چرا بعد از مصرف پروژسترون پریود نشدم

در بیشتر مواقع دلیل عدم پریود پس از تزریق پروژسترون، تاخیر در تنظیم هورمون پروژسترون در بدن زنان است. در واقع هورمون پروژسترون یکی از هورمون های ضروری بدن آنهاست که کمبود آن باعث بروز مشکلاتی مانند اختلال در چرخه قاعدگی می شود.

سرویس سلامت ستاره – آیا از خطرات، عوارض و فواید تزریق هورمون پروژسترون به بدن می دانید؟ پروژسترون یکی از هورمون های مهم در بدن افراد به ویژه زنان است که سیکل قاعدگی را تنظیم می کند و به رشد جنین در دوران بارداری کمک می کند. در این مقاله توضیحاتی در مورد تاثیرات هورمون پروژسترون در بدن خانم ها، علت پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون و همچنین پاسخ به سوالات رایج دیگری که در این زمینه مطرح می شود، داده شده است.

پیشنهاد ستاره

خواص هورمون پروژسترون

پروژسترون یکی از هورمون های بدن است که در بدن همه افراد اعم از زن و مرد ترشح می شود. میزان ترشح این هورمون در بدن همه افراد یکسان است. البته این هورمون در دوران قاعدگی و بارداری به مقدار متفاوت ترشح می شود. یکی از تاثیرات مهم هورمون پروژسترون در بدن زنان این است که رحم را برای رشد و تغذیه جنین آماده می کند.

فواید پروژسترون

وجود مقدار مناسبی از این هورمون در بدن فواید زیر را به همراه خواهد داشت:

این هورمون یک ماده ضروری برای تنظیم قاعدگی است.

وجود هورمون پروژسترون به مقدار لازم در بدن و در دوران قاعدگی باعث آزاد شدن تخمک می شود.

یکی دیگر از کاربردهای هورمون پروژسترون، استفاده از آن در چرخه های IVF است زیرا وجود آن در این چرخه ها نقش مهمی در جلوگیری از سقط جنین دارد.

کمبود پروژسترون

از جمله اختلالاتی که به دلیل کمبود این هورمون در بدن و در طول دوره ایجاد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ظهور یک سیکل قاعدگی کوتاه

خونریزی شدید در دوران قاعدگی

قطع قاعدگی

دوره های طولانی

تزریق پروژسترون

آمپول پروژسترون چیست؟

این نوع آمپول حاوی مقادیر مشخصی پروژسترون، هورمون زنانه است که برای درمان اختلالات خونریزی در دوران قاعدگی تزریق می شود.

دلیل پریود نشدن بعد از تزریق آمپول پروژسترون

پس از تزریق پروژسترون، ممکن است به دلایلی مانند اختلال در هورمون های جنسی بدن، افزایش استرس و موارد دیگر، پریود به تاخیر بیفتد. به طور معمول، پس از تزریق پروژسترون، ممکن است یک هفته تا یک ماه تاخیر در قاعدگی وجود داشته باشد تا بدن با این هورمون سازگار شود. اگر تاخیر پریود بیش از مدت طبیعی طول بکشد، باید آزمایشات هورمونی و سونوگرافی انجام شود تا علت اصلی این مشکل مشخص شود.

دوز آمپول پروژسترون

چند روز تاخیر پریود طبیعی است، اما اگر می خواهید قرص پروژسترون بخورید، دو قرص 50 میلی گرمی کافی است و شروع قاعدگی تا 15 روز طول می کشد. البته ممکن است زودتر این اتفاق بیفتد.

تزریق پروژسترون در بارداری

لازم به ذکر است که هورمون پروژسترون باعث افزایش میزان خونریزی می شود. بنابراین تزریق آن در دوران بارداری ممنوع است. استفاده از این هورمون در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه اول بارداری به جنین آسیب می رساند.

تنظیم قاعدگی با تزریق آمپول هورمون پروژسترون

از آنجایی که پروژسترون یکی از هورمون های مهم و ضروری برای تنظیم قاعدگی است، دلیل نامنظم شدن سیکل های قاعدگی در برخی خانم ها کمبود این هورمون است. به همین دلیل برای جبران کمبود هورمون پروژسترون در بدن، تزریق این آمپول انجام می شود.

تاثیر استرس بر تاخیر در قاعدگی

استرس با تغییر در تعادل هورمون کورتیزول باعث عقب افتادن دوران قاعدگی می‌شود. در شرایطی مانند شرایط امتحانات، از دست دادن عزیزان و یا حتی تغییرات اقلیمی و آب و هوایی که میزان استرس افراد تغییر می‌کند، هورمون‌های قاعدگی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و پریود را عقب می‌اندازند. در صورتی که این مشکل را به صورت خفیف مشاهده کنید، می‌توانید از چایی سبز یا دمنوش بابونه برای کاهش میزان استرستان بهره بگیرید اما در موارد حاد و شدید سعی کنید با یک متخصص درباره این موضوع گفتگو و مشورت کنید.

مرتبط:  چطور کانال خصوصی رو به عمومی تبدیل کنیم

عوارض بعد از تزریق پروژسترون

پس از تزریق آمپول، ممکن است یک یا چند مورد از عوارض زیر را تجربه کنید و در صورت وجود هر یک از آنها، باید با پزشک خود مشورت کنید:

احساس سرگیجه، خستگی و بی حالی

ظهور جوش و آکنه روی پوست

داشتن مشکلات گوارشی از جمله درد معده، نفخ، اسهال، حالت تهوع و یبوست

درد و گرفتگی در قسمت پایین شکم

اختلالات عصبی و اختلالات خواب

ریزش مو یا رشد غیر طبیعی مو

خیلی گرسنه بودن

تضعیف میل و قدرت جنسی

بروز درد عضلانی

بزرگ کردن و حساس شدن سینه ها

آیا تزریق پروژسترون خطرات ثانویه ای دارد؟

یکی از عوارضی که ممکن است پس از تزریق پروژسترون در تعداد کمی از افراد ایجاد شود، لخته شدن خون است. لخته شدن غیرطبیعی خون باعث انسداد رگ‌های خونی می‌شود و مشکلات حادی مانند مشکلات تنفسی و ریوی، حمله قلبی، سکته مغزی و غیره را در پی خواهد داشت.

اقدامات احتیاطی لازم بعد از تزریق پروژسترون

اگر به یکی از موارد زیر مبتلا هستید، بهتر است در تزریق این هورمون احتیاط کنید و بلافاصله به پزشک اطلاع دهید:

بروز یک یا چند مشکل کبدی مانند زردی پوست، سفیدی چشم ها، احساس سنگینی در قفسه سینه و احساس شدید گرما یا گرگرفتگی.

ضربان قلب سریع

خارش یا ترشح شدید واژن

نقص بینایی و ضعف

واکنش های آلرژیک در بدن مانند خارش و قرمزی پوست، کهیر یا تورم پوست و زخم در گلو، زبان و دهان.

درد و خونریزی در هنگام ادرار

احساس توده در سینه یا ترشح از نوک پستان

نوسانات شدید خلق و خو و از دست دادن حافظه

اختلال در راه رفتن و عدم حفظ تعادل

سردرد و سرگیجه بسیار شدید

تنگی نفس شدید

چه اطلاعات دیگری در مورد فواید، خطرات و عوارض جانبی آن دارید و اینکه چرا بعد از تزریق آمپول پروژسترون پریود نشدید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر خوانندگان ستاره در انتهای صفحه و در قسمت «ارسال نظر» به اشتراک بگذارید.

در مواجهه با مشکلات و سوالات حوزه سلامت؛ سریع ترین راه برای ملاقات با پزشک متخصص ویزیت آنلاین است که به لطف اینترنت این امکان در حال حاضر برای همه ایرانیان فراهم شده است و هرکسی می تواند تحت پوشش بیمه از منزل خود مراجعه کند و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کند.

آمپول پروژسترون نوعی هورمون زنانه است که زمانی استفاده می شود که بدن هورمون پروژسترون کافی برای جبران این کمبود تولید نمی کند. در زنانی که باردار نیستند و یائسه نمی شوند، از پروژسترون برای شروع دوره ای که برای چندین ماه متوقف شده است (آمنوره) استفاده می شود. پروژسترون همچنین برای درمان خونریزی غیر طبیعی رحم استفاده می شود. این خونریزی به دلیل کمبود هورمون ها و علل دیگر (مانند فیبروم، سرطان رحم) رخ می دهد. تزریق پروژسترون به صورت عمومی در دسترس است.

اما پاسخ دکتر بیتا هرمز جراح و متخصص زنان و زایمان در خصوص علت پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون: پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون به این دلیل است که هورمون استروژن یا آن وجود نداشت. ضعیف بود و پوشش رحم آماده است، ناشی از اثر پروژسترون نبود.

عوارض بعد از تزریق پروژسترون

عوارض جانبی رایج تزریق پروژسترون عبارتند از:

درد و تورم در محل تزریق،

حساسیت سینه

سردرد

افزایش یا کاهش وزن

آکنه

حالت تهوع

افزایش حجم موهای بدن یا صورت

ریزش مو

خواب آلودگی یا

سرگیجه

اگر عوارض جانبی جدی ناشی از تزریق پروژسترون را تجربه کردید، با پزشک خود صحبت کنید. این عوارض جدی عبارتند از:

خونریزی غیر طبیعی / ترشحات واژن (به عنوان مثال، لکه بینی)

استراحت دوره

توده های سینه

تورم مچ پا یا پا

تغییرات ذهنی/خلقتی (مانند افسردگی، عصبی بودن)

مرتبط:  چرا با هفت ضلعی منتظم نمی توان کاشی کاری کرد

لکه های تیره روی پوست یا صورت

ادرار مکرر یا دردناک

ادرار تیره

زرد شدن چشم یا پوست

درد معده یا شکم یا

حالت تهوع و استفراغ مداوم

برای درمان آمنوره 5 تا 10 میلی گرم پروژسترون به مدت 6 تا 8 روز متوالی تزریق کنید. برای خونریزی عملکردی رحم، روزانه 5-10 میلی گرم پروژسترون به مدت 6 روز مصرف کنید. اگر در طول تزریق پروژسترون خونریزی قاعدگی شروع شد، تزریق را متوقف کنید. آمپول پروژسترون با ضد قارچ های آزول، ریفامایسین، کرم سنت جان یا داروهای ضد تشنج تداخل دارد. قبل از تزریق پروژسترون، تمام داروها و مکمل هایی را که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. تزریق پروژسترون در دوران بارداری توصیه نمی شود، زیرا می تواند به جنین آسیب برساند (به خصوص در 4 ماه اول بارداری). اگر باردار شدید یا قصد بارداری دارید به پزشک خود اطلاع دهید. این دارو به شیر مادر منتقل می شود. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

توجه: شما تا دو هفته پس از تزریق پروژسترون فرصت دارید تا پریود شوید. اگر خونریزی قطع نشد دوباره آزمایش خون بارداری بدهید. اگر بارداری رد شود، دوباره پروژسترون تزریق می شود.

دلیل پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون

به گزارش سایت دکتر حمیدی:

بعد از تزریق پروژسترون دوره هنوز نرسیده است.

علت پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون چیست؟ ستاره.

علت پریود نشدن بعد از تزریق آمپول پروژسترون پس از تزریق آمپول پروژسترون ممکن است به دلایلی مانند اختلال در هورمون های جنسی بدن باشد. افزایش استرس و موارد دیگر. دوره زمان بندی شده است.: 3 ثانیه

علت پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون چیست؟

من 26 ساله هستم. 1 سال پیش اقدام به بارداری کردیم. من اغلب تخمدان پلی کیستیک دارم. در حال حاضر من فقط هر 12 ساعت یکبار پودر اینوفولیک مصرف می کنم. من 14 فروردین بعد از 60 روز پریود شدم. 15 اردیبهشت 2 بار آمپول پروژسترون زدم ولی هنوز پریود نشدم. 8): 2 ثانیه

دلیل پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون.

دلیل پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون

علت پریود نشدن بعد از تزریق آمپول پروژسترون و استروژن چیست؟

علت پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون و استروژن چیست؟ سوال حضار: یک ماه استروژن و پروژسترون مصرف کردم اما هنوز پریود نشدم. بعد از چه مدت امکان قاعدگی من وجود دارد (در منطقه

عدم وجود پریود پس از تزریق پروژسترون – دانشنامه کودکان.

سوالم اینه که من 2 ماهه پریود نشدم و 6 قرص پروژسترون خوردم و بعد از 10 روز پریود نشدم. باردار نیستم دکتر 2 آمپول دیگه پروژسترون برام تجویز کرد. علت پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون 3.5:2 چیست؟

بدون پریود بعد از تزریق پروژسترون دکتر رهام صادقی.

· raha13904525 نوشت: با سلام و خسته نباشید. من یک خانم 26 ساله هستم. من یک بچه 7 ساله دارم. تاریخ پریود من 9011 بود و ده روز بعد از رحم عکس رنگی گرفتم. </a 9:4 ثانیه

دلیل پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون

بدون پریود بعد از تزریق پروژسترون

پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون عنوان پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون. 183,619 بازدید سلام دوستان عزیزم لطفا راهنمایی کنید اگه بعد از 7 روز بعد از مصرف آمپول پریود نشدم چرا 4cm 184K

این مطلب در سایت دکتر حمیدی نوشته شده است.

چند روز بعد از تزریق پروژسترون پریود خواهم شد؟ – سلامتی زنان اوما.

· چند روز بعد از تزریق پروژسترون پریود خواهم شد؟ آن سؤال. این سوال رایجی است که برای اکثر زنان پس از تزریق پروژسترون مطرح می شود. معمولا بعد از 10 روز تا 2 هفته از تزریق پروژسترون

نقش آمپول پروژسترون در درمان بی نظمی های قاعدگی + عوارض.

عوارض این آمپول تزریق روز بعد، سرگیجه، سردرد، افسردگی، عصبی بودن، کمردرد شدید، پدر به دلیل درد به مرور زمان آمپول را تعویض می کند، دیسک کمر چند سالی است که بد شده است.

مرتبط:  چرا گوشی من فیلتر شکن باز نمیکند

دلیل پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون

چند روز بعد از تزریق پروژسترون پریود می شویم؟ / عوارض

تزریق پروژسترون قاعدگی را تنظیم می کند. چند روز بعد از تزریق پروژسترون. آیا دوره می آید؟ پروژسترون هورمونی است که در زمان تخمک گذاری توسط تخمدان ها ترشح می شود و وظیفه تنظیم ترتیب پریودها را بر عهده دارد. : 3 ثانیه

اگر باردار نیستم چرا پریود نشدم؟

اگر در انتظار بارداری هستید. دانستن آن می تواند کمی ناامید کننده باشد. قبل از رفتن به داروخانه برای خرید تست بارداری. بیایید با دلایل دیگر تاخیر در پریود آشنا شویم. این عوامل و

بعد از تزریق پروژسترون دوره هنوز نرسیده است.

بعد از تزریق پروژسترون دوره هنوز نرسیده است. دلایل زیادی برای دیر یا عقب افتادن قاعدگی وجود دارد، اگرچه اگر قبلاً منظم بود، احتمالاً به دلیل استرس است. قرص های ضد بارداری سندرم چند تخمدانی: 7 ثانیه

دلیل پریود نشدن بعد از تزریق پروژسترون

کاربرد و عوارض داروی پروژسترون به صورت آمپول. قرص و شیاف.

این آمپول حاوی هورمون زنانه پروژسترون است و برای درمان پریود نشدن و خونریزی رحمی ناشی از کمبود پروژسترون استفاده می شود. اگر بعد از 2 هفته تا 10 روز از تزریق پریود نشدید، باید پریود شوید

آمپول پروژسترون چیست و در چه مواردی تجویز می شود؟ ستاره.

آمپول پروژسترون یک هورمون زنانه است که برای درمان مسائلی مانند خونریزی غیرطبیعی رحم استفاده می شود. سندرم پیش از قاعدگی. قطع قاعدگی. زایمان زودرس و ناباروری توسط پزشک برای جبران کمبود این هورمون در بدن زنان تجویز می شود. اگر از آمپول پروژسترون چون

دلیل پریود نشدن طولانی مدت + درمان پریود نشدن.

دلیل طولانی نشدن پریود + درمان پریود نشدن آمنوره است یعنی پریود نشدن. علاوه بر این، دخترانی که تا سن 16 سالگی پریود نشده اند، دچار آمنوره می شوند که البته مربوط به این نوع مشکلات است. به این حالت آمنوره اولیه می گویند

نقش آمپول پروژسترون در درمان بی نظمی های قاعدگی.

همانطور که در بالا ذکر شد این آمپول برای درمان عدم قاعدگی و خونریزی رحمی ناشی از کمبود پروژسترون در نظر گرفته شده است. نقش آمپول پروژسترون در درمان بی نظمی های قاعدگی. پروژسترون یکی از هورمون های ضروری است

آمپول پروژسترون و قاعدگی چند روز بعد از تزریق آمپول قاعدگی.

· چند روز بعد از تزریق پروژسترون پریود خواهم شد؟ پروژسترون هورمونی است که در زمان تخمک گذاری از تخمدان ها ترشح می شود و وظیفه تنظیم منظم پریودها را بر عهده دارد. معمولاً یک هفته عقب و جلوتر از پریود برای زنان عادی

دلایل عدم قاعدگی زنان غیر از بارداری

هر خانمی که دیر پریود می‌شود فکر می‌کند باردار است و می‌خواهد آزمایش خون بدهد، اما من یک آزمایش برای خودتان ارائه می‌کنم. دیر پریود شدن به معنای بارداری نیست. اگر انتظار دارید بچه دار شوید، این امکان وجود دارد

5. علت پریود نشدن بعد از قطع قرص ال دی – توصیه خانم ها و

· 5. دلیل پریود نشدن: آیا قرص ضد بارداری از پریود شدن شما جلوگیری می کند؟ از نظر فنی آره. خونریزی شما در حین مصرف داروهای ضد بارداری یک دوره واقعی نیست

چند روز بعد از قطع مدروکسی پروژسترون پریود می شویم؟

آخرین باری که پریود شدم مرداد بود، بعد 3 ماه پریود شدم. البته من تقریباً وقتی پریود تمام شد علائم معمول را داشتم اما هیچ علامتی از پریود نبود. دکتر برام 4 پروژسترون تجویز کرد. تاول هایی که 2 روز پشت سر هم هر روز می خوردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا