چرا کبوتر به جوجه هایش غذا نمی دهد

بهترین زمان برای جوجه کشی چه زمانی است؟

چند روز بعد از پرش در ماه جولای و بعد از اینکه جفت ها را به خوبی تقویت کردیم یا در اواسط فوریه که البته به نظر بهترین تاریخ 10 مارس است زیرا می توانید مرغ را برای ماه جولای امتحان کنید.

زمانی که کبوترهای شما اولین تخم خود را می‌گذارند، تاریخ را در دفتری یادداشت کنید و آن را یادداشت کنید تا در صورت نیاز به جابه‌جایی تخم یا جوجه، بسته به تاریخ موجود، تخم مرغ را با همان تاریخ زیر کبوتر قرار دهید.

اگر یک جفت یک جوجه دارد و می‌خواهید این کار را دو به یک با یک جفت تک جوجه دیگر انجام دهید، حتماً یکی از جوجه‌ها را با یک علامت رنگی تگ کنید تا زمانی که احتمالاً شبیه و یکسان هستند به راحتی آنها را تشخیص دهید. رنگ

نکته : همیشه روزی یکبار ترجیحا بعدازظهر برای زوجین دانه هایشان را در ظرفی ریخته و به اندازه ای بریزید که بخورند و له نشوند یعنی آخرین دانه ها را با اکراه بچینند.

دانه شما مخلوطی از 40 درصد ارزن است که پایه اصلی آن است و با آن 60 درصد باقیمانده را له خاکستری (نوع اردبیلی سیاه و سفت)، قهوه، لوبیا چشم بلبلی و عدس کوچک می دهیم.

چرا به کبوترها گندم نمی دهیم؟

گندم را به هیچ وجه و در هیچ فصلی استفاده نکنید، زیرا مضرات آن بیشتر از فواید آن است.

استفاده از دانه های گندم به دلیل دارا بودن سلولز، علاوه بر انبساط دستگاه گوارش حیوان، باعث اسهال در پرنده و حتی جایگزین مواد مضر در بدن پرنده می شود. پس بهتر است همیشه از ارزن به عنوان پایه و پایه اصلی استفاده کنید. برای زمستان و پاییز و همچنین جو و گاو.دانه ها، ماش، قهوه، عدس های کوچک را با دانه های پارس تازه و سفت که به راحتی آسیاب نمی شوند به صورت پودر بریزید و مراحل پخت نیز طبق برنامه استاندارد انجام شد. پس اگر با انگشت فشارش دهید ریز می شود ولی پودر نمی شود در سبد غذای کبوترهایتان بگذارید.

کبوترهای خود را عادت دهید که گاهی ماهی یک بار سبزیجات خرد شده بخورند و حتی الامکان هر دو ماه یکبار برنج پخته و بسیار بسیار کم نمک و بدون روغن به آنها بدهید که مفید است.

توضیح مهم: از آنجایی که کبوترها جو را زیاد دوست ندارند، اگر از جو دو سر استفاده می کنید، ابتدا و قبل از دانه های دیگر به آنها بدهید.

نحوه انتخاب همدم برای جوجه کشی کبوتر

اما باید در مورد جفت های مولد یادداشتی به شما بدهم و می توانید بدون هیچ محدودیتی نکات مثبت و منفی را کم کنید، مشروط بر اینکه طبق معیارهای قبلی، این دو جفت علاوه بر تطابق رنگ و نژاد، شایسته جفت گیری باشند. . نیز داشته باشند

و مراقب باشید، بسیاری از صفات ذاتی و ارثی از طریق خون و ارث به جوجه ها منتقل می شود.

مثلاً شک نکنید کبوتری که قبل از پرش (اولین پرش) یا وسط پرش (وسط پرش) یا در پایان پرش مدفوع می کند، حتماً باید «خون فحشا» داشته باشد و جوجه اش بدون. هر شکی دارید همین کار را بکنید (حیوان وحشی پرواز را متوقف می کند و روی سقف دیگر استراحت می کند)

جوجه ای که چند روزی می رود و برمی گردد، درست است که احتمالاً جنبه خوبی دارد، اما در 80 درصد موارد همان جوجه تبدیل به یک کبوتر سرگردان می شود و دلیل آن این است که در عرض چند روز از اجرای آن احتمالاً باید چندین بار در یک مکان خاص خراشیده شود. باز می شود که به اصطلاح ترفند را انجام می دهد.

و وقتی در ماه جولای تحت فشار قرار می گیرد، فیلش قطعا او را به یاد هند می اندازد و قطعاً به جایی می رود که عقل داشته باشد، حتی اگر زمان پنجه زدن او بسیار کم باشد، پس به این مسائل دقت کنید.

بنابراین نتیجه می گیریم که آن دسته از جوجه هایی که بسیار باهوش هستند و می توانند به راحتی و بدون گیج شدن از تخم بیرون بیایند بسیار ارزشمندتر از جوجه هایی هستند که چند روز در اطراف می دوند.

البته بازم توضیح میدم که 20 درصد جوجه هایی که فرار میکنن و گره میخورن بی گناهن.

برعکس، به دلایلی، مثلاً در اثر حمله پرندگان شکار، می ترسند و منطقه خود را تغییر می دهند و مجبور می شوند تا خانه صاحب خود را پیدا کنند و در مناطق دیگر سرگردان شوند و بدوند و این جوجه ها و کبوترها می شوند. جدا از دسته قبلی

بیشتر بدانید::

علت تبخال و آبله در پرندگان (کبوتر)

راه های تشخیص نر یا ماده بودن کبوتر

چگونه کبوتر را بپوشانیم؟ + فیلم

نکات مهم:

حتما هر روز وقتی کبوترها را بیرون می آورید داخل کوپلر برای رفع خستگی و تمیز کردن کوپلرها به آنها گل بدهید.

ناخن ها و پاهای بلندشان را که مدفوع به آنها می چسبد برای جلوگیری از شیوع بیماری های قارچی تمیز کنید و آب تمیز را که باید مرتب جلوی آنها باشد.

آب بدن از زمان تخمگذاری تا کوچک شدن جوجه ها به طور موقت ممنوع است.

همیشه مطمئن شوید که جوجه ها به خوبی نگهداری شوند، اگر دیدید یکی از دو جوجه کوچکتر و دیگری بزرگتر است، اگر رنگ آن مشخص نیست، آن را با همان اندازه جابجا کنید و البته مراقب باشید که والدین تازه وارد نشوند. به این تغییر توجه کنید زیرا ممکن است. آنها به جوجه جدید آسیب جدی می رسانند زیرا ظاهر و بوی آن شبیه مرغ خودشان نیست.

در حالت دیگر جوجه ها می توانند کوچک و بزرگ باشند و جفتی برای تعویض ندارید که در این صورت بهتر است پس از دادن بذر به والدین جوجه بزرگتر را بردارید و در جای امنی قرار دهید تا جوجه های کوچولو بذرهای خوبی هستند، سمت راستش را بگیرید سپس جوجه بزرگتر را در جای خود قرار دهید و بعد از چند روز خواهید دید که جوجه کوچکتر به اندازه جوجه بزرگتر می شود و به آن می رسد.

تامین کلسیم طبیعی در هنگام جفت گیری و جفت گیری کبوترها

کبوترها در هنگام جوجه کشی مقدار زیادی کلسیم در بدن خود از دست می دهند که پوست تخم را لکه دار می کند.

مرتبط:  چطور از خط همراه اول شارژ انتقال دهیم

خطراتی که برای تخم و کبوتر ماده ایجاد می شود عبارتند از:

تخم مرغ را در مخرج کبوتر بشکنید

از دست دادن تخم از نظر جوجه ریزی

مشکل در هضم و دفع غذا

بنابراین بهتر است همیشه از آن پیشگیری کنید.شما باید سعی کنید از مکمل های طبیعی برای کبوتر استفاده کنید:

پوسته تخم مرغ
پوسته تخم مرغ مثلا 10 عدد را به هر نحوی خشک کنید و در کبوترها له کنید تا برای کبوترها خورده شود.

طرز تهیه و استفاده از سبوس
مواد لازم: نمک، خاک رس، سبوس و مقداری ماسه و ارزن
سبوس را می توانید از نانوایی بربر تهیه کنید دلیل من برای افزودن سبوس این است که
کبوتر به راحتی سبوس می خورند. خاک رس را با نصف مقدار خاک رس، سبوس و مقدار کمی ماسه ریز مخلوط کنید، سپس بگذارید خشک شود و برای کبوترهایتان استفاده کنید.

استخوان مرغ: این روش بهترین و راحت ترین راه است.
ابتدا استخوان مرغ را کاملا خشک کنید تا ترد و شکننده شود سپس آن را داخل هانگ گذاشته و بکوبید و در فر قرار دهید تا کبوترها مصرف کنند.

برخی افراد کبوتر را حیوانی رمانتیک در زندگی شهری می دانند. عده ای هم هستند که آنها را مزاحم می نامند. نظرات در مورد کبوترها متفاوت است. در این مطلب می خواهیم در مورد غذا دادن به کبوتر و نحوه تقویت کبوتر صحبت کنیم.

غلات، دانه ها و همچنین برخی از حشرات غذای اصلی این پرندگان است. اگر جوجه کبوتر پیدا کردید، خودتان می توانید آن را بزرگ کنید. با ما همراه باشید تا از صفر تا صد کبوتر را به شما آموزش دهیم تا غذا دهید.

آنچه در ادامه می خوانید

چرا از تغذیه صحبت می کنیم؟

دانش در مورد تغذیه پرندگان به طور مداوم در حال تغییر است. این به دلیل افزایش آگاهی از اهمیت تغذیه و افزایش تحقیقات در مورد نیازهای مختلف پرندگان است.

مانند همه حیوانات دیگر، پرندگان به تعادل خوبی از کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آب نیاز دارند. گونه های مختلف پرندگان اغلب به خوراک های متفاوتی نیاز دارند.

آیا باید نگران تغذیه و تقویت جوجه کبوتر باشیم؟

گاهی اوقات تغذیه پرندگان معمولا نادیده گرفته می شود. در مورد غذا دادن به کبوتر خود باید با دامپزشک خود مشورت کنید. اغلب صاحبان فکر می کنند که به کبوترهای خود رژیم غذایی صحیح می دهند. در حالی که اینطور نیست.

این یکی از دلایل رایج بسیاری از مشکلات سلامتی است. تلاش برای بهبود رژیم غذایی پرندگان مهم است. غذا دادن به کبوتر برای حفظ سلامت کافی نیست.

در عوض، هدف شما باید کمک به رشد و شکوفایی آنها باشد. سلامت پرنده شما به کمیت و کیفیت تغذیه آن بستگی دارد.

کبوترها به طور طبیعی چه می خورند؟

کبوترها انواع غلات، دانه ها، سبزیجات و میوه ها را می خورند. گاهی اوقات آنها حشرات، حلزون ها و کرم های خاکی را در طبیعت می خورند. یک رژیم غذایی متعادل باید همیشه حفظ شود.

تغذیه کبوتر در طبیعت

جوجه ها نیز مانند نوزادان انسان به مراقبت مادر نیاز دارند. اگر پرنده ای را بدون والدینش پذیرفته اید، باید به درستی به جوجه ها غذا بدهید.

همانطور که مشخص است برای تغذیه او از بدو تولد باید به او غذای له شده بدهید. در روزهای اول زندگی می توانید زرده تخم مرغ آب پز را با آب مخلوط کرده و با سرنگ در دهان او بریزید.

بعد از آن می توانید دانه های آسیاب شده را به صورت آرد و بخارپز در آب داغ به او بدهید. با رشد مرغ، رژیم غذایی بسیار متنوع تر می شود.

تغذیه کبوتر

25% نخودهای مختلف که منبع اصلی پروتئین مورد نیاز برای ساخت پر، استخوان و ماهیچه هستند.

10 درصد کافی است که منبع اصلی چربی و امگا 6 مورد نیاز جوجه ها است.

10% ذرت که منبع هیدروکربن، فیبر و امگا 6 است، مخصوصاً برای مناطق سردسیر ضروری است.

5% سویا برشته شده که حاوی بالاترین سطح پروتئین در دانه هاست و منبع غنی امگا 6 است.

10% جو دو سر که حاوی حجم بالایی از پروتئین و چربی است که برای حفظ تعادل سطح کلسترول استفاده می شود.

قرماش 10 درصد که منبع مهمی از مواد معدنی و پروتئین است، یکی از مغذی ترین دانه های موجود است.

20% ارزن به راحتی قابل هضم. دارای سطح نسبتاً کافی پروتئین و کربوهیدرات، ویتامین های B و مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، فسفر و نیاسین است.

بقیه عدس کوچک، کمی کتان و لوبیا چشم بلبلی، گندم و…

نحوه تغذیه جوجه کبوتر

بسته به سن کبوتر می توان برای آن رژیم غذایی تهیه کرد. به یاد داشته باشید که اگر غذای یک کبوتر بالغ را به کبوتری 3-2 هفته ای بدهید، بدنش قادر به هضم آن نیست و می میرد.

مادر اغلب به تغذیه جوجه ها کمک می کند، اما اگر متوجه شدید که جوجه به اندازه کافی غذا نمی خورد، می توانید از سرنگ، نوک پستان یا پیپت برای تغذیه آن استفاده کنید.

تعیین سن جوجه کبوتر

برخلاف آنچه به نظر می رسد، تغذیه جوجه کبوتر چندان دشوار نیست. اگر کبوتری پیدا کردید که سنش را نمی دانید و بدون مراقبت مادرش رها شده است، باید سن آن را حدس بزنید.

قبل از تغذیه و مراقبت از کبوتر باید سن آن را تقریباً مشخص کرد. علائم خاصی می تواند سن تقریبی مرغ را تعیین کند.

پرهای اولیه در 6-7 روز اول ظاهر می شوند. چشمان جوجه در روز نهم کاملاً باز می شود. پس از 4 هفته پرها کاملاً تشکیل می شوند.

تعیین سن جوجه کبوتر

کبوتری که توسط مادرش تغذیه می شود

جوجه ها معمولاً تا 6 هفتگی توسط والدینشان تغذیه می شوند. در طی 4-5 روز اول تولد، جوجه کبوتر به صورت لایه لایه با مایع تغذیه می شود.

ممکن است تعجب کنید که چگونه؟ جوجه ها منقار ریز خود را به دهان والدین می چسبانند و مایع شیری گلوی والدین را می خورند.

شیره ای بسیار مغذی است که از سلول های چین خورده لایه شاخی ترشح می شود. ترشح شیره تا 8 روز پس از تولد ادامه دارد.

مرتبط:  چرا با مردن دانه ها وشکوفه ها بهار هم می میرد

پس از چند روز، این شیرابه با قطعات کوچک دانه مخلوط با آب جایگزین می شود. در واقع غذای مصرفی والدین است که پس از تجزیه در معده و قابل جذب شدن به جوجه ها داده می شود.

غذا دادن به جوجه کبوتر توسط خودشان

به مرور زمان این غذای چرخ کرده جای خود را به غذای خورده شده توسط والدین نیز می دهد که کمی در معده مرطوب شده و سپس در لانه کبوتر قرار می گیرد.

از آنجا جوجه ها به آرامی برای خوردن غذای ظرف آماده می شوند. بعد از این مرحله می توانید حدود 30-40 روز پس از تولد جوجه ها را به تدریج از لانه خارج کنید.

غذا دادن به کبوترها در هفته اول

اگر یک کبوتر تازه متولد شده دارید، نه تنها تغذیه خوب بلکه نوشیدن آب نیز ضروری است. در واقع قبل از ترک کبوتر جوجه باید به پرنده نوشیدن آب و غذا را آموزش دهید.

ابتدا باید یک سرنگ 20 میلی لیتری از داروخانه تهیه کنید. زرده تخم مرغ برای او به عنوان یک غذای کامل مناسب است. زیرا حاوی مقدار زیادی مواد معدنی لازم برای زندگی کبوتر است.

علاوه بر این، می توانید از دانه هایی که قبلاً آرد کرده اید استفاده کنید. خوراک حاصل با دقت با استفاده از سرنگ به داخل حفره دهان مرغ تزریق می شود. 6 بار در روز به کبوترها غذا بدهید.

غذا دادن به کبوترها در هفته دوم

از هفته دوم باید دانه های مختلف را به جیره اضافه کرد. جوجه های کبوتر خیلی سریع مانند یک کبوتر بالغ شروع به خوردن می کنند.

تغذیه جوجه کبوتر

استفاده از دانه های له شده به صورت فرنی و بخارپز در این هفته ضروری است. دانه ها را نگینی خرد کنید و با آب ولرم مخلوط کنید و بگذارید 7 دقیقه دم بکشد.

این فرنی خوراک کامل نخواهد بود و علاوه بر آن استفاده از زرده تخم مرغ در خوراک کبوترها توصیه می شود.

زیرا کلسیم برای رشد و نمو کامل جوجه کبوتر ضروری است. می توانید محلول گلوکونات کلسیم را به رژیم غذایی او اضافه کنید.

برای تقویت کبوترها قبل از غذا دادن می توانید 3-2 قطره عسل به فرنی آنها اضافه کنید. در پایان هفته دوم بدن کبوتر کاملا پوشیده از پر می شود.

او شروع به حرکت می کند و می تواند بلندتر فریاد بزند. در طول روز کبوترها باید 4-6 بار در این هفته تغذیه شوند. می توانید گلوکونات کلسیم را با پوسته تخم مرغ خرد شده جایگزین کنید.

غذا دادن به کبوترها در هفته سوم

از هفته سوم باید خوردن غلات کامل را به کبوترها آموزش دهید. بهتر است قبل از دادن دانه ها به مدت 10 دقیقه در آب گرم قرار دهید تا راحت تر بخورند.

در طبیعت، والدین جوجه ها اغلب به جوجه های خود دانه هایی می دهند که مدتی در معده آنها بوده و هضم آنها راحت تر است.

تغذیه در این هفته می تواند با دست انجام شود. در این دوره، مرغ ها می توانند به تنهایی آب بنوشند.

می‌توانید پس از غذا دادن به جوجه‌ها، نه قبل از آن، منقار جوجه را با احتیاط در یک کاسه آب تمیز پایین بیاورید. در این قسمت باید دقت کافی داشته باشید و مطمئن شوید که مایعی وارد سینوس های بینی مرغ نشود. زیرا خطر خفگی وجود دارد.

در این هفته می توان سبزیجات و هویج خرد شده را به رژیم غذایی آنها اضافه کرد.

غذا دادن به کبوترها در هفته چهارم

این هفته کبوترها سعی می کنند خودشان غذا بخورند. بنابراین، مشخص است که رژیم غذایی آنها متنوع تر خواهد بود. در این سن می توانید تخم مرغ آب پز و خرد شده را با مقدار کمی نان به او بدهید.

پیشنهاد می کنیم مقدار کمی از دانه ها را جلوی جوجه ها بریزید و توجه کبوترها را به آنها جلب کنید. در اینجا جوجه ها خودشان شروع به خوردن می کنند.

البته توصیه می شود علاوه بر غذای کبوترها، چند روزی هم به صورت دستی به آنها غذا بدهید.

غذا دادن به کبوترها بعد از یک ماه

پس از یک ماه، باید رژیم غذایی کبوتر را متنوع کنید. استفاده از میوه های تکه تکه شده و سبزیجات خرد شده ضروری است.

دادن میوه قطعه قطعه شده به جوجه کبوتر

به آنها آرد سوخاری بدهید. لازم است پرندگان بتوانند به طور مستقل غذا را در منقار خود گرفته و ببلعند. غذا دادن به جوجه یک ماهه تقریباً مانند یک کبوتر بالغ است.

در این مدت جوجه ها برای اولین پرواز خود آماده می شوند و ممکن است کمی بپرند. وقتی متوجه شدید کبوترتان بی حال است، می توانید محلول گلوکز 3 درصد را به آب آن اضافه کنید.

کبوترها چه چیزهایی را نمی توانند بخورند؟

اگرچه گفته می شود که پرندگان در حال رشد می توانند از حشرات تغذیه کنند، اما گنجاندن عناصر خاصی در رژیم غذایی جوجه کبوتر توصیه نمی شود.

حشرات مرده را به کبوترهای خود ندهید. واضح است که یک حشره مرده می تواند باعث مسمومیت شود.

استفاده از سوسک های کلرادو توصیه نمی شود. آنها سمی هستند.

کفشدوزک ها قادر به ترشح مایعات سمی هستند. در طبیعت، اگر پرنده ای کفشدوزک را بخورد، به سرعت آن را دور می اندازد.

حشرات کرکی از آنجایی که این حشرات موهای کوچکی روی بدن دارند، به راحتی می توانند گواتر را مسدود کنند.

اگر کبوتر غذا نخورد چه باید کرد؟

گاهی متوجه می شوید که کبوتر غذا نمی خورد. این می تواند به دلیل رژیم غذایی نامناسب او باشد. برای تغذیه صحیح جوجه کبوتر ابتدا باید سن آن را به درستی تعیین کنید تا بدانید چه غذایی به آن بدهید.

تغذیه نامناسب می تواند از خوردن کبوتر جلوگیری کند.

غذا دادن با سرنگ

به یاد داشته باشید که جوجه ها به تنهایی نمی توانند غذا بخورند. بنابراین، آنها باید یا توسط مادر و در برخی موارد از شما تغذیه شوند.

در برخی موارد می توانید محلول گلوکز 3 درصد را به آب آنها اضافه کنید که به تقویت جوجه کبوتر کمک می کند.

مرتبط:  تو چگونه از میهن خود دفاع میکنی با جواب

مشاوره تغذیه کبوتر

همیشه میزان غذایی که هر پرنده در روز می خورد را کنترل کنید. باید هر روز به او آب تازه بدهید. برای تغذیه آن از انواع غذاهای تازه استفاده کنید.

همه ظروف آب و غذا را روزانه تمیز کنید. یک جعبه گرم یا یک قفس پرنده برای کبوترها تهیه کنید. آن را با یونجه یا کاغذ پر کنید.

جعبه یا قفس را در مکانی گرم و ساکت قرار دهید. جوجه های کبوتر نمی توانند غذا را در سرما هضم کنند و همچنین در صورت گرم شدن می میرند.

هنگام غذا دادن به جوجه حتما به رژیم غذایی، اشتها و مدفوع کبوتر توجه کافی داشته باشید تا در صورت مشاهده هر گونه مشکل سریعاً جوجه را از دیگران جدا کرده و به صورت ایزوله شروع به تغذیه آن کنید تا از سلامت کامل کبوتر راضی شوید. کبوتر مطمئن باش

تقویت جوجه کبوتر

برای رشد بهتر استخوان های کبوتر بهتر است قفس آن را رو به خورشید قرار دهید تا در طول روز آفتاب به آن بتابد. در غیر این صورت مرغ کوچک می ماند.

هفته ای یک بار ویتامین به مقدار یک گرم در لیتر و ماهی یک بار داروی مبتنی بر اکسی تتراسایکلین به مقدار یک گرم در لیتر و یک حبه سیر له شده در ظرف آب کبوتر ریخته شود تا جمعیت میکروبی کنترل شود. .

ریختن ویتامین ها در مخزن آب کبوترها به مدت 3 روز پس از واکسیناسیون ضروری است. تقویت جوجه کبوتر یکی از عوامل طبیعی است که پرنده را در برابر برخی بیماری ها مقاوم می کند.

علاوه بر تهیه خوراک مناسب برای تغذیه کبوتر، می توان آن را با موارد دیگری نیز تقویت کرد. انواع ویتامین ها و مواد معدنی که در بسته بندی های مناسب در داروخانه های دامپزشکی یافت می شود. با آب برای پرندگان داده می شود، تقویت آن ضروری است.

واکسن تقویت جوجه کبوتر

یکی از راه های پیشگیری از برخی بیماری ها واکسن است. به طور کلی واکسن نیوکاسل و دو واکسن نیوکاسل و آنفولانزا برای جوجه کبوتر استفاده می شود. این واکسن علاوه بر تغذیه باعث تقویت جوجه کبوتر می شود.

به جوانان غذا دهید

بهترین دانه برای تغذیه کبوترها ترکیبی از غلات مانند ارزن، سورگوم، لوبیا چشم بلبلی، گندم، ذرت و سورگوم خشک شده و بدون کپک است.

تغذیه کبوتر جوجه دار

البته نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد. گفته شده است که آرد ذرت و ارزن را هر روز در رژیم غذایی کبوتر نگه می دارد.

در کل کبوتر دقیقا می داند که به کدام دانه بیشتر نیاز دارد و با برداشتن سریع این دانه نیاز خود را به شما اطلاع می دهد.

باقی مانده غذا

در برخی موارد، صاحبان مواد غذایی باقی مانده مانند سبزیجات، لوبیا، عدس و غیره را اهدا می کنند. به کبوترهایشان روغن موجود در این خوراک ها تاثیر بسیار بدی بر سیستم گوارشی کبوتر می گذارد که باعث اسهال، انسداد روده و بیماری های گوارشی در این پرنده می شود. بنابراین در حالی که می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، از دادن باقیمانده پرنده خودداری کنید.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، کلمات این مقاله یا صحبت های دامپزشک پرنده شماست.

مثلاً اگر می گوید هفته ای یک بار ویتامین را در آب پرنده بریزید، نباید کم و زیاد شود و دفعات آن عوض نشود.

واکسیناسیون نباید دیر یا زود انجام شود و تغذیه کبوترها باید به درستی انجام شود. به هیچ عنوان کوتاه یا زیاده روی نکنید.

آیا می توان با دست به کبوتر تازه متولد شده غذا داد؟

بله اگر والدین کبوتر به او غذا نمی‌دهند یا پدر و مادرش به هر دلیلی نیستند، شما می‌توانید با صورت به او غذا بدهید.

آیا با دست دادن به کبوتر آن را رام می کند؟

بله اگر شما خودتان به جوجه غذا بدهید، او شما را به‌عنوان والدین خود می‌شناسد و با شما احساس صمیمیت می‌کند.

آخرین کلمه

کبوترها دوستان بسیار باهوش و خوبی هستند و افراد زیادی به آنها نزدیک می شوند و به عنوان حیوان خانگی از آنها نگهداری می کنند و پرورش و تغذیه جوجه کبوتر را بر عهده می گیرند.

آنها راهی سریع به قلب شما خواهند یافت. پس از تغذیه و تقویت جوجه کبوتر، کبوتری که توسط دست انسان بزرگ شده است، می تواند آنقدر به ما عادت کند که دیگر نمی تواند در جامعه کبوتر جا بیفتد.

معمولاً کبوتر پس از مدتی پرواز می کند. ممکن است به سمت شما پرواز کند و به دنبال غذا باشد، اما پس از مدتی ممکن است به شما برنگردد. بهتر است این را به عنوان یک روند طبیعی بپذیرید و رها کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که بهترین گزینه برای خرید و فروش اقلام مستعمل خود با مناسب ترین قیمت، اپلیکیشن دلال کالا است. ممنون از اینکه با ما بودید.

منبع:
birdfeedersspot.com
vcahospitals.com

نوشته اصلی توسط سید حمزه

سلام دوستان میخواستم بدونم که تغذیه همزمان چند نوع غذا (دانه ارزن گاهی غلات و ماش) برای کبوتر مشکلی نداره و در طول روز چند بار باید بهشون غذا داد. با تشکر: لبخند (81):

دوست عزیز ترکیب کلی غذاهایی که برا کبوتر مفیده بالا در موردش نوشته شده اما بستگی به شرایط تغییر میکنه به طور مثال :

دانه های جوجه کشی: کفشه – ذرت – دانه گاو – گندم ترک خورده – ارزن – ماش – عدس – جو – نصف دانه برنج – نان خشک – ماش – ذرت ترک خورده.

غذای خروج جوجه کبوتر از لانه: ارزن – گندم ترک خورده – لوبیا چشم بلبلی – عدس – دانه قهوه – نان خشک – دانه پارس – ذرت ترک خورده

غلات فصل کبک: کفشه – ذرت – دانه گاو – گندم شکسته – ارزن – ماش – عدس – نان خشک.

هدیه برای پرش: ارزن – لوبیا چشم بلبلی – کمی قهوه.

زمان آبیاری: یک بار در نیمه شب و بار دیگر یک ساعت قبل از پرش.

و در مورد تعداد وعده های غذایی به او نظرات متفاوتی وجود دارد اما مهمترین و اصلی ترین وعده غذایی در غروب آفتاب است………… موفق باشید.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. مقاله جالبی بود! خیلی خوب توضیح داده بود که چرا کبوترها به جوجه هایشون غذا نمی دن. خیلی به نکات جالبی اشاره کرده بود. ممنون از اینکه این مطلب رو با ما به اشتراک گذاشتی.

  2. مقاله جالبی بود، خصوصا برای من که زیاد در مورد حیوانات اطلاعات ندارم. توضیحاتتون خیلی روان و قابل فهم بود و من تونستم بهمه چیز رو به راحتی درک کنم. با این حال، به نظرم کمی بیشتر می‌تونستید به جنبه‌های رفتاری کبوترها در این مورد بپردازید. اما در کل، مقاله بسیار خوبی بود و من از خوندنش لذت بردم. ممنون از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا