چرا مچ بند به گوشی وصل نمیشود

گاهی اوقات کاربران مچ بند در جفت کردن مچ بند با گوشی مشکل دارند 📱 و در نتیجه اتصال انجام نمی شود. با استفاده از روش های مختلف می توانید این مشکل را حل کنید. در این مقاله انزل وب ۱۱ روش برای رفع مشکل وصل نشدن باند (شیائومی می بند) را آموزش خواهیم داد.

چگونه مشکل اتصال Mi Band را برطرف کنیم

اگر نمی توانید Mi Band را با تلفن خود جفت کنید، چگونه رفع کنید

برای اینکه بتوانید از مچ بندهای شیائومی Miband استفاده کنید، باید آنها را به گوشی خود متصل کنید. گاهی اوقات این اتصال به خوبی انجام نمی شود و کاربر نمی تواند اطلاعات دستبند خود را روی گوشی ببیند. راه های مختلفی برای عیب یابی مشکلات اتصال وجود دارد. در این مقاله انزل وب روش های حل مشکل عدم تطابق باند MI 5، 4، 3، 2 و … را توضیح می دهیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

با راه اندازی مجدد مشکل دستبند شیائومی را حل کنید

برای حل مشکل Pair first MI band، دستبند خود را مجددا راه اندازی کنید. راه اندازی مجدد Mi Band 3 امکان پذیر نیست، اما می توانید Mi Band 4 خود را با رفتن به More > Settings و انتخاب گزینه Restart مجددا راه اندازی کنید.

با انجام مجدد فرآیند اتصال، مشکل اتصال باند MI را حل کنید

برای رفع مشکل جفت نشدن باند MI، بهتر است فرآیند اتصال را دوباره انجام دهید. برای این کار باید از اپلیکیشن Mi Fit استفاده کنید. آن را مستقیماً با بلوتوث وصل نکنید. اگر از بلوتوث استفاده می کنید، باید آن را لغو جفت کنید. سپس از اپلیکیشن Mi Fit استفاده کنید. برای استفاده از Mi Fit، این برنامه را در گوشی خود وارد کنید. سپس روی نماد + در سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید.

حالا گزینه Band را انتخاب کنید.

سپس دستبند شما می لرزد. روند ورود به سیستم را از تلفن خود ادامه دهید.

مشکل وصل نشدن باند MI را با لغو جفت کردن دستبند از بلوتوث حل کنید

حتی اگر دستبند خود را مستقیماً با گوشی خود جفت نکرده اید، باید آن را از قسمت بلوتوث حذف کنید. برای این کار وارد تنظیمات گوشی خود شوید. سپس روی بلوتوث ضربه بزنید. در لیست دستگاه های موجود، روی نماد چرخ دنده در جلوی Mi Band ضربه بزنید. در iOS باید روی i در کنار نام دستگاه کلیک کنید.

سپس گزینه Unpair یا Forget Device را انتخاب کنید. در نهایت دستگاه خود را ریستارت کنید.

مشکل عدم اتصال Mi Band را با جدا کردن آن از Mi Fit حل کنید

اگر باند شما قبلاً با Mi Fit جفت شده بود، باید آن را لغو جفت کنید. برای حل مشکل عدم اتصال دستگاه وارد برنامه شوید. روی پروفایل خود کلیک کنید. سپس روی نام دستبند کلیک کنید.

حالا گزینه Unpair را انتخاب کنید.

مشکل وصل نشدن باند MI هنگام شارژ دستبند را حل کنید

برای حل مشکل وصل نشدن باند MI باید مچ بند خود را شارژ کنید. اگر باتری دستبند کم باشد، نمی توان آن را به گوشی وصل کرد. در نهایت اجازه دهید دستبند کاملا شارژ شود. سپس آن را به گوشی وصل کنید.

اگر اپل واچ دارید و نمی توانید آن را پیر کنید، مقاله نحوه رفع مشکل جفت شدن و عدم اتصال اپل واچ به گوشی را بخوانید.

با پاک کردن کش و داده های برنامه MI Fit مشکل اتصال را حل کنید

برای رفع مشکل دستبند شیائومی، می توانید کش و داده های اپلیکیشن MI Fit را پاک کنید. به تنظیمات گوشی رفته و سپس به قسمت Apps بروید. حال برنامه MI Fit را در این قسمت پیدا کنید.

روی Storage ضربه بزنید.

حالا روی Clear Cache کلیک کنید. همچنین می توانید بر روی گزینه Clear storage/data ضربه بزنید. با انتخاب گزینه Clear Storage/Data تمامی تنظیمات برنامه حذف می شود و باید دوباره آنها را وارد کنید. سپس گوشی را ریستارت کنید.

مشکل جفت نشدن باند MI را با آپدیت برنامه حل کنید

راه دیگر برای رفع مشکل اتصال باند MI، به روز رسانی اپلیکیشن Mi Fit است. به فروشگاه Google Play یا App Store بروید. سپس نام اپلیکیشن را جستجو کرده و وارد بخش اپلیکیشن Mi Fit شوید. در صورت وجود آپدیت روی دکمه Update کلیک کنید و منتظر بمانید تا برنامه به روز شود. حالا گوشی خود را ریستارت کنید و پس از روشن شدن وارد برنامه شوید.

مشکل وصل نشدن باند MI را با حذف نصب و نصب مجدد اپلیکیشن Mi Fit حل کنید

برای رفع مشکل عدم اتصال باند MI، می توانید وارد اپ استور یا گوگل پلی شوید. نام اپلیکیشن Mi Fit را پیدا کنید. سپس روی نام آنها کلیک کنید. حالا روی دکمه Uninstall کلیک کنید و منتظر بمانید تا برنامه حذف شود. گوشی را ریستارت کنید. سپس دوباره وارد این قسمت شوید و Install یا GET را بزنید و منتظر بمانید تا برنامه نصب شود.

مرتبط:  چرا خزندگان کمتر به اب نیاز دارند

مشکل وصل نشدن باند MI را با اتصال دستبند به گوشی دیگر حل کنید

برای رفع مشکل وصل نشدن باند MI لطفا یک بار دستبند را به گوشی دیگری وصل کنید. این کار را باید از طریق اپلیکیشن Mi Fit انجام دهید. سپس دستبند را دوباره به گوشی خود وصل کنید.

مشکل اتصال باند MI با سایر برنامه ها برطرف شد

برای حل مشکل اتصال باند MI می توانید از برنامه هایی غیر از Mi Fit استفاده کنید. می توانید از Notifier برای Mi Band یا Master برای برنامه های Mi Band استفاده کنید. اگر برنامه Mi Fit برای شما کار نمی کند، از این برنامه ها استفاده کنید. به عنوان مثال، برای برنامه Master for Mi Band، ابتدا باید آن را روی گوشی خود نصب کنید. سپس آن را باز کرده و وارد برنامه شوید. حالا روی منوی سه خطی در بالا سمت چپ کلیک کنید.

سپس تنظیمات را انتخاب کنید.

Connect to Mi Band را انتخاب کنید.

سپس روی Pair Mi Band ضربه بزنید.

حالا روی نام دستبند خود کلیک کنید. اگر بخش مجوز برنامه کار نمی کند، روی مجوز شخصی ضربه بزنید.

مشکل اتصال را با تنظیم مجدد کارخانه حل کنید

اگر تمام روش های ذکر شده را برای رفع مشکل اتصال مچ بند امتحان کرده اید و هیچ پاسخی دریافت نکردید، باید مچ بند خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. با این کار تمام اطلاعات و تنظیمات شما پاک می شود.

توجه: گاهی اوقات مشکل فقط با صبر حل می شود. اگر مشکلی وجود داشت چند ساعت صبر کنید و دوباره سعی کنید به گوشی وصل شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله انزل وب روش های رفع مشکل عدم اتصال می باند را آموزش داده ایم. برای حل این مشکل از چه روشی استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

این آموزش برای سایر مدل های Mi Band (Mi Band 4، Mi Band 5) قابل استفاده است.

در این زمان، داشتن ساعت هوشمند اهمیت پیدا کرده است. بسیاری از کاربران از ساعت هوشمند خود برای ضبط فعالیت های ورزشی خود، نظارت بر سلامت و بررسی پیام ها و اعلان های خود استفاده می کنند. دستبند هوشمند شیائومی Mi Band 5 حاصل 4 سال تجربه و دانش شرکت شیائومی در تولید دستبند هوشمند می باشد. اگر از خریداران دستبند هوشمند شیائومی Mi Band 5 هستید، می توانید با دنبال کردن این آموزش ساده، دستبند هوشمند خود را به گوشی خود متصل کنید.

(در مورد دستبند هوشمند Xiaomi Mi Band 5 بیشتر بدانید)

مرحله اول: نرم افزار Mi Fit را دانلود کنید

دو راه برای دانلود نرم افزار Mi Fit وجود دارد. با جستجوی عبارت Mi Fit در گوگل پلی برای گوشی های اندرویدی یا اپل اپ استور برای گوشی های آیفون می توانید نرم افزار Mi Fit را دانلود کنید.

لینک دانلود MiFit

راه دوم برای دانلود نرم افزار Mayfit اسکن کد QR زیر است.

توجه داشته باشید که نرم افزار Mifit به اندروید 4.4 یا بالاتر یا iOS نسخه 9.0 یا بالاتر نیاز دارد.

مرحله دوم: در نرم افزار Mayfit به تب Profile رفته و سپس بر روی گزینه Band کلیک کنید.

مرحله 3: Xiaomi Mi Band 5 خود را به تلفن همراه خود نزدیک کنید.

مرحله 4: وقتی Mi Band 5 شروع به لرزش کرد، دکمه روی صفحه نمایش مچ بند را فشار دهید.

Mi Band شما اکنون با موفقیت به تلفن همراه شما متصل شده است. اگر در اتصال Mi Band 5 خود مشکل دارید، بررسی کنید که نرم افزار Mi Fit به روز باشد و مراحل بالا را دوباره تکرار کنید.

(در مورد دستبند هوشمند Xiaomi Mi Band 5 بیشتر بدانید)

آیا شیائومی Mi Band 5 خود را با موفقیت وصل کرده اید؟ در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل، در قسمت نظرات به شما پاسخ خواهیم داد.

گجت های هوشمند این روزها جایگاه ویژه ای در مقابل دیدگان مردم دارند; زیرا زندگی آنها را آسان تر می کند. یکی از این لوازم بسیار کاربردی، دستبند هوشمند است که شما را به لوازم جانبی دیگر بی نیاز می کند. یکی از محصولات محبوب و پرطرفدار برند شیائومی، دستبندهای هوشمند این شرکت است.

نمایه سازی:

شیائومی معمولاً دستبندهای خود را نام می برد. این شرکت همواره در حال طراحی انواع جدید مچ بند با توجه به نیاز مخاطبان خود است و از این رو سهم عمده ای از بازار مچ بند هوشمند را در اختیار دارد. Mi Band 5 و 6 جدیدترین و جدیدترین نسخه ساعت هوشمند شیائومی است.

مرتبط:  چرا با رتبه 38 کنکور پرستاری در نیویورک خوندم

اما برخی از کاربران در اتصال این مدل می بند به گوشی خود با مشکل مواجه هستند. در این قسمت میخواهم گام به گام نحوه پیکربندی و اتصال میبند 5 و 6 به موبایل را توضیح دهم تا با انجام این مراحل به راحتی از امکانات این دستبندهای هوشمند استفاده کنید.

Mi Band و دلیل محبوبیت آن

نمی توان انکار کرد که گوشی های هوشمند نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند. بعد از تلفن های همراه، این گجت های قابل حمل هستند که می توانند محبوبیت خوبی در بازار ایجاد کنند. امکان بررسی تماس ها و پیام ها با استفاده از دستبند، نظارت بر میزان فعالیت روزانه و غیره. همه از دلایل محبوبیت این محصول هستند.

اما چرا Mi Bands اینقدر محبوب هستند؟ می بند های شیائومی به گونه ای طراحی شده اند که دارای امکانات زیادی هستند و اگر کاربر آموزش راه اندازی و اتصال شیائومی 6 و می بند 5 را به موبایل دیده باشد، می تواند از تمامی این امکانات استفاده کند.

همچنین ممکن است این مقاله را دوست داشته باشید: بهترین گوشی شیائومی

نحوه پیکربندی و اتصال Mi Band 5 و 6 به تلفن همراه

این دستبندها به تنهایی قابل استفاده هستند و در صورت عدم اتصال به گوشی هوشمند نیز قابل استفاده هستند. دلیل اتصال این دستبندها به تلفن همراه این است که برخی از این قابلیت ها تنها از طریق اتصال به گوشی در دسترس هستند. اگر Mi Band 5 یا 6 دارید و می خواهید آن را به تلفن همراه متصل کنید، دستورالعمل های گام به گام را برای تنظیم و اتصال Mi Band 5 و 6 به تلفن همراه در این بخش دنبال کنید:

مرحله 1) اولین مرحله برای اتصال Mi Band به تلفن، دانلود برنامه Mi Fit از Google Play در تلفن های اندرویدی و App Store در آیفون است. البته Mi Fit تنها برنامه ای نیست که می توان از آن برای اتصال استفاده کرد. اپلیکیشن Xiaomi Wear اپلیکیشن دیگری است که برای اتصال Mi Band 5 و 6 (6&Mi Band 5) و حتی Mi Bands 2 و 3 (3&Mi Band 2) استفاده می شود. اگر به دلایلی نتوانستید یکی از این دو برنامه را نصب کنید، از برنامه های دیگری مانند Google Fit، Fit Pro، Health، Master استفاده کنید. البته خود شیائومی روی نرم افزار Mi Fit تمرکز کرده است.

مرحله دوم) در مرحله دوم شکل گیری و اتصال 6 و Mi Band 5 به موبایل، برند گوشی شما اهمیت پیدا می کند. اگر گوشی شما شیائومی است، باید نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری شیائومی خود را وارد کنید. اگر اکانت شیائومی Mi ندارید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس وارد برنامه Mi Fit شوید. (در قسمت Mi Account تنظیمات گوشی شیائومی می توانید یک حساب کاربری جدید بسازید.) اما اگر گوشی شما از برند دیگری مانند سامسونگ یا ال جی یا … است باید یک اکانت Mi در گوشی خود ایجاد کنید.

مرحله 3) آخرین مرحله از آموزش راه اندازی و اتصال Mi Band 5 و 6 به تلفن همراه، دسترسی به برنامه Mi Fit و انتخاب گزینه Add a new device است. گزینه Band را انتخاب کنید و گوشی خود را به ساعت هوشمند نزدیک کنید. هنگامی که تلفن را نزدیک می کنید، لرزشی را در ساعت خود احساس می کنید که نشان دهنده ارتباط موفقیت آمیز بین این دو است. در این زمان، پیامی را در صفحه Mi Band مشاهده خواهید کرد که از شما در مورد امنیت اتصال می پرسد و باید آن را تأیید کنید تا به این برنامه اجازه اتصال داده شود. به این ترتیب مراحل اتصال گوشی به ساعت هوشمند به پایان می رسد.

یکی از ویژگی های ساعت هوشمند این است که می توانید اعلان تماس ها و پیام های خود را بر روی صفحه نمایش آن مشاهده کنید. برای دسترسی به این قابلیت وارد Mi Fit شده و گزینه notification را فعال کنید.

گوشی را از طریق بلوتوث به دستبند هوشمند متصل کنید

برخی افراد فکر می کنند که ارتباط بین گوشی و ساعت هوشمند از طریق بلوتوث است. این بررسی درست است، اما فقط برای امکان به اشتراک گذاری برخی اطلاعات مانند وضعیت سلامت جسمانی، کیفیت خواب و دریافت اعلان ها. برای سایر عملکردها می توان با گذراندن این سه مرحله بین ساعت متصل و تلفن ارتباط برقرار کرد.

در صورت عدم برقراری ارتباط بین Mi Band و گوشی چه باید کرد؟

چند دلیل اصلی برای عدم اتصال دستبند به گوشی وجود دارد.

باید راه‌اندازی مجدد شود: اگر تمام مراحل بالا را دنبال کرده‌اید و گوشی شما هنوز وصل نمی‌شود، باید Mi Band را مجددا راه‌اندازی کنید. پس از آموزش راه اندازی و اتصال Mi Band 5 و 6 (6 و Mi Band 5) به تلفن همراه، آموزش زیر نحوه راه اندازی مجدد Mi Band 5 و 6 را توضیح می دهد.

مرتبط:  چرا در پمپ بنزین نباید از تلفن همراه استفاده کرد

برای راه اندازی مجدد Mi Band 5، ابتدا صفحه ساعت را برای چند ثانیه لمس کنید تا Mi Band روشن شود. پس از روشن کردن صفحه، صفحه را با انگشت خود به بالا ببرید و روی گزینه More ضربه بزنید. این مرحله برای Mi Band 6 متفاوت است به طوری که گزینه More را نمی بینید و بلافاصله به مرحله بعد می روید. در مرحله بعد (در Mi Band 5 پس از انتخاب More و در Mi Band 6 پس از لمس صفحه برای چند ثانیه)، صفحه را به پایین ببرید و وارد قسمت تنظیمات Mi Band خود شوید.

در قسمت تنظیمات گزینه Restart را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه Mi Band ریستارت می شود و مشکل برطرف می شود. سپس با انجام مراحل ذکر شده در بالا، می توانید Mi Band را به گوشی هوشمند خود متصل کنید.

شارژ Mi Band ضروری است: گاهی اوقات دلیل عدم اتصال Mi Band به گوشی این است که این گجت شارژ کافی برای دریافت اطلاعات و اتصال به گوشی را ندارد و راه حل آن بارگذاری آن است.

فعال کردن بلوتوث: در قسمت آموزش پیکربندی و اتصال Mi Band 5 و 6 به تلفن همراه گفتیم که برای اتصال این دو دستگاه هوشمند نیازی به فعال کردن بلوتوث نیست. گاهی اوقات هنگام اتصال با پیغام خطایی مواجه می شوید که مربوط به بلوتوث دستگاه است و برای رفع این ارور باید بلوتوث گوشی خود را خاموش کنید.

تجمع فایل های مزاحم: دلیل بعدی می تواند تجمع تعداد زیادی فایل مزاحم در تلفن همراه باشد. در این صورت می توانید به راحتی به قسمت تنظیمات خود رفته و برنامه Mi Fit را برای حذف فایل های دردسرساز یا کش انتخاب کنید و سه مرحله اتصال Mi Band به گوشی را طی کنید.

مشکل از تلفن همراه شماست: اگر هیچ یک از حالت های بالا وجود ندارد و همچنان نمی توانید Mi Band را به تلفن همراه خود وصل کنید، بهتر است آن را به دستگاه تلفن همراه دیگری متصل کنید. اگر وصل نشد مشکل از Mi Band است و اگر وصل شد مشکل از موبایل شماست. البته اگر Mi Band را به گوشی دیگری متصل کرده اید، برای اتصال مجدد به گوشی خود به برنامه Mi Fit آن دستگاه مراجعه کرده و روی گزینه unpair کلیک کنید.

همچنین ممکن است این مقاله را دوست داشته باشید: چگونه دستبند سلامت شیائومی را فارسی کنیم

تفاوت سری 5 و سری 6

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله نحوه پیکربندی و اتصال همزمان Mi Band 5 و 6 (6 & Mi Band 5) را به تلفن همراه توضیح دادم. اما نمی توان گفت که Mi Band 5 و 6 (6 & Mi Band 5) کاملاً برابر هستند. برخی از تفاوت های Mi Band 6 (6 Mi Band) با سری های قبلی خود عبارتند از: داشتن صفحه نمایش بزرگتر، شارژ بیشتر، بهبود سنسور پایش ضربان قلب، کنترل استرس کاربر، قابلیت پشتیبانی از فعالیت های مختلف ورزشی، پشتیبانی از اعلان ها به زبان فارسی. که برای سری 5 امکان پذیر نبود و …

در نظر داشته باشید که برای اتصال راحت Mi Band 5 و 6 (6 و Mi Band 5) به گوشی، بلوتوث دستگاه شما باید حداقل 5 باشد. همانطور که در بالا اشاره کردم، لازم نیست همیشه بلوتوث گوشی باشد. روشن است، اما برای اتصال Mi Band 5 و 6 (6 & Mi Band 5) به تلفن خود، بلوتوث شما باید پیشرفته باشد. اگر اتصال به بلوتوث به درستی برقرار نشد، در قسمت تنظیمات بلوتوث مشکل را بررسی کنید و به آنچه در جلوی گزینه Mi Band نوشته شده دقت کنید و مطابق آن عمل کنید.

نتیجه

Mi Band 5 و 6 (6 & Mi Band 5) جدیدترین مچ بندهای شیائومی هستند که سعی شده بهترین عملکرد را در طول تولید داشته باشند. اگر مشتری نتواند این گجت را به تلفن همراه خود متصل کند، از بسیاری از امکانات این محصول بهره مند نخواهد شد. از این رو در این قسمت نحوه پیکربندی و اتصال Mi Band 5 و 6 (6 & Mi Band 5) به تلفن همراه را مرحله به مرحله به شما گفته ام، خطاهای احتمالی را ذکر کرده و نحوه رفع آن ها را شرح داده ام. خطاها

در نظر داشته باشید که این مراحل برای تمام باندهای Mi شیائومی و نه فقط مدل های 5 و 6 اعمال می شود، همچنین می توانید این بند ها را به هر برند گوشی متصل کرده و از امکانات آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا