چگونه وقتی روزه هستیم درس بخوانیم

روزه یکی از قدیمی ترین عبادات است که در بین اقوام و ملل جهان رایج بوده است. کامل ترین و بهترین روزه، روزه ماه مبارک رمضان توسط مسلمانان است. که بر هر مرد و زن واجد شرایط اسلام واجب است. عوامل مختلفی می تواند بر سلامت روان افراد تأثیر بگذارد. یکی از مهمترین آنها که جزء باورهای معنوی و دینی است، روزه است.

حال در این مقاله می خواهیم به بررسی تاثیر روزه بر سلامت روان دانش آموزان و همچنین راهکارهای روزه داری و مطالعه همزمان در فصل امتحانات بپردازیم.

استادبانک یک سامانه قدرتمند انتخاب مدرس آنلاین است. برای دبیری ریاضی در تهران و شهرستان ها می توانید از منزل یا به صورت آنلاین در سایت استادبانک اقدام کنید.

روند بدن در طول روزه داری

نخوردن غذا برای مدت طولانی باعث افزایش سطح ترکیباتی به نام کتون می شود. در حالت تغذیه، یعنی زمانی که روزه نیستید، گلوکز سوخت اصلی سلول‌ها از جمله سلول‌های عصبی است. روزه داری ذخایر گلوکز کبد را کاهش می دهد و باعث آزاد شدن چربی در سلول های چربی می شود.

چربی ها به کبد منتقل می شوند و در آنجا به کتون ها تبدیل می شوند که اساساً تکه های کوچک چربی هستند که سلول ها می توانند برای انرژی از آنها استفاده کنند.

بنابراین برای تامین گلوکز بدن و حفظ آن در حد استاندارد برای مواجهه با افت کمتر گلوکز در طول روز، بهتر است از غذاهای نشاسته ای مانند نان، حبوبات، ماکارونی، غلات، سبزیجات تازه و خشک و خشک استفاده کنید. میوه ها در وعده های غذایی خود تا سحر از افطار استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم در وعده سحری از برنج، نان و سبزیجات استفاده کنید تا در طول روز کمتر با ضعف جسمانی مواجه شوید.

چند نکته جالب که باید در مورد بدن خود بدانید:

گلوکز منبع اصلی انرژی بدن شماست.

به جز مغز و گلبول های قرمز، سایر قسمت های بدن شما نیز قادر به استخراج انرژی از چربی ها یا پروتئین ها هستند.

مغز برای عملکرد صحیح خود کاملاً به گلوکز وابسته است.

در زمان ناشتا بودن، قند خون شما به کمتر از حد طبیعی می رسد.

حالا خودتان می توانید با او ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که هنگام روزه داری از رژیم کم قند استفاده می کنید، باید از گلوکز ذخیره شده خود بسیار هوشمندانه استفاده کنید تا مغزتان به درستی کار کند.

روزه بگیرید و مطالعه کنید

پرخوری و غذاهای چرب ممنوع است

بهترین برنامه غذایی در ماه رمضان این است که افطار و شام خود را با هم ترکیب کرده و همزمان میل کنید. از خوردن غذاهای پرچرب در سحر و افطار خودداری کنید. چون باعث خواب آلودگی شما می شوند.

برای جلوگیری از اتلاف طولانی مدت انرژی باید حداقل 5 ساعت خواب مفید داشته باشید. و بهترین زمان برای این 5 ساعت از ساعت 10 شب تا 3 بامداد است و این بهترین حالت برای بدن شماست. تا بعد از هر ساعت مطالعه بتوانید دروس تخصصی و سنگین خود را از ساعت 5 تا 13 با نوبت استراحت بخوانید.

بهترین زمان برای خواندن دروس عمومی

بعد از ساعت 13 از خواندن دوره های تخصصی خود صرف نظر کنید و 2 ساعت به خود استراحت دهید. سپس می توانید مدت زمان باقی مانده را تا 2 ساعت قبل از افطار صرف مطالعه دروس سبک و عمومی کنید.

تغییر روز و شب ممنوع است

برخی از دانش آموزان یا داوطلبان کنکور در ماه رمضان ساعات خواب و مطالعه خود را تغییر می دهند. به این ترتیب تا سحر مطالعه می کنند و از سحر تا افطار می خوابند. ما این روش را توصیه نمی کنیم زیرا این روش در دراز مدت و حتی بعد از ماه رمضان اثرات منفی و مخربی روی مغز دارد.

نکات مهم برای روزه گرفتن و مطالعه

بعد از صبحانه یک ساعت استراحت کنید سپس شروع به خواندن درس های مهم و سنگین کنید. زیرا در اوایل صبح به دلیل افزایش قند خون، مغز در بالاترین سطح خود عمل می کند.

توجه داشته باشید که هرگز بلافاصله بعد از خوردن سحری و افطار شروع به مطالعه نکنید. حتما یک ساعت استراحت کنید.

زمان بین سحر تا ظهر بهترین زمان برای مطالعه است بنابراین دانش آموزان کنکور می توانند در این زمان بهترین عملکرد را داشته باشند و با توجه به کاهش قند خون در ساعات پایانی و نزدیک به افطار استراحت کنند.

در مواقع گرسنگی سراغ مطالعه و فعالیت های ذهنی نروید زیرا اثرات مخربی بر مغز دارد.

اگر هم کارمند هستید و هم داوطلب کنکور، ساعات مطالعه خود را در ماه رمضان کاهش دهید. اما ساعات استراحت و خواب خود را کاهش ندهید زیرا این امر منجر به ناتوانی بدنی طولانی مدت شما می شود. (منبع)

خوب بخور

در ماه رمضان دو وعده غذایی وجود دارد: سحر (حوالی ساعت 2 بامداد) و افطار (عصر که حدود ساعت 9 شب خورده می شود). افطار بسیار مهم است زیرا اولین فرصت غذا خوردن بعد از گرسنگی در تمام روز است. ممکن است پس از ساعت ها گرسنگی بخواهید غذاهای سنگین و سرخ شده بخورید.

اما نه تنها این غذاها انرژی مفیدی به بدن شما نمی دهند. برعکس شما را سنگین، خسته و خواب آلود می کنند. بنابراین بهتر است افطار خود را با یک لیوان شیر و 2 عدد خرما شروع کنید. سپس نان سنگی یا نان سبوس دار را با پنیر، سبزیجات، عسل یا تخم مرغ آب پز میل کنید. از شام بپرهیزید و به همان وعده افطار پایبند باشید. در عوض می توانید قبل از خواب آب بنوشید یا از میوه های حاوی ویتامین C استفاده کنید.

برای صبحانه، غذاهایی را انتخاب کنید که قدرت مغز شما را تقویت می کند و به تقویت ایمنی شما کمک می کند (ما در اینجا راهنمای مفیدی را آماده کرده ایم). همچنین مطمئن شوید که مایعات کافی می نوشید، هر چه هر شب آب بیشتری بنوشید، روز بعد احساس بهتری خواهید داشت و مغزتان بهتر کار می کند.

در برنامه روزانه خود تجدید نظر کنید!

بسیاری از دانش آموزان ساعات مطالعه خود را در ماه رمضان تغییر می دهند. به این ترتیب تمام روز را به خواب و افطار می گذرانند که راه حل خوبی نیست. شما نباید برنامه خواب خود را برای یک ماه به هم بزنید.

زیرا بهترین زمان برای استراحت مغز و ترشح هورمون های لازم بین ساعت 10 شب تا 4 صبح است. اگر مغز در این ساعات استراحت نکند، قدرت یادگیری به تدریج کاهش می یابد. بنابراین بهتر است به جای افطار تا سحری ساعات مطالعه خود را از سحر تا ظهر در نظر بگیرید و به تدریج از ساعت 1 ظهر مطالعه خود را کاهش دهید و استراحت کنید.

زیاده روی نکنید – استراحت های مکرر داشته باشید

برای استفاده بهینه از وقت خود در ماه رمضان، بی وقفه مطالعه نکنید تا روزه بگیرید و همزمان مطالعه کنید. درست است که شما روزه هستید و نمی توانید چیزی بخورید، اما هر چند ساعت یک بار بین مطالعه خود استراحت کنید.

فقط پشت میز خود ننشینید، پاهای خود را دراز نکنید و از کتاب ها و صفحه کامپیوتر خود فاصله نگیرید. نه تنها احساس بهتری خواهید داشت، بلکه تغییر مکان کمک می کند زمان سریعتر بگذرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله روش های بهتر یادگیری را مطالعه کنید.

چه ترفندهایی را با روزه گرفتن و مطالعه همزمان انجام می دهید تا از ضعف و بی حالی خود در امان بمانید؟ ! روزه گرفتن در ایام امتحانات خوبه؟!

بدن در هنگام روزه داری چگونه کار می کند؟ ?

نخوردن غذا برای مدت طولانی باعث افزایش سطح ترکیباتی به نام کتون می شود. روزه داری ذخایر گلوکز کبد را کاهش می دهد و باعث آزاد شدن چربی در سلول های چربی می شود. چربی ها به کبد منتقل می شوند و در آنجا به کتون تبدیل می شوند.

چه نوع غذایی برای ماه رمضان و فصل امتحانات مناسب است؟ ?

غذاهایی را انتخاب کنید که قدرت مغز شما را تقویت می کند و به شما در تجدید نظر کمک می کند. همچنین، حتما مایعات کافی بنوشید. هر چه هر شب آب بیشتری بنوشید، روز بعد احساس بهتری خواهید داشت.

آیا تغییر ساعت مطالعه در ماه رمضان اشکالی ندارد؟ ?

برخی از دانش آموزان یا داوطلبان کنکور در ماه رمضان ساعات خواب و مطالعه خود را تغییر می دهند. به این ترتیب تا سحر مطالعه می کنند و از سحر تا افطار می خوابند. ما این روش را توصیه نمی کنیم.

مرتبط:  چطور رقص یاد بگیریم نی نی سایت

روش مطالعه؟ این سوالی است که بسیاری از دانش آموزان، دانشجویان و یا داوطلبان کنکور نتوانسته اند بهترین و دقیق ترین پاسخ را برای آن بیابند. به عبارت دیگر این افراد می خواهند بدانند چگونه درس بخوانند تا 20 بگیرند؟ یا چگونه می توان بهترین رتبه را کسب کرد؟ البته داوطلبان کنکور بیشتر به دانستن سختی درس خواندن یا هوشمندی خواندن علاقه دارند.

تمامی این سوالات از جمله سوالاتی هستند که کسب اطلاعات در مورد آنها می تواند تغییرات مهم و چشمگیری را در زندگی همه داوطلبان کنکور و همچنین دانش آموزان و دانش آموزانی که در حال تحصیل هستند ایجاد کند. اینجاست که لازم است از مشاور متخصص و فردی که با تجربه و دانش بالا در خدمت شما باشد کمک بگیرید.

برای اطلاع از بهترین و حرفه ای ترین روش های مطالعه در کنکور و آزمون مدارس و دانشگاه های سراسر کشور با مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل از طریق تلفن ثابت بدون کد پاسخ تماس بگیرید.

قبل از شروع مطالعه دروس، آشنایی لازم را با بهترین روش مطالعه پیدا کنید

چگونه برای قبولی در امتحانات مدرسه درس بخوانیم؟

با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید استرس و اضطراب شرکت در امتحانات پایان ترم و چگونه درس بخوانیم تا 20 داشته باشیم؟ ذهن دانش آموزانی که در مدارس مشغول به تحصیل هستند را به خود مشغول می کند.

در این زمان دانش آموز به دنبال پاسخ صحیح و منطقی به این سوال است که چگونه درس بخواند؟ یا چطور درس بخونیم تا 20 بگیریم؟

یعنی دانش آموز می خواهد راه حل هایی را کشف کند که فقط برای او موفقیت به همراه داشته باشد.

راه حل های ارزشمندی که یک مشاور حرفه ای می تواند برای دانش آموزی که می خواهد پیشرفت کند و هر چه بیشتر موفق شود، جسم و روح به ارمغان بیاورد.

یک مشاور تحصیلی می تواند به این سوال پاسخ دهد که چگونه مطالعه کنید تا 20 بگیرید؟ آن را در اختیار دانش آموز قرار دهید و به آنها اطلاع دهید که چه منابعی برای مطالعه یا نحوه برنامه ریزی جهانی مورد نیاز است.

چگونه برای قبولی در آزمون های خاص مانند تیزهوشان و نمونه دولتی درس بخوانم؟

آزمون های ویژه ای مانند آزمون تیزهوشان یا نمونه دولتی از جمله مواردی است که قبولی و قبولی در آن برای دانش آموزان کاری دشوار و بالقوه کشنده است.

دلیل این مشکل چیزی جز سختی سوالات مطرح شده در این گونه آزمون ها و سختی ورود به این مدارس نیست.

اینجاست که این سوال پیش می آید که چگونه به صورت حرفه ای درس بخوانیم؟ یا چگونه هوشمندانه مطالعه کنیم؟ برای قبولی در این آزمون های مهم؟

در پاسخ باید بگوییم که مطالعه حرفه ای یا هوشمند برای قبولی 100 درصدی در آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان امری است که با مشاوران متخصص و کارآزموده می توان به بهترین شکل ممکن به آن دست یافت.

مشاورانی که به راحتی می توانند آخرین کتاب ها و منابع مورد نیاز برای قبولی در این آزمون ها را به شما معرفی کنند و بهترین و جامع ترین روش های مطالعه دروس را در اختیار شما قرار دهند.

برای آشنایی بیشتر با جدیدترین روش های افزایش سرعت مطالعه روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه برای رتبه برتر کنکور مطالعه کنیم؟

کنکور سراسری دانشگاه یکی از آزمون هایی است که همه برای کسب رتبه برتر با آن مبارزه می کنند.

اما این رتبه ممتاز چیزی نیست که بتوان به راحتی به آن دست یافت و لازم است یکسری اصول مهم و کلیدی برای شکست در قل کنکور را دانست و پاسخ این سوال را بداند، یعنی بگوییم چگونه به صورت حرفه ای درس بخوانیم؟ آیا او دارد

این در واقع به این معنی است که هر فرد باید با بهترین روش های آزمون و برنامه ریزی فردی آشنا باشد و بتواند به راحتی بهترین روش های مطالعه را برای دروس مختلف اعمال کند.

اما برخی از دانش آموزان و کنکوری ها نمی دانند چگونه هوشمندانه درس بخوانند؟ یا چگونه به صورت حرفه ای درس بخوانیم؟ آنها نیازی به کسب رتبه برتر در کنکور ندارند و اصلا نمی دانند تحصیل حرفه ای چیست.

در ادامه با ذکر راهکارهای مفید برای کسب رتبه بالاتر و قبولی در دانشگاهی که همیشه آرزویش را دارید، چگونه به صورت حرفه ای تحصیل کنیم؟ در خدمت شما دوستان عزیز هستیم

برای دانلود بسته تندخوانی فانتوم، جدیدترین و به روزترین پکیج تندخوانی دنیا، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

1- از مشاوره بهترین رتبه آزمون غافل نشوید

به عنوان اولین راه حل، باید به شما پیشنهاد کنیم که هرگز از بررسی بالاترین رتبه کنکور غافل نشوید.

کسانی که با تلاش فراوان و با اعمال روش های خاص و منحصر به فرد توانسته اند رتبه بالایی در کنکور کسب کنند و می توانند به این سوال پاسخ دهند که چگونه هوشمندانه درس بخوانیم؟ برای شما پاسخ دهد

نحوه مطالعه این افراد را بیابید و از آنها بخواهید تکنیک ها و منابع مطالعه و آزمایش و منابعی را که استفاده کرده اند توضیح دهند.

۲- سفر و مهمانی را برای مدتی به حداقل برسانید

ببینید دوستان این سال امتحانی واقعا برای شما سرنوشت ساز است و باید از لحظه لحظه روزهای باقی مانده تا این امتحان مهم استفاده کنید.

بنابراین بهتر است سفر و مهمانی را برای مدتی به حداقل برسانید تا از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

لذت برای شما لازم است و روحیه شما را بسیار بهتر می کند.

اما به شرطی که کافی باشد و از زمان مطالعه شما کم نکند.

برای اطلاع از 12 روش طلایی برای افزایش کیفیت مطالعات، روی لینک مربوطه کلیک کنید

3- با بهترین تکنیک ها و روش های تست زنی آشنا شوید

سومین راه حل لازم برای قبولی در کنکور غافل نشدن از دانش تکنیک ها و روش های مختلف تست زنی از جمله تکنیک تست دو قلمی یا روش های دیگر است.

دانستن این روش ها می تواند شما را به اوج برساند و استرس شما را در کنکور سراسری تا حد زیادی کاهش دهد.

4- از شرکت در آزمون های آزمایشی غافل نشوید

شرکت در آزمون های آزمایشی موسسات مختلف می تواند کمک شایانی به شما در کسب رتبه برتر در آزمون سراسری کند.

از آنجایی که این تست ها مخصوصا تست های جامعی که در روزهای نزدیک به کنکور برگزار می شود کاملا شبیه کنکور سراسری است می تواند سوالات و حال و هوای کنکور سراسری را برای شما دوست کنکور تداعی کند.

5- خود را با انواع کتاب های آموزشی از نشریات مختلف سنگین نکنید

پنجمین چیزی که می توانیم در مورد نحوه درس خواندن برای رتبه اول یاد بگیریم؟ ما از شما می خواهیم که هرگز بار خود را با انواع مطالب آموزشی از نشریات مختلف سنگین نکنید.

چیزی جز سردرگمی و دردسر برای شما به ارمغان نخواهد آورد. چون فرصت خواندن جزئی و مفهومی آنها را ندارید.

فقط چند مورد از بهترین کتاب ها را انتخاب کنید و آنها را به بهترین شکل ممکن بخوانید.

مطمئن باشید در نتیجه یادگیری بهتری را تجربه خواهید کرد و عملکرد شما در آزمون سراسری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

برای دانلود بهترین و کامل ترین بسته تندخوانی دنیا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه زیاد مطالعه کنیم؟

چگونه زیاد مطالعه کنیم؟ این سوالی است که همه دانش آموزان و به خصوص کنکور به دنبال پاسخ دقیق آن هستند.

اگر می خواهید بدانید چگونه زیاد مطالعه کنید؟ برای موفقیت در امتحانات یا مسابقات مدرسه باید خدمتی به شما ارائه دهیم، قبل از هر چیز باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

یعنی همیشه باید شب ها زود بخوابید و صبح زود از خواب بیدار شوید و با روحیه ای شاد و با نشاط شروع به مطالعه کنید.

دوم اینکه، باید ساعات خاصی از روز را برای مطالعه بخش‌های خاصی از هر کتاب درسی اختصاص دهید.

به این ترتیب با هر درس بهتر عمل می کنید و بیشتر مطالعه می کنید.

مرتبط:  چطور به عروس هلندی رقص یاد دهیم

14 نکته طلایی برای معجزه در مطالعه

در این قسمت از مقاله قصد داریم 14 نکته طلایی برای معجزه در مطالعات را در اختیار شما قرار دهیم.

با کمک این 14 نکته طلایی برای معجزه در تحصیل، می توانید بهترین آینده تحصیلی را برای خود رقم بزنید و هرگز نگران قبولی در امتحانات مدرسه و دانشگاه یا کنکور سراسری نباشید.

1- از یادگیری روش های تمرکز در زمان مطالعه غافل نشوید

تمرکز حین مطالعه یکی از موارد واجب و ضروری است که به هیچ وجه نمی توان آن را انکار کرد.

اما مهمتر این است که بدانید با چه روش هایی می توانید تمرکز خود را حتی تا چندین برابر افزایش دهید.

روش های جادویی که هر دانش آموز یا داوطلب کنکور می تواند برای ارتقاء رتبه از آنها استفاده کند.

2- پیش خوانی دروس گامی به سوی یادگیری بهتر

اگر می دانید فردا معلم کدام فصل فیزیک یا شیمی را قرار است تدریس کند، باید شب قبل یک مرور کلی از آن فصل داشته باشید.

به این ترتیب قول می دهیم کارایی شما در یادگیری این فصل چند برابر شود و مطالب را بهتر به خاطر بسپارید.

3- اختصاص ساعاتی در طول هفته یا ماه برای مرور مطالب فرا گرفته شده

در طول هفته یا ماه، ساعات مشخصی را برای مرور نکاتی که با موفقیت مطالعه کرده اید و شرکت در آزمون های مربوطه اختصاص دهید.

به این ترتیب می توانید مطالب و موضوعات درسی را مدت بیشتری در حافظه خود نگه دارید.

4- از حل کامل و جزء به جزء تمرینات کتاب درسی غافل نشوید

دوستان عزیز چه دانش آموز هستید و چه سال آینده کنکور دارید، هرگز از حل کامل و قسمت به جزء تمرین های درج شده در انتهای هر فصل کتاب های درسی غافل نشوید.

به این ترتیب می توانید نکات لازم را بهتر و دقیق تر یاد بگیرید و تجربه یادگیری خوبی داشته باشید.

5-همین الان یک بسته آموزشی تندخوانی را سفارش دهید

دوستان بگذریم که در حال حاضر استفاده از روش های تندخوانی در دنیا در بین دانش آموزان و دانشجویان و حتی داوطلبان آزمون بسیار محبوب است.

شما فقط باید کمی تحقیق کنید تا بفهمید افراد چه موفقیت هایی با این روش مطالعه نداشته اند.

زمانی که سفارش می دهید و بلافاصله آن را می خرید تا حافظه خود را تقویت کنید و بهتر و عمیق تر یاد بگیرید.

برای اطلاع از روش های تندخوانی درس زیست شناسی کنکور روی لینک مربوطه کلیک کنید

6- هر آن چه که باعث حواس پرتی شما می شود از جمله موبایل را حذف کنید

دوستان عزیز، قبل از شروع مطالعه، تمام مواردی را که حواس شما را پرت می کند در حین مطالعه حذف کنید.

به عنوان مثال، هرگز تلفن همراه یا لپ تاپ را نزدیک دست خود نگذارید. اگر شیئی مانند عروسک یا چیز دیگری توجه شما را جلب کرد، آن را در جای دیگری قرار دهید.

به این ترتیب می توانید تمرکز و تمرکز بهتری روی مطالعه خود داشته باشید.

7-در خانه منشی تلفنی نباشید

تلفن وسیله ای است که معمولا از صبح تا عصر زنگ می زند و اعضای خانواده باید به آن پاسخ دهند.

اما شما از این کار صرف نظر می کنید و حتی یک تلفن در اتاق مطالعه یا روی میز خود ندارید.

هیچ چیز مثل تلفن وقت شما را نمی گیرد و شما را خسته نمی کند.

8- از دوستانتان خواهش کنید در زمان امتحانات یا کنکور زیاد به شما زنگ نزنند

صحبت تلفنی با دوستان دانشگاه یا مدرسه، حتی یک مکالمه طولانی، فقط وقت شما را می گیرد.

مطمئن باشید با صحبت تلفنی چیزی به دست نمی آورید و اصلا وقت را تلف نمی کنید.

9- از خوراکی هایی که حافظه را تقویت می کنند استفاده کنید

استفاده از غذاهای تقویت کننده حافظه مانند کشمش می تواند در امتحانات یا کنکور سراسری عالی باشد.

به این ترتیب می توانید مطالب و مفاهیم درس را بهتر به خاطر بسپارید.

10- ذهنتان را از اتفاقات و ناراحتی ها خالی کنید

دوستان عزیز در طول تحصیل هرگز به چیزی جز درس خود فکر نکنید. موفقیت شما مهمتر از بازی با حرفهای عمه است.

این کلمات را رها کنید و با دید باز مطالعه کنید.

11- در اوج خستگی درس نخوانید

وقتی خسته هستید، مغز توانایی یادگیری ندارد. پس وقتی از نظر جسمی خسته شدید، حتما کمی استراحت کنید و بعد دوباره شروع به مطالعه کنید.

12- خودتان را برای امتحان یا کنکور عذاب ندهید

حتما شنیده اید که عده ای برای قبولی در کنکور سراسری دست به کارهای عجیبی زده اند.

مثلا اینکه شب ها خیلی کم استراحت می کردند یا سالی یک بار هم به مهمانی نمی رفتند.

انجام چنین کارهایی معادل از دست دادن قوای جسمی و روحی و مریض شدن است که واقعا وحشتناک است.

بنابراین به قول معروف دست از سرکشی بردارید و تفریح ​​و استراحت کافی را در برنامه خود قرار دهید.

13- برای یادگیری عمیق تر از جعبه لاینتر استفاده کنید

استفاده از جعبه آستری می تواند کمک بزرگی به شما در یادگیری هر چه بیشتر دروس باشد.

ابزاری بسیار رایج در بین داوطلبان یا دانش آموزان کنکور.

به این ترتیب می توانید تمامی لغات زبان یا ادبیات فارسی یا هر درس دیگری را به راحتی و برای همیشه حفظ کنید.

14- در حد توانایی جسمی و روحی از خودتان انتظار و توقع داشته باشید

دوستان عزیز انتظار نمی رود همه شما در مدرسه معدل 20 داشته باشید یا رتبه اول کنکور را کسب کنید.

تا جایی که می توانید از نظر جسمی و روحی از خود انتظار داشته باشید و زیاد خود را آزار ندهید.

برای آشنایی با تکنیک های مطالعه در کنکور سراسری با مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل از طریق تلفن ثابت بدون کد پاسخ تماس بگیرید.

موارد مشابه

نکاتی برای افزایش تمرکز

14 نکته مهم برای تمرکز بیشتر روی مطالعه برای امتحان

چگونه درس بخوانیم تا فراموش نکنیم؟

تدریس خصوصی

چگونه درس بخوانیم تا موفق شویم؟

4.7/5 – (3 امتیاز)

چگونه برای شرکت در امتحانات مدرسه درس بخوانیم؟

برای شرکت در امتحانات مدارس باید از روش ها و تکنیک های مطالعه خاصی مانند ایجاد علاقه به موضوع مورد نظر استفاده کرد.

چگونه برای قبولی در کنکور به صورت حرفه ای مطالعه کنیم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاردانش برای قبولی در آزمون ورودی با تیم مشاور ما تماس بگیرید.

چگونه برای قبولی در آزمون تیزهوشان هوشمند مطالعه کنیم؟

هوشمند مطالعه برای قبولی در آزمون تیزهوشان به معنای استفاده از وسایل کمک آموزشی عالی و همچنین دانستن تکنیک های تست است.

چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟

اگر می خواهید بدانید چگونه برای گرفتن 20 مطالعه کنید، با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

چگونه زیاد مطالعه کنیم؟

برای مطالعه زیاد، باید یک برنامه را دنبال کنید.

اگر تا دکترا را در نظر بگیریم، هر فرد 22 سال در زندگی خود با احتساب زمان تحصیل درس می خواند. این بازه زمانی نشان می دهد که تقریباً یک سوم زندگی ما در محیط های آموزشی و یادگیری سپری می شود.

پس از گذشت 22 سال هنوز بسیاری از افراد روش خاصی برای مطالعه ندارند و فقط با روش های سنتی و غیر علمی پیش می روند.

همه ما در طول تحصیلات خود دیده ایم که افرادی با تلاش و زمان کمتر به نتایج بهتری نسبت به ما می رسند. دلیل موفقیت این افراد تنها استفاده از روش های صحیح مطالعه است.

خوشبختانه روش های مطالعه خوب قابل یادگیری است و می توانید از آنها استفاده کنید. این روش‌ها علاوه بر افزایش سرعت خواندن، به یادگیری عمیق مطالب نیز کمک می‌کنند.

از شما دعوت می کنیم برای بررسی روش های صحیح مطالعه و مطالعه با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

بهترین راه های مطالعه

در مقاله پیش رو به روش های اصولی و علمی مطالعه می پردازیم و به شرح سبک “پس از پایان” می پردازیم که روشی علمی و جهانی است که می تواند اثربخشی و کارایی زمان مطالعه شما را افزایش دهد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای مشاوره در زمینه درس خواندن صحیح چگونه است؟ با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

مرتبط:  چرا نباید از سنگ ها زیاد استفاده کنیم

با تلفن ثابت و بدون صفر و کد تماس بگیرید

9099071985
اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید و بسته های مشاوره دریافت می کنید لطفا کلیک کنید.

مشاوران ویژه

آنها در قبال شما مسئول هستند

سبک تحصیل پس از فارغ التحصیلی (SQ4R)

“بعد از اتمام” یکی از موثرترین روش های مطالعه و مطالعه است. این روش از 6 مرحله تشکیل شده است که هر مرحله را با هم بررسی می کنیم.

1- پیش خواندن (P)

پیش خواندن اولین مرحله پس از اتمام است. در این مرحله، نگاهی کلی به مقاله یا مقاله ای که قصد مطالعه آن را دارید بیندازید. به عناوین و کلمات کلیدی نگاه کنید و سعی کنید معنی و مفهومی را که قرار است بدون مطالعه مقاله مورد بحث قرار گیرد، درک کنید.

2- بپرس (س)

پس از درک مفاهیم و هدف کلی متن با خواندن از قبل، شروع به پرسیدن سوالات در مورد موضوعی که می خواهید بخوانید.

این کار تمرکز ذهن شما را روی موضوع اصلی افزایش می دهد و مطالعه عمیق و تقویت می شود.

3- خواندن

در این مرحله باید متن کتاب یا مقاله را با دقت بخوانید و یاد بگیرید. توجه داشته باشید که ما در این مرحله چیزی را ذخیره نمی کنیم. برعکس سعی می کنیم مطالب را به طور کامل یاد بگیریم.

یادداشت برداری نیز در این مرحله انجام می شود. باید از آموخته های خود یادداشت برداری کنید.

4- فکر کنید (t)

این مرحله همزمان با مرحله خواندن انجام می شود. در حین خواندن و یادگیری مفاهیم به آن فکر کنید!

برای خود مثال بزنید و آن را در ذهن خود مجسم کنید. این مرحله مفاهیم را در ذهن شما ثابت می کند و نیازی به حفظ مجدد آنها ندارید.

5- با حفظ بگو (الف)

اگر دو مرحله قبل را به خوبی و با کیفیت انجام داده باشید، اکنون می توانید مطالبی را که خوانده اید حفظ کنید و به زبان خودتان بگویید. سعی کنید مطالب را به زبان خودتان توضیح دهید.

در این مرحله می توانید مفاهیمی را که یاد نگرفته اند بیابید و آنها را مرور کنید.

7- ناوبری (متر)

پس از انجام مراحل قبلی، شما نیاز به یک طرح کلی برای اصلاح دارید تا محتوا به طور کامل در ذهن و حافظه شما تثبیت شود. اگر مقاله را صبح خواندید، عصر آن را مرور کنید و اولین تصحیح را به همین ترتیب انجام دهید.

پس از آن، مطالب را در فواصل زمانی مکرر (مثلا یک بار در هفته) مرور کنید. توجه داشته باشید که باید اولین بررسی خود را ظرف 24 ساعت پس از خواندن مفاهیم انجام دهید.

بهره وری مطالعه را افزایش دهید

«پس از پایان» روشی بسیار مؤثر برای مطالعه و یادگیری است. اما باز هم با تکنیک های دیگر می توان کارایی مطالعه را تا حد زیادی افزایش داد.

بر اساس تحقیقات دانشمندان علوم شناختی و تربیتی، اثربخشی مطالعه در حالت‌های مختلف به شرح زیر است:

خواندن بدون نوشتن چیزی: 20٪

برجسته کردن نکات مهم: 30٪

یادداشت برداری به صورت خلاصه کتبی: 40%

در شیوه نوشتن عبارات کلیدی یادداشت برداری کنید: 50%

در شیوه نوشتن کلمات کلیدی یادداشت برداری کنید: 60%

یادداشت برداری سبک شبکه: 100%

یک شبکه مغز انقلابی در خواندن و یادگیری

همانطور که در بالا می بینید، راندمان خواندن بدون نوشتن تنها 20٪ است.

در این قسمت می خواهیم مبحث شبکه مغز یا نقشه ذهنی را توضیح دهیم. این روش این قابلیت را دارد که بازده مطالعه شما را تا 100 درصد افزایش دهد.

چگونه یک نقشه ذهنی موثر ترسیم کنیم؟

برای ترسیم نقشه ذهنی موثر مراحل زیر را دنبال کنید:

یک کاغذ سفید بردارید و آن را به صورت افقی نگه دارید.

ایده اصلی را در وسط صفحه بنویسید.

سعی کنید ایده اصلی را با یک تصویر دریافت کنید.

عنوان اصلی را روی شاخه ها اضافه کنید.

استفاده از عبارات ممنوع است و فقط مجاز به استفاده از کلمات کلیدی هستید.

زیر شاخه ها را اضافه کنید

از اعداد و تصاویر استفاده کنید.

نقشه ذهنی منحصر به فرد خود را با استفاده از خلاقیت خود ترسیم کنید.

توجه داشته باشید که هر شاخه باید یک رنگ باشد.

تعداد شعبه های اصلی نباید بیشتر از 7 باشد.

نقشه ذهنی باید در یک ساعت گرد ترسیم شود.

مرکز مشاوره آویژه برای یادگیری بیشتر و دقیق تر نکات مطالعه و یادگیری بهتر، مطالعه مقاله ۶۴ نکته برای مطالعه و یادگیری بهتر را به شما پیشنهاد می کند.

روش صحیح مطالعه در دوره های مختلف

تحصیل در هر مقطعی بسته به شرایط آن متفاوت است. در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها می پردازیم.

روش صحیح درس خواندن در دبستان

دبستان مهمترین پایه یادگیری است. در این مرحله معلمان و والدین باید به روش های خوب مطالعه توجه کنند.

بهتر است کودک درس را در کلاس یاد بگیرد و در خانه تجدید نظر کند. در این صورت او زمان بیشتری برای بازی و استراحت در خانه خواهد داشت.

روش صحیح درس خواندن در دبیرستان

دروس دبیرستان مبنای کنکور هستند. در دبیرستان باید برنامه ای داشته باشید و بتوانید با آن پیش بروید.

مطالب را به صورت مفهومی بیاموزید.

یک برنامه بررسی دوره ای داشته باشید.

مهارت هایی مانند تندخوانی را بیاموزید.

روش صحیح تحصیل در دانشگاه

در دانشگاه باید سر کلاس خوب گوش کنید.

هنگام تدریس معلم یادداشت برداری کنید.

قبل از کلاس، نکات جلسه قبل را مرور کنید.

تکالیف این درس را انجام دهید و به کلاس بیایید.

لیستی از پروژه هایی که باید تا پایان ترم تکمیل کنید تهیه کنید و برای پیگیری آنها در طول ترم برنامه ریزی کنید.

بهترین روش مطالعه در شب امتحان

شب امتحان بسیار پر استرس است و اگر در طول سال زمان کمی برای مطالعه و مطالعه داشته باشید، این استرس بسیار بیشتر می شود. در ادامه روش هایی را فهرست می کنیم که با استفاده از آنها می توانید در مدت زمان کوتاهی مطالب زیادی بخوانید و نمره خوبی کسب کنید.

برای مطالعه در عصر امتحان اول باید موضوعات مهم را شناسایی و اولویت بندی کنید و بیشترین زمان را به آنها اختصاص دهید. پس از جمع بندی که بهترین راه برای به خاطر سپردن مطالب است، از آن استفاده کنید.

هنگام مطالعه و مطالعه در محیطی آرام، گوشی خود را بر نگیرید. اجازه ندهید استراحت کنید؛ زیرا استراحت مطالب را بیشتر در ذهن شما جا می دهد و به خاطر سپردن آن برای شما آسان تر می شود.

در محیطی آرام مطالعه کنید و استراحت را به خاطر بسپارید. زمانی که خسته هستید می توانید با فعالیت بدنی و برخی حرکات ملایم از این خستگی خلاص شوید.

نتیجه

روش مطالعه و مطالعه صحیح علاوه بر افزایش کیفیت مطالعه، سرعت مطالعه شما را نیز افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که خواندن یک فرآیند پویا است و در حین انجام آن باید نکاتی را رعایت کرد.

بهترین راه برای یادداشت برداری استفاده از تکنیک شبکه مغز (شبکه ذهنی) یا خالی کردن ذهن است. پس از اجرای روش «بعد از اتمام کار» حتماً از نقشه ذهنی برای تجمیع مفاهیم استفاده کنید.

اگر قصد تحصیل دارید و نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید. مشاوران مجرب در این مرکز به سوالات و نگرانی های شما پاسخ خواهند داد و شما را در دریافت بهترین برنامه ریز یاری می کنند.

برای استفاده از خدمات مشاوره تخصصی تحصیلی می توانید از سراسر کشور بدون پیش شماره با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین روش برای درس دبیرستان چیست؟

یادگیری محتوای مفهومی با برنامه ریزی

بهترین راه برای یادگیری دروس در دبستان چیست؟

در کلاس یاد بگیرید و مطالب را در خانه مرور کنید

چگونه درست مطالعه کنیم؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

چرا دادن مشاوره تحصیلی اشکالی ندارد؟

از مرکز راهنمایی مدرسه آویژه و سامانه مشق شب از طریق تلفن همراه

در سراسر کشور با کلیک بر روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا