چرا نباید ریش را با تیغ زد

ايا تيغ زدن صورت باعث افزایش ریش میشود؟

اصلاح صورت ساده ترین و در دسترس ترین روشی است که زنان و مردان برای از بین بردن موهای زائد خود از آن استفاده می کنند. تا چند سال پیش استفاده از تیغ فقط در بین مردان رایج بود. اما کم کم تیغ ها و تیغ های مختلفی وارد بازار شد که قرار بود برای پوست خانم ها طراحی شود. با این حال، هنوز هم بسیاری از خانم ها به این فکر می کنند که آیا تراشیدن صورت برای خانم ها و آقایان باعث افزایش ریش می شود یا خیر؟ از این رو در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا یک بار برای همیشه به این سوال مهم پاسخ دهیم و خیالتان را بابت پاک نکردن موهای زائد با تیغ راحت کنیم. به طور کلی اصلاح صورت دارای مزایا و معایبی است که باید قبل از استفاده از آن آگاه باشید.

فواید تراشیدن ریش زنانه

بسیاری از زنان از تراشیدن صورت خود به دلیل برخی شنوایی های بد خودداری می کنند. اما استفاده از تیغ برای از بین بردن موهای زائد صورت مزایایی دارد که در هیچ روش دیگری نخواهید یافت.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از تیغ برای اصلاح صورت، بدون درد بودن آن است. موهای زائد برخی از خانم ها به دلیل مسائل هورمونی ضخیم تر از حد معمول است و این افراد ممکن است هنگام کوتاه کردن نوارها و موم درد بیشتری را تجربه کنند. هر چه موهای صورت ضخیم‌تر باشد، چسباندن یا وکس کردن آن با درد بیشتری همراه است و حتی گاهی باعث واکنش‌های آلرژیک (مانند قرمزی و سوزش) می‌شود. از طرفی لیزر موهای زائد برای انواع پوست مناسب نیست. زیرا در برخی افراد باعث تجمع رنگدانه ها و ایجاد لکه های پوستی می شود. بنابراین، راهی جز تراشیدن صورت وجود ندارد. به غیر از از بین بردن موهای زائد شما، فواید عالی دیگری نیز دارد.

تراشیدن همزمان صورت موها را از بین می برد و پوست شما را لایه برداری می کند! کسانی که سال ها برای اصلاح صورت خود از تیغ استفاده می کنند، معتقدند که این روش یک روش عالی برای لایه برداری پوستشان است و به همین دلیل حاضر نیستند روش دیگری را جایگزین اصلاح کنند. در واقع، وقتی از تیغ برای اصلاح صورت خود استفاده می کنید، سلول های مرده پوست همراه با موهای زائد از بین می روند و پوست شما روشن و شفاف می شود. در نتیجه در این صورت آرایش بهتر روی پوست نرم و صاف شما می ماند.

برای لایه برداری صورت خود با تیغ نیازی نیست فشار زیادی به پوست خود وارد کنید. فقط قبل از استفاده بررسی کنید که تیغ شما به اندازه کافی صاف و تیز نباشد.

از طرفی اگر بهترین روش اصلاح صورت را با تیغ بلد باشید، پوستتان در هنگام اصلاح زیباتر می شود. اولاً طبق تجربه ثابت شده، تراشیدن بر خلاف روش های دیگر مانند کشیدن نخ و رفع موهای زائد صورت باعث افتادگی و افتادگی پوست نمی شود. بنابراین به مرور زمان استفاده از تیغ به جای چسب و موم باعث کاهش چین و چروک صورت شما می شود. ثانیاً پس از حذف سلول های مرده پوست با اصلاح، منافذ پوست باز می شوند. این زمان فرصتی عالی برای تقویت پوست خود با انواع روغن های مفید و مرطوب کننده ها است. پوست شما را بسیار خنک تر می کند. به طور کلی، اصلاح صورت با تیغ هزینه کمتر و ناخوشایند کمتری نسبت به روش های دیگر دارد.

معایب اصلاح صورت خانم ها

با وجود تمام مزیت های ذکر شده برای این روش اصلاح، اصلاح بدون عیب نیست و گاهی آسیب های خاص خود را دارد. پوست برخی از افراد، به ویژه آنهایی که موهای مجعد دارند، به تیغ حساس است و به دنبال اصلاح با تیغ، پاسخ التهابی نامناسبی به نام پسودوفولیکولیت می دهد. در این حالت نوک موهای بریده شده در پوست فرو می رود، ریشه مو عفونی می شود و جوش های التهابی ظاهر می شود.

همچنین در برخی موارد بریدگی تیغ باعث بریدگی و خونریزی می شود و گاهی در عوض جوش های بدشکل روی پوست ایجاد می شود. بریدگی ها به خودی خود ممکن است مشکل جدی به نظر نرسند. اما توجه داشته باشید که این مشکل به ظاهر جزئی، اگر از تیغ شخصی استفاده نکنید، می تواند منجر به عواقب جدی تری مانند ابتلا به ویروس ایدز و هپاتیت شود. بنابراین توصیه می کنیم هنگام مراجعه به آرایشگاه ها و آرایشگاه ها از تیغ های شخصی یا ژیلت یا تیغ های یکبار مصرف جدیدتر استفاده کنید.

یکی دیگر از مشکلات رایج اصلاح این ابزار، سوختگی با تیغ است. در این مواقع در اثر تیغ خراش کوچک قرمز رنگ روی پوست ظاهر می شود. این خراش معمولاً پس از چند ساعت تا چند روز ناپدید می شود. با این حال، در برخی موارد، سوختگی می تواند پس از اصلاح منجر به جوش شود. خوب چه کار کنیم؟

نکات مهم هنگام اصلاح صورت

مسئله این است که اگر صورت خود را به درستی اصلاح کنید، در بیشتر مواقع از این مشکلات پوستی نخواهید شنید. برای جلوگیری از انتشار هر گونه آلودگی و ویروسی، حتما تیغ خود را قبل از استفاده با الکل ضدعفونی کنید. همچنین برای اینکه پوستتان نسوزد، از اصلاح مکرر با تیغ آهسته خودداری کنید و در عوض یک تیغ نو و تیز از ژیلت تهیه کنید.

همچنین برای صورت و بدن خود از تیغ های جداگانه استفاده کنید و از همه مهمتر نحوه صحیح اصلاح با تیغ را یاد بگیرید. قبل از اصلاح صورت، باید پوست خود را آماده کنید. به این ترتیب ابتدا صورت خود را مرطوب کرده و ژل یا فوم اصلاح را به پوست خود بزنید. سپس ترجیحاً موها را در جهت رشد خود کوتاه کنید و از فشار بیش از حد تیغ به پوست خودداری کنید. از خراشیدن پوست بعد از اصلاح خودداری کنید و حتما از محصولات افترشیو و مرطوب کننده استفاده کنید. ترجیحا این محصولات حاوی مواد محرک مانند عطر نباشند تا پوست تحریک نشود.

پس از اصلاح صورت، از تونرهای معطر، رتینوئیدها و اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی استفاده نکنید، زیرا این محصولات پوست شما را تحریک می‌کنند. سرم‌های هیالورونیک اسید یک مرطوب‌کننده عالی برای اصلاح تازه هستند.

ویدئوی زیر مهم ترین مراحلی که خانم ها باید قبل، حین و بعد از اصلاح انجام دهند را آموزش می دهد. قبل از اصلاح از مواد شوینده، تونر و روغن های طبیعی و همچنین پس از اصلاح از تونر و گلاب استفاده کنید و طبق ویدیوی زیر موهای صورت خود را بتراشید:

مرتبط:  چرا من همش لکه بینی دارم نی نی سایت

اسطوره موهای پرپشت با تیغ

برای سال‌ها، باور عمومی بر این بود که تراشیدن صورت، موهای ناخواسته را ضخیم‌تر می‌کند. حتی برخی از افراد بر این عقیده بودند که با اصلاح به مرور زمان تعداد موهای زائد افزایش می یابد. شاید برخی از خانم ها به همین دلیل هنوز از تیغ برای تراشیدن پوست خود استفاده نمی کنند. اما آیا تراشیدن صورت واقعا باعث رشد ریش شما می شود؟

روش از بین بردن موهای زائد از نظر علمی ثابت شده است که تاثیری بر رنگ، قوام و بافت و حتی سرعت رشد مو ندارد. زیرا برخی از موهای زائد که در قسمت بیرونی پوست وجود دارد، بافت موی مرده است و فقط از کراتین تشکیل شده است. اصلاح این بافت مرده با هیچ روشی نمی تواند روی سرعت رشد مو تاثیر بگذارد. در واقع، وقتی صورت خود را اصلاح می کنید، موهای در حال استراحت فعال می شوند (به همین دلیل است که باید آنها را قبل از لیزر موهای زائد بتراشید). موهای کوتاهی که به تدریج بیرون می آیند نوک تیز هستند و به دلیل کوتاهی به طور طبیعی از طولشان ضخیم تر به نظر می رسند. از طرفی در این حالت پوست شما که به تازگی با تیغ لایه برداری شده شفاف و درخشان تر است. به این دلایل به نظر می رسد موهای زائد پرپشت شده اند.

تغییر جنسیت، ضخامت و تعداد موهای ناخواسته تنها به دلیل افزایش سن و تغییرات هورمونی امکان پذیر است و روش های اصلاحی نمی تواند آنها را تغییر دهد.

آیا تراشیدن موهای کودک باعث رشد موهای او می شود؟

در گذشته برای پرپشت شدن موی نوزاد، تراشیدن موهای نوزاد به خصوص در بین مادران ایرانی مرسوم بود. برخی هنوز معتقدند که تراشیدن موهای کودک باعث تقویت مو می شود. اما از نظر علمی این باور کاملا رد شده است.

در واقع، تعداد فولیکول های مو و حتی ضخامت آنها به ژنتیک و مواد مغذی مرتبط است. بنابراین این عدد را نمی توان با اصلاح تغییر داد. نوزادان و کودکان پوست لطیف و حساسی دارند و تراشیدن موهایشان با تیغ پوست آنها را در معرض آسیب و آسیب بیشتری قرار می دهد.

توجه داشته باشید که برخی از کودکان به طور طبیعی با موهای نامرئی به دنیا می‌آیند که به آن موهای زائد (موی کوتاه و روشن) می‌گویند. این موها با گذشت زمان، معمولاً سه تا هفت ماه پس از تولد تغییر می کنند. تغییرات مو در این کودکان با رسیدن به دو سالگی کامل می شود و موهای زائد پرپشت و بالغ می شوند. پس برای رشد موهای فرزند دلبندتان صبور باشید و از روش های خطرناکی مانند تراشیدن سر نوزاد استفاده نکنید.

آخرین کلمه

علاوه بر تمام مزایا و معایب ذکر شده برای اصلاح صورت، انتخاب این روش به نوع پوست و سلیقه شما بستگی دارد. به طور طبیعی، وقتی موهای زائد را می‌تراشید، در این حالت، سریع‌تر از زمانی که آنها را با موم یا نوار از ریشه جدا می‌کنید، ظاهر می‌شوند. اما در عوض، هیچ گزارشی از التهاب پوست پس از حذف موهای صورت وجود ندارد. کدام روش را برای از بین بردن موهای زائد خود ترجیح می دهید؟ به نظر شما مهمترین ویژگی یک اصلاح خوب چیست؟ خوشحال می شویم تجربیات خود را در این زمینه در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درمورد تیغ زدن صورت

آيا تيغ زدن ابرو باعث پرپشت شدن آن میشود؟

اصلاح ابرو روی ابروهای پرپشت و پرپشت تاثیری ندارد. توصیه می کنیم برای پرپشت شدن ابروها، اصلاح نکنید. زیرا فقط جهت رشد موهای ابرو را تغییر می دهد و علاوه بر آن باعث ایجاد موهای زیر پوستی بیشتر در این ناحیه می شود. بهترین راه برای تقویت ابروها استفاده از انواع محصولات تقویتی و درمان های خانگی است.

ایا تیغ زدن صورت باعث جوش میشود؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به نوع تیغ شما، روشی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنید و همچنین نوع پوست شما بستگی دارد. اگر پوست حساسی دارید، حتما تیغ هایی با نوار مرطوب کننده داشته باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم روش صحیح اصلاح موهای زائد با ژیلت را بیاموزید تا در اثر اصلاح با این ابزار آسیب پوستی شما به حداقل برسد.

چگونه صورتمان را تیغ بزنیم؟

ابتدا پوست خود را با استفاده از یک پاک کننده و ژل یا خمیر اصلاح مناسب آماده کنید. سپس تیغ تیز را در جهت رویش مو بکشید و در حین کار با تکان دادن آن در یک لیوان آب تمیز کنید. پس از اصلاح صورت خود با تیغ (در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است)، از مرطوب کننده یا مرطوب کننده استفاده کنید.

تاثیر تیغ بر پشت ریش

امروزه متاسفانه یکی از باورهای غلط جامعه در مورد تیغ و ریش این است که هر چه بیشتر بتراشید ریش یا حتی موهای سرتان پرپشت تر و سریعتر می شود، اما سوال اینجاست که چرا؟ به نظر شما اصلاح با تیغ بهتر است؟ یکی از دلایل اصلی که امروزه مردم معتقدند ریش سریعتر رشد می کند، اصلاح با تیغ است. درست است که وقتی ریش خود را با تیغ می‌تراشید تا حدودی سرعت رشد آن افزایش می‌یابد اما بعد از مدتی اصلاح سرعت رشد ریش نسبت به زمانی که ریش خود را می‌تراشید کاهش یافته است. آموزشگاه آرایشگری مردانه سرای نوسین آموزش اصلاح با تیغ را در مقالات خود قرار داده است.

در کل وقتی ریش خود را با تیغ می‌تراشید، تاثیر زیادی ندارد و علاوه بر اینکه ریش را پرپشت نمی‌کند، بونیون را نیز ضعیف می‌کند. به طور کلی می توان گفت که ریش گذاشتن با تیغ یک باور اشتباه بود که هرگز وجود نداشت.

پرپشت شدن ریش با تیغ

پشت پر از ریش

امروزه گذاشتن ریش یکی از دغدغه های افراد به خصوص جوانان است که به دنبال زیبایی چهره خود هستند اما باید در نظر داشته باشید که تیغ برای شما معجزه نمی کند بلکه فقط می تواند سرعت ریش را افزایش دهد. برای مدت کوتاهی رشد می کند، سپس به حالت طبیعی خود باز می گردد. اصلی ترین دلایلی که باعث می شود ریش شما رشد کند و به طور کامل ریزش کند، یک سری عوامل است که در مقاله زیر برای شما توضیح خواهیم داد.

مرتبط:  چرا باید خدا را شکر کنیم کلاس دوم فارسی

رژیم غذایی

ژنتیک

عمده ترین قسمتی که می توان برای ریش گذاشتن در نظر گرفت ژنتیک است، در نظر بگیرید که هر چقدر هم رفتار شما از نظر غذایی و دارویی برابر باشد، اما اگر ژنتیک شما مشکلی داشته باشد، امکان تغییر آن در او وجود ندارد. حد، اما نمی توانیم بگوییم که می توان آن را به طور کامل رفع کرد.

رژیم غذایی

دلیل اصلی اینکه ریش شما دوباره رشد می کند و سریعتر رشد می کند، رژیم غذایی و انواع غذایی شماست، بنابراین اگر هر روز فست فود بخورید، ریش شما را پرپشت و پر می کند، کاملا منفی می شود و حتی برایتان مشکل ایجاد می کند. .

نوازش کردن صورت خود

به این ترتیب نوک انگشت خود را خیلی آهسته روی صورت خود می کشید تا خون به آن ناحیه به روش صحیح جریان یابد، از سوی دیگر سعی کنید پوست خود را تحریک نکنید.

شست و شوی ریش صورت

به این ترتیب می توانید هر چند روز یکبار صورت خود را با صابون یا مایع شستشوی ریش کاملا بشویید تا زمانی که رطوبت کافی برای رشد ریش شما وجود داشته باشد.

وجود تستسترون کافی

یکی از دلایل اصلی رشد سریع‌تر ریش پر، وجود تستوسترون کافی است، زیرا تستوسترون نوعی هورمون است که وظیفه آن رشد مو و موهای زائد است، تستوسترون پایین باعث ریزش مو، نازک شدن موها می‌شود، در نظر بگیرید که می‌توانید همچنین برای رشد ریش و رفع مشکلات تستوسترون خود به پزشک مراجعه کنید.

روغن

یکی از مناسب ترین راه ها خرید روغن ریش برای رشد پرپشت و سریع است. امروزه روغن های ریش زیادی در بازار وجود دارد که اکثر آنها تقلبی و تقلبی هستند، اما در نظر داشته باشید که روغن ریش راه حل بسیار خوبی برای تهیه آن است. ریش شما سریعتر و پرپشت تر می شود.

باور غلط پرپشت شدن ریش با تیغ

امروزه تصور غلطی که مردم در مورد تیغ دارند این است که باعث ضخیم شدن کمر می شود، اما در نظر بگیرید که این افراد را نباید سرزنش کرد، چرا که باور اشتباه اصلاح با تیغ به سال های گذشته برمی گردد. ریش آنها را با تیغ کوتاه کنید، پشت آنها پرتر و ضخیم تر به نظر می رسد. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، تراشیدن ریش اشکالی ندارد زیرا باعث افزایش سرعت ریش می شود، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است ریش شما ضعیف تر و شکننده تر شود.

تراشیدن ریش با تیغ

وقتی ریشتان را تراشیده یا حتی تیغ می زنند به آرایشگاه مردانه می روید، باید در نظر داشته باشید که بعد از اصلاح صورتتان با تیغ، بلافاصله بعد از اصلاح، الکل مصرف کنید یا خیر. بریده شده، باعث ایجاد جوش در صورت شما می شود، اما توجه داشته باشید که نمی توان 100% گفت که بعد از اصلاح با تیغ، در جایی که تیغ بریده شده، جوش ظاهر می شود، بستگی به خود شما و پوست شما دارد.

به عنوان مثال اگر پوست حساسی دارید باید از تیغ های حاوی صابون استفاده کنید در غیر این صورت پوست شما ضخیم می شود. در نظر بگیرید وقتی به بهانه ی ریش پرپشت برای اصلاح با تیغ می روید فقط خودتان را گول می زنید چون اصلاح با تیغ چندان تاثیر مثبتی ندارد.

با تیغ اصلاح کنید

نتیجه گیری

در نهایت به این نتیجه می رسیم که تراشیدن ریش با تیغ نقش چندانی در رشد و پرپشت شدن ریش ندارد و بیشتر تصور اشتباهی است، از طرفی تراشیدن ریش باعث ایجاد ساقه مو و پرپشت شدن ریش می شود. لامپ کاملا نازک و شکننده شود. . اگر به دنبال مشاوره هستید، توصیه می کنیم برای داشتن ریش خوب و پر، تمام دلایلی که در بالا برای یک رژیم غذایی خوب ذکر شد را در برنامه غذایی خود داشته باشید، زیرا وجود ویتامین های کافی نقش بسیار مهمی در ریش شما دارد. رشد آن را دارد.

سوالات متداول پرپشت شدن ریش با تیغ

1 آیا تراشیدن سایر قسمت های بدن باعث ضعیف شدن ساقه مو می شود؟

بله، به طور کلی، اگر هر قسمت از بدن خود را بخصوص سر خود را با تیغ بتراشید، فولیکول‌های مو و ساقه‌های مو ضعیف می‌شود، فرقی نمی‌کند کجا بدن خود را بتراشید، بستگی به حساسیت شما دارد. باعث مشکلاتی مانند آکنه می شود.

2 روغن ریش مناسب را از کجا پیدا کنم؟

به طور کلی می توانید روغن ریش مورد نظر خود را به ۲ روش ۱- عطاری ۲- داروخانه خریداری کنید. از نظر من می توان گفت که اکثر محصولات موجود در داروخانه شیمیایی است، اما از طرفی عطاری می تواند علاوه بر روغن نباتی، مجموعه ای از محصولات سنتی را نیز به شما عرضه کند.

3 هزینه خرید روغن ریش چقدر است؟

در کل قیمت روغن ریش از 20000 تومان شروع می شود و بالا می رود، بستگی به این دارد که چقدر برای خود ارزش قائل شوید و چقدر هزینه کنید.

4 آیا تراشیدن ابرو با تیغ آن را پرپشت تر می کند؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد ابرو نیز مانند ریش است و اگر آن را با تیغ اصلاح کنید، جدا از اینکه رشد آن تاثیر خاصی روی ابروهای شما ندارد، ممکن است ساقه ابرو نیز ابروها شکننده و ضعیف خواهند شد.

نرخ

تیغ بهتر است یا تیغ؟ چرا برخی اصرار به استفاده از تیغ دارند؟ در این مقاله نکاتی در مورد بهترین روش اصلاح صورت مردانه و اصول آن صحبت می کنیم.

تکنیک‌های اصلاح پالس ما با مرطوب‌کننده‌ها، محصولات باکیفیت و مراقبت‌های پوست پس از اصلاح می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین روش‌ها را برای اصلاح صورت، از بین بردن لکه‌ها و جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوست صورت خود داشته باشید. موفق باشید.

اصلاح و شستن صورت با محصولات افترشیو برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. صرف نظر از انتخاب بهترین روش اصلاح صورت، به یاد داشته باشید که در همه موارد باید مراحل و اصول اصلاح صورت را رعایت کنید.

بهترین راه اصلاح چهره مردان

ابتدا صورت و ریش خود را کمی مرطوب کنید. یکی از دلایل تحریک پوست صورت در هنگام اصلاح، خشکی پوست و کمبود رطوبت در صورت است. این یکی از نکات مهمی است که نباید فراموش کرد. موهای صورت تا 30 درصد حجم خود را جذب رطوبت می کنند.

مرتبط:  چطور در سیستم گلستان انتخاب واحد کنیم

مو با جذب آب بسیار ضعیف می شود، بنابراین صاف کردن آن آسان تر می شود. دوش گرفتن قبل از اصلاح نیز راهی عالی برای اطمینان از هیدراته شدن صورت و ریش شما است. اگر امکان دوش گرفتن وجود ندارد، صورت خود را بشویید و سپس یک حوله گرم و مرطوب برای چند دقیقه روی صورت خود قرار دهید. این تکنیکی است که اکثر آرایشگران از آن استفاده می کنند.

پس از مرطوب کردن صورت، استفاده از کرم اصلاح با غلظت بالا و حاوی روان کننده ها (مثلاً سیلیکون) و مرطوب کننده ها مهم و ضروری است. بهترین کرم های اصلاح صورت، کرمی هستند و مانند مارک های ارزان تر داروخانه ها کف نمی کنند.

هرچه کف کمتر باشد، اصلاح بهتر است. استفاده از این کرم باعث تسهیل کار، کاهش سوختگی و کاهش خستگی هنگام اصلاح صورت می شود. یک کرم مناسب پوست شما را کمتر حساس و نرم تر می کند.

علاوه بر این، می تواند برای انواع پوست مناسب باشد. کرم موبر را حداقل یک دقیقه قبل از اصلاح روی صورت بمالید و اجازه دهید تا حد امکان صورت را نرم و مرطوب کند.

شامل بهترین گورکن

یکی از ابزارهای مهم هنگام اصلاح صورت، برس اصلاح است. گورکن به شما کمک می کند موهای خود را بهتر ببینید. دوم اینکه به پخش کامل کرم موبر در تمام سطح پوست کمک می کند و در نهایت به حذف سلول های مرده پوست (لایه برداری) کمک می کند و پوست را صاف و سالم می کند. همیشه سعی کنید از برس اصلاحی استفاده کنید که نه خیلی ضخیم باشد و نه خیلی نرم.

کرم موبر را با گورکن به صورت دورانی روی صورت پخش کنید تا به تمام نقاط پوست برسد.

در این مرحله شما باید از تیغی با کیفیت و با قابلیت تغییر تیغ استفاده کنید. همیشه استفاده از تیغ با کیفیت تاثیر بسیار زیادی در اصلاح صورت دارد. تیز بودن تیغه ها هم بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت، نه تنها موها را نمی تراشد، بلکه سبب آسیب رساندن به پوست و ایجاد بریدگی هایی بر روی پوست می شود.

یک تیغ نازک به پوست آسیب می رساند و بعد از اصلاح باعث تحریک پوست می شود. پس از اصلاح صورت خود را با آب تازه بشویید و از حوله روی پوست خود استفاده نکنید. به طور کلی می توان گفت که پوست صورت افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر فردی با توجه به نوع پوست خود باید از ابزارهای مخصوص و باکیفیت برای اصلاح صورت استفاده کند.

تیغ یا تیغ بهتر است

استفاده از تیغ به نوع پوست هر فرد بستگی دارد. برخی افراد با تیغ و برخی دیگر با تیغ اصلاح می کنند. به طور کلی استفاده از تیغ بیشتر برای انواع پوست اعم از حساس و غیر حساس مناسب است و در عین حال کار با آن راحتتر است. همچنین هنگام کار با تیغ آسیب و بریدگی به سطح پوست وارد نمی شود بلکه با کمک تیغ می توان پوست صورت را برید.

معایب تیغ

استفاده از تیغ برای اکثر افراد آسان است و به طور کلی از آن راضی هستند. اما باید توجه داشت که استفاده زیاد از تیغ می تواند برای پوست صورت مضر باشد. بهتر است چند روز بین اصلاح صورت خود فاصله داشته باشید زیرا این کار باعث می شود پوست شما سالم تر و شاداب تر بماند و اگر به طور مرتب و هر روز صورت خود را اصلاح کنید، خطر آسیب رساندن به پوست صورت خود را دارید.

تفاوت ژیلت و تیغ

تیغ و تیغ تفاوت چندانی ندارند و برخی افراد با تیغ راحت تر هستند و تیغ با پوست صورتشان سازگاری بیشتری دارد و برخی دیگر از تیغ استفاده می کنند. استفاده از تیغ به این معنی است که همان تیغ ​​یک بار استفاده می شود و پس از اصلاح دور انداخته می شود، اما در ژیلت می توان چندین بار از تیغ استفاده کرد. هنگام استفاده از تیغ، نوع پوست و سازگاری آن مهم است.

معایب استفاده از ژیلت

استفاده از ژیلت برای برخی افراد آسان است، اما بهتر است خطرات و معایب آن را بدانید. یکی از بزرگترین خطرات استفاده از تیغ این است که پس از استفاده و اصلاح، معمولاً موهای زائد روی تیغ ها و لبه های تیغ باقی می مانند و به طور کامل پاک نمی شوند. به عبارت دیگر، استفاده مجدد از آنها می تواند باعث بیماری های پوستی یا عفونت های قارچی و باکتریایی شود. بهتر است ژیلت را بعد از هر بار استفاده دور بریزید.

آیا ژیلت پوست را تیره می کند؟

بدون شک استفاده مکرر از تیغ و تیغ باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود. اگر ژیلت روزانه و منظم استفاده شود، فولیکول های مو حساس و تحریک شده و رشد مجدد صورت می گیرد. با اصلاح مجدد و زودهنگام این موها شانسی برای رشد ندارند و دوباره تراشیده می شوند. در نتیجه پوست این ناحیه تیره تر می شود.

معایب و مزایای اصلاح با موس

تیغ برقی یا موزر می تواند ابزاری مناسب و مناسب برای اصلاح صورت باشد. از مزایای تیغ برقی یا موزر می توان به سرعت اصلاح و نرمی اصلاح اشاره کرد. با موس به راحتی می توانید خطوط مورد نظر را در کناره های صورت ایجاد کنید و نگران آسیب دیدن و بریدگی پوست صورت نباشید. اما یادتان باشد که موزر را هر چند روز یکبار و در فواصل زمانی معین استفاده کنید تا پوست صورت کمی استراحت کند و شاداب بماند.

فواید و عوارض اصلاح صورت خانم ها با تیغ

شاید در گذشته تراشیدن صورت زنان با تیغ عجیب بود و افراد کمی این کار را انجام می دادند. خانم ها برای اصلاح صورت خود بیشتر از روش تسمه کشی استفاده می کنند. اما امروزه اصلاح صورت خانم ها با تیغ هم انجام می شود و می توان گفت اصلاح صورت خانم ها با تیغ ضرری ندارد و شاید بهتر از اصلاح باشد.

یکی از فواید اصلاح صورت خانم ها با تیغ این است که مانند روش نواری پوست را کشیده و شل نمی کند. نکته مهم این است که هنگام اصلاح با تیغ باید مراقب باشید تا بر روی پوست ایجاد نشود.

نبض ما – مترجم: مهناز دهکی

3.9/5 – (34 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا