چرا وقتی زنگ میزنم صفحه گوشی خاموش میشه

برای تعویض صفحه نمایش سامسونگ با شماره 75147-021 شرکت پشتیبانی موبایل “مرکز تخصصی تعمیرات گوشی موبایل” تماس بگیرید.

یکی از مشکلات عجیبی که برخی از کاربران گوشی های اندرویدی با آن مواجه هستند، مشکلی به نام «صفحه سیاه مرگ» است. اما راه حل این مشکل چیست؟ در این مقاله می خواهیم یاد بگیریم که چگونه مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه گوشی های اندرویدی را برطرف کنیم. با کمک موبایل همراه باشید.

منظورتان از خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندروید چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین استفاده از گوشی ناگهان صفحه نمایش خاموش شده و کاملا سیاه می شود و نمی توان از دستگاه استفاده کرد! این اتفاق که متاسفانه در گوشی های اندرویدی به دلایل مختلف و حتی گاهی نامعلوم رخ می دهد، «صفحه سیاه مرگ» نام دارد که ما آن را صفحه سیاه گوشی های اندرویدی می نامیم. اما دلیل این مشکل در گوشی های اندرویدی چیست؟ چه علائمی می تواند نشان دهد که امکان بروز این مشکل در گوشی وجود دارد؟ برای مقابله با این مشکل چه باید بکنیم؟ در ادامه این مطلب می خواهیم به طور مفصل در مورد این مسائل صحبت کنیم و راه های رفع سیاهی صفحه گوشی اندروید را ذکر کنیم. بنابراین با کمک موبایل همراه باشید.

علائم اصلی مشکل خاموش شدن خودکار صفحه

قبل از اینکه مشکل خاموش شدن یا سیاه شدن صفحه گوشی به طور کامل قابل مشاهده باشد، علائمی وجود دارد که اغلب می توان آنها را نشانه ای از احتمال مشکل فوق الذکر دانست. برخی از علائم اصلی این مشکل عبارتند از:

سوسو زدن و لمس گوشی کار نمی کند

یخ زدن و آویزان شدن بیش از حد گوشی

تلفن به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود و درصد شارژ باتری به طور ناگهانی کاهش می یابد

خرابی های متوالی برنامه

موارد فوق تنها برخی از علائمی است که می تواند زنگ خطری برای افزایش احتمال مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش گوشی شما باشد. البته مراقب باشید که وقوع هر یک از اتفاقات بالا نمی تواند صددرصد نشان دهد که با مشکل صفحه سیاه مواجه خواهید شد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

دلیل این مشکل در گوشی های اندرویدی چیست؟

اما به نظر شما دلایلی که باعث مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی می شود چیست؟ به عبارت دیگر، دلایل واقعی این شکست چیست؟ برخی از دلایل عمده ای که می تواند در ایجاد این مشکل موثر باشد عبارتند از:

نصب برنامه های سرکش با باگ ها و بدافزارها

پس از شارژ کامل باتری، شارژر را از گوشی جدا نکنید

استفاده از شارژرهای بی کیفیت

استفاده از باتری تقلبی یا تقلبی

باتری قدیمی و پایان عمر آن

دلایل بالا تنها برخی از دلایلی است که می تواند منجر به خاموش شدن یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی شود. دلایل دیگری نیز می تواند در این معنا موثر باشد.

چگونه اطلاعات را در حافظه گوشی ذخیره کنیم؟

اما تصور کنید اگر صفحه گوشی سیاه شود مشکلی برای شما پیش آمده است! اکنون چه اتفاقی برای اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه می افتد؟ آیا راهی برای بازیابی اطلاعات داخلی گوشی یا حداقل انتقال آن از گوشی به کامپیوتر وجود دارد؟ برای این کار برنامه (Dr.Fone – Recover) می تواند به شما کمک کند، اما نباید ادعا کرد که با این برنامه قادر خواهید بود تمامی اطلاعات گوشی را به صورت تضمینی بازیابی و به کامپیوتر منتقل کنید، اما در در هر صورت، آن را امتحان کنید، بد نیست! با کلیک بر روی این قسمت می توانید به صفحه دانلود برنامه مذکور دسترسی پیدا کنید.

برای استفاده از این برنامه و بازیابی اطلاعات گوشی در مواجهه با مشکل صفحه سیاه، کافیست گوشی را با کابل مناسب به کامپیوتر خود متصل کرده و سپس برنامه (Dr.Fone – Recovery) که قبلا بر روی سیستم نصب شده است اجرا شود سپس مراحل توضیح داده شده را برای بازیابی دنبال کنید. داده ها را از تلفن و انتقال آن به حافظه کامپیوتر. به این ترتیب اطلاعات گوشی شما ذخیره می شود. البته طبق بررسی ما، برنامه مذکور با مدل های خاصی از گوشی های سامسونگ سازگاری بیشتری دارد و در تمامی گوشی های موبایل نتیجه دلخواه را به همراه نخواهد داشت. بنابراین این روش را به عنوان یک فلش در تاریکی در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس

رفع مشکل صفحه سیاه گوشی اندروید

اما چگونه می توانیم مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی را برطرف کنیم؟ برای این کار چندین راه حل ارائه می دهیم و نحوه استفاده از هر کدام را شرح می دهیم. با گذراندن مراحل و راه حل های هر بخش، به احتمال زیاد می توانید مشکل صفحه سیاه گوشی را حل کنید.

روش اول: پارتیشن کش گوشی را حذف کنید

با حذف پارتیشن کش گوشی های اندرویدی، مشکل خاموش شدن خودکار صفحه در اکثر موارد حل می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم در مرحله اول مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا باید وارد حالت ریکاوری گوشی خود شوید و اطلاعات کش را به طور کامل از دستگاه پاک کنید. انجام این کار در بسیاری از موارد منجر به رفع مشکل صفحه سیاه گوشی های اندرویدی می شود. اما چگونه می توان وارد حالت ریکاوری شد و کش گوشی را به طور کامل حذف کرد؟ برای این کار ابتدا گوشی را در صورت خاموش نبودن آن خاموش کنید. دکمه های افزایش صدا، پاور و هوم گوشی را همزمان فشار داده و نگه دارید. خواهید دید که گوشی شما وارد حالت ریکاوری می شود.

توجه: در برخی از گوشی ها، ممکن است لازم باشد دکمه های دیگری را فشار داده و مراحل مختلفی را برای فعال کردن حالت بازیابی طی کنید. برای اطلاع از نحوه فعال کردن حالت بازیابی در مدل گوشی خود، کافی است یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید.

وقتی وارد حالت بازیابی می شوید، می توانید با فشار دادن دکمه های افزایش و کاهش صدا، بین گزینه ها جابه جا شوید. به این ترتیب به گزینه Wipe Cache Partition مراجعه کرده و با زدن دکمه پاور آن را انتخاب کنید. در این شرایط پیامی برای تایید حذف کش از گوشی نمایش داده می شود که در آن باید گزینه Yes را انتخاب کنید. اکنون که حافظه پنهان گوشی پاک شد، به گزینه Reboot system now رفته و با انتخاب آن دستگاه را ریبوت کنید. گوشی شما ریستارت می شود و به احتمال زیاد صفحه نمایش به صورت خودکار خاموش می شود. اگر این مشکل ادامه داشت، از راه حل های توضیح داده شده در زیر استفاده کنید.

برای تعویض صفحه نمایش سامسونگ با شماره 75147-021 شرکت پشتیبانی موبایل “مرکز تخصصی تعمیرات گوشی موبایل” تماس بگیرید.

ادامه مطلب: تعویض ال سی دی موبایل

روش دوم: حذف برنامه های مخرب و بدافزارها

همانطور که قبلاً گفتیم، نصب برنامه ها و بدافزارهای سرکش می تواند باعث سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی شود. بنابراین با شناسایی و حذف این اپلیکیشن های سرکش می توان مشکل را حل کرد. اما سخت ترین کار شناسایی این برنامه مخرب است! چگونه اپلیکیشن مذکور را پیدا کنیم؟ ابتدا باید لیستی از برنامه های اخیری که بر روی گوشی خود نصب کرده اید و فکر می کنید در ایجاد مشکل صفحه سیاه دستگاه موثر هستند ایجاد کنید و حتی اگر فقط همه برنامه ها را از دستگاه حذف کنید تا منبع آن را پیدا کنید. مشکل و رفعش کنید همچنین می توانید از حالت ایمن اندروید برای حذف برنامه ها استفاده کنید. بنابراین:

مرتبط:  چرا قرآن با سوره حمد آغاز می شود

ابتدا گوشی خود را خاموش کنید، سپس آن را به حالت عادی روشن کنید. هنگامی که گوشی بوت می شود، لوگوی سازنده گوشی نمایش داده می شود. به محض مشاهده این لوگو، دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید تا صفحه قفل گوشی ظاهر شود. به این ترتیب گوشی در حالت ایمن قرار خواهد گرفت. برای تایید این مشکل، قسمت پایین صفحه را بررسی کرده و کلمه Safe Mode را جستجو کنید. زمانی که گوشی در این حالت کار می کند جمله ذکر شده بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می شود.

اکنون که در حالت ایمن هستید، باید برنامه هایی را که فکر می کنید مخرب هستند و می توانند در مشکل خاموش شدن صفحه گوشی موثر باشند را حذف کنید. در این مرحله می توانید اپلیکیشن هایی را که فکر می کنید درگیر مشکل هستند را حذف کنید، سپس با راه اندازی گوشی در حالت عادی، بررسی کنید که دستگاه کار می کند و اگر مشکل حل نشد، اپلیکیشن مشکوک بعدی را حذف کنید و به ادامه مطلب بروید. به همین ترتیب تا زمانی که برنامه مخرب اصلی پیدا شود. اما برای آسان‌تر کردن کار، می‌توانید هر برنامه‌ای را که فکر می‌کنید می‌تواند در خاموش کردن خودکار صفحه دستگاه در این مرحله مؤثر باشد را حذف کنید. برای حذف یک برنامه کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد قسمت تنظیمات شوید.

گزینه Application Manager را انتخاب کنید.

برنامه مشکوک مورد نظر را از لیست انتخاب کنید.

گزینه Uninstall را انتخاب کنید و با حذف برنامه موافقت کنید.

پس از حذف برنامه های سرکش، دستگاه را با استفاده از دکمه پاور مجددا راه اندازی کنید. به احتمال زیاد، اگر دلیل سیاه شدن صفحه گوشی شما مربوط به نصب یک اپلیکیشن سرکش باشد، مشکل برطرف خواهد شد.

برای تعویض صفحه نمایش سامسونگ با شماره 75147-021 شرکت پشتیبانی موبایل “مرکز تخصصی تعمیرات گوشی موبایل” تماس بگیرید.

روش سوم: ریست فکتوری گوشی

اگر مشکل سیاهی صفحه گوشی با رعایت موارد و روش های قبلی حل نشد، توصیه می کنیم دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. با ریست فکتوری گوشی تمامی اطلاعات آن حذف شده و تنظیمات دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه باز می گردد. تقریباً 80٪ مواقع، این کار باعث می‌شود صفحه گوشی‌های اندرویدی به‌طور خودکار خاموش نشود. برای این کار باید دوباره وارد حالت ریکاوری شوید. بنابراین، گوشی را خاموش کنید و سپس دکمه های افزایش صدا، پاور و هوم را همزمان فشار داده و نگه دارید تا دستگاه به حالت ریکاوری راه اندازی شود.

گزینه wipe data/factory reset را انتخاب کنید و بازنشانی کارخانه را بپذیرید. در این صورت باید چند دقیقه صبر کنید تا گوشی به حالت کارخانه بازنشانی شود و سپس به صورت خودکار ریستارت شود. به احتمال زیاد پس از راه اندازی مجدد گوشی، مشکل خاموش شدن دستگاه یا سیاه شدن صفحه نمایش برطرف شود.

اگر صفحه گوشی خاموش یا سیاه شد چه باید کرد؟

اگر صفحه گوشی شما به صورت خودکار خاموش می شود، پس از انجام تمام کارهای بالا و حتی ریست فکتوری، مشکل حل نشد، قطعا منبع مشکل به سخت افزار دستگاه مربوط می شود. بنابراین باید آن را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید. به طور معمول، در این شرایط، مشکل با تعویض باتری مرده و منبع تغذیه حل می شود. به منظور انجام ایمن تعمیر مورد نیاز خود از طریق تلفن، توصیه می کنیم از خدمات موبایل کمک استفاده کنید. کارشناسان کمک تلفن همراه با استفاده از جدیدترین روش‌های عیب‌یابی و تعمیر گوشی، مشکل دستگاه شما را شناسایی و برطرف می‌کنند. برای ثبت سفارش کافیست با شماره 75147-021 تماس بگیرید یا با مراجعه به صفحه سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب در مورد مشکل صفحه سیاه گوشی اندروید صحبت کرده ایم که متاسفانه یکی از مشکلات آزاردهنده ای است که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند. با استفاده از روش های توضیح داده شده در این مقاله می توانید مشکل ذکر شده را برطرف کنید.

بیشتر بدانید:

قطعات متحرک

قطعات گوشی A11

لوازم یدکی گوشی سامسونگ A70s

زندگی ما به قدری با گوشی های هوشمند در هم آمیخته است که انجام کارهای روزانه بدون آنها تقریبا غیرممکن است. اما گاهی اوقات مشکلات عجیبی در تلفن های ما رخ می دهد که از روال معمول کار خارج می شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات نمی دانیم که چرا صفحه گوشی ما خاموش نمی شود یا با مشکلاتی از این دست مواجه می شویم. اگرچه دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی می تواند بسیار گسترده و متنوع باشد، اما جای نگرانی نیست و راه های زیادی برای رفع آن وجود دارد. برخی از کاربران حتی ممکن است با مشکلات کاملاً متضاد روبرو شوند، به عنوان مثال، روشن نشدن خودکار صفحه نمایش گوشی سامسونگ یکی از دلایلی است که ممکن است نگران آن باشید. چه مشکل شما خاموش نشدن صفحه گوشی شیائومی یا گوشی سامسونگ باشد، راه حلی وجود دارد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

خاموش نکردن صفحه نمایش گوشی برای ساعات طولانی اغلب می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص زمانی که باتری شما را در بحرانی ترین زمان تخلیه می کند. با این حال، صفحه‌ای که خاموش نمی‌شود معمولاً به دلیل تنظیمات طولانی مدت صفحه، برنامه‌های wake lock و سایر تنظیمات دستگاه است که می‌توانید خودتان آن‌ها را برطرف کنید. گاهی اوقات ممکن است به کمک حرفه ای نیز نیاز داشته باشید. اما قبل از آن، در این مقاله به روش‌های رفع مشکل خاموش نشدن صفحه نمایش گوشی می‌پردازیم.

در هر کجای ایران که هستید گوشی موبایل خود را با اطمینان از تکنولایف خریداری کنید.

تنظیمات خالی کردن صفحه نمایش تلفن را تنظیم کنید

وقتی صفحه نمایش گوشی در بیشتر مواقع خاموش نمی شود، جای نگرانی نیست. تنها چیزی که نیاز دارید این است که تنظیمات خاموش کردن صفحه گوشی را تنظیم کنید. همانطور که احتمالا می دانید، اندروید (یا هر سیستم عاملی که روی گوشی شما اجرا می شود) به شما امکان می دهد زمان خاموش شدن صفحه نمایش خود را بر اساس ترجیحات و نیازهای خود تنظیم کنید. با این کار، اگر مدت زمان بیشتری را انتخاب کرده باشید (معمولاً حتی تا 30 دقیقه!)، صفحه می تواند مدت بیشتری روشن بماند، اگر مشکل این است، می توانید آن را در کمتر از 30 ثانیه برطرف کنید. بنابراین، اول از همه، این ممکن است دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی شیائومی شما باشد. پس موارد زیر را انجام دهید:

مرتبط:  چرا بعد از جراحی بینی فاصله لب تا بینی زیاد میشود

ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

سپس روی Display & Brightness کلیک کنید.

بعد از این گزینه گزینه Screen Timeout را انتخاب کنید.

در نهایت، تایم اوت صفحه نمایش خود را روی 30 ثانیه (یا 15 ثانیه) تنظیم کنید.

به همین ترتیب، تنظیمات نمایشگر را برای گزینه هایی مانند Keep Screen Bright یا حالت کافئین بررسی کنید. اگر چنین گزینه هایی یافت شد، حتما آنها را غیرفعال کنید.

معمولا دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی می تواند همین مشکل باشد. تنظیم زمان خاموش شدن صفحه نمایش باید بین 15 ثانیه تا 1 دقیقه برای استفاده بهینه از باتری و راحتی باشد. مدت زمان کوتاهتر به این معنی است که صفحه گوشی شما سریعتر خاموش می شود و در صورت عدم استفاده، باتری بیشتری ذخیره می شود. از طرف دیگر، رها کردن صفحه نمایش در هواوی یا هر تلفن دیگری به طور مداوم به این معنی است که صفحه نمایش کار بیشتری می کند و ممکن است باتری شما در زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنید خالی شود. اگر با مشکلات دیگری مانند خاموش نشدن صفحه گوشی در حین تماس مواجه هستید، ممکن است ایده خوبی باشد که روش های زیر را نیز امتحان کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید

و در بیشتر موارد، راه اندازی مجدد گوشی برای رفع خاموش نشدن صفحه کافی است. این به این دلیل است که اشکالات نرم افزاری می توانند از خاموش شدن صفحه نمایش گوشی جلوگیری کنند. البته اگر این مشکلات موقتی باشند با راه اندازی مجدد برطرف می شوند. بنابراین اگر راه حل اول برای شما کار نکرد، سعی کنید گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید.

برای راه اندازی مجدد اکثر گوشی های اندرویدی، می توانید دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید.
یا این را امتحان کنید:

دکمه پاور را به مدت طولانی فشار دهید تا منوی پاور ظاهر شود

روی دکمه Restart ضربه بزنید (یا بکشید!).

به دستگاه خود اجازه راه اندازی مجدد بدهید.

پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، چند دقیقه از آن استفاده کنید و سپس صفحه را روشن بگذارید تا ببینید آیا راه‌اندازی مجدد رفع می‌کند که صفحه قفل خاموش نمی‌شود یا مشکلات دیگری وجود دارد. اگر نه، به عیب یابی ادامه دهید!

گوشی خود را آپدیت کنید

گاهی اوقات دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی به دلیل اشکالات نرم افزاری است. این مشکل از خاموش شدن صفحه نمایش گوشی پس از مدت زمان مورد نیاز جلوگیری می کند. با این حال، توسعه دهندگان تلفن احتمالاً از قبل از این موضوع آگاه هستند و برای رفع آن تلاش می کنند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که گوشی خود را به آخرین نسخه به روز کنید.

آیا در نصب به‌روزرسانی‌های گوشی جدید هستید؟ این یکی از جالب ترین چیزهایی است که می توانید در تلفن خود امتحان کنید. علاوه بر این، روش نیز ساده است:

منوی تنظیمات خود را باز کنید.

به پایین اسکرول کنید و روی System ضربه بزنید.

روی Software Update (یا System Update) کلیک کنید.

روی بررسی به‌روزرسانی‌های آنلاین (یا چیزی مشابه) ضربه بزنید.

اگر به روز رسانی در دسترس است، آن را دانلود و نصب کنید!

پس از نصب آپدیت، باید گوشی خود را ریستارت کنید. پس از راه اندازی مجدد، بررسی کنید که آیا صفحه نمایش تلفن اکنون به طور معمول کار می کند یا راه حل بعدی را امتحان کنید. مشکل روشن نشدن خودکار صفحه نمایش گوشی سامسونگ می تواند ناشی از این مشکل باشد.

wakelock یا برنامه های مخرب را حذف نصب کنید

یکی دیگر از دلایل رایج خاموش نشدن صفحه نمایش گوشی این است که از برنامه های ساعت زنگ دار استفاده می کنید. این بدان معناست که برنامه مجاز است صفحه نمایش شما را در حین استفاده یا تا زمانی که به صورت دستی آن را خاموش کنید روشن نگه دارد. این برنامه ها ممکن است شامل صفحه خوان ها، کتابخوان های الکترونیکی، هوش مصنوعی، فیلترهای صفحه نمایش و برخی برنامه های دیگر باشد.

ساده ترین راه برای تعیین اینکه آیا یک برنامه روی صفحه نمایش گوشی شما تأثیر گذاشته است یا خیر، راه اندازی مجدد گوشی در حالت ایمن است. حالت ایمن در اندروید به شما امکان می دهد سیستم عامل را بدون برنامه های شخص ثالث اجرا کنید. با این روش می توانید بررسی کنید که آیا برنامه ای که نصب کرده اید مشکل دارد یا خیر.

مراحل ورود به حالت ایمن در اینجا آمده است:

دکمه پاور را به مدت طولانی فشار دهید تا منوی پاور ظاهر شود.

از آنجا، دکمه خاموش کردن را به مدت طولانی فشار دهید تا منوی پاپ آپی را مشاهده کنید که می پرسد: ? در حالت ایمن راه اندازی مجدد شود؟

OK را فشار دهید و منتظر بمانید تا گوشی دوباره راه اندازی شود.

توجه: اگر این مراحل روی گوشی شما جواب نداد، ممکن است لازم باشد نحوه بوت کردن مدل گوشی خود را در حالت ایمن در گوگل جستجو کنید. ممکن است بتوانید صفحه گوشی شیائومی را که در حین مکالمه خاموش نمی شود، از این طریق تعمیر کنید. هنگامی که در حالت Safe Mode قرار گرفتید، این مراحل را دنبال کنید:

دستگاه خود را به طور معمول برای یک دقیقه چک کنید.

حالا صفحه را روشن بگذارید تا ببینید بعد از زمان مورد انتظار خاموش می شود یا خیر.

اگر چنین است، یک برنامه مشکل را ایجاد کرده است. شما باید برنامه را پیدا و حذف کنید.

برای خروج از حالت ایمن گوشی خود را به طور معمول ریستارت کنید.

پس از راه اندازی مجدد دستگاه به طور معمول، به تنظیمات > برنامه ها > همه برنامه ها بروید.

برنامه ها را اسکن کنید تا برنامه هایی را که مشکل نصب دارند پیدا کنید و آنها را یکی یکی حذف نصب کنید.

پس از حذف یک برنامه، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر. در همین حال، اگر صفحه نمایش شما تنها زمانی روشن می ماند که از برنامه خاصی مانند Google Play Books استفاده می کنید، لطفاً توجه داشته باشید که این ماهیت برنامه است. در غیر این صورت، می توانید تنظیمات برنامه را برای غیرفعال کردن چنین ویژگی (در صورت وجود) پیدا کنید.

گزینه های توسعه دهنده را غیرفعال کنید

اگر گزینه‌های توسعه‌دهنده را در تلفن Android خود فعال کرده‌اید، ممکن است دلیل خاموش نشدن صفحه نمایش گوشی شما به همین دلیل باشد. اکنون آن را غیرفعال کنید تا مشکل صفحه شما برطرف شود. گزینه‌های توسعه‌دهنده یکی از ویژگی‌های پنهان اندروید هستند که اگر از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید می‌تواند روی تجربه کاربری شما تأثیر بگذارد. با این حال، اگر مشکلی ایجاد کرد، همیشه می توانید آن را خاموش کنید. مراحل آن به شرح زیر است:

تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

به پایین اسکرول کنید

گزینه های برنامه نویس را پیدا کرده و انتخاب کنید.

این گزینه را در بالا غیرفعال کنید.

اگر نمی توانید گزینه های برنامه نویس را در تلفن خود پیدا کنید، به این معنی است که برای شما فعال نیست. اگر صفحه گوشی شما فقط هنگام شارژ شدن روشن می ماند، ممکن است فقط لازم باشد گزینه Stay Awake را در Developer Options خاموش کنید.

مرتبط:  چرا محلول ترکیب های مولکولی رسانای الکتریکی نیستند

معکوس این مشکل نیز ممکن است. یعنی ممکن است گوشی شما ناگهان خاموش شود! اگر این مشکل برای شما پیش آمده است، مقاله علت خاموش شدن گوشی را دنبال کنید.

به دنبال کمک حرفه ای باشید

آخرین راه حل برای تعمیر صفحه نمایش گوشی که خاموش نمی شود، بازنشانی به تنظیمات کارخانه است. اما با توجه به فرآیند خسته کننده پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات، پیشنهاد می کنیم گوشی خود را به متخصص تعمیرات نشان دهید. اگر هیچ یک از راه حل های بالا موفق به خاموش نشدن صفحه نمایش گوشی در زمان مورد نیاز و دلیل خاموش نشدن آن نشد، توصیه می کنیم برای تعمیر به مرکز خدمات رسمی برند خود مراجعه کنید.

سوالات متداول

دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی چیست؟ مهم ترین دلیل خاموش نشدن صفحه نمایش گوشی ممکن است این باشد که مدت زمان زیادی را برای روشن بودن آن در قسمت تنظیمات انتخاب کرده اید. برای بررسی این موضوع، ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید. سپس روی Display & Brightness کلیک کنید. بعد از این گزینه گزینه Screen Timeout را انتخاب کنید. اکنون زمان مورد نیاز خود را تغییر دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، از روش های دیگر ذکر شده در مقاله استفاده کنید.

آیا روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی همیشه خطرناک است؟ روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی در دراز مدت می تواند منجر به مشکلات صفحه نمایش و باتری شود. زیرا در وهله اول منجر به استفاده بیش از حد از باتری گوشی می شود که طول عمر آن را نیز کاهش می دهد. در مرحله دوم روشن ماندن دائمی صفحه گوشی باعث آسیب دیدن صفحه نمایش می شود. بنابراین بهتر است زمان مناسبی را برای روشن ماندن آن انتخاب کنید.

صفحه گوشی به طور معمول چه مدت باید روشن بماند؟ معمولاً دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی می تواند تغییر در مدت زمان روشن ماندن آن باشد. برای استفاده بهینه از باتری و راحتی کاربر، تنظیم زمان خاموش شدن صفحه باید بین 15 ثانیه تا 1 دقیقه باشد. زمان طولانی تر ممکن است به چشم و تلفن شما آسیب برساند.

مقایسه Macbook air و Pro ساخته شده در سال های 2022 و 2023 را در مقاله بالا از دست ندهید.

تفاوت مک بوک ایر و پرو

اگر صفحه گوشی شما بدون لمس صفحه روشن می شود، به این دلیل است که ویژگی Ambient Display در دستگاه اندرویدی شما فعال است. اما Ambient Display چیست و چگونه آن را خاموش کنم؟ آیا این ویژگی به تنهایی از خاموش شدن صفحه گوشی اندروید جلوگیری می کند؟ در ادامه پاسخ این سوالات را با هم بررسی می کنیم.

حل مشکل صفحه روشن ماندن و خاموش نشدن گوشی های اندرویدی سامسونگ و هواوی و..

چرا صفحه گوشی اندروید من به طور تصادفی روشن می شود؟

اگر صفحه‌نمایش خاموش نمی‌شود، ممکن است دستگاه Android شما عملکردهای مختلفی داشته باشد، اما اینها کدامند:

نمایشگر محیطی برای اولین بار در اندروید 5 آب نبات چوبی معرفی شد. این ویژگی به شما کمک می کند تا بدون لمس صفحه، اطلاعات اعلان را روی صفحه تبلت یا گوشی خود دریافت کنید.

Lift to Check Phone یکی دیگر از قابلیت هایی است که برای اولین بار در گوشی های Moto X در سال 2013 مورد استفاده قرار گرفت. هنگامی که این ویژگی فعال است، نگه داشتن و بلند کردن گوشی صفحه را روشن می کند و می توانید اعلان های خود را مشاهده کنید.

ویژگی بعدی که صفحه نمایش شما را روشن نگه می دارد و خاموش نمی شود بیدار ماندن است. فعال کردن این ویژگی صفحه نمایش شما را در زمانی که دستگاه اندرویدی شما در حال شارژ است روشن نگه می دارد و برای خاموش کردن آن باید از دکمه پاور استفاده کنید.

دلیل روشن ماندن صفحه نمایش گوشی سامسونگ قابلیت Air Wake است که اولین بار در گلکسی اس 5 سامسونگ معرفی شد و در حال حاضر در دستگاه های سامسونگ گلکسی نوت 4 و سامسونگ گلکسی S6/S6 اج وجود دارد. لمس کردن صفحه نمایش این ویژگی به نام بیدار شدن با حرکت را در گوشی های S6/S6 Edge خواهید دید.

اما ممکن است نخواهید این ویژگی‌ها برای شما فعال باشند زمانی که مشغول هستید یا در اطرافتان مشغول هستید زیرا حواس شما را پرت می‌کند. حال بنا به دلایلی اگر می خواهید این ویژگی ها را غیرفعال کنید 4 راه حل زیر را دنبال کنید. قبلا راه حل مشکل چرخش صفحه گوشی اندروید را در Enzel Web 7 بررسی کرده بودیم که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه کنید.

راه حل خاموش نشدن صفحه نمایش گوشی های سامسونگ J5، J7 و…

قبلا در Enzel Web 4 روش برای رفع سوسو زدن و پرش صفحه گوشی اندرویدی آموزش داده ایم، اما اولین کاری که برای رفع مشکل خاموش نشدن صفحه نمایش گوشی خود باید انجام دهید این است که به تنظیمات دستگاه خود بروید. ساده ترین راه این است که منوی اعلان دستگاه خود را پایین بکشید و روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید.

در منوی تنظیمات، به پایین اسکرول کنید و روی Display ضربه بزنید.

حالا گزینه Ambient Display را خاموش کنید. با این کار، ویژگی نمایش محیطی دستگاه خود را غیرفعال کرده اید و هر بار که اعلان دریافت می کنید صفحه نمایش شما روشن نمی شود.

نحوه رفع مشکل روشن ماندن صفحه نمایش موبایل اندروید

در اندروید 7.1، گوگل یک گزینه جداگانه (به نام Lift to Check Phone) برای روشن کردن صفحه ارائه کرد که به طور پیش فرض فعال است. برای غیرفعال کردن این قابلیت به تنظیمات گوشی خود بروید و سفر را انتخاب کنید.

اکنون فقط روی Lift to Check Phone دوبار ضربه بزنید تا خاموش شود.

هنگام شارژ شدن صفحه نمایش تلفن خاموش نمی شود

همانطور که گفتیم فعال کردن قابلیت Stay Awake صفحه گوشی شما را روشن نگه می دارد، برای غیرفعال کردن این گزینه وارد تنظیمات گوشی خود شده و گزینه های توسعه دهنده را انتخاب کنید. حالا تیک کادر Stay awake را بردارید.

مشکل صفحه گوشی که روشن می ماند

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که قابلیت Air Wake up صفحه نمایش سامسونگ شما را خاموش نمی کند. برای غیرفعال کردن این گزینه به مسیر Settings > Accessibility > Dexterity & Interaction > Air Wake رفته و آن را خاموش کنید.

اکنون که مشکل خاموش نشدن صفحه گوشی خود را حل کرده اید، بهتر است از 6 روش برای محافظت از چشمان خود در برابر تشعشعات صفحه گوشی و تبلت اندرویدی استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در Enzel Web 4 عملکردی را بررسی کردیم که صفحه گوشی سامسونگ را هنگام تماس و شارژ خاموش نمی کند، آیا عملکرد دیگری می شناسید که این مشکل را ایجاد کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مقاله جالبی بود. واقعا دوست دارم بدونم چرا این اتفاق می افته. امیدوارم مقالات بیشتری از شما بخونم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا