چطور قشنگ عکس بگیریم

یادگیری نحوه ژست گرفتن برای سلفی یا پرتره یک مهارت ضروری است. اگر شما یک مدل یا یک عکاس حرفه ای نیستید که به شما می گوید چه کاری انجام دهید، خط و نشان نمی گیرید. ایستادن مقابل دوربین کار ساده ای نیست.

شاید بخواهید یک عکس مدلینگ برای شبکه های اجتماعی انجام دهید و نمی خواهید بد به نظر برسید یا بد ژست بگیرید. یا شاید شما فقط در حال آزمایش این هستید که چگونه در دوربین بهتر به نظر برسید.

اینکه کجا و چه هدفی دارید مهم است و شما را راهنمایی می کند.

در این بسته‌های فوق‌العاده عکاسی و ویرایش عکس را به گونه‌ای یاد خواهید گرفت که در هیچ دوره یا بسته آموزشی دیگری ندیده‌اید یا نشنیده‌اید! یک عکس عالی بگیرید، با ویرایش آن آن را تقویت کنید، همه را بخندانید یا با آن پول در بیاورید!

(ما قبلاً نحوه ژست گرفتن در یک عکس دسته جمعی را توضیح داده ایم و این مقاله بر روی ژست های انفرادی تمرکز دارد.) بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه ژست گرفتن با استفاده از 10 ایده از مدل ها، اینفلوئنسرها و عکاسان بیندازیم.

چگونه برای یک عکس مانند یک مدل ژست بگیریم (10 نکته)

1- بهترین زاویه خود را پیدا کنید

احتمالاً یک طرف صورت شما در عکس بهتر به نظر می رسد، به گالری یا صفحه اینستاگرام خود نگاهی بیندازید و عکس هایی را پیدا کنید که بهترین احساس را در شما ایجاد می کنند. به احتمال زیاد زاویه صورت شما در عکس در همه عکس ها یکسان است.

“همه ما جنبه های زیباتری داریم.” تحقیقات نشان می دهد که سمت چپ صورت ما احساسات بیشتری را بیان می کند و بنابراین دلپذیرتر به نظر می رسد.

در هر صورت، برای یادگیری نحوه عکاسی، ابتدا باید بهترین زاویه چهره خود را پیدا کنید. به این ترتیب می توانید ژست های مختلف را از این زاویه تمرین کنید. تمرین شما می تواند به شکل ژست گرفتن جلوی آینه یا گرفتن فیلم از خود یا گرفتن سلفی در حین حرکت در یک گروه باشد، در نهایت به انتخاب شما بستگی دارد.

با این برنامه ساده، با گوش دادن به آن به مدت 5 دقیقه در روز، به هر زبانی مانند بلبل در 80 روز صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

2- سرت را خم کن

اکنون که می دانید کدام سمت صورت شما بهترین زاویه است، از این دانش به خوبی استفاده کنید و سر خود را به سمت بهترین سمت خود متمایل کنید. این زوایای طبیعی صورت شما را افزایش می دهد و باعث می شود به دوربین نزدیک تر شوید.

این نکته می تواند برای عکس های تمام بدن یا عکاسی نزدیک از محصولات تجاری مفید باشد.

چه نشسته باشید چه ایستاده؛ این یک نکته ظریف است که می تواند به طور کلی به ژست های شما کمک کند.

چرخش از 3 تا 45 درجه

این یک قانون و یک قانون در ژست های کلاسیک است که به همه اجازه می دهد بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت و تیپ بدنی در عکس ها بهتر به نظر برسند.

“به جای اینکه مستقیماً به سمت دوربین قرار بگیرید، بدن خود را به یک سمت بچرخانید که بهترین زاویه است. البته تا آخر نچرخید، اما زمانی که در زاویه 45 درجه نسبت به دوربین قرار گرفتید، متوقف شوید. این شما را به قاب نزدیک‌تر می‌کند، درست مانند زمانی که سر خود را کج می‌کنید و تصویر زنده‌تر می‌شود.”

بدن شما با این ژست لاغرتر به نظر می رسد زیرا منحنی های طبیعی بدن برجسته می شود. این موضوع هم برای آقایان و هم برای خانم ها صدق می کند، زیرا در این حالت به جای زوایای تیز و شکل های حجیم، خطوط صاف و باریکی در عکس ظاهر می شود.

اکثر مقالاتی که در مجلات مد در مورد نحوه عکس گرفتن می بینید، بر این نکته تأکید ندارند. اما این نکته بسیار مهم است، دفعه بعد که چنین عکسی می گیرید آن را در واتس اپ و اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

اگر زوج هستید، این ژست برای شما خوب است، زیرا می توانید رو به روی یکدیگر قرار بگیرید و هر کدام با شانه های مخالف به دیوار تکیه دهید.

4- روی یک پا وزن بیاورید

به جای اینکه مستقیم روی هر دو پا بایستید، کمی خم شوید و وزن خود را روی یک پا قرار دهید. وقتی این کار را انجام می دهید، پای دیگر آزاد است و می توانید زانو را کمی خم کنید.

اگر می خواهید جلوه بیشتری به عکس بدهید، می توانید یک پا را پشت یا جلوی پای دیگر قرار دهید.

این ژست همچنین انحنای طبیعی بدن را برجسته می کند زیرا ران ها کشیده شده اند و آن را به یک ژست ایده آل مخصوصا برای خانم ها تبدیل می کند.

همچنین می توانید مانند یک مدل راه بروید و از عکاس بخواهید در همان حالت از پشت عکس بگیرد. برای ثبت یک لحظه عالی

5- وضعیت و وضعیت بدن را ثابت کنید

چه ایستاده باشید و چه نشسته، پرتره زمانی که بدن شما در فرم است عالی به نظر می رسد. “برای داشتن وضعیت خوب و وضعیت بدنی خوب، باید ستون فقرات صاف، بدون قوز یا انحنای طبیعی داشته باشید.”

همچنین، هنگام ژست گرفتن، شانه های خود را پایین بیاورید و گردن خود را بالا بیاورید، طوری که انگار چیزی سر شما را از بیرون می کشد.

مدل های حرفه ای همیشه اینگونه ژست می گیرند. گنجاندن تمام این عناصر در عکس هایتان باعث می شود صورت و بدن شما لاغرتر به نظر برسد و بیننده را در هر عکسی مطمئن کند.

این ژست یک ترفند عکس عالی برای مردان است زیرا بدون در نظر گرفتن سایز مدل، قدرت و اعتماد به نفس را نشان می دهد.

6- دست ها غیر فعال نمی مانند

ما در زندگی روزمره بیشتر به فکر مدل مو، آرایش، لباس و چیزهایی هستیم که صورت و اندام ما را زیبا می کنند. ما به ندرت به دست هایمان فکر می کنیم. وقتی یاد می گیریم عکس بگیریم، ناگهان متوجه دست هایمان می شویم.

ما واقعاً نمی دانیم با آنها چه کنیم و در نتیجه معمولاً در عکس ها بسیار ناجور به نظر می رسند.

یکی از بهترین راه حل ها این است که چیزی را با دست بگیرید یا کاری با آن انجام دهید. به این ترتیب شما آگاهانه آنها را در ژست های خود تنظیم می کنید.

می توانید از لوازم جانبی مانند کیف، بادکنک، کیف پول استفاده کنید… برای یافتن ایده های خلاقانه می توانید اینستاگرام یا پینترست را مرور کنید.

“اگر نمی خواهید عناصر جدیدی به عکس اضافه کنید، می توانید از لباس های خود استفاده کنید. یقه کت خود را بگیرید و آن را بالا بکشید یا دستان خود را در جیب خود قرار دهید.”

اگر لباسی دارید که جیب ندارد یا آن را بیش از حد غیر رسمی می دانید، می توانید ژست کلاسیک «دست روی کمر» را بزنید. البته هدف این ژست بیشتر مدل های زن است. در نهایت می توانید دستان خود را روی چانه قرار دهید یا از آنها برای نگه داشتن موهای خود استفاده کنید.

10 قانون اصلی ترکیب بندی عکاسی

وقتی جلوی دوربین هستید، چیزهای مختلف را امتحان کنید و لذت ببرید.

ویدیوی بالا همچنین نحوه گرفتن عکس و مواردی که باید از آن اجتناب کنید را توضیح می دهد، بنابراین آن را بررسی کنید.

7-ایستادن نزدیک پنجره

ممکن است نورپردازی موضوعی جدا از ژست گرفتن به نظر برسد، اما این دو ارتباط نزدیکی با هم دارند.

زیرا تضاد بین نور و سایه باعث ایجاد عمق در تصویر می شود و چهره و بدن ما را شکل می دهد.

هنگامی که خود را در کنار پنجره قرار می دهید، به طور خودکار این افکت را بدون نیاز به تنظیمات پیچیده استودیو ایجاد می کنید.

بهتر است نور پراکنده پنجره داشته باشید، زیرا از سایه‌های تیره که ممکن است ناخوشایند باشند جلوگیری می‌کند. برای رسیدن به این هدف، مطمئن شوید که نور خورشید مستقیماً به پنجره برخورد نمی‌کند.

به عنوان مثال، در یک روز ابری، زمان یا زمان مناسبی از روز که نور خورشید به قسمت دیگری از ساختمان می رسد.

8-بازوها را از بدن جدا کنید

بازوها یکی دیگر از بخش های دشوار ژست گرفتن هستند. اگر کاری را با دستان خود انجام دهید، این حرکت موقعیت بازوها را هدایت می کند.

به عنوان مثال، اگر دست های خود را در جیب خود قرار دهید، به طور خودکار بازوهای خود را خم می کنید، که خوب است زیرا بازوها را از بالاتنه جدا می کند و شما را لاغرتر نشان می دهد.

اما در مورد سایر ژست ها چطور؟ اولین نکته این است که نباید دست های خود را به بدن خود فشار دهید زیرا این کار باعث می شود عکس تحت فشار به نظر برسد. علاوه بر این، بازوها را بازتر از آنچه هستند نشان می دهد (بیشتر زنان این را نامطلوب می دانند).

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که بازوها ثابت نیستند، اگرچه نوجوانان به خوبی می دانند که چگونه در عکس زیبا به نظر برسند.

9-چانه به جلو چرخید

هنگام گرفتن عکس، حتما چانه خود را کمی به سمت جلو نگه دارید. این حرکت کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

مرتبط:  چرا من اصلا انرژی ندارم

“اگر این ژست با لنز تله فوتو گرفته شود (همانطور که اکثر پرتره های حرفه ای هستند)، این ژست به ویژه چشمگیر خواهد بود، زیرا این نوع لنزها یک تصویر فشرده می گیرند.”

رازهای داشتن صورت زیبا (12 رازی که هیچکس به شما نمی گوید)

گردن شما را بلند و زیبا می کند. همچنین شانه های شما را باریک تر می کند.

اگر در حال یادگیری عکاسی برای یک مهمانی یا عکاسی لباس هستید، این نکته کوچک را در نظر داشته باشید.

10- آرام باشید

شاید اگر یک مدل حرفه ای هستید عادت به عکس گرفتن و ایستادن جلوی دوربین دارید. در غیر این صورت اکثر ما جلوی دوربین عصبی می شویم و این کاملا طبیعی است. اما می توانید یاد بگیرید که آن را کنترل کنید.

حتی افرادی که زیبا هستند در صورت ناراحتی یا اجبار در عکس احساس راحتی نمی کنند. از طرف دیگر هیچ چیز خوشایندتر از به دست آوردن اعتماد به نفس با یک لبخند زیبا نیست.

فقط از موقعیت لذت ببرید و استراحت کنید، واضح است که اگر هنوز در حال یادگیری تیراندازی هستید و اعتماد به نفس ندارید، دشوار است. اما فراموش نکنید که هر چقدر که می خواهید ژست بگیرید و عکس بگیرید.

همچنین می توانید لباسی را که می پوشید تغییر دهید یا تنظیمات مختلفی را روی عکس اعمال کنید.

هیچ یک از عکس‌های فوق‌العاده‌ای که در اینستاگرام می‌بینید، «اولین عکس» نبودند. اینفلوئنسرها و مدل ها قبل از اینکه انتخاب کنند کدام یک را به اشتراک بگذارند، عکس های زیادی می گیرند.

دوره های آموزش عکاسی از صفر تا صد با 20 درس رایگان

اول از همه، هر چه تعداد عکس های بیشتری بگیرید، انتخاب های بیشتری برای پیدا کردن عکس مناسب دارید.

شما همچنین می توانید ژست های خود را تمرین کنید. راحت تر جلوی دوربین قرار بگیرید و از درون احساس اطمینان بیشتری کنید. این یک تمرین برای شناخت و دوست داشتن خود است.

همچنین می توانید ورزش هایی را برای آرامش بدن و صورت خود انجام دهید.

عضلات خود را شل کنید یا چشمان خود را به مدت ده دقیقه ببندید. به طور خلاصه، شما می توانید هر کاری که مفید است انجام دهید.

ایده دیگر این است که از بهترین دوستان خود برای تمرین ژست های خود کمک بگیرید. به این ترتیب می توانید بازخورد صادقانه ای در مورد نحوه شلیک دریافت کنید.

نکات اضافی

در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که به شما کمک می کند دفعه بعد که کسی عکس شما را می گیرد بهترین ظاهر خود را داشته باشید:

1- مراقب نورپردازی باشید.

صورت خود را به سمت نور بچرخانید، معمولاً می توانید این کار را انجام دهید و بسیار واضح است. اما در غیر رسمی ترین فیلمبرداری هم باید به این نکته احترام گذاشت. چه بخواهید یک عکس کلوزآپ بگیرید یا تمام قد، ​​به دنبال نور باشید و صورت خود را به آن سمت بچرخانید.

2- بدانید موقعیت دوربین چگونه بر ظاهر شما تأثیر می گذارد.

آیا می خواهید بلندتر به نظر برسید؟ از عکاس خود بخواهید دوربین خود را کمی زیر سطح چشم قرار دهد. این زاویه همچنین می تواند به برجسته کردن زاویه فک شما کمک کند. یا شاید می خواهید فرورفتگی چانه را پنهان کنید؟ از عکاس بخواهید از کمی بالاتر از شما عکس بگیرد.

3- نیمه دیگر خود را بشناسید.

همه ما از هر نظر به یک اندازه زیبا نیستیم. مدل های حرفه ای بهترین زوایای خود را می شناسند و به دنبال عکس گرفتن از جهات خاصی هستند. این کمک می کند که بدانید وقتی می خواهید بهترین ظاهر خود را داشته باشید کجا بایستید. گاهی اوقات نمی توان با این زوایا عکس گرفت. مثل زمانی که یک عکس دسته جمعی ناگهانی می گیرید. اما اگر برای یک عکس یا یک عکاسی رسمی ژست می گیرید، ادامه دهید و به عکاس خود بگویید که از چه زاویه ای بهتر به نظر می رسید.

4- تعداد زیادی عکس بگیرید.

اگر تعداد زیادی عکس بگیرید، احتمالاً عکسی را در بین آنها پیدا خواهید کرد که دوست دارید. این به ویژه اگر برای اولین بار است که به صورت حرفه ای عکاسی می کنید صادق است، بنابراین تا حد امکان عکس بگیرید. اگر از دوربین گوشی برای گرفتن عکس های دسته جمعی یا سلفی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که اکثر این دستگاه ها حالت پشت سر هم دارند که به شما امکان می دهد با نگه داشتن دکمه شاتر، ده ها عکس را یکی پس از دیگری بگیرید.

5- به اطراف حرکت کنید.

اگر عکاسی حرفه‌ای انجام می‌دهید، بهتر است متحرک باشید، زیرا این کار به شما طیف گسترده‌ای از ژست‌ها و زوایای مختلف را می‌دهد. همچنین از خشک و بی حرکت ماندن شما جلوگیری می کند. هنگام ژست گرفتن و رفتار طبیعی به دوربین نگاه نکنید. در لحظه باشید و بعدا نگران تصاویر نهایی باشید.

خواندن را فراموش نکنید: چگونه ژست سلفی بگیریم؟ (18 نکته فوق العاده)

6- حالت چهره خود را بسته به شرایط تغییر دهید.

برخی از عکس‌ها، به‌ویژه عکس‌های فروش و بازاریابی، نیاز به تماس مستقیم چشمی با دوربین، لبخند شفاف و بیان گرم دارند. برای عکس های دیگر، نمی توانید مستقیماً به دوربین نگاه کنید. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که سیستم‌های دوستیابی آنلاین می‌توانند نتایج بهتری داشته باشند، زمانی که شما مستقیماً به دوربین برای عکس نمایه خود نگاه نکنید. اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان ممکن است بخواهند مستقیماً به دوربین نگاه کنند، در حالی که مدل ها ممکن است بخواهند کمی به دور نگاه کنند.

نحوه گرفتن عکس های خوب با رعایت چند نکته اساسی امکان پذیر است. امروزه اکثر گوشی های هوشمند مجهز به دوربین های با کیفیت بالا هستند. بنابراین اولا لازم است که دوربین موبایل شما کیفیت قابل قبولی داشته باشد. کافی نیست دوربین گوشی خود را به سمت سوژه بگیرید و بخواهید عکس بگیرید.

نکات عکاسی به یک یا دو محدود نمی شود. اگر بخواهید با دوربین حرفه ای عکاسی کنید، شرایط با گوشی همراه کاملا متفاوت خواهد بود. اما در اینجا ما در مورد نکات مهم برای عکس گرفتن با تلفن همراه صحبت می کنیم. از شما دعوت می کنیم در ادامه این مقاله ویداویین با آموزش و نحوه عکاسی همراه ما باشید.

تکنیک های خلاقانه برای گرفتن عکس خوب

نحوه گرفتن یک عکس خوب دغدغه ای است که هرگز نمی توان آن را نادیده گرفت. چرا که ثبت لحظات مختلف زندگی، کار، اوقات فراغت، اتفاقات خوشایند و ناخوشایند و اشتراک گذاری آنها در فضای مجازی بیش از پیش برای مردم اهمیت پیدا کرده است. علاوه بر آن، از گذشته تا امروز، ثبت لحظات، ثبت زیبایی های طبیعت، عکس های دسته جمعی، عکاسی از حیوانات، عکاسی از غروب و طلوع خورشید، عکاسی پرتره، عکاسی از محصولات و … یک فعالیت مهم و لذت بخش بود.

برخی از افراد ممکن است هرگز از دوربین تلفن همراه خود و ویژگی های فوق العاده آن استفاده نکنند. بدون شک آگاهی از امکانات و قابلیت های تلفن های همراه در عکاسی، همه را ترغیب می کند تا با استفاده از تکنیک هایی که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، از سوژه های مختلف در مکان های مختلف عکس بگیرند.

شاید مدام فکر کنید که چگونه بدون داشتن دوربین حرفه ای عکس های خوبی بگیرید؟ اگر برای شما دشوار است که بپذیرید که از یک ابزار همیشه روشن برای عکاسی و ویرایش عکس استفاده می کنید، تکنیک های زیر رایگان هستند. دوربین گوشی خود را روشن کنید و با رعایت نکات زیر عکس های خلاقانه بگیرید.

از قانون یک سوم استفاده کنید

این قانون به عنوان شناخته شده ترین اصل ترکیب بندی در عکاسی حرفه ای شناخته می شود. برای مبتدیان بهتر است برای گرفتن عکسی با کیفیت از قانون یک سوم پیروی کنند. برای این کار باید قانون شبکه یک سوم را در تنظیمات دوربین فعال کنید. اگر از اپلیکیشن های مختلفی برای عکاسی استفاده می کنید، خوشبختانه اکثر آنها این ویژگی را دارند، فقط کافی است آن را فعال کنید.

قرار دادن سوژه در مرکز ترکیب بندی مرکزی همیشه جذاب نیست، اما هنگام استفاده از قانون یک سوم، قرار دادن سوژه در مرکز تقاطع ها ظاهر متفاوتی به شما می دهد. در این روش پس از فعال سازی تنظیمات خطوط شبکه ای، تصویر به 9 قسمت با دو خط عمودی و دو خط افقی تقسیم می شود. بنابراین، هنگام عکاسی، باید سوژه خود را در محل تلاقی خطوط یا در امتداد خطوط قرار دهید تا در مرکز تصویر.

با کمک این روش، تصاویر ثبت شده عمق و جذابیت بیشتری پیدا می کنند. و پس از چندین بار استفاده از شبکه شخص ثالث، آنقدر ماهر خواهید شد که می توانید بدون فعال کردن تنظیمات آن، مکان خطوط و تقاطع ها را روی سوژه به صورت ذهنی مجسم کنید.

لرزش دوربین را کاهش دهید

نحوه گرفتن عکس با نحوه گرفتن یک عکس خوب بسیار متفاوت است. اگر فقط می خواهید عکس بگیرید، فقط دوربین گوشی خود را به سمت سوژه بگیرید، دکمه شاتر را فشار دهید و تمام. اما نکات زیادی وجود دارد که باید برای گرفتن یک عکس خوب رعایت کنید.

نکته مهم در عکاسی این است که هنگام عکاسی دست شما نمی لرزد. تکان دادن دست باعث لرزش دوربین و در نهایت کاهش کیفیت عکس ثبت شده می شود.

مرتبط:  چرا تو خیمه ها بشینم

برای رعایت این نکته می توانید از هولدرهای گوشی و دوربین استفاده کنید. اما ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که استفاده از سه پایه برای شما امکان پذیر نباشد. بنابراین می توانید با تمرین و تکرار از لرزش دست خود در هنگام عکاسی جلوگیری کنید. برای این کار، دستی را که تلفن همراه را در دست گرفته است، با دست دیگر محکم بگیرید. همچنین باید توجه داشته باشید که سرعت شاتر همه گوشی های موبایل هنگام ضبط عکس یکسان نیست، بنابراین دست خود را تا پایان ضبط عکس ثابت نگه دارید.

از فیلتر پلاریزه استفاده کنید

عدم وجود رنگ در تصاویر و عدم وجود رنگ و لعاب آنها به چالشی بزرگ و آزاردهنده برای عکاسان حرفه ای تبدیل می شود. علت اصلی این مشکل ممکن است نوردهی نامناسب و رفلکس های نور مرحله ای باشد. بنابراین برای افزایش حجم رنگ و بهبود کنتراست تصویر، استفاده از فیلترهای پلاریزه پیشنهاد می شود.

این فیلتر یک ابزار ثانویه اما مفید است که می تواند نه تنها عکاسان حرفه ای بلکه عکاسان مبتدی را نیز قادر به ثبت شگفت انگیزترین تصاویر کند. ممکن است فکر کنید که با استفاده از نرم افزار می توانید تصاویر را درست رنگ کنید، اما همه عملکردهای فیلتر پلاریزه را نمی توان در نرم افزار انجام داد.

شما می توانید این فیلتر را با قیمت بسیار پایین خریداری کنید تا علاوه بر محافظت از لنز دوربین تلفن همراه، به شما در گرفتن عکس های رنگارنگ و با کیفیت کمک کند.

می توانید عکس های خوب خود را به نقاشی سه بعدی تبدیل کنید و از تماشای آن لذت ببرید

ایجاد حس عمق در تصاویر برای یک عکس خوب

یکی از روش هایی که با آن می توانید عکسی نه تنها خوب، بلکه جذاب نیز بگیرید، ایجاد حس عمق در تصاویر است. با کمک این قابلیت می توانید تصاویر منظره بسیار زیبا و رویایی را ذخیره کنید.

به این ترتیب، لنزهای زاویه باز و فوق عریض به شما کمک می کنند تا با زاویه وسیع تری از مناظر و عکس های گروهی، تصاویر عریض تری بگیرید.

از زوم کردن روی موضوع عکس خودداری کنید

زمانی که می خواهید تمام مناظر و جزئیات عکس را ثبت کنید، هیچ مانعی برای عکاسی از فاصله دور وجود ندارد، اما اگر بخواهید از همان فاصله روی سوژه خود زوم کنید، بدون شک نتیجه همان عکس های بی کیفیتی خواهد بود که شما دارید. پس از دیدن آنها خواهد دید شما بلافاصله تصمیم می گیرید آنها را حذف کنید.

بنابراین، به جای زوم کردن روی سوژه، سعی کنید تا حد امکان به سوژه نزدیک شوید و از زوایای مختلف به آن نگاه کنید تا پس از یافتن بهترین مکان، عکس خود را ثبت کنید.

دیدگاه متفاوتی پیدا کنید

برای اینکه بدانیم چگونه یک عکس خوب بگیریم، باید هر بار از زاویه دیگری به سوژه خود نگاه کنیم. اگر عکس هایی که همیشه با دوربین گوشی خود می گیرید جذاب نیستند، احتمالاً تأثیر چشم اندازها و زوایای مختلف را نادیده می گیرید. به جای اینکه همیشه از جلو یا بالای یک شی عکس بگیرید، بهتر نیست کمی از سوژه فاصله بگیرید؟ قطعا خواهید دید که نه تنها از اطراف بلکه از زیر سوژه یا از دور و نزدیک می توانید شاهد افکت های بی نظیری برای عکاسی باشید.

پیشنهاد می کنیم عکس های خود را روی پایه قاب عکس رومیزی Vidaviin چاپ کنید تا زیبایی آن ها بهتر دیده شود.

برای عکس گرفتن از نور طبیعی استفاده کنید

بدون شک شما قبلا به این سوال پاسخ داده اید که چگونه یک عکس خوب بگیرید، اما نکته مهم دیگری وجود دارد که می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری کند. پس از رعایت تمام نکات بالا، چه برای عکاسی در شب و چه در روز، بهتر است از یک منبع نور طبیعی استفاده کنید. استفاده از فلاش گوشی یا فلاش های جانبی در هنگام عکاسی باعث کاهش کیفیت تصاویر گرفته شده می شود. بنابراین سعی کنید از هر منبع نور دیگری به جز فلاش استفاده کنید.

نتیجه

در این مقاله با ارائه نکات و ترفندهای بسیار مفید به این سوال پاسخ داده ایم که چگونه یک عکس خوب بگیریم. داشتن یک دوربین دیجیتال به شما این امکان را می دهد که بدون پرداخت هزینه چندین عکس بگیرید. پس نگران نباشید، به اندازه کافی عکس بگیرید تا در نهایت دوربین موبایل خود و نحوه عملکرد آن را بشناسید. به یاد داشته باشید، گرفتن یک عکس خوب با رعایت نکات و تکنیک هایی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم امکان پذیر است.

همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و سایر تکنیک های عکاسی با موبایل خود را با ما و کاربران این صفحه در میان بگذارید تا آموزش عکاسی با کمک نظرات شما در اینجا تکمیل شود.

آیا ترفند گرفتن یک عکس خوب را می دانید؟ گرفتن عکس راهی منحصر به فرد برای ثبت خاطرات و به یاد آوردن لحظه ای باورنکردنی در زندگی شماست. گاهی اوقات شما چندین بار ژست های یک عکس را تغییر می دهید و سعی می کنید در عکس خوب به نظر برسید و در نهایت هیچ چیز آن طور که انتظار می رود پیش نمی آید. شما تعجب می کنید که چرا من در عکس گرفتن خوب نیستم و چگونه باید در عکس ها بهتر به نظر برسم. بیشتر اوقات، افرادی که در عکاسی مهارت دارند، ترفندها و روش هایی را می شناسند که شما درباره آنها نمی دانید. برای پاسخ به این سوال که برای گرفتن یک عکس خوب چه باید کرد، چگونه یک عکس خوب باشیم و در یک عکس خوب قرار بگیریم، بهتر است راز یک عکس خوب بودن را از قسمت سبک زندگی مجله کروش بخوانید.

چگونه با نور مناسب عکس را زیباتر کنیم

یک راز و نکته مهم برای گرفتن عکس های خوب استفاده از نور مناسب است. نور در عکاسی مانند فتوشاپ برای روتوش عمل می کند و شما را زیباتر می کند. هنگامی که در مکان مناسب قرار بگیرید و نور مناسب به صورت شما بتابد، تمام چین و چروک ها و لکه های پوست از بین می روند. قبل از شروع عکاسی، بهتر است یک منبع نور مناسب برای این کار پیدا کنید. می توانید جلوی یک لامپ یا چراغ روشنایی بایستید یا در مقابل یک پنجره با نور خوب یا در ورودی عکس بگیرید. سپس چند عکس در جهت های مختلف نور بگیرید و ببینید کدام زاویه برای عکاسی مناسب تر است.

برای این کار می توانید جلوی پنجره بایستید تا نور مستقیماً به صورت شما بتابد، سپس از چندین زاویه عکس بگیرید و عکس ها را به دقت بررسی کنید. هرگز زیر نور مستقیم خورشید عکس نگیرید. زیرا این کار نتیجه دقیق عکس را دارد و از طرفی سایه های عمیقی روی صورت ایجاد می کند که در عکس چندان جالب به نظر نمی رسد. و بعد از اینکه من در عکس گرفتن بد هستم ناراحت خواهید شد. عکس گرفتن در زیر نور خورشید باعث می شود عیوب صورت و بدن شما در عکس برجسته شود. معمولاً عکس گرفتن در آفتاب صبح یا غروب آفتاب بهترین ایده برای عکاسی است. زیرا در این زمان نور خورشید به طور کلی ملایم تر است. نور صبح و عصر به طور کلی ملایم تر است و باعث می شود چهره شما در عکاسی بهتر به نظر برسد.

چگونه در عکس ها خوب به نظر برسیم؛ به صورت حرفه ای آرایش کنید

اگر پوست براق یا چرب دارید، مهم ترین کاری که باید قبل از گرفتن عکس انجام دهید استفاده از دستمال کاغذی برای پاک کردن چربی پوست است. درخشش بینی آن را در عکس متمایز می کند و بنابراین، اگر به درستی چربی بینی خود را پاک نکنید یا از کرم های کرپ یا پودر مات کننده استفاده نکنید، احتمالاً با عکسی روبرو خواهید شد که بینی شما شبیه چیزی است. جلوی آینه، می بینید، خیلی بزرگتر است. بهتر است از کرپ یا پودر مات کننده و پوشش دهنده برای قسمت های براق صورت استفاده کنید.

چشم ها نقش مهمی در زیبایی شما دارند و بیشتر اوقات وقتی تعجب می کنید که چرا من زیبا نیستم، آرایش چشم درستی ندارید. آرایش چشم دودی راز عکس های خوب شما خواهد بود. تضادی که این آرایش روی صورت شما ایجاد می کند، چهره شما را جذاب تر کرده و چشمان شما را برجسته می کند.

بهترین نکات و اصول آرایش برای عکس گرفتن

راز یک عکاس خوب بودن؛ با پوست خشک عکس نگیرید

در اینجا یک آموزش خوب برای عکاسی وجود دارد: اگر قصد دارید با تاپ یا پیراهن عکس بگیرید، به یاد داشته باشید که گرفتن عکس از دست ها و پاهای خشک و پوسته پوسته خود فقط عکس را زشت می کند. یکی از راه های گرفتن عکس های خوب استفاده از مرطوب کننده یا لوسیون مناسب قبل از گرفتن چنین عکس هایی است.

7 درمان خانگی برای خشکی پوست بدون استفاده از کرم های شیمیایی

نکته مهم برای گرفتن عکس های خوب؛ از رنگ و تکنیک مناسب رژ لب استفاده کنید

استفاده از رژ لب قرمز تیره برای عکاسی خیلی فتوژنیک نیست و می تواند لب ها را نازک نشان دهد. می توانید از رنگ ملایم تری همراه با رژ لب براق یا حجم دهنده برای عکاسی استفاده کنید. اگر دوست دارید از رژ لب برای عکاسی استفاده کنید، بهتر است از قبل لب های خود را با مداد فرم دهید. راز یک عکس خوب این است که لبه ها و گوشه های لب را با مدادی کمی تیره تر از رژ لب خود پر کنید. سپس روی آن رژ لب بزنید. این باعث می شود که لب ها در عکس حجیم تر به نظر برسند.

مرتبط:  چطور با بورس کار کنیم

4 روش حرفه ای برای انتخاب رژ لب و آموزش کاربرد آن

یک راز مهم برای گرفتن عکس های خوب؛ باید یاد بگیریم در عکس ژست بگیریم

نکته مهم دیگر برای خوب به نظر رسیدن در عکس مربوط به ژست شماست. حتما متوجه شده اید که افراد فتوژنیک و مدل های معروف می توانند هر ثانیه بایستند و از یک مدل عکس بگیرند. آنها می دانند چه حرکاتی آنها را جذاب تر می کند. آنها می دانند چگونه چهره، اندام و حتی ظاهر خود را حفظ کنند و بنابراین حتی زیباتر از عکس هستند.

همه ما می‌خواهیم بدانیم چگونه در عکس خوب به نظر می‌رسیم، و مهم‌ترین راز یک عکاس خوب این است که بررسی کنیم چرا در برخی عکس‌ها خوب و در برخی دیگر زشت به نظر می‌رسید. چه حالت چهره یا نحوه ایستادن شما در عکس بیشتر به شما می آید. بهترین زاویه برای عکاسی از صورت خود را شناسایی کنید و ببینید چگونه باید لبخند بزنید تا چهره خود را بهتر نشان دهید.

ژست گرفتن جلوی آینه را تمرین کنید

باید تمرین کنید تا در عکاسی بد نباشید. می توانید تمام این تکنیک ها را جلوی آینه تمرین کنید. از سمت راست و چپ صورت خود عکس بگیرید و ببینید کدام سمت صورت شما در عکس بهتر به نظر می رسد. مدل موهای مختلف را امتحان کنید و بهترین مدل را برای ژست عکس پروفایل و تمام صورت پیدا کنید. وقتی یاد بگیریم که چگونه در عکس ژست بگیریم و چه زاویه و حالتی از صورت و بدنمان در عکس به نظر می رسد، می توانیم عکس های زیباتری بگیریم و راحت تر جلوی دوربین ظاهر شویم.

همه مدل ها و سلبریتی ها از نظر چهره و اندام کاملا اشرافی هستند. آنها می دانند که کدام قسمت از صورتشان در عکس به نظر می رسد و چگونه جلوی دوربین ظاهر شوند تا لاغرتر و خوش اندام به نظر برسند. برای این کار باید از زوایای مختلف و با ژست های مختلف از خود عکس بگیرید. سپس بررسی کنید که همه عکس‌ها هنگام عکاسی در بهترین موقعیت قرار داشته باشند.

یکی دیگر از رازهای گرفتن عکس های خوب، پوشیدن لباس مناسب است.

لباس شما باید دقیقاً متناسب با فرم بدن شما باشد و با رنگ صورت و موهای شما همخوانی داشته باشد. معمولا استفاده از لباس های تک رنگ برای عکاسی مناسب تر است. اگر دوست دارید لباس طرح دار انتخاب کنید، دقت کنید که طرح و مدل لباس با فرم بدن شما هماهنگ باشد و شما را چاق یا نامتناسب نشان ندهد. اگر به دنبال راهی برای لاغرتر به نظر رسیدن در عکس هستید، بهتر است مستقیم به سراغ لباس های تیره بروید. اگر به اندازه کافی لاغر هستید، می توانید از رنگ های روشن برای عکاسی استفاده کنید. به یاد داشته باشید، بهترین لباس شما اعتماد به نفس شماست، پس لباسی را انتخاب کنید که احساس خوبی به شما بدهد.

برای اینکه در عکس زیبا به نظر برسید باید به طور طبیعی لبخند بزنید

بیشتر اوقات راز یک عکس خوب لبخند شماست. وقتی به طور طبیعی می خندید و واقعاً خوشحال هستید، حالت چهره شما زیباتر و جذاب تر می شود. در واقع، اولین قدم برای دانستن اینکه چگونه عکس‌های خوب بگیرید، یادگیری لبخند زدن با چشمانمان است. وقتی به زور به دوربین لبخند می زنید، چشمان شما همه چیز را آشکار می کند. حواس شما از طریق چشم ها منتقل می شود و برای اینکه لبخندتان طبیعی تر شود، باید خندیدن طبیعی را بیاموزید. برای این کار می توانید به اتفاقات خوب، یک شوخی خنده دار یا لحظات شیرین زندگی و لبخندی که نگاه شما را نیز درگیر می کند فکر کنید.

برای اینکه لبخند خود را طبیعی تر کنید، بهتر است لب های خود را کمی به سمت پایین متمایل کنید. قرار دادن زبان در پشت دندان های بالایی نیز به شما کمک می کند تا به طور طبیعی لبخند بزنید. برای این کار می توانید جلوی آینه تمرین کنید و ببینید که چگونه لبخند زیباتری دارید و تفاوت بین لبخند مصنوعی و طبیعی خود را احساس کنید.

یک راه برای گرفتن یک عکس خوب این است که کمی بازیگوش باشید

نیازی به جدیت در مقابل دوربین نیست. وقتی عکس می گیرید، در ذهن خود تکرار نکنید که چرا من در عکاسی خوب نیستم. بهتر است کمی بیشتر خودتان را دوست داشته باشید. برای زیبا جلوه دادن جلوی دوربین، باید جدیت را کنار بگذارید. راحت باش. بخند، شاد باش و دقیقا خودت باش. حتی گاهی اوقات می توانید ایموجی بسازید و عکس های خنده دار از خود بگیرید. مطمئن باشید که کمی بازیگوشی شما را جذاب تر می کند. هرگز برای عکس گرفتن 5 دقیقه لبخند خود را حفظ نکنید. زیرا این لبخند دیگر شبیه لبخند واقعی شما نیست و کاملا مصنوعی به نظر می رسد. به ژست گرفتن عکس و حالات صورت و بدن خود توجه کنید، اما در عین حال سعی کنید راحت باشید و ژست های مختلف را آزمایش کنید.

برای گرفتن یک عکس خوب به وضعیت موهای خود توجه کنید

داشتن موهایی زیبا و آراسته یکی از مهم ترین رازها و یکی از بهترین راه ها برای زیبا به نظر رسیدن در عکس است. وقتی موهایتان نامرتب است، آنطور که باید در عکس به نظر نخواهید رسید. قبل از اینکه فکر کنید چرا من در عکاسی خوب نیستم، ابتدا به صورت و موهای خود توجه کنید. موهای خود را برای عکاسی به بهترین شکل ممکن حالت دهید. اگر موهای ناسالمی دارید، به سلامت موهای خود بیشتر توجه کنید. استفاده از روغن های طبیعی می تواند ایده خوبی برای از بین بردن حجم اضافی و موخوره باشد. هنگام عکس گرفتن موهای خود را باز کنید و به روش های مختلف عکس بگیرید. جلوی آینه بایستید و ببینید چه مدل مویی بیشتر به شما می آید.

مهم ترین راز عکاسی خوب، توجه به محل قرارگیری دوربین است.

یکی از رازهای گرفتن عکس های خوب این است: توجه به مکان دوربین و قرار گرفتن در زاویه مناسب نقش مهمی در نتیجه عکس خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع، بدانید که وقتی ایستاده اید، دوربین باید دقیقاً در ارتفاع سینه باشد. زمانی که دوربین از شما بلندتر باشد، قد شما در عکس کوتاهتر نشان داده می شود. ممکن است ایده خوبی باشد که برای یک عکس نشسته از بالا عکس بگیرید.

برای زیباتر دیده شدن در عکس، در هر حالت نشسته سر خود را به سمت دوربین بچرخانید. برخورد نور فلاش با نور طبیعی از پشت دوربین به سمت صورت شما می تواند چهره شما را زیباتر و درخشان تر نشان دهد. اگر قصد دارید سلفی بگیرید، دوربین گوشی را کمی بالای صورت خود نگه دارید، اما مراقب باشید زیاده روی نکنید.

اگر شرایط مناسبی برای عکاسی ندارید، بهتر است عکس گرفتن را فراموش کنید

همه ما گاهی اوقات ممکن است در موقعیتی قرار بگیریم که واقعاً برای عکس گرفتن مناسب نیست و تعجب می کنیم که چرا من در عکس گرفتن خوب نیستم. وقتی تمام شب را بیرون از خانه کار کرده‌اید و از یک سفر طولانی برمی‌گردید، احتمالاً چهره‌تان آنقدر خسته است که هنگام عکس‌برداری هیچ چیز جذابی را به خاطر نمی‌آورید. همچنین اگر بعضی روزها احساس می کنید صورتتان برای عکاسی مناسب نیست و لباس مناسبی برای عکاسی نمی پوشید، بهتر است آن روز عکاسی را فراموش کنید. زیرا گاهی اوقات عکس گرفتن در زمان نامناسب می تواند این تصور را در ذهن ایجاد کند که شما در عکس گرفتن بد هستید که باعث می شود احساس منفی نسبت به عکس گرفتن در ذهن خود داشته باشید.

یکی از راه های عالی برای خوب به نظر رسیدن عکس در موقعیتی که فکر می کنید واقعا برای عکاسی مناسب نیست، استفاده از عینک آفتابی است. حتی می توانید از این ترفند در شب و هنگام غروب آفتاب استفاده کنید. فقط به این فکر کنید که در هر موقعیتی جذاب و زیبا باشید.

با زاویه مناسب ژست بگیرید تا در عکس خوب به نظر برسید

اگر هنوز برایتان سوال پیش می آید که چرا من در عکاسی خوب نیستم و چگونه از خودمان عکس های زیبایی بگیریم، بهتر است به این تکنیک خوب توجه کنید. به جای اینکه مستقیم مقابل دوربین بایستید و شبیه مجسمه به نظر برسید، بدن خود را با زاویه 45 درجه به سمت دوربین حرکت دهید. این ژست شما را لاغرتر نشان می دهد. از طرفی برای عکس گرفتن بهتر است طوری ژست بگیرید که انگار روی فرش قرمز در مقابل صدها خبرنگار هستید. سعی کنید با حداکثر اعتماد به نفس جلوی دوربین ظاهر شوید. به یاد داشته باشید که هنگام عکس گرفتن شانه های خود را به عقب و پشت خود را صاف نگه دارید. در این صورت زیباترین عکس یادگاری را با لبخندی زیبا در آلبوم یادگاری خود ذخیره کنید.

منابع: wearedore، wikihow

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا