چرا باید از طبیعت مراقبت کرد

انشا چرا باید مراقب طبیعت باشیم پنجم دبستان: صدای بهاری سار زیباست و آواز پرندگان زیبا سایه درخت در تابستان خنک و دلنشین است وظیفه هر انسانی است که مواظب این نعمت های بی پایان باش در بخش مقالات ماگرتا با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی: انشا بهار

مقاله اول – در مورد اینکه چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم

مقدمه: هر انسانی برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارد که از درختان و فضای سبز تامین می شود. درختان دی اکسید کربن را از هوا جذب می کنند و در عوض اکسیژن سالم را برمی گردانند. آب یعنی زندگی. به عبارت دیگر، اگر روزی آب در کره زمین نباشد، همه موجودات، سرسبزی و طراوت از بین می روند و جهان به دشتی سوخته و بی ارزش تبدیل می شود. آردی که از آن نان تهیه می شود از گندم به دست می آید و گندم برای رشد به آب نیاز دارد. بنابراین مراقبت از طبیعت مراقبت از خود، خانواده و اطرافیانمان است.

بدن: مراقبت از درختان، جنگل ها، مراتع، دریاها، کوه ها، دشت ها و رودخانه ها مانند مراقبت از وسایل شخصی لازم و ضروری است. اگر درخت را نادیده بگیرید، اکسیژن کم می شود. اگر زباله ها را به دریا بیندازید، عمر ماهی ها کوتاه می شود. اگر در جنگل آتش بزنید و آن را نیمه سوخته بگذارید، همه درختان می سوزند. اگر آب رودخانه را آلوده کنید، علفزارها و دشت ها دیگر سبز نمی شوند.

اگر به موجوداتی مانند پرندگان صدمه بزنید، نسل پرندگان و حیوانات کاهش می یابد و زوال بسیاری در طبیعت رخ می دهد. هر بار که به طبیعت می روید، یک کیسه زباله با خود ببرید. اگر نزدیک رودخانه و دریا می نشینید از ریختن خاکستر سوخته یا روغن سوخته در آب خودداری کنید. به هیچ موجود زنده ای آسیب نزنید. در روز درختکاری، از پدر یا خانواده خود بخواهید که با هم یک درخت بکارند. از درختان و پارک ها و محیط های زیبا گل نچینید. درختان، گل ها و بلبل ها را مانند اعضای خانواده خود دوست داشته باشید.

نتیجه گیری: مراقبت از درختان، طبیعت، جنگل، رودخانه و دریا باعث شادابی زندگی و سبز نگه داشتن مردم می شود. مواظبت از طبیعت و آنچه در آن است و اموال شخصی بر هرکس که از طبیعت استفاده می کند واجب و لازم است. اگر روزی دیگر آب و درختی وجود نداشته باشد، آخر دنیاست، پس مراقب آنها باشید تا در دستان نسل های آینده باشند.

مقاله دوم – چگونه از درختان و طبیعت محافظت کنیم

مقدمه: نم نم نم نم باران را دیده ای، صدای آبشار را در بهار شنیده ای، مراقبت از این شگفتی های خلقت وظیفه همه است. هر وقت حوصله‌مان سر می‌رود، هر وقت دلتنگ هم می‌شویم، هر جمعه و تعطیل، چمدان‌هایمان را می‌بندیم و راهی کوه می‌شویم. این یک هدیه رایگان از جانب خداوند است که ما برای آن هیچ بهایی نمی پردازیم. درختان سر به فلک کشیده، چشمه زلال و دریای آبی مواج، صدای قناری و بلبل، روی شن های ساحل قدم می زنیم و پاهایمان شیرینی بی اندازه را حس می کنند. حال تکلیف ما در برابر این فراوانی نعمت چیست؟

تن: انگار با نور خورشید که از پنجره می تابد، صدای گنجشک روی درخت، رقص زیبای برگ ها روی شاخه، خنکی سایه درخت بید و آواز زیبای مهاجر بیدار می شویم. پرندگان، ما از همه این نعمت های زیبا و فراوان به صورت رایگان استفاده می کنیم. . اما وظیفه هر انسانی است که از درختان و جسم و روح آنها مراقبت کند. پرندگان و گنجشک ها را سنگسار نکنید و لانه آنها را خراب نکنید.

از رودخانه ها لذت ببرید و آب آنها را آلوده نکنید. در سواحلی که نشستیم و لذت بردیم، هنگام خروج زباله و پسماند را در دریا پرتاب نکنید. با شاخه های درخت مثل دستان خود رفتار کنید و تنه درخت را هرس نکنید. زمین منبع تغذیه همه موجودات است، از ریختن زباله های شیمیایی روی زمین خودداری کنید تا گرسنگی نکشید. بسیاری از گونه های جانوری در حال ناپدید شدن هستند، هرگز نباید آنها را آزار دهید. طبیعت نعمتی فراوان و سخاوتمندانه است، بیایید در ازای فضلش با طبیعت کمی مهربان تر باشیم.

مرتبط:  چرا تسبیحات حضرت زهرا ۳۴ الله اکبر دارد

نتیجه گیری: مراقبت از طبیعت، مراقبت از خود است. اجداد ما تا زمانی که به دست ما رسید به خوبی از آن محافظت کردند، پس باید به وظیفه انسانی خود عمل کنیم و آن را برای نسل های آینده حفظ کنیم. گاهی یک لیوان آب می تواند چند نفر را نجات دهد، آب را هدر ندهید. درخت و جنگل و رودخانه و دریا و کوه و پشت را جسم و روح خود بدانیم و برای داشتن زندگی شاد و احساسی به آنها احترام بگذاریم.

همچنین بخوانید:
تست آسمان شب
و
تست روز برفی

☑️ انشا در مورد چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم به پایان رسیدیم. برای افزودن نظر خود می توانید از قسمت نظرات در انتهای این مقاله استفاده کنید.

سایه چشم سام خسروی

روزنامه نگار و پژوهشگر محیط زیست

درخت یکی پس از دیگری قطع شد و از آنها کشتی ساخته شد. در این بین کسانی که دید میکروسکوپی داشتند متوجه شدند که جنگل ها توانایی رشد خود را از دست داده اند. این مشاهده به ظاهر ساده آغاز اولین اقدامات برای حفاظت از طبیعت 350 سال پیش بود. چگونگی و چرایی اهمیت حفاظت از محیط زیست از آن زمان تاکنون مورد بحث قرار گرفته است.

بسیاری منشاء حفاظت از طبیعت در دنیای مدرن را آمریکا در قرن نوزدهم می دانند. با این حال، 200 سال پیش و حتی قبل از انقلاب صنعتی، اروپایی ها به طور جدی به فکر مراقبت از جنگل ها بودند. انگلستان به منظور گسترش سرزمین های استعماری به دنبال توسعه ناوگان دریایی خود و افزایش تعداد کشتی های خود با قطع درختان است. مقاله جان اولین، نویسنده و باغبان انگلیسی، جزو اولین کسانی بود که هشدار داد اگر این روند ادامه پیدا کند، درختی برای ساخت کشتی باقی نمی ماند. او در سال 1662 مقاله ای با عنوان «سیلوا» یا گفتمان درخت و جنگل و تکثیر نخلستان ها در پادشاهی انگلستان منتشر کرد. اولین در این مقاله توضیح داد که مقدار درختان برداشت شده باید مدیریت شود و از کاشت درختان برای هر برداشت اطمینان حاصل شود. بنابراین، ایجاد کورگ برای دامپروری از قبل رایج بود، همچنین از آن برای اکوسیستم های جنگلی و جنگلداری استفاده می شد. تقریباً همزمان با اقدامات حفاظتی در انگلستان، فرانسه و پروس نیز روش‌های مدیریت جنگل را معرفی کردند.

منبع تصویر: AP

در آغاز قرن بیستم، توسعه و صنعتی شدن آمریکا شتاب گرفت. در این زمان بود که حفاظت از طبیعت در این کشور برقرار شد. در بیشتر منابع نام سه نفر در این زمینه ذکر شده است; تئودور روزولت، رئیس جمهور ایالات متحده، مشاور او به نام گریفون پینچو و طبیعت شناس و نویسنده مشهور جان مویر. در سال 1903، مایور رئیس جمهور ایالات متحده را به منطقه ای بکر واقع در ایالت کالیفرنیا همراهی کرد. او در این سفر با روزولت در مورد اهمیت و ارزش مناطق طبیعی و حفظ آنها بحث کرد و سعی کرد او را متقاعد کند که دولت ایالات متحده باید از مناطق طبیعی محافظت کند. یعنی هیچ نوع استفاده ای از عناصر طبیعی یک منطقه توسط انسان صورت نمی گیرد. از سوی دیگر، پینچو به دنبال ایجاد روش های حفاظتی در مناطق طبیعی بود. در پایان، روزولت از ایده مشاورش خوشش آمد. او اقدامات اساسی برای حفاظت از جنگل ها، حیات وحش و منابع آب در دولت خود انجام داد. از جمله اینکه سازمان جنگلداری را در آمریکا ایجاد کرد و قوانین مختلفی را در این زمینه تصویب کرد.

توجه به محیط زیست در نیمه دوم قرن دوم و پس از جنگ جهانی دوم افزایش یافت. اتفاقات تلخ در این زمینه بی تاثیر نبوده است. از جمله اینکه در سال 1952 لندن به دلیل استفاده از زغال سنگ دچار مه دود شد. در نتیجه این پدیده، 4000 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 100000 نفر به شدت بیمار شدند (آمار رسمی در ایران حاکی از آن است که سالانه 45000 نفر در سراسر کشور و حدود 5000 نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند). . آلودگی هوا در آمریکا نیز یکی از دلایل افزایش توجه به حفاظت از محیط زیست بوده است. به عنوان مثال، آتش‌سوزی‌های مکرر رودخانه کویاهاگا در ایالت اوهایو در دهه‌های 1950 و 1960 منجر به تصویب قانون آب پاک، امضای توافقنامه کفایت آب دریاچه‌های بزرگ توسط ایالات متحده و کانادا شد. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA).

مرتبط:  چطور هر چیزی رو سریع یاد بگیریم

در سال 1962، کتاب «بهار خاموش» نوشته ریچل کارسون با استقبال خوب مردم آمریکا مواجه شد. این کتاب پرفروش اثرات آفت کش ها بر محیط زیست را در معرض دید خوانندگان قرار داد و در ایجاد جنبش های زیست محیطی موثر بود. 10 سال پس از انتشار کتاب بهار خاموش، کنفرانس محیط زیست انسانی در استکهلم برگزار شد. این کنفرانس اولین تلاش جهانی برای بررسی وضعیت محیط زیست در مقیاس وسیع بود. در این نشست نمایندگانی از 178 کشور جهان حضور داشتند و در مورد حل مشکلات جهان از جمله فقر، جنگ و شکاف بین کشورهای صنعتی و در حال توسعه بحث و تبادل نظر کردند. از آن تاریخ تاکنون گفتمان حفاظت از محیط زیست جای خود را در دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان های اجرایی کشورها باز کرده است.

با این حال، این سوال باقی می ماند که چرا باید از محیط زیست محافظت کرد؟ این سوال از دو زاویه متفاوت پاسخ داده شد. اول، نگرش اخلاقی (مانند این که همه موجودات حق حیات دارند و انسان ها مالک تمام زمین نیستند، یا اینکه آنچه را که به ما داده اند را به فرزندانمان بسپاریم)، ​​دوم، نگرش توسعه پایدار (با این استدلال که برای پایداری و تداوم توسعه باید از منابع تجدیدپذیر به صورت منطقی استفاده کرد و به این منابع فرصت بازتولید، بازسازی و بازتولید خود را داد.

دیدگاه توسعه پایدار قبلاً توسط علم اقتصاد توضیح داده شده است: استفاده از منابع محدود برای رفع نیازهای نامحدود. این نگرش با ظهور نشانه هایی از کمبود منابع طبیعی در کشورهای دموکراتیک مورد توجه جدی قرار گرفت. با این حال پس از 350 سال اقدام اولیه برای مقابله با تخریب طبیعت و بیش از 40 سال حرکت مدرن و جهانی برای حفاظت از محیط زیست، تخریب میراث طبیعی ایرانیان اولویت دولت نیست. آثار این بی توجهی در پدیده هایی مانند کم آبی و خشک شدن، گرد و غبار (به ویژه با منشاء محلی)، از بین رفتن دریاچه ها، تالاب ها و زیستگاه های خشک، آلودگی بیش از حد رودخانه ها و آلودگی هوای شهرها نمایان می شود. اگر پیش از این تصور می شد که حفاظت از محیط زیست امری مجلل و غیر ضروری است، امروزه بدون شک تخریب آن می تواند منجر به نابودی حیات شود.

در این مقاله چند مقاله در مورد اینکه چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم ارائه می کنیم که می توانید از آنها استفاده کنید یا از آنها ایده بگیرید.

طبیعت امانتی گرانبها در دست همه مردم جهان است و همچنین میراث مشترکی است که متعلق به شخص خاصی نیست و هر قومی سهم خود را در آن دارد، پس باید مراقب طبیعت باشیم و اجازه دهیم به نسل های آینده اما دلایل بی شماری برای مراقبت از طبیعت وجود دارد، بنابراین در این مقاله انشا در مورد اینکه چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم، نوشته ایم. اگر موضوع انشا شما این است که چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انشا در مورد چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم با مقدمه

مقدمه: طبیعت یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند متعال به ما بندگانش داده است. طبیعت شامل دریا، جنگل و غیره است. و در اینجا می خواهم مقاله ای در مورد اینکه چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم بنویسم.

متن انشا در توضیح اینکه چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم: همانطور که می دانیم طبیعت یکی از نشانه های خداوند است و بنابراین لازم است هر نسلی از انسان ها این زیبا و چشمگیر را ببینند و بدانند و این مهمترین است. دلیل آن مراقبت از طبیعت است. حتما اتفاق افتاده که رفته بودیم تفریح ​​و دیدیم منطقه ای از این طبیعت که هستیم، زباله های زیادی دارد. وقتی این صحنه را می بینم که عده ای با زباله های خود طبیعت را آلوده می کنند بسیار ناراحت می شوم. حجم زیادی از زباله های رها شده در طبیعت به آرامی تجزیه می شود و مضر است و آسیب هایی که به این منطقه از طبیعت وارد می کند ممکن است جبران ناپذیر باشد و باید مراقب باشیم که به طبیعت آسیب نرسانیم. امیدوارم شما دوستان به یک جواب نسبی رسیده باشید که چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم و از این به بعد تمام تلاش خود را برای مراقبت از طبیعت به کار می گیریم و در پاکیزه نگه داشتن آن کوشا باشیم.

مرتبط:  چرا در روز نسیم از دریا به خشکی است؟

نتیجه: به این نتیجه می رسیم که طبیعت متعلق به همه نسل هاست و باید این امانت خداوند را به نسل های بعدی بسپاریم.

مطالب مرتبط: سوره هایی با نام پدیده های طبیعی

زیباترین طبیعت پاییزی دنیا

انشا در مورد چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم کلاس چهارم

ما همه 10 ساله کلاس چهارمی هستیم و مطمئنا طبیعت زیبا و تمیز و طبیعت پر از زباله را دیدیم. مطمئنم شما هم مثل من عاشق طبیعت زیبا هستید و همه هم طبیعت زیبا را دوست دارند. تصور کنید نسل های قبلی ما مراقب طبیعت نبودند، فکر می کنید امروز شاهد چنین طبیعت زیبایی باشیم؟ مطمئناً پاسخ منفی است و بنابراین باید بدانیم چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم تا دلیل لذت بردن از زیبایی طبیعت را برای همه بدانیم. طبیعت امانتی گرانبها در دامان همه ما انسان هاست و همچنین می دانیم که اعتماد باید حفظ شود و نباید به امانت خیانت کرد.

این انشا در مورد چرا باید مراقب طبیعت باشیم که امروز برای شما همکلاسی هایم نوشتم و خواندم.

انشا کوتاه در مورد چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم

به نظر من طبیعت ارزشمندترین هدیه و امانتی است که خداوند به ما داده است و این خود پاسخی کامل به این سوال است که چرا باید مراقب طبیعت باشیم. می خواهم دلیلش را اضافه کنم که هر بار آسیب هایی که به طبیعت وارد می شود از زیبایی بی نهایت آن می کاهد و باید بدانیم چرا باید مراقب طبیعت باشیم تا این زیبایی جاودانه و همیشگی باشد و آیندگان ما از طبیعت لذت کامل ببرند. . از این پس سعی می کنیم مراقب طبیعت باشیم و زباله ای در آنجا نگذاریم و درخت و حیوانی را از بین نبریم.

انشا در مورد چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم

چرا باید مراقب طبیعت باشیم؟ موضوعی که معلم برای این انشا معرفی کرد و من به آن فکر کردم. مطمئنم همه شما این انشا را نوشته اید که چرا باید به طور کامل و زیبا از طبیعت مراقبت کنیم. اما تست من به شرح زیر است.

طبیعت یکی از چشم نوازترین مناظر برای هر انسانی است و همه ما همکلاسی ها دوست داریم طبیعت را ببینیم اما اگر مراقب طبیعت باشیم همیشه از این زیبایی لذت خواهیم برد، زیبایی طبیعت ماندگار می شود و همیشه می توانیم راحت باش. از طبیعت. . بیایید اکنون قول دهیم که از طبیعت مراقبت کنیم و این نعمت الهی را حفظ کنیم. اگر مراقب طبیعت نباشیم در آینده چیزی برای نشان دادن زیبایی خداوند به فرزندانمان نخواهیم داشت و تصاویر طبیعت زیبا تبدیل به خاطره می شود و فقط می توان از این زیبایی ها به زبان آورد و گفت عزیزم بچه ها، ما زمانی مکان های تفریحی داشتیم که به زیبایی معروف بودند. برای جلوگیری از این حوادث باید مراقب طبیعت باشیم.

همچنین بخوانید : طراحی ساده طبیعت با مداد سیاه

فواید بازی در طبیعت برای کودکان

مگ تک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا