چرا نمیتونم با سیم کارتم تماس بگیرم

قبل از امتحان توصیه‌های زیر، مطمئن شوید که سیستم عامل دستگاه و برنامه‌های مرتبط به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی شده‌اند. برای به روز رسانی سیستم عامل تلفن همراه خود مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1. به تنظیمات بروید (تنظیمات) به روز رسانی سیستم عامل (نرم افزار به روز رسانی 858585)

مرحله 2. کلیک کنید دانلود و نصب (دانلود و نصب) .

مرحله 3. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

یکی از مشکلاتی که می تواند کاربران گوشی های هوشمند را آزار دهد، مشکل پایان تماس است. با وجود این خطا، دیگر نمی توانید طبق معمول تماس برقرار کنید و از این رو کاربران به دنبال رفع این مشکل در اسرع وقت هستند. امروز در انزل وب به بررسی روش هایی برای رفع مشکل پایان تماس در مکالمه اندروید از ایرانسل، همراه اول و رایتل اپراتورهای سامسونگ، سونی، ال جی و غیره خواهیم پرداخت.

تعمیر سامسونگ، هوآوی، سونی و…

نحوه رفع مشکل پایان تماس در اندروید

یکی از دلایل اصلی که منجر به اختراع تلفن همراه شد، برقراری ارتباط بی سیم بود. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که چند لحظه بعد از برقراری تماس، تماس شما قطع شده و پیام Call Ended را مشاهده کنید. صرف نظر از برند گوشی شما، با پیروی از روش هایی که در زیر معرفی می کنیم، پس از چند دقیقه دلیل قطع تماس پیدا می شود و این مشکل در گوشی شما حل می شود.

راه اندازی مجدد تلفن برای رفع مشکل پایان تماس در تلفن

اولین و ساده ترین کاری که می توانید برای رفع مشکل پایان تماس انجام دهید، راه اندازی مجدد گوشی است. گاهی اوقات با این کار ساده می توان مشکلات مختلفی را برطرف کرد.

رفع مشکل پایان تماس در اندروید

یکی از دلایلی که ممکن است این اتفاق بیفتد، پوشش ضعیف شبکه است. معمولا طبقات پایین یا زیرزمین خانه ها، مراکز خرید، مناطق حومه شهر و غیره. پوشش کمتری دارند از آنجا، تلفن شما معمولاً تحت پوشش شبکه 4G یا 3G است و در مناطق ضعیف باید به 2G سوئیچ شود. این سوئیچ مدتی طول می کشد و تماس شما قطع خواهد شد. البته ممکن است گوشی شما در حالت اتوماتیک نباشد و اصلا فعال نباشد.

برای حل این مشکل در موارد مشابه، زمانی که در محدوده کم پوشش هستید، به تنظیمات گوشی بروید.

روی More ضربه بزنید و وارد بخش Cellular Networks شوید.

از تنظیمات نمایش داده شده گزینه Preferred network type را انتخاب کنید. حالت شبکه را فقط روی 2G تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که پس از پایان مشکل یا خروج از محدوده کم، می توانید آن را به حالت 4G، 3G یا خودکار تغییر دهید. همچنین اگر مشکل کلی در پرش آنتن گوشی دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه رفع مشکل وصل، قطع و پرش آنتن گوشی با دو یا یک سیم کارت را مطالعه کنید.

رفع مشکل پایان تماس در کدهای دستوری

مشابه روش قبلی برای رفع مشکل پایان تماس، می توانید با شماره گیری *#*#4636#*#* و انتخاب گزینه Set Preferred Network Type به بخش Phone Information دسترسی پیدا کنید. باید مقدار این گزینه را LTE/CDMA/UMTS (خودکار) قرار دهید.

همچنین در قسمت Device Information بهتر است گزینه Enable radio once را روشن و خاموش کنید.

برای رفع مشکل پایان تماس، حافظه پنهان برنامه شماره گیر را پاک کنید

دلایل دیگری که می تواند منجر به مشکل قطع تماس های سامسونگ و غیره شود، حافظه پنهان و داده های پر از تلفن و برنامه شماره گیر است. حافظه پنهان برنامه های تماس تلفنی مربوط به تماس (سرویس تلفن و مدیریت تماس تلفنی و غیره) را پاک کنید.

حل مشکل پایان تماس در سامسونگ

اگر برند گوشی شما سامسونگ است و با مشکل عدم برقراری تماس مواجه هستید به قسمت تنظیمات گوشی رفته و به قسمت تنظیمات تماس بروید. سپس روی Additional Parameter ضربه بزنید. سپس تنظیمات شناسه تماس گیرنده را روی Show number یا Default network قرار دهید.

مرتبط:  چرا اعداد در اکسل جمع نمی شوند

رفع مشکل پایان تماس برای کاربران گوشی شیائومی

اگر از گوشی های شیائومی استفاده می کنید، عملکرد VoLTE ایرانسل، همراه اول یا رایتل ممکن است این مشکل را ایجاد کند. برای رفع این مشکل کافی است یک بار حالت هواپیما را روشن کرده و دوباره خاموش کنید.

اگر مشکل شما حل نشد، کد #31# را شماره گیری کنید. پس از آن پیام Outgoing Caller ID Disabled را مشاهده می کنید و پس از راه اندازی مجدد مشکل شما حل می شود.

برای رفع مشکل خطای پایان تماس، اپلیکیشن Jio 4g را دانلود کنید

می توانید از طرح های تماس مانند Jio 4g استفاده کنید. با این برنامه به صورت خودکار مشکل پوشش شبکه را برطرف می کند تا بتوانید تماس مناسبی برقرار کنید.

همچنین مشکلی مشابه این ممکن است برای گوشی های آیفون نیز پیش بیاید. در این صورت، خواندن 14 روش برای رفع مشکل و عدم برقراری تماس در آیفون برای شما مفید خواهد بود.

مشکل ناسازگاری برنامه با گوشی شما

اگر مشکل ادامه داشت، دلیل قطع شدن تماس در حین تماس ممکن است نصب برنامه هایی باشد که با اسلات شما ناسازگار هستند. برای اطلاع از این موضوع، گوشی خود را در حالت ایمن روشن کنید. سپس تماس بگیرید. اگر مشکل حل شد به این معنی است که یکی از برنامه هایی که نصب کرده اید باعث این مشکل شده است و برای رفع آن باید برنامه ناسازگار را پیدا کرده و حذف کنید.

تست سلامت سیم کارت در پایان تماس تلفنی

گاهی اوقات ممکن است مشکل عدم برقراری تماس از طریق سیم کارت باشد. در صورت امکان سیم کارت را از گوشی خارج کرده و در گوشی دیگری تست کنید تا از سالم بودن سیم کارت مطمئن شوید. در صورت بروز مشکل در سیم کارت، باید سیم کارت جدید درخواست کنید.

انسداد خط را در نظر بگیرید و مطالعه مقاله نحوه رفع مشکل انسداد خط سیم کارت های ایرانسل، همراه اول و رایتل را در این زمینه فراموش نکنید.

برای رفع مشکل عدم برقراری تماس، سیستم عامل را به روز کنید

گاهی اوقات علت پیام Call Ended در سیستم عامل شما ریشه دارد و احتمالاً در به روز رسانی جدید برطرف می شود. بنابراین به Settings، بخش About بروید و روی Software update ضربه بزنید. اکنون روی Update کلیک کنید تا در صورت موجود بودن گوشی خود را به آخرین نسخه ممکن آپدیت کنید.

برای رفع خطای پایان تماس، تلفن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

در نهایت، برای رفع مشکل قطع ارتباط در حین مکالمه، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و گوشی را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. هنگام بازگشت به تنظیمات کارخانه نباید اثری از مشکل وجود داشته باشد. برای این منظور می توانید مقاله نحوه ریست فکتوری گوشی را که قبلا در انزل وب آموزش داده شده است را مطالعه نمایید.

برای رفع مشکل قطع تماس در موبایل اول اندروید، ایرانسل و … به مرکز تعمیر مراجعه کنید.

اگر پس از انجام تمام مراحل ذکر شده گوشی شما همچنان با مشکل قطع تماس مواجه است، ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد. برای این کار باید گوشی خود را به تعمیرگاه های تخصصی ببرید تا مشکلات احتمالی و ایرادات سخت افزاری برطرف شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مقاله امروز سعی شده است تمامی راه حل های ممکن برای رفع مشکل Call Ended اندروید ارائه شود. مشکل شما چگونه حل شد؟ اگر راه حل دیگری سراغ دارید، می توانید آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در خصوص علت قطع تماس در نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

می‌توانید از برنامه تلفن و سایر برنامه‌ها یا ابزارک‌هایی که مخاطبین شما را نمایش می‌دهند، تماس تلفنی برقرار کنید.

مرتبط:  چرا مچ بند به گوشی وصل نمیشود

هر جا شماره تلفنی را مشاهده کردید، معمولاً می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا آن را شماره‌گیری کنید. ممکن است بتوانید روی شماره تلفن های زیر خط کشیده شده در Google Chrome ضربه بزنید تا شماره را در شماره گیر کپی کنید.

اگر برنامه Phone را ندارید، آن را از فروشگاه Play دانلود کنید.

اگر نمی توانید برنامه تلفن را دانلود کنید، ممکن است دستگاه شما پشتیبانی نشود.

هنگامی که برنامه را دانلود کردید، با دنبال کردن دستورالعمل های روی صفحه، آن را به عنوان برنامه پیش فرض تلفن خود تنظیم کنید.

تماس تلفنی برقرار کنید

مهم: برای استفاده از برنامه تلفن، باید درخواست تنظیم آن را به عنوان برنامه پیش‌فرض بپذیرید.

توجه: با برخی از شرکت‌های مخابراتی و دستگاه‌های پشتیبانی‌شده، می‌توانید تماس‌های ویدیویی، تماس‌های کنفرانس ویدیویی یا تماس‌های «متن همزمان» برقرار کنید. با نحوه برقراری تماس ویدیویی همزمان یا تماس «متن» آشنا شوید.

هنگامی که تماسی دریافت می کنید، شماره تماس گیرنده، نام مخاطب، یا اطلاعات شناسه تماس گیرنده روی صفحه نمایش داده می شود. هر زمان که Google بتواند شماره تلفنی را تأیید کند، «تأیید شده» بالای نام یا شماره تماس‌گیرنده ظاهر می‌شود.

برای پاسخ دادن به تماس، وقتی تلفن قفل است، دایره سفید را به سمت بالا بکشید یا روی پاسخ ضربه بزنید.

برای رد تماس، وقتی تلفن قفل است، دایره سفید را به سمت پایین صفحه بکشید یا روی Reject ضربه بزنید. تماس گیرندگان رد شده می توانند پیام بگذارند.

برای رد تماس و پیامک به تماس‌گیرنده، انگشت خود را از نماد «پیام» به بالا بکشید.

نکته ها:

اگر در حین تماس به تماس دیگری پاسخ دهید، تماس فعلی در حالت انتظار قرار می گیرد.

اگر «دستیار Google» روشن است، می‌توانید با صدای خود به تماس پاسخ دهید یا رد کنید. می توانی بگویی:

“Ok Google, answer the call” (Ok Google, answer the call).

«Ok Google, reject the call» (Ok Google, reject the call).

استفاده از گزینه های تماس تلفنی

در حین تماس:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا