شبیه یک خرس وحشی شود. خرس ممکن است بدبو و پر از کک و حشرات باشد، اما او همچنین به طرز وحشتناکی قدرتمند است. اگر به اندازه کافی شجاع، صبور و با اعتماد به نفس برای مقابله با این موقعیت نیستید، فرد خودخواه ممکن است غر بزند تا اینکه در نهایت عقب نشینی کنید. و هنگامی که این کار را انجام دادید، فرد خودخواه خود را به عنوان فرد کنترل کننده تثبیت کرده است. این سلطه‌گران هستند که می‌توانند قدرت را به دست بگیرند و تمام مزایایی که به همراه دارد.

روش های برخورد با افراد مغرور و خودخواه

این را بدانید که آن ها برای هیچ کس احترام و توجه ای قائل نمی شوند

اولین پیشنهاد ما این است که با خودتان صادق باشید. بپذیرید که یک فرد خودمحور هرگز نیازهای شما را در اولویت قرار نخواهد داد. ممکن است او را خیلی دوست داشته باشید، اما مطمئن شوید که او هیچ توجهی به شما ندارد. شما هم نمی توانید او را کاملاً تغییر دهید، اما باید سعی کنید رفتار بدش را بفهمد و آن را تغییر دهید. توجه داشته باشید که هیچ کاری انجام نمی دهد مگر اینکه بخواهد، بنابراین هیچ تغییری رخ نمی دهد. برای آشنایی با نحوه برخورد با چنین افرادی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

نحوه برخورد با افراد مغرور و خودخواه

1. برای رابطه تان مرزهای مشخصی را تعیین کنید

اجازه ندهید این افراد با شما بازی کنند یا با شما به عنوان اسباب بازی خود رفتار کنند. همیشه سعی کنید در رابطه خود با این افراد مرز مشخصی داشته باشید. افراد خودخواه معمولاً فکر می کنند نیازی به اجازه ندارند یا اینکه به زمان و مکان شخص دیگری دست درازی کنند اشکالی ندارد. اگر در کارهای کثیف آنها محکم و قاطع باشید، آنها به سرعت متوجه می شوند که نمی توانند شما را مجبور کنند.

2. توجهی را که لایقش هستید را به خودتان داشته باشید

افراد متکبر دزد احساسات هستند، آنها توجه شما را می خواهند اما به شما توجه نمی کنند. برای اینکه ناراحت نشوید، مراقب خود باشید. مثلاً به ظاهر خود توجه کنید و چهره خوبی به تن کنید. به این می گویند برآورده کردن نیازهای شما، و این یک راه عالی برای افزایش عزت نفس و محافظت از خود در برابر چنین سرقت هایی است! عاقلانه نیست که نیازهای خود را نادیده بگیرید و توجه و انرژی خود را به یک فرد خودخواه اختصاص دهید. و این فقط زمینه را برای شما فراهم می کند تا از نظر عاطفی تخلیه شده و آسیب ببینید.

3. اعتماد به نفس بالا داشته باشید

یکی از بهترین راه ها برای برخورد با افراد متکبر این است که اعتماد به نفس خود را نشان دهید. با یک فرد متکبر معامله کنید که بدانید قوی، شایسته و با اعتماد به نفس هستید. هنگامی که احساس می کنید لحن شما بالاتر است، به نظر می رسد که فرد متکبر کمتر اجازه دارد در مورد شما اظهار نظر کند. از آسیب پذیری جلوگیری می کند

ممکن است فرد متکبر نتواند با شما ارتباط برقرار کند و به جای آن چیزهای بی رحمانه ای به شما بگوید، از این به عنوان یک فرصت استفاده کنید. با این حال، می توانید از این برخورد به عنوان فرصتی برای بهبود مهارت های شنیداری، تحمل خود نسبت به دیگران و بهبود تعاملات بازتابی خود با دیگران استفاده کنید.

4. متعصب نباشید

در برخورد با این افراد متعصب و سنگین نباشید و سعی کنید تحمل خود را افزایش دهید. صبور باشید و جواب درست را به او بدهید، این را هم بدانید که اگر همانطور که هست با او رفتار کنید نتیجه ای نخواهید گرفت. بیاموزید که رفتار افراد خودخواه را بی طرفانه و بدون تعصب مشاهده و ارزیابی کنید.

5. به آنها یادآوری کنید که دنیا دور آنها نمی‌چرخد

یک فرد خودخواه می تواند آنقدر خود محور باشد که فراموش کند به احساسات و افکار شما توجه کند. شاید آنها نیاز به یادآوری کوچکی دارند که دنیا حول آنها نمی چرخد.

با او صحبت کنید و به او توضیح دهید بدون اینکه اجازه دهید فکر کند به او حمله می کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه عصبانی شوید و گاهی اوقات تلخ شوید و فریاد بزنید: «تو هرگز به من گوش نمی دهی. شما همیشه همه چیز را برای خود می خواهید. سعی کنید بگویید: “من واقعاً باید در مورد چیزی که مرا آزار می دهد با کسی صحبت کنم.” به من گوش می دهی

 6. اجازه ندهید که به فکر و روان شما وارد شوند

این می تواند بسیار ساده تر از انجام آن باشد. فرض کنید آن شخص سعی در بی احترامی به شما ندارد. چه چیزی از این تعامل برداشت می کنید؟ آیا داستان عمیقی وجود دارد که باید بدانید؟ هر کاری می توانید انجام دهید تا از همه مشاجره ها و ناامیدی ها جلوگیری کنید و این نظرات را نادیده بگیرید.

حداقل می توانید در آینده آن را به عنوان یک داستان خنده دار برای دوستان خود تعریف کنید، این به شما کمک می کند تا از استرس روی سر خود خلاص شوید.

7. آنها را تشنه توجهی که تمنا دارند کنید

این یک استراتژی قدرتمند برای برخورد با افراد بسیار خودخواه است که از در نظر گرفتن دیگران خودداری می کنند. ترفند این است که خوب باشید، اما هرگز به آن توجهی که میل دارند، نکنید. کلمات و لحن شما باید نرم و دلنشین و نظرات شما آرام و مبهم باشد. مثلاً به جای اینکه بگوییم “اوه عزیزم، واقعا باتو این کار را کرد؟” بگو، “آره، خوب، زندگی همین است.”

این جمله برای لحظه ای او را پریشان کرد و تعادلش را از دست داد. به یاد داشته باشید، توجه پس انداز شماست. اگر این توجه را به آنها ندهید، به احتمال زیاد از شما دور خواهند شد.

8. آن ها را تشنه ی توجه خودتان کنید

یکی از راه های برخورد با افراد بسیار خودخواه این است که با آنها خوب رفتار کنید، اما آنچه را که می خواهند به آنها ندهید. به عنوان مثال، اگر اتفاق بدی برای او افتاده است، به جای گفتن “وای، این بد است” و تمام احساسات خود را بیان کنید، فقط بگویید “بله، ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد”.

9. به آنها شانسی دوباره بدهید

این فرد علیرغم اخلاق آشکارش می تواند جذاب باشد، بنابراین ارزش دارد به او فرصت بدهید، به خصوص اگر تازه کار باشد. گاهی اوقات افراد جدید عصبی هستند، بنابراین به آنها زمان و فرصت دهید تا سعی کنند ماهیت خود را درک کنند و شخصیت واقعی خود را نشان دهند.

مرتبط:  چرا نشان بانک ایوا کار نمی کند

به آنها با دقت گوش دهید و به آنها فرصت دهید تا آزادانه صحبت کنند. آیا می توانید موضوعی برای گفتگو با آنها پیدا کنید؟ آیا هنوز هم تند و غیر قابل تحمل صحبت می کنند یا آرام و کامل؟ آنها صحبت می کنند؟ از آنجا می توانید تصمیم بگیرید که آن شخص واقعاً کیست و بر اساس آن عمل کنید.

10. رابطه تان را تمام کنید

اگر تمام کارهایی که انجام می دهید جواب نمی دهد، شاید باید رابطه را پایان دهید. از این افراد متنفر نباشید، بلکه با آنها همدردی کنید و توجه کنید که این افراد آنها را وادار کرده اند برای دفاع از خود به راه اشتباه روی بیاورند، بنابراین تلاش زیادی می کنند تا بخشی از خود را که دوست ندارند پنهان کنند. . چون نمی دانند چگونه با مشکل خود کنار بیایند، سعی می کنند آن را پنهان کنند.

اگر نمی توانید به او کمک کنید، به او یک مشاور پیشنهاد دهید و اگر مشکل از این حرف ها جدی تر است، ممکن است کارش خودخواهانه و خود محور باشد. از او دوری کنید زیرا افراد خودشیفته فقط از اعتماد دیگران سوء استفاده می کنند و شما را آزار می دهند. زندگی کوتاه تر از آن است که در باتلاقی از خودشیفتگان گیر بیفتید و درگیر روابط سمی باشید که انرژی و نشاط شما را تخلیه می کند.

از برخورد با چنین افرادی مغرور، خودخواه و خودشیفته چه احساسی دارید؟ در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

احساس شادی در لحظه های زندگی یکی از مهمترین دستاوردهای ما انسان هاست. یکی از مواردی که به ما در رسیدن به چنین هدفی کمک می کند، برقراری رابطه ای خوشایند با دیگران است. اما مغرورها نمی گذارند به چنین نقطه ای برسیم، یعنی شادی را از ما و البته از خودشان می گیرند. در این مقاله نحوه برخورد با افراد متکبر را به شما خواهیم گفت. به ما بپیوند.

1. سعی نکنید افراد مغرور را تغییر دهید

افراد به دلایل مختلفی خود را برتر از دیگران می دانند:

برخی مشکلات عزت نفس دارند.

برخی افراد در محیط خود به اندازه کافی درک و تشویق نمی شوند.

برخی نیاز شدیدی به تایید و تمجید دارند.

دلیل تکبر و غرور هر چه باشد، این شما نیست که با مغرورها مقابله کنید و آنها را تغییر دهید. سعی کنید با نگاهی دلسوزانه به آنها نگاه کنید، یعنی حریص نباشید و خصوصیات نامطلوبی که دارند را بپذیرید.

2. بازی مغرور را انجام ندهید

یکی از اصول برخورد با آدم مغرور این است که بازی او را انجام ندهید، اگر دیدید او نسبت به شما احساس برتری می کند، تحت فشار قرار نگیرید. شما مجبور نیستید با آنها بحث کنید. شما در درون و روحیه خود قوی می مانید و نمی پذیرید که دیگران برتر از شما هستند.

در اطراف افراد متکبر اعتماد به نفس داشته باشید و نپذیرید که آنها واقعاً بهتر از شما هستند. رفتار لاف زننده مغرورها (این غرور خودمان است!) می تواند باعث شود که شما احساس حقارت کنید، اما آگاه باشید و در چنین دامی نیفتید.

3. واضح صحبت کنید

به رفتار افراد مغرور زیاد توجه نکنید، اما اگر دیدید که حس دانایی آنها آزاردهنده و مخرب است، دست نکشید. در یک گفتگوی آزاد شرکت کنید و به آنها یادآوری کنید که هیچ کس از تمام رازهای دنیا خبر ندارد و همه ممکن است اشتباه کنند.

به آنها بگویید که هیچ کس نمی تواند ادعای برتری بر دیگران داشته باشد. نترس و نظرت را بگو. البته با ادب و احترام به همه اینها برخورد کنید و اجازه ندهید که صحبت شما از مسیر ادب و تمدن خارج شود.

همچنین به یاد داشته باشید که افراد مغرور به دنبال ترسوها یا افرادی هستند که بیش از حد تلاش می کنند تا دیگران را راضی کنند. قدرت مغرورها بر سر این دسته از مردم خواهد افتاد. ترس بدترین حس است. پس نترسید و سعی کنید همه را راضی کنید. این افراد تکه های بزرگی برای افراد مغرور هستند.

4. با فرد متکبر به تنهایی روبرو نشوید

گاهی اوقات کنار آمدن با افراد مغرور به تنهایی کار آسانی نیست. در این موارد سعی کنید با کمک شخص سوم یا چند نفر دیگر با مستکبران مقابله کنید. البته همیشه احترام خود را حفظ کنید و یادتان باشد که ما نمی خواهیم در مقابل آدم مغرور قدم برداریم.

حضور افراد دیگر در مقابل افراد متکبر به شما کمک می کند تا با قدرت بیشتری با آنها روبرو شوید. به این ترتیب، استدلال شما در بحث آسان تر خواهد شد.

5. مرز مشخصی برای خود داشته باشید

برای برخورد با انسان مغرور به این نکته توجه کنید که باید حد و مرز کشید و حد و مرز گذاشت. منظورت چیه؟ به عبارت دیگر، اگر باید چنین فردی را تحمل کنید، به او بفهمانید که حق ندارد از خطوط قرمز شما عبور کند یا مثلا برای معاشرت و صحبت با او محدودیت هایی در نظر بگیرید.

6. خودتان باشید

افراد متکبر طوری رفتار می کنند که شما در مقابل آنها بدترین نسخه خود می شوید. اجازه نده که این اتفاق بیفتد. راه برخورد با افراد متکبر این است که به جای رفتار آنها، بر واکنش ها و موقعیت های خود تمرکز کنید.

به عنوان مثال، به جای حسادت به آنها، حالت تدافعی یا احساس حقارت، در لحظه بمانید و سعی کنید خوشحال باشید. روی رفتار ناخوشایند آنها تمرکز نکنید و اجازه ندهید که روحیه خوب شما بی جهت تحت تأثیر حضور آنها قرار گیرد.

قوی و با اعتماد به نفس باشید. این توصیه نه تنها به شما کمک می کند تا با افراد متکبر برخورد کنید، بلکه در تمام لحظات زندگی شما مفید خواهد بود. سعی کن بهترین خودت باشی شما لایق بهترین ها هستید و برای به دست آوردن بهترین ها باید سعی کنید نقاط ضعف خود را با نقاط قوت خود بپوشانید.

7. وارد بحث نشوید

اگر با یک فرد متکبر که شما را آزار می دهد بحث را شروع کرده اید، موضوع را عوض کنید. البته اگر بحث را هم عوض کنید، این مستکبران کوتاه نمی آیند و به گستاخی خود ادامه می دهند.

با این حال، اجازه ندهید بحث های جدی و دشوار بین شما پیش بیاید. برای چی؟ زیرا افراد مغرور از ویژگی های شخصیتی خود دور نمی شوند و در مورد هر موضوعی طوری صحبت می کنند که انگار دانای کل هستند. شما را خسته خواهد کرد. پس بیهوده با آنها مجادله نکنید.

8. دور آنها را خط بکشید

آیا فرد مغرور مورد نظر در زندگی شما موثر است؟ آیا برای تصمیم گیری و پیشبرد پروژه های خود به او نیاز دارید یا او یک حضور ضروری است؟ اگر پاسخ این سوالات منفی است، از او دوری کنید.

چند بار روی این زمین زندگی کرده ایم که آن را بیهوده در معاشرت با افراد نامطلوب صرف کنیم؟ دور افراد متکبر که از مسیر شما در زندگی عبور نمی کنند، خط بکشید.

9. از جوک استفاده کنید

بحث با این افراد را وارد شوخی کنید. با این کار نشان می دهید که آنها تلاش زیادی برای اثبات بیهوده خود صرف می کنند. به آنها نشان دهید که اگر گوش ندهند اتفاق خاصی نمی افتد. البته کمی سخت است و شاید همه نتوانند از عهده آن برآیند.

اگر دوست دارید با شوخی از فضای داغ بحث با افراد متکبر خارج شوید، باید مراقب باشید که این شوخی تبدیل به شوخی های کنایه آمیز و بی احترامی نشود. رعایت ادب اولین شرط انسانیت است. موافقید؟

ده به شخص مغرور بگویید چه احساسی دارید

گاهی اوقات بهتر است با رویارویی با افراد مغرور به او بگویید چه احساسی دارید. برخورد با انسان مغرور نیاز به سیاست و آگاهی دارد اما گاهی خود این فرد متوجه رفتار خود نمی شود و نمی داند چه تاثیرات منفی و بدی روی شما می گذارد.

البته برای اینکه چنین راه حلی موثر واقع شود، مغرور باید مقداری انصاف داشته باشد. برای چی؟ زیرا برخی افراد مغرور اعتراف شما را دوست دارند و از احساس ترسیدن قدردانی می کنند.

در پایان

راه های برخورد با انسان مغرور را با هم مرور کردیم. هنر برقراری ارتباط با افراد مختلف یکی از مهم ترین مهارت هایی است که می توانید در زندگی یاد بگیرید. برای داشتن یک زندگی راحت، باید بلد باشید در مقابل افراد متکبر چگونه صحبت کنید، واکنش نشان دهید و مراقب خود باشید.

آیا قبول دارید که افراد مغرور بسیار ناخوشایند هستند؟ آیا شما نیز اسیر چنین افرادی شده اید؟ چه کاری انجام دادید؟ کدام یک از توصیه های این متن را دوست داشتید و برایتان مفیدتر بود؟

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا