چرا سود سهام عدالت من واریز نشده

معاون اقتصادی اداره کل اقتصادی و دارایی گفت: افرادی که سود سهام دریافت نکرده اند شماره حساب خود را اصلاح کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، لزگی در گفتگو با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: مشمولان سهامی که سود سال 1398 آن ها واریز نشده است، شماره حساب آنها مشکل دارد، بنابراین باید اقدام کنند. مراحل اصلاح آن از طریق بانک.”

وی افزود: اینگونه افراد پس از اصلاح شماره حساب باید برای دریافت شماره شبا وارد سامانه سجام یا سهام عدالت شوند.

لزگی گفت: این افراد می توانند از طریق مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره 1569 نیز پیگیری کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گفت: کسانی که قبلا شماره شبا را وارد نکرده اند سود آنها محفوظ است و با دوره های قبل واریز می شود.

به گفته لزگی، پرداخت سود سهام از شب گذشته آغاز شده و تا پایان شب ادامه دارد.

763000 سهامدار امروز با سهام خود بارگیری شدند.

<div id=”video-display-embed-code_7742592″><script type=”text/JavaScript” src=”https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3385940/7742592?width= 565&height=316″></script></div>

مرحله اول پرداخت سود سهام به پایان رسیده و تعدادی از سهامداران این سود را دریافت نکرده اند. اما چرا برخی از شهروندان کمک هزینه دریافت نکردند؟ مرحله بعدی سپرده سود چه زمانی است؟

به گزارش تجارت نیوز، در نهایت مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت از 29 آذر آغاز و دیروز به پایان رسید. اما همچنان برخی از ذینفعان نتوانستند از این خدمات بهره مند شوند.

اشتباه در درج اطلاعات به ویژه شماره شبا دلیل اصلی عدم واریز سود سهام به حساب برخی از مشمولان گزارش شده است، بنابراین تا زمانی که شماره شبا اصلاح نشود، سودی به سهامداران تعلق نخواهد گرفت.

در صورت تصحیح اطلاعات بانکی، میزان سود حاصل از این مرحله نیز با مرحله بعدی سپرده گذاری به حساب بازماندگان اقدامات قانونی واریز می شود که احتمالاً در اسفند ماه 1401 اجرایی خواهد شد.

چرا میزان سود سهام کاهش یافته است؟

همچنین قرار بود مبلغ سود سهام بین 600 تا 1128 هزار تومان باشد. این مقدار به ارزش سهام بستگی داشت. اما اکنون بسیاری از دریافت کنندگان می گویند سپرده آنها کمتر از این رقم بوده است.

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده، میزان سود سهامداران به شرح زیر است:

سود سهام 452000 تومان 510000 تومان است.

سود سهام 492000 تومان 555000 تومان.

سود سهام 532000 تومان 600000 تومان.

سود سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و 128 هزار تومان است.

البته همه ذی نفعان این میزان سود را دریافت نمی کنند و واریز شدن یا نشدن این مبلغ به عواملی مانند ارزش اصلی سهام هر فرد بستگی دارد و اینکه آیا سهامدار در زمانی که امکان فروش سهام وجود داشته، سهام خود را فروخته است یا خیر. بستگی دارد

برای خواندن اخبار بیشتر، چرا برخی بانک ها سود دیرکرد سپرده گذاری کردند؟ بخوانش

خواندن

جریمه خراب کردن پلاک خودرو چیست؟

” ]

تاریخ پرداخت سود سهام برای سهامداران جدید

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: با توجه به اینکه از نظر مجلس و دولت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی مستحق ترین گروه برای دریافت سهام سرمایه هستند، سهام سرمایه باید با شرایط خاصی همراه باشد. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در سال گذشته مصوبه ای در این زمینه داشت که باعث شد شورا در اجرای مصوبات با مشکل مواجه شود و به پایان سال 1401 نرسید، در قانون مالی سال 1402 این مصوبه تکرار شد. امسال نیز تلاش دولت این است که بازماندگان را خیلی زودتر و قبل از رسیدن به ماه های پایانی سال به دست آورد. تمام تلاش دولت این است که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی جزو اولویت هایی هستند که در تصویب بودجه 1401 لحاظ شده است و دولت آنها را پیشرفته ترین افراد می داند. گروهی که مستحق دریافت سرمایه هستند. امسال برای این گروه سهام سرمایه اختصاص دهیم.

مرتبط:  چرا در قرعه کشی ایران خودرو برنده نمیشم

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: 150 هزار نفر از سهامداران عدالت به دلیل مشکل شماره بانکی معتبر نتوانستند از مزایای مرحله دوم عملکرد 1400 بهره مند شوند و در 4 اسفند سال گذشته سهام عدالت. به حساب 43 میلیون و 864 هزار نفر از سهامداران واریز شد، وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از بانک ها، سود حدود 150 هزار سهامدار عدالت به حساب آنها واریز نشده است.

وی ادامه داد: شماره شبای نامعتبر، مسدود شده، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزهای خارجی و حساب های بلند مدت بانکی از مهم ترین دلایل واریز نشدن سود به حساب این تعداد سهامداران است.

مدیرعامل صمت گفت: سهامدارانی که با مشکل کارت شناسایی بانکی معتبر مواجه هستند می توانند با ثبت نام در سامانه کامل اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا با وارد کردن شماره شناسنامه معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در جریان دریافت سود سهام قرار گیرند. .

باغستانی افزود: سود سهامدارانی که مشکل حساب های بانکی معتبر را حل کنند در مراحل بعدی به حساب آنها واریز می شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. لازم به ذکر است شرکت سپرده مرکزی در سال گذشته سود سال منتهی به 8 اسفند را به 1400 شرکت سرمایه گذاری در دو مرحله 9 آذر و 4 اسفند به حساب بیش از 43 میلیون یورو سهامداران واریز کرد.

آغاز پرداخت سود سهام از امروز

(25/12/1301) مرحله دوم واریز سود سهام عدالت از امروز (پنجشنبه) از طریق سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و شرکت تسویه صندوق به حساب 43 میلیون و 864 هزار نفر از سهامداران مستقیم و غیرمستقیم واریز می شود. سهام عدالت.

وی افزود: سهامدارانی که دارایی های 452، 492 و 532 هزار تومانی در پرتفوی سهام خود دارند به ترتیب 613، 667 و 721 هزار تومان دریافت می کنند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: علاوه بر این افرادی که یک میلیون تومان کیف پول دارند یک میلیون و 356 هزار تومان سود دریافت می کنند.

مبلغ دقیق سود سهام مرحله دوم اعلام شد

سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه ای میزان دقیق سود سهام را که در مرحله دوم واریز می شود، اعلام کرد.

سود عملکرد شرکتهای فاقد سهام مربوط به سالهای 1398 تا 1400 و همچنین مابقی سود تخصیص نیافته مربوط به سالهای قبل از آزادسازی (قبل از 1399) به حساب صاحبان سهام واریز می شود.

سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به مصوبه شورای عالی بورس در خصوص واریز مانده سود سهام نزد این سازمان به حساب سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و شرکت تسویه وجوه. بدینوسیله به اطلاع کلیه سهامداران محترم می رساند «سود عملکرد شرکتهای غیر بورسی مربوط به سالهای 1398، 1399 و 1400» و همچنین «باقیمانده سود تخصیص نشده مربوط به سالهای قبل از آزادسازی (قبل از 1399)» در حساب سهامداران محترم سهام عدالت به نمایندگی از شرکت مذکور.

بنابراین، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و شرکت تسویه وجوه، مرحله دوم سود عملکرد 1400 شرکت سهامی عدالت را همزمان با واریز سود نزد این سازمان به حساب سهامداران واریز می کند.

بر این اساس از کل مبلغ سپرده شده توسط شرکت مذکور مبلغ 255 هزار تومان برای سهامداران یک میلیون تومان و مبلغ 135 هزار تومان برای سهامداران 532 هزار تومان مربوط به سود سپرده خصوصی سازی است. سازمان .

49 میلیون نفر از مشمولان سهام قرار بود از 9 آذر تا 1 دی ماه سود سهام خود را دریافت کنند. با این حال، برخی از ذینفعان هنوز هیچ مزیتی دریافت نکرده اند. بازماندگان سهام عدالت باید به چه کسانی مراجعه کنند؟

به گزارش تجارت نیوز، پرداخت سود سهام به پایان رسیده اما تعدادی از سهامداران سودی دریافت نکرده اند. آهنگ‌ها نشان می‌دهند که این گروه احتمالاً همان افرادی هستند که شماره شبایی‌شان نامعتبر است.

مرتبط:  سوالاتی که با چرا اغاز می شوند بیانگر

عدم پرداخت سود سهام عدالت امسال مشکلی ندارد و این مشکل هر بار تکرار می شود و دلیل آن نیز اطلاع رسانی نادرست شماره ثبتی سهامداران است.

دلیل عدم پرداخت سود سهام

رئیس سازمان بورس همچنین به همین دلیل عدم واریز سود سهام سرمایه برای برخی افراد اشاره کرد و گفت: صاحبان سهام سرمایه برای دریافت سود باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود 44 میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده اند و حدود 1.5 میلیون نفر نیز اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده اند، بنابراین امکان ثبت سود برای این افراد وجود ندارد. خاطرنشان شد سود سهام از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می شود و در صورت وجود مشکل در حساب افراد، مبلغ واریز شده عودت داده می شود و تا زمان اصلاح حساب مذکور امکان واریز سود سهام وجود ندارد. .

اما کدام حساب ها اکانت های معیوب محسوب می شوند و چه کسانی نمی توانند مشارکت خود را دریافت کنند؟ افرادی که

شماره آنها نامعتبر است.

شماره حساب ارزی دارند.

این حساب بیش از شش ماه است که راکد بوده و گردشی ندارد.

این موارد یکی از مهمترین دلایل واریز نشدن سود به حساب سهامداران است.

بازماندگان برای دریافت سود سهام به کجا باید مراجعه کنند؟

افرادی که به دلیل مشکل حساب نتوانستند سهام خود را دریافت کنند، نیازی به رفتن به جایی ندارند. این گروه توجه داشته باشند که سود سهام به صورت یکجا واریز می شود و نیازی به مراجعه به محل خاصی نیست و باید به سامانه مراجعه کنند.

افرادی که سود سهام دریافت نکرده اند برای دریافت سود سهام خود به سامانه sejam.ir یا sahamedalat.ir مراجعه و در آن سامانه ثبت نام و احراز هویت کنند. افراد می توانند برای اطلاع از صحت شماره شبای خود به سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir مراجعه و در صورت وجود مشکل در شماره شبا نسبت به اصلاح آن اقدام کنند. ضمناً این افراد می توانند با مرکز تماس سپرده گذاری مرکزی به شماره 1569 تماس بگیرند.

سود سهام بازماندگان چه زمانی پرداخت می شود؟

اما سود سهام عدالت برای بازماندگان چه زمانی منتشر می شود؟ افرادی که سود سهام آنها واریز نشده است باید تا اسفندماه منتظر باشند تا سود سهام آنها واریز شود.

یعنی همزمان با تشکیل مرحله دوم سود سهام. اما قبل از آن لازم است این افراد اطلاعات حساب خود را اصلاح کنند. پس از آن در اسفند ماه سود نوبت اول و دوم سهام سال 1400 به حساب افراد واریز می شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با این مقاله کاملا موافقم، خیلی از مردم از این موضوع ناراحت هستند و به دنبال راه حل هستند. امیدوارم که برای حل این مشکل بیشتر تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا