چطور از خط همراه اول شارژ انتقال دهیم

سرویس فناوری ستاره – یکی از خدمات پرطرفداری که اپراتورهای مختلف به مشتریان خود ارائه می دهند، سرویس انتقال شارژ است. شرکت همراه اول نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به خوبی توانسته این خدمات را ارائه دهد. در این مقاله با نحوه انتقال شارژ همراه اول آشنا می شویم.

انتقال بار سیم کارت های همراه اول

دریافت کد انتقال

برای انتقال شارژ از تلفن همراه اول به همراه اول دیگر باید از رمز عبور خود که یک عدد 8 رقمی است استفاده کنید. برای دریافت کد انتقال باید از طریق شماره تلفن مورد نظر به شماره 8910 پیامک بدون پیامک ارسال کنید. پس از دریافت کد انتقال که باید آن را به خاطر بسپارید، می توانید شارژ را از تلفن همراه اول خود به سیم کارت همراه اول دیگری انتقال دهید. آیا می دانید حمل و نقل چیست؟ + آموزش حمل و نقل با همراه اول

استفاده از کد سفارش

کدهایی که می توانید برای انتقال شارژ سیم کارت از طریق تلفن همراه اول استفاده کنید عبارتند از:

*10*#141 برای انتقال شارژ از سیم کارت دائمی اول به سیم کارت اعتباری همراه اول

*10*#142 برای انتقال بار از سیم کارت اعتباری همراه اول به سیم کارت اعتباری همراه اول دیگر

برای استفاده از این روش باید کد دستوری را در شماره گیر گوشی بنویسید و سپس دکمه سبز رنگ تماس را فشار دهید.

در این قسمت باید شماره تلفن مقصد را وارد کنید.

حال باید مقدار مورد نظر را وارد کنید

حالا باید رمزی که دریافت کرده اید را وارد کنید

در صورت تایید، مبلغی که می خواهید انتقال دهید به حساب شخص مورد نظر واریز می شود.

اکنون پیامکی حاوی مبلغ شارژ و تایید انتقال شارژ دریافت خواهید کرد.

نکات مهم

اگر سیم کارت همراه اول مورد نظر شما در شبکه موجود نباشد یا به دلایلی غیر فعال باشد، نمی توانید شارژی را به آن انتقال دهید.

امکان انتقال بار از حساب همراه اول به سیم کارت سایر اپراتورها وجود ندارد.

مبلغ شارژ را باید به ریال وارد کنید.

اگر می خواهید رمز انتقال تلفن همراه اول خود را تغییر دهید، می توانید با شماره 444 تماس بگیرید و دستورالعمل های تلفن گویا را دنبال کنید.

در صورت فراموش کردن انتقال شارژ همراه اول به شماره 8910 پیامک بدون پیامک ارسال و رمز انتقال شارژ را دریافت کنید.

وضعیت سیم کارت

1. ردیف های بدون استفاده یا خالی

سیم کارت های اعتباری همراه اول با اولین تماس یا پیامک فعال می شوند و تا زمانی که مشترک فعال نشود و مدت اعتبار آن تمام نشده باشد، سیم کارت همراه اول را سیم کارت استفاده نشده می نامند.

2. سیم کارت های معلق

سیم کارت های اعتباری همراه اول که منقضی می شوند معلق می شوند.

3. سیم کارت های غیر فعال

سیم کارت های اعتباری همراه اول پس از انقضای مدت اعتبار و عدم تمدید اعتبار حداکثر تا دو ماه به وضعیت سیم کارت های غیرفعال وارد می شوند.

4. سیم کارت های خصوصی

سیم کارت هایی که وارد فاز غیر فعال می شوند در صورت عدم شارژ حداکثر تا 12 ماه به وضعیت سیم کارت های محروم خواهند شد.

5. سیم کارت های لیست سیاه

سیم کارت های اعتباری همراه اول که کارت شارژ همراه اول آنها 5 بار اشتباه وارد شده است در لیست سیاه سیم کارت قرار می گیرند.

توجه: تمامی مسئولیت انتقال شارژ به دیگران بر عهده شخص ارسال کننده شارژ می باشد، لذا تمامی افراد در حفظ رمز 8 رقمی تلفن همراه خود کوشا باشند.

در نظر گرفتن

دارندگان سیم کارت اعتباری Mobile First مجاز به انتقال شارژ تا 30 بار در ماه هستند.

دارندگان سیم کارت اعتباری Mobile First مجاز به شارژ تا 5 بار در روز هستند.

مرتبط:  چرا من همش لکه بینی دارم نی نی سایت

در صورتی که انتقال شارژ به درستی انجام شود، پیامکی هم برای انتقال دهنده و هم برای گیرنده شارژ ارسال می شود که در آن میزان شارژ انتقالی و مابقی شارژ مشخص شده است.

آخرین کلمه

در این مقاله نحوه انتقال بار سیم کارت های همراه اول را توضیح داده ایم. با انجام مراحل ذکر شده می توانید مقدار بار مورد نیاز را به راحتی انتقال دهید. یکی از مشکلاتی که صاحبان خط همراه اول با آن مواجه هستند، تنظیمات اینترنت سیم کارت است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با تنظیمات اینترنت همراه اول آشنا شوید. کارشناسان دپارتمان فناوری ستاره آماده دریافت سوالات و نظرات شما در این زمینه هستند…

نوشیدن یک فنجان چای و دمنوش گیاهی در روز به شما کمک می کند تا هر چقدر که می خواهید وزن خود را کاهش دهید. دمنوش های گیاهی در کنار سم زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع ترین راه برای کاهش وزن و سوزاندن چربی نیز هستند و در کمترین زمان به شکلی باورنکردنی خواهید رسید. برای شرکت در چالش کاهش 7 پوندی در یک ماه، همین حالا یک مشاوره رایگان دریافت کنید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بله خیر

بر اساس رای 1 بازدید کننده

نحوه انتقال شارژ همراه اول

در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی فارسی با عنوان نحوه انتقال شارژ همراه اول در خدمت شما کاربران عزیز هستیم.

با ما بمان.

شاید بسیاری از اولین تلفن های همراه با این سوال مواجه شده باشند که چگونه بار را به خط اول تلفن همراه دیگری منتقل کنند.

پس با ما همراه باشید تا این ترفند را به طور خلاصه یاد بگیریم.

نحوه انتقال شارژ همراه اول

1- ابتدا برای دریافت کد انتقال شارژ به شماره 8910 پیامک خالی ارسال کنید.

این رمز عبور را در جایی یادداشت کنید زیرا همیشه برای انتقال به آن نیاز خواهید داشت.

2-سپس عملیات زیر را از چپ به راست انجام دهید.

# شماره اعتبار مورد نظر بدون صفر 9891 * مبلغ اعتبار ریالی * کد انتقال شارژ * 132 *

امیدواریم این مقاله از قسمت ترفندها برای شما کاربران عزیز مفید واقع شود.

آموزش فعال سازی اینترنت همراه اول

به این بررسی امتیاز دهید

اگر خط تلفن همراه اعتباری دارید، باید آن را شارژ کنید. راه های زیادی برای شارژ اولین خط تلفن همراه شما وجود دارد. یکی از روش های معمول آن افزایش اعتبار خط یا خرید بسته های اعتباری از درگاه های معتبر است. یکی از محبوب ترین روش ها در بین مشترکین اولیه تلفن همراه، استفاده از سرویس انتقال دائمی خطوط اعتباری به خطوط اعتباری است. در این پست وبلاگ قصد داریم روش های انتقال شارژ همراه اول را مرور کنیم. همچنین در صورت نیاز به تمامی کدهای دستوری همراه اول می توانید این مقاله را نیز بررسی کنید.

1. انتقال شارژ همراه اول از دائمی به خطوط اعتباری

فعال سازی سرویس انتقال بار همراه اول از خطوط دائمی

اگر می خواهید بار را از خطوط دائمی از تلفن همراه اول به خطوط اعتباری انتقال دهید، ابتدا باید سرویس انتقال بار خطوط دائمی را فعال کنید. سه روش برای فعال کردن سرویس انتقال بار همراه اول از خطوط دائمی وجود دارد:

8911 پیامک کنید.

کد دستوری *10*141# را شماره گیری کنید.

سیستم تلفن همراه من را روی گوشی خود نصب کنید و از منوی صورتحساب من گزینه انتقال را انتخاب کنید.

برای خرید شارژ مستقیم یا خرید طرح اینترنت همراه اسم ایساج را به خاطر بسپارید! ایساج با یک دهه تجربه، پشتیبانی شبانه روزی و امنیت زیرساخت به عنوان فروشنده رسمی بسته های شارژ و اینترنت اپراتورهای تلفن همراه در ایران فعالیت می کند.

راه های انتقال شارژ تلفن همراه اول از خط دائمی به خط اعتباری

پس از فعال سازی سرویس انتقال شارژ همراه اول، می توانید خط خود را از خطوط همراه اول شارژ کنید. مبلغ شارژی که از خط دائمی به خط اعتباری منتقل می شود در پایان دوره به صورت حساب صاحب خط دائمی اضافه می شود. برای فعال سازی سرویس انتقال بار همراه اول برای انتقال بار از خط دائمی به خط اعتباری می توانید از همان سه روش ذکر شده استفاده کنید:

مرتبط:  چرا وقتی به میت دست میزنیم باید غسل کنیم

8911 پیامک کنید.

کد دستوری 10*141# را شماره گیری کنید.

My Mobile System را روی گوشی خود نصب کنید.

در ادامه هر یک از این روش های انتقال شارژ را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد. درخواست صورتحساب مستقیم طرح اینترنت همراه اول و همراه اول از طریق پنل فروشگاه ایساج.

انتقال شارژ به همراه اول با ارسال پیامک به شماره 8911

در این روش از چپ به راست ابتدا شماره مقصد (با درج پیش شماره) سپس مبلغ حواله را به ریال وارد می کنید. برای مثال فرمت این پیامک به صورت زیر است:

10000*09191111111

پس از ارسال پیامک، سیستم همراه ابتدا بررسی می کند که آیا سفارش انتقال شارژ شما (یعنی شماره مقصد و مبلغ وارد شده) صحیح است یا خیر. سپس همسر اول به شما پیامک می‌دهد و از شما می‌خواهد که انتقال شارژ را تأیید کنید. در پاسخ به این پیامک باید شماره 1 را ارسال کنید.

با تایید درخواست انتقال تلفن همراه اول، شما و طرف دیگری که شارژ را از او واریز می کنید، از انتقال اعتبار مطلع می شوید. در پایان این مراحل شارژ همراه اول از خط دائمی به خط اعتباری شما منتقل می شود. هزینه انتقال این شارژ در پایان دوره به هزینه فاکتور مالک خط دائم اضافه می شود. هزینه انتقال می تواند از 10000 تا 50000 تومان در ماه متغیر باشد.

نحوه شماره گیری کد دستوری #141*10*

استفاده از این روش انتقال شارژ همراه اول بسیار آسان و سریع است. در این روش ابتدا کد دستوری *10*141 را شماره گیری می کنید. در مرحله بعد از شما خواسته می شود شماره تلفن ثابت مورد نظر خود را وارد کنید. پس از ارسال شماره خط دائمی پیامی برای شما ارسال می شود که در آن باید میزان اعتبار مورد نظر را ارسال کنید. پس از ارسال مبلغ مورد نظر، هزینه ها از خط دائمی به خط اعتباری منتقل می شود.

چگونه از سیستم تلفن همراه خود استفاده کنم

در این روش ابتدا باید نرم افزار موبایل من را روی گوشی خود نصب کنید. این نرم افزار هم در اپلیکیشن بازار و هم در سایت همراه اول موجود است. پس از نصب نرم افزار موبایل من باید وارد قسمت «قبض من» شده و گزینه انتقال را انتخاب کنید. پس از وارد کردن رمز دوم خود باید شماره خط دائم و مبلغ مورد نظر را وارد کرده و مبلغ بدهکار را به خط اعتباری واریز کنید.

(با روش لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول آشنا شوید)

2. اولین خط اعتباری به خط اعتباری انتقال کارمزد موبایل

انتقال شارژ تلفن همراه اول از خطوط اعتباری به اعتبار دیگر نیازی به فعال سازی سرویس ندارد و روش های انتقال شارژ مشابه روش های انتقال شارژ از خطوط دائمی به اعتبار است. برای انتقال بار می توانید از یکی از این سه روش استفاده کنید:

8911 پیامک کنید.

از کد دستوری *10*142# استفاده کنید.

نرم افزار موبایل من را روی گوشی خود نصب کنید و شارژ همراه اول را از طریق آن انتقال دهید.

به 8911 پیامک بفرستید

به این ترتیب دقیقاً مانند فرآیند انتقال شارژ از خط دائمی به خط اعتباری عمل می کنید. ابتدا شماره مقصد مورد نظر و مبلغ شارژ را از چپ به راست وارد می کنید. به عنوان مثال: 10000*09191111111

پس از ارسال این شماره تماس، تلفن همراه اول برای تایید درخواست انتقال شارژ تلفن همراه اول پیامکی ارسال می کند و پس از تایید آن، شارژ خط اعتباری شما واریز می شود. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات پیامک تأیید برنامه دریافت نمی کنید. بنابراین ممکن است بسیاری از کاربران زیاد از این روش استفاده نکنند و برای انتقال بار به دو روش دیگر متوسل شوند.

(به مقاله دریافت قبض سیم کارت همراه اول مراجعه کنید.)

مرتبط:  چرا وقتی حرف از صداقت شد صدا قطع شد

کد دستوری *10*142# را شماره گیری کنید

*10*142# یک کد دستوری است که می توانید آن را شماره گیری کنید، سپس شماره خط اعتباری مورد نظر و مبلغ شارژ مورد نظر را وارد کنید. در این روش انتقال کارمزد موبایل حداقل مبلغی که می توانید برای کارمزد انتقال وارد کنید 10000 ریال و حداکثر مبلغ 100000 ریال می باشد. پس از وارد کردن شماره خط اعتباری مورد نظر و مبلغ مورد نظر، فرآیند را تایید کرده و بدهی خود را دریافت خواهید کرد.

از سیستم موبایل من استفاده کن

در این روش انتقال شارژ همراه اول، ابتدا باید نرم افزار My Mobile را روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب نرم افزار وارد قسمت منو My Charge شده و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید. در آنجا می توانید مراحل انتقال بار را انجام دهید.

(ابتدا درباره رومینگ موبایل بخوانید.)

مشاوره انتقال بار همراه اول برای خطوط اعتباری و ایستاده

انتقال بار از خطوط دائمی به خطوط اعتباری: حداکثر مبلغی که مشترکین اعتبار می توانند ماهانه از خطوط دائمی به خطوط اعتباری انتقال دهند 50000 تومان می باشد. این مبلغ علاوه بر حق سرویس (40 تومان) و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، باید کمتر از 60 درصد سقف بدهی تضامنی انتقال دهنده باشد. در غیر این صورت، شخص انتقال دهنده اعتبار دسترسی خود به سرویس انتقال شارژ همراه اول را از دست می دهد. مدت اعتبار بار انتقالی از خطوط ایستاده به خطوط اعتباری 90 روز است.

انتقال کارمزد از اعتبار به خطوط اعتباری: مانند انتقال شارژ از دائمی به خطوط اعتباری، حداکثر مبلغ انتقال در ماه از اعتبار به خطوط اعتباری 50000 تومان است. پس از انتقال شارژ، انتقال دهنده اعتبار باید حداقل 50 تومان اعتبار به عنوان مابقی مبلغ داشته باشد. مدت اعتبار مبلغ انتقالی خطوط اعتباری نیز 90 روز می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام! مقاله‌ی خیلی خوب و کاربردی بود، با خوندن این مقاله دیگه نیازی به از دست دادن شارژ همراه اول ندارم. دستتون درد نکنه:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا