چرا بعد از جراحی بینی فاصله لب تا بینی زیاد میشود

فاصله زیاد بین لب و بینی بعد از جراحی

فاصله زیاد بین لب و بینی بعد از جراحی بینی

tajrobe.amal.bini توضیحاتی در مورد فاصله بین لب و بینی بعد از عمل دوستان در این مقاله مفصل توضیح می دهند که چرا بعد از عمل بینی

فاصله بین لب و بینی بعد از جراحی بینی

احساس می کنم فاصله بین لب و بینی ام خیلی زیاد است روز دوم عمل است هزینه عمل چقدر بوده است؟ هیچ کس نیست 2370

فاصله لب تا بینی بعد از جراحی بینی صفحه 2 سایت تبادل نظر نی نی.

فاصله بین لب و بینی بعد از جراحی بینی مشاهده متن کامل بحث + 7033 بازدید 56 پست احساس میکنم فاصله لب تا دماغم خیلی زیاده، روز دوم میرم سرکار خدایا بدون اینکه از ایمان مردم بخواهم و دلخور شوم کمکم کن . باید با آنها همدردی کنم که “روح تو” در رویای هر آدمی جای گرفته است! مشاهده بیشتر 139029 20:52 0 نفر لایک کردند

همچنین بخوانید :تقویت فوق العاده سیستم ایمنی بدنهمچنین بخوانید :علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

فاصله زیاد بین لب و بینی بعد از جراحی

فاصله بین لب و بینی بعد از جراحی بینی صفحه 3 سایت نی نی.

ممنون میشم اگه اطلاع بدید عزیزم فاصله لبتون درست شد برای من جواب داد.

تورم لب بعد از جراحی بینی توسط جراح بینی اصفهانی دکتر علی علوی راد.

در جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) چون زاویه نوک بینی تغییر می کند و نوک بینی بالاتر می رود. فاصله بین نوک بینی و لب بالایی افزایش می یابد و شکل لب ها بهتر نشان داده می شود. اما با جراحی بینی تغییری در فرم لب ها ایجاد نمی شود. بیمارانی هم هستند که نگران تاثیر جراحی بینی بر روی لبخند خود هستند.

سوالات متداول جراحی بینی، دکتر امید ابراهیمی، جراحی بینی.

بله، اگر تغییرات اعمال شده خیلی زیاد باشد. فاصله بین لب ها و بینی شما ممکن است افزایش یابد. چنین تغییراتی توسط جراح بینی با تجربه انجام می شود. کاملا بعید است اگر به جراح خود اعتماد دارید. نگرانی شما بی مورد است آیا خندیدن بعد از جراحی بینی مشکل ساز است؟ برای جلوگیری از مشکلات احتمالی. بهتر است به مدت یک ماه از حرکات شدید فک خودداری کنید.

لب مرکزی و 6 کاربرد اصلی جراحی لب مرکزی.

بلافاصله پس از لیفت مرکزی لب، بلافاصله پس از جراحی، فرد ممکن است دچار بی حسی در لب ها و بینی شود که کاملا طبیعی است و به مرور زمان برطرف می شود. همچنین ممکن است در ناحیه لب بالایی احساس کشیدگی کنید که این نیز طبیعی است و به مرور زمان از بین خواهد رفت. عوارض جراحی لب مرکزی جراحی لب مرکزی عوارض بسیار کمی دارد.

همچنین بخوانید :تبریک تولد برای خواهرهمچنین بخوانید :تعبیر خواب خواهرسه قلو

فاصله زیاد بین لب و بینی بعد از جراحی

جراحی بینی همه چیز در مورد جراحی بینی عوارض و مراقبت های بعد از عمل.

در اتاق عمل، پس از بیهوشی، جراح بینی برش هایی ایجاد می کند. رینوپلاستی می تواند باز یا بسته باشد. از این طریق پوستی که استخوان ها و غضروف ها را می پوشاند، بریده می شود. نصب شده است. در این صورت پزشک به راحتی ساختار بینی را تغییر می دهد. اگر بینی خیلی بزرگ است. جراح با برداشتن بخشی از استخوان یا غضروف، اندازه بینی را کاهش می دهد.

کاهش سریعتر تورم بعد از جراحی بینی – دکتر پیمان برومند.

راه های پیشگیری از تورم بینی بعد از جراحی توصیه های پزشک را با دقت دنبال کنید. دو هفته قبل از عمل. مراقبت را شروع کنید. مصرف داروهای بدون نسخه و مکمل های گیاهی را متوقف کنید. سیگار کشیدن ممنوع. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. روش های کاهش تورم بینی در اثر جراحی زیبایی بعد از جراحی بینی باید از کمپرس یخ استفاده کنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی + 27 توصیه بعد از جراحی بینی.

افراد پس از جراحی بینی از حرکات زیاد و شدید صورت و عضلات آن مانند خنده خودداری کنند. گریه کردن. بخندید و بپرهیزید بیماران باید تا زمانی که توسط پزشک پاک نشده است از نیشگون گرفتن بینی خود خودداری کنند تا از شل شدن بخیه ها جلوگیری شود و در صورت لزوم بینی خود را با گاز استریل به آرامی و به آرامی تمیز کنند. همچنین مسواک زدن بعد از جراحی بینی باید به آرامی انجام شود.

چگونه برای همیشه از شر بوی بد دهان خلاص شویم. روغن درخت چای برای درمان بوی بد دهان. 1-2 قطره روغن درخت چای و یک لیوان آب گرم را مخلوط کنید. با این محلول به مدت 3-5 دقیقه غرغره کنید. می توانید چند قطره روغن درخت چای بریزید. روغن درخت چای را روی خمیر دندان خود قرار دهید و دندان های خود را با آن مسواک بزنید.

زیارت آچورا با صدای حاج مهدی سماواتی, زیارت آچورا با صدای حاج مهدی سماواتی. ، 25:5122012 زیارت عاشورا با صدای ملکوتی حاج مهدی سماواتی 55,293 بخشی زاده – تبریز 249 پیروان بخشی زاده – تبریز: 55 .. دعای زیارت عاشورا با صدای مهدی سماواتی + صوت. 1. . 18 · دعای زیارت آچورا با صدای مهدی سماواتی … ادامه …

هزینه جراحی بینی توسط دکتر فرزین سرکارات وب سایت رسمی دکتر فرزین سرکارات – وب سایت رسمی دکتر فرزین. مرکز تخصصی جراحی فک و صورت دکتر فرزین سرکارات در سال 1389 بازگشایی شد.این مرکز با ارائه خدمات جراحی زیبایی و فیشال سعی در ارتقای سطح کیفی خدمات خود داشته است.

آهنگ های بی کلام برای کار و مناسبت های مذهبی 2012 · عنوان موضوع آهنگ های بی کلام برای کار و مناسبت های مذهبی است. پس اگر با آن عنوان قضاوت شود. بهتر است آنچه را که مقید است رها کنیم. 5. بدون غزل مذهبی www.eheyat (16) بدون غزل مذهبی www.eheyat (17) مقدس گاهی پخش و پخش بخشی از … ادامه …

مدارک مورد نیاز جهت شکایت در دادسرای انتظامی قضات دادسرای انتظامی قضات جهت رسیدگی به تخلفات و نحوه شکایت. 123 · به طور کلی، سه راه برای طرح شکایت از قاضی متخلف در دادگاه انتظامی قضات وجود دارد. البته دقت ویژه ای داشته باشید که هرگز از قاضی بدون دلیل و شواهد شکایت انضباطی نکنید زیرا بدون دلیل و شواهدی برای اثبات ادعا. شکایت … ادامه …

نرم افزار بازیابی اطلاعات پس از تنظیم مجدد کارخانه، روش های بازیابی اطلاعات گوشی پس از تنظیم مجدد کارخانه. 2 با نرم افزار Android Data Recovery اطلاعات گوشی را پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه بازیابی کنید، اما اگر نسخه پشتیبان از گوشی ندارید و فایل ها و اطلاعاتی که می خواهید بازیابی کنید در حساب Google همگام سازی نشده اند. کدام راه حل پیش روی شماست… ادامه…

همچنین بخوانید :روانشناسی رنگ طلایی در دکوراسیونهمچنین بخوانید :تفاوت ظاهری پارکت و لمینتهمچنین بخوانید :میز تلویزیون دیواری مدرنهمچنین بخوانید :نمونه رزومه برای پذیرش در دانشگاههمچنین بخوانید :متن تقدیر و تشکر برای اقدام پژوهیهمچنین بخوانید :تشخیص نر یا ماده بودن عروس هلندیهمچنین بخوانید :تقویت فوق العاده سیستم ایمنی بدنهمچنین بخوانید :میز تلویزیون دیواری مدرنهمچنین بخوانید :روانشناسی رنگ طلایی در دکوراسیونهمچنین بخوانید :تعبیر خواب خواهرسه قلوهمچنین بخوانید :تفاوت ظاهری پارکت و لمینتهمچنین بخوانید :تبریک تولد برای خواهرهمچنین بخوانید :تشخیص نر یا ماده بودن عروس هلندیهمچنین بخوانید :متن تقدیر و تشکر برای اقدام پژوهیهمچنین بخوانید :نمونه رزومه برای پذیرش در دانشگاههمچنین بخوانید :علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

دکتر حمیدرضا حسنانی

متخصص گوش و حلق و بینی، جراحی بینی و صورت، فوق تخصص جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی بینی، دکتر حمیدرضا حسنانی دارنده شورای تخصصی گوش و حلق و بینی از سال 1385 فعالیت خود را بر روی جراحی بینی متمرکز کرده و بیش از 5000 مورد را انجام داده است. جراحی های بینی موفق

جراحی بینی می تواند هیجان انگیز باشد. در واقع، یک بینی جدید می تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد، ویژگی های صورت شما را هماهنگ کند و ظاهر شما را به طرز ظریفی تغییر دهد. امروزه افراد زیادی به دنبال جراحی بینی هستند. اما آیا جراحی بینی ارزش عوارضش را دارد؟ آیا خطر جراحی زیبایی بینی زیاد است؟ جراحی بینی به چه مراقبت هایی نیاز دارد؟ چگونه یک جراح بینی حرفه ای برای جراحی پیدا کنیم؟ در ادامه به تمامی سوالات شما در مورد جراحی بینی پاسخ خواهیم داد.

اگر قصد انجام جراحی بینی را دارید، بهتر است با چند جراح بینی مشورت کنید و تمام سوالات و نگرانی های خود را با پزشک در میان بگذارید. می توانید بهترین چشم پزشک را در وب سایت پزشک خود بیابید و به صورت آنلاین نوبت بگیرید. همچنین می توانید از مشاوره آنلاین و تلفنی پزشک خود استفاده کنید.

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی شکل و ظاهر بینی را تغییر می دهد. تاثیر عمل بینی در زیبایی بسیار زیاد است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. جراحی زیبایی بینی برای تطبیق بینی با صورت انجام می شود. رینوپلاستی برای رفع اختلالات تنفسی و رفع عیوب ساختاری بینی نیز انجام می شود. سپتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی یکی از این جراحی هاست. به طور کلی ناراحتی ها و مشکلات زیر را می توان با جراحی بینی برطرف کرد.

هماهنگی بین اندازه بینی و صورت

پهنای بینی را کم کنید و موقعیت سوراخ های بینی را اصلاح کنید

برآمدگی روی تیغه بینی یا فرورفتگی آن

اصلاح نوک بینی پهن یا افتاده

اندازه سوراخ های بزرگ بینی را کاهش دهید

اصلاح عدم تقارن بینی

رینوپلاستی یک عمل جراحی رایج است که توسط جراح پلاستیک، جراح گوش، حلق و بینی و جراح بینی انجام می شود. این روش نیازی به بستری شدن ندارد و می توانید صبح ها جراحی بینی را انجام دهید و بعد از ظهر به خانه بروید. در حین جراحی بینی، بیمار تحت بیهوشی عمومی است. به همین دلیل فرد هیچ دردی را در حین جراحی بینی احساس نمی کند. اما بعد از آن چه؟

بیماران در مورد رینوپلاستی، آنچه در حین جراحی باید انتظار داشته باشند و مراقبت های بعد از عمل سوالات زیادی دارند. داشتن اطلاعات واضح در مورد روند بهبودی پس از جراحی بینی و مراحل مورد نیاز برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی به شما در طی دوره بهبودی کمک می کند.

جراحی بینی باعث رفع نقایص بینی شده و ایرادات آن را اصلاح می‌کند.

آیا جراحی بینی انواع مختلفی دارد؟

برای انجام جراحی زیبایی بینی باید استخوان های صورت و بینی کاملا بالغ باشند. رینوپلاستی برای بهبود ظاهر یا بازسازی بینی انجام می شود و می تواند اندازه بینی و همچنین طول و عرض آن را تغییر دهد. نوک بینی، سوراخ های بینی و تقارن بینی نیز ممکن است تغییر کند. گاهی اوقات در حین جراحی، می توان از غضروف های پیوند شده از نواحی دیگر بدن مانند گوش ها یا دنده ها برای تقویت ساختار بینی استفاده کرد. در ادامه این مقاله به انواع جراحی بینی می پردازیم.

اینفوگرافی انواع مختلف جراحی بینی

1. جراحی بینی

قسمت بالایی ساختمان بینی استخوانی و قسمت تحتانی آن غضروفی است. رینوپلاستی یا جراحی بینی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر دهد. روش های مختلفی برای رینوپلاستی وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل ایجاد یک برش کوچک در ریشه تیغه بینی و بین سوراخ های بینی است. این برش به جراح اجازه می دهد تا پوست را از استخوان ها و غضروف های زیرین رها کند و سپس تغییرات لازم را در استخوان و غضروف بینی ایجاد کند. پس از عمل، پوست را می توان در جای خود قرار داد.

2. ترمیم شکستگی بینی

رینوپلاستی برای ترمیم شکستگی بینی نیز انجام می شود. هدف از این عمل ترمیم شکستگی ها و بازگرداندن ظاهر بینی قبل از آسیب است.

3. سپتورینوپلاستی

این روش برای بیمارانی که دارای انسداد یا انحراف بینی هستند استفاده می شود. سپتورینوپلاستی نه تنها ظاهر بینی را بهبود می بخشد، بلکه انسدادها و ساختارهای داخلی که مانع تنفس می شوند را نیز از بین می برد.

4. جراحی پولیپ بینی

همه جراحی های بینی جراحی زیبایی نیستند و برخی برای اهداف درمانی انجام می شوند. به عنوان مثال یکی از جراحی های انجام شده برای پولیپ بینی است. جراحی پولیپ بینی برای کسانی که در صحبت کردن یا تنفس مشکل دارند می تواند درمانی باشد. پولیپ ها می توانند در عبور هوا از مجاری تنفسی مشکل ایجاد کنند. اما پولیپ چیست؟ ممکن است تصور کنید که کیسه ای پر از خلط داخل بینی شما گیر کرده و تنفس را برای شما دشوار می کند.

برای جراحی پولیپ باید با متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید. این متخصص می تواند پولیپ شما را با یک عمل جراحی ساده از بین ببرد. پولیپ ها به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که یکی از شایع ترین آنها حساسیت و آلرژی است. یکی از درمان های اصلی پولیپ جراحی است

مرتبط:  چرا نسل شیر ایرانی از بین رفته است علوم ششم

عمل بینی به روش‌های مختلفی انجام شده و برای انواع مشکلات مربوط به بینی کاربرد دارد.

در حین جراحی بینی چه اتفاقی می افتد؟

در اتاق عمل، متخصص بیهوشی از مخلوطی از گاز بیهوشی و داروهای داخل وریدی استفاده می کند. در حین عمل، شرایط حیاتی بیمار با استفاده از پالس اکسیمتری (دستگاهی برای اندازه گیری اشباع اکسیژن در خون) و نوار قلب یا کاردیوگرام (برای بررسی ضربان قلب) به طور مداوم کنترل می شود. تیم جراحی آماده هر گونه شرایط اضطراری است.

علاوه بر جراح و متخصص بیهوشی، یک پرستار و یک تکنسین جراحی نیز در اتاق حضور خواهند داشت. بسته به نوع جراحی و روش های مورد نیاز، جراحی می تواند یک تا چند ساعت طول بکشد. پس از جراحی، بیمار توسط پرستار در اتاق ریکاوری تعقیب می شود. معمولا چند ساعت طول می کشد.

در اتاق عمل، پس از بیهوشی، جراح بینی برش هایی ایجاد می کند. رینوپلاستی می تواند باز یا بسته باشد. از طریق این برش ها، پوست پوشاننده استخوان ها و غضروف ها بلند می شود. در این صورت پزشک به راحتی ساختار بینی را تغییر می دهد.

اگر بینی بیش از حد بزرگ باشد، جراح با برداشتن مقداری از استخوان یا غضروف، اندازه بینی را کاهش می دهد. گاهی اوقات جراح ممکن است از پیوند غضروف استفاده کند. اگر هدف از جراحی زیبایی نباشد و برای بهبود انحراف بینی انجام شود، جراح تیغه بینی را صاف کرده، برجستگی های داخل بینی را برداشته و راه های هوایی را باز می کند.

زمانی که برش های لازم ایجاد شد و ساختار بینی به فرم نظر جراح رسید، پوست و بافت های بینی اصلاح شده و مجددا بخیه می شوند. بعد از جراحی بینی باید چند روز بانداژ شود. سپس با دستور پزشک و معاینات لازم پانسمان ها باز شده و فقط چسب روی بینی قرار می گیرد.

فیلم جراحی بینی را می توانید به صورت آنلاین مشاهده کنید. اگر نمی دانید جراحی بینی چگونه انجام می شود، می توانید با مشاهده جراحی بینی بیشتر بدانید. همچنین می توانید عکس های زیباترین بینی های عمل شده در ایران را ببینید و از تصمیم خود مطمئن شوید.

1. روش های جراحی بینی باز و بسته

به گزارش سلامت، جراحی بینی با دو روش انجام می شود. جراحی باز و بسته دو روش متفاوت برای جراحی بینی هستند. در روش جراحی بسته، برش ها در داخل بینی پنهان می شوند. در روش جراحی باز یک برش خارجی روی کلوملا (قسمت گوشتی بین سوراخ های بینی) ایجاد می شود و سوراخ های بینی از هم جدا می شوند.

در مواردی که دسترسی آسان تر و افزایش دید مورد نیاز است، جراحی بینی باز توصیه می شود. در این روش جراح به ساختار بینی به خصوص نوک بینی دسترسی دارد. رینوپلاستی بسته برای اصلاحات جزئی و تغییرات جزئی در شکل بینی انجام می شود. این روش کمتر تهاجمی است و روند بهبودی سریعتر است. از آنجایی که برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند، هیچ جای زخم قابل مشاهده ای وجود نخواهد داشت.

نحوه ایجاد برش در جراحی باز بینی

2. عمل بینی

بینی های چاق عموماً غضروف کمتری دارند و در مردان شایع تر است. این نوع بینی ها به خصوص در نوک بینی کاملاً چاق هستند و پوست این ناحیه ضخیم است. جراحی بینی گوشتی سخت تر از جراحی بینی استخوانی است. در گذشته اکثر افرادی که دارای بینی های چاق بودند از نتیجه عمل خود ناراضی بودند و حتی برخی از پزشکان به این افراد توصیه می کردند که عمل را متوقف کنند. زیرا در گذشته بافت غضروفی و ​​تفاوت بافت بینی های گوشتی و استخوانی بررسی نشده بود. اما امروزه جراحی زیبایی به ترمیم و اصلاح غضروف می پردازد.

در طی جراحی بینی، جراح ممکن است غضروف مصنوعی را به بافت گوشتی بینی اضافه کند. از تکنیک جراحی باز برای جراحی بینی گوشتی استفاده می شود تا دسترسی خوبی به بافت های داخلی وجود داشته باشد.

برای انجام جراحی بینی به منظور کاهش عرض بینی چاق، فرد باید به بلوغ کامل رسیده باشد. زیرا در این دوره احتمال رشد در قسمت های خاصی از صورت و بدن وجود دارد. جراحی بینی معمولاً 2 تا 3 ساعت طول می کشد.

3. جراحی استخوان بینی

بینی های استخوانی بیشتر از استخوان و غضروف ساخته شده اند و پوست نازکی دارند. جراحی بینی استخوانی راحت تر از جراحی بینی گوشتی است. زیرا پوست بینی در این حالت نازکتر است و جراح امکانات بیشتری برای تغییر فرم بینی دارد. بینی های کج یکی از بینی های استخوانی است و معمولاً حاصل این الگوی بینی بهتر از بینی های چاق است.

عکس عمل بینی استخوانی

4. عمل بینی طبیعی

یکی از انواع جراحی بینی، جراحی بینی طبیعی گوشتی یا جراحی بینی استخوانی طبیعی است که امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. توجه داشته باشید که به طور کلی این نوع جراحی بینی وجود خارجی ندارد و نمی توان گفت که نوعی جراحی بینی است. اما زمانی که بینی فانتزی نیست و نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است، بینی تحت عمل جراحی زیبایی بینی طبیعی قرار گرفته است.

امروزه افراد کمی تمایل دارند که خیلی متفاوت از ظاهر واقعی خود به نظر برسند. اکثر مردم می خواهند ظاهر طبیعی خود را کامل کنند. اگر بینی آنها برآمدگی داشته باشد، باید آن برآمدگی برداشته شود، اما باید به نظر برسد که بینی در تمام مدت در همان وضعیت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

از سوی دیگر، افرادی که بینی خود را عمل می کنند معمولاً توسط افرادی که زیبایی طبیعی را ستایش می کنند مورد قضاوت قرار می گیرند. بنابراین جراحی بینی طبیعی می تواند راهی برای جلوگیری از این قضاوت ها و از طرفی زیباتر جلوه دادن فرد باشد.

جراحی بینی طبیعی می تواند باز یا بسته باشد. از طرفی می توان جراحی بینی طبیعی را روی بینی های گوشتی و استخوانی انجام داد اما بهترین نتیجه جراحی بینی طبیعی روی بینی های استخوانی است. معمولاً بینی های چاق بیشتر از بینی های استخوانی عمل جراحی را نشان می دهند. از طرفی عمل بینی استخوانی بسیار راحت تر است و نتیجه بهتری دارد.

5. عمل بینی عروسکی

جراحی بینی گوشتی عروسکی یا جراحی بینی استخوانی عروسکی یکی از انواع جراحی پلاستیک بینی است که در آن بینی مشتری شبیه بینی عروسک ها می شود. این عمل جراحی بینی فانتزی نامیده می شود زیرا بینی مشتری دارای قوس و نوک به سمت بالا خواهد بود. این جراحی طرفداران خاص خود را دارد و معمولا افرادی که این جراحی را انجام می دهند بعدها بینی بسیار کوچکی خواهند داشت.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است برای فردی که جراحی بینی عروسکی انجام می دهد این است که بینی او خیلی کوچک شده و فرد نمی تواند به خوبی نفس بکشد. علاوه بر این یکی از مشکلات دیگری که برای فردی که جراحی بینی عروسکی انجام می دهد این است که بینی متناسب با اندازه صورت است و از نظر اندازه ظاهر خوبی ندارد.

البته همانطور که گفته شد این عملیات مردم و طالبان خاص خود را دارد و کسانی که می خواهند این عملیات را انجام دهند عموماً به عوارضی که در پی دارد اهمیتی نمی دهند. امروزه افراد کمی این مدل از جراحی بینی را دوست دارند و جراحی های طبیعی را ترجیح می دهند. زیرا سلیقه جمعی به سمت زیبایی طبیعی می رود.

عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی

6. عمل بینی نیمه فوق العاده

عمل بینی نیمه فانتزی از نامش مشخص است که چگونه خواهد بود. در این جراحی بینی شما کاملا عروسکی یا فانتزی نخواهد بود. اندازه آن خیلی کوچک نیست و نیازی به تعویض بینی عروسکی نیست. جالب اینجاست که جراحی بینی نیمه فانتزی طرفداران زیادی دارد و امروزه یکی از محبوب ترین عمل های جراحی بینی است.

این جراحی به گونه ای است که سایز بینی خیلی کم نمی شود و سایز سایر قسمت های صورت تغییر می کند. سپس یک کمان عروسکی به بینی داده می شود و صورت را نیمه خارق العاده می کند. البته نوک بینی کمی برآمده است که نه آنقدر بالاست که جابجایی عجیبی ایجاد کند و نه آنقدر پایین که مانند عمل بینی معمولی قابل توجه نباشد. برای انجام این عمل بهتر است با بهترین پزشک جراح بینی در تهران و شهرستان ها وقت بگیرید.

استفاده از تامپون بعد از جراحی بینی

بسیاری از افراد از استفاده از تامپون بعد از جراحی بینی می ترسند. تامپون در واقع گاز استریلی است که در داخل سوراخ های بینی قرار می گیرد. از تامپون برای جذب خون و مایعات ترشح شده از بینی استفاده می شود. در تمامی اعمال جراحی بینی مانند رینوپلاستی و سپتوپلاستی از تامپون برای کاهش خونریزی استفاده می شود.

برخی از پزشکان بعد از جراحی از لوله داخل بینی استفاده می کنند. به این لوله ها اسپلینت داخلی بینی می گویند. این اسپلینت سیلیکونی لوله ای است و عمدتاً در جراحی انحراف تیغه بینی (سپتوپلاستی) استفاده می شود. این لوله ها علاوه بر کنترل خونریزی، به حفظ ساختار بینی و پوشش آن کمک می کنند.

تاول بعد از جراحی بینی

در برخی موارد از لامپ کورتون بعد از جراحی بینی در ناحیه بینی استفاده می شود. تزریق کرونت برای کاهش تورم، جلوگیری از ایجاد اسکار یا درمان ضایعات پس از جراحی بینی استفاده می شود. تورم بعد از جراحی اجتناب ناپذیر است. اما میزان تورم بستگی به نوع جراحی، میزان تغییرات بافت ها و پوست بینی دارد.

یکی از سوالاتی که افراد قبل از عمل می پرسند این است که آیا تزریق بینی باید بعد از عمل انجام شود؟ باید گفت که بیشتر تورم بینی حدود 14 روز پس از عمل از بین می رود. اما مرحله دیگری از تورم وجود دارد که می تواند ماه ها یا حتی سال ها ادامه یابد. بسته به اهمیت این تورم، پزشک ممکن است چند ماه پس از عمل تزریق کورتون را پیشنهاد کند.

ارزیابی ها و توصیه های اولیه قبل از جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی نیز مانند سایر جراحی ها نیازمند آمادگی ها و اقداماتی است. رعایت توصیه های قبل از عمل برای کاهش عوارض احتمالی و به حداقل رساندن خطرات جراحی است. قبل از جراحی بینی، پزشک از شما می خواهد که آزمایشات لازم را انجام داده و نتایج را به پزشک ارائه دهید.

قبل از جراحی بینی، در مورد انتظارات و نگرانی های خود با پزشک خود صحبت کنید. چند روز قبل از جراحی بینی باید موارد زیر را انجام دهید:

1. عکس های قبل از عمل

عکس های قبل از عمل برای کمک به برنامه ریزی قبل و بعد از عمل و همچنین ثبت نتایج بعد از عمل گرفته می شود. توجه داشته باشید که این عکس ها باید بدون آرایش باشند.

2. مراجعه به متخصص بیهوشی

یک متخصص بیهوشی در بالای بیمار برای نظارت بر علائم حیاتی در طول عمل خواهد بود. معمولاً متخصص بیهوشی سابقه پزشکی شما را قبل از عمل بررسی می کند. معاینات آزمایشگاهی قبل از عمل باید چند روز قبل انجام شود.

3. چند ساعت قبل از عمل غذا نخورید.

6 ساعت قبل از جراحی نباید غذا یا مایعی مصرف شود. این اقلام حتی شامل آب، آب نبات یا آدامس است. وجود هر چیزی در معده احتمال عوارض بیهوشی مانند آسپیراسیون (ورود مواد خارجی به مجاری تنفسی) را افزایش می دهد.

4. مدتی قبل از عمل باید سیگار را ترک کنید.

سیگاری ها باید سعی کنند سیگار را ترک کنند یا حداقل تعداد سیگار را کاهش دهند. ترک سیگار به کاهش سرفه و خونریزی بعد از عمل کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که افراد سیگاری پس از جراحی بینی با مشکلاتی در بازیابی بافت ها مواجه هستند.

5. جراح بینی را از بیماری های زمینه ای مطلع کنید.

جراح بینی سابقه پزشکی و دارویی شما را بررسی می کند. هر گونه بیماری زمینه ای قبل از روز جراحی باید در اسرع وقت به جراح گزارش شود. اگر اختلالات خونریزی مانند هموفیلی دارید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی نباشید.

قبل از عمل حتماً پزشک خود را در مورد داروهایی که مصرف می کنید مطلع کنید. مصرف برخی داروها قبل از عمل باعث عوارض جانبی می شود و باید چند هفته قبل از آن مصرف آنها را قطع کنید. داروهایی مانند آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی از این نوع هستند. این داروها خطر خونریزی بعد از عمل را افزایش می دهند.

در صورت بروز هر گونه مشکل در روز جراحی، بهتر است طبق برنامه قبلی به مرکز جراحی مراجعه کرده و برای تصمیم گیری در مورد ایمن بودن جراحی مورد ارزیابی قرار بگیرید.

مرتبط:  گسترش چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

پزشک قبل و بعد از عمل معاینات لازم را انجام داده و وضعیت بینی را بررسی می‌کند.

بعد از جراحی بینی چه انتظاری باید داشته باشیم؟

به گفته مایوکلینیک، پس از جراحی بینی، بانداژ در داخل و روی بینی قرار می گیرد. از این نوع بانداژها برای محافظت از بینی و حفظ ساختار آن استفاده می شود. تورم اولیه در عرض چند هفته فروکش می کند. اما اکثر پزشکان فکر می کنند که تا یک سال طول می کشد تا ادم بینی به طور کامل از بین برود. در این مدت ممکن است متوجه تغییرات تدریجی در ظاهر بینی خود شوید. در بیشتر موارد، تورم در صبح افزایش می یابد و در طول روز کاهش می یابد.

پزشک در مورد نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی به شما دستورالعمل می دهد. بعد از عمل باید خوب استراحت کنید و سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. در این صورت خونریزی و تورم کاهش می یابد.

پس از 1 هفته از جراحی بینی، پزشک آتل را از بینی شما خارج می کند. پس از 2 هفته، تورم صورت فروکش می کند و بیشتر کبودی ها از بین می روند. 3 تا 4 هفته پس از جراحی می توانید فعالیت های ورزشی مانند دویدن، شنا و دوچرخه سواری را شروع کنید. در هفته ششم پس از عمل، استخوان‌ها ثابت هستند و می‌توانید تمرینات مقاومتی مانند وزنه‌برداری، عینک زدن و باد کردن بینی را از سر بگیرید.

بعد از 3-6 ماه، بی حسی و احساسات غیر طبیعی در بینی و پوست بینی از بین می رود. در نهایت پس از گذشت 1 سال از جراحی بینی، روند بهبودی کامل شده و تورم به طور کامل از بین می رود. شکل جدید بینی نیز عالی خواهد بود.

1. کبودی بعد از جراحی بینی

در دوران نقاهت پس از جراحی بینی، خونریزی جزئی بینی، تورم و کبودی در بینی، لب بالایی، گونه ها یا اطراف چشم تا چند روز پس از جراحی طبیعی است.

قرار دادن یخ روی صورت، پل بینی و چشم ها تا زمانی که تحمل شود به کاهش کبودی، خونریزی و درد بعد از عمل کمک می کند. به یاد داشته باشید که کمپرس سرد را مستقیماً روی بینی خود قرار ندهید و فقط روی پیشانی یا گونه خود قرار دهید. یخ می تواند بر جریان خون در پوست تأثیر بگذارد و در روند بهبودی اختلال ایجاد کند. همچنین هر گونه فشاری که به بینی وارد می شود می تواند اثر مخربی داشته باشد.

2. تورم بینی بعد از جراحی

یکی از عوارض جراحی بینی تورم بینی است. تورم و کبودی هر قسمتی از بدن که تحت تأثیر تیغه جراحی قرار گرفته است طبیعی است. اما چرا تورم در بینی ایجاد می شود؟ آیا تورم فقط در بینی ایجاد می شود؟

نه! تورم صورت را می توان در بینی، زیر چشم ها و بالای لب ها مشاهده کرد. این به این دلیل است که استخوان ها و بافت های نرم صورت آسیب دیده اند. اگرچه این یک جراحی زیبایی است و به عمد انجام می شود، اما باز هم تا حدودی به بدن آسیب می رساند. یکی از واکنش ها و واکنش های دفاعی بدن در برابر آسیب های فیزیکی، تورم است. موادی مانند هیستامین و سایر سنبله های شیمیایی از سلول های آسیب دیده توسط تیغه جراحی آزاد می شوند و این سنبله های شیمیایی باعث گشاد شدن رگ های خونی می شوند.

هنگامی که وریدها گشاد می شوند، آب میان بافتی افزایش می یابد و بافت متورم می شود. برای کاهش تورم می توان از روش های مختلفی استفاده کرد.

3. درد

درد بعد از جراحی بینی می تواند برای بسیاری از افراد مشکل ساز باشد و اکثر بیماران درد نسبتاً خفیفی را گزارش می کنند. در واقع جراحی بینی خیلی دردناک نیست و در زمان بهبودی بعد از جراحی بینی، ناراحتی ناشی از گرفتگی بینی مشکل بزرگ تری است. برای کنترل درد، پزشک ممکن است مسکن و مسکن تجویز کند. استراحت موثرترین راه برای کمک به بهبودی است.

4. گرفتگی بینی

گرفتگی بینی و فشار سینوسی همان چیزی است که هنگام بیدار شدن از بیهوشی باید انتظار داشته باشید. به دلیل وجود پانسمان در مجرای بینی که از گازهای آغشته به پماد آنتی بیوتیک تشکیل شده است، بینی شما به طور کامل مسدود شده و باید از طریق دهان نفس بکشید. انسداد بینی تا چند روز ادامه خواهد داشت. در بویایی نیز مشکل خواهید داشت. احتمالاً فشاری را در گوش یا شقیقه خود احساس خواهید کرد. پس از 7 روز، این پانسمان باید از بینی خارج شود. بعد از عمل، پل بینی نیز با آتل پوشانده می شود. آتل به کاهش تورم بینی و شکل دادن به بینی کمک می کند.

یک راه حل برای بهبود احتقان بینی بعد از جراحی، استفاده از مرطوب کننده یا بخارساز است. هنگام استراحت می توانید دستگاه بخور را در کنار تخت خود قرار دهید. نه تنها می تواند مجرای بینی شما را آرام کند، بلکه می تواند گلوی شما را نیز تسکین دهد. در روزهای اول پس از عمل به دلیل گرفتگی بینی و تنفس دهانی ممکن است مخاط دهان خشک شود. بسیاری از بیماران از خشکی گلو و خشکی لب ها به عنوان آزاردهنده ترین عوارض جراحی بینی یاد می کنند. در این شرایط چای و عسل به تسکین گلو کمک می کند.

5. از مصرف برخی داروها خودداری کنید

در طی 10 روز قبل و بعد از جراحی بینی، آسپرین یا هر فرآورده حاوی آسپرین نباید مصرف شود. داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) نباید طی 7 روز پس از جراحی مصرف شوند.

6. رژیم غذایی بعد از جراحی

بعد از جراحی بینی بهتر است غذای سبک، نرم و خنک بخورید. تا چند روز از مصرف مایعات داغ خودداری کنید. برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل، بهتر است آهسته غذا خوردن را شروع کنید. باید به خاطر داشت که تغذیه مناسب و استراحت کافی به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر بهبود پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که ویتامین A و ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید.

7. داروهای تجویز شده بعد از جراحی.

برخی از بیماران بلافاصله پس از جراحی یک یا دو بار استفراغ می کنند. در صورت تداوم حالت تهوع و استفراغ، داروهای ضد تهوع تجویز می شود. آنتی بیوتیک ها بعد از جراحی برای جلوگیری از عفونت های احتمالی تجویز می شوند.

بسیار مهم است که تمام قرص های تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید. دوره داروها را تا پایان کامل کنید.

واکنش های آلرژیک به هر یک از داروها مانند بثورات پوستی باید به محض مشاهده به پزشک اطلاع داده شود.

هیچ داروی دیگری را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید. حتماً از متخصص بپرسید که چه زمانی ویزیت بعدی است و در مواقع اضطراری شماره تلفن پزشک خود را دریافت کنید. احتمالا 1 ماه و 6 ماه بعد از عمل بینی توسط متخصص معاینه می شود و میزان تورم و بدشکلی آن بررسی می شود.

8. نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

خواب بعد از جراحی بینی کمی سخت می شود و این طبیعی است. با وجود تمام بانداژهای موجود در راه هوایی و خونی که ممکن است خارج شود، بی خوابی و بد خوابی طبیعی است. اما راه حل هایی برای بهبود آن وجود دارد. پس از جراحی بینی، باید عادات خواب خود را تغییر دهید. این تغییر موقعیت به شما این امکان را می دهد که در خواب احساس راحتی کنید و در واقع بهتر است بگوییم که به شما اجازه می دهد بخوابید. بهتر است بعد از خونریزی بینی با رعایت نکات زیر بخوابید.

برای خوابیدن بهتر است از حالت قوس دار استفاده کنید. خوابیدن به پشت خطر آسیب دیدن بینی در اثر ضربه های جانبی را کاهش می دهد. برای محافظت بیشتر، بالش ها را می توان در دو طرف صورت قرار داد و از آسیب های احتمالی جلوگیری کرد. بهتر است سر خود را با یک بالش نرم کوچک در 45 درجه نگه دارید. این وضعیت از خونریزی بیشتر جلوگیری می کند و کبودی و تورم را کاهش می دهد.

سعی کنید یک کیسه یخ در کنار خود قرار دهید. برای بهبود تورم صورت خود می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. با استفاده از کمپرس سرد می توانید التهاب و تورم را کاهش دهید و در نتیجه کبودی و درد را کاهش دهید. علاوه بر این، زمان بهبودی شما کاهش خواهد یافت.

دور از دیگران بخوابید. بهتر است روی تخت دونفره و کنار هم نخوابید زیرا ممکن است باعث حادثه شود و دست فرد کناری به بینی شما برخورد کند و به استخوان آسیب برساند.

روی شکم نخوابید. بینی شما تحت فشار خواهد بود و احساس خوبی نخواهید داشت. خوابیدن روی شکم می تواند خونریزی و کبودی ناشی از جراحی بینی را افزایش دهد. پایین آوردن سر بعد از جراحی بینی توصیه نمی شود.

به تمامی مراقبت‌های بعد از جراحی دقت داشته و در این مدت باید از چسب بینی استفاده کنید.

خطرات و عوارض جراحی بینی

جراحی بینی مانند هر جراحی دیگری می تواند خطرات غیرقابل پیش بینی، نتایج ناموفق، عوارض یا صدمات را به همراه داشته باشد. از آنجایی که پاسخ افراد به جراحی، بیهوشی و نتایج بهبودی متفاوت است، نمی توان پیش بینی دقیقی در مورد نتایج یا عوارض احتمالی جراحی بینی داشت. برخی از عوارض جراحی بینی عبارتند از:

انسداد بینی به دلیل سپتوم بینی غیر مستقیم یا منحرف، رشد مجدد یا تورم غضروف ها یا ساختارهای داخل بینی.

عفونت سینوسی یا مشکلات سینوس مکرر.

نیاز به جراحی بیشتر به دلیل نارضایتی بیمار از ظاهر بینی و ویژگی های زیبایی.

در شرایط نادر، خونریزی شدید از محل جراحی ممکن است نیاز به فرآورده های خونی یا تزریق خون داشته باشد.

آبریزش مزمن بینی یا خشکی بیش از حد یا پوسته پوسته شدن بینی.

سردردهای سینوسی مزمن

آسیب به چشم و ساختارهای مربوطه که نادر است.

بی حسی دائمی دندان های بالا، کام یا صورت.

واکنش آلرژیک به بخیه، پانسمان یا محلول های ضد عفونی کننده.

درد طولانی مدت

اختلال در بهبودی که اغلب به سیگار یا دیابت مربوط می شود.

سوراخ سپتال به معنای ایجاد یک سوراخ دائمی بین دو طرف تیغه داخلی بینی است.

ضعف یا از دست دادن بویایی یا چشایی.

ایجاد یک لخته خون بزرگ (هماتوم) در زیر برش جراحی، که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد.

کلوئید و اسکار هیپرتروفیک که در واقع ضخیم شدن اسکار و محل برش های جراحی است. کلوئیدها می توانند خارش، شرم آور و ناخوشایند باشند، اما تهدیدی برای سلامتی نیستند.

جداسازی لبه های زخم.

حالت تهوع کوتاه مدت پس از بیهوشی عمومی.

خطرات بیهوشی

مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی

تغییر رنگ و تورم پوست

ظاهر نامتقارن و بینی کج بعد از جراحی

انقباض بینی بعد از جراحی

عوارض شایع جراحی بینی

برای کاهش عوارض خطرناک ذکر شده باید به دنبال یک جراح بینی حرفه ای و با تجربه باشید. برای یافتن بهترین جراح بینی حتما با چند پزشک مشورت کنید. برخی از عوارض بعد از عمل کاملا طبیعی است و پس از چند روز از بین می رود. این عوارض عبارتند از:

کبودی و سیاهی زیر چشم پس از جراحی بینی

سردرد و عوارض عصبی جراحی بینی

تورم در اطراف بینی

کاهش موقت بوی بد پس از جراحی

بهتر است قبل از جراحی بینی از عوارض و خطرات آن آگاه باشید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

دستورالعمل های بعد از عمل را به دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. سه هفته اول بعد از جراحی بینی بسیار مهم است. هفته اول پس از جراحی به خوبی استراحت کنید و موارد زیر را رعایت کنید:

از صحبت کردن زیاد، لبخند زدن، جویدن غذاهای سفت، فعالیت های شدید، بلند کردن اجسام سنگین، دمیدن بینی و خم شدن خودداری کنید.

وقتی می خوانید یا می نویسید، تا حد امکان سر خود را پایین نیاورید.

تا زمانی که درد و تورم از بین نرود، سعی کنید هنگام نوشیدن مایعات، لیوان را روی پل بینی قرار ندهید.

از مصرف الکل و تنباکو خودداری کنید. زیرا می تواند تورم را افزایش داده و زمان بهبودی را طولانی تر کند.

بسیاری از جراحان زیبایی بینی توصیه می کنند تا 3 هفته اول پس از جراحی از فعالیت جنسی خودداری کنید.

تا زمانی که گچ از بینی شما خارج نشود (حدود 1 هفته پس از جراحی) نباید دوش بگیرید. می توانید بقیه بدن خود را بشویید و صورت خود را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

در طول روند بهبودی بینی خود را فشار ندهید. محافظت از ناحیه جراحی در برابر هر چیزی که می تواند فشار وارد کند یا باعث آسیب شود بسیار مهم است.

برخی از بیماران، به ویژه زنان، برای پوشاندن کبودی های اطراف بینی و چشم ها آرایش می کنند. توصیه می شود در هفته های اول بعد از جراحی بینی از آرایش خودداری کنید.

مرتبط:  چرا وقتی از خواب بیدار میشم تپش قلب دارم

از اجبار بپرهیزید. اگر یبوست دارید، از نرم کننده مدفوع یا ملین استفاده کنید.

از خوردن غذاهای تند پرهیز کنید. هر گونه تحریک بینی می تواند منجر به عوارض شود.

توصیه می شود برای بهبودی خوب بعد از جراحی بینی قبل از 3 هفته پس از جراحی برنامه ریزی نکنید.

از حرکات ناگهانی یا شدید عضلات صورت در هفته های اول خودداری کنید.

حداقل تا یک ماه بعد از جراحی بینی از زدن عینک آفتابی روی بینی خودداری کنید تا به بینی خود فشار وارد نشود. این می تواند بر روی بافت نرم بینی و غضروف موجود در آن تأثیر منفی بگذارد.

ماساژ بینی بعد از جراحی

بسیاری از افراد به دنبال ناپدید شدن کبودی و تورم بعد از جراحی بینی هستند. در واقع تحمل این مشکل برای آنها دشوار است و اگر راهی برای بهبود آن وجود داشته باشد تمایل به اجرای آن دارند. نکته جالب این است که ماساژ بینی برای کاهش تورم و کبودی بینی توصیه می شود و کسانی که به دنبال راهی برای از بین بردن این تورم و کبودی در کمترین زمان ممکن هستند، اکنون چنین راهی پیش روی آنها قرار گرفته است. این ماساژ بینی است!

اما چگونه ماساژ بینی انجام دهیم؟ توجه داشته باشید که ماساژ بینی حتما باید به صورت خاص انجام شود در غیر این صورت ضرر آن بیشتر از فایده خواهد بود و به بینی شما و جراحی زیبایی انجام شده آسیب می رساند. بنابراین باید با احتیاط حرکات دایره ای آهسته با انگشتان دو طرف بینی انجام دهید.

مراقب باشید زیاد زور نزنید تا آسیبی به بینی تان وارد نشود. همچنین حرکت دست شما نباید به استخوان بینی برسد. برای یادگیری ماساژ بینی بهتر است قبل از انجام جراحی بینی از جراح خود بخواهید که بینی شما را ماساژ دهد تا دقیقا بدانید که بعد از عمل چه کاری انجام دهید. در برخی موارد ماساژ بینی توصیه نمی شود که در صورت لزوم پزشک به شما هشدار می دهد.

بهبودی سریعتر از عوارض بعد از جراحی بینی

توصیه می شود در چند روز اول پس از عمل، سر خود را بالاتر از قلب خود بخوابید. این می تواند به تنفس شما کمک کند تا سریعتر به حالت عادی بازگردد، تورم را به حداقل برساند و گردش خون را بهبود بخشد.

توصیه می شود بعد از جراحی بینی به پشت بخوابید. در ریکاوری، بینی نرم و چکش خوار خواهد بود. بنابراین، بهتر است به روی شکم یا پهلو نخوابید، زیرا می تواند به بینی شما فشار بیاورد. این مشکل نه تنها باعث ناراحتی می شود، بلکه نتایج عمل را نیز به خطر می اندازد.

با رفع تورم چشم و حساسیت به لمس، در صورت نیاز می توانید از لنزهای تماسی استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض دود و گرد و غبار ممکن است باعث تحریک و عفونت بینی شود.

نمک باعث افزایش احتباس آب و افزایش تورم در دوران نقاهت می شود. شما می توانید تورم را با پیروی از یک رژیم غذایی کم سدیم در 2 هفته اول پس از جراحی به حداقل برسانید.

برای مسواک زدن دندان های بالا، مسواک را به آرامی حرکت دهید. همچنین ممکن است برای چندین ماه بی حسی دندان ها و کام وجود داشته باشد.

اگر مشکلی برای خونریزی وجود نداشت، می توانید پس از 3 هفته ورزش و شنا را از سر بگیرید. غواصی باید 2 ماه به تعویق بیفتد.

اگر به طور معمول از عینک طبی استفاده می کنید، می توانید گزینه های دیگری مانند لنزهای تماسی را در طول دوره بهبودی خود انتخاب کنید.

در طول دوره نقاهت، همیشه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر برای بینی خود استفاده کنید. زیرا آفتاب بیش از حد باعث تغییرات پوستی دائمی و ناهموار در ناحیه جراحی می شود. در مورد هر جراحی دیگر نیز همین امر صادق است.

سعی کنید به جای بینی از راه دهان عطسه کنید.

در مورد موارد زیر با پزشک خود صحبت کنید!

به گفته دانشگاه هاروارد، در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر پس از جراحی بینی، به جراح بینی خود مراجعه کنید:

افزایش ناگهانی میزان خونریزی بینی که با فشار، یخ و بالا بردن سر برطرف نمی شود.

تب بیش از 38.5 درجه سانتیگراد که با وجود افزایش میزان مایعات دریافتی و استفاده از داروهای تب بر ادامه دارد.

درد شدید و مداوم که با داروهای مسکن تسکین نمی‌یابد.

افزایش تورم یا قرمزی بینی یا چشم ها.

مشکلات تنفسی.

بروز علائمی که نشان دهنده لخته شدن خون در ساق پا یا ترومبوز ورید عمقی است. مانند: درد در ساق و پشت زانو، درد در ناحیه ران یا کشاله ران، قرمزی و تورم در پشت ساق یا کشاله ران.

شل شدن بخیه ها یا باز شدن برش جراحی.

خونریزی از محل برش جراحی.

تخلیه چرک از محل برش جراحی.

اگر عمل بینی خود را انجام داده اید، تجربیات، مشکلات و راه حل های پیشنهادی خود را در مورد این جراحی برای ما بنویسید.

هزینه جراحی بینی

یکی از سوالاتی که افراد هنگام مراجعه به مطب می پرسند این است که جراحی بینی چقدر شروع می شود؟ هزینه این عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر جراح بینی با توجه به تجربه و موقعیت جغرافیایی خود قیمت هایی را تعیین می کند. هزینه رینوپلاستی 1400 از هشت میلیون تومان شروع و تا قیمت های بالای بیست میلیون تومان می رسد.

علاوه بر دستمزد جراح بینی، در برآورد هزینه ها باید هزینه اتاق عمل و بیهوشی، آزمایشات پزشکی، نسخه ها و دستمزد دستیار جراح را نیز در نظر بگیرید.

جراحی بینی تحت پوشش بیمه درمانی نیست و شخص باید تمام هزینه ها را به عهده بگیرد. اما قیمت بازسازی یا انحراف بینی با استفاده از بیمه کاهش می یابد. در عمل های ترمیمی مشکلات و اختلالات تنفسی بیمار برطرف می شود و این نوع عمل توسط پزشک متخصص توصیه می شود. به همین دلیل بیمه بخشی از هزینه آن را پوشش می دهد.

کوچک کردن نوک بینی بدون جراحی

علاوه بر جراحی بینی، روش های غیر جراحی نیز وجود دارد. این روش ها غیر تهاجمی بوده و دوره نقاهت ندارند. اما از آنجایی که تغییرات قابل توجهی در ظاهر بینی ایجاد نمی کنند و نیاز به تجدید سالانه دارند، بسیاری از افراد همچنان جراحی زیبایی بینی را ترجیح می دهند. بدون جراحی می توان از پرکننده های بینی برای کوچک کردن بینی استفاده کرد. فیلر در واقع یک ژل مخصوص است که در ناحیه تیغه و نوک بینی تزریق می شود. با برداشتن برآمدگی بینی و فرم دادن به نوک بینی، خطای دید ایجاد می شود و بینی کوچکتر به نظر می رسد.

سوالات متداول شما

اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید، احتمالاً سوالاتی دارید. در ادامه تعدادی از رایج ترین سوالات افراد در مورد جراحی بینی را بیان کرده ایم و پاسخ آنها را برای شما ارائه کرده ایم.

عمل بینی برای چه افرادی مناسب است؟

مهمترین نکته در جراحی بینی این است که رشد استخوانی فرد باید کامل باشد. در غیر این صورت امکان تغییر ظاهر بینی بعد از جراحی زیبایی بینی وجود دارد. به همین دلیل برای اینکه پزشک جراحی بینی را انجام دهد، فرد باید بالای 18 سال سن داشته باشد. اعمالی مانند انحراف بینی با توصیه پزشک انجام می شود و تنفس را بهبود می بخشد. این نوع عمل برای افرادی که تیغه بینی منحرف شده و به راحتی نفس نمی کشند ضروری است. اگر عیوب بینی با جراحی برطرف شود، جراحی انجام می شود. اما گاهی اوقات عیوب بینی بسیار کوچک است و با روش های غیر جراحی قابل اصلاح است.

عکس قبل و بعد جراحی بینی برای شخصی که دارای قوز بینی است.

چند وقت بعد از عمل بینی می‌توان ورزش کرد؟

بهتر است حداقل تا 4 هفته پس از عمل از انجام فعالیت های بدنی شدید خودداری کنید. زیرا ورزش به بینی فشار وارد می کند و جای زخم ممکن است خونریزی کند. در مورد ورزش های سبک حتما با پزشک خود مشورت کنید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که بیش از 4 هفته از ورزش خودداری کنید.

چند وقت بعد از عمل بینی بخیه را می‌کشند؟

برداشتن بخیه ها به نظر پزشک و میزان بهبودی زخم ها بستگی دارد. معمولاً متخصص بعد از 5-7 روز بخیه ها را می کشد. البته برای برش های داخل بینی از بخیه های قابل جذب استفاده می شود. این بخیه ها حدود 3 تا 4 هفته بعد از عمل خود به خود برطرف می شوند و نیازی به کشیدن ندارند. اما بخیه های برش های خارجی غیر قابل جذب هستند. بخیه ها توسط پزشک برداشته می شود.

برای رفع کبودی بعد از عمل بینی چه بخوریم؟

برای رفع کبودی و تورم بعد از جراحی بینی، پزشک استفاده از کمپرس یخ را پیشنهاد می کند. علاوه بر این، نوشیدن آب کرفس می تواند در کاهش تورم بسیار موثر باشد. ویتامین K منعقد کننده خون است و مصرف آن پس از جراحی بینی توصیه می شود. غذاهایی مانند سبزیجات، آب هویج و کدو تنبل حاوی ویتامین K هستند و در کاهش کبودی موثر هستند.

چگونه بعد از عمل، بینی را با سرم شستشو دهیم؟

پس از عمل بینی و برداشتن تامپون، جراح بینی به شما توصیه می کند که بینی خود را با سرم بشویید. برای شستن بینی، باید سرنگ را با سرم پر کنید و به آرامی آن را در هر دو سوراخ بینی خالی کنید. این کار خون و ترشحات قدیمی را از بینی خارج می کند. در این مدت به جز سرم نباید از هیچ روش دیگری برای شستشوی بینی استفاده کرد.

چند روز بعد از عمل بینی می‌توان به سرکار رفت؟

جراحی زیبایی بینی یک جراحی ساده نیست و باید یک هفته استراحت کنید. در هفته اول احساس بهتری خواهید داشت. اکثر افراد یک هفته پس از جراحی بینی احساس بهتری دارند و می توانند فعالیت های روزانه خود را مانند قبل از سر بگیرند.

چند وقت بعد از عمل بینی می‌توان عطسه کرد؟

بعد از جراحی بینی باید مراقب عطسه کردن باشید. زیرا فشار وارده به بینی هنگام عطسه باعث خونریزی و باز شدن بخیه ها می شود. حدود یک هفته بعد از عمل می توانید عطسه کنید و زخم ها بسته شوند. در این مدت بهتر است سعی کنید از طریق دهان عطسه کنید.

تا چند روز بعد از عمل بینی باید چسب زد؟

چسب بینی به شکل دهی بینی و کاهش تورم آن کمک می کند. بسته به نوع جراحی و شرایط بیمار، پزشک استفاده از نوار چسب را برای حدود 2 هفته تا 2 ماه توصیه می کند.

درد عمل بینی استخوانی بیشتر است یا گوشتی؟

به طور کلی، درد ناشی از جراحی بینی خیلی شدید نیست و اکثر افراد پس از جراحی درد کمی احساس می کنند. استخوانی یا گوشتی بودن بینی از نظر درد تفاوتی ندارد. نکته مهم نوع جراحی و میزان تغییرات بینی است که بر درد بیمار و دوره نقاهت تاثیر می گذارد. البته در بیشتر موارد تورم بینی های چاق بیشتر از بینی های استخوانی است و این تورم دیرتر فروکش می کند.

در عمل بینی چه مدت طول می‌کشد تا نوک بینی فرم بگیرد؟

بعد از جراحی بینی تورم ایجاد می شود و حدود یک سال طول می کشد تا تورم کاملا برطرف شود. به همین دلیل به تدریج شکل کلی بینی به خصوص نوک بینی مشخص می شود. اگر بعد از حدود 6 ماه هنوز ورم زیادی وجود داشته باشد و نوک بینی تشکیل نشده باشد، پزشک تزریق تاج را پیشنهاد می کند.

چگونه بهترین متخصص جراحی بینی را پیدا کنیم؟

برای یافتن بهترین جراح بینی باید نکات خاصی را در نظر داشته باشید و عجولانه برای جراحی تصمیم نگیرید. تصاویر قبل و بعد از بیماران را حتما ببینید. نوع جراحی بینی ممکن است انتظارات شما را برآورده نکند. علاوه بر مشاوره نمونه کارها، انتظارات خود را به طور واضح به پزشک نشان دهید. پس از معاینه بینی، پزشک در مورد ظاهر بینی تصمیم می گیرد.

در جلسه مشاوره در خصوص داروهایی که مصرف می کنید و جراحی های قبلی خود توضیحات لازم را به پزشک ارائه دهید. یک متخصص با تجربه تمام این موارد را در ذهن نگه می دارد و عوارض احتمالی عمل را به شما می گوید.

جراحی زیبایی یا ترمیمی بینی توسط جراح بینی، جراح پلاستیک و متخصص گوش و حلق و بینی انجام می شود. اگر قصد انجام جراحی بینی را دارید می توانید از طریق سایت دکترتو بهترین پزشکان در این زمینه را بیابید. دکترتو علاوه بر سامانه نوبت دهی آنلاین، مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان را نیز ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. خیلی مقاله جالبی بود. من خودم جراحی بینی کردم و این مقاله به من کمک کرد تا بفهمم چرا فاصله لب تا بینی بعد از جراحی بینی زیاد میشه. ممنون از نویسنده.

  2. سلام دوستان! منم این مقاله رو خوندم و واقعا کاربردی بود. اینکه بعد از جراحی بینی چه تغییراتی در ظاهر صورت ایجاد میشه رو خوب توضیح داده. اگه کسی توی این زمینه سوال داره، حتما پیشنهاد میکنم این مقاله رو بخونه.

  3. سلام! مقاله خیلی جالبی بود. من خودم همیشه این سوال رو داشتم که چرا بعد از جراحی بینی فاصله لب تا بینی زیاد میشه. خیلی خوب توضیح دادین و الان متوجه شدم چرا این اتفاق می‌افته. ممنون از اینکه این موضوع رو در خدمت ما به اشتراک گذاشتید.

  4. من خودم یکی از افرادی هستم که جراحی بینی انجام دادم و خیلی خوشحالم که این مقاله رو خوندم. به نظرم لازمه بیشتر در مورد عوارض جراحی بینی صحبت بشه و این مقاله یکی از بهترین مقالاتی هست که تا حالا در مورد این موضوع خوندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا