چطور به سامانه سیدا وارد شویم

با گسترش امکانات و خدمات آنلاین، وزارت آموزش و پرورش سیستم های دانش آموزی مختلفی را برای یکپارچه سازی اطلاعات دانش آموزان طراحی کرده است. یکی از این سامانه ها سایت سیدا به نشانی sida.medu.ir است که حاوی اطلاعات فردی و تحصیلی دانش آموزان است.

دسترسی به سایت سیدا به آدرس sida.medu.ir برای معلمان و کادر اجرایی مدارس محدود می شود.

سامانه سیدا برای دریافت اطلاعات شخصی و تحصیلی دانش آموزان از سایت سناد، صدور سوابق تحصیلی و همچنین ثبت نام دانشجویان در زمان های مشخص طراحی شده است. این سایت در دسترس معلمان، مدیران و کارکنان رهبری است و دانش آموزان نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با سایت SIDA در ادامه مقاله اطلاعات لازم را در مورد سیستم SIDA ارائه خواهیم داد و ویژگی های sida.medu.ir را شرح می دهیم.

ارائه سامانه سیدا sida.medu.ir

سیستم سیدا به سیستم ادغام دانشجویی معروف است. اهمیت این نام این است که در سایت سیدا مشخصات کامل دانش آموز شامل نام و نام خانوادگی، مقطع تحصیلی، معدل و … درج شده است و اینکه آیا آموزش و پرورش یا معلمان و مدیران به مدارک هر یک از دانش آموزان نیاز دارند می توانند از طریق سیدا اقدام کنند. .

با عضویت در سامانه سیدا، دانشجو به عنوان دانشجو شناخته می شود و سپس می تواند به انجام امور مختلف تحصیلی از جمله ثبت کتب درسی بپردازد. اگر عضو سایت سیدا نباشید اکثر امکانات آموزشی برای دانش آموزان غیر قابل استفاده خواهد بود.

دانش آموز با عضویت در سایت سیدا می تواند در انواع آزمون های اولیه، پیشرفت تحصیلی، گرایش و … شرکت کند. و از امکانات آموزشی رایگان استفاده کنید. بارگذاری کارنامه و ارزیابی ماهانه نیز از جمله فعالیت هایی است که سامانه سیدا سعی در انجام آن دارد.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، دسترسی به سامانه SIDA فقط برای معلمان، مدیران، معاونان و عموماً کادر اجرایی مدارس امکان پذیر است و دانش آموزان اجازه دسترسی به پورتال سیدا را ندارند. برای دسترسی دانش آموزان به بخش های مختلف تحصیلی و ثبت نام در مدارس سامانه ای به نام سایت پادا طراحی شده است که ویژه دانش آموزان بوده و انواع خدمات آموزشی را ارائه می دهد. برای آشنایی بیشتر با این سایت مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: سامانه دانش آموزی نورینو

ثبت نام در سامانه سیدا sida.medu.ir

دسترسی به سامانه SIDA فقط برای کارکنان مدیریت مدرسه امکان پذیر است، بنابراین در صورتی که دانش آموزان باید در سایت sida.medu.ir ثبت نام کنند، مدیر، معلم یا یکی از دستیاران مدرسه باید وارد سایت سیدا شده و اطلاعات دانش آموزان را وارد کنند. به سیستم.

ثبت نام سیدا به دلیل اینکه مشخصات دانش آموزان را برای ثبت نام مدارس مشخص می کند ضروری است لذا به معلمان و کادر اجرایی مدارس توصیه می شود این اطلاعات را بدون خطا وارد سامانه کنند.

1 ابتدا آدرس sida.medu.ir را در مرورگر وارد کرده و به صفحه اصلی سامانه SIDA بروید.

2. اطلاعات ورود به سیستم مورد نیاز که شامل نام کاربری و رمز عبور سیدا می باشد را در قسمت های مورد نظر وارد کنید.

3. پس از ورود به قسمت ویژگی های سیستم، وارد قسمت تعریف کاربر شده و اطلاعات کارکنان، معلمان و دانش آموزان مورد نظر خود را در قسمت های مختلف این مرحله وارد کنید.

4. پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده در مراحل مختلف، داده های وارد شده را ذخیره کرده و برای هر کاربر رمز عبور تعریف کنید.

اگر این رمزها را در اختیار معلمان و دانش آموزان خود قرار دهید، آنها نیز می توانند وارد سامانه سیدا شوند، در غیر این صورت، تنها مدیر می تواند وارد سامانه سیدا شود.

سامانه دیگری که برای ارائه انواع خدمات آنلاین به معلمان و دانش آموزان طراحی شده، سامانه مدارس صمیم است که در آن دوره های آموزشی، کلیپ های درسی و … می باشد. آنلاین ارائه می شوند. برای آشنایی بیشتر با این سیستم می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: سامانه سمیم

نحوه ثبت یادداشت در سامانه سیدا sida.medu.ir

ثبت نمرات دانش آموزان و ارائه آنلاین کارنامه مدارس یکی از خدماتی است که سایت سیدا در مقاطع مختلف تحصیلی به دانش آموزان ارائه می دهد. ثبت نمرات توسط معلمان یا کادر رهبری و مدیریت مدرسه در سایت sida.medu.ir انجام می شود.

ثبت نمرات دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی ابتدایی با دانش آموزان سال اول و دوم متوسطه متفاوت است. بنابراین نحوه ثبت نمرات در سامانه سیدا برای هر مقطع تحصیلی در زیر توضیح داده شده است.

نحوه ذخیره نمرات دوره ابتدایی در سایت سیدا

با توجه به تشریحی بودن نمرات در مقطع ابتدایی، نمرات در نظر گرفته شده برای ارزشیابی دوره ابتدایی در سامانه سیدا در زیر اعداد 1 تا 4 ارائه شده است که در سمت چپ پورتال سیدا ستونی نمایش داده می شود. تا کاربر نمرات هر درس را وارد کند که از بین آنها می توانید گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

ثبت نام دوره اول و دوم متوسطه در سایت سیدا

پس از ورود به سیستم و انتخاب قسمت عملیات اولیه، از بین گزینه های ارائه شده در صفحه اولیه، ابتدا مشخصات کلاس و دوره مورد نظر را در سمت راست سیستم انتخاب و اطلاعات مربوطه را مشخص کنید.

با توجه به امتیازات مورد نظر خود یکی از گزینه های پیوسته و نهایی را انتخاب کنید.

با انتخاب هر یک از گزینه های ذکر شده در سمت راست سیستم، لیستی از دانش آموزان کلاس و دروس ارائه شده مشخص می شود و باید در قسمت مربوطه هر کدام نمره مورد نظر را وارد کرده و روی گزینه ضبط کلیک کنید. از یادداشت ها

توجه داشته باشید که سایت همگام یکی از سامانه های دانش آموزی طراحی شده توسط وزارت آموزش و پرورش است که در صورت عدم دسترسی معلمان مدارس به سایت سیدا می توانند نمرات دانش آموزان را در این سامانه ذخیره کنند و گزینه ای برای دریافت گزارش های آزمایشی از طریق Build This System For Them.

بیشتر بخوانید: نحوه نقل و انتقال دانش آموزان در سایت سیدا و پادا

ثبت نمرات دوره های متوسطه اول و دوم در سایت سیدا

پس از ورود به سامانه سیدا و انتخاب قسمت ثبت نمرات، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس موضوع درس را مشخص کرده و نمرات دانش آموزان را در لیست ذکر شده وارد کنید. ثبت نمرات مستمر دانش آموزان با اختصاص امتیاز از 1 تا 5 و انتخاب نوع آزمون حضوری یا غیر حضوری انجام می شود.

در نهایت علاوه بر کارنامه لینک شده دروس عادی دانش آموزان، لیستی از نمرات دروس اختصاصی آنها که توسط سامانه سیدا محاسبه شده است به معلم ارائه می شود و با تایید آنها، نمرات وارد شده ثبت و ذخیره می شود.

لازم به ذکر است اطلاعات تحصیلی دانش آموزان نیز در سامانه سناد ثبت شده و در اختیار معلمان و مدیران مدارس قرار می گیرد. در صورت تمایل به دریافت سوابق دانشجویی هر مقطع تحصیلی می توانید علاوه بر سامانه سیدا به سایت دانشجو سناد نیز مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سامانه سناد

دریافت کارنامه از سامانه سیدا sida.medu.ir

همچنین امکان دریافت بولتن موقت و نهایی در سایت سیدا وجود دارد. در واقع دانشجویان می توانند علاوه بر دریافت بولتن همگام، بولتن سیدا خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنند. در این قسمت نحوه دریافت کارنامه دانشجو از سایت sida.medu.ir در مقاطع مختلف تحصیلی را ارائه می دهیم.

کارنامه دوره ابتدایی را در سایت سیدا دریافت کنید

1 برای دسترسی به این سامانه آدرس سامانه SIDA را به آدرس sida.medu.ir در مرورگر وارد کنید.

2. اطلاعات درخواستی مانند نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را در قسمت ورود به سیستم وارد کرده و روی گزینه ورود کاربر کلیک کنید.

3 در نهایت با کلیک بر روی گزینه دریافت کارنامه، کارنامه خود را دریافت کنید.

دریافت کارنامه مدارس دوره اول و دوم متوسطه در سایت سیدا

1 مراحل اولیه ورود به سامانه را طی کرده و در قسمت ثبت نمرات، مشخصات کلاس و دروس مورد نظر خود را در سمت راست سامانه انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را در مکان های مورد نظر وارد نمایید.

2 در نهایت با مراجعه به قسمت چاپ کارنامه، کارنامه نمره آزمون دانش آموزی را دریافت کنید.

معلمان و مدیران مدارس برای اطلاع بیشتر از روند ثبت نمرات در سامانه دانش آموزی سیدا و جزئیات مربوطه می توانند به مقاله ارائه شده در این قسمت مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه از سیدا

بازیابی رمز عبور، نام کاربری و کد امنیتی سیدا sida.medu.ir

کاربران سامانه سیدا برای دسترسی به این سامانه ملزم به وارد کردن اطلاعات خاصی مانند نام کاربری و رمز عبور هستند. در صورتی که نام کاربری و رمز عبور وارد شده صحیح نباشد و با نام کاربری تعیین شده توسط مدیر مدرسه مغایرت داشته باشد، امکان ورود کاربران به سامانه وجود نخواهد داشت.

در این قسمت به تشریح و ارائه عناصر مربوط به نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی درخواستی در صفحه ورود به سایت sida.medu.ir در قالب راهنمای تصویری می پردازیم.

1 برای شروع آدرس سامانه سیدا را به صورت sida.medu.ir در مرورگر وارد کنید.

2. در صفحه باز شده اطلاعات لازم برای ورود به سیستم یعنی نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید سپس بر روی گزینه ورود به سیستم ‘user’ کلیک کنید.

3. کد امنیتی به رمز ارائه شده در صفحه اولیه اشاره دارد که در صورت ناخوانا بودن می توانید با کلیک بر روی فلش کنار کد امنیتی آن را بازیابی کنید و کد جدیدی دریافت کنید.

4 پس از ورود به سیستم می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات رمز عبور خود را تغییر دهید و در قسمت مربوطه رمز عبور جدیدی برای خود ایجاد و ذخیره نمایید.

توجه داشته باشید در حال حاضر امکان بازیابی رمز عبور در سامانه سیدا برای کاربران وجود ندارد. پیش بینی می شود به زودی شرایطی برای رفع این مشکل در سایت سیدا برای معلمان و دانش آموزان اندیشیده شود، لذا در صورت امکان علاوه بر به روز رسانی راهنمای تصویری فوق، جزئیات لازم نیز در این قسمت ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سناد دانش آموزی متوسطه

تعریف کاربر توسط مدیر در سایت سیدا sida.medu.ir

با توجه به اینکه در مرحله اول اجرای سایت دانش آموزی سیدا مقرر شده است که نمرات و گزارش دانش آموزان کلیه مدارس عادی، بزرگسالان و استثنایی صادر و وارد این سامانه شود، لذا اطلاعات دانش آموزان باید به طور دقیق و درست در این سیستم تعریف و ثبت شود.

در صورت بروز هر گونه مشکل در ثبت نام دانش آموزان در سایت Sida.medu.ir و ثبت نام اشتباه اطلاعات، کلیه امور مربوط به آموزش و سنجش دانش آموز دچار مشکل شده و ممکن است در مقاطع بالاتر اختلالی را ایجاد کند. .

به منظور ارائه اطلاعات بیشتر و مشاوره بهتر به مدیران مدارس، در این قسمت از مقاله به طور مختصر مراحل مربوط به تعیین کاربر در سامانه SIDA توسط مدیران و نحوه دسترسی به وب سایت سیدا را در راهنمای تصویری شرح می دهیم.

1. در قسمت ورود به سیستم، نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کرده و روی گزینه ورود کاربر کلیک کنید.

2. در صفحه باز شده وارد قسمت مربوط به عملیات اولیه شوید.

3. ابتدا اطلاعات پرسنل غیر رسمی مدرسه که کد شخصی ندارند را وارد کنید، برای این کار گزینه پروفایل پرسنل غیر رسمی مدرسه را انتخاب کنید.

4. سپس بر روی گزینه Create کلیک کنید.

5 در فرم ظاهر شده اطلاعات درخواستی را وارد کرده و به جای کد شخصی، کد ملی ملی را در قسمت مربوطه وارد کرده و پس از وارد کردن اطلاعات بر روی گزینه اعتبار سنجی و تایید کلیک کنید.

6. در مرحله بعد بر روی لیست کارکنان مدرسه در دوره جاری کلیک کنید تا کاربران رسمی مدرسه ایجاد شوند.

7 سپس گزینه ایجاد را انتخاب کنید.

8 در فرم ظاهر شده تمامی اطلاعات شخصی و همچنین کد شخصی و سمت سازمانی فرد را وارد کرده و بر روی گزینه اعتبار سنجی و تایید کلیک کنید.

9 بعد برای ایجاد دسترسی برای کاربران وارد شده در قسمت مدیریت کاربر وارد قسمت ملاقات و دسترسی شده و روی گزینه تعریف کاربر کلیک کنید.

10. در مرحله بعد روی گزینه select کلیک کنید تا لیستی از کاربران که توسط مدیر تعریف شده نمایش داده شود که باید از بین آنها کاربران مجاز برای دسترسی به اطلاعات را انتخاب کنید.

مرتبط:  چرا با ارزش ترین نوع اقتدار در حوزه فرهنگ است دفاعی دهم

11 پس از مشاهده اطلاعات کاربر انتخابی، بر روی گزینه اعتبارسنجی و تایید کلیک کنید تا مجوز دسترسی کادر انتخاب شده تایید و نهایی شود.

در صورت ارائه جزئیات و امکانات بیشتر و یا ایجاد هرگونه تغییر در سامانه سیدا و تعریف کاربران در این سامانه، تصاویر نشان داده شده در راهنمای تصویر فوق به روز رسانی شده و جزئیات لازم در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سایت شادبین

دانلود برنامه سیدا برای گوشی موبایل

سامانه سیدا یک سامانه کاربردی برای بسیاری از معلمان و دانش آموزان است که دسترسی به آن در بسیاری از موارد برای کاربران ضروری و ضروری است. با توجه به اینکه این سامانه یک سایت دانشجویی و آموزشی است و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به اطلاعات و موارد آموزشی طراحی شده است، لذا ایجاد امکانات لازم برای تسهیل دسترسی به این سامانه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

از جمله روش های ارائه شده برای تسهیل دسترسی کاربران به امکانات سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل و ارائه آن به صورت شاد برای استفاده دانش آموزان و معلمان آموزش و پرورش است که به صورت رایگان در اختیار کاربران این سایت قرار می گیرد. سیستم در این بخش .

دانلود برنامه سیدا برای موبایل

نویسنده: ایدز

حجم: 10 مگابایت

منبع: سیدا

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده ارائه اطلاعات لازم در خصوص سامانه سیدا و راهنمایی داوطلبان از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا هستند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام یا اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار مرتبط با این حوزه مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: سامانه ندای همراه

سوالات متداول

1- ✔️ ثبت نمرات در سامانه سیدا به چه صورتی است ؟

✔️ تمامی مراحل مربوط به ثبت نت در سامانه سیدا به صورت راهنمای تصویری در این مقاله ارائه شده است.

2- ✔️ چگونه می توان در سایت سیدا تعدادی کاربر اضافه کرد ؟

✔️ جزئیات تعریف و افزودن کاربر در سایت سیدا در مطلب بالا آمده است.

3- ✔️ هدف از راه اندازی سامانه سیدا چیست ؟

✔️ توضیحات مربوط به اهداف پیش بینی شده برای سایت صدا در این مطلب ذکر شده است.

سامانه سیدا دانش آموزی

آیا هیچ سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با مشاوران متخصص با شماره ایران مشاوره از طریق تلفن ثابت از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی.

تماس از سراسر کشور: 9099072938

اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید یا نصف قیمت مشاوره دریافت می کنید، اینجا را کلیک کنید

به منظور ثبت نمرات و اطلاعات دانش آموزان از سراسر کشور در یک سیستم آموزشی واحد، سایت سیدا برای کلیه مقاطع ابتدایی و متوسطه طراحی و اجرا شد. طرح آموزشی سامانه آموزشی سیدا سنجش دانش آموزان توسط معلمان را در سامانه سناد ثبت کرده و کارنامه و نمرات نوبت اول دانش آموزان عادی، بزرگسال و استثنایی به صورت الکترونیکی به آنها اعلام می شود.

لینک مستقیم ورود به سامانه سیدا دانشجویی

سامانه سیدا

برای ورود به سامانه SIDA باید به سایت sida.medu.ir مراجعه کنید.

فهرست

ارائه سیستم دانش آموزی ایدز

از آنجایی که عملیات ثبت نام، طبقه بندی و گزینش واحدهای دانشجویی در سامانه سناد در حال انجام است، لذا علاوه بر دریافت این اطلاعات از سناد، اقدامات اولیه برای درج نمرات کسب شده در آزمون های سال اول دانشگاهی انجام شده است. و ارائه کارنامه به والدین در کمک های دانش آموز باید ارائه شود. لازم به ذکر است دسترسی به سایت سیدا برای مدیران و پرسنل مدیریت مدارس محدود شده است و دانش آموزان نمی توانند مستقیما از این سامانه استفاده کنند.

البته سامانه پادا برای ارائه خدمات به دانش آموزان با همین موضوع طراحی شده و برای دسترسی به آنها، مدیر باید اطلاعات دانشجو را در سایت سیدا وارد کند. ضمناً در صورت عضویت دانشجو در سامانه SIDA امکان دسترسی به سایت های تحت نظارت آموزش و پرورش مانند PADA و شرکت در آزمون ارزشیابی اولیه، مشاوره همزمان و غیره وجود خواهد داشت.

شماره 1: در سمت چپ سیستم نماد بخش ها وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید اطلاعات بخش های خود مانند عنوان، سطح، منطقه، بخش، نوع، کد و نام مدرسه، فعال را مشاهده کنید. یا وضعیت غیر فعال، رمز شاد، دوره و سال تحصیلی را می توانید مشاهده کنید.

شماره 2: در این بخش توضیح مختصری در مورد نحوه دسترسی و بهره برداری از فرآیندهای مختلف ارائه می شود تا کاربران این سامانه اعم از مدیران، معلمان و کادر اجرایی مدرسه بتوانند با مشاوره در دسترس فعالیت های مورد نیاز خود را انجام دهند.

شماره 3: با کلیک بر روی منوی کشویی می توانید مشخصات کارکنان و آخرین تغییرات سیستم را مشاهده کرده و رمز عبور خود را تغییر دهید.

شماره 4: مهمترین قسمت این بخش، بالاترین گزینه آن یعنی “عملیات در طول سال” است که معلمان می توانند از طریق آن نمرات دانش آموزان را وارد سیستم کنند. همچنین برای چاپ لیست دانش آموزان هر یک از کلاس هایی که تدریس می کنند باید به این قسمت مراجعه کنند.

شماره 5: گزینه ای به نام مدیریت را در سمت راست سیستم مشاهده می کنید که با استفاده از آن می توان طرح ادامه تحصیل دانش آموزان دوره متوسطه مدارس مورد نظر را کنترل و مدیریت کرد. مدیران می بایست با مراجعه به این قسمت از دانشجویان در طرح مذکور ثبت نام نمایند. البته ممکن است در روزهای آتی گزینه های دیگری نیز به این بخش از سایت اضافه شود زیرا سیستم در حال تکمیل و به روز رسانی است.

تبصره: طرح تعمیق با رعایت عدالت آموزشی و جبران ناتوانی های یادگیری دانش آموزان سراسر کشور راه اندازی شد.

شماره 6: مدیران باید از طریق دکمه «تغییر رشته» نسبت به تغییر رشته تحصیلی دانشجویان اقدامات لازم را انجام دهند.

خدمات سامانه دانشجویی سیدا

مدیران مدارس و کارکنان اجرایی می توانند برای ثبت نمرات، دسترسی به اطلاعات شناسنامه دانش آموز، سوابق مدرسه، صدور کارنامه و موارد دیگر اقدام کنند. طرح اجرای سامانه sida.medu.ir که در مرحله اول ثبت امتیازات به عنوان مرجع عمل می کند، با توجه به چارچوب خود چهار هدف زیر را دنبال می کند:

ایجاد پرونده آموزشی، آموزشی و بهداشتی

سطح بندی پایه، ثبت نام، انتخاب واحد، ورودی نمره، دریافت کارت های گزارش سالانه

فارغ التحصیلی، تایید تحصیلی و صدور گواهی پایان تحصیل برای پایه دوازدهم

معرفی فرد به مراکز آموزش عالی یا مراکز نظام وظیفه

نحوه ورود به سیستم آموزشی ایدز

کاربران برای بهره مندی از خدمات مختلف سامانه سیدا باید با ذکر نام کاربری و رمز عبور خود به آدرس sida.medu.ir مراجعه کنند که در ادامه توضیح داده شده است. مدیران محترم توجه داشته باشند که برای دسترسی به سایت سیدا ابتدا باید از کارشناس فناوری منطقه خود مجوز ثبت نام و دسترسی دریافت کنند.

پس از ورود به سامانه sida.medu.ir نام کاربری، کد ملی و کشور مبدا را در فیلدهای مشخص شده وارد کرده و روی «ورود کاربر» کلیک کنید.

در صفحه دوم سایت گزینه هایی وجود دارد که می توانید با کلیک بر روی آنها از خدمات ارائه شده استفاده کنید.

برای ورود به این سامانه داشتن اطلاعات مشخص ضروری است. این موارد شامل رمز دریافتی از مدیر مدرسه و کد ملی به عنوان نام کاربری می باشد.

اعتبار سنجی معلمان در نظام آموزشی سیدا

همانطور که می دانید فقط معلمان و مدیران می توانند به اطلاعات این سامانه دسترسی داشته باشند و برای این منظور باید مشخصات آنها به عنوان یکی از کارکنان مدرسه در سامانه دانش آموزی سیدا ثبت شود. این افراد می توانند دستورالعمل های زیر را برای احراز هویت دنبال کنند.

اعتبارسنجی پرسنل رسمی

معلمانی که کد شخصی دارند باید طی مراحل زیر تایید شوند.

به سامانه SIDA به نشانی sida.medu.ir مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و روی گزینه «ورود کاربر» کلیک کنید.

وارد بخش “عملیات اصلی” شوید

در قسمت “سازمان و ثبت نام” روی گزینه “فهرست کارکنان مدرسه دوره فعلی” کلیک کنید.

دکمه “ایجاد” را برای درج اطلاعات شخصی و شخصی انتخاب کنید

نوع پسوند، کد شخصی را وارد کرده و نماد «جستجو» را انتخاب کنید.

مشاهده و تایید اطلاعات شخصی و فشار دادن دکمه “تایید و اعتبار”.

اعتبارسنجی کارکنان غیر رسمی

علاوه بر کارکنان رسمی، کارمندانی که کد شخصی ندارند نیز باید در سیستم احراز هویت کنند. برای این کار می توانند مراحل زیر را دنبال کنند.

وارد سامانه sida.medu.ir شوید و اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و روی گزینه “ورود کاربر” کلیک کنید.

به بخش “عملیات اصلی” مراجعه کنید.

از لیست “سازمان و ثبت نام” گزینه “مشخصات کارکنان غیر رسمی” را انتخاب کنید.

بر روی گزینه “ایجاد” کلیک کنید.

کد ملی را وارد کرده و دکمه “جستجو” را فشار دهید.

مشاهده و تایید اطلاعات شخصی و انتخاب نماد “تأیید و اعتبار”.

نحوه ثبت نام در سامانه سیدا

کارکنان مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان در سیدا باید 4 مرحله را به شرح زیر انجام دهند:

اولین گام

اطلاعات مورد نیاز (کد ملی و رمز عبور) را در فیلدهای مربوطه وارد کرده و گزینه «ورود کاربر» را انتخاب کنید.

به قسمت «اول عملیات» مراجعه کرده و در منوی «سازمان و ثبت نام» گزینه «شروع دوره تحصیلی» را انتخاب کنید.

مرحله دوم

در این مرحله شما از سیستم خارج خواهید شد و باید دوباره وارد شوید.

گزینه های «عملیات اصلی» و «سازمان و ثبت» را مجدداً انتخاب کرده و دکمه «ثبت آدرس پستی» را فشار دهید.

با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در کادرهای مربوطه و انتخاب گزینه “Confirmation and Validation”.

مرحله سوم

از منوی «سازمان و ثبت نام» گزینه «سازمان مدرسه» را انتخاب کنید.

پایه، فیلد و ظرفیت را از قسمت “ایجاد فیلد” وارد کرده و دکمه “ذخیره” را فشار دهید.

روی “ارسال به منطقه” کلیک کنید (در صورت تایید، کلمه “ارسال به منطقه” در بخش “وضعیت” به “تأیید شده” تغییر می کند).

مرحله چهارم

در قسمت “عملیات اصلی” گزینه “پیش ضبط عملیات” را انتخاب کرده و سپس “رکورد میانی” را فشار دهید.

عناوین دانش آموزان را در لیست مشاهده کنید

باید خواند شود

تعریف و طبقه بندی طبقات در سیستم سیدا

با راه اندازی سامانه های مختلف زیر نظر آموزش و پرورش از جمله سامانه دانش آموزی سیدا، یکی از مهمترین وظایف کارکنان مدرسه، تعریف کلاس و طبقه بندی دانش آموزان در این سامانه است.

یک کلاس ایجاد کنید

از آنجایی که طبقه بندی دانش آموزان مستلزم ایجاد کلاس است، ابتدا باید کلاس های مورد نیاز در سیستم تعریف شوند.

با ورود به سامانه sida.mediu.ir اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و روی گزینه «ورود کاربر» کلیک کنید.

بر روی بخش “عملیات اساسی” کلیک کنید.

گزینه “سازماندهی و ثبت نام” را انتخاب کنید

با ضربه زدن بر روی نماد “ساختار مدرسه”.

کلمه “ایجاد کلاس” را در بالای صفحه انتخاب کنید

پایه، کد، نام و تعداد دانش‌آموزان کلاس مورد نظر را وارد کرده و بر روی گزینه اعتبارسنجی و تایید کلیک کنید.

رتبه بندی دانش آموزان

پس از ایجاد کلاس های انتخابی، پرسنل مدرسه باید دانش آموزان ثبت نام شده در آن کلاس ها را دسته بندی کنند. در مقاله زیر نحوه طبقه بندی در سیدا به صورت تصویری شرح داده شده است.

وارد سامانه sida.mediu.ir شوید و اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مربوطه وارد کرده و روی گزینه «ورود کاربر» کلیک کنید.

نماد “عملیات اساسی” را انتخاب کنید.

بر روی گزینه “سازمان و ثبت نام” کلیک کنید.

عبارت “مشاهده ثبت نام و انتخاب رشته های دانشجویی” را انتخاب کنید.

انتخاب پایه

پایه مورد نظر را وارد کرده و گزینه «اعمال فیلتر» را انتخاب کنید.

تعداد موارد موجود در هر صفحه را باز کرده و “همه” را انتخاب کنید تا همه دانش آموزان کلاس مورد نظر نمایش داده شوند

برای مرتب سازی اسامی بر اساس حروف الفبا روی گزینه “نام خانوادگی” کلیک کنید

دانش آموز مورد نظر را انتخاب کنید

روی “ویرایش کلاس” کلیک کنید

کلاس مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه “انتخاب” را فشار دهید.

نحوه ثبت نمرات در سامانه دانش آموزی سیدا

معلمان در اولین قدم می توانند وارد سایت سیدا به نشانی sida.medu.ir شده و نمرات دانش آموزان خود را در پایه اول، اول یا دوم وارد کنند. برای این کار در ادامه راهنمای ثبت نت در سامانه سیدا را به صورت تصویری توضیح داده ایم.

مرتبط:  چرا باید سن مرد از زن بیشتر باشد

ثبت نمرات ابتدایی

پس از ورود به صفحه اصلی همانطور که در متن بالا توضیح داده شد، در این قسمت بر روی گزینه “عملیات در طول سال” کلیک کنید.

در داشبورد نمایش داده شده، برای انجام عملیات مربوط به نقش معلم، دکمه “لیست کلاس ها و ورود نتایج” را فشار دهید.

در صورتی که قصد ذخیره نمرات دانش آموزان را دارید، پس از ورود به سایت و انتخاب گزینه «عملیات در طول سال»، دکمه «ورود نتایج بر اساس کلاس تشریحی (معلم)» را فشار دهید.

پس از آن، بر روی گزینه “انتخاب” کلیک کنید.

حال با انتخاب یکی از آیتم های نمایش داده شده در لیست، دوباره کلید “انتخاب” را فشار دهید.

سپس با انتخاب کلید مشخص شده «دوره تحصیلی» مورد نظر خود را انتخاب کنید تا اطلاعات دوره نمایش داده شود.

در این مرحله پس از وارد کردن یادداشت ها و اطلاعات مورد نیاز در قسمت نمایش اطلاعات، بر روی گزینه «ذخیره نتایج» کلیک کنید تا یادداشت های وارد شده ذخیره شوند.

البته لازم به ذکر است که ثبت نمرات دانش آموزان ابتدایی در سامانه دبستان سیدا، ارزشیابی ابتدایی محسوب شده و به صورت توصیفی خواهد بود.

ثبت نمرات دبیرستان

ارزشیابی دانش آموزان متوسطه اول و دوم متفاوت از مقطع ابتدایی است و به روش های مختلفی انجام می شود. از این رو مراحل ثبت نمرات دانش آموزان این مقطع را برای سهولت در کار معلمان عزیز به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

در منوی «عملیات در طول سال» گزینه «فهرست کلاس ها و ورود نتایج» را انتخاب کرده و این بار روی عبارت «ذخیره نتایج ارزیابی بر اساس کلاس» فشار دهید.

بخش های مربوط به «درس و معلم» و «گردش معلم» را تکمیل کنید. سپس در همین صفحه با توجه به نمرات مورد نظر خود یکی از اولین گزینه های پیوسته و اول نهایی را انتخاب کرده و پس از اتمام ورود به نمرات تمامی دانش آموزان، گزینه ذخیره نمرات را کلیک کنید.

کارت گزارش سامانه سیدا را دریافت کنید

برای دسترسی به کارنامه و نمرات دانش آموزان، مدیران و کادر اجرایی مدارس باید از طریق این سامانه فعالیت کنند.

پس از ورود به سامانه سیدا در قسمت عملیات در طول سال عبارت گزارش مدرسه را انتخاب کنید سپس کلید کارنامه آموزشی – آموزشی و کیفی را فشار دهید.

در مرحله بعد با کلیک بر روی گزینه “انتخاب” می توانید یادداشت ها را مشاهده کنید.

یکی از ویژگی های مهم ایجاد سامانه سیدا، ورود اطلاعات کلاس، دانش آموز، درس و درج یادداشت توسط معلمان است. هدف از ایجاد این سایت این است که تمامی سوابق دانش‌آموزان از دوره اول ابتدایی تا دیپلم را به صورت نسلی تحت کد ملی آن‌ها جمع‌آوری کند. نتیجه آن امکان ذخیره ریز نمرات دانشجو خواهد بود که بزرگترین دستاورد آن جلوگیری از جعل مدارک دانشگاهی تا حد بسیار زیادی است.

بازیابی نام کاربری و رمز عبور سیستم کمک می کند

از آنجایی که ورود به این سامانه جزء گروه وارد کردن رمز عبور است، حفظ آن بر این اساس بسیار ضروری خواهد بود. اما در صورت فراموشی یا گم شدن این رمز عبور، کاربران می توانند با انجام مراحل زیر رمز عبور خود را بازیابی کنند.

به سامانه سیدا مراجعه کرده و در صفحه اصلی سایت بر روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کنید.

سپس می توانید با وارد کردن نام کاربری، یعنی کد ملی و همچنین کد امنیتی نمایش داده شده و فشردن دکمه «ثبت و تأیید»، رمز عبور خود را تغییر داده یا بازیابی کنید.

ضمنا معلمان می توانند پس از ورود به سامانه رمز عبور خود را تغییر دهند که توجه به نکات زیر در هنگام انجام این عملیات ضروری است.

صفحه کلید انگلیسی.

حداقل از 6 کاراکتر از حروف و اعداد لاتین استفاده کنید.

از نماد برای انتخاب رمز عبور استفاده نکنید.

تعریف کاربر توسط مدیر در سامانه سیدا

با توجه به اینکه اطلاعات مدارس، کلاس ها، معلمان و دوره ها از سامانه سناد به سیدا منتقل شده است، مدیران باید پس از کسب مجوز از کارشناس فناوری اطلاعات منطقه، این مشخصات را مدیریت و کنترل کنند. در صورتی که اطلاعات به درستی منتقل نشده و یا دارای ایراد باشد، قبل از هر اقدامی باید توسط مدیر IT منطقه و کارشناس پیگیری و اصلاح شود. لیست کارهایی که باید در بدو ورود به سیستم انجام شود در صفحه اول سایت و ادامه همین مقاله موجود است.

با لیست کارکنان مدرسه مشورت کنید

تعریف کاربران مدرسه اعم از معلمان و معاونان اداری

بررسی لیست دانش آموزان و کلاس ها

کلاس ها را کنترل کنید و مطمئن شوید که معلم برای کلاس و درس تنظیم شده است

ایجاد یک حساب کاربری که به معلمان امکان می دهد به بخش های خاصی از سیستم از جمله وارد کردن نمرات دانش آموزان دسترسی داشته باشند

مدیران مدارس باید با تعریف حساب کاربری و اختصاص کد شخصی معلمان و کلیه کارکنان به سامانه سیدا دسترسی داشته باشند. اگر این قسمت مهم یعنی تعریف کاربری توسط مدیریت مدرسه در سامانه سیدا انجام نشود، معلمان و کادر اجرایی نمی توانند از خدماتی مانند ثبت نمره، دریافت تماس تلفنی و … بهره مند شوند. مراحل ذکر شده در زیر به شما کمک می کند تا کاربران سایت سیدا را تعریف کنید.

وارد سامانه سیدا شوید و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید

گزینه «مدیریت کاربران» را انتخاب کنید.

روی عبارت “قرار و دسترسی” کلیک کرده و “مدیریت کاربر” را انتخاب کنید.

برای یافتن اسامی کارکنان، کلید “انتخاب” را فشار دهید

مشاهده پروفایل های کاربر

در این قسمت در صورت تایید اطلاعات شخصی، باید با فشردن دکمه «تأیید و تأیید» کاربر را به سامانه اضافه کنید. پس از انجام این مراحل، اگر می خواهید کاربر جدیدی اضافه کنید، باید گزینه «ایجاد کاربر جدید» را انتخاب کنید. در پایان کادری با اطلاعات کاربران ثبت نام شده در سامانه نمایان می شود. توجه داشته باشید در این کادر امکان غیرفعال یا حذف کاربر برای شما (مدیر یا معاون اجرایی) وجود دارد.

راهنمای ثبت نام عکس دانش آموزی در سامانه سیدا

در سامانه سیدا امکانات زیادی به کاربران ارائه می شود که یکی از آنها ثبت نام عکس دانش آموزی است. برای این کار مدیر یا معاون اجرایی پس از ورود به سایت سیدا باید اقدامات زیر را انجام دهد.

توجه: توجه داشته باشید که حجم فایل اسکن شده عکس دانش آموز باید کمتر از 50 کیلوبایت باشد.

نحوه ثبت نام و تغییر شماره تلفن همراه در سامانه سیدا

از آنجایی که برای دریافت اطلاعیه های مربوطه از سامانه یا آموزشگاه، ثبت شماره همراه در سایت سیدا الزامی است، داوطلبان می توانند با انجام مراحل زیر نسبت به ثبت نام و یا تغییر شماره همراه خود اقدام کنند.

پس از مراجعه به سایت سیدا به آدرس sida.medu.ir، دکمه «ثبت شماره همراه» را انتخاب کنید.

پس از آن در این صفحه نام کاربری (کد ملی) و همچنین شماره تلفن خود را وارد کرده و دکمه «ثبت نام و تأیید اعتبار» را فشار دهید.

توجه: کاربران این سامانه توجه داشته باشند که امکان تغییر شماره موبایل تنها تا سه بار در سال وجود دارد.

دانلود برنامه سیدا سیستم برای موبایل

یکی از امکانات بسیار خوب سامانه سیدا نصب و راه اندازی نرم افزار موبایل آن است. کاربران این سامانه می توانند برنامه آن را برای تلفن همراه خود دانلود کرده و به راحتی به خدمات مختلف آن دسترسی داشته باشند. در ادامه لینک دانلود اپلیکیشن سیدا سیستم را قرار داده ایم.

مشکلات رایج کاربران هنگام استفاده از سیستم سیدا

همانطور که قبلا ذکر شد کاربران سامانه سیدا مدیران، معلمان و کلیه کادر اداری مدارس هستند و دانش آموزان نمی توانند به این سایت دسترسی داشته باشند. هنگام استفاده از سیستم، ممکن است با خطاها یا مشکلاتی مواجه شوند که باید برطرف شوند. زیرا در بیشتر مواقع این خطاها مانع از دسترسی کاربر به سایت می شود و یا اقداماتی که او قصد انجام آن را دارد ناقص می ماند. در ادامه مجموعه ای از خطاهای رایج و راه حل های آن را برای شما شرح داده ایم.

سایت ایدز باز نمی شود

اگر سیستم سیدا برای شما باز نشد، باید کش مرورگر خود را پاک کنید. زیرا اطلاعات در این قسمت ذخیره می شود و پس از هر بار ورود به سیستم نتیجه مشابه قبلی را مشاهده خواهید کرد.

مرورگر کروم خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.

مرورگر را باز کنید و روی نماد سه نقطه در سمت راست صفحه کلیک کنید.

دکمه “تنظیمات” را فشار دهید.

در سمت چپ صفحه، گزینه “Privacy and Security” را انتخاب کنید.

روی عبارت “پاک کردن تاریخ مرور” که با نماد سطل زباله نمایش داده می شود ضربه بزنید.

بخش Basic را باز کنید و تیک گزینه browsing history را بردارید. (دو گزینه دیگر باید بررسی شوند.)

دکمه “پاک کردن داده ها” را انتخاب کنید.

حالا کش پاک شده و می توانید وارد سیستم سیدا شوید.

کد دانشجویی تکراری

اگر با خطای «کد دانش آموز در فایل درس دانش آموز وجود دارد اما در فایل دانش آموز وجود ندارد» مواجه شدید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

وارد سامان سیدا شوید

گزینه “عملیات اصلی” را انتخاب کنید.

بر روی کلمه “سازمان و ثبت نام” کلیک کنید.

دکمه “اطلاعات شخصی و سوابق تحصیلی دانش آموزان” را لمس کنید.

دانش آموز مورد نظر را انتخاب کنید

ویرایش اطلاعات

دکمه “Validation and Confirmation” را فشار دهید

نام مدرسه را در قسمت موقعیت ها نمایش ندهید

قسمتی به نام جنبه ها در گوشه سمت چپ سایت سیدا وجود دارد که معلمان با کلیک بر روی آن می توانند اطلاعات مدارس خود را مشاهده کنند. در صورتی که این مشخصات برای آنها قابل مشاهده نیست، باید به مدیر همان مدرسه گزارش دهند تا با انجام مراحل زیر مشکل را حل کنند.

ورود مدیر به حساب کاربری خود در سامانه سیدا

گزینه «مدیریت کاربران» را انتخاب کنید.

باز کردن “فهرست مدارس”

انتخاب معلم مربوطه

ویرایش اطلاعات معلم

دکمه “Validation and Confirmation” را فشار دهید.

سوالات متداول

1- برای ورود به سامانه سیدا دانش آموزی باید از کدام نشانی الکترونیکی استفاده کنیم؟

استفاده از امکانات سایت با ورود به آدرس ایمیل sida.medu.ir امکان پذیر است.

2- معلمان جهت ورود به سامانه sida.medu.ir و ثبت نمرات به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

نام کاربری که همان کد ملی آنهاست و همچنین رمز عبوری که باید از مدیر مدرسه دریافت کنند.

3- هدف از ایجاد سایت سیدا آموزش و پرورش چیست؟

سیدا در مرحله اول اجرای این طرح مرجع ثبت نمرات دانش آموزان است.

برای عضویت در اینستاگرام (مدارس) کلیک کنید.

آخرین اخبار و اطلاعیه های مدارس سراسر کشور

ورود به صفحه

برای عضویت در کانال (مدارس) کلیک کنید.

آخرین اخبار و اطلاعیه های مدارس سراسر کشور

ورود به کانال

آیا هیچ سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با مشاوران متخصص با شماره ایران مشاوره از طریق تلفن ثابت از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی.

تماس از سراسر کشور: 9099072938

اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید یا نصف قیمت مشاوره دریافت می کنید، اینجا را کلیک کنید

در ادامه این مقاله با نحوه ورود به سامانه سیدا همراه باشید. در ادامه به بررسی نحوه ثبت نت در سیدا می پردازیم و نحوه ثبت نت در سامانه سیدا را به شما آموزش می دهیم. اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد فیلم آموزشی ورود به سیستم ایدز یا آموزش متوسطه ایدز دارید می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در خصوص راهنمای سامانه سیدا توضیحات کافی را به شما خواهند داد.

برای دریافت فیلم آموزش ورود به سامانه سیدا کل کشور با مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون دریافت کد پاسخ از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل

آموزش ورود به سیستم ایدز

در این قسمت به بررسی و آموزش نحوه ورود به سامانه سیدا می پردازیم. بدون مقدمه، اگر بخواهیم به این مراحل نزدیک شویم، باید بگوییم:

مرتبط:  چرا صفوان لقب شتربان با ایمان گرفت

ابتدا هر مرورگری را که روی سیستم خود دارید باز کنید. اگر فقط قصد ورود به سیستم و مشاهده اطلاعات را دارید، می توانید با تلفن همراه این کار را انجام دهید. با این حال، توصیه نمی کنیم برای تصحیح و وارد کردن امتیازها از طریق تلفن همراه وارد شوید.

در مرحله بعد باید Sida system را در کادر جستجو تایپ کرده و روی علامت جستجو کلیک کنید.

اکنون اولین چیزی که نمایش داده خواهد شد احتمالاً سیستم سیدا است. روی آن کلیک کنید و وارد شوید.

برای ورود به سیستم و دسترسی به امکانات این سامانه از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته می شود. برای افرادی که برای اولین بار وارد سیستم می شوند. نام کاربری کدمالی و رمز عبور کدپرسونالی است. پس از ورود به این عناصر، نوبت به نوشتن قصد می رسد.

باز هم اگر برای اولین بار است که وارد این سیستم می شوید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. این تصویر مربوط به تغییر رمز عبور و تنظیم کد جدید است.

در مستطیل دوم و سوم باید رمز جدید خود را وارد کنید که باید دارای حروف و اعداد انگلیسی باشد.

در نهایت بر روی گزینه ثبت نام و ورود کاربران کلیک کنید.

پس از انجام موفقیت آمیز تمامی مراحل و وارد کردن رمز جدید، می توانید ویژگی های سیستم را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که پس از انجام این مراحل هر بار که می خواهید به سایت دسترسی پیدا کنید باید رمز عبور جدیدی وارد کنید.

آموزش ورود به سامانه سیدا و ثبت نت

در موارد فوق سعی شده است آموزش ورود به سامانه سیدا را به شما ارائه دهیم. در این قسمت با ما همراه باشید تا با نحوه ثبت یادداشت ها در سامانه سیدا که ویژگی اصلی این سامانه است آشنا شوید. باید دانست که این کار فقط در سامانه سیدا امکان پذیر است، قبل از آموزش ثبت نت در سامانه سیدا، بهتر است ابتدا تفاوت این سامانه با سایر موارد را بدانید. سیستم سنکرون تحت کنترل آموزش است و امکان ثبت یادداشت در این سایت وجود دارد. اما تفاوت این دو چیست؟ تفاوت این دو در این است که سیستم سیدا رابط کاربری آسان‌تر و بهتری نسبت به Synchrom دارد و به همین دلیل امروز جایگزین شد. در آینده با ما همراه باشید تا نحوه ذخیره یادداشت ها در سامانه سیدا را بیاموزیم.

در مرحله اول وارد سیستم شوید. پس از ورود به آن، دو آیکون مشاهده می کنید که یکی از آنها نماد عملیات در طول سال است و برای وارد کردن امتیاز استفاده می شود.

در مرحله دوم باید روی گزینه class list کلیک کرده و نتایج را وارد کنید تا وارد مراحل ثبت نمره شوید.

حال باید روی گزینه class list کلیک کنید و نتایج را در کلاس وارد کنید.

در مرحله بعد، باید با وارد کردن اطلاعات کلاس، آن را جستجو کنید.

در مرحله آخر برنامه تحصیلی را انتخاب کرده و مشخصات دانشجو را مشاهده می کنید.

در مقابل Horasm دو علامت پیوسته اول و آخر نمایش داده می شود که با استفاده از آنها می توانید ویرایش را شروع کنید.

برای ویرایش نمرات ترم اول روی گزینه آخر کلیک کنید تا تابع ویرایش نمایش داده شود.

راهنما سامانه سیدا

در موارد فوق سعی کردیم نگاهی به آموزش ورود به سامانه سیدا و آموزش ثبت نت در سامانه سیدا داشته باشیم. در این قسمت با ما همراه باشید تا راهنمایی های بیشتری در مورد راهنمای سامانه سیدا به شما ارائه دهیم. اولی مربوط به راهنمای سامانه سیدا در خصوص ورود با تلفن همراه است. البته توصیه می کنیم در صورت امکان این کار را با تلفن همراه انجام ندهید زیرا برخی از قطعات کار نمی کنند.

ابتدا آدرس sida.medu.ir را مانند سیستم با موبایل خود جستجو کنید. در این آدرس از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته می شود.

اگر برای اولین بار است که وارد سیستم می شوید، از شما خواسته می شود رمز عبور خود را تغییر دهید. برای این کار باید از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترها استفاده کرد.

برای ثبت نام و ویرایش امتیازات از تلفن همراه استفاده نکنید.

برای آشنایی بیشتر با سیستم ایدز دانشگاه آزاد کلیک کنید.

عملیات جانبی در سامانه سیدا

برای اطلاع از ایدز آموزش متوسطه و سایر نکات این سامانه در این قسمت با ما همراه باشید. یکی از عملیات جانبی مورد بحث در آموزش متوسطه ایدز مربوط به عملیات جانبی سیستم ایدز است. در این حالت ابتدا کاربران در این سیستم تعریف می شوند و شخصی که مدیر آن است می تواند سایر کاربران و سطح دسترسی آنها را مشخص کند. این افراد مجاز به تعریف کاربران استانی، افراد استانی مجاز به تعریف کاربران منطقه ای و کاربران منطقه ای مجاز به تعریف مدارس خواهند بود. کاربران داخلی مدرسه نیز توسط مدیر تعریف و وارد سامانه می شوند.

دلایل مشاهده خطای کد کاربری یا رمز ورود اشتباه در سامانه سیدا

یکی از خطاهایی که ممکن است هنگام ورود به این سیستم با آن مواجه شوید مربوط به کد خطای رمز عبور است. بیشتر اوقات این خطا به دلیل بازیابی رمز عبور معلم نمایش داده می شود.

برای حل آن ابتدا باید به حروف ریز و درشت توجه کرد.

همچنین در صورت وجود صفر در ابتدای کد ملی نباید آن را وارد کرد. جا گذاشتن فاصله یکی از دلایل بروز خطا است و گاهی اوقات به دلیل آپدیت نشدن مرورگرها خطا ظاهر می شود.

دریافت کارنامه از سامانه سیدا sida.medu.ir

از دیگر امکانات موجود در سامانه سیدا امکان دریافت کارنامه می باشد. در این سامانه افراد مختلف می توانند کارنامه را به صورت آنلاین دریافت کنند، برای دریافت کارنامه در مقطع ابتدایی ابتدا باید به سامانه ایدز به نشانی sida.medu.ir مراجعه کرد.

در این سیستم همانطور که می دانید ابتدا از افراد نام کاربری و رمز عبور خواسته می شود. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، گزینه ای به نام دریافت گزارش کارت وجود دارد که از آنجا می توانید کارنامه را دریافت کنید.

برای دریافت کارنامه دوره اول و دوم متوسطه در سایت سیدا ابتدا باید به سامانه مراجعه و پس از وارد نمودن مشخصات کلاس ها و دوره ها می توانید اطلاعات مورد نظر را در محل مورد نظر وارد نمایید.

برای آموزش نحوه انتقال دانشجو به سامانه سیدا کلیک کنید.

سیدا ابتدایی sida.medu.ir

از آنجایی که نحوه نمره دهی دانش آموزان در مقطع ابتدایی متفاوت است، به همین دلیل نمرات به شکل دیگری در این سامانه درج می شود. ضمناً با توجه به حساسیت دوره ابتدایی لازم است که معلمان در اسرع وقت به اطلاعات دسترسی داشته باشند. همچنین امکان دریافت و چاپ گزارش مدرسه برای اولیا و دانش آموزان مقطع ابتدایی با مراجعه به سامانه سیدا وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد Sida Primary با ما تماس بگیرید. علاوه بر مقطع ابتدایی، آموزش متوسطه سیدا نیز توسط ایران تحصیل ارائه می شود.

سیدا متوسطه  sida.medu.ir

دروس ارائه شده در مقطع متوسطه به دو دسته نظری و کارگاهی تقسیم می شوند. از آنجایی که نحوه آموزش و یادگیری این دروس متفاوت است، به همین دلیل کاملاً متفاوت است و نحوه ارزشیابی افراد نیز متفاوت است.

دروس پودرمانی نیز در قالب چند کتاب به همراه آموزش های دیگر گنجانده شده است.

البته کارگاه ها و آموزش های ارائه شده عمدتاً مربوط به حوزه های فنی و مهارتی است. برای دریافت ایدز آموزش متوسطه با ما تماس بگیرید.

تعریف کاربر توسط مدیر در سایت سیدا sida.medu.ir

در این قسمت سعی می کنیم نحوه تعریف ادمین از کاربر در سایت سیدا sida.medu.ir را بررسی کنیم. از آنجایی که ثبت صحیح و دقیق تمامی داده های ثبت شده در سامانه سیدا ضروری است، بنابراین تعیین نوع کاربران بسیار مهم است. در صورتی که دسترسی به این سامانه به افراد دیگری غیر از معلمان داده شود، قطعا مشکلات بزرگی را به همراه خواهد داشت و ممکن است منجر به خطا در صدور کارنامه و موارد دیگر شود. در این قسمت نحوه ثبت نام کاربران در سیستم توسط مدیران را توضیح خواهیم داد.

ابتدا به آدرس aids.medu.ir وارد سامانه می شوید. در مرحله بعد باید اطلاعات درخواستی را در قسمت نام کاربری و رمز عبور وارد کنید. در مرحله بعد صفحه ای باز می شود که باید در آن عملیات اولیه را انجام دهید. مراحل به این صورت است که ابتدا باید اطلاعات افراد غیر رسمی که جزو کد پرسنلی نیستند را وارد کنید. برای این منظور لازم است گزینه مشخصات پرسنل غیررسمی مدارس را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه ایجاد کلیک کنید و اطلاعات مورد نیاز را در فرم ظاهر شده وارد کنید. از این پس به جای کد شخصی باید کد ملی فرد مورد نظر را وارد کرده و روی اعتبارسنجی کلیک کنید. در مرحله بعد برای ایجاد کاربر بر روی گزینه لیست کارکنان مدرسه کلیک کرده و گزینه ایجاد را انتخاب کنید.

حال در فرم ظاهر شده بر روی اطلاعات شخص کلیک کرده و کد شخصی صفحه وب موبایل سازمان را وارد کنید.

اکنون عملیات اصلی در این قسمت انجام می شود پس بر روی مدیریت کاربر و تعریف کاربری کلیک کنید. در نهایت بر روی گزینه select کلیک می کنید تا لیستی از کاربران نمایش داده شود. از بین این افراد می توانید افرادی را انتخاب کنید که مجاز به دسترسی به اطلاعات هستند. برای دریافت فیلم آموزشی ورود به سامانه سیدا در این زمینه با ما تماس بگیرید.

آخرین اخبار مرتبط با سامانه سیدا

پس از توضیح سامانه سیدا، در این قسمت به بررسی آخرین اخبار مرتبط با سامانه منتشر شده می پردازیم. با ما بمان.

23 سپتامبر 1402

در بیست و سوم شهریور ماه خبری مبنی بر امکان ثبت نام در سامانه سیدای دانش آموزی فقط توسط مدیران مدارس امکان پذیر است.

16 سپتامبر 1402

25 شهریور خبر سفارش 99 درصد کتاب های درسی در بین کلاس ها منتشر شد.

15 سپتامبر 1402

در 24 شهریور ماه اعلام شد که تمامی مراحل ثبت نام توسط مدیران یا دستیاران انجام می شود.

13 سپتامبر 1402

سیستم یکپارچه سازی دانش آموزان یا سیستم ایدز سیستمی است که با هدف یکپارچه سازی اطلاعات دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی و آموزشی به دانش آموزان و مدیران مدارس ایجاد شده است.

7 سپتامبر 1402

ثبت نمرات دوره ابتدایی در سامانه سیدا به گونه ای است که اعداد 1 تا 4 درج می شود.

21 اوت 1402

نحوه ارزیابی و ثبت نمرات در این سامانه متفاوت است.

26 جولای 1402

دانش آموزان پایه نهم می توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی فرم را تکمیل و رشته خود را انتخاب کنند.

خلاصه

در این مقاله سعی کرده ایم نحوه ورود به سامانه سیدا را در نظر بگیریم. از آنجایی که کاربرد اصلی این سامانه مربوط به ضبط نت است، سعی کردیم سایر موارد مربوط به شکل گیری ضبط نت در سامانه سیدا را بررسی کنیم. اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد فیلم آموزشی ورود به سامانه SIDA یا راهنمای سامانه SIDA دارید، کارشناسان ما به تمامی سوالات شما در مورد آن و آموزش ایدز متوسطه پاسخ خواهند داد.

برای دریافت راهنمای سامانه سیدا کل کشور با مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون دریافت کد پاسخ از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل

موارد مشابه

راهنمای ثبت نام سنجش در سامانه سناد

ثبت نام معلمان در سامانه سناد

برای آزمون آنلاین به سامانه سیدا دانشگاه آزاد متصل شوید

سامانه انتقال دانشگاه علمی کاربردی

شرایط اخذ ترانسفر از دانشگاه پیام نور

فیلم آموزشی ورود به سامانه سیدا

راهنمای سیستم ایدز

آموزش عالی ایدز

به این بررسی امتیاز دهید

آیا سیستم ایدز مختص دبیرستان است؟

خیر، این سیستم از اولیه تا ثانویه استفاده می شود.

برای استفاده از سامانه سیدا چه مواردی لازم است؟

نام کاربری و رمز عبور لازم است.

آیا سامانه سیدا فقط برای مدیران موجود است؟

خیر، معلمان نیز می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

شما می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل برای دریافت راهنمایی برای رفع تمامی مشکلات سیستم سیدا تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا