چرا سبک زندگی افراد باهم فرق دارد تفکر هفتم

راه زندگی چیست، فکر هفتم; در این مقاله نحوه زندگی و نحوه زندگی ساکنان کشورمان را تعریف کنید. با ما در بخش آموزش ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید : هدف از ارتباط چیست و نام انواع ارتباط فکر هفتم
و
مدیریت زمان چیست ، تفکر هفتم و سبک زندگی

تعریف سبک زندگی تفکر هفتم

سبک زندگی چیست؟

پاسخ: شیوه زندگی، شیوه ای از زندگی است که یک فرد، خانواده، گروه، طایفه یا قوم بر اساس عقاید، عقاید، آداب و رسوم، احساسات، تجربیات، افکار، علایق و محیط جغرافیایی خود انتخاب می کند.

سبک زندگی افراد متفاوت است. شیوه زندگی به طور کلی تعیین کننده وظایف ما در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت است.

شیوه زندگی ساکنان کشور ما چگونه است؟

پاسخ: شیوه زندگی مردم کشور ما اسلامی – ایرانی است.

توضیحات بیشتر: اسلام وظایفی را که هرکس در قبال خود، خانواده، دیگران، طبیعت، خدا و نقشی که باید از نظر شغلی و جنسیتی انجام دهد، مشخص کرده است. ایرانی بودن به فرهنگ ایرانی و آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی اشاره دارد. این آداب و رسوم با توجه به مناطق جغرافیایی تحت تأثیر سبک زندگی و اعتقادات مذهبی متفاوت است. اسلام و فرهنگ ایرانی دو عنصر مهمی هستند که هویت مردم ایران را شکل می دهند.

سبک زندگی هر فرد درگیر چیست؟

پاسخ: سبک زندگی هر فرد متاثر از سلامت یا بیماری فرد، باورها و اعتقادات خانواده، باورهای شخصی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده، تعداد جمعیت خانواده، جنسیت هر فرد و شرایط محیطی و فرهنگی جامعه است.

همچنین بخوانید: منظور از رفتار انتقادی، تفکر و سبک زندگی چیست؟

توجه: دانش آموزان عزیز می توانند برای دسترسی بهتر و سریعتر به پاسخ های درس هفتم اندیشه و سبک زندگی عبارت “Magreta” را در انتهای پاسخ صفحه مورد نظر در گوگل جستجو کنند.

در پایان امیدواریم پاسخ و پاسخ سوال راه و اندیشه و سیره سال هفتم متوسطه اول را تعریف کنید و برای شما دانش آموزان عزیز مفید واقع شود. همچنین می توانید نظرات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ فعالیت سبک زندگی چیست فکر هفتم; 51 و 52

پاسخ فعالیت های قسمت دوم فکر هفتم (راه و رسم زندگی چیست)

نام درس: سبک زندگی چیست و چه عواملی بر آن تأثیر می گذارد؟ | موضوع: پاسخ به فعالیت های پایه هفتم

پاسخ فعالیت های قسمت دوم فکر هفتم (راه و رسم زندگی چیست)

انتخاب سریع صفحه:

سبک زندگی چیست و چه عواملی بر آن تأثیر می گذارد؟ پاسخ فعالیت در صفحه 51 و پاسخ فعالیت در صفحه 52 تفکر و سبک زندگی 7

پاسخ فعالیت ۱ صفحه ۵۱ سبک زندگی چیست فکر هفتم

🔵 چه عاملی فاضل را به تغییر سبک زندگی سوق داد؟
پاسخ: پس از شنیدن آیه 16 سوره حدید و تفکر در آن تصمیم گرفت که دیگر گناه نکند و به خود آمد و مسیر زندگی خود را تغییر داد.

• وضعیت سلامتی افراد چگونه می تواند بر سبک زندگی وی تأثیر بگذارد؟
پاسخ: فردی که دارای اندامی متناسب و سالم است برای رسیدن به موفقیت و داشتن زندگی سالم تری مشکلات کمتری دارد.

• باورهای یک خانواده چه تاثیری بر انتخاب های زندگی اعضای آن دارد؟
پاسخ: باورهای یک خانواده نقش مهمی در سفرهای زندگی افراد دارد. یعنی طرز تفکر آنها در مورد جامعه و جهان در انتخاب های زندگی آنها تأثیر دارد.

• درآمد خانواده چه تأثیری بر انتخاب سبک زندگی اعضای آن دارد؟
پاسخ: میزان درآمد بر سلامت، تغذیه و تحصیل تأثیر می گذارد. افرادی که در خانواده ای مرفه زندگی می کنند، فرصت های بیشتری برای زندگی بهتر دارند.

• تعداد فرزندان و تعداد فرزندان چه تاثیری در انتخاب سبک زندگی کودکان دارد
پاسخ: معمولاً فرزندان اول و دوم خانواده امکانات بیشتری دریافت می کنند اما استقلال کمتری نسبت به فرزندان آخر دارند.

پاسخ فعالیت ۲ صفحه ۵۱ سبک زندگی چیست فکر هفتم

🔵 جنسیت افراد چه تاثیری بر سبک زندگی او دارد؟
پاسخ: ممکن است دختری استعداد تحصیل داشته باشد اما با فرهنگ خانواده اش (که برای پسرها اهمیت بیشتری دارد) نمی تواند به تحصیل ادامه دهد.
🔵 محیط و فرهنگ جامعه بر سبک زندگی فرد تاثیر می گذارد؟ محیط جغرافیایی که در آن قرار دارد برای افراد متفاوت است.

پاسخ فعالیت 3 صفحه 52 روش زندگی چیست فکر هفتم

سبک زندگی افراد زیر را با هم مقایسه کنید و نتیجه بگیرید.
فرق: خانواده ما به خودشون احترام میذارن ولی خانواده… به خودشون احترام نمیذارن.
شباهت: در خانواده ما همه دوست دارند درس بخوانند و در خانواده ما همه دوست دارند درس بخوانند
دلیل: هر خانواده آداب و رسوم مختلفی دارد.

مرتبط:  چرا عمده ذخایر نفت ایران در منطقه زاگرس است

پاسخ فعالیت خانه، صفحه 52، اندیشه هفتم

🔵 سبک زندگی خانواده خود را با خانواده یکی از آشنایان مقایسه کنید، شباهت ها و تفاوت ها و دلایل این تفاوت ها را بنویسید
پاسخ: خانواده من در برنامه ریزی خود عجله ندارند و کار خود را به خوبی انجام می دهند. او کارها را بیهوده انجام نمی دهد، به مسائل و مشکلات زندگی با دقت بیشتری رسیدگی می کنند و به دستورات دینی و اسلام طبق قانون اساسی و مقررات عمل می کنند.

برای مشاهده سوالات و توضیحات کتاب های خود؛ به سادگی نام درس یا شماره صفحه آن را با عبارت Lesson Syngam در گوگل جستجو کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی به سطح زندگی با فضیلت را هدف آموزش و پرورش قرار داده است. ایمان، علم، عمل و اخلاق در چهار حوزه ارتباط با خدا، نفس، خلقت و خلقت است.

آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی ایرانی و اسلامی یکی از اهداف آموزش و پرورش است و از این رو از مهرماه 1398 درس جدید اندیشه و سبک زندگی در پایه هفتم تدریس می شود.

به همین منظور گفتگویی با محمود موفی نویسنده کتاب Pensée et mode de vie انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

**تسنیم: چرا آموزش و پرورش تصمیم گرفت کتاب اندیشه و سبک زندگی را به مجموعه درس دانش آموز اضافه کند؟

**سلب مسئولیت: سبک زندگی مفهومی است که اولین بار توسط یک روانشناس اتریشی مطرح شد. به مجموعه باورها، رفتارها و افکاری اطلاق می شود که نحوه زندگی هر فرد را تعیین می کند، اما بعدها اعتقاد بر این بود که ریشه شیوه زندگی هر فرد در شکل گیری و باورها و باورها، موقعیت اجتماعی خانواده و جنسیت هر فرد به شکل گیری اولین افکار در انتخاب شیوه زندگی کمک می کند.

در جوامع اسلامی اعتقاد بر این است که انسان یک بار به دنیا می آید، بنابراین افراد در بزرگسالی بیشتر به رفتار خود توجه می کنند و سبک زندگی خود را اصلاح می کنند. بخشی دیگر از سبک زندگی به کار مربوط می شود، یعنی فرد در رابطه با شغلی که انتخاب می کند چه وظایف و مسئولیت هایی دارد؟

بخش دیگری از سبک زندگی مربوط به جنسیت است، یعنی نقش های جنسیتی که یک فرد باید ایفا کند. شیوه زندگی بر مسئله درک ما از عقاید، عقاید و وظایفمان نسبت به خدا، خود و اطرافیانمان تأکید دارد. بین رشته ای است که به روانشناسی، دین و فرهنگ مربوط می شود، بنابراین سبک زندگی فراتر از آداب و مهارت های زندگی است.

یکی از اهداف تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان، آشنایی آنان با سبک زندگی اسلامی و ایرانی و ایجاد باور در این سبک زندگی است، زیرا سبک زندگی، نقطه ورود به بحث هویت است. یعنی وقتی می گوییم سبک زندگی اسلامی به هویت و زمان اسلامی وقتی می گوییم سبک زندگی ایرانی، به هویت ایرانی فکر می کنیم.

افراد علاوه بر داشتن طیف وسیعی از سبک های زندگی، ضمن داشتن اشتراکاتی با فرهنگ عمومی جامعه، تحت تأثیر باورها و عقاید قومیتی و علایق و ترجیحات، سبک زندگی خود را تعیین می کنند.شخصی، مثلاً یک نفر دوست دارد درس بخواند. بیشتر و دیگری دوست دارد زندگی معنوی داشته باشد بخشی از سبک زندگی ریشه در علایق فرد دارد.

** تسنیم: ادب و مهارت در سبک زندگی چه جایگاهی دارد؟

** سلب مسئولیت: اخلاق، آداب و رسوم هر جامعه ای است که بر اساس باورها و باورهای خاصی انتخاب می شود. برخی معتقدند اخلاق همان اخلاق است. در دیدگاه اسلام به معنای اخلاق تربیت اسلامی است و گستره آن می تواند مجموعه ای از موضوعات تا یک موضوع خاص باشد و شامل رفتاری است که باید در رابطه با دیگران اتخاذ کنیم که به آن آداب معاشرت می گویند.

راه های ارتباط با دیگران اعم از خدا، والدین، معلمان و دوستان نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به دانش آموزان آموزش داده شود و از سایر حوزه های یادگیری در این زمینه درخواست هایی داریم که به این نکته توجه کنند، مثلاً وی علاوه بر آداب پوشش و حجاب، کتاب دینی را در کتب دیگر نیز ذکر کرده است، مهارت نیز مهارت در انجام صحیح کار در زمینه مهارتی است. برای داشتن یک زندگی سالم و موفق، دامنه این مهارت ها بسیار گسترده است و حتی برخی می گویند مهارت های زندگی همه مباحث یادگیری را در بر می گیرد.

مرتبط:  چرا از انار به عنوان میوه بهشتی یاد شده

در کشورهای مختلف، وقتی به برنامه درسی نگاه می کنیم، بیشترین فراوانی بر روی چالش فرد با خود و دیگران متمرکز است، به عنوان مثال، دانش آموز می تواند استرس داشته باشد و اینکه چگونه باید با این مشکل برخورد کند، یا زمانی که عوامل بیرونی دانش آموز را به سمت سوق می دهد. یک انحراف او برای انجام موفقیت آمیز این مرحله به چه مهارتی نیاز دارد؟

مهارت های تصمیم گیری، نه گفتن به خواسته های غیرضروری از جمله مواردی است که باید به دانش آموزان آموزش داده شود، گاهی ممکن است دانش آموز در موقعیتی قرار بگیرد که برخلاف ارزش ها و اعتقادات خود تصمیم بگیرد، در چنین شرایطی باید یاد بگیرد. مهارت های قاطعیت و شجاعت

با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و دانش آموز در دبیرستان وارد مبادلات اجتماعی می شود، باید مهارت ارتباط با دیگران را بیاموزد و یادگیری این مهارت ها نقش مهمی در موفقیت زندگی دارد، وقتی تحلیل می کنیم. توجه کنید که بیشتر طلاق ها دلیل آن این است که زن و مرد نمی دانند چگونه با یکدیگر رفتار کنند.

مهارت های ارتباطی و آموزش آنها برای دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است، بخشی از آن به معیارهای انتخاب دوست به ویژه در سنین نوجوانی مربوط می شود، نقش همسالان برای دانش آموز مهمتر از خانواده است و این موضوع دارای پیامدهای مثبت و خطرناک، مثبت است. زیرا با توسعه ارتباطات مرتبط است. دانش آموزان با دیگران از یکدیگر یاد می گیرند، اما این خطر نیز وجود دارد که تحت تأثیر منفی دیگران قرار بگیرند. علاوه بر این، در نوجوانی، دانش آموزان پرخاشگرتر هستند و بیشتر مستعد تعارض هستند که این امر بیشتر در افراد دیده می شود. پسران.

مهارت مدیریت زمان و ارزش آن موضوع دیگری است که به دانش آموز آموزش داده می شود تا از زمان در دسترس خود به درستی استفاده کند تا فردی در آینده موفق باشد که بیشترین بهره را از زمان خود ببرد. آنها باید زمان مهارت را بیاموزند. مدیریت، مهارت همدلی و همدردی نیز آموزش داده می شود. مهارت تشکیل خانواده، دامپروری و اقتصاد خانه نیز در دوره متوسطه تدریس می شود، بنابراین درس تأمل و سبک زندگی با در نظر گرفتن این ملاحظات طراحی شد.

** تسنیم: برای تدوین کتاب اندیشه و سیره از چه منابعی مطالعه کردید؟

** سلب مسئولیت: برخی از مربیان آموزش و پرورش بر این باورند که تربیت افراد متفکر هدف نهایی آموزش است، بحث تفکر و سبک زندگی به عنوان حوزه یادگیری در اسناد آموزش عالی و در سند برنامه درسی ملی تعریف شده و در جدول عناوین ذکر شده است. یک درس در دوره متوسطه اضافه شده است.

برای تالیف این کتاب مطالعاتی در منابع اسلامی در مورد مفهوم آداب، اعم از اینکه سیره همان اخلاق است یا دامنه وسیع تری دارد، انجام داده ایم و کارهای پژوهشی در این زمینه انجام شده است. بخش خصوصی کارهای زیادی در زمینه آموزش مهارت های زندگی انجام داده و از ما حمایت کرده است.

** تسنیم: آداب و رسوم و سبک زندگی اسلامی و ایرانی چگونه از طریق دوره ها به دانش آموزان آموزش داده می شود؟ برای طلاب اقلیت های مذهبی چه اقداماتی انجام داده اید؟

** سلب مسئولیت: سبک زندگی اسلامی دانشی بین رشته ای و مرتبط با حوزه علوم اجتماعی، دینی، فلسفه و هنر است و دروس مختلف به ویژه علوم دینی و اجتماعی و آداب و مهارت های زندگی باید در این زمینه کار شود. و دروس دیگر نقش فرعی دارند و می توانند به تقویت اهداف این درس کمک کنند.

اقلیت های دینی از نظر سبک زندگی، آداب و اعتقادات به دو دسته تقسیم می شوند، بخشی که با دیگران رایج است مانند رسوم لباس پوشیدن و اعیاد مانند عید نوروز، اما در برخی نقاط که با یکدیگر تفاوت داریم، تربیت چگونه باید باشد؟ بین 10 تا 20 درصد خروجی محتوای برنامه به مناطق و مدارس اختصاص یافته است، به طوری که مدارس اقلیت های دینی در چارچوب علوم دینی و معارف اجتماعی و اندیشه و سبک زندگی در دروس انتخابی به بررسی مشکلات خاص خود می پردازند.

مرتبط:  چرا وقتی از خواب بیدار میشم تپش قلب دارم

در واقع هدف آموزش و پرورش این است که دانش آموز پس از 12 سال تحصیل در هر شغلی که حضور پیدا می کند به هویت ایرانی و اسلامی خود با ریشه مذهبی افتخار کند. .

** تسنیم: آموزش به سبک زندگی ایرانی و اسلامی در مدارس انجام می شود، اما اگر رفتار والدین در خانه متناقض باشد، آیا می توان انتظار نتیجه مثبت از عملکرد خود داشت؟

** سلب مسئولیت: خانواده بیشترین تأثیر را بر دانش آموز دارد زیرا در طول شبانه روز بیشترین ارتباط را با دانش آموز دارند. انتظار داریم خانواده طبق برنامه عمل کنند و اگر نقش بی تفاوت یا ضد برنامه ای ایفا کنند باعث آسیب می شود. به دانش آموزان می رسد، یعنی تحصیل افراد بی هویت. همه افرادی که در صف خدمت به بیگانگان هستند، افراد بی هویت هستند و عشق به وطن باید ابتدا از خانواده شکل بگیرد.

مدرسه دومین تأثیر مهم را بر دانش آموز دارد. مدرسه به دلیل اینکه برنامه ریزی شده عمل می کند تاثیر بیشتری نسبت به خانواده دارد و امروزه خانواده ها نقش آموزش را بیشتر به مدارس واگذار کرده اند و نقش سنتی خود را در تربیت دانش آموز فراموش کرده اند. مدارس در ارتباط با خانواده هر چه بیشتر برنامه ریزی شود، موفق ترند، اما یک سری عوامل دیگر مانند نوع دوستان، علایق و اعتقادات شخصی در سبک زندگی دخالت می کند و می تواند باعث شود درصدی از افراد فاقد هویت اسلامی مطرح شوند و اینها مردم به چند دسته تقسیم می شوند، ممکن است برخی به اسلام اعتقاد نداشته باشند، اما در ایران منافعی دارند، اما وقتی اسلام در کنار ایران قرار می گیرد، عشق به وطن را تقویت می کند.

** تسنیم: در کتاب اندیشه و سبک زندگی چه درس هایی می بینیم؟ آیا بحث سبک زندگی به دانش آموزان ابتدایی آموزش داده نمی شود؟

**معافیت: آموزش مهارت های زندگی باید از مقطع ابتدایی شکل بگیرد اما این موضوع در دروس دیگر به هم گره خورده است اما در دوره راهنمایی این درس دارای کتاب مستقل است و دلیل آن این است که نمی خواهیم حجم برنامه درسی باشد. سنگین و نیاز دانش آموزان ابتدایی نیز محدودتر است.

در سال هفتم دوره های مرتبط با کنترل هیجانی و هیجانی، مدیریت استرس و افسردگی، مهارت های خودآگاهی شامل اعتماد به نفس، کرامت انسانی و عزت نفس، مهارت های بین فردی را با توجه به اینکه دانش آموزان از دبستان تا راهنمایی ارتباطات افزایش می یابد، توانایی انتخاب دوستان، برخورد با دیگران و چالش هایی که در روابط بین فردی ایجاد می شود و مهارت های خانواده و مدرسه و ارتباط با والدین و معلمان به آنها آموزش داده می شود.

** تسنیم: آیا برای این درس مطالب جداگانه ای برای دختر و پسر وجود دارد؟

**معافیت: بله برای دانش آموزان دختر و پسر مطالب جداگانه ای در نظر گرفته ایم چرا که دختران تقریباً دو سال زودتر وارد سن بلوغ می شوند و با مشکلاتی مواجه می شوند و نیاز به آشنایی با مسائل مربوطه دارند.

** تسنیم: اجرای این برنامه با چه چالش هایی ممکن است مواجه باشد؟

** سلب مسئولیت: این برنامه جدید است و برخلاف سایر دروس که در بحث تفکر درسی و سبک زندگی معلم متخصص داریم، معلمی نداریم که به طور خاص در این زمینه در مراکز تربیت معلم، آموزش تفکر و سبک زندگی آموزش دیده باشد. موضوعی است، جدید است و باید تلاش زیادی در زمینه آموزش مستمر معلمانی که قرار است این محتوا را تدریس کنند، انجام شود، برخی از معلمان مطالعه لازم را ندارند و امید به دستیابی به بالاترین سطح توانایی در یک دوره کوتاه 24 ساعته آموزش مداوم و همچنین مربیان نمی توانند معلمان را به درستی متقاعد کنند که باید راه حلی برای تربیت معلم وجود داشته باشد.

ساعات آموزش معلمان کتاب اندیشه و سبک زندگی 16 ساعت در حوزه آداب و مهارت و 16 ساعت در حوزه تفکر و پژوهش است. علاوه بر این، در طول سال از استان ها بازدید می کنیم و برگزاری کارگاه های آموزشی برای معلمان .

برای آموزش این درس فیلمی هم در نظر گرفته شد، اما اگر امکان نمایش فیلم وجود نداشته باشد، معلمان می توانند از فعالیت های نیمه تجویزی استفاده کنند و نمایش فیلم برای ما مهم نیست، بلکه روند بازتاب مهم است. و تحقیق کلاسی به درستی انجام می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. این مقاله خیلی جالب بود. من همیشه به این فکر می‌کردم که چرا سبک زندگی افراد با هم فرق داره و این مقاله به خوبی به این سوال پاسخ داده. ممنون از نویسنده.

  2. این مقاله واقعا جالب بود، من خیلی ازش لذت بردم. فکر می‌کنم همه‌ی ما نیاز داریم که بیشتر در مورد سبک زندگی‌های مختلف بدونیم. این نوشتار بهترین توضیحات رو در این زمینه ارائه کرده. ممنون از شما که این مقاله رو با ما به اشتراک گذاشتید.

  3. فوق‌العاده بود! واقعا لذت بردم از خواندن این مقاله. اصلاحیه نیست که افراد با هم فرق دارن، این یه واقعیت طبیعیه! واقعا ممنون از نویسنده بابت پوشش دادن به این موضوع مهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا