چطور بک آپ واتس آپ استفاده کنیم

افراد دلایل مختلفی برای استفاده از WhatsApp دارند. برخی به این دلیل به آنجا می روند که استفاده از آن رایگان و آسان است (و البته دسترسی به آن در ایران رایگان است). برخی از آن به عنوان ابزار کاری و برخی دیگر برای چت با دوستان و آشنایان از آن استفاده می کنند. مهم نیست که چرا به واتس اپ رفته اید، شکی نیست که اطلاعات مهمی در حساب خود دارید که در صورت گم شدن برای شما مشکل ساز خواهد شد.

به همین دلیل است که در این مقاله نحوه پشتیبان گیری از WhatsApp را با هم بررسی می کنیم. راه های ساده برای پشتیبان گیری از داده های خود برای آرامش خاطر. همچنین نحوه بازیابی اطلاعات را پس از آموزش پشتیبان گیری به شما خواهیم گفت. از شما دعوت می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای انتقال از iOS به اندروید و بالعکس بک آپ بگیرید

اگر قصد دارید به زودی از اندروید به iOS مهاجرت کنید و پیام های واتس اپ خود را با خود ببرید، متاسفانه باید بگوییم که شانس ندارید. زیرا با انجام نسخه پشتیبان واتس اپ در نسخه اندروید، فایل های شما در گوگل درایو ذخیره می شوند.

علاوه بر این، نسخه اندروید برای بازیابی پیام ها به Google Drive متکی است. با این حال، نسخه iOS این برنامه هر دوی این وظایف را در ابر خصوصی اپل یعنی iCloud انجام می دهد.

حتی اگر برنامه iOS Google Drive را دارید، نمی‌توانید فایل‌ها را از نسخه اندروید برنامه بازیابی کنید. نسخه iPhone و iPad WhatsApp فقط با iCloud کار می کند.

نحوه پشتیبان گیری از واتس اپ در گوگل درایو

خوشبختانه WhatsApp پیام های شما را به صورت خودکار و روزانه در حافظه گوشی ذخیره می کند. اما بسته به تنظیماتی که در نظر گرفته اید، می توانید از گوگل درایو نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این صورت حتی اگر قصد حذف اپلیکیشن واتس اپ را داشته باشید، پیام های شما از بین نخواهد رفت. بنابراین، قبل از حذف برنامه، حتما یک نسخه پشتیبان از فایل های آن تهیه کنید.

این یک راه آسان و قابل اعتماد برای پشتیبان گیری از Google Drive است. به لطف Drive، می‌توانید بین تلفن‌های Android جابه‌جا شوید و پیام‌ها و فایل‌های WhatsApp را با خود ببرید. همچنین اگر واتس اپ مشکل داشت و از کار افتاد و باید آن را حذف و دوباره نصب کنید، نسخه پشتیبان می تواند در اینجا به شما کمک کند.

در ادامه مراحل تهیه نسخه پشتیبان در گوگل درایو را با هم دنبال می کنیم:

1) اپلیکیشن WhatsApp را اجرا کنید.

2) به نماد منو در گوشه سمت راست بالای برنامه اشاره کنید. نماد به صورت سه نقطه عمودی ظاهر می شود.

3) پارامترها را وارد کنید.

4) به قسمت Chats بروید.

5) به پشتیبان گیری از چت اشاره کنید.

6) برای تنظیم فاصله پشتیبان به تنظیمات Google Drive اشاره کنید.

7) گزینه Point to Account.

8) حساب کاربری را که می خواهید پشتیبان بگیرید انتخاب کنید.

به یکی از حساب های موجود در لیست اشاره کنید.

برای ایجاد حساب جدید روی Add account ضربه بزنید.

9) روی گزینه Allow کلیک کنید.

10) نقطه ذخیره کنید.

با نگه داشتن ماوس روی دایره کنار Wi-Fi، فقط می‌توانید با Wi-Fi پشتیبان‌گیری کنید.

11) کادر Include videos را علامت بزنید تا پیام های ویدیویی ذخیره شوند.

12) در نهایت برای شروع پشتیبان گیری از فایل ها، به Backup اشاره کنید.

اکنون که از همه چیز پشتیبان‌گیری شده است، می‌توانید هر زمان که واتس‌اپ را مجدداً نصب می‌کنید، چت‌ها را بازیابی کنید، صرف نظر از اینکه در چه دستگاهی است. توجه داشته باشید که اگر واتس اپ از فایل ها در گوگل درایو نسخه پشتیبان تهیه کند، نسخه دیگری را نیز در حافظه داخلی گوشی شما ذخیره می کند. بنابراین، باید انتظار داشته باشید که حافظه پر شود.

بسته به تعداد فایل ها و تعداد چت هایی که دارید، فرآیند پشتیبان گیری ممکن است کمی طول بکشد. بنابراین ایده بدی نیست که گوشی را در این عملیات شارژ کنید. خوبی پشتیبان گیری واتس اپ این است که با هر بار بک آپ گیری فایل جدیدی ایجاد نمی شود بلکه اطلاعات جدیدی به بک آپ قبلی اضافه می شود.

چگونه پشتیبان گیری واتس اپ را در گوگل درایو بازیابی کنیم؟

عالی است، شما همه چیز را ذخیره کردید و اکنون می توانید آرامش داشته باشید. اگر می خواهید گوشی خود را تغییر دهید، باید واتس اپ را دوباره نصب کنید. پس از دانلود و نصب، نوبت به بازیابی فایل های پشتیبان می رسد. در اینجا چگونه است:

1) اپلیکیشن WhatsApp را اجرا کنید.

2) به Accept اشاره کنید و ادامه دهید.

3) با کلیک بر روی Continue به WhatsApp اجازه دهید به مخاطبین دفترچه تلفن شما دسترسی داشته باشد. اگر نمی خواهید، اکنون روی خیر کلیک کنید.

4) کد کشور و شماره تلفن خود را وارد کنید.

5) کد تایید 6 رقمی دریافت شده در پیامک را در قسمت خالی بنویسید.

6) روی Continue کلیک کنید تا امکان دسترسی به نسخه پشتیبان Google Drive برای WhatsApp فراهم شود.

7) روی Give Permission ضربه بزنید و WhatsApp شروع به جستجوی Google Drive برای دانلود نسخه پشتیبان می کند.

8) حساب کاربری که فایل پشتیبان شما در آن قرار دارد را انتخاب کنید.

9) بر روی گزینه Restore کلیک کنید.

10) در نهایت پروفایل کاربری خود را ریست کنید.

اکنون می توانید به تمام مکالمات WhatsApp خود در همه دستگاه های اندرویدی دسترسی داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب کاربری خود شوید.

چگونه بک آپ واتس اپ را در اندروید حذف کنیم؟

فایل های پشتیبان واتساپ در مسیر /sdcard/WhatsApp/Databases/ در حافظه داخلی دستگاه های اندرویدی ذخیره می شوند. با این حال، دسترسی به پوشه های آن در خارج از برنامه WhatsApp امکان پذیر نیست. اما برای حذف آنها می توانید از ابزارهای مدیریت فایل استفاده کنید. کافیست فایل منیجر موبایل خود را باز کنید و وارد پوشه WhatsApp شوید. اکنون لیستی از پوشه ها نمایش داده می شود، از بین آنها Bad Databases را انتخاب کرده و در نهایت روی Delete یا Delete کلیک کنید.

نحوه پشتیبان گیری از واتساپ در آیفون

طبیعی است که Google Drive را با iCloud در آیفون جایگزین کنید. کاربران می توانند پس از دسترسی به برنامه با مراجعه به قسمت تنظیمات و سپس انتخاب گزینه Chats، یک نسخه پشتیبان از تاریخچه چت خود را ذخیره کنند تا وارد صفحه بک آپ چت شوند. حال باید گزینه Backup Now را لمس کنید تا بک آپ دستی انجام شود. اگر پشتیبان‌گیری خودکار را فعال کرده‌اید، نیازی به انجام دستی آن ندارید.

توجه داشته باشید که برای پشتیبان گیری از WhatsApp و دسترسی به iCloud به یک Apple ID نیاز دارید. همچنین استفاده از iOS 10 یا نسخه های جدیدتر و فعال سازی iCloud Drive ضروری است. همچنین وجود فضای خالی در iCloud و حافظه داخلی دستگاه که به اندازه نسخه پشتیبان در آیفون و دو برابر در iCloud باشد، ضروری است.

غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری خودکار WhatsApp در آیفون

اگرچه iCloud قادر است به طور خودکار پشتیبان‌گیری از چت‌های واتس‌اپ را ذخیره کند، اما این موارد تحت پوشش رمزگذاری سرتاسر واتس‌اپ نیستند. فیسبوک در وب‌سایت پشتیبانی پیام‌رسان خود به کاربران توصیه کرد که پشتیبان‌گیری خودکار iCloud را برای استفاده از پشتیبان‌گیری رمزگذاری شده سرتاسر خاموش کنند.

مرتبط:  چرا اهن برخلاف الومینیوم دچار خوردگی میشود

برای خاموش کردن ویژگی مذکور، ابتدا به اپلیکیشن تنظیمات دستگاه خود بروید و سپس روی نام حساب کاربری خود ضربه بزنید. حال با لمس iCloud گزینه Manage Storage را انتخاب کرده و در نهایت صفحه Backups را باز کنید. دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و واتساپ را قطع کنید.

توجه داشته باشید که قطع ارتباط iCloud از WhatsApp نمی تواند به طور خودکار پشتیبان گیری رمزگذاری شده سرتاسر را فعال کند. برای فعال کردن این ویژگی، باید به تنظیمات WhatsApp بروید، سپس در منوی Chats وارد Chat Backup شده و روی End کلیک کنید تا Encrypted Backup پایان یابد. اکنون آن را روشن کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا رمز عبور یا کلید رمزگذاری ایجاد کنید. در نهایت بر روی گزینه Create ضربه بزنید و منتظر بمانید تا WhatsApp نسخه پشتیبان را ایجاد کند. توجه داشته باشید که اگر رمز یا کلید ذکر شده را فراموش کنید، دیگر نمی توانید به نسخه پشتیبان دسترسی داشته باشید و واتس اپ گزینه بازنشانی رمز عبور را ارائه نمی دهد.

چرا نمی توانیم از واتس اپ در آیفون نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

مطمئن شوید که از Apple ID صحیح برای دسترسی به حساب iCloud خود استفاده می کنید.

مطمئن شوید که حالت iCloud Drive فعال است. برای این کار به تنظیمات آیفون بروید، نام خود را لمس کنید، سپس وارد iCloud شوید، بررسی کنید که گزینه فعال باشد.

ممکن است دستگاه شما از نسخه های قدیمی iOS استفاده کند. بنابراین، در صورت امکان، به iOS 10 یا نسخه های جدیدتر مهاجرت کنید.

ممکن است فضای کافی در iCloud خود نداشته باشید. توجه داشته باشید که فضای مورد نیاز در iCloud 2.05 برابر با اندازه نسخه پشتیبان است، در غیر این صورت دانلود فایل با شکست مواجه می شود.

اگر قصد دارید از طریق سیم کارت اینترنتی از واتس اپ بک آپ بگیرید، ابتدا باید گزینه Cellular Data Usage را در تنظیمات iCloud فعال کنید.

اگر همچنان مشکل دارید، بهتر است همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح داده شد یک نسخه پشتیبان دستی انجام دهید. در نهایت بهتر است شبکه اینترنت را تغییر دهید و به شبکه ای با سرعت بالاتر سوئیچ کنید.

بکاپ واتساپ را به آیفون بازیابی کنید

ابتدا با رفتن به قسمت تنظیمات واتس اپ و رفتن به صفحه چت ها، روی گزینه Chat Backup ضربه بزنید تا از وجود نسخه پشتیبان در iCloud مطمئن شوید. اگر می‌توانید تاریخ ایجاد آخرین فایل پشتیبان را ببینید، می‌توانید آن را با حذف نصب و نصب مجدد برنامه اعمال کنید. شماره خود را دوباره وارد کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا نسخه پشتیبان WhatsApp خود را بازیابی کنید. از آنجایی که پشتیبان‌گیری‌ها منحصر به شماره‌های تلفن همراه هستند، می‌تواند چندین نسخه پشتیبان‌گیری در حساب iCloud وجود داشته باشد.

چرا نمی توانیم بک آپ را به آیفون بازیابی کنیم؟

مطمئن شوید که قصد دارید نسخه پشتیبان WhatsApp را به شماره موبایل و حساب iCloud که در آن پشتیبان تهیه کرده اید بازیابی کنید.

اگر از یک نسخه پشتیبان با رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که رمز عبور یا کلید رمزگذاری صحیح است.

توجه داشته باشید که به اندازه اندازه پشتیبان باید فضای خالی در دستگاه خود داشته باشید. این مقدار در فضای iCloud 2.05 برابر حجم فایل پشتیبان خواهد بود.

اگر یک نسخه پشتیبان با استفاده از iCloud Drive ایجاد شده باشد، فقط می‌توان آن را در دستگاه‌هایی که iOS 9 یا بالاتر دارند بازیابی کرد.

در نهایت بهتر است شبکه اینترنت را عوض کنید. همچنین می توانید iCloud Drive را با استفاده از مسیر ذکر شده در قسمت قبل غیرفعال و دوباره فعال کنید. همچنین می‌تواند برای خروج از حساب iCloud، راه‌اندازی مجدد دستگاه و ورود مجدد به iCloud کار کند.

رمز عبور پشتیبان رمزگذاری شده را فراموش کرده اید

برای افزایش امنیت اطلاعات کاربر، واتس اپ نسخه های پشتیبان را با رمز عبور یا کلید رمزگذاری 64 رقمی رمزگذاری می کند. این دو تنها راه های دسترسی به پشتیبان های رمزگذاری شده یا انتقال آنها به دستگاه دیگری هستند. کاربران در صورت فراموشی رمز عبور خود می توانند آن را تغییر دهند. کافیست با مراجعه به قسمت تنظیمات برنامه وارد چت ها شوید سپس از صفحه چت های پشتیبان به بک آپ رمزگذاری شده سرتاسر رفته و گزینه Change password pass را انتخاب کنید. روی رمز عبور خود را فراموش کردم کلیک کنید، سپس هویت خود را با بیومتریک یا پین دستگاه تأیید کنید. اکنون می توانید یک رمز عبور جدید برای پشتیبان خود تعیین کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های زمانی که رمز عبور خود را فراموش می‌کنید، غیرفعال کردن رمزگذاری انتها به انتها برای پشتیبان‌گیری است. برای این کار روی Disable در قسمت End-to-End Encrypted Backup ضربه بزنید. سپس با زدن دوباره رمز عبور خود را فراموش کرده ام و گزینه Disable را انتخاب کنید. کاربران فقط می توانند رمز یا کلید اشتباه را پنج بار وارد کنند و پس از آن باید مدتی صبر کنند تا دوباره تلاش کنند.

چند نکته مهم در مورد پشتیبان گیری واتس اپ

بهتر است از واتس اپ خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید و همیشه یک نسخه پشتیبان از پیام های مهم خود در رایانه خود داشته باشید.

حذف و نصب مجدد واتس اپ ممکن است به طور موقت حساب شما را قفل کند.

اگر نمی‌خواهید در Google Drive پشتیبان‌گیری کنید، می‌توانید از اطلاعات مهم WhatsApp در حافظه SD نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید و آنها را به تلفن جدید خود منتقل کنید. اطلاعات واتس اپ معمولا در مسیر sdcard/WhatsApp/Databases ذخیره می شود که می توانید با یک برنامه مدیریت فایل به آن دسترسی داشته باشید.

برای تهیه نسخه پشتیبان از چت های واتس اپ از طریق ایمیل کافیست به صفحه چت بروید و نماد سه نقطه را انتخاب کنید و وارد قسمت More شوید سپس به گزینه Export chat اشاره کنید. در این صورت می توانید تمام محتوای چت (از جمله فایل ها) را به آدرس ایمیل خود ارسال کنید.

سوالات متداول کاربر در مورد نحوه پشتیبان گیری از WhatsApp

چند روش برای بکاپ گرفتن از واتساپ وجود دارد؟ 

خود واتس اپ این گزینه را ایجاد کرده است که از محتوای پیام شما به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه در قسمت تنظیمات نسخه پشتیبان تهیه کرده است. در قسمت تنظیمات قسمت اکانت و پشتیبان گیری گزینه بک آپ پیش روی شماست.

آیا می توان از واتساپ گوشی های آیفون بکاپ گرفت؟

برای آیفون و اندروید تفاوتی ندارد. پشتیبان گیری واتس اپ در هر دو نسخه این برنامه فعال است و تنها محل ذخیره سازی آن ها متفاوت است.

آیا از تمام اطلاعات واتساپ بکاپ گرفته می شود یا از بخشی اطلاعات بکاپ گرفته می شود؟

اگر پشتیبان خود را روزانه ذخیره کنید، تمام داده ها حفظ و بازیابی می شوند.

نمی شود ایرانی بود و از نرم افزار محبوب واتس اپ استفاده نکرد. پس از چند سال واتس اپ جایگاه خود را در بین مردم ایران جا انداخته و حتی توانسته جایگزین پیامک و تماس شود. خلاصه خودش را در دل مردم جا داد! در عین حال، ممکن است بخواهید پیام ها را در مکانی امن نگه دارید. برای این کار باید از قابلیت پشتیبان گیری واتس اپ استفاده کنید. در این مقاله یاد می گیرید که چگونه از پیام ها و اطلاعات واتس اپ مراقبت کنید.

مرتبط:  چرا در ناحیه خزری جمعیت زیاد است

فهرست

چگونه از واتساپ بکاپ بگیریم؟

پشتیبان گیری از WhatsApp از طریق Google Drive

بازیابی اطلاعات از Google Drive به WhatsApp New

پشتیبان گیری از WhatsApp از طریق کامپیوتر

بازیابی اطلاعات از کامپیوتر به موبایل

برای پشتیبان گیری از واتس اپ به این چند نکته توجه کنید:

در نهایت…

چگونه از واتساپ بکاپ بگیریم؟

2 راه برای پشتیبان گیری از WhatsApp وجود دارد. پشتیبان گیری از طریق ایمیل و انتقال اطلاعات به Google Drive. روش دیگر استفاده از فایل پشتیبان در تلفن همراه است. در ادامه هر دو روش را توضیح خواهیم داد.

پشتیبان گیری از WhatsApp از طریق Google Drive

برای انتقال تمام اطلاعات خود از واتس اپ به گوگل درایو در ایمیل خود مراحل زیر را دنبال کنید.

1. برنامه WhatsApp را باز کنید

روی 3 نقطه عمودی در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

وارد قسمت تنظیمات شوید.

    روی گزینه چت کلیک کنید.

      برای عملیات پشتیبان گیری وارد بخش پشتیبان گیری چت شوید

        حال گزینه Backup to Google Drive را انتخاب کنید.

        در این بخش به واتس اپ بگویید هر چند وقت یکبار از واتس اپ و داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کند. به عنوان مثال، ما در اینجا گزینه روزانه را انتخاب می کنیم.

          بخش بعدی یا حساب Google را انتخاب کنید.

            در این قسمت یکی از حساب های گوگل یا جیمیل را برای پشتیبان گیری انتخاب کنید.

              در بخش Backup to، نوع داده یا اینترنت را انتخاب کنید، اگر آنلاین هستید واتس اپ از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه می کند.

                در اینجا گزینه Wi-Fi را انتخاب می کنیم.

                  در مرحله آخر مطابق تصویر زیر گزینه Include video را فعال کنید تا ویدیوهای WhatsApp نیز در عملیات پشتیبان گیری ذخیره شوند.

                    حال به عنوان آخرین مرحله از بک آپ گیری واتس اپ بر روی گزینه بک آپ کلیک کنید تا عملیات پشتیبان گیری آغاز شود.

                      واتس اپ از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه می کند.

                      بازیابی اطلاعات از Google Drive به WhatsApp New

                      اکنون که داده های WhatsApp را به Google Drive منتقل کرده اید، می توانید از اطلاعات خود مطمئن شوید. بنابراین اگر می خواهید واتس اپ را دوباره نصب کنید یا گوشی خود را تغییر دهید، باید این اطلاعات را بازیابی کنید. و حالا؟

                      برای این کار مراحل زیر را برای نصب واتس اپ جدید دنبال کنید:

                      گزینه Accept and Continue را انتخاب کنید. با انجام این کار، واتس اپ احساس راحتی کنید که با قوانین آن موافقت کند.

                      شماره موبایل خود را وارد کرده و کدی را که از اینستاگرام دریافت می کنید وارد کنید.

                      بر روی گزینه Next کلیک کرده و سپس گزینه OK را انتخاب کنید.

                        برای دسترسی به WhatsApp برای عموم، روی گزینه Continue کلیک کنید.

                        در این مرحله گزینه Restore اطلاعات شما را بازیابی می کند. پس روی آن کلیک کنید.

                        در مرحله آخر نام کاربری و تصویر پروفایل را برای دسترسی به واتس اپ و اطلاعات قبلی انتخاب کنید.

                        پشتیبان گیری از WhatsApp از طریق کامپیوتر

                        هنگامی که از واتس اپ پشتیبان تهیه می کنید، یک فایل اطلاعاتی در پوشه واتس اپ تلفن همراه شما ذخیره می شود. در این مرحله باید تلفن همراه خود را با استفاده از کابل USB به رایانه متصل کنید. از طریق کامپیوتر، پوشه WhatsApp را در حافظه داخلی وارد کنید. پوشه Backups and Database را کپی کرده و در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

                        بازیابی اطلاعات از کامپیوتر به موبایل

                        وقتی واتس اپ جدید را نصب می کنید یا اگر تلفن همراه خود را عوض می کنید، آن را دوباره با USB به رایانه وصل کنید. در حافظه داخلی، پوشه WhatsApp، پوشه دیگری به نام Data Base ایجاد شده است. فایل پایگاه داده قدیمی را به آنجا منتقل کنید. با این کار اطلاعات قبلی واتس اپ به واتس اپ جدید شما منتقل می شود.

                        برای پشتیبان گیری از واتس اپ به این چند نکته توجه کنید:

                        اگر واتس اپ خود را زیاد حذف و نصب کنید، ممکن است اکانت شما توسط واتس اپ مسدود شود.

                        می توانید پایگاه داده تلفن همراه خود را در همان پوشه های تلفن همراه خود ذخیره کنید. پس از آن به موبایل جدید انتقال دهید. معمولاً پوشه پایگاه داده در Device Storage > WhatsApp > Database قرار دارد.

                        همیشه سعی کنید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات WhatsApp خود داشته باشید. برای پشتیبان گیری از چت های واتساپ، چت مورد نظر را وارد کنید. روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید. به قسمت More رفته و روی گزینه Export chat کلیک کنید.

                        در نهایت…

                        در این مقاله در مورد پشتیبان گیری واتساپ صحبت کرده ایم. روش های مختلف پشتیبان گیری واتس اپ را توضیح داده ایم تا بتوانید مرحله به مرحله این کار را انجام دهید. هر سوال یا مشکلی در مورد پشتیبان گیری WhatsApp داشتید، از تیم ما بپرسید.

                        آموزش کسب درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

                        در یک وبینار آموزشی رایگان، نحوه کسب درآمد 5 تا 20 میلیونی در ماه از خانه را فقط با یک تلفن همراه بیاموزید.

                        ثبت نام رایگان در وبینار آموزشی
                        ظرفیت محدود

                        ۶۲۶ بازدید

                        آخرین به‌روزرسانی:
                        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

                        زمان مطالعه:
                        ۵ دقیقه

                        یکی از مشکلات کاربران پیام رسان واتس اپ از دست دادن مکالمات مهم و ضروری و همچنین مخاطبان اپلیکیشن است مگر اینکه به صورت دستی از واتس اپ بک آپ بگیرید. در این مقاله نحوه بک آپ گیری از واتس اپ را خواهیم دید.

                        فهرست مطالب این نوشته

                        دلایل زیادی برای پشتیبان گیری از داده ها در واتس اپ وجود دارد، به خصوص اگر می خواهید به یک تلفن جدید مهاجرت کنید یا فقط نگران از دست دادن مکالمات واتس اپ خود هستید. برخی از برنامه‌ها، از جمله خود واتس‌اپ، راه‌هایی را برای پشتیبان‌گیری خودکار اطلاعات در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

                        4 نکته کلیدی در این مورد وجود دارد:

                        می توانید از پیام های واتس اپ پشتیبان تهیه کنید.

                        به‌طور پیش‌فرض، گوشی‌های اندرویدی از Google Drive و iPhone (iOS) از iCloud برای پشتیبان‌گیری استفاده می‌کنند.

                        سرویس های دیگری نیز وجود دارند که می توانند پشتیبان تهیه شده را ذخیره کنند.

                        می توانید چت های واتس اپ خود را در طول مراحل نصب بازیابی کنید.

                        اگرچه می‌توانید یک نسخه پشتیبان محلی روی تلفن ایجاد کنید، اما نمی‌توانید به راحتی از آن برای انتقال مکالمات به تلفن جدید استفاده کنید و از هیچ داده‌ای در برابر بیشتر جرایم سایبری یا آسیب فیزیکی محافظت نمی‌کند. در عوض، باید یک کپی را در فضای ابری نگه دارید. خوشبختانه، تنها چند مرحله طول می‌کشد تا همه داده‌های WhatsApp در Google Drive یا iCloud ذخیره شوند.

                        نحوه پشتیبان گیری از واتس اپ در آیفون

                        این امکان در گوشی های آیفون برای پشتیبان گیری از همه چیز موجود در آن ها ارائه می شود، اما بهترین راه برای بک آپ گیری از واتس اپ استفاده از قابلیت ویژه ای است که در خود این برنامه تعبیه شده است که شامل یک فرآیند چهار مرحله ای ساده است.

                        1. در برنامه، روی قسمت تنظیمات کلیک کنید. وقتی واتس اپ را باز می کنید، پنج گزینه را در پایین می بینید. گزینه سمت راست با عنوان “Settings” را انتخاب کنید.

                        2. به منوی Chats” بروید. در قسمت تنظیمات، روی گزینه “Chats” ضربه بزنید.

                        3. بخش «چت پشتیبان» را انتخاب کنید. این گزینه را در قسمت Chats” انتخاب کنید.

                        4. روی Backup now ضربه بزنید. برای شروع فرآیند پشتیبان گیری، می توانید Backup now یا Automatic backup را انتخاب کنید و فاصله پشتیبان گیری را تغییر دهید.

                        نحوه پشتیبان گیری از واتس اپ در اندروید

                        اگرچه این فرآیند مشابه مراحل قبلی است، اما واتس اپ در قسمت های مختلف گزینه های مورد نظر را در گوشی های اندرویدی قرار داده است. WhatsApp همچنین همه چیز را در فضای ابری Google Drive ذخیره می کند.

                        1. نماد منو در سمت راست بالای برنامه را انتخاب کنید. برای انجام این کار، واتس اپ را در گوشی خود باز کنید و نماد منوی عمودی سه نقطه را در گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید.

                        2. بر روی قسمت تنظیمات کلیک کنید. برای این کار باید از منوی باز شده در زیر گزینه Settings را انتخاب کنید.

                        3. به بخش بحث و گفتگو بروید. می‌توانید در تنظیمات WhatsApp روی Chats ضربه بزنید و به تنظیمات چت دسترسی پیدا کنید.

                        4. Chat Backup” را انتخاب کنید. این گزینه را در پایین صفحه در کنار نماد ابری خواهید دید.

                        5. روی گزینه backup (Backup) کلیک کنید. برای این روش، دکمه -BACK UP را فشار دهید تا پشتیبان گیری به صورت دستی انجام شود یا گزینه “Back Up to Google Drive” را انتخاب کنید تا فاصله پشتیبان گیری را تنظیم کنید. اگر گوشی خود را به حساب گوگل متصل نکرده اید، این گزینه تنها یک نسخه پشتیبان محلی در گوشی هوشمند شما ایجاد می کند.

                        نحوه پشتیبان گیری از واتس اپ در کامپیوتر

                        همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد، واتس اپ به طور پیش فرض برای پشتیبان گیری در گوگل درایو، iCloud و همچنین حافظه داخلی گوشی هوشمند طراحی شده است. اگر گوشی شما دارای کارت حافظه MicroSD باشد، واتس اپ به جای استفاده از حافظه داخلی گوشی، از کارت SD برای پشتیبان گیری از فایل ها استفاده می کند.

                        بنابراین، تنها راه پشتیبان گیری از واتس اپ در رایانه این است که به صورت دستی از برنامه خود در حافظه داخلی گوشی بک آپ بگیرید و آن را به رایانه منتقل کنید.

                        1. پشتیبان گیری از WhatsApp در حافظه داخلی یا کارت SD

                        اولین قدم این است که به صورت دستی از واتس اپ پشتیبان گیری کنید و روی کارت SD یا حافظه داخلی گوشی اندروید تهیه کنید.

                        WhatsApp را در گوشی خود باز کنید.

                        روی نماد سه نقطه کلیک کنید و Settings را از منوی کشویی انتخاب کنید.

                        در قسمت تنظیمات به Chats و سپس Chat Backup بروید.

                        در صفحه بعدی، روی گزینه Back Up ضربه بزنید تا فرآیند پشتیبان گیری دستی شروع شود.

                        منتظر بمانید تا فرآیند پشتیبان گیری کامل شود.

                        2. فایل پشتیبان WhatsApp را در رایانه کپی کنید

                        این روش مستلزم آن است که ابتدا فایل پشتیبان را از پوشه پایگاه داده واتس اپ کپی کنید و سپس آن را در حالت قابل مشاهده در رایانه قرار دهید.

                        هنگامی که فایل پشتیبان خارج از پوشه پایگاه داده در دسترس است، می توان آن را انتخاب و در رایانه کپی کرد.

                        برنامه My Files را در تلفن باز کنید (برنامه Files در iPhone).

                        در صفحه My Files روی گزینه SD Card که در قسمت Local Storage قرار دارد ضربه بزنید.

                        در مرحله بعد به پوشه WhatsApp و سپس Databases بروید.

                        در پوشه پایگاه داده WhatsApp، آخرین فایل پشتیبان به نام msgstore.db.crypt12 را که به تازگی ایجاد کرده اید (فایل بدون تاریخ) کپی کنید.

                        توجه: اگر می‌خواهید نسخه‌های پشتیبان قدیمی‌تر WhatsApp را در رایانه خود ذخیره کنید، می‌توانید فایل‌های Crypt12 با تاریخ را به سیستم انتقال دهید.

                        از پوشه پایگاه داده واتس اپ خارج شده و فایل msgstore.db.crypt12 را Paste کنید.

                        نکته: فایل پشتیبان را در کارت SD root یا حافظه تلفن قرار دهید.

                        سپس گوشی را به کامپیوتر وصل کنید.

                        در رایانه، به Phone سپس Card/Device بروید و فایل msgstore.db.crypt12 را در دسکتاپ کپی کنید.

                        فایل فوق (msgstore.db.crypt12) حاوی آخرین نسخه پشتیبان از چت های WhatsApp در قالب فایل رمزگذاری شده است و بنابراین نمی توان از آن برای مشاهده یا خواندن پیام های WhatsApp استفاده کرد.

                        با این حال، با انتقال این فایل به گوشی (حافظه داخلی یا کارت SD) و نصب مجدد واتس اپ بر روی آن، می توان از فایل پشتیبان برای بازگردانی چت های واتس اپ به گوشی استفاده کرد.

                        مطالب پیشنهادی مطالعه:

                        نحوه بازیابی نسخه پشتیبان از WhatsApp

                        برای این کار باید اپلیکیشن واتس اپ را از فروشگاه اپلیکیشنی مانند گوگل پلی دوباره نصب کنید. با این حال، از آنجایی که واتس‌اپ تعداد دفعاتی را که می‌توانید پیام‌های متنی تأیید را دریافت کنید به تعداد مشخصی محدود می‌کند، قبل از شروع باید مطمئن شوید که چگونه این کار را انجام می‌دهید.

                        1. مجوزهای لازم را به WhatsApp بدهید. برای بازیابی تاریخچه پیام های WhatsApp، باید اجازه دسترسی به مخاطبین، عکس ها، رسانه ها و فایل های خود را بدهید. این مرحله را با کلیک بر روی گزینه (ادامه) شروع کنید.

                        2. در هر دسترسی درخواستی، روی گزینه Allow ضربه بزنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مجوزهای مورد نیاز واتس اپ را اعطا کرده اید در غیر این صورت نمی توانید پیام ها را بازیابی کنید.

                        3. بازیابی WhatsApp را شروع کنید. پس از یافتن فایل پشتیبان، بررسی کنید که از منبعی است که انتظار داشتید، سپس روی (بازیابی) ضربه بزنید تا تمام چت های شما بازیابی شود.

                        4. تنظیمات اولیه WhatsApp را کامل کنید. در این مرحله و پس از اتمام پشتیبان گیری از واتس اپ، روی گزینه «Next» کلیک کنید.

                        آخرین کلمه در مورد پشتیبان گیری WhatsApp

                        چه کاربر iOS یا اندروید باشید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید از ویژگی پشتیبان گیری واتس اپ استفاده کنید. سپس می‌توانید از پشتیبان‌گیری برای بازیابی سریع همه پیام‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و سایر پیوست‌هایی که بخشی از یک مکالمه بودند استفاده کنید.

                        اگر داده‌های WhatsApp خود را در فضای ابری ذخیره کرده‌اید اما نمی‌توانید آن‌ها را در آنجا ببینید، حتماً به پوشه پشتیبان خود نگاه کنید. ارائه دهندگان اغلب این را جدا نگه می دارند تا افراد به طور تصادفی به نسخه پشتیبان خود آسیب نرسانند. اما به طور معمول، همچنان می توانید از طریق صفحه وب رسمی رایانه خود به آن دسترسی داشته باشید.

                        با این حال، اگر نیازی به استفاده از این قابلیت بازیابی ندارید و فضای محدودی دارید، می‌توانید به جای آن از گزینه «Export Chat» در بخش «Chat History» استفاده کنید. این روش حافظه زیادی را اشغال نمی کند.

                        منابع:

                        Cloudwards
                        Techbout

                        عرفان جابری (+)

                        عرفان جابری دانش آموخته رشته تدوین فیلم و علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی، موسیقی و سینما است. او در حال حاضر مقالات آموزشی فرادرس را می‌نویسد.

                        مطالب مرتبط

                        برچسب‌ها

مرتبط:  چرا به ماه رمضان مبارک می گویند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا